Sitä kätilön poistumista minä itsekkin vähän ihmettelin, mutta luulen että sille kätilöllekkin tuli niin yllätyksenä tuon mun synnytyksen niin vauhdikas eteneminen. Se avautumis vaihe kun oli niin raju niin olis luullu tajuavan hänenkin että se ponnistus vaihe voi olla yhtä nopea.
Synnytys asennosta joku kyseli niin olin selälläni puoli istuvassa asennossa. Mies piteli vasenta jalkaa koukussa ja oikea jalka oli siinä jalkatuella. Kätilön tullessa takaisin se jalka tuki sitten irrotettiin ja kätilö tuli sen jalan puolelle.
Tuosta kivunlievityksestä. On nyt näin hankala jälkikäteen osata arvioida millainen tuo synnytys olisi voinut olla jos jotain kivunlievitystä olisin kerennyt saamaan. En kuitenkaan näin jälkikäteen muista tuota mitenkään pahana kokemuksena. Hel...n kipeetä se tietenkin kävi, mutta taitaa oma elimistö suojella itseään ja mie ainakin olin jo niin "sekaisin" siitä kivusta etten enää edes tuntenut sitä. Ja onneksi en "suunnitellut" tuota synnytystä mitenkään etukäteen. Lähdin tuohon hommaan sillä asenteella että: "tilanteen mukaan mennään"
Jos olisin miettinyt ja suunnitellut synnytystä etukäteen niin järkytys olisi saattanut olla suurempi. Kyllä minäkin kätilöltä vielä siinä kysyin että meneekö tää nyt ihan luomusti? (pakko oli varmistaa
)
Paino arvion oli joku saanut. Mullahan tehtiin paino arvio äitipolilla ultralla tiistaina joka oli 2800 g. Lauantaina tyttö kuitenkin syntyessään painoi 3370 g että aika paljon mulla heitti tuo arvio.
(olen kyllä tyytyväinen että tyttö olikin painavampi kun mitä arvio antoi ymmärtää)
Eilen jouduin jo vaatekauppaan lähtemään, kun tyttö tuntui hukkuvan noihin 56 cm vaatteisiin joita ei ole ku muutama kappale. Muut ovat vielä isompia. Ostin siis muutaman 50 cm vaatteen niin saa nyt ensi viikoina kuitenkin jotain vähänkään sopivampaa laittaa tytölle päälle :heart:
Áika monta juttua on joutunut tässä muutaman päivän aikana hankkimaan, mitä ei ollut tullut ajatelleeksi etukäteen.
Rintapumpun ostin eilen, vauvan huoneeseen pyykkikorin, Jalkalampun (jossa on himmennin niin saa yöllä sellasen hentosen valon sinne päälle niin näkee jo ovelta sänkyyn. ja lukuvalo osan saa hoitopöydän ylle niin näkee kunnolla hoitaa navat ja muut. )
Maidon kerääjä kans hankittiin kun meinaa välillä imettäessä herua toisestakin rinnasta maitoa. ja eilen saunassa alkoi vuotaa molemmat
Mies sai makeat naurut kun katsoi että hei mamma... taitaa olla vauvan ruoka aika kun valskaa lattialle
Harsoja tuntuu kans menevän ihan mahottomasti niin niitäkin hankittiin lisää...
Kaikkeen tässä on kova totuttelu ollu, mut on tää niin mukavaa =)
Jaksuja kaikille... Nyt tyttö kuulostaa heräilevän niin täytyy mennä :wave:
Kojo ja tyttö mellestäjä 6 vrk