TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

satu27, gabria, pullenah ja hissunmyy onnittelut vauvoista! :flower:
:flower: :flower: :flower:
ja muillekkin joita en ole muistanut vielä onnitella!

nintzulle ja minnihiirelle onnea maanantaille!

Täällä se LA kanssa tänään koitti! Eli samat on tunnelmat kuin ainakin Menniksellä ja Biancalla! ja muilla jo sen ylittäneillä!

Eilen oltiin miehen siskon luona ja niitä "menkkakipuja" tuli säännöllisesti iltaan asti vielä yölläkin muutamia! esikko lähti noilla tai siis päivää aikaisemmin oli juuri tuollaista ja seuraavana päivänä meni vedet! täytyy toivoa jos ne vedet vaikka vielä tänään menisi :D \
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 22:09 nintzu81 kirjoitti:
onnea uusille vauvoille ja heidän perheilleen!!!!!!!!

Mä käväsin sitten näytillä perjantaina synnärillä ja käynnistyspäätös irtosi maanantaille isokokoisuuden vuoksi. Painoarvio oli 3600g rv38, mutta kuulemma käteen tuntui suuremmalta. Esikoinen oli 4900g rv41+3.
Kohdunsuu on parille sormelle auki ja kanavaa 1,5cm jäljellä. Lääkäri ei luvannut, että käynnistyy, kokeillaan kuitenkin. Eli cytotec tablettia kohdunsuulle. Pikkasen jänskättää lähinnä se, jos kauhean rajuna alkaa. Toisaalta jänskättää myös se, että lähteekö ollenkaan käyntiin. Se jää nähtäväksi.

Hyvät voinnit kaikille viime metreille ja ennen kaikkea kärsivällisyyttä.

Nintzu ja Pökäle 38+1
Kyllä on niin eri käytännöt eri paikkakunnilla. Mullahan tehtiin se kokoarvio vkolla 35+2 jolloin se oli 3600-3900g toistettiin eri lääkärin toimesta vkolla 37+4 jolloin oli 3700-3800g! Mulla on imukuppisynnytys takana, pitkittynyt ponnistusvaihe ja repesinkin aika pahasti! (esikko 4100g ja 53cm) mutta lääkäri vaan totesi että kyllä se sieltä ulos mahtuu tulemaan! Mutta ihanaa että edes jossain päin suomea otetaan synnyttäjätkin huomioon! Sori purkaus, mutta harmittaa koko lääkäri kun hosuten sen painoarvion teki silloin vkolla 37+4! Ja nyt neuvolantäti on laittanut mulle ajan huomiselle sille samalle lääkärille :'( eli tuskin on mitään hyötyä käynnistä! Täytyy nyt vaan toivoa että nämä eiliset supistelut tuottaisivat jotain!

suzu1981 40+0<br><br>

PALJON ONNEA PULLENAH85 JA HISSUNMYY VAUVOISTA!!! :flower: :flower: :hug:

Mulla kans oli eilen semmonen päivä, että vauva liikku tuskin ollenkaan tuolla masussa.. aloin sitte jo huolestua, että pitäisköhän lähteä käymään tk:ssa, mutta tänäaamuna onneksi liikkunu jo vähän enemmän.

Aivan mahtava ilma... aurinko paistaa ja lumi sulaa vauhdillla.. mies aiko tänään viritellä lapsille trampoliinin pihalle. Jos vaikka ittekki innostuis muutaman kerran pomppimaan... :whistle: Luulis, että se vois vauhittaa tätä synnytyksen käynnistämistä. Vaikka eipä tässä vielä mikään hoppu ole. Huomenna ois kampaajallekki aika, saas nähä miten siinä jaksaa sitte 2.5 tuntia istua väri päässä... olen jo maalannu ittelle "kauhukuvia" siitä, jos menis siinä istuessa lapsivedet ja väri ois vielä vaikuttamassa... vois tulla aika hoppu :eek:

Hanna ja Nöössi 37+5

Hieno homma, että jossain paikkakunnilla oikeesti puututaan noihin koko arvioihin. Täällä kans yks ensi synnyttäjä, jonka vauva on arvioitu ~5kg. Synnytyksen käynnistystä ei ole vielä edes harkittu, koska paikat on edelleen epäkypsät, eikä sektiota ole edes ehotettu. Viikkoja alkaa olla takana 42, joten pikku hiljaa alkaa jännittään tuleva koitos. Itelle tulee sellanen olo että oonkohan nyt varmasti hyvissä ja turvallisissa käsissä..

Neeastiina
Onnea kaikille uusille jo vauvan kainaloon saaneille :flower:
Itsellä alkaa jännitys myös käsin kosketeltavaa! Nyt olisi kaikki valmiina vauvan tuloa varten, laukut pakattu ja kaikki lippulappuset täytettynä. Tuntuu aika uskomattomalta että tiistaina mulla on oma nyytti kainalossa.
Osaako kukaan muuten sanoa onko sektion jälkeen mahdollista saada perhehuonetta täällä Jyväskylän seutuvilla? Mun mies ois halukas olee sairaalassa mahdollisimman paljon jo heti alussa!

Neeastiina + nuppu 39 tasan

Onnea vauvansa saaneille :flower:

Täällä ei mitään uutta, nukuttua on nyt saatu pari yötä, mut päivisin sit supistelee ja menkkakipuilee.

Noista vatsanympäryksistä vaan sellanen huomio, että ne ei välttämättä ole keskenään vertailukelpoisia, riippuu miten mitattu. Meillä mitataan neuvolassa selällään ollessa siitä vyotärön (eli kapeasta) kohdasta. Minulla viimeksi 97,5 cm. Jos taas mittaan itse kotona seisaaltaan, ja tuosta suurimmasta kohdasta, niin lukema on tähtitieteellinen...

Vadelmanlehtiteekuuria menossa kolmas päivä, en tiedä onko vaikutusta ollut minkäänlaista, mutta ainakin on alkanut supistelemaan päivisin. Tosin yövalvomiset kylläkin loppu heti kuurin alettua...

Stiina & toukka 37+4

Moikka.
Rasse oli kiva kuulla, että tiistaina pääsette aloittamaan normaalin vauva arjen kotona!

Ja onnea kaikille vauvansa kainaloon saanneille.

Niin itse en kyllä jotenkaan vielä usko, että huomenna tää odotus on ohi, sanoinkin just ukolle, että ajattele olen tänään viimeistä päivää raskaana ikinä, se kyllä totes mulle, että niinhän minä olin kuulemma viimeksikin vannottanut.

Olin just pojan kainalossa päikkäreillä, mutta mummo mokoma soitti ja herätti, tai oikeesti varmaan ihan hyvä niin, jos ensi yönäkin vielä riittäis unta.

Silittelin just lakanat vauvan sänkyyn ja pakkasin pienelle kotiutumis vaatteet, ja sitten myös isommille huomiset vaatteet, niin ei mummon tartte niitä etsiä, kun tulee aamusta tänne meille. Meidän pitää olla jo 7.15 sairaalassa ja sitä ennen pitäis itse käydä vielä suihkussa. eli varhainen herätys tiedossa.

Minusta varmaan kuulette vasta puolen välin viikon jälkeen. toivottavasti vauvoja syntyy paljon alkuviikosta, että jo äitienpäiväksi pääsisi kotiin, vaikkei sillä oikeesti tietysti mitään merkitystä ole.
Voikaa hyvin.
T:Minnihiiri

Onnea kaikille vauvan saaneille.

Ite vietin vapun sairaalassa keuhkokuumeen takia. Nyt oon ollu kolme päivää kotona ja huomenna ois suuri koitos eli sektio. Jännittää aivan älyttömän paljon! Mutta täytyy luottaa että kaikki menee hyvin.

Poikiakin on nyt jo ikävä vaikka mies lähti vartti sitten viemään pojuja mummolaan. Tekis mieli vaan itkee mutta mitäpä se auttaa.. Oonhan mä tässä jo hermoillutkin viimesen viikon ja kuluttanu monta nenäliinaa.

Nyt yritän kerätä jotenkin voimia huomiseen!

HissunMyylle suuret onnittelut vauvasta!!!! :flower: :flower: ja oonkohan muistanut kaikkia onnitella....tulee niin kovalla vauhdilla vauvoja et ei meinaa peräs pysyä nimimerkit ketä onnitellut . ONNEA joka tapauksessa KAIKILLE vauvan saaneille!!!!!! :flower: :heart:

vilmis82 vitsit mä oon kade kun pääset vielä ultraan :D mäki haluan!! tää on inhottavaa ku toisaalta niin kauhea huoli et onko kaikki kunnossa ja mitä lähemmäs loppua mennään mua pelottaa vauvan koko! neuvolas ei ilmeisesti mitään painoarvioita anneta ellei oo sokerit koholla ja mulla ei oo mitään mittauksia tehty. äh oonki täs jo miettinyt et mitä pitää sanoa/valittaa et vois saada jotain painoarvioo. no saa nähä jospa se terkkari kuitenkin kattois ultralla joskus et kaikki ok....jotenkin niin panikoiva ihminen kun olen :ashamed: mut silti en meinaa saada ikinä sanoja suustani neuvolassa jos ei mitään todellista huolta/syytä ole.

Huomiselle onnea kaikille jotka ootte käynnistykseen/sektioon menossa... eikös teitä muutama ollut :whistle:

Täälä olo on ihan hyvä....tänään jopa oon saanut siivottua (mies kylläkin auttoi) ja muutenki taas tullu kotihommia tehtyä entiseen malliin :) eikai tässä vielä synnyttämään lähdetä ihan heti ku tuntuu et olo senku paranee =) mitä nyt alamahaa painaa ja liikkuminen hiljasempaa mikä nyt on normaalia jo näillä viimesillä viikoilla :D

LA:n saavuttaneille paljon suppareita ja kaikille muillekkin niitä haluaville toivotaan....eiköhän me tästä pikkuhiljaa poksahdella :heart:

mmamaa 37+1

mamma80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 17:30 mmamaa kirjoitti:
vilmis82 vitsit mä oon kade kun pääset vielä ultraan :D mäki haluan!! tää on inhottavaa ku toisaalta niin kauhea huoli et onko kaikki kunnossa ja mitä lähemmäs loppua mennään mua pelottaa vauvan koko! neuvolas ei ilmeisesti mitään painoarvioita anneta ellei oo sokerit koholla ja mulla ei oo mitään mittauksia tehty. äh oonki täs jo miettinyt et mitä pitää sanoa/valittaa et vois saada jotain painoarvioo. no saa nähä jospa se terkkari kuitenkin kattois ultralla joskus et kaikki ok....jotenkin niin panikoiva ihminen kun olen :ashamed: mut silti en meinaa saada ikinä sanoja suustani neuvolassa jos ei mitään todellista huolta/syytä ole.
Mä kysyin neuvolassa perjantaina kokoarviota ja täti veikkaili että vauva olisi nyt n. 3 kg ja jos syntyy laskettuna aikana niin olisi silloin n. 3,5 kg. Kokoarvion hän antoi ihan vaan käsituntumalla, mahan päältä kokeillen. Kannattaa siis kysyä ihan omalta neuvolantädiltä, kyllähän niilläkin on kokemusta ja varmaan osaisi arvioida ilman mitään ultriakin.

mamma80 rv 36 + 6

eltsulle onnea huomiseen sektioon! :)

nyt ois vauvalle sänky laitettu valmiiksi ja sisko lupas huomenna siivota kun tulee esikoista hoitamaan, kun me mennään sairaalaan.

mulla ei ollut ollenkaan siinä logico S turvakaukalossa suomenkielisiä ohjeita. kävin pyytämässä lastentarvikeliikkeessä sellaset missä ois. siellä oli vaan yhdessä ne muut oli samanlaisia kun mulla. no onneks saatiin ne ainoat että osaa laittaa penkin oikein autoon :)

joko se pikkuserkku on lähtenyt synnyttämään?

rasse ja pikku myy :heart:

Ätiliini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:42 Neeastiina kirjoitti:
Itsellä alkaa jännitys myös käsin kosketeltavaa! Nyt olisi kaikki valmiina vauvan tuloa varten, laukut pakattu ja kaikki lippulappuset täytettynä. Tuntuu aika uskomattomalta että tiistaina mulla on oma nyytti kainalossa.
Osaako kukaan muuten sanoa onko sektion jälkeen mahdollista saada perhehuonetta täällä Jyväskylän seutuvilla? Mun mies ois halukas olee sairaalassa mahdollisimman paljon jo heti alussa!

Ensisynnyttäjillä on mahdollisuus saada perhehuone, ei muilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:46 Ätiliini kirjoitti:
\

Meille sanottiin tutustumiskäynnillä, että perhehuoneita on remontin takia tällä hetkellä vain yksi, ja sen saa jos sattuu olemaan vapaana. Ensisynnyttäjyydestä ei ollut puhetta, mutta voi olla juuri noin, että heille ensisijaisesti. Pitkänmatkalaiset on kuulemma kans etusijalla, jos huoneeseen olis useita halukkaita yhtä aikaa.

Hei täältä kotoa!

Eli ei lähteny synnytys käynnistymään ssilloin PEna. Supistuksia oli kyllä koko päivän, mutta ei ollu saanu aikaan edes pehmenemistä tai kaulan lyhentymistä. Kysyhin sitten, josko sitä pääsis vielä kotona käymään pakkaamaan kassit valmiiksi.. Ja eilen LAna sitte pääsin päivällä kotia. Tänään tosin piti käydä käyrällä, ja siinä meinas mennä hermot,kun konetakkuili, ja vauvan sydänäänetki kävi joalle sadan. Hermostu varmaan yhtä paljo kuinminä.. =) Mutta sain tulla vielä kotia lomalle täksi päivää. Kauheella hopulla ehdittiin vielä serkun vauvan ristiäisiinkin. Oon siis ollu osastolla vain lomalla, eli huomenna palajan klo 8 osastolle,ja sitten taas käynnistellään. Kätilö luki papereista,että lääkäri oli kirjottanu, että MAna palaa osatolle jäädäkseen. Eli käynnistyksiä siihen asti, kun vauva syntyy, tai sitten sektio, jos jotain hälyyttävää ilmaantuu. Vielä saa siis yhden yön lepuutella lonkkaluita,kun ne niin kipeyty sairaalan sängyssä.
TOIVOTTAVASTI HUOMENNA OLIS VAUVAN NÄKEMISEN AIKA!!!

Pitäkäähän taas peukkuja.. Rassaavaa tällänen odottelu ja jänskätys..

Mutta nyt kattomaan Suomi-Ruotsipelin loppu ja jäätelöä massuun!

Terkuin, Toukomamma07 38 + 4

lumikko
Kävin tuonne vauva puolelle kirjoittamassa mun synnytyskertomuksen. Voitte käydä sitten siellä lukemassa sen. Löytyy toukokuisten pinosta. Yritin sitä kerran aiemmin tänne jo kirjoitella mutta sitten se ei lähtenytkään mihinkään.

Neeastiina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 21:00 StiinaS kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 20:46 Ätiliini kirjoitti:
\

Meille sanottiin tutustumiskäynnillä, että perhehuoneita on remontin takia tällä hetkellä vain yksi, ja sen saa jos sattuu olemaan vapaana. Ensisynnyttäjyydestä ei ollut puhetta, mutta voi olla juuri noin, että heille ensisijaisesti. Pitkänmatkalaiset on kuulemma kans etusijalla, jos huoneeseen olis useita halukkaita yhtä aikaa.
Täytyy toivoa että tuo kyseinen perhehuone olisi vapaana! Viime aikoina kyllä tila ahtaus on ollu aikamoinen, toivotaan nyt vaan et ei ovelta pois käännytetä sen vuoksi :\|

Sammakko harmaana
Gabrialle ja Pullenahille lämpimät onnittelut pikku-prinsseistä sekä Hissunmyylle vauvasta myös :hug: :hug: :hug:

Huomenna taitaakin syntyä paljon vauvoja, joten tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville!

Sammakko + poika 1vk 3pv :heart:

Tosta painoarviosta.
Mulle tosiaan tehtiin ultralla paino arvio ja se oli 2800 g tiistaina. Perjantaina sit neuvola täti kokeili mahan päältä ja sano et ei tää kyllä tunnu niin pieneltä et hänen mielestä on aika normi kokoinen eli siinä 3500 g:n tuntumassa. Lauantaina sit tosiaan syntyessään paino 3370g. Eli kyllä kokenut neuvola täti tuntuu osaavan antaa melkein tarkemman arvion käsikopelolla ku lääkärit äitipolilla ultralla. Ainakin mulla näin...

Heippa,

minä olen edelleenkin yhtenä kappaleena :D Saa nähdä kuinka kauan, hirveästi viiltelee ja supisteleekin jonkin verran. Nyt taidan mennä saunomaan, on vihtakin oikein haettu (meillä on kuivattuna vihtoja, että voi aina tarvittaessa liottaa käyttöön). Saas nähdä, oisko mitään hyötyä... mutta kyllä on kunto mennyt kurjaksi, ei meinaa kävelystä enää tulla mitään. Ja viime yönä vasen tissi oli falskannut hirveät määrät 'jotain' sänkyyn, heräsin, kun koko sänky oli märkä :LOL: :ashamed: Tää on niin tätä :kieh:

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja hermoja odottelijoille, koitetaan malttaa odotella, kai tälläkin hermoja raastavalla löhöilyllä on jokin tarkoitus :LOL:

Mukavaa alkavaa viikkoa toivoo Viivi+Wagner jr. tasan 39

:wave: Heippa täältäkin!
Edelleen kasassa vaikka vappuvauvaa kovasti jo toivoin...
Ei vaan mitään tunnu tapahtuvan, vauva on ehkä hieman hiljaisemmin masussa liikkunut viime päivinä, taitaapi olla jo aika ahdasta. Ainakin mulla tuntuu masu välillä venyvän rikki kun oikein itseään ojentelee :headwall: :LOL:
Huoh, torstaina LA:na seuraava neuvola, kunpa ei tarvitsisi sinnekään enää mennä. Synnärille vain ja kiitooos:)
Oikeasti kyllä jännittääkin vaikka on malttamaton vauvan näkemään, on kiva lukea muiden synnytyskertomuksia tosiaan. Itselläkin siis toinen lapsi, mut on jotenkin hämärän peitossa osittain se eka synnytys... taisi olla vaan aika sekaisin kivuista jotenkin. Tällä kertaa aion pyytää epiduraalin ajoissa, viimeksi ei ehditty enää antamaan kun vihdoinkin sitä pyysin.
No huomiseen masusiskot ja onnea tositoimiin jo pääseville! :wave:
Riks ja masuasuli 39+3

Mimosa
Täällä myös edelleen kasassa, la oli lauantaina.
Viime yönä luulin jo pääseväni synnyttämään, mutta ei. Supistukset loppui, ja olin nukahtanut!
Odottavan aika on pitkä...

täällä sitä edelleen pyöritään kasassa!! :kieh:
oon täs ottanu kunnon "rääkki-viikonlopun".. :LOL:
launtaiana käytiin päivä shoppailemas ukon ja kahden vanhemman kans ja sit eilen otettiin auton kevätsiivous, ukko vaihto renkaat ja imuroi, mie pyyhin pölyjä, pesin matot ja kurasuojat. oli muuten pikkasen kiva koittaa ahtaista väleistä rättiä heilutella ku ei tahtonu mahtua ihan millään enää taipuun. on ollu naapureilla ainaki naurun aihetta.. :LOL: :LOL:
mut eipä niistäkään kauheena mitään hyötyä ollu, muutama kynyinen suppari tuli enää illalla. :kieh:
oon jo ihan luopunu lähiaikoina synnytykseen lähdöstä, niinpä oon soviskellu menoja suuntan jos toiseen koko tälle ja ens viikolle. :D viikonloppuna olis miehen sukulaisen synttärit mut ne taidan jättää väliin kun ei ole enää yhtään mitään vaatetta jota vois isoille juhlille laittaa tai lähinnä kenkäosasto on kutistunu kauhtuneisiin tennareihin kun ei mitkään muut kenkulit enää mee edes viereen niin ei niillä kyllä kehtaa sinne lähteä. olis kyl melko näky vetästä sievä kukkais(äitiys)mekko päälle ja kauhtuneet tennarit kinttuihin.. :LOL: saa mies ottaa pojan tai pari mukaan ja mennä edustaan meidän poppoota sinne.

pitää poikaa lähteä kohta kiikuttaan taas kerhoon ja jos sit alkais nuorimmaista opettaan pyörän saloihin ku sai mies apurattaat vihdoin siihen taas paikoilleen. saa nähdä kuin pian mul hermo menee!! vanhemmille sillon aikoinaan opetus ei tahtonu onnistua ihan millään, on tainnu pappa sen opetuksen parhaiten tehdä meidän pojille.. :ashamed: :D

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower:

Mulla nyt rv 38+5, eilen lähti varmaankin loppu limatulpasta, kun oli verensekaista limaa ja pitkin viikkoa on limaklönttejä irronnu...Mutta ei hirveenä supistele, yöllä pari kertaa heräsin siihen, kun maha meni kovaks, mut ei ollu mitenkään kipeitä ja vessassa sai rampata jatkuvasti! Jos tämä vaavi syntyis samoihin aikoihin, kun kaksi edellistä, ni pitäs parin päivän sisällä syntyä, mut ei kyllä yhtään tunnu siltä että kohta syntyis!

Pitäs lasten kans ulkoileen lähteä, kun aurinkokin paistaa... =)

Yhteistyössä