Toukokuiset 2019

@Nonsk Toivottavasti tänään selviäis miks vuotelee, ja mielellään vaaratonta sellasta. (n) Vuotelut on kyllä tosi yleisiä tarkoittamatta mitään pahaa. :unsure: Aika jännä tosiaan että on annettu noin aikasin aika, mä en oo ees vielä soittanu neuvolaan :ROFLMAO: Antoko sulle nyt siis uuden "ensikäynti" ajan vai kävittekö samalla perusjutut läpi?

Päivät kuluu niin hitaasti, yli viikko vielä ultraan. Väsymystä alkanu ilmaantumaan, osin johtuu varmasti siitä että yöt alkanu menee levottomasti. Iltapäivisin ei ruoka maistu ja eilen sitte söin vaan välipalan ja illalla oliki likellä ettei tarvinnu lähtiä halaan pönttöä. Meni ohi ku pakolla söi. Täytyy käydä tänää kaupasta kattelee semmosta ruokaa mikä menis iltasin alas. Tissikipu myös ihan järjetön.

Onnea plussanneille. (y)

-dino- 5+4
 
Heippa!
Täällä varovaisen toiveikkaana liitytään mukaan odottamaan meillä ensimmäinen kyseessä, puolen vuoden jälkeen tärppäsi sellaisesta kierrosta, kun olin vähän jo menettänyt toiveeni.
Viime perjantaina plussasin hentoisen plussan ja samana päivänä digiin raskaana 1-2. Maanantaina kokeilin uudelleen ja viiva oli hieman vahvistunut.
Eilen alkoi pieni tuhruilu ja kevyet jomotukset selässä sekä vatsassa. Myös rintojen aristelu on yhtäkkiä huomattavasti helpottanut sitten viime viikon. Yllätyksekseni tänään kuitenkin tuli reilusti vahvempi viiva testiin mitä maanantaina, olin jo kipujen ja oireiden hellittämisen vuoksi vähän jo maassa.
Nyt toivon niin kovasti, että kaikki menisi hyvin. Onneksi mies on kylmäpäinen ja osaa rauhoitella kun itse hermoilen

Teen fyysistä työtä ja kovasti mietityttää, että koska kannattaisi esimiehelle puhua asiasta..

La 17.5./ 27v / 1.lapsi/satks
 
  • Tykkää
Reactions: Nunnuli89
@Nonsk Miten lääkärissä sujui? :)

Mulla päivät menee lähinnä siinä, että yritän selviytyä pahoinvoinnin kanssa. Yritän silti syödä väkisin. Oon huomannu että paljon herkemmin tulee se oksennus jos ruoka väli venyy yli 3h. Yritän ajatella että pahoinvointi on vaan hyvä asia. Eilen nukuin 3h päikkärit ja yöllä vielä 11h. Kai se väsymyskin vaivaa. Onko kellään muulla jatkuvaa pahoinvointia? Illalla, yöllä ja aamulla pahin. Päivällä lähinnä vaan vellova olo, mutta harvoin silloin tulee oksennus.
 
Minulla alkoi ihme pahoinvointi jo ennen plussaa, tosin monesti ennen menkkojakin on pahoinvointia. Mutta mietin minkähänlaista tämä tulee olemaan kun hcg vielä lähtee nousemaan, jos nyt jo välillä on oksennus lähellä. Ja hyviä vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseksi otetaan vastaan! :)
 
Moikka!

Varovasti yli-innokkaana ilmoittaudun mukaan. Mun ei pitänyt enää lapsia haluta, mutta uuden miehen kanssa ajatus alkoi sittenkin tuntua hyvältä. :D Mulla on siis 3 poikaa ennestään, ja miehelläkin 3 lasta aiemmasta liitosta. Tämä olisi meidän ensimmäinen yhteinen.

Kuukautisia ei kuulunut eilen, joten testasin tänään ja sain haalean haamun puoli tuntia rakossa olleesta pissasta. Sen verran selkeä kuitenkin, että kai tässä jotain nyt on meneillään. Todennäköisesti ovuloin tässä kierrossa viikon verran normaalia myöhemmin, mutta kuukautisista laskettuna laskettu aika olisi 21.5. Veikkaan että jos tässä nyt raskaus jatkuu, niin ultrassa la siirtyy viikolla eteenpäin.

Fb-ryhmä kiinnostaisi, mutta luulen että testaan vielä ylihuomenna uudestaan ja jos silloin edelleen tuplaviivaa tulee, niin sitten voisin ryhmään liittyä.

Vähän oon vielä positiivisessa shokissa ja mietin, mihin saadaan mahtumaan seitsemäs lapsi, mutta kai se johonkin sopii... :D
Isommat lapset meillä on ikähaitarilla 3-14 v.

La 21.5./34 v./4. lapsi/NKL
 
Ai niin ja synnytyssairaalaa en vielä varmuudella tiedä, mutta tällä hetkellä luulen, että Naikkarille menen. Hyvinkää olis toinen. Arveluttaa vaan sen kaukainen sijainti yliopistosairaaloihin nähden. Siellä on siis ihan turvallista synnyttää, mutta kun olen 10 vuotta ollut töissä noissa hommissa, niin mulla on sellainen ammatin kautta tullut hysteria sen suhteen, että entäs jos tämä ja tämä asia meneekin pieleen tai käy näin tai niin tai noin...
 
Lääkärikuulumisia tulin kertomaan.
Tänään siis tk-lääkärin aika. Hän teki sisätutkimuksen, löytänyt mitään huolenaihetta mistään, ei hcg-arvosta joka oli siis joku 450 eikä tutkittaessa. Kävi kuitenkin konsultoimassa toista lääkäriä ja siltä selvisi että naistenklinikalle vois mennä lähetteellä ja ilman ultrattavaksi. Teki lähetteen ja paukattiin vielä tänään sinne. Ultrattiin ja kohtu tyhjä, ei mitään raskauteen viittaavaa mutta ei mitään jäämiäkään (onneksi) näkynyt. Ei myöskään viitettä että olisikin ollut kiinnittyny muualle kun kohtuun. Löysi tuliaisiksi kuitekin kystan munasarjoista, joka nyt sit katotaan tarkemmin kunhan saan siihen ajan postissa. Multa otettiin kaikenmoisia verikokeita mitä en oo vielä käynyt katsomassa ja hcg uudelleen. Soitti juuri kun päästiin kotiin että hcg on laskusuunnassa, mutta ei oo laskenut kovin suurella nopeudella, joten pe aamulla uus koe siitä.
Voin vielä perjantaina palata asiaan, mutta luulen että kuitenkin poistun tästä ryhmästä jo nyt.
Olo on tietenkin haikea, mutta oon tätä jo itkeskellyt pari iltaa. Joten olo ennemminkin helpottunut, kun kaikki selvisi ja oon saanut edes yhden plussan vihdoin jolloin tiedän että on edes jotain mahdollista tapahtua! :)
Ihanaa raskausaikaa itse kullekin ja nauttikaa! :love:

@-dino- joo sain uuden ensikäyntiajan, joka siis nyt täytyy perua.
 
Nonsk: voi kurjuus . Pikaista tärppiä kans toivon sulle.

Blissey: minä oon synnyttäny kummassakin ja tykkäsin enemmän hyvinkäästä. Mutta toki jos olisi riskiraskaus ja suositeltais naistenklinikkaa niin menisin tietysti sinne.
 
Ei sinne yliopistosairaalaan oikeasti ole syytä mennä, ellei ole riskiraskaus. Uskon, että normaaliraskaudessa on periaattessa turvallista synnyttää vaikka kotona.

Nää on mun omia neurooseja, jotka on vähän väkisin tulleet työn kautta. Oon 10 vuotta hoitanut keskosia ja sairaita vauvoja, niin se vähän vääristää omaa ajattelua. Tunnepuolella siis, järjellä jos ajattelen niin nää mun pelot on ihan liioiteltuja. Etenkin kun oon kolme ekaa synnyttänyt täysin ongelmitta.

Yleensä ja oikeastaan lähes aina normaaliraskaudessa kaikki menee oikein hyvin. :)

Testasin eilen illalla ja tänään aamulla samanlaiset hailukat haamut. Vähän tällainen epävarmuus nyt vielä siis, että mitä tässä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Onko teillä kokemuksia, antaako RFSU:n puikkotesti vääriä haamuja? Liuskoissa vissiin tätä ominaisuutta on ainakin ennen ollut...
Pahoittelut @Nonsk :cry: toivottavasti pian tärppäisi uudelleen.

@Blissey meillä täällä on 140km lähimpään yliopistolliseen sairaalaan eli KYS. Mitkä asiat ovat sellaisia, että yliopistolliseen pitäisi mennä?
 
Blissey: osta joku apteekin testi. Niillä saattaa tulla jo selkeä viiva. Mulla ainakin rfsu antoi pitkän aikaa hailakoita viivoja. Noista rfsu puikoista ei kyl ole kokemusta.

Itse tykkäsin apteekin ultra raskaustestistä. Vihreä paketti. 2kpl maksoi noin 10e.
 
Mä sain parhaimmat viivat ihan markettien pc liuskoilla, vaikka apteekin testikin antoi hailuraa. Mullakin oli kolme päivää ihan haalea viiva, mutta sitten vahvistui. Tänään käytin viimeisen pc liuskan ja olihan se taas vahvistunut maanantaista, ei epäilystäkään enää kun oli jo lähes kontrollin vahvuinen viiva. Vielä olisi yksi viikkonäytöllinen digi kaapissa, josko ensi viikolla sen tuhlaisin pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Nunnuli89
Heippa!
Minäki varovaisen varovaisesti tuun seurailemaan, tänään testiin haalea, mutta selvä plussa kp27. En uskonut, että tässä kierrossa tärppäis, kun ei ajoitukset ihan natsanneet, mutta näköjään tarpeeksi kuitenki. Menkkojen pitäis alkaa su tai ma. Vielä ei oireita juuri ole, ehkä vaan se sama tunne, mikä esikoista odottaessa tuli. Facebook ryhmä kiinnostaa sitten, kun sellainen perustetaan.
Hyviä vointeja ja tarrasukkia kaikille! ❤

La oman kierron mukaan 27.5., mutta neuvolasta varmaan laittavat 25.5.

Leijjjona/23/toinen/oas tai oys
 
  • Tykkää
Reactions: Nunnuli89
Täällä yritetään toipua yövuoron jäljiltä, oli ensimmäinen yövuoro sitten plussatestin jälkeen ja voi elämä, että ei ole ennen ollut noin vaikeaa valvomisen kanssa. Kovasti mietityttää että olisiko hyvä infota esimiestä asiasta, joten pystyisi ymmärtämään ajoittaista väsymystäni ja haluttomuutta yövuorojen tekemiseen.

Niukka vuoto jatkuu kolmatta päivää, huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä tästä, ihan vain oman mielenterveyden vuoksi:)

Tää on aivan ihana vertaistukiryhmä, olen niin kaivannut juttuseuraa näiden asioiden tiimoilta kun ei olla kenellekään vielä asiasta kerrottu. Huomenna pärähtää ruutuun hurjat 5+1 :)
 
@Jkata voin uskoa että yövuorossa ei meinaa pysyä hereillä! Väsymystä on kyllä ilmassa ja sitä pahaa oloa. Oon tänään yökkinyt ihan huolella, koiran ja kissan ruoat saa kyllä yökkimään ja työkaverilla oli ruisleipää niin sen tuoksu sai pahan olon. Ei mulla aiemmissa raskauksissa ollut tällaista eikä tosiaan näin varhain alkanut, kai tämä pahenee mitä useampi raskaus on takana..
 
Uhups: mulla ei ole ollut ennen raskauksissa pahoinvointia. Enkä kyllä nytkään ole yrkkäilyt mutta ajoittain on hieman pahoinvoiva olo. Ja uupunut.

Nukun päikkärit ja iltaisin nukahdan sohvalle ihan yks kaks yllättäen.
 
Ihmettelen, ettei väsymys ole sen pahemmin iskenyt, niinkuin ei pahoinvointikaan. Olen kyllä muutenkin niin herkkis vatsani kanssa et pieni pahoinvointi on mulle ihan arkea.:LOL: muuten ainut oire on armoton rintojen arkuus, joka palasi taas yhden päivän poissaolon jälkeen.

Huomenna soitan neuvolaan tuosta niukasta vuodosta, mikä kyllä huolettaa. Ensimmäinen neuvola-aika vasta parin viikon päästä. Joko te olette aikoja varanneet?
 
@Jkata mä en ole vielä soittanut neuvolaan, varmaan vasta joskus 6+ viikolla soitan jos sinne asti päästään. Kummittelee mielessä edellinen varhainen keskenmeno niin en uskalla antaa itseni intoilla liikaa. Ja sen neuvola ajan peruminen olisi siinä tilanteessa ihan kamalaa. Vaikkei pitäisi maalailla piruja seinille, mutta pakko myös vähän suojella itseä.
 
Tulin teillekkin päivittämään...Tän päivän ultra kuulumiset Kohdun limakalvo oli paksuuntunut, alkio ja syke löytyi...mutta vaan väärästä paikasta eli kohdunulkoiselta näyttää Sain kiireellisen lähetteen naistentaudeille ja odottelen, että sieltä nyt soitetaan! Mitään normaalista raskaudesta poikkeavia oireita ei ole...ei vuotoja, ei kipuja tms. Enkä sovi miltään osin kohdunulkoisen raskauden riskiryhmään! Edellisessä ja tässä ultrassa näkyi munasolun lähteneen vasemmalta ja jostain syystä on nyt kiinnittynyt ilmeisesti oikealle?! rv 6+4 ois nyt ja tätä kokoa vastasi aika hyvin...ehkä hieman pienempi oli. En oo oikeen käsittänyt varmaan koko tätä juttua vielä, mutta tää tulee olemaan NIIN kamalaa!! Täytyy vaan ajatella, et ehkä viides vuosi joka nyt starttaa tuo sitten vihdoin sen vauvan meillekin Minut voi poistaa listalta :(
 

Yhteistyössä