Toukokuiset (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusi ketju

Vieras
Thelma, toinen, la ?
Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Mari -71, toinen, la 1.5.
Ulpu74, toinen, la 3.5., P-Savo (KYS)
Henskuliina, toinen, la 4.5. (EKKS)
äiti-06, toinen, la 4.5 K-Uusimaa (HYS)
ohva, viides la 5.5 Iisalmi (kys)
Chansey, toinen, la 5.5.
Mirkku32, neljäs, la 5.5., OYS
Titti70, neljäs, la 8.5. HYS
manna-83, toinen, la 8.5.
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Veluna, eka, la 16.5. , OYS
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. Vantaa
Tytteli25, la 21.5.
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
halina, ?, la 23.5.0
Erica, eka, la 24.5.?, Espoo
Apila85, toka, la25.5.(?) MKS Mikkeli
Kirsihei, eka, la 25.5.

Laitoin uuden ketjun kun edellisessä jo niin paljon sivuja... En halunnut laittaa toukomammoja kun kaikilla muilla mammat käytössä, ollaan me vähän erilaisia. ; )

Kiva että heräsi eloon tämäkin porukka, lisää kuulumisia vaan, kyl tää kohta kaikilla muillakin iloksi muuttuu kun pahat olot loppuu ja ultriin pääsee tutustumaan uusiin tulokkaisiin!! Mulla päätä alkaa jomottamaan, taitaa se flunssa tännekin tulla, kurjaa kun muuten olo alkaa helpottamaan niin sit jotain aina tilalle. Hö. No menee ainakin nopeammin ohi kuin toi pahoinvointi.

oireiden vaihtelusta kysyisin?
kuuluuko asiaan että oireet vaihtelevat voimakkaastikkin. Tänään ei ole etonut juuri lainkaan, la ja su makasin koko päivän sängyssä huonon olon vuoksi. Väsymystä on edelleen, samoin rintojen arkuutta? Pahaolo tosin alkoikin vasta reilu viikko sitten.
mites muilla on oireiden laita?
RV nyt 7+5

Halina kyllä mullakin vaihteelee oireet voimakkaasti. Välillä on niin huono olo ettei pääse tosiaankaan sängystä ylös (edellis viikonloppu) ja nyt viimeiset puolitoista viikkoa olen "vain" oksentanut aamulla. Väsymys on välillä niin kova, että meinaa työmatkalla nukahtaa auton rattiin ja rinnat ovat välillä niin kipeät, että rintsikoiden pitäminen tuntuu kidutkselta. Että näin täällä... viikkoja on nyt 8+

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu, np-ultraa odotellaan täälläkin. Onko kukaan teistä muuten tulossa mukaan valtakunnalliseen predo-raskausmyrkytystutkimukseen? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun itse siihen luultavasti menen kaikkien tulevienkin äitien hyväksi. Mulla oli esikoisen kohdalla loppuajan raskausmyrkytys ja sen vuoksi olen sopiva kandidaatti ko. tutkimukseen. Muillakin kriteereillä siihen pääsee. Neuvolassa mulle annettiin asiasta paperit ja np-tutkimuksen yhteydessä mulla tutkitaan muutakin äitiyspolilla. Toisaalta ihan hyvä, että tutkitaan. raskausmyrkytykseen kun liittyy aina omia vaaroja.

Muuten mulla on ollut hirmu kiireistä töissä. En ole siellä kuitenkaan paljastanut kenellekään raskauttani. Mulla on mammahousujen päällä yleensä jokin pitkähkö peittävä paita joten ei se maha pahemmin näy. Jossain vaiheessa, ehkä np-ultran jälkeen, aion kertoa siellä, jotta saan pitää paremmalla omatunnolla pausseja ym.

Eipä tässä muuta. Huomenna on jo 11 viikkoa täynnä, jippii... Ja puolitoista viikkoa np-ultraan.

Jaksuja kaikille, varsinkin huonovointisille ja flunssaisille!

Mari-71, rv 10+6

Oireet vaihtelee täälläkin päivästä toiseen. Flunssasta olen onneksi selvinnyt, mutta väsymys ja huonovointisuus vaihtelee. Joku päivä lähes huolestun oireettomuudesta, ja toinen sitten poden kaikkea mahdollista. Rintojen aristamista mulla ei tosin ole ollut. Sen sijaan mulla tuntuu olevan valtava raittiin ilman tarve. Tuuletan vähän väliä kotona, jotta ilma vaihtuisi, ja pakko päästä iltalenkille happihypylle. Onkohan muilla vastaavaa?

Löysemmät suorat housut onneksi mahtuvat vielä jalkaan. Joku kertoi käyttävänsä tunikoita, täytyypä itekin katastaa kaupasta, josko joku kiva löytyisi.

Nyt rv 9 + 0, ja ensi viikolla eka neuvolakäynti.
Hyvää viikonloppua kaikille!

Täällä väsymys päällä. Mikään ei huvita ja tuntuis et jotain pitäisi tehdä =(. Täällä netissäkään ei tunnu löytyvän mitään uutta. Kaipaan jotain piristystä. Onneksi ensi viikolla alkaa LOMA. Mutta tuntuu ettei sekään huvita. Mua ei huvita mikään, väsyttää, mutta en osaa nukkua. Viime yönäkin valvoin tunnin verran kun ei sitten nukuttanut kun heräsin.
Tää on vaan yt tälläistä marinata, mutta helpotti, kun sai pikkaisen purkaa itteesä.

ohva+hippunen 11 tasan

Täälläkin alkaa syyslomat, vaan ei mulla eikä miehellä. Tarkoittaa siis että poju pitää viedä vieraaseen päiväkotiin viikoksi hoitoon kun tää meidän oma päiväkoti menee syysloman ajaksi kiinni. Saa nähdä millanen härdelli siitä syntyy.. Esikolla on nyt vähän hankala vaihe menossa ja on tosi herkkä ja takertuva. Hän on nyt 2v3kk. Olis sylissä vaan kokoajan ja vieraat ihmiset pelottaa ja itku on herkässä. Meillä on tää syksy ollut sellasta. Aikasemmin hän oli hirmu reipas eikä pelännyt juuri mitään. Nyt kun pimeä on hiipinyt nurkkiin, niin muru on keksinyt ruveta pelkäämään kummituksia ja pöllöjä (... ei mitään hajua että miks just pöllöjä).

Vauva kiinnostaa ja poju raportoikin aina välillä vauvalle navan kautta että ketä on paikalla, ihmiset ja lelut.

Rentouttavaa lomaa sulle Ohva. Jospa keksisit jotakin kivaa lomalle että mieli kohenis =)

Heippa! Vieläkös tänne toukokuisiin odottajiin mahtuu yksi pönppömaha :) ? Mulla viikko 8 meneillään eli aika alussa vielä. Laskettuaika oli tämän hetkisten tietojen mukaan 22.5.
Tämä on minulle nyt toinen raskaus, esikoinen, poika on vuosi ja 9 kk.
Eka neuvola oli viime viikolla ja tänään oli eka neuvola lääkärin vastaanotto. Uusi neuvolalääkäri tahtoo tavata kaikki odottavat äidit ja myös ultrata ennen kuin lähetetään keskussairaalaan 12 viikon niskapomuun joten olin tänään jo ekassa ultrassakin. Ja pieni sydän siellä tosiaan jo sykki :)

Näin toista odottaessa olen jännittanyt, murehtinut ja miettinyt tätä raskautta, tuota ekaa ultraa ja odotustani enemmän kuin esikoisen kanssa.Kai se johtuu siitäkin että ekan kanssa oli niin kaikesta "huolesta ja murheesta" mitä lapsi tuo tullessaan. Onkos teillä muilla samanlaisia tunteita?? Jotenkin tuo tuleva niskapoimuultrakin tavallaan pelottaa. Ekalla kerralla sitä oli vain innoissaan kun pääsi vihdoin kurkistamaan vauvaa, mutta nyt jotenkin pelottaa että jos lapsella ei kaikki olekaan kunnossa. Kai se vähän johtuu siitäkin että nyt tietää jo mitä voi menettää..

No tässä minun nuhaisia mietteitä. Olisi ihan kiva tutustua teihin muihiin odottajiin nyt kun meillä kaikilla on pitkä mahantäyteinen talvi edessä.

Ansuliinille tervetulotoivotukset!

Nyt on monena päivänä tullut huono olo tälleen iltapäivästä, yöks. Vaikka tasaiseen tahtiin yritän pitkin päivää syödä jotakin.

Mulla on Ansuliinin kanssa vissiin vähän samanlaiset tuntemukset. Eli tämä toinen raskaus aiheuttaa ehkä jopa enemmän pelkoja kuin eka. Etenkin sen jälkeen, kun viime viikolla kerroin työnantajalle ja parille ystävälleni tästä odotuksesta, niin on alkanut pelottaa, että entä jos meneekin kesken, oliko tyhmää kertoa jo nyt?
Ensi viikon nt-ultrakin huolestuttaa. Mitä jos siellä selviääkin jotain negatiivista?
Siis turhaahan tällainen jatkuva huolehtiminen on, mutta minkä sitä itselleen voi...

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me mennään miehen vanhempien mökille viikonlopuksi vähän rentoutumaan. Taka-ajatuksena on, että mummi ja ukki touhuaisivat pojan kanssa ja ainakin äiti saisi vaikka vaan nukkua ja lepäillä sohvalla... =D

Ulpu, rv 10+6

Hei ulpu, siis just samat ajatukset, kun on tullut kerrottua kans odotuksesta jo monelle. Mut sit taas toisaalta onhan se niinkin että jos sattu esim kesken meneen niin sit ystävät tietää ja on tukena.
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua. Me kans vietetään mukava ganes-leffa ilta ystävien kanssa.

Ai niin, mulla ei mitään suurenpia oireita. Väsymystä ja pientä pahoinvointia ruokailun jälkeen. Työpäivinä pahempi olo. Ekasta ei ollut muuta kun tissit ihan sikakipeet :D

HELP ME! Onko teillä muilla ollu veristä vuotoo? (anteeks ku oo huonosti lukenu teidä viestejä välillä) Eilen illalla tuli hieman verta valkovuodon yhteydessä. Valkovuotoo on ollu jo pitkää runsaasti, eiks se oo iha normaalii!? Mutta tuo veri säikäytti mut niin kovasti. Etten ees uskalla seksiä harrastaa miehen kans, ja se sitä vonkaa.. Maanantai aamuna on onneks neuvola, mutta toki täytyy lääkärii mennä jos tää yltyy kovaksi vuodoksi.
4 keskenmenon kokeneena, se pelottaa niin hirveesti. JOspa kaikki ois hyvin..

Hei,

Toivottavasti tilanteesi, manna-83, on jo rauhoittunut. Valkovuotoahan tulee raskaana olevalla, sitä voi tulla välillä tavallista reilumminkin (kokemusta on). Tuota veristä vuotoa on niin monenlaista, pieni vuoto ei yleensä kai välttämättä tarkoita mitään, varsinkin jos sitä tulee siihen aikaa kuusta kun normaalisti tulisi menkat. Itsellänikin oli ruskehtavaa vuotoa viikko sitten ja kävin siitä lääkärillä, mutta se oli kuulemma vanhaa verta eli ei vaarallista. Tietysti jos verta tulee siteellisen verran, sitten tilanne voi ollakin toinen. Toivotaan, että saat piakkoin selvyyden ja kaikki on ok. Minusta kyllä miehesi tulisi ymmärtää huolesi eikä vongata mitään. Jos odottavalla äidillä on verenvuotoa, luulisi silloin olevan miehelläkin muuta mielessä kuin seksi. Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni.

Itselläni on huono olo alkanut väistyä ja muutenkin elämä normalisoitua. Sitä on jotenkin energisempi ja tasaisempi. Toivottavasti tässä itse kukin pikkuhiljaa pääsee nauttimaan raskaudestaan.

Mulla on viikon päästä np-ultra ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Kuitenkin ihan levollisin mielin kun aiemmissa ultrissa kaikki on todettu olevan ok.

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa...

Mari-71, rv 11+3

Toivottavsti manna-83 on saanut jo selvyyttä tilanteeseen.
Yhdyn kyllä tuohon, että luulis miehen ymmärtävän tilanteen huolestuttavuuden ja olevan ihan hiljaa siitä seksistä. Joskus minua ihan pännii, kun minun mies ei näytä välillä ollenkaan tajuavan, että näin raskaana ollessa seksihalut vaihtelee. Jos ei tee mieli niin ei.

Ansuliinin kanssa oli puhetta toisen raskauden peloista. Mikä lie, mutta viikonlopun aikana alkoi jotenkin huolestuttaa ihan kamalasti. Kun ei ole hirveästi enää oireita ja välillä ihan unohtaa, että on raskaana. Ihan kuin ei oliskaan enää raskaana. Torstaina on nt-ultra ja vähänkö jännittää, että mitä siellä näkyy. Tai mitä ei näy.

Ulpu rv 11+2

Täällä tänään pieni pelko persuuksissa... Viime yönä heräsin jotain kolmen aikaan, en oikein tiedä miksi, mut valvoin siinä hetken aikaa ja tajusin että maha on tosi kipee. Tuli sit siinä aivastuskin niin johan repi mahaa aivan älyttömästi!!! Nyt on ollut koko aamun maha tuosta kohdun kohdalta tosi kipee, vähän kyl huolestuttaa.

Yksi asia mikä saattaa tietty vaikuttaa oli miehen synttärilahja eilen, tuli harrastettua sitä seksiä toisen kerran hedelmöittymisen jälkeen... ; ) Meillä mies on sen suhteen ollut yllättävän ymmärtäväinen, yleensä on aina vonkaamassa mut nyt ekan kerran meidän historiassa on tajunnut että mulla on ollut tosi kurja olo. Kyl ne joskus tajuu jotain. ; )

Mut nyt yritän töitä tehdä ettei tulisi murehdittua liikaa... Hyvää viikkoa kaikille!!

Titti 10+4

Toivottavasti Mannalla ja Titillä on kaikki hyvin, ihmeellisiä kipuja ja vuotoja voi tulla harmittomistakin syistä, kun kohtu kasvaa ja hormonit jyllää. Tiedän silti, miltä teistä tuntuu, itsellänikin on ollut tässä toisessa raskaudessa pelko persessä enemmän kuin ekassa. Ja varmaan johtuu just siitä, mistä Ansuliinikin sanoi, eli ekassa ei tiennyt liikaa ollakseen huolissaan.

Meillä oli tänä aamuna np-ultra ja kaikki oli niin kuin pitää. Niskaturvotusta oli 0,6 mm ja kaikki elimet paikoillaan. Harmi kyllä istukka oli edessä ja melko alhaalla, ja se haittasi ultranäkymiä. Ei ollut kuva läheskään yhtä selkeä kuin viimeksi. Mutta yhtä kaikki, kovin liikuttavaa oli nähdä pikkuinen siellä uiskentelemassa. Huoletkin helpottivat hetkeksi. Hiukan oli sikiö pienempi kuin neuvolan laskemat viikot, mutta LA pysyi silti samana eli on 29.4. Ilmeisesti neuvolan laskuri ei ollut ottanut karkauspäivää huomioon, niin ainakin ultraaja epäili. Luulen, että toukovauvaa tässä silti odotellaan....

Chansey 11+6

Juu täällä vieläkin maha kipee, on tosiaan ihan alhaalta keskeltä kipee, ei siis nivusista tms... Tarkkailen vointia vielä jonkun aikaa ja mietin sit jatkoa, on se parempi saada heti selvyys, voipi olla jokin pissatulehduskin tai jotain. Toisaalta on kauhee painekin vatsassa eli voihan se olla tavallista hurjempi kasvupyrähdys... ; ) Onneksi ei mitään vuotoja ole niin se vähän helpottaa oloa. Mulla muutenkin tällä kertaa ollut paljon kipeämpi vatsanseutu kuin aiemmin, ehkä paikat jo niin löystynyt mulla, heh...

Ihanaa että Chansey jo päässyt ultraan, mulla vasta ensi viikolla, en jaksaisi odottaa sinne asti!! Siihen asti jännitetään tässä nyt sitte pirusti!!!

Mulla on kaikki hyvin. Ei mitään hätää. Ultrassa oli kaikki hyvin. Pelko oli aiheeton. Onnen tunne on mieletön... Meille tulee vauva sittenki. Nyt osaan jo ajatella niin...Kaikki mun aikaisemmat neljä keskenmenoo on ollu ennen 9 viikkoa. Nyt on kohta viikkoja 10 ja kaikki hyvin. Saan jättää toisen lääkkeen parin pv päästä pois. Ihanaa! Ja olen varma että tämä lapsi on tyttö, sillä on niin erilainen raskaus kuin oli pojalta. Ja tyttö olisi unelmien täyttymys. Hyvää viikkoa kaikille!

Heippa pitkästä aikaa!

On aika laiskasti tullut kirjoiteltua, tuntuu että ei mitään kerrottavaa. Neuvolassa kävin viime viikolla ja eilen tuli postilla kutsu np-ultraan. Ultra on 8.11., eli eipä sinne kovin pitkä aika ole. Pahoinvointi ja närästys on jatkunut vahvasti ja väsymys vaan lisääntynyt. Arkisin aina jotenkin enemmän oireita, veikkaisin että johtuu pienemmistä yöunista ja ehkä jonkunasteisesta stressistä. Onko muilla vastaavasta kokemuksia.

Mukavaa viikkoa!

t.Hemuli 8+6

Mulla taas oireet on vähentyneet tosi paljon. En enää tiedä, että mikä on normaalia väsymystä tai mielialanvaihtelua ja mikä raskausoireita. Edelleen on sellainen olo, että onko tässä raskaana enää ollenkaan.
Alakulo muutenkin päällä. Miehen kanssa tuli eilen kränää, eikä asiaa selvitetty. Nyt se kiistan aihe jyystää tuolla takaraivossa koko ajan.

Heippa!
Minut voisi joku poistaa listalta...
Tänään ultrassa selvisi se,mitä aavistelinkin jo. Eli ei löytynyt sikiötä.
Näin näköjään voipi käydä, vaikka alkuraskauden ultrassa se syke löytyikin. En tiedä milloin keskenmeno on tapahtunut, eikä sillä nyt merkitystäkään..
Melko hyvin oli poistunut, jotain pientä jäänyt. Siihen sain lääkkeet ja odottelen nyt "ylinmääräisen" poistuvan...
Mieliala on apea, itkettää! : (
Mutta onneksi tuo pikku ukko pitää ajatukset kasassa päivän ajan, illalla kun nukahtaa, saa itku ja suru tulla!
Teille kaikille onnea jatkossa, pitäkää huolta perheistänne!!! : )
Tämä poistuu nyt takavasemmalle... Ehkä käyn joskus tarkkailemassa teidän menoanne?

Henskuliinalle halaus ja pahoittelut. Varmasti itkettää. Sinulla oli varmaan nt-ultra sitten nyt?
Samaa minäkin pelkään. Nt-ultra on torstaina ja on selittämätön tunne siitä, että jotain on vialla.
Jaksamista sinulle, Henskuliina.

Voimia ja halauksia Henskuliinalle. Meillä kävi samoin keväällä 2006. Meillä ekassa sykki myös pieni sydän, mutta ei vastannut viikkoja. Ehkä viikolla heitti, siis oli pienempi. Huomattiin vasta viikolla 10-11, kun alkoi vuoto. Hyvä, että on jo melkein kokonaan poistunut. Itselleni tehtiin kaavinta ja se ei ollut mikään mukava kokemus.

Pahoittelut Henskuliinalle, noita keskenmenoja valitettavasti sattuu. Itsellänikin oli sellainen keväällä ja ikävä juttu se on. Mutta hyvä, ettet joudu kaavintaan, se lääkkeellinen poisto on siinä mielessä helpompi vaihtoehto vaikka epämukava kokemus sekin on.

Kyllä tässä saa olla nöyränä ja kiitollisena jos raskaana pysytään ja vauva joskus vielä sattuisi maailmaan syntymään. Toivotaan parasta...