Iltaa pitkästä aikaa kaikille! Tässä on tauteja podettu, sitten oli esikoisen korvien putkitusta, nyttemmin tietsikka on reistaillut eli siinäpä syitä, miksi en ole ennättänyt täällä käydä. Taudeista puheenollen jouduin tänään vielä käymään yksityisellä gynellä kun alapäähän on pesiytynyt hiivatulehdus. Oli sen verran inhottava olo, etten viitsinyt viikonlopun yli kärsiä. Mutta kiva on lukea muiden kuulumisia ja tervetuloa uusillekin toukokuisille!
Ensinnäkin Milla Maqialle piti sanoman, että mullahan oli joulukuussa parvohysteria kun esikoisen päiväkodissa sitä oli. Silloin mulla ei ollut vielä edes 20 raskausviikkoa kasassa. Sitten sain onneksi lähetteen veritesteihin kun soitin neuvolaan ja paljastui, että olen joskus tietämättäni sairastanut ko. taudin. Suurin osa ihimisistä on sairastanut sen ihan lievän flunssan muodossa ja siitä saa vasta-aineet. Sitten neuvolassa sanottiin myös, että 24. raskausviikon jälkeen, vaikka oikeasti sairastaisi parvon, riskit sikiölle ovat minimaaliset. Tartuntariski äidistä sikiöön ylipäänsä on siinä vaiheessa 1% luokkaa ja lähinnä joutuu seurantaan punasolujen määrän vuoksi. Mutta soita ihmeessä heti maanantaina neuvolaan ja pyydä saada lähete verikokeisiin, onko Sulla ylipäänsä aihetta huoleen. Tässä ollaan kuitenkin jo raskausajan turvallisemmalla puolella, että pahimmassa tapauksessakin, jos lapsellasi on parvorokko ja Sinäkin saat sen ja sikiö saa sen, siitä ei tässä vaiheessa ole mitään todellista hätää enää. Alkuraskaus on eri asia, silloin on keskenmeno- ym. vaaroja.
Mulla ei muuten ole ihmeempää raportoitavaa. Sain Kelasta jo vastauksen äitiysavustuksen myöntämisestä rahana, niinkuin olin anonutkin ja 140,- mätkähtää lähipäivinä tililleni.
Mullakin loppu lähenee, mitä töihin tulee. Olen laskeskellut, että hyvä, jos jaksan maaliskuun puoliväliin, sitten tuleekin jo pääsiäinen ja sen myötä saatan jäädä jo tarpeen vaatiessa saikulle ja äitiyslomalle. Mulla oli tämä viikko talvilomaa joten olo on sairastelua lukuunottamatta ollut ihan mukavan rento. Mutta ensi viikolla on taas täysi höyry päällä töissä, joten katsotaan, mitä kroppa sitten sanoo. Mulla on alkanut lievä turvotus, varsinkin jaloissa, jos pitempään kävelen tai seison ja kyllähän ne päiväunetkin maistuisivat joka päivä.
Tiistaina mulla on neuvola. Mielenkiintoista nähdä, mitä hemppa on nyt kun olen nauttinut sitä Kräuterblutsaftia. Päiväunien ansiosta tällä viikolla olen jaksanut suht hyvin, mutta pitää sitä töissä jaksaa ilmankin niitä.
Mutta vaikka tämä talvi on ollut olematontakin olematon, olen iloinen siitä, että päivät pitenevät, aurinko paistaa ja linnut laulaa. Sitä ollaan menossa kohti kevättä ja meidän tapauksessahan kevät tuo vielä muutakin mukavaa toivottavasti tullessaan, vai mitä

??
Mutta eipä muuta. Mukavaa viikonlopun jatkoa teille!
Mari-71, rv 29+1