Toukokuiset (6)

  • Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Viivu83
Tsemppiä Liljalle koitokseen!! Ja kerrothan sitten palattuasi kuinka sujui! =)

Ulpu: Mä kans oon sitä mieltä et hengailkaa täälä ketjussa vaan niin kauan kun joku on synnyttämättä, mukava lukee miten vauva-arki on lähteny kulkeen..Ja muutenhan tässä käy pian niin et lopulta mä kirjottelen täälä yksin kuulumisiani kun oon niin häntäpään synnyttäjä muutenkin..=D

Aurinkoista lauantaita kaikiile!!
 
ohva
Jokohan Liljan vauva on jo syntynyt?

Meillä ei varsinaista koliikkia ole. Vaan muuten huutaa useita kertoja päivässä tuon mahan kanssa =(

Tänä aamuna tuli ensimmäiset hymyt ensin hoitopöydälle ja sitten pikkuisolleveljelle =).

ohva ja Hippunen 3viik 1päivä

Supistuksia niitä kaipaaville
 
Kimball
Huomenet.
Mieluista on kuulla, että edes jollain on tapahtunut edistymistä, toivottavasti Liljalla meni kaikki hyvin!
Eilen supisteli vähän enemmän, mutta ei niin paljoa, että olisi kannattanut alkaa erikoisemmin seuraamaan - enkä olisi kyllä oikein pystynytkään, kun esikoisen kanssa ei juur ehdi itseään kuuntelemaan. Liikelaskentaa ehdin tehdä päiväuniaikaan ehkä puol tuntia kunnes nukahdin ja saaliina tais olla joku 4-5 liikettä (neuvolasta kehottivat seuraamaan päivittäin, nyt on liikkunut selvästi vähemmän).

Sen verran oli tapahtunut kyllä, että kun tiistaina pää oli vielä vähän irti, niin nyt se oli aika tanakasti kiinni, ja omassa olossakin jotenkin huomasi muutoksen. On jotenkin paineisempi olo tuol alakerrassa. Kontrolli ä-polilla olisi sitten ensi tiistaina.

Tänään olen yksin kotona ja taidan lähteä kävelylle minäkin kun on hyvä keli. Jos se vaikka siitä... pakkasin lapselle mummolareppuun mukaan paljon tavaraa yöpukua myöten. Tosi optimistista!

Ai niin, voisikohan hän joka seuraavaksi päivittää itsensä listoille, jos vain muistaa, siinä samalla siirtää Piritan synnyttäneisiin. Taisi olla aiemmin puhe, että hän on saanut huhtikuun puolella tytön (??). Mulla on nyt yksi vanhempi sivu tässä käsillä eli lähin kopioitava lista ei ihan ajantasainen. Ei mulla ole tosin muutenkaan mitään kiirettä listan kärkeen ;).

Mukavaa viikonloppua!
rv 41
 
Hemuli-81
Hei!

Nyt limatulppa muuttunut ruskeaksi = vanhaa verta. On ilmeisesti ihan normaalia??
Eilen oli koko päivän maha sekaisin ja kävin varmaan 5 kertaa vessassa. Yön sain nukuttua todella hyvin, jota itsekin ihmettelin=) Olen jotenkin niin hermostunut.
Vauva liikkuu hyvin ja seuraava neuvola maanantaina. Saas nähdä ehditäänkö vielä sinne...

Mielestäni olisi myös kiva, jos kaikki pysyisivät vielä täällä. Siirrytään sitten kerralla tuonne synnyttäneiden puolelle.

Aurinkoista ja supistusrikasta viikonloppua!

t. Hemuli 39+3
 
Tytteli25
Tsemppiä Liljalle!

Niin oli pakko ruveta kirjoittelemaan, sillä taisin sitten kokea elämäni ensimmäiset supistukset viime yönä... En tosin montaa, mutta kuitenkin... Tai sitten vatsaani poltteli vain muuten. Toivon kuitenkin hartaasti, että oli suppareita; koska välillä poltto helpotti ja sitten tuli taas. Ja tuntui myös kurjalta alaselän puolella.
Korjatkaa kokeneemmat, jos supparit eivät tunnu tuolta...etten täällä turhaan "tuulettele" ensimmäisiä kipeitä suppareita.
Tänään olisi sitten tarkoitus lähteä velipojan tupareihin noin 70 kilsan päähän...eli autossa istumista on sitten tiedossa runsaasti.
Nyt pitää mennä etsimään jotain päälle pantavaa...

Tytteli ja toukka 39+4
 
manna-83
Mitähä Liljalle kuuluu? Varmasti on jo vauva kainalossa. Voi ku olis mullaki. Mutta enää ei mee kauaan. Huomenna meen käymää äitipolilla ja vaadin että jotain tehdää heti huomenna että synnytys lähtee käyntii. Koska kohdunsuun tilanne on kuitenki jo niin hyvä siihen ja ollu jo pari vko. Viime yönä oli kuulkaas kolme supistusta ja niin kipeitä etten voinut maata. Mutta siinäpä ne olikin sitten. MIetin jo aamulla että oliko se unta. Mutta kyllä se totta oli. Aamulla kerroin miehelle niin se sano että no niin sehän syntyy sitten ihan kohta. :) Eilen se sano että mitä märkää täällä lakanalla on. muka lapsivettä... Kuhan vitsailee, mutta mua ei enää nuo vitsit naurata. Alkaa olla tämä raskaus mittari jo täynnä ja ylikin. Mutta ihan kohta tää loppuu. Ku vaan jaksais oottaa pari pv. Vauva liikkuu ihan hirveesti. Se taitaa oikeesti tykätä olla tuolla. Ku ei malta tulla ulos. Vaikka kui esikoinen huutaa sillle että vauva tuu. PIstää suunsa mun napaan ja huutaa vauva tuu. :) Mies ja esikoinen pv unilla. Mua ei väsytä..

Miten Tyttelin automatkat sujui?

t. manna 41+4 ( esikoinen syntyi muuten juuri näin 41+4) mut tämä taitaa tehä enkat..
 
emmi22
niin jokohan tosiaan liljalla on suloinen pikkuinen sylissä?voi ku on niin jännää..:) onnea liljlle paljon jo etu käteen!! täällä edel. mennään samaa rataa, eli ei tapahdu mitään vaikka kovasti supistelee ja vielä kipeitä välillä mutta ei säännöllisiä:)eilen ja tänään ollut kyllä sellainen olo että kyllä tästä kohta taidetaan päästä sairaalaan, nimittäin äsken kyllä tais tulla lapsivettä, tai sitten mulla on kyllä tosi tosi runsasta valkovuoto!! voiko muutes joku kertoa, että mikä mulle tulee aina samalla kun supistaa, eli alapäässä tulee sellanen huutavan kipeä pistos, ihan kun sieltä repeytyis jotain ja se tuntuu siltä että pitää huutaa ja raivostua ku on niin tosi inhottava tuntemus, en osaa tarkemmin selittää!!!!

emmi 40+4
 
Milla Maqia
Tytteli, joo kyllä tuo supistukselta kuulostaa. Että onnittelut sinne ;D Miten tosiaan automatka meni?? Tässä saa olla niiin hereillä, että milloin kukakin poistuu linjoilta synnyttämään...

Emmi22, voisiko johtua kohdunkaulan pienenemisestä/lyhenemisestä?? Vai tiedätkö mikä sulla on tilanne ollut?

Milla 40 tasan
 
Indima
Meillä on täällä kauhea rähjääminen päällä; esikoinen heräsi tunnin päiväunien jälkeen kiukkuisena (normaalisti nukkuu vähintään kaksi tuntia) ja on kitissyt sitä sun tätä sun tota koko ajan, ja tämä toinenkin on koko ajan naama punaisena kiljumassa. Vääntelee kauheita pärinä-kakkoja tunnin välein eli vatsassa ilmeisesti kiertää. Olen antanut nyt 3 päivää Jekovittia vain yhden tipan, ja huomenna lisään kahteen tippaan. Vitsit kun en yhtään muista, että kuinka kauan niihin tottuminen vei esikoiselta - miten sitä onkin unohtanut kaiken!

Huomenna toinen neuvola, hauska saada paino taas. Jätkä syö siihen malliin (päivisin yhä 1-3 tunnin välein) että ei olisi ihme jos olisi tuplaantunut :) Viime yö oli tosin IHANA; kahden tunnin iltaitkujen jälkeen nukkui 4h, söi 5 min, ja nukkui toiset 4h. Esikoinenkin palkitsi nukkumalla putkeen ilta kasista aamu seitsemään. Luksusta! Peukut pystyyn että sama toistuu.. db

Jaksamista odottajille ja jo lapsen saaneille - molemmille tarvitaan hyviä hermoja ja pitkään pinnaa..!
 
Tytteli25
Täällä edelleen...
Automatka meni ihan hyvin ja yölliset supistukset pysyneet valitettavasti poissa. :-( Johtuivat varmaan siitä kun oli päivällä siivonnut 3,5 tuntia ja roudannut matotkin pihalle.
Äsken tulin ulkoa, kun piti siivota autot...toivottavasti tuollainen hyötyliikunta saa vauvaan vauhtia. :)
Nyt menen sohvalle pötköttelemään ja surffailemaan kanavalta toiselle...

Jaksamisia jo vauvansa saaneille ja jaksamisia odottaville....

Tytteli ja toukka 39+5
 
Minki76
Eipä vaan ollu vaikutuksia synnytyksen alkamiseen esikoisen synttäreillä ja valmisteluilla. Olo ei oo sen kummempi, ku muutenka viime päivinä. Ei tuu ees kivuttomia suppareita.

Huomenna ois taas neuvola, mut ku ei tää meiän terkka tee sisätutkimuksii, ni tuskin sieläkä mitään erityistä ilmenee. Mitä ny paino mahtaa olla taas noussu huisasti noitten synttäreitten myötä. Vieraita kävi pitkin päivää, ja pitihän niitten kaikkien kans herkkujen eteen kämpiä.

Sisko valmistuu nyt terkax ja se tuumas, ettei oo ikinä nähny näin isoa mahaa ku mulla:) :( Miten sen ny ottaa. Huumorilla kai. Mut kai se iso onki, jos se sf-mitta oli viime viikon alussa sen 39cm. Mitä lie nyt... Onko pienentyny niin ku terkka epäili. Paineen tunnetta on hieman alapäässä, joten ehkä vaavi ois vähän laskeutunu lisää. Sillonpa ois mitatki ehkä pienentyny.

Minki 38+6
 
Milla Maqia
Moi.

Just soitin äippäpolille. Mun synnytystä ei aiota käynnistää ainakaan vielä. Vasta-aine tasot on niin alhaiset (mikä on tietenkin hienoa) joten luomukäynnistymistä odotellessa... tai voisiko sanoa, että se käynnistetään varmaan sitten parin viikon kuluttua yliaikaisuuden takia. Voih, pitkä odotus siis vielä tiedossa. =( Toisaalta jos tämä käynnistyisi itsekseen niin olisipa sekin sitten koettu.

Onko kenelläkään tietoa milloin yliaikais kontrollit alkavat äippäpolilla? Että kuinka pitkään tässä saa vielä odotella!!??

Milla 40+1
 
manna-83
täällä käyty äiti polilla. en päässy vielä käynnistykseen mutta huomenna aamulla. sen takia en päässyt koska siellä osastolla oli jo kolme naista käynnistyksessä ja saleja on vaan kolme niin siinä syy. ja koska mulla ei supistuksia ja vauvalla kaikki hyvin. niin tilanne ei ole kriittinen että pitää oottaa aamuun. kolme senttiä olin auki. nyt vaan pitää toivoo että tämä lähtee itsestää käyntii tänään taikka yöllä. ellei niin aamulla meen käynnistyksee. semmosta tänne.
 
Tytteli25
Milla; mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että kun 41+5 niin sitten äippäpolille (TYKS) kontrolliin...tuon kun terkkari oli sanonut, niin mä siihen sitten vain tokaisin, että mä en sitten sieltä enää ilman vauvaa suostu kotiin lähtemään... :)

Tänne ei mitään uutta... Huomenna on neuvola ja sieltä nyt tuskin mitään uutta ja ihmeellistä. Olisin vain niin toivonut, että sitä aikaa ei tarvittaisi, mutta huonolta näyttää.

Nyt täytyy mennä jatkamaan ruuanlaittoa...

Tytteli ja Toukka 39+6
 
Tytteli25
Huomenta!
Niin terveisiä neuvolasta...hmm...ikinä ei pitäisi pitää mitään itsestään selvyytenä. Eilen sanoin, että tuskin neuvolassa mitään ihmeellistä, mutta Toukka on muljannut itsensä asentoon josta terkkarikaan ei saanut selvää vatsan päältä tunnustelemalla. Eli huomenna sitten menen ultraan ja katsotaan miten se Toukka tuolla vatsassa oikein on. Tähän asti ollut raivotarjonnassa ja ajattelin, ettei se nyt enää mahdu venkoilemaan, mutta toisin kävi...vähän kyllä jännittää tuo huominen...ja hmm...entäs sitten jos pitää lähteä kääntämään. :-/
No joo kaikki muuten kunnossa...

Nyt lähden kaupungille ostoksille...

Tytteli ja Toukka 40+0
 
Minki76
Tytteli; mulla yritettiin kahteenki otteeseen esikoiselta kääntämistä perätilan takia, mutta eipä tuo ollu pätkääkä kiinnostunu kääntymään. Jos sullaki joudutaan sitä kokeilemaan, ni älä turhaan hermoile sitä. Kyllä se siitä. Tokihan se vähän tuntuu inhalta, mutta tuskin on mitään supistuksiin ym. verrattuna. En sitte tiiä miltä se tuntuis, jos lähtiski kääntymään. Mutta tuskin kovin pahalta, jos on mahtunu jo nytki ittensä kääntämään eri asentoon näin myöhäsessä vaiheessa. Niin ja loppujen lopux eihän sitä tiiä tarviiko siihen käännökseen ees lähteä..

Täällä ei mitään edistystä edelleenkään. Tänään on se neuvola.

Jospa lähettäs esikoisen kans ulkohommiin. Jos koittais taas vähän noita rinnekiviä asetella. Siinä tulee ees vähän kyykisteltyä:)
 
manna-83
Heips kanssa sisaret!

Aamulla seitsemältä tulin osastolle. Ekka otettii käyrää. Sit kahdeksan jälkeen sain puolikkaa lääkkeen suuhun, en muista nimee, joku jolla käynnistetään. Sit taas käyrää. Supistuksia ei kuulu edelleenkää!! Oon täällä tappanu aikaa kävelämällä ja lukemalla. Viime yönä nukuin vajaa 2 tuntii, väsyttäis, mutta uni ei tule. Ja käynnistyksen kannalta varmaan parempi mitä enempi on pystyssä. Portaitakin on ravattu. Kohta onneksi ruoka, alkaa olla jo nälkä. Klo 12 saan saman lääkkeen toisen annostuksen. Ja sit taas käyrään. Millonkahan ne puhkasis kalvot, jos se hieman nopeuttais tilannetta, täytyypä kysyä kätilöltä.

*****supistuksia meille kaikille loppukärvistelijöille******

t. manna 41+6
 
Milla Maqia
Tytteli, ehkäpä vauveli onkin ihan oikein päin siellä masussa. Mullakin oli pari viikkoa sitten sama epäilys että vauva on kääntynyt, mutta äippäpolilla todetiin, että ihan on oikein päin. Peukutuksia sille!!!

Manna muutama vuosi sitten mulla käynnisteltiin synnytystä viikon verran. Kyllähän se sitten vihdoin ja viimein käynnistyikin, mutta sain viettää aika pitkään siellä osastolla... Tuli tutustuttua koko henkilökuntaan ja kaikkiin osasto-kavereihin. Siellä oli aika paljon noita pitkään olleita. Osa jopa useita viikkoja! Ihan otin silloin loman kannalta... vaikka toki olisin halunnut välillä kotiinkin, varsinkin kun siellä oli jo yksi lapsi joka siis joutui olemaan koko sen ajan mummilla hoidossa... Että jaksamisia sulle!!!!!

Ja neuvola kuulumisia. Kaikki edelleen ok. Paino vaan jatkaa putoamistaan. ??? En kyllä ymmärrä miksi tai miten. Vauva edelleen pää alaspäin, eikä varmaan enää käännykään... on siis laskeutunut ja kiinnittynytkin. Kohdunpohjan korkeus oli 35.

Thelma, joo eihän ne sinne bruukkaa jäämään, mutta kun olin niin varma että käynnistävät tällä viikolla... niin onhan tämä uusi yllättävä odotus aika pienoinen pettymys.. =(

Milla 40+2
 
Minki76
Neuvolakuulumisia: Kaikki ok. Vauva ois ny ilm. laskeutunu ja kiinnittyny. Mulla se ei vaan vaikuta kohdunpohjan korkeuteen, nyt se oli 39,5cm. Painoaki oli tullu 600g, mut onnex puolet vähempi ku viimex. Se oli hyvä, ku terkka kyseli supistuksista, ni mä sanoin ettei juuri lainkaan. Vauvaa tunnustellessaan sano, et nytpä supistaa. Ja meikä ei hokannu mitään:) Aika hupasaa, mistäpä tuota sit tietää kuinka paljo niitä loppujen lopux on jo tullu. Mut kylläpä sitte tietää, ku muuttuvat kivuliaix..

Viikkokausien käynnistelyt, no huh huh. Tuskin ny kuitenkaan enää tässä vaiheessa, varsinka Mannan. Eiköhän sun tapauksessa tehtäs asialle jo jotain muuta, jos homma ei edistyis.
 
Tytteli25
Huomenta!
Kahdeltatoista olisi sitten se ultra-aika...jännittää/kauhistuttaa, että miten päin tuo vauveli tuolla masussa sitten oikein on. Mutta reilun parin tunnin päästä se sitten selviää.

Viime yönä näin sitten melkeinpä painajaista synnytyksestä...enpä ole koko raskauden aikana nähnyt moista unta, siis yleensäkään synnytyksestä. Tuo on varmaankin merkki siitä, että kyllähän tuo h-hetken lähellä olo on tuolla aivoissa vaikka sitä ei niin koko aikaa ajattelisikaan.

Niin eipä vieläkään suppareita, vaikka olin eilenkin 7 tuntia kaupungilla...ja sitten illalla piti peiton pitää miestä hyvänä. Eli shoppailu ja seksi ei ainakaan auttanut eilen. :-( No tänään illalla sitten taas saunaan...

Suppareita odotellessa ja toivottaessa...

Tytteli ja toukka 40+1
 
Thelma
Meidän pikku tyttö luulee somasti yötä oäiväksi ja toisinpäin. Nukkuu kivasti lähes koko päivän, syö vain kerran tai kahdesti. Ilta kaasilta sitten herää ja alkaa vauvojen kait aika tavallinen iltatankkaus ja -säpinä. Nukkahtaa sitten yhentoista maissa. Mutta seuraavan kerran kun herää, niin eipäs enää nukukaan :) Muutama yö on kateltu toisiamme silmiin 02-05. Ihan hyvän tuulinen on, mutta seurustelua kaipaa, ei halua makoilla yksin. Kivaa ;)
 
Milla Maqia
Minki, hih, ei siellä ketään ollut viikkokausia käynnistelty, vaan ihan muista syistä olivat osastolla seurannassa. Kuka minkäkin syyn takia. Yleisin taisi olla raskausmyrkytys.. Mua käynnisteltiin ja sitä käynnistymisen ihmettä saatiin odottaa sen viikon. Tein silloin osaston ennätyksen käynnistyksessä. ;D En tiedä josko joku on sen jo rikkonut..

Milla 40+3
 

Yhteistyössä