Toukokuiset (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milla kyllä mulle tuli painoa 14kg raskauden aikana =) Mulla on oikeestaan aina noi kilot lähteneet hyvin raskauden jälkeen pois. Ensimmäsellä ja toiseksi viimesellä meni paino jopa alle lähtöpainon. Mut kyllähän tuosta jo Hippusesta (4020g) ja istukasta (650g) ja lapsiveestäkin (?) tippui toipaino jo jonkin verran salissa.

Ei tänne sen kummempii kuulu. Ens tiistaina on se pariterapian aika et katotaan et miten siten jatkossa edetään. Mutta varmaan katotaan nyt ainakin tän kesän yli et miten menee.

Emmi meehän nyt sinne synnyttään niin saahaan lisää vauvoja tänne.

Nyt pienimmälle ja itelle ruokaa

Ihana lukea teidän jo vauvautuneden juttuja, toivottavasti itsekkin pääsee pian niihin osallistumaan! :)

Neuvolassa ei liitoskipuihin annettu sen enempää apukeinoja kuin särkylääkkeet ja synnytys. Yritetään mennä nyt aluksi Panadolin voimin, voi ottaa kuulemma ottaa 3 kertaa päivässä kaksi tablettia. Täytyy myöntää, että auttaa kyllä pahimpaan kipuun. Siis pääsee itse sänkyyn ja sieltä pois ja vessareissukin onnistuu ilman apuvoimia.
Sitten ei muuta kuin toivoa pikaista synnytystä. Jos kivut jatkuvat yhtä kovina tulevina päivinä voidaan myös harkita synnytyksen käynnistämistä... Toivottavasti ei kuitenkaan siihen tarvitse vielä ryhtyä...

Lilja ja potkuri 40+0

ohva; sama vaiva, sama rinta. Koko viikonloppu meni 40 kuumeessa, mitään särkylääkettä kun en voi syödä, ei auttanut muu kuin kärvistellä. Yhteispäivystykseen en vauvan kanssa halunnut lähteä jonottamaan sairaalabakteerien pelossa. Joten ajattelin, että pienempi todennäköisyys mulla on kuolla kuumeeseen ja särkyyn kuin vauvan saada joku kamala pöpö. Kiva äitienpäivä, joo.
Tänään sain lääkkeet, tosi äkäiset antibiootit.

Meillä jonkin verran tuota itkuisuutta, mutta taitaa olla lähinnä tahto-tilasta kysymys, ei niinkään vatsavaivoista. Tappelee kovasti nukkumista vastaan, mutta kun ottaa tissille, nukahtaa lähes heti, ja voi jättää nukkumaan, siis ilman tissiä ;o). Muutoin on hyväntuulinen PipsaPossu, röhkii :o)).

Hyppäsin just tuossa vaa'alle. Mullahan lopputulos synnärille mennessä oli -1,5kg, ja siitä ollaan pudottu edelleen 9,5kg. Eli lähtöpainosta ollaan pudottu synnytyksen myötä 11kg. Eipä siis kumma ettei entiset vaatteet oikein istu päällä.

Mirkku33 ja neitiE 11vrk

neuvola terkut. viikossa oli kohdun suu pehmentynyt hirveästi. edellee kahdelle auki. eikä kanavaa. pää hieman laskeutunut. terkkari tunsi sen jo sormissaa. mutta vielä tais heilua hieman. ?! muistaaakseen. kaikki oli ok. hb ei oo otettu muutamaan kertaan. taitaapa olla jotai reilun sadan kuitenki. kk sitte oli 118. perjantaille sain uuden neuvola ajan. jos ei siihen mennessä ole syntynyt niin sitten pitää mennä äiti polille sairaalaa käymään. ja sittenhän ne käynnistääkin jo ku on kaks viikkoo menny yli. eli nyt on viis pv yli. ei edelleenkää yhtää supistele. eile käytii mummolassa 100 km päässä eikä tuntunu missää, takapenkillä istuin pojan kanssa. mutta supistuksia odotellessa..... täytyy vaikka pakata tavaroita niin pääsee muuttaa uutee omaan (lue: pankin) kotiin!!

t. manna rv 40+5

Neuvolasta terveisiä
Kaikki oli kunnossa ja oma paino edelleen miinuksella 2kg. :-) Ja en usko, että tuosta enää nouseepi (toivottavasti)...Kohdun korkeus oli 36cm. Ensi viikolla on keskiviikkona (40+1) uusi aika joka toivottavasti jää käyttämättä. :-) Terkkari sanoi, että hänen mielestään merkit viittaisivat siihen, että ihan ajoissa vauva syntyisi...mutta, mutta....eihän sitä koskaan tiedä. Tuntuu ainakin tuo Toukka viihtyvän hyvin tuolla masussa ei sillä vielä ainakaan tunnu olevan mikään kiire ulos. Minä vain kovasti toivon, että tulisi jo...tosin jotenkin vielä on jalat maassa, kun limatulpasta saati sitten kunnon supistuksista ei ole tietoakaan. :-( Yöt kyllä menee hormoonien vuoksi ihan surkeasti...viime yönä heräsin viisi kertaa ja kävin tietenkin vessassa ja juomassa. No mies vaan sanoo, että se on hyvä totutella rytmiin jo etukäteen. Niinpä niin...helppo se on sanoa, kun itse se kuorsaa tyytyväisenä koko yön. No joo mikäs tässä kotona ollessa kun päivällä voi sitten kuitenkin lepäillä.

Onnea vauvansa jo saaneille! :-)

Aurinkoista päivää toivottaapi Tytteli ja Toukka tasan 39

Rintatulehdusta pukkaa täälläkin :-(. Jouduin eilenillalla menemään lääkäriin kun vasen rinta oli kuin tulessa ja kuume nousi 38:aan asteeseen. Ja antibioottikuuri täälläkin on nyt 10 päivää päällä. Harmittaa koko juttu ihan vietävästi, koska luulen, että olen itse aiheuttanut tulehduksen itselleni eli luultavasti olen saanut ulkona vetoa kun välillä oli niin kesäiset kelit ja tuli oltua ulkona vähissä vaatteissa ja nyt on melko hyisevä tuuli ym. Rinta on niin kipeä, että kun vauva sylissä nojaa sitä vasten, meinaa tulla itku silmään. Olen nyt syönyt Buranaa lisäksi kuumeen vuoksi. Lääkäri varoitteli, että jos olo ei 2-3 päivän päästä ala helpottua, pitää uudestaan mennä lääkäriin, josta ehkä joudun sairaalaan verikokeisiin ja suonensisäisen antibioottihoitoon. Sehän tässä vielä puuttuu... Eli varoituksen sana kaikille jo synnyttäneille ja tuleville synnyttäjille, että suojatkaa rintanne ja välttäkää vetoa vaikka olisi mikä helle, koska rintatulehdus on vakava ja erittäin ikävä sairaus!!

Muuten menee ihan kohtuullisesti vaikka kyllä meilläkin poika huutaa iltaisin vatsaväänteitä. Annoin eilenillalla ensimmäistä kertaa hänelle Rela-tippoja ja ihan niinkuin olisi olo hänellä helpottunut. Paino on vauvalla noussut viime viikosta 300 g eli nyt poika painaa eilisen mittauksen mukaan 3820 g. Eli maitoa tulee rinnoista kyllä ihan kiitettävästi.

Mutta nyt pitää lepäillä jotta tässä pysytään jossain kuosissa. Päivänjatkoa!

Mari-71 ja poika 2 viikkoa

Mari; heitä buranat mäkeen heti!!! Mulle OYSsissa meuhkasivat ettei mitään muita kuin Panadolia saa ottaa. Ketoprofeinnia ei missään nimessä eikä buranakaan ole hyväksyttyjen listalla. Tietty jos olet saanut muut ohjeet lääkäriltäsi.

Täällä kuume on poissa ja kävelläkin jo kestää. Mun kun piti olla ihan liikkumatta pari päivää kun rinta oli kauttaaltaan ihan tulehtunut. Jo pelkkä käden liike sai itkut puhumattakaan vauvan hoidosta.

Syntyneet:

Titti70, 6.1.08 enkelivauva.
äiti-06, 04.04.08 poika, 2760g, 46,5 cm
Ulpu74, 22.4.08 tyttö, 3810g, 49,5 cm (rv 38+4)
ohva, 25.4.08 poika 4020g, 50 cm, pipo 37 cm (rv 38+4)
Mari-71 29.4.08, poika 3550g, 51 cm
Mirkku33, tyttö 1.5.08,, 3766g, 50 cm
Indima, poika 2.5.08, 2950g, 48 cm
Penelope-76, tyttö 4.5.08, 4080g, 50cm (rv 40+0)
Thelma, tyttö 6.5.08, 3520g, 49 cm (rv 39+1)

Odottajat:

Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Chansey, toinen, la 5.5.
manna-83, toinen, la 7.5
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
Kimball, toinen, la 10.5.
Lilja-77, eka, la 12.5., OYS
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
emmi eka, la 14.5 kuopio
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Milla Maqia, neljäs, la 18.5. NKL
Ninni74, toinen, la 19.5., KYS
Tytteli25, eka, la 20.5.
Tupuna-83, toinen, la 21.5
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. NKL, Vantaa
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
Apila85, toka, la 22.5. MKS Mikkeli
halina, ?, la 23.5.
minni74, ensimmäinen. 25.5.
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS
Viivu83, ensimmäinen, la 28.5.
Muunica, ensimmäinen, la 29.5.
Ansu03, toinen, la 31.5.

Päivitin tuon Penelopen prinsessan listaan. Ei ole näköjään uusia vauvoja tullut viikkoon. Toivottavasti tällä viikolla vielä päästään kuulemaan uusia vauva uutisia. Toivon itse olevani yksi heistä! :)

Lilja ja potkuri 40+1

Morjens.

Kävin tänään neuvolassa näyttämässä itseäni. Kaikki ihan ok. Vauva liikkuu ja hemppa nousuut 118. Kohdunpohja 34,5. vauva edelleen pää alaspäin. Kivaa. Kovasti taas muistutettiin, että kotiin ei saa jäädä miettimään jos tulee oireita tai tuntemuksia lähestyvästä synntyksestä. Edellinenhän meinasi syntyä sinne sairaalan vessaan kun en ollut ihan tilanteen tasalla..... Noh, sitä joka vanhoja kaivaa... ja sitä rataa... ;D Suositeltiin tekemään kävelylenkkejä, mutta ei yksin. ;D Jospa se synnytys siitä sitten käynnistyisi.
Taas sain kuulla, että en kyllä paljoa muistuta vioimeisillään raskaana olevaa kun kuljen niin reippaasti ja kevyen oloisesti. Ainoastaan mahasta huomaa, että olen raskaana. Olo on kyllä todella hyvä. Ei mitään vaivoja sitä kyljen kipua lukuunottamatta. Ja se kyllä rassaa. Tänään tarkistin neuvolasta, että eihän se voi olla vauvalle vahingollista, mutta sanoi sieltä, että johtuu todella mahan koosta.. ja sitähän mieltä itsekin olen koko ajan ollut.

Ikävä tauti varmasti toi rintatulehdus! Ja olen kuullut että todella kipeä. =( Paranemisia kaikille joilla se on!!!!

Milla 39+2

Tänä aamuna käytiin esikoisen kans perhekahvilassa, hammashoitajalla ja meitsin neuvolassa. Huomenna onki vuorostaan tytön 2 v. lääkärineuvola. Terkka meinas lykätä eka ton mun neuvolan perjantaille, mut pyysin yhistämään joko tytön hammashoitola- tai neuvolakäyntiin. Kyllä kax käyntiä viikossa riittää siinä puljussa:) Mun neuvolakäynti oli ihan "juosten kustu". Se ku jouduttiin laittamaan terkan ruokatunnille. Kaikki oli ok. Jos ny painon lisääntymistä voi ok:ks kutsua. Nytki sitä oli tullu 1200g/vk. Turvotus on kyllä aikamoista. Nyt onki sitte painoa tullu lähöstä ainaki se 21kg. Eipä tullu esikoiseltaka ihan tommosia määriä. Meillä terkka ei tee sisätutkimuksia, vaikka on koulutukseltaanki kätilö. Joten en tiiä onko tilanne muuttunu sitte perjantaisen äitipolin. Limatulppaa on kyllä sen keikan jälkeen tullu, mut kaverini, joka on tehny äitiysneuvolaaki, pisti sen rajun sisätutkimuksen piikkiin.

Tota noin... mulla kun sf mittaa kytättiin oikein suurennuslasin kanssa, niin se kun lähenteli yhdessä vaiheessa 34 (normi olis ollu 32) laitettiin mut lisätutkimuksiin OYSiin. Lopussa kuitenkin mentiin niin nätisti keskikäyrällä että. Joten liekö siksi kyttäsivät, kun oli se sokeritarkkailu, en tiedä.
Muuten kiinnostuneille tiedoksi; synnytystä seuraavana päivänä mun sokeriarvot oli täysin normalisoituneet, niinkuin viimeksikin ja vauvan arvot olivat maksimissaan 3.7, alarajan ollessa 3. Joten kaikki meni niinkuin piti. Jostain syystä noita sokereita vain oli raskausajalla, vaikka äiti ei olekaan (anteeksi ruma sanani) "läski", niinkuin yhdessä toisessa ketjussa väitettiin kaikkien olevan, joilla on joko riski, tai ovat sokeriäitejä.

Joo on se kumma miten noi mitat heittelee! Mullakin mennään nyt aika hienosti siellä keskikäyrällä, tai melkein ainakin. Välillä mentiin yläkäyrän yläpuolella. Mun vauva on jo laskeutunut, jopa kahteen otteeseen!
Joo tossa toisessa ketjussa, mihin Mirkku viittasi, kirjoiteltiin kyllä aika asiattomasti mun mielestä. Tai siis jotkut kirjoittavat... Mutta siihen nyt enempää puuttumatta...

Mulla oli muuten paino tippunut. Muutenkin tosi vähän on tota painoa tullut. Jotain 7-8kg.

Buranasta sen verran, että itse jouduin syömään esikoisen syntymän jälkeen 2 viikon burana kuurin tulehtuneeseen olkapäähän. Eivät antaneet imetyksen vuoksi kortisonipiikkiä tai muuta vahvempaa, vaan pelkästään buranakuurin. Eli ilmeisesti voi imetysaikana lääkärin ohjeen mukaisesti käyttää.

Syntyneet:

Ninni74, tyttö 9.5.08, 3980g, 50cm

Odottajat:

Chansey, toinen, la 5.5.
manna-83, toinen, la 7.5
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
emmi eka, la 14.5 kuopio
Tytteli25, eka, la 20.5.
halina, ?, la 23.5.
Ansu03, toinen, la 31.5.

Moikka kaikille ja onnea vauvan saaneille!
On tänne ainakin yksi vauva syntynyt tässä männä viikolla, ei vaan ole kyennyt koneelle. Tyttö syntyi, niin kuin suunniteltiinkin sektiolla viime perjantai aamuna kymmenen maissa. Itse sektio oli nopea toimitus, kuin formula varikko sanoisin. Kymmenkunta henkilöä häärii ympärillä ja virittää vaikka minkälaista mittaria ja letkua kiinni, sitten puudutus ja kymppä minsa niin vauva parkuu jo täyttä kurkkua. Itse heräämöön ja vauva isin kanssa pesuille ja mittauksiin. Mulla toipuminen alkoi ihan hyvin, hieman oli verenpaineet matalat ja pulssi korkealla. Vauvan sain vierihoitoon, vaikka joku lääkäri jo pelotteli että menee suoraan teholle (kun mulla se insuliini käytössä) Vauvan kaikki sokeri ym. arvot on ollut hyvät ja huomenna saadaan todennäköisesti lähteä kotiin. Itsellä ollut aika kovat kivut tuon leikkausarven kanssa ja kamalia jälkisupistuksia aina kun imettää. maitoa tulee niin että nytkin on aamutakki märkänä. Tyttö syö hyvin ja saisi useamminkin syödä niin ei pakkaisi rintoihin maitoa niin kipeästi, syö siis 3-4 tunnin välein.

KIITOS odotusajan kokemusten jakamisesta, on ollut kiva lukea samanmoisia kuulumisia! Tsemppistä lopuille odottajille!

Ninni74 ja tyttö 4vrk

Onnea Ninnille ja koko perheelle!!

Mites tuo lista meneekään, oottako aina poistanu itsenne tuosta odottajista ja lisännyt syntyneisiin, näkyy siellä joku olevan molemmissa.. :)

Mäki haluun synnyttää!!!! Tänään ja eilen ollu tosi väsy päiviä, en jaksa mitää tehdä, mutta pakko tehdä jotain. Kaks yötä on mennyt tosi huonoilla ja vähillä ja unilla. Vessa ssa saa saa yhtenää rampata ja suoli tyhjenee vauhdilla, tuntuu ettei aina kerkee pytylle. Joillakinhan suoli tyhjenee vilkkaasti enne synnytystä mutta mulla ollu sitä jo monta viikkoo ja aina vaan öisin.

Alkaa lähtee järki...Haluun jo vauvan!!!!

manna ja kuus pitkää päivää yli lasketun ajan....

Täällä toi tissi on jo onneksi jo tervehtymässä eikä ole kipeäkään enää. Mulle sanottiin noista särkylääkkeistä et periaatteessa saa jo syyä kaikkee, mutta turvallisin on toi panadoli. Ja niitä se sitten kirjoittikin mulle kunnon pakkauksen (100tabl) 1mg.

Täällä kysissä noi vauvan sokerit piti olla 3,2 tai muuten joutui lisä ruokintaan ja myös seurattiin pitempään jos välistä tipahti ne sokerit.

Mulla ei tuohon sf mittaan puututtu vaikka se välillä huoteli käyriin yläpuolella. Ja muutenkin oli et ei noi sokerit nyt niin paljon heittele. Mitä nyt on pikkuisen koholla =). Taitaa tääkin olla niin paikka ja nla täti kohtaista et miten suhtautuu.

Samoin kun mulla todettiin toi hepatoosi niin täällä Iisalmessa vaan sanottiin et noi maksa arvot voi olla muutenkin koholla ettei niillä ole niin väliä, mutta sappi arvoilla on. Kysissä taas oltiin siitä taas toista mieltä et myös noilla maksa-arvoilla on väliä, kun on noi sappiarvotkin koholla.

Mites teillä muilla vauvansa saaneilla on noi yöt on menneet. Meillä ne vaihtelee joka yö ja rytmiä haetaan vieläkin. Viime yönä heräs ekaks 3 unnin välein ja lopuksi valvoi 3-5 ja nukasti sitten tunniksi ja heräsi taas valvoskeleen ja sen jälkeen nukkui katkonaista unta aina 12 asti. sitten nukkui 4 tuntia. Ja taas sen jälkeen valvoskeltiin jonkin aikaa ja nyt on sitten nukkunut puoli 7 lähtiin. Saas nähä et mitenkä kauan meinaa taas nukkua.

Huomenna ois taas nla päivä itellä ja hippusella. Jokohan ukkeli painaa 5 kiloa
=)

Nyt meen itekkin nukkuun et jaksaa taas herätä syöttään ukkelia. Öitä kaikille.

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille. Hatara pää niin en ole muistanut onnitella vaikka monta kertaa on pitänytkin =)

Onnittelut uusille äideille!!!

On kyllä erikoista että niin paljon on eroja paikkauntien välillä noissa lääkesuosituksissa. Mulle nimenomaan teroitettiin ettei missään nimessä ketoprofeiinia eikä buranaa kuin jos on ihan totaalisen pakko. Sanojana oli sekä lasten erikoislääkäri sekä lasten erikoissairaanhoitaja. No, jokainen toimii annettujen ohjeiden mukaan :o).

Meillä yöt menee miten kuten. Viime yönä nukuin kolme tuntia, neitiä ei nukuttanut, ja kun yritin "väkisellä" nukuttaa, alkoi kiukkuilla. Välillä saattaa joku yö mennä paremmin että saadaan enemmän nukuttua mutta sitten taas valvotaan :o). Joten rytmi haussa täälläkin. Päivisinkään ei nuku 3h enempää, vaan herää välillä, edes syömään.

Taidanpa lähteä minäkin onneani koittamaan, meinaan nukkumaan :o).

Onnea Ninnille! Mulla oli viereisessä pedissä osastolla sektiolla synnyttänyt ja jäin siihen mielikuvaan, että oma alatiesynnytys oli ok siihen verrattuna. Lähinnä juuri noiden kipujen ja paranemisen kanssa. Eli voimia ja oikein pikaista paranemista sektio ihmisille erityisesti!

Rintatulehduksesta oma äiti jaksaa varoitella aina vain, ja lähipiirissäkin on pari kauhukokemusta aiheesta., joten olen yrittänyt vakavasti ottaa. Äiti varoittaa muunmuassa pakastimestakin... No villahuivia rintojen suojaksi :)

Mullakin oli aika kipeät jälkisupistukset, mutta niiden kanssa kannattaa lohduttautua, että tekevät ihan hyvää kohdun palautumiselle.

Meillä nukutaan tosi pitkiä pätkiä. Syö yleensä pouolen yön aikaan, jolloin olen juuri ite menossa nukkumaan ja sitten aamuyöllä neljän viiden aikaan. Ihan luksusta tällä hetkellä siihen verrattuna, että esikoinen söi parin eka viikon jälkeen öisin 1-2 tunnin välein tuonne kuuden kuukauden ikään asti. Silloin olin aika väsynyt. No tämä neiti toki tankkaa sitten aamuyöllä kolme varttia ja ylikin, en meinaa millään pysyä hereillä. Ja olenkin ottanut kainaloon ja imettanyt makuuasennossa, jotta voin ite siihen nukahtaa. Tässä menettelyssä on vain se huono puoli, että vauva jättää "hanat auki" ja sitten nukutaan koko porukka hirveässä lammikossa.

Menen vielä lypsämään sairallalle maitoa, jotta pääsen nukkumaan. Kunnon yö supistukset kaikille niitä kaipaaville :)

Thelma ja tyttö 1 vko.

Onnea Ninnille! Mulla oli viereisessä pedissä osastolla sektiolla synnyttänyt ja jäin siihen mielikuvaan, että oma alatiesynnytys oli ok siihen verrattuna. Lähinnä juuri noiden kipujen ja paranemisen kanssa. Eli voimia ja oikein pikaista paranemista sektio ihmisille erityisesti!

Rintatulehduksesta oma äiti jaksaa varoitella aina vain, ja lähipiirissäkin on pari kauhukokemusta aiheesta., joten olen yrittänyt vakavasti ottaa. Äiti varoittaa muunmuassa pakastimestakin... No villahuivia rintojen suojaksi :)

Mullakin oli aika kipeät jälkisupistukset, mutta niiden kanssa kannattaa lohduttautua, että tekevät ihan hyvää kohdun palautumiselle.

Meillä nukutaan tosi pitkiä pätkiä. Syö yleensä pouolen yön aikaan, jolloin olen juuri ite menossa nukkumaan ja sitten aamuyöllä neljän viiden aikaan. Ihan luksusta tällä hetkellä siihen verrattuna, että esikoinen söi parin eka viikon jälkeen öisin 1-2 tunnin välein tuonne kuuden kuukauden ikään asti. Silloin olin aika väsynyt. No tämä neiti toki tankkaa sitten aamuyöllä kolme varttia ja ylikin, en meinaa millään pysyä hereillä. Ja olenkin ottanut kainaloon ja imettanyt makuuasennossa, jotta voin ite siihen nukahtaa. Tässä menettelyssä on vain se huono puoli, että vauva jättää "hanat auki" ja sitten nukutaan koko porukka hirveässä lammikossa.

Menen vielä lypsämään sairallalle maitoa, jotta pääsen nukkumaan. Kunnon yö supistukset kaikille niitä kaipaaville :)

Thelma ja tyttö 1 vko.

Thelma: Kiitokset yö supistuksista, niitä täällä on sadellut illasta asti :)
Eivät kuitenkaan tunnu sen ihmeemmin voimistuvan, joten tämä on taas NIIIIN tätä!

Täällä siis Mannan kanssa ihan samat fiilikset!

Ja vielä tuosta listan päivityksestä, mun mielestä tuolta odottajien puolelta voi samalla poistaa kun siirtää synnyttäneisiin. Minusta olisi myös kiva nähdä millä raskausviikolla vauva syntyi. Ainakin vielä näin odottavana se kiinnostaa...

ja Huomenta kaikille!

Lilja ja potkuri 40+2

Syntyneet:

Ninni74, tyttö 9.5.08, 3980g, 50cm

Odottajat:

Chansey, toinen, la 5.5.
manna-83, toinen, la 7.5
emmi eka, la 14.5 kuopio
Tytteli25, eka, la 20.5.
halina, ?, la 23.5.
Ansu03, toinen, la 31.5.

Nyt pitäisi olla poissa noi synnyttäneet odottajista =)

Täällä taas yö meni pätkittäin nukuttu ja 4 jälkeen en oo nukkunut kuin ½tuntia, kun toi pinin kitisi vähän väliä =(. Jooh nyt meen valmistautuun neuvolaan lähtöön =)

Ehdimpä tuossa aikaisemmin aamulla jo valittaa, kun ei nuo supistukset tule normaalia kummemmiksi. Heti kirjoituksen jälkeen supistukset muuttuivat kipeemmiksi ja kellottelin väliksi n. 7 min. Supistukset kestivät vielä tosi pitkään selvästi yli minuutin. Puoli seitsemältä otin kaksi Panadolia ja ajattelin jos saisin täksi yöksi vielä hieman torkahdettua, ei niistä kuitenkaan mitään apua ollut. Päinvastoin selän jomotus on vain voimistunut.

Nousin nyt taas ylös ja ajattelin kellotella supistusten väliä lukieassani aamun lehteä. Miestä en ole vielä herättänyt, nukkukoon vielä kun sillä on vasta iltavuoroon meno. Ehtii vielä ilmoittaa töihin, jos sattuu, että päästään tänään tositoimiin.

Lilja ja potkuri 40+2

Nopsaan kitisevän lapsen kanssa tässä..
Buranasta! Itse sain Kättäriltä 3 X vrk Burana 800 jälkisupistuksiin ja kun ihmettelin, niin sanottiin että synnyttäneille ne on turvallisia. Odottajille ei. Mukavaa päivää!

Yhteistyössä