Toukokuiset (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sain jonkun hienon uuden kierrelehtisen kirjan (vau-kirja?) neuvolasta mutta en ole kyllä lähettänyt mitään minnekään, en edes ole huomannut että sieltä jonkun toisen kirjan edes saisi... puusilmä -minäkö??

Näyttää tuota flunssaa olevan liikkeellä taas. Sanoivat koulusta sellaisia terveisiä, että on liikkeellä ja kuumeen kera.

Miten täällä muuten voidaan?
Kukas se remppailikaan? Joko alkaa olemaan voitonpuolella?
Entä miten olette saaneet nukuttua? Juostaanko vessassa vai kolottaako joku paikka? Nämä kai niitä tavallisimpia nukkumis ongelmia...
Mulla lonkka puutuu yöllä, ei auta tyynyt ainoastaan asennon vaihto. Onneksi ei tartte juosta vessassa. Eikä onneksi närästä! Yhdessa raskaudessa se oli niin iso ongelma etten juurikaan voinut loppu aikoina nukkua kuin istualtani..

Meillä masuasukki kääntyi takaisin istumaan joten iskut ja potkut ovat taasen hiljentyneet. Välillä onneksi jotain tuntee, virtsarakkoa tuo näyttää pitävän jonkinlaisena "jalkapallona" tai mitä lie puuhaa.. iljettävältä tuntuu kuitenkin.

Mä sain ton Vau-kirjan jo edellisen raskauden aikana, joten sanoin et turha uutta antaa. Joten empä oo lähetelly tällä kertaa mitään eteenpäin, ku en tii onko ne kax vuotta vanhoja:) Sillon tällön tulee sitä vilkastua, mutta ekan aikana luin harva se viikko. On tää tän toisen odottelu niin erilaista. Ei tuu seurailtua kehitystä ja liikkeitä läheskä yhtä paljo ku ekalta. En ekallekka jutellu, ku vasta syntymän jälkeen senki eestä. Laulelin kyllä aika paljon. Uus tulokas kyllä kuulee laulelua esikoistaki enemmän, ku nyt pitää päivittäin laulella tälle esikoiselle. Tosta syntymän jälkeen juttelusta voisin sanoa sen verran, et ainaki typyn puheen kehitys on ollu normaalia nopeempaa. Toisin ku liikkuminen. Sen takia kuljettiin lähes puol vuotta fysioterapiassa, ku ei alkanu konttaamaan.

Mä jo tos alkupäivästä kommentoin noita remppoja sun muita. Mulla oli kans edelliseltä tota närästystä. Muullon sitä ei ikinä ookka. Kop kop. Vaikka seki oli ilm. vähän erilaista ku muilla, mut närästyksex se laskettiin. Neuvolassa jo sen perään kyselin, mut tuumas ettei vielä oo ajankohtasta. Toivottavasti ei tuukka. Suonenvetoa mulla on tullu muutaman kerran öisin. Pahimmillaan yhtä aikaa molempiin pohkeisiin. Auts.

Tosiaan, olin unohtanut koko Vau-kirjan! Taisin kyllä laittaa kupongin menemään, mutta mitään ei ole tullut. Sain sen jo ekalta, mutta ajattelin tällä kertaa kirjailla sinne tuntemuksia odotuksesta. Enhän mä ole muistanut. Eivätkä nämä fiilikset välillä kovin positiivisia ole olleetkaan, joten ei ehkä ole paljoa haitannutkaan, mutta mukavahan tuo olisi joskus jälkikäteen muistella, mitä vaivaa oli missäkin vaiheessa ja tietenkin miten liikkeet tuntuivat jne...

Tänään tunsin ekaa kertaa sellaisen jännän värinän, jota ihmettelin jo esikoista odottaessa. Jostain -täältä kaiken _äärimmäisen luotettavan tiedon_ lähteestä vai Odotuksesta tai jostain??- silloin luin, että se tuntuisi kun poikavauva pissii :). Tiedäpä häntä sitten, mutta olemme nyt miehen kanssa kallistuneet poikavauvan odotuksen suuntaan...toukokuu näyttää!

Juuripa meinasin ajatella samoin kuin Mari, että eihän se toki mitään haittaa jos kommentteja tulee muualtakin noista lääkkeistä, pääasia, että hemppa jotenkin nousee. Muistahan myös paprika ja veriletut, jos muuten maistuvat! Ja Retafer on neuvolani mukaan sellainen, joka herkemmin lyö suolen tukkoon, joten ehkä se ei sitten olisi niin paha vatsallesi, jos jotain on otettava? Ja mielellään jonkin c-vitamiinipitoisen kanssa, niin imeytyy paremmin, muistankohan oikein?

Meillä pahimmat nukkumisongelmat ovat esikoisen öinen heräily ja miehelle vielä minun kuorsaukseni O: (vaiks eihän naiset kuorsaa, eihän), sillä nenä on tukossa täälläkin ja jotenkin sitten tulee unissaan käännyttyä selälleen nukkumaan. Suonta vetää aikalailla, ja nyt parina yönä ihan pohkeestakin. Illalla mahaa kiristää niin paljon, että en tahdo pystyä olemaan seisaallani ja sohvalla makoilu taas ei ole esikoisen mieleen, joka mieluummin leikkisi tai istuisi sylissä kirjoja katselemassa.

Tulihan pitkä juttu, nyt pitää katsastaa josko tuonne jonkun avotarjontaketjuun on tullut lisää kauhutarinoita ja sitten mennä lämmittämään sauna. Pojat lähtivät mummolaan jotta saisin levätä kunnolla (kilttiä!) ja minä vain roikun netissä (hyi!).

Kivaa viikonloppua kaikille...

Moi...
Täällä tosiaan sauna ja kylppäriremppa menossa. Voiton puolella kuitenkin ollaan sillä panelointi on enää jäljellä. Huh huh...kyllä tätä remppatouhua on jo kuukauden kestänytkin ja vaikka ei uskoisi niin on kyllä ikävä omaa pesukonetta... :-) Rankkaahan tämä remontoiminen on, mutta lopputulosta odotellessa sitä jaksaa.

Niin toi remontti kyllä vie veronsa voimista...eilenkin kun tehtiin ahkerasti tota remppaa niin masu tuntui illalla hieman kipeältä. Toukka kuitenkin mitä ilmeisimmin voi hyvin, sillä potkut ja jumppaliikkeet tuntuu aika aijoin....ja näkyvät jopa vatsan päällekin. :-)
Onko jollakin samaa ongelmaa kuin minulla...mulla on pitkä työmatka n. 100 kilsaa päivässä ja kun olen tuon matkan ajanut niin vatsa on kipeytynyt aina sen istumisen jälkeen. Päivän mitaan se helpottaa ja tilalle tulee alaselkäkipu...mutta hirvittää vaan kun huhtikuuhun asti pitäisi tuota välimatkaa vielä ajella. Pitänee puhua keskiviikkona tuosta ongelmasta neuvolassakin...
No mutta nyt menen aamupalalle ja sen jälkeen lähdemme messuille...

Lumista laskiaista kaikille!

Tytteli ja toukka 24+5

Tytteli: O/ hep!
Samanmoinen matka, mutta mä en huomaa sen ajamisen niinkään vaivaavan ainakaan nyt. Tai tarkemmin miettien olen ollut tällä kertaa ehkä enemmän kyytiläisenä. Mutta puolenpäivän maissa töissä alkaa vatsaa kiristellä siihen malliin, että esim. seisominen tuntuu pahalta - istumatyö tosin, mutta välillä onneksi pitää liikkuakin vähän. Esikoista odottaessa sama juttu. Säädin sitten töistä lähtiessä auton penkin aina mahdollisimman takanojaan, sillain että juuri ja juuri näin ratin yli eteenpäin kun normaaliasennossa istuminen oli liian hankala. Eläköön liikenneturvallisuus...

Mulla alkaa toi autolla ajaminen olla jo muuten hankalaa. Penkin joutuu laittamaan ihan eteen et yllän polkimille, mutta sitetten tulee ratti vatsaa vasten. Penkkiä jos alentaa niin en sitten näe kunnolla ratin yli et mitä siellä edessä tapahtuu. No nyt kohta onneksi pitäisi vaihtua auto (enään rahoituksesta kiinni) niin siinnä tuntui mahtuvan mahakin kunnolla ratin ja penkin väliin. Ja niihin polkimiinkin silti ylti.

Opettelua se muuten on sillä autolla aju, kun on etuveto ja automaatti vaihteisto ja vaihjteeksi isompi auto. Nyt on ollut muutaman vuoden tavallinen auto ja tää on 8 hengen pikkubussi =)

Mut nyt päikkäreille =)

Pikaisesti vain.
Autoista: laitettiin tuossa reilu vuosi sitten uusi iso maasturi, ja olen tykännyt siitä ihan älyttömästi. Täällä meillä maalla kun tiet ovat suurimman osan aikaa huonossa tai erittäin huonossa kunnossa, niin entinen -02 vm. V70 ei kauaa ollut kiva ajettava, siispä maasturi.
Mulla ajaminen ei koskaan ole tuottanut ongelmaa. Joskus aikoinaan kun mulla oli omassa käytössä A-mersu, oli siinä jotenkin niin kovat penkit, että loppuajasta ajoin ukon resulla pikkuautolla. Mutta tällä nykyisellä voin hyvin kuvitella ajavani loppuun saakka oikein hyvin.
Just tultiin laskiasimäestä. Täällä on luonnon oma mäki, todella hyvä ja iso, ja voitteko kuvitella, ei ketään muuta ollut mäessä! Täällä on lunta normaaliin verrattuna minimaalisesti, niin kait kaikki luulee ettei siellä mäessä ole lunta lainkaan, mutta ihan riittävästi oli. Lapset laski mäkeä ja minä huolehdin nuotiosta ja makkaran paistosta :o).

Ihanaa, ku jotku päässy laskiaismäkeen. Mriän natiainen pelkää vielä laskemista. Mä en oo pahemmin sitä sen kans yrittänykkä, mut hoidossa ovat koittaneet muutaman kerran huonolla menestyksellä.

Puhu ihmeessä neuvolassa kivuistas. Mulla tulee työmatkaa ees taas 50 km, ja jo siitä terkka huolehti edellisessä raskaudessa. Tuumas, et heti saikulle, jos tulee vaivoja. Ei kyllä tullu koko aikana, eikä nytkä oo ainaka toistasex ilmenny mitään.

Pahus mun hierojakaveri soitti just, ku typyn kans vedettiin päikkäreitä, Olin sit unohtanu hieronnan. Onnex sain sdiirrettyä aikaa vähän ja lähen hetken kuluttua. Tää kamu on siis äippälomalla. Eihän se muuten noin vaan onnistuis.

Hyvää laskiaistiistaita ja Runebergin päivää!

Flunssa on vihdoin kahden kuukauden kituuttamisen jälkeen helpottanut, kop kop. Muutoinkin vointi on yllättävän hyvä, mitä nyt iltaisin on väsymystä kropassa. Oletteko muuten käyneet hammaslääkärillä hoidattamassa hampaat, kuten neuvolasta ohjeistetaan? Minä kävin viime viikolla hammaslääkärissä, ja meinasin pyörtyä! Vaavi vissiin painaa selällään maatessa jotain pääverisuonia siihen malliin, että taju meinasi lähteä. Onneksi älysin pyytää taukoa hoitoon, ja nousin ylös toipumaan. Myöskin kotona oon huomannut että selällään kirjan lukeminen ei tunnu hyvältä. Kummallisiin oireisiin sitä törmää kun isoksi kasvaa :-)

Ensi viikolla tarkoitus pitää loput talvilomasta, ja lähteä hiihtelemään, jos vain mahdun hiihtohousuihini.

veluna 25+5

neuvola kuulumiset:
painoa tullut lisää 500g viikko, siis se kaksi kiloa, nyt ei sitten paino saa nousta yhtään, heh heh :)
hemppa oli tippunut 113, joten rautaa suositeltiin.
Kohdunkorkeus 29 ja vauvan syke hyvä.
Sokeriarvot pysynyt kurissa.
Nyt vaan odotellaan :)

Jaksais vaan täällä töissä istua vielä, pitää yrittää tsempata, että parempi täällä suht hyvässä kunnossa, kuin sairaalassa vuodepotilaana.
Hyviä vointeja kaikille!

Ninni 25+1

Tervehdys taas täältäkin!

Väsymys painaa edelleen vaikka rautaa syön päivittäin.Mulle tuo retafer aiheuttaa vaan sen että maha on vähän kovalla.Se kuitenkin tehoaa mielestäni paremmin kuin obsidan.Retaferin lisäksi syön vielä rautaa sisältävää monivitamiini-hivenainavalmistetta(ladyvita plus),koska viime raskaudessa terveydenhoitaja suositteli syömään molempia.

Selkä on myös edelleen kipeä,kun en aina muista niitä jumppaliikkeitä tehdä.Muuten olo ihan ok,suonenvetoon heräsin yhtenä yönä ja vessassa saa välillä ravata öisinkin.Onneksi en kuitenkaan vielä joka yö herää pissahätään.

Tuntuu että maha on jo ihan tajuttoman iso.Kasvaakohan se toisessa raskaudessa nopeammin kuin ekassa,osaako joku kokeneempi konkari kertoa?Äitikin kommentoi pari viikkoa sitten että "onpas tuo maha jo iso,ootko varma ettei siellä ole kaksoset?".Eiköhän siellä kuitenkin vaan yksi vauva ole,aika hyvin olisi toisen täytynyt piiloutua ettei ultrassa näkynyt.Potkii kyllä kahden edestä!

Toisaalta viikot menee nopeasti,mutta laskettuun aikaan on vielä niiiiin pitkä aika.Alan olla jo vähän kärsimätön,haluaisin päästä tutustumaan tähän uuteen potkuttelijaan:)Miehen kanssa menee nyt vähän huonosti,ei oikein jutella mistään eikä tehdä mitään yhdessä.Mutta jospa se tästä....

Hyvää laskiais tiistaita!

Apila ja napero rv 24+4

Heipä hei!
Eilen tuli käytyä taas neuvolassa, kaikki oli oikein hyvin..=) Painoa oli tullu kuukauden sisällä kilo lisää (yht. siis 5kg). Hemppa oli 123, ei siis tarvi syödä rautaa vieläkään,onneks. Verenpaine ja vauvelin syke myös normaalit..=) Sain myös ne kelan paperit sieltä mukaani, ja kyllähän siinä jokunen asia muakin askarrutti..Esim. se missä kyseltiin työssä poissaoloista vuosiloman takia (kohta 10)?? Tarkottaako se tänä vuonna pidettyjä lomia vai mitä ihmettä? Jos joku vaan osaa auttaa niin kertokaa ihmeessä ennen kun alan soitteleen kelan suunnalle..

Mä lähetin kans ton Vau-kirjan kupongin jo joskus ennen joulua, mut ei sieltä mullekaan viä mitään oo tullu..Piti vissiin tulla jotain vaippa ym näytteitäkin..Noh, ehkä jonain päivänä sitten..

Veluna: Mä käväsin hampulääkäris tossa joskus joulukuun puolella, mutta mulla meni se huomattavasti paremmin kun sulla..=) En siis meinannu pyörtyä vaikka vähän porattiinkin..=/

Muuten on menny ihan kivasti, töissä on alkanu nyt vähän supisteleen, mut sekin johtuu varmaankin mun työnkuvasta..Taidan alkaa ottaan nyt vähän rauhallisemmin, niin jospa se siitä vähän rauhottus. Vauveli potkii normaaliin rytmiinsä, eli aivan älyttömästi! Näkyy ihan selvästi päällekin päin.. (Jopa ultraaja oli kirjottanut mun tiedostoihin että "ERITTÄIN" vilkas sikiö! Hiukka hävetti kun neuvolan täti sen sieltä koneeltaan eilen lukas..=)) Että semmosta.. Mutta oikein ulkoilurikasta laskiaistiistain iltaa kaikille! =)

Viivu rv.23+6

Viivu83: Siis ei mitään hajua täytinkö minäkään sitä Kelan paprua oikein. Nimenomaan tuo työstäpoissaolo kohta oli vähän epäselvä juttu, enkä enää muista, että mitä siihen merkkasin... Saa nähä, meneekö hakemus läpi vai tuleeko lisäselvityspyyntö =D

En oo lähettäny sitä Vau-kirjan kuponkia, kun siinä luki jotain, että "vuoden 2006 aikana arvotaan blaa-blaa-blaa." Eli jaettiinkohan meidän neuvolasta vanhoja kirjoja? Kannessa luki kyllä 2006-2007.

Pitkiä pellavia!

Lapset laskivat mäkeä ja mä laitoin kotona niitä laskiaispullia -tosin pakaste pullasta. En osaa pullaa leipoa, muu leipominen kyllä onnistuu. Mutta hei, kaikessa ei kai voi olla paras! ;D

Apila: Mulla meni ekassa raskaudessa omat vaatteet päälle viikolle 20 asti, mutta muissa raskauksissa ehkä (max) ekat 10 viikkoa vaan. Muistaakseni joku neuvolasta(?) sanoi joskus, että kun kudos on jo kerran venynyt niin nyt kohtu pullahtaa nopeammin esiin. Mutta en tiedä kuinka tieteellinen lausahdus toi oli..
Mulla maha on niin iso jo että monet kyselevät (kun saavat tietää että vauva on tulossa tosiaan vasta toukokuussa) että kuinka monta siellä on??? Toisaalta mulle kun kasvaa aina niin älyttömän iso massu niin olen jo tottunut noihin kommentteihin. Toisaalta, vauvatkin on ollut sitten isoja... niitä joita käytiin osastolla ihmettelemässä tyyliin: "herranen aika! Et kai sä joutunut synnyttämään tota alakautta??" =D

Täällä voidaan hyvin. Nyt kun on mennyt pari yötäkin niin sikeästi nukkuessa, että aamulla olen ihan hämmästynyt kun kello soi... Ei mitään vaivoja siis, nyt. (koputtaa puuta...) Nuorin on kotona ja ollaan vietetty lomaa. Toisaalta poika kyllä haluaisi mennä jo takaisin tarhaan, kun pihalla ei ole kavereita. =/

Milla Maqia rv 25(?)

Ulpu74: Luultavasti oot saanu vanhan vihkosen, koska mun läpyskän kannessa lukee kyl 2007-2008..=( No mut samat asiat siä joka tapauksessa varmastikkin muuten on..
Ja ton kelan lapun kanssa varmaan marssin palkanlaskijan luo ja pyydän siltä vähän konsultaatioapua jos ei tässä muu auta..=)

Viivu

Mä muuten laitoin joskus sen kelan paprun suoraan palkanlaskijalle ja se täytti sen mun puolesta, kunhan laitoin nimen alle vaan... Näin siis joskus vuonna yksi ja kaksi...

Pikaiset.
Täällä taas lonkkavaivainen kirjoittelee. Kolme yötä putkeen menny tosi huonoilla nukkumisilla, ja kuitenkinjoka aamu pitänyt poikkeuksellisesti raahautua toimistolle tärkeiden tapaamisten vuoksi, ei kivaa. Lonkat todella kipeet, nukkumaan ei pysty tai jos torkahtaa kun saa jonkinlaisen asennon, pitää vaihtaa sitä asentoa vartin kuluttua ja silloin sattuu kovaa :o(.
Eilen kaukaa tulleet kolleegat sanoi, että ethän sä ollenkaan ole valtava :oD! Musta aika hyvä kommentti ihmisiltä jotka eivät ennen ole mua raskaana nähneet.
Muuten oma ja vauvan olo on ihan ok, todella kovasti liikkeitä, voimakkaita ja sitten sellaisia kutitteluja :o).

Mun arvaus tuosta Kelan lomakkeen loma-kohdasta on, että jos pitää/joutuu pitämäään lomaa kesken äitiysloman niin sit se pitää täyttää. Meillä kyllä onneksi onnistuu lomien siirtäminen äitiysloman jälkeiseen aikaan, vaikka muuten olisi pakko pitää kesällä pari viikkoa.

(.) Mullakin on yöunet menneet tosi huonoiksi. Pahimpina öinä olen noussut varmaan neljä kertaa vessaan. Eikä auta yhtään, että joka kerta myös janottaa niin, että on pakko juoda mikä taas johtaa uuteen vessakäyntiin muutaman tunnin kuluttua. Uni on myös muuttunut tosi pinnalliseksi ja huonoksi. Olen ikään kuin puolivalveilla koko ajan ja se turhauttaa ja ärsyttää. Ja unetkin ovat olleet enemmän painajaispuolta kuin levollisia. Siihen kun vielä lisää esikoisen heräilyt, niin töissä on aika Zombie-olo niin kuin Mirkullakin. Onneksi enää 6 viikkoa töitä!

Chansey rv 28+1

Mulla taas tuohon yö uniin vaukuttaa se et lakanat painaa jos sattuu oleen rypyssä. Vaatteitakaan ei voi pitää olenkaa nukkuissa, kun ne painaa. Ja kaiken maailman murusiakin sänkyyn on tullut nyt jotka painaa=(. Tuntee ittensä ihan "oikeaksi prinsessaksi" joka tunsi herneen monen patjan alta. Myös vessa hätä on useemman kerran yössä.

Onneksi saa päivällä nukuttua, kun laittaa isommatkin päikkäreille =)

Terveisiä neuvolasta ja sokerirasituksesta!
Neuvolassa kaikki kunnossa ja vaikka hiukan toi sokerirasitus jännitikin, että millainen olo tulee niin ihan hyvin meni. Ei mitään huonovoitisuutta eikä muutakaan. Tuloksista soittelen huomenna jos vain jossain välissä kerkiän.
Kahden viikon päästä on sitten aika lääkärille. Sain onneksi sen tuonne hiihtolomaviikolle, jolloin mulla on myös hammaslääkäri eli kiireinen lomaviikko tiedossa. :-) Eipähän tarvitse sitten töistä niin paljoa myöhästellä noiden takia.
Minä teen tuon kela lapun kanssa niin, että menen maanantaina palkanlaskijan luokse ja hän auttaa minua tuon lapun kanssa...onneksi. :-)
Jahast mutta nyt täytyy mennä jääkaapille ja sitten voisi mennä toukan kanssa hiukan lepäilemään. Sain sovittua töissä niin, että mun ei tarvitse lähteä enää ajamaan tänään töihin. Toukka varmaan sai yliannostuksen makeaa heti aamusta, sillä kun terveydenhoitaja kuunteli sydänääniä, niin samalla oli käynnissä potku- ja nyrkkeilykisat. :-)

Tytteli ja toukka 25+1

Täällä on myös menneet yöt valvoessa ja asentoa korjaillessa. Selkä kipu alkaa muutaman tunnin unien jälkeen ja sen jälkeen loppu yö menee pyöriessä. Vessassakin tulee käytyä 2-4 kertaa yössä. Hohhoijaa, eihän tässä enää kuin kolme kuukautta... tosin senkään jälkeen ei ilmeisesti ole tiedossa rauhallisia pitkiä yöunia. :)

Noista sokerirasitustesteistä kysyisin. Minkä takia ne joillekin tehdään? Minulle ei ainakaan ole neuvolassa puhuttu asiasta mitään. Ystävälleni ne tehtiin, koska hänen painonsa oli noussut 700 g / viikko. Mulla oli viime neuvolassa tullut kuukauden aikana yli 825 g / viikko. Silti painon noususta ei mainittu mitään...

Lilja + potkuri 26+2

Muule toi sokerinrasitus tehtiin sen takia, kun kolmas oli iso kokoinen ja suvussa on diabeettestä. Ja mulle se tehdään nyt kuulemma joka kerta, kun rupean oottamaan seuraavaa. Nyt päikkärit kutsuu =)

Sokerirasitus tehdään jos painoindeksi on ylipainon puolella tai pissasta löytyy sokeria tai jos edellisissä raskauksissa on ollut tämä raskausajan diabetes.
Mulla sokeriarvot pysyneet hyvinä, kontrollikäynnillä lääkäri ihmetteli että miksi olen näin aikaisin seurannassa...
Ei tämä niin vaarallista ole kun muistaa syödä kevyesti ja pitää sokeritasapainon kurissa. Pahintahan on mitä voi tapahtua, että vauvan sokeriarvot romahtaa syntymänjälkeen ja vauva joutuu sokeri tippaan teholle.
Mulla ei ainakaan esikoisella ollut mitään häikkää sokeriarvoissa, toivotaan että ei toisellakaan.

Mulla on nyt alkanu aika helposti närästämään. Siis esim. kahvi ja ruisleipä.
Viikonloppuna oli useita supistuksia, etenkin lauantaina pitkin päivää. Kivuttomia tosin, onneksi.

Maha tuntuu jo aika isolta. En tiedä sf-mittaa, mutta makuulta nouseminen pitää tehdä kyljen kautta ja kenkien laittaminenkin tuntuu vähän hankalalta jo.

Minä saan kyllä nyt vaihteeksi ihan hyvin nukuttua. Kerran yössä pitää käydä vessassa, mutta muuten nukun kuin tukki. Tai nukkuisin, mutta esikoinen uneksii ja kiljahtelee unissaan, ja tarvitsee aina rauhoitteluakin/silittelyä välillä.

Perjantaina on äippäpolilla käynti ja viikonloppuna matkaan Helsinkiin työasioissa.

Ulpu 27+5

Nopeeta toimintaa Kelalta. Viime viikon torstaina vein sen äippäraha- ja pakkaushakemuksen, ja jo huomenna maksavat sen 140 euroa tilille. Siis kun rahanahan minä sen tällä kertaa otin. Äippärahapäätöstä ei vielä voinut edes tulla, kun toimitan palkkatodistuksen vasta myöhemmin.