TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

edelleen yhes koossa =) alkaa pikku hiljaa tympiin tää ku ei vaaveli tule pois :headwall: empä jaksa enempää kirjotella :D hyviä vointeja kaikille ja onnea vauvautuneille!! :flower:


t.maitsu83 ja vauva jo monta viikkoa 40+6
 
Neuvolakuulumisia:

* pissa puhdas
* RR 132/90
* paino laskenut neljässä päivässä 800 g (kevyttä turvotusta ollut edellis kerralla ilmeisesti :whistle: )
* ei turvotusta juurikaan
* sf-mitta sama kuin viimeksi eli 32,5
* syke +
* liikkeet ++
* rt

Oma terkka oli lomalla ja sillä sijainen tämän ja ensi viikon (liekö sairaslomalla, kun ei mitään asiasta maininnut viime torstaina). Mukava nuori terkkari oli. Ihan semmonen mun tyylinen rempseä ja rento plikka. :D Aluksi meinasi, että viikon päähän seuraava aika, mut halusi mut varmuudeksi pissa- ja rr-kontrolliin loppuviikosta eli torstaina taas seuraava aika, jos kasassa ollaan. Kotona jatkan myös protskun ja paineiden seurantaa.

Eipä tässä muuta. Huomenna ois tentti, jos siihen lukis ja sitten koululle aattelin mennä muutamaksi tunniksi pyörähtää.

-mennis ja keke 40+1-
 
Vilmis82
Huomenta kaikki!

Ultra on nyt sitten käytynä ja painoarvioksi tuli 3200g, eli keskikokoinen vaavi olisi sen mukaan tulossa. Mäkin olen kuullut, että käsikopelolla tehtävä arvio olisi jopa luotettavampi, mutta tässä tapauksessa ne ainakin tukevat toisiaan -viime viikolla neuvolantäti veikkasi, että vähän alle 3200 :) Eli sikäli varmaan ilman tuota ultraustakin voi tulla toimeen suht luottavaisin mielin, mutta onhan se vauvan vointi aina ihana tarkastaa muutenkin kuin koon puolesta. Siellä se pikkuinen teki kovasti hengitysharjoituksia ja liikkui niin, että mittoja oli vaikea ottaa. Oli laskeutunut jo tosi alas ja vähän oli paikat kypsyneet.. eli supistuksia ne mun tuntemukset on sitten olleet :D Mutta MMAMAA: Ota ihmeessä asiat puheeksi neuvolassa! Mulle ainakin sanottiin, että tottakai voidaan katsoa, jos huolestuttaa. Ja olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen neuvolan ja neuvolalääkärin suhtautumiseen, kun eivät vähättele toisten pelkoja.

Nyt meni ihan omanapaiseksi juttu tällä kertaa, pitiköhän jotain vielä kommentoida..? Ainakin VIIVI:lle toivon synnyttämään pääsyä piakkoin, toivottavasti sauna teki tehtävänsä ;)

Vilmis 37+2
 
moikka

paljon onnea kaikille vauvansaaneille jälleen. Monilla on jo käyny onni. Minä täällä kans odottelen edelleen. Ajatukset on ristiriitaisia. Eilen vähä kiukutti illalla jo ku ei vauvaa kuulu. PItäis nyt pitää ne ajatukset vaan kurissa.
Nyt pitäis saada itsestään irti et lähtis tonne ulos kävelylle ku keli on noin kaunis. Huomenna on neuvola taas.
Vaivoja ei onneks oo, olis vaikeempi kestää tää loppu jos olis kaikkii vaivoja.
Tsemppiä kanssasisaret.

heitar + nuusku 39+5
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Meille syntyi laskettunapäivänä 1.5.2007 tyttövauva 4210 g ja 51 cm.

Synnytyksest voin kertoa sen verran, että puolitoista viikko minulla supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti. Synnytys oli todella nopea sitten, kun vauva päätti lähteä tulemaan maailmaan. Synnytyksen kokonaiskesto oli kolme tuntia. Sairaalassa ehdin olla melkein 1 1/2 tuntia. Onneksi lähdimme kotoa sairaalaan vaikka en ollut halukas lähtemään.

Olin etukäteen ajatellut ottaa kaikki mahdolliset kipulääkkeet, mutta käytännössä en ehtinyt saada kuin akupunktiota ja ilokaasua. En muistanut, että kaikki kivut häviävät saman tien, kun vauva on syntynyt.

Vauva kutsuu täytyy kiirehtiä.
 
"Huomenta"

Saunomisesta ja vihtomisesta kyllä jonkin verran tapahtumat etenivät... elikkäs koko yön supisteli epäsäännöllisesti ja välillä hyvinkin kipeästi. Aamulla sitten keittelin teetä kaksinkerroin, mutta sitten ne yhtäkkiä loppuivat :headwall: Aamiaisen jälkeen päätin tulla sohvalle katselemaan telkkaria ja nukahdin ja heräsin, kun oli maha niin kipeä jälleen ja nyt sitten on painetta alapäässä oikein urakalla. Mutta ei siis mitään hälyyttävää ole tapahtunut. Odotellaan... ;) en kyllä ymmärrä miten kummassa nukuttaa niin pirusti. Ulkona olis kaunis ilma, mutta eihän sinne voi mennä, kun ei pysty kunnolla kävelemään. Taysin kutsukin tuli, oli vasta keskiviikolle. Voi olla että sillon ollaan jo siellä, toivottavasti :kieh:

Tällainen napa täällä päässä, koitetaan nyt vaan jaksaa... eli takaisin sohvalle päivänukkumaan...

Viivi+Wagner jr. 39+1
 
noju SUURET ONNITTELUT TYTÖSTÄ!!!!!! :heart: :flower:

Kylläpäs teitä LA:n ylittäneitä nyt pitkitetään...kovasti jaksuja kaikille! toivottavasti pian alkaa tapahtua =) voin vain kuvitella tuon tunteen kun ei näy eikä kuulu....huoh! :kieh:

vilmis82 Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja hyvästä painosta =) kyllä oli varmasti mukava vielä kurkata masuun ennenku näkee vauvan ihan livenä :D

painoarvioista vielä....niiku moni on sanonutkin niin käsin saa hyvät arviot myös. juu kyllä varmasti ja täytyykin kysyä jospa meidän terkkari vois kans jotain sanoa/kokeilla minkä kokonen tää masukki on. meidän neuvolaan on tullu ultralaite ja kerran terkkari siitä sanoi et silläki saa tehtyä painoarvioita,mut hän tekee mielummin käsin 15vuoden kokemuksella ku ultralla....mut eipä sitä varmaan tehä ellei erikseen kysy tai jotain aihetta ole. täytyykin kysästä joka tapauksessa vaikka voi olla et nää on mun omia päähänpinttymiä ja pelkoja "isosta" vauvasta :/

Olo on kyllä muuttunut ihmeen hyväks :eek: no supistelee kyllä välillä ja paineen tunnetta tulee,mut en tiedä olisko tuo maha vähän hinautunut alaspäin ku hengittäminenkään ei tunnu enää yhtä raskaalta =) ja painaa se kyllä kivasti tuonne alas kun sängyssäki kylkeä vaihtaa nii johan kiristää ja tuntuu ällöttävältä alamahaan ja tonne luuhun....

mut sellasta....yritän tässä katella jotain hyvää kakkuohjetta :p kaveri tulee töitten jälkeen käymään ja ajattelin jonku kakkusen väsätä :D


mmamaa 37+2
 
hihhii
No nyt minäkin ajattelin kirjoitella tänne... Oon tainnu vasta yhdesti aiemmin kirjoittaa! :)

Onnea kaikille jotka on jo saaneet vauvan kainaloon :flower:
Ja tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!

Mulla oli perjantaina neuvola ja siellä oli:
Viikkoja siis 37+4
paino -438
pissa puhdas
RR 124/68
Hb 122
Sf 34
syke + 136
liikkeet +
Rt.
Painoa yhteensä tullu vajaa 15 kiloa.

Vatsanympäryksistä on kirjoiteltu, niin mulla on 119.

Pari viikkoa sitten olin synnytystapa-arvioinnissa, kun ensimmäinen leikattiin (04) pitkittyneen synnytyksen takia. Mulla ei siis paikat auennu kun sen 3 senttiä.
No nyt lähdetään kuitenkin kokeilemaan normaalia synnytystä ekaks, mut sit jos ei taas meinaa aueta niin leikataan. Lääkäri sanoi et noin 6-7 tuntia katsotaan tilannetta. Kokoarvioksi tuli 2.8 kiloa ja viikkoja oli silloin 36+2. sanoi, että on varmaan alle 3.5 kiloinen kun syntyy. Toisaalta ehkä hieman toivoin, että olisi leikattu suoraan mut parempihan se on synnyttää normaalisti!

Mulla olis kaikki valmiina vauvan tuloa varten. Ja tänään yritin lääkäriin päästä kun mulla meinaa taas olla rintatulehdus. Toinen jo odotuksen aikana. (kuullostaa varmaan hullulta) Mut kyllä se vaan totta on. No täytyy mennä päivystykseen neljän jälkeen.


Nyt taidan mennä syömään ja sit voisikin lähteä jo hakemaan pojan hoidosta.

Hihhii ja asukki tasan 38
<br><br>
 
Täälläkin vielä "kokonaisena". Eli ei vauva ole vielä halunnut syntyä.
Laskettu aika ollut 5 pv sitten! Ja kun niin kovin peloteltiin että syntyy ennen aikojaan, pyydettiin lepäämään jo viikolla 32 . Eli ei oikein hyvää arviota neuvolalääkäriltä tullut :LOL:

Vasta viikonpäästä olisi aika äitiyspolille, ellei vauva sitä ennen päätä syntyä. :whistle: Ja täällä annetaan käynnitysaika vasta äitiyspolikäynnin jälkeen.
Mutta toivottavasti sinne asti ei tarvi odotella :D :headwall:

Näyttää että meitä on muitakin joiden laskettu aika on mennyt jo...
Jaksuja kaikille :heart:

Miesku rv 40 + 5
 
:hug: Onnea taas kaikille vauvansa saaneille!! Mahtavaa!!

Itsellä olo ei ole enää kehuttava, turvotus on niin järjetöntä että 3 numeroa liian isot kengät ei mene enää jalkaan ja rannekelloa ei voi pitää :headwall: Kuitenkin ajattelin että torstaina pesen ikkunat. Vien esikon mammalle päiväkylään leikkimään ja otan urakan, vaikka hitaasti sitten mutta nyt noi on pestävä tai ei tule pestyä.

ENÄÄ KORKEINTAAN 9 PÄIVÄÄ ja pääsen toimiin, käynnistys on jo ensi viikolla!! Jännityksen ja pelon sekaisella innolla odotan tuota päivää kuin kuuta nousevaa!! :heart:

Jabba 38+5
 
Jabba saat kaiken sympatiani ja empatiani, mä en enää edes viitti kokeilla tennareita, kun noi liian isot sandaalitkin on ihan tiukat. Katselin itseäni lauantaina kuvatulta polttarivideolta ja totesin, että ilman turvotuksia olisinkin ihan vetävän näköinen mimmi noin niinkuin mahankin kanssa :LOL: naama alkaa olemaan kanssa ihan hirvee ja sormet näyttää nakeille. Mutta älä huoli, kohta se on ohi :hug: toivottavasti nämä kivut johtavat tänään vielä johonkin. Ehkä lämmitän uudestaan saunan ja vihdon vähän lisää.... ;)

Viivi+Wagner jr edelleen 39+1
 
Heippa!!

Ja taas ihania vauvauutisia. Paljon onnea Satu27, Gabria, Pullenah, Hissunmyy ja Noju :flower:

Rasse: Ihanaa teillä myy tulee kotiin :heart: varmasti olette odottaneet!!! Täällä minä vielä kokonaisena tuskailen....

La meni jo lauantaina ja ei mitään merkkejäkään että syntyis, mut ei ollut kyllä aikasemmistakaan ja olenkin aina naureskellu et millonkahan hekin ois syntynyt kun käynnistykseen mennessäkään ei ollut paikat edes pehmenny saatikka auennu! (rv 41+5) :LOL:

Ei muuta kuin jaksamisia kaikille!

Peppi ja masuasukki 40+2
 
Heippa!

Löysin teidät vasta nyt ja laskettuhan on tosiaan tässä kuussa 25.5. Toinen lapsi on tulossa ja kättärille olen menossa synnyttämään. 38+3 taitaa olla tänään.

Ei ole mitään merkkejä vielä lähestyvästä synnytyksestä. Vauva on kyllä pää alaspäin, mutta ei ole kiinnittynyt vielä. Tämä toinen synnytys jännittää paljon enemmän kuin ensimmäinen, ajatuskin laitokselle lähdöstä karmii. Maha on alkanut tuntua jo aika pahalle ja varsinkin öisin kyljen kääntäminen sattuu ja makuuasento on muutenkin hankala.

Ensimmäinen raskaus meni 5 päivää yli ja jännityksellä odotetaan miten nyt käy =)

hepskukkuu 38+3
 

HELOU!!!!

Mäkin jopa rekisteröidyin tänne hihi!!

On ollut tosi ihana päivä. Ollaan koko sakilla oltu ulkona; käyty kaupassa ja kylillä jne... Nyt on sitten tosi väsy olo mut kyllä oli kiva päivä! Masulainen taitaa olla väsy kun ei ole kipeästi tänään riehunut!

Joku oli taas saanut vaavin!(en muista kuka) ONNEA VALTAVASTI :flower: :flower: :hug: !

Mut nyt iltapalalle ja kuumaan suihkuun!!! Kirjoittelemisiin ja jaksuja kaikille!

Hepotyty ja toko tasan 37
 
ISOT ONNITTELUT NOJULLE JA MINNIHIIRELLE SEKÄ PERHEILLE!!! :flower: :flower:

Tänne ei kummempia... kampaajalla käyty ja koko pää näyttää ihan uuelta.. ;) Kummasti piristää.. Huomenna ois taas neuvola, joten sitte neuvolakuulumisia..

Hanna ja Nöössi 37+6
 
Onnea nojulle ja Minnihiirelle tyttövauvoista :flower: :flower:

Täällä edelleen ollaan, neuvolassa kävin. Kaikki ok, SF-mitta oli pienentynyt viikossa 4 senttiä eli oli nyt 32. Ja vauva laskeutunut jo tosi alas.

Tulis nyt vaan niitä kunnon kipeitä supistuksia =) Mutta ylihän tää taitaa ainakin vähän mennä, kunhan ei kovin paljoa menis.

Tiitteräinen 39+6
 
paljon onnea noju ja minnihiiri vauvoista!!! :flower: :flower:


No tänään oli ylimääräinen neuvolalääkäri ja sf-mitta oli huikeat 42cm :whistle: sisätutkimuksen teki ja tilanne oli sama kuin 3vkoa sitten eli sormelle auki, pehmentynyt ja kanavaa 2,5cm jäljellä eli ei nämä vihlomiset, supistelut ja sukkapuikkokapinat mitään ole tehny.
No se hyväpuoli oli että lääkäri otti mut keskiviikolle kolmanteen ultraan koon tarkastamista varten, että saa nähdä mitä se ultra keskiviikkona näyttää jos ei ihmettä tapahdu ja pääse synnyttämään :kieh: sanoi että voidaan joutua tekemään sektio jos huimasti kasvanut, mutta jos ei ole niin sitten luultavasti odotellaan... :/ tiedä sitten ... no keskiviikkona toivottavasti viisaampana :)

suzu1981 40+1<br><br>
 
Heippa kaikille :wave:

Paljon ONNEA uusille vauvoille :hug: :hug: :flower: Ihanaa lukea uutisia, kun vauvoja syntyy :heart:

Voimia kaikille masujen omistajille, kyllä ne vaavit sieltä onneksi pian tulevat :) Nauttikaa vielä siitä ihanasta komeudesta ;)

Meillä pääsi Maija tänään kotiin B) :heart: Olemme aivan onnesta sykkyrällä =) Olen tuoksutellut ihanaa vauvan tuoksua pään pyörryksiin :D Ihanaa vaihtaa vaippaa täällä kotona ja imettää ihan rauhassa silloin kun Maija haluaa. Ai että minä nautin =)

Nyt jotenkin tämä kaikki tuntuu niin ihanan ihmeelliseltä, Maijan itkukin on kuin musiikkia korville! Hassulta voi kuulostaa, mutta kun vauva oli "meiltä poissa" kolme viikkoa, niin nyt eletään kyllä sellaisissa pilvissä, ettei mitään rajaa :D

Nyt menen itsekin nukkumaan, pian Maija varmaan heräilee taas syömään ;)

Voikaa hyvin kaikki :hug:

Ikionnellinen parasta aikaa ja hurmaava Maija huomenna tasan 3vko :heart:
 
Olipas ihana kuulla että PARASTA AIKAA teilläkin on Maija päässyt kotiin =) Ja kamala kun aika menee nopeaan, voiko olla jo kolme viikkoa kulunut :)

Täällä on taas kaverilla mahassa hirveä iltavilli, taitaa tulla äitiinsä ja on yökukkuja :whistle: No, olen asennoitunut siihenkin, pääasia kunhan nyt vaan tulis!

Tänään oli tosiaan se neuvola ja lähtökuopissaan jo on ja lapsivesikin oli jo vähentynyt, että jospa Hän sieltä pian tulisi (toivossa on hyvä elää) ;)
Sen jälkeen menin kampaajalle, se nyt vaan ei oikein rentouttanut kun en saanut tyttöä mihinkään hoitoon ja hän siellä tietysti tutki paikkoja samalla ja vaati tekemistä =) Mutta ihanaa että sai uudet hiukset synnytykseen =)

Sitten käytiin vielä kauppoja kiertelemässä ja työpaikallakin kävin moikkaamassa ja tyhjentämässä pukukaapin. Ja sitten kavereille kylään ja illalla kävin vielä vähän kävelyllä josko jotain tehoja olis, mut tais olla turhaluulo sekin :whistle:

Huomisen päivän ajattelin pyhittää leipomiselle, kun vielä keksis mitä leipois. Jos vaikka tuon neitin synttäreille tekis jo jotain valmiiksi.

Mutta, pidemmittä puheitta, ehkä sinne unille =)

Tiitteräinen ja Tyttövelivauva 40 tasan :wave:
 

Yhteistyössä