***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Mun mielestä noi polvipituiset tukisukat on parhaimpia, pysyy napakimmin jalassa. Onhan ne vähän mummot, mutta kuka niitä housujen alta näkee...:)
No kun mulla on noi suonikohjut just polvessa, niin veikkaisin, ettei lyhyemmistä sukista ole apua... :| Olis vissiin sittenkin pitänyt ottaa ne sukkahousut.

Niin ja ei nää stay-upitkaan kyllä kovin hehkeät ole, ei tässä vartalossa. :LOL:
 
lily of the.. Miekin oon aina itteäni kattonut peilistä, että kyllä sitä näytetään hehkeälle, kun on tukisukat ja sitten oon hommannut joitakin mamma alkkareita. :LOL:
Mulla on noi jalat alkaneet hiukan parantua nyt kun jäin kotiin. Viikonlopun aikana vaaleni ihan selkeästi. Patit on ja pysyy.

jaa jospa menisi aamupalalle. On niin uusi juttu kun ei tartte töihin mennä. Ihanaa silti. saa levätä.
 
Huomenia!

Nopsasti vain kyselen, että mimmosia teillä muilla on noi liitoskivut?
Minulla eilen vihloi tosi kovaa tonne alamahaan kun kävelin. Istuessa ei sattunut.
Tänään vihlonta jatkuu, mutta ei aivan noin kipeenä.
Onko nämä liitoskipuja vai jotain mistä pitäisi huolestua??????
Soitin neuvolaankin, mutta ihme ja kumma sieltä ei kukaan vastaa |O
Töihin pitäis mennä iltapäivällä, mutta uskaltaako tässä sinnekkään mennä.

lokakuu10 ja saukko 30+4
 
Huomenia!

Oonko mä muistanu sanoakkaan että mulle se possurokote laitettiin torstaina. Muuta oiretta ei tullut ku käsikipu joka nyt kin alkaa olla jo ohimenevää.

Perjantaina olin ultrassa ja vauva on rt:ssä ja istukkakin oikealla paikalla. Kaikki siis niiltä osin kunnossa. Torstaina on lekurineuvola ja aion jäädä saikulle kun suppareita tulee ja haluan todellakin synnyttää tän vasta tammikuussa.

Synnytykseen auttaa tosiaan tuo liikkuminen ja kaikkee luomua kannattaa kokeilla (suihku, kuumat ja kylmät kääreet, Aquarakkulat, rentoutuminen, hengittäminen...) ja se että OTTAA SE KIPU VASTAAN! Muistaa aina, että supistus on aina askel lähempänä synnytystä.

Ai joo. Siitä Emmerdalesta... Se on ollu joskus ihan oikee kylä missä ne on kuvannu, mut sitten sinne on tullu niin paljon turisteja että on pitäny rakentaa tällainen lavastekylä. (juu, seuraan Emmerdalea päivittäin...) :ashamed:

Peikonpähkina ja Pampula 28+1 :eek:
 
Liitoskivut Olen olettanut, että ne on noita, jotka omalla kohdallani tuntuu alapäässä, ei siis masulla, vaan ihan tosiaan alapäässä. Karmeeta. :kieh: Mutta varmaan ne voi tuntua monessa paikassa.

Mieskin ottaa taas päähän. Hemmetti jos pystyisin, niin laittaisin sen kokeilemaan tätä raskaana olemista! Ärsyttää, kun se ei YHTÄÄN YMMÄRRÄ MITÄÄN!

Kaikki siis tänään tosi hyvin. :LOL:
 

tammikuun4 ja melojapoika (ehkä 31+1 tai 35+1) :snotty: :attn:[/quote]

oho jos oikeesti oletkin JO noin pitkällä ja kuvitellut koko ajan olevan 31+1 viikoilla!! se voikin olla seuraava tammikuinen sit jo tuloillaan jos kerran limatulppaa irtoo!! :whistle:

sukupuoli juttuun me ei tiedetä kumpi tulee kun mies ei halunnut tietää :/ olenkin yrittänyt käännyttää et miten olis siinä viimesessä ultrassa jos kysyisi ni ei se edelleenkään halua tietää,,joten meille se sit selviää tammikuussa!! :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja millis1981:
lily of the.. On mullakin alapäässä aina ajoittain jotain tunnelmia. =) Alamaha jutut tuntuu tosiaan enempi lenkillä ja töissä. JOten luulisi, että ne voi tuntuu molemmissa paikoissa..
Niin joo ja mä aloin miettimään, olisko mun lonkka- ja alaselkäkivutkin sittenkin liitoskipuja. Välillä siis jos menee hetkeksikin makaamaan selälleen, vaikka vain neuvolan tutkimuksen ajan, lonkat sattuu niin että tekee mieli vaan huutaa, eikä ylös tahdo päästä millään. Oon ajatellut, että mulla on alaselkä vaan ihan p*skana, mutta kukaties nääkin kivut loppuu sitten kun ton muksun saa ulos.

Mitä hittoa mä täällä teen, mun pitää kirjoittaa! :headwall:
 
(.) tänne ei kummempia yöllä heräsin eka kerran siihen ku tuli kivuton supistus, maha oli tosi kova pallo. Onneks ylihuomenna lääkäri :whistle: tänää pitäs käydä shoppaamassa mutta en tiiä on nii vetämätön olo ettei taida jaksaa.

joululahjoja kait pitäs nyt alkaa jo ostelee ku ei tiiä mitä tässä sattuu ja jaksaako noita kauppoja kohta enää kiertää. Me ei osteta varmaan ku se yks lahja meiän tytölle ku sukulaisia on nii paljon jotka kans ostavat että tulee niitä paketteja taas..
 
Otinpa taas siivouksen kannalta tään aamupvän, ko ei vaa jaksanu lähtä muksujen kaa mihkää.
Ny o hinkattu eteinen ja vessa kaappeja, ovia ja seiniä myöte. Huh!
En tiä josko sitä lähtis tuulettuu kaupunkiin tenavien kans koha ruoka syöty..ei vaa enää jaksais siivota :ashamed:
Tosin ei tääl kyl oo sotkustakaa, mut jotenki nää pvät o vaa saatava kulumaan :D

Tällä viikolla pitäis mammapakkauksenki tulla :p

Pitänee lähtä ruuan lämmitykseen ja jospa se tuo pienimmäinenki heräis aamupäikkäreiltä.

Pörri ja Pätkä 27+4
 
Zuh
Uutta viikkoa jälleen, huomenna testataan kohdun suostuvaisuus työntekemiseen!

Sairaslomista: Jännä kun toiset jää lomalle seisomisen takia ja itse olen saikulla istumisen takia. Naatin uusin kiusa on tunkea pehvaa tohon kylkiluiden väliin ja siitä ulospäin - estää tehokkaasti kaikenlaisen suorassaistuminen ja tietokoneen käytön. Mietinkin että mitä ihmettä teen jos tommonen tunkukohtaus tulee kesken asiakastapaamisen, jossa käytän konetta koko ajan?

Enie : Kiitokset uudesta pinosta, vaihdatko meidän työstönimen Naatiksi! Kiitos!

Liikkeet & Lumi - meillä oli myös eilen todella pelottavan hiljainen päivä. Luin ja olen kuullutkin että vauvan liikkeet muuttuu koko ajan hienomotorisemmiksi, eli nyt aletaan tutkia tuntitolkulla omia sormia kun ennen paukutettiin neljällä raajalla kohdun seinämää. Mutta kyllä se vain mieltä helpottaa kun tulee muutama kunnon mojautus välillä!

Äh närästystä, ison mahan kipuja ja univelkaa. On tämä raskaana olo vain niin ihanan hehkeää ja energistä aikaa :LOL:

~Zuh & Naatti 27+3
 
blaah.. miten voi olla näin tylsää aina nää arkipäivät.. Neuvolassa kävin kääntymässä, pissa ja verenpaine ok.
Esitietolomake synnärille täytettiin.. Huomenna olis sitten neuvolalekuri jossa kontrolloidaan nyt tuota kohdunsuuta..

Onko jollain muuten alapäässä sellasia tuntemuksia kun just tulis pissat housuun ja samaseen voi myös liittyä alavatsan vihlaisua.. Mitäköhän mahtaa olla. Tuntuu todella ilkeeltä.. Viimeks kaupassa luulin et nyt tulee housuun, mut ei onneks :D

Tänne ostettiin TOISET vaunut :D onks tää jotain esikoisen huumaa.. tosin toiset on niin city-kärryt kovalla kantokopalla ja pienineen kääntyvineen renkaineen että ei niillä kyl sitten ulos lenkille lähetä jos jotain luntakin on. siksi siis nuo toiset meillä on. Mut oli vaan niin ihanat eikä pahan hintaset ni oli ihan pakko :D (selityksen makua??)

pippur1 ja masumuru 32+4
 
Täällä selkäkivut, liitoskivut ja kaikki miljoonat muut kivut vaivaa :`( Mä en oikeesti jaksa enää olla raskaana!! Onneks toi neiti 4-v on hoidossa päivät niin saa levätä ja mies hoitaa suunnilleen kaikki kotityöt (paitsi ruuanlaiton ja leipomisen).
Vielä olis 11,5 viikkoa suunnilleen edessäpäin.. Ja supistuksia tulee tosi paljon päivittäin vaikka olen suunnilleen levossa vaan, mutta kohdunsuu tosi takana ja kiinni edelleen. Ehkä se on hyväkin niin ei synny kauheesti ennen.. Tai mä olisn valmis jo synnyttää heti mutta antaa pikkusen kasvaa masussa..

Huh mikä tilitys.. :D
Olo on vaan niin... KAmala!

Saikku loppuu keskiviikkona mut soitan kyllä neuvolaa ja haen lisää saikkua..

Niinuska+Hipsu 28+3

Muoks* Kävin kans äskön ottamassa sikainfluenssarokotteen, toivottavasti ei tuu mitää kipuja yms..
 
Mulla on muuten synnärinä Oys, se puuttui tuosta etusivun listasta. Ja olen 28 vuotias, ja 4:ttä odotan (en muista, oliko ne tiedot kohdallaan)

Limatulpasta täällä pulistiin ainakin. Millainen tuo limatulppa on? mulla on tulut jokaraskaudessa limaa, tässäkin raskaudessa tuli viime viikolla sen oysin käynnin jälkeen kaksi isoa, yli sormen pään kokoista sitkeää klönttiä. Samalla kun varasin kontrolliaikaa, kysyin tuosta limasta, ja se oli, kuten itsekin ajattelin ihan johonkin emättimen poimuihin tms. jäänyttä sitkasta valkovuotoa. Eli ei mitään limaa tulppaa tms.

Mentiin pöljyyksissään harrasta maan seksiä ja voi jumankekka,että olin sen jälkeen kipeä! olen aiemminkin tullut kipeäksi seksistä, lähinnä siis istuinluut on kipeytynyt, en kylläkään ymmärrä miksi, ja vähän on alapäätä jomottanut, mutta nyt olin niin kipeä, etten voinut istua enkä maata, oli vaan pakko kävellä. Pissalla kun koitin käydä, jouduin oikein ponnistamaan, että sain pissattua, alapää oli ihan turvoksissa (tai tuntui siltä) ja kamala paine oli koko alapään alueella! Lähdin sitten käymään Oulussa hakeen lapset mummolasta, ja autossa istuminen helpotti kipuja kyllä. (siinä on hyvä istuma-asento) joten selvisin sentään hengissä, vaikka tuntuikin, että siihen kipuun kuolee.

Kivuista Mulla on -levosta huolimatta- ollut kipuja koko ajan. Aina pari piävää on tosi kipeä, sitten helpottaa. Suurin osa kivuista on hermokipua (kuten tuo seksin jälkeinenkin) tai sen tyylistä, eli varmaan liitoskipuja ym. Mutta tulee myös supistuksia ja eilen ja tänään on repinyt alavatsaa oikein kipeästi. TUntuu, että jotain repeää tuolla lonkan tienoilla. Mua on myös pissattanut koko ajan, muttei niinkuin yleensä, eli että on paineen tunne rakossa vaan nyt kutittaa. En tiedä, onko vauva siis laskeutunut alemmas. Ei mulla ole koskaan ollut "pallo jalkovälissä" oloa, joten en osaa sanoa.

Kohdunsuun kontrolli on keskiviikkona, ja mua pelottaa :( Oikeastaan olen jo asenoitunut niin, etten mä enää sieltä kotiin pääse, ja sanoin jo miehellekin, että asennoituu niin, että Oysiin joudun jäämään. Menee kyllä tää kotielämä tosi hankalaksi, mutta minkäpä sille voi :( Harmittaa ihan hirveästi sekä miehen, että omasta puolesta, ja pelottaa vauvan puolesta, se on niin pieni vielä :(
Mulla on lisäksi ollut koko raskauden ajan inhottava ajatus, että koska mulla on jo 3 tervettä lasta, tää ei VOI enää mennä hyvin. Ja nythän on ollut tosi vaikea raskauskin, mutta jotenkin ajattelen, että jos vauva syntyy nyt, se ei selviä elossa :(

No, ilmoittelen kuulumisia, jos vaan kotuidun.
 
Aurinkoista pakkaspäivää Keski- Suomesta! B)
Täälläkin taas saikulla ollaan...viime viikolla liitoskivut jälleen paheni niin, etten saanut kunnolla enää nukuttuakaan ja sen takia sitten verenpaineetkin nousi, nyt huilataan pari viikkoa ja sitten olisi äippäpolilla käynti.
Aamupäivä meni siivoillessa, ei mitään sen suurempaa, mutta riittihän tuossa näiden neliöiden imuroimisessakin ihan tarpeeksi. Muutaman laatikollisen kannoin lasten lelujakin varastoon, tiedä huomaavatko edes niiden puuttumista kun kotiutuvat hoidosta :LOL:

Sikainfluenssarokotus laitettiin mulle viime torstaina, käsi tuli vähän kipeäksi, ei muita oireita.

Joulua aiotaan viettää ihan kotosalla, ehkämun vanhemmat tulee myös jouluksi tänne. Kovasti en ole vielä joulua suunnitellutkaan, lahjoja pitäisi varmaan ruveta hommaamaan ettei tule kiirus.

Jospa lähtisi viemään roskat ja vähän nauttimaan aurinkoisesta kelistä....

Amalia 28+1
 
Synnytys vinkit En voi muuta vinkkiä sanoa kuin, että kaikki tapahtuu omalla painollaan sitten. Minulla on niin nopeita nuo synnytykset olleet, ettei siinä ole paljon tarvinnut tuumailla asioita ja mitään kunnollisia kipujakaan ei ole ollut kuin itse h-hetkellä ja sehän kestää vain tietyn ajan joten sen voimalla sen olen kestänytkin.

tammikuun4 Minkä kokoinen masukki sinulla nyt siellä oikein on? Laiska ei jaksa alkaa selaamaan taakse päin, että oletko tänne jo sitä edellis kuussa laitellut tiedoksi :ashamed:

Limatulppa Eiks se ole sellainen persikan tms värinen klöntti? Esikoisesta sen kyllä hoksasin koska lähti, mutta siitä on niin kauan aikaa ettei ole mitään muistikuvaa minkälainen se oikein oli. Nuorimmaisesta en tajunnut koko asiaa. Minullakin tulee valkkaria sellaisissa klönteissä välillä.

|O Heräsin tuossa puoli tuntia sitten, kun olin nukahtanut sohvalle. Eli aamu päivä meni nukkuessa mutta saipahan nukuttua kun yö meni pipariksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Onko teillä jo aiemmin synnyttäneillä antaa hyviä vinkkejä synnytykseen?
Ota kaikki vastaan avoimin mielin. Jos jokin ei menekään kuten olet suunnitellut, älä jää murehtimaan sitä vaan mene tapahtumien mukana.
Jos synnytys ei mennytkään täysin toiveidesi mukaan, sitä on oikeus ja lupa surra, mutta sure vasta myöhemmin. Keskity itseesi ja vauvaasi, älä välitä mitä ympärillä tapahtuu tai muiden tunteista (miehelle saa ärähtää, jos kehtaa tarjota pyytämääsi mehua kesken supistuksen ja uudestaan, jos ei heti supistuksen mentyä ole mehulasi siun huulilla).
 
Synnytysvinkit Ei kannata suunnitella liikaa etukäteen miten haluaa synnytyksen menevän. Minä makasin piuhoissa koko synnytyksen... Aika meni kyllä tosi nopeasti vaikka siellä usempi tunti menikin. Ilmeisesti olin välillä nukkunutkin, mutta en itse muista sitä! :D Epiduraalin minä koin tosi hyväksi puudutteksi ja jos vaan sen saan, otan tälläkin kertaa. Vei nimittäin supistelukivut kokonaan pois, eikä sen pistäminenkään kovin kauheaa ollut.

Seksi tuo mukanaan nyt jo supisteluja ja mulla kramppaa joka kerran jälkeen pakarat ja takareidet! Aika ikävän tuntosta... En edes hoksannu kysyä neuvolasta, että saako sitä harrastaa vaikka paikat jo pehmenneet.

Sikarokotteesta Käsi oli tosi kipeä perjanai-iltana kun sain aamulla piikin. Yöllä ei meinannu tulla nukkumisesta mitään ja sai tyynyä asetella kokoajan paremmin käden tueksi. Lauantaina haudoin kättä kylmäpussilla, että vähän helpottais... jos jotain erehty tekemään kädellä, niin kohta jomotti, kuumotti ja pakotti! Nyt kipu on siirtynyt olkapään ja niskan välille. Nyt vielä pukkaa flunssaa, mutta se ei varmaankaan enää voi olla tuosta rokotteesta johtuvaa....?

Tica & Veeruli 30+0 POKS!
 

Yhteistyössä