***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Samariini Varmaan ne talojen sisältä näytettävät kohtaukset voi olla lavastuksia, mutta muuten mitä sieltä ulkoa näytetään niin muistelen josku lukeneeni että on ihan oikean kylän talot jne...
Ties vaikka muutatte kohta Emmerdaleen :LOL:

Minä näin viimeyönä unta että vessa reissulla tuli vaalenapunaista verta paperiin, ja sanoin miehelle siinä siitten että nyt pitää lähteä KYS:n suuntaan menemään, vauvat tulevat pian maailmaan. :D
 
Kiitos Enielle taas uudesta pinosta!

Eilinen päivä meni hujahtaen ohi ja vasta illalla tajusin, etten ollut tuntenut Lilliputin liikkeitä koko päivänä :eek: Normaalisti sitten yöllä tuntuu potkuja vessakäyntien jälkeen, mutta niitäkään ei sitten tullut ja aamulla alkoi olla jo hätä! Vihdoin sitten muutama tunti sitten alkoi liikehdintä, huh! Mistähän tuommoinen yhtäkkinen hiljaiselo voi johtua..? Normaalisti kuitenkin aika säännöllisesti liikkeet on tuntuneet.

Lumi ja Lilliputti 30+6
 
Täällä taas oltiin tänää jo miun äidin synttäreillä ja koha toi kuopus herää ni pitäis lähtä viel kummitytön synttäreille. Huh..o saanu taas juosta sit tän viikonlopun edest.

Ens viikol tai sit seuraaval jos piäsis yksikseen kaupunkii, ni vois vähä käyvä pukin apulaisena..ihanata, ja piäsis rauhas käymää kirppiksil. (toiveajattelua :LOL: )

Pörri ja Pätkä 27+3
 
Onko täällä muita kenellä tulee jo "maitoa" rinnoista? täällä valuu kirkasta nestettä rinnoista välillä tulee ihan hirveästi välillä vähemmän. Tänään on valunut niin kauheasti että olen joutunut vaihtamaan suojaa.. ääks. :kieh:
 
Minä leivoin tuossa pipareita ja kuinka ihan jouluntuoksu tulikaan =) Kun vaan malttas olla syömättä koko pellillisen kerrallaan..Imppuli: mulla tulee kans melko reippaasti välillä maitoa. Toivottavasti ei kaikki valu pois ennen synnytystä :D Te kaikki jotka tiiätte sukupuolen sanottiinko teille kumpi tulee? Me kysyttiin mutta ei suostunu kätilö kertoon..kovasti koitettiin kattoa mutta..ei siellä jalkovälissä pippeliä näkyny mutta onko siihen sitte luottaminen? Oletteko te nähneet ite kumpi tulee? Meille on aivan sama kumpi on mutta nyt oisin halunnu etukäteen tietää.
 
Katjuska-80: Me kysyttiin rakenneultrassa kätilöltä ja kertoi oman näkemyksensä sukupuolesta. Samoin kertoi sitten 8 viikkoa myöhemmin lääkäri (ja veikkasi onneksi samoin =). Itse ei kyllä millään saanut mitään selvää ultrakuvista... Eihän tuo nyt satavarma ole, mutta toisaalta jos kaksi eri ammattilaista veikkaa samaa ja vielä aikaa kulunut välissä paljon niin kyllä mä aika luottavaisin mielin olen, että poika tulee.

Maitoa rinnoista ei kyllä vielä tuu. Välillä saattaa olla vähän valkoista nännien päässä, mutta ei mulla kyllä mitään valu. :LOL: Toivottavasti sekin aika vielä koittaa...

Enielle kiitos uudesta pinosta!

Lumi-: Kyllä täälläkin on välillä hiljaisempia päiviä. Ero on vielä sitten niin suuri, kun normaalisti jytät on melkoiset ja koko maha heiluu. Vähän sitä aina sitten säikähtää kun tajuaa, ettei ole pitkään aikaan mitään "kuulunut". Mulla kyllä auttaa usein lasillinen mehua asiaan, sitten alkaa taas elämä.

Aamulla ajattelin, että tänään on sitten lepopäivä..no joo: nyt on pesty pyykkiä, imuroitu, tiskattu, käyty kaupassa ja koiran kaa lenkillä, ja tehty pellillinen pitsaa ja makaroonilaatikko. Että se siitä levosta sitten. Onneksi on tässä vielä ilta aikaa lötköttää. Kiva saada mieskin Tallinnan reissusta kotiin.. :heart:

mamma ja Kirppu 31+4
 
Kiitos uudesta pinosta. Ihana kun jaksan paneutua aina tekemään hienon pinin aloituksen Vaikka ei se olosi niin ruusuinen ole.

Täällä kanssa piti pitää lepopäivä tänään. Käytiin hakemassa roskaruokaakin, ettei tarvi tehdä. Innostuttiin sitten miehen kanssa vaihtamaan olohuoneessa järjestystä. Mies teki suurimman työn mutta jotain tein kuitenkin avuksi. Nyt sitten alko supisteleen enemmän, toivottavasti rauhoittuu kun jää telkkaria katselemaan.

Huomenna ajattelin alkaa pesemään äippäpakkauksen vaatteita. Makuupussia, peittoa ja haalaria en ajatellut pestä. Onko muut pesseet ne ennen käyttöä?

Mutta nyt telkkaria katselemaan.

vauva-10 ja Muukalainen 28+0
 
Kiitos pinosta :flower:

Tänään ollu valehtelematta 50 supistusta. Siinä sen näkee et seksin harrastaminen ei kannata :LOL: Nyt mies oli silleen et "mä en OIKEESTI koske suhun ennenku se on syntyny!!" Koitin kyl selittää et siihen on sellaset kaks kuukautta plus paikkojen paranemisaika mut ei kuulemma haittaa :|

Täällä ei oo vielä ollu yhtään sellasta hiljasempaa potkupäivää, ennemmin tuntuu että menee hullummaks koko päivä. Mut varmasti niitä tossa kolmenkympin poksahdettua tulee, niinku esikoisenki kanssa. :|

Tänään tehtiin ekat piparit! Tässä kuvaa :) On vähä pieni, mut koristeltiin ne hienosti :) *slurps*



Ja masukuvaa mukaan...



Mimonmami ja Itikka 29+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lili78:
Huomastiko, laitoin yv:tä sinulle niistä sukkahousuista jotka kaupan, joista mainitsit joku aika sitten?
Enhän mie ole huomannut, että olin yv:tä saanut :ashamed: Ja monelta ihmiselta, mooontakin päivää sitten... yritin vastata muttei tainnut perille tulla. Kokeilen uudestaan myöhemmin, jos sitten pelittäis.

ElayneOnneksi vain säikäytti.
 
Tammikuun4, mie kävin siinä vasta-ainetestissä. Eli testasivat että löytyykö miulta jo sikainfluenssan vasta-aineet, kun on oltu niin monta kertaa syksyn aikana kipeänä, että ajattelin jos olis se jo sairastettu. Mut ei löytynyt, eli oli sitten ollut kolme jotain muuta virusflunssaa. Mutta miulta löytyi vasta-aineet normaalia influenssaa vastaan, niitä oli sen verran että pitäs suojata miuta vielä, mut kuitenkin niitä oli sen verran vähän että siitä voi päätellä että en ole sitäkään sairastanut ihan äskettäin eli ne on säilyneet oletettavasti edellisen raskauden aikana sairastetusta influenssasta (puoltoista vuotta sitten).

Meillä oli tosi kiva päivä tänään, kävi kylässä äitejä jotka saivat pojan samoihin aikoihin kun meidän esikoinen syntyi, eli kaikki 5 poikaa nyt vuoden ikäisiä suunnilleen. Oli kyllä aikamoinen meteli ja vilske! Ja miten äkkiä on vuosi vierähtänyt! Vastahan meillä oli 5 pientä vauvaa viltillä vierekkäin makaamassa ja nyt vauhti olikin sitten ihan toista luokkaa :D.
 
Mukavaa alkanutta marraskuuta kaikille :wave:

Täällä on viikonloppusista bileistä selvitty hengissä, tää ilta kylläkin lähinnä mennyt nukkuessa, sen verran verottaa tuo valvominen |O Tulipahan myös piipahdettua eilen tanssilattialla ja ensimmäisen biisin jälkeen tuntu että selkä ja polvet huutaa hoosiannaa :headwall: Jossainhan se reilu kymmenen kilon painon nousu on tunnuttava, taitaa tää mamma jättää bailaamisen ihan suosiolla sinne hamaan tulevaisuuteen :LOL:

Huomenna taas töihin, huh, väsyttää jo valmiiks!

-Dolly04 ja asukki 26+6
 
:heart: POKS 29+0 :heart:

Tervetuloa Uusille masun kasvattajille ja kiitos uudesta pinosta.

Täällä mennään vanhaan malliin, poika seisoskelee ulostulo reijällään ja riekkuu.. Just painoin varoen masun päältä kun tuntui niin mehevästi pää vasemmalla puolella, haaveena että pikku mies kääntyisi ajoissa.. Onhan sillä vielä aikaa mutta pelottaa että hän ei käänny ja leikkuri odottaa kun istukka on etuseinässä ja eivät kuulemma murjomaan poikaa ympäri jos ei isse käänny :kieh: :( Vimoseen asti kyllä taistelen vastaan, otan vaikka epiduraalin ja kaikki kivun lievitykset (esikko syntyi ilman mitäkään) ja synnytän tämän koivet tai pylly edellä jos vaan saan siihen luvan..en halua että leikellään..EN TAHO :whistle:

Kova on liikkumaan ja välillä voi tuntea sellasia hauskoja yksittäisiä liikeitä, liekkö kyynerpää joka tuntuu ja näkyy.. Poju tanssii tiputanssia.
Mulla on tiistaina possurokotus aika..epäröin edelleen :ashamed: Supistuksia tulee ja menee, ei kipeitä, mutta nyt on ollu oikea nivunen asteen kipiä..mutta toivottavasti hellittäis et voisin edelleen käydä reippailemassa.

Miksi raskausaikana tutkitaan kilpparit? Mulle määrättiin lähete kilpirauhas ja munuaistesteihin... :|
Sit sellanen kymysys et onko teillä kellään ollut hiivasienituhelusta?? Mulla on ollu alaosastossa se kyllä koko ajan melkein raskauden alusta asti..Mutta nyt se kerpele on suussa... :( Taitaa olla pitkä rosessi hoidella?? Tarttuva??

Nyt masun viereen odottaa NukkuMattia..

Paijatkaa masujanne :heart: Nautitaan näistä viel.. kohta on jo tammikuu ja ikävä jää masua kohtaan..(ainakin mulla) mutta onneksi sieltä tulee tuloksena jotain niin pientä ja viatonta mutta kuitenkin kovin suurta ja rakastettavaa :heart: :heart:

-Väpä ja PikkuMies rv 29+0-
 
Sukupuolen katsominen Minä vain kysyin KYS:ssä kerran että joko näkyis kumpiako ovat ja lääkäri sitten sanoi, että katsotaampas. Sitten näillä "varmistus" kerroilla olen vaan sanonut että vieläköhän ne sukupuolet on pysyneet samoina :D
Ja kyllä ne on aina ne katsoneet.
Hissuhan oli aluksi ehkä tyttö eli noin 99% tyttö ekalla kerralla katsottuna ja Nörtti on ollut ihan 100% poika koko ajan. Sen kyllä huomasi itsekin =)
Nörtillä taasen ei ole samanlaista "pötykkää" jota esittelisi haarojen välissä nähty kertaakaan niin en oikein usko että pieleen olis mennyt.

Vauvan liikkeet Minä kans jostain olen lukenut että saattavat pitää "lepo päiviä" välillä.
Tosin siitä huolimatta itse on aina vähän huolissaan jos eivät liiku normaalisti.
Toisaalta taas olen huomannut, että jos mulla verensokeri on vähän ylä kantissa niin Nörtti liikkuu huomattavasti vähemmän sellaisina päivinä, Hissu taasen suht samaan tapaan.

Väpä08 Onkohan se niin että jos on liian matalat kilpirauhas arvot niin pitää sitten lääkkeillä saada se kohdalleen koska vauvat itse eivät pysty tuottamaan tarpeeksi / lainkaan sitä Thyroxinia (tais mennä tällä kertaa suht oikein tuo nimitys).
Näin käsitin kun KYS mietti pitääkö minun aloittaa lääkitys.

(.) Tällä kertaa ei masukit tai supparit valvota, vaan poskiontelo ja migreeni.
Sen siitä saa kun ei muista "hyvinä" päivinä sumutella nenään lääkettä.
Jospa tää tästä, kiva mennä nukkumaan takas kun mies lähtee töihin B)

Nälkäkin alkaa vaivaamaan vaikka nyt kyllä ei vielä tarvis alkaa syömään tähän aikaan.

Enie + Nörtti ja Hissu 32+0 POKS!

WOW, tänne asti selvittiin vaikka kovasti on vastoinkäymisiä ollut.
 
Kyllä se lauantai taisi tosiaan olla lepopäivä Lilliputilla, semmoset jytäilyt olikin sitten eilen loppupäivän :heart: Mehun juominen minullakin normaalisti on auttanut, että on saanut sen jälkeen niitä liikkeitä tulemaan, mutta lauantaina ei auttanut mikään..

Ihan uskomatonta, että on jo marraskuu!! :eek: Täytyy sanoa, että aika on mennyt todella nopeasti ja kai sitä pikkuhiljaa pitäisi alkaa miettimään sitä synnytystäkin. Onko teillä jo aiemmin synnyttäneillä antaa hyviä vinkkejä synnytykseen? Meillä kun synnytysvalmennusta ei varsinaisesti täällä edes ole, niin olisi kiva kuulla jos jotain vinkkejä löytyy, mikä esim. helpotti omaa oloa jne.

Lumi ja Lilliputti 31+0 POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Onko teillä jo aiemmin synnyttäneillä antaa hyviä vinkkejä synnytykseen?
No mun mielestä liikkuminen oli todella paljon helpotusta tuova asia supistuksen aikana, paikallaan ei missään nimessä voinut istua, eikä maata. Itse kuuntelin kotona mun lempibiisejäni ja otin mukaan ne levyt myös synnärille, meillä oli cd-soitin siellä huoneessa (NKL). Eli ihan ilman nolotuksia tanssin jne. aina supistuksen tullessa. Siellä mun huoneessa oli myös jumppapallo, jonka päällä pyöriskelin supparin aikana, ja kai se jotain auttoikin.

Mun synnytys alkoi niin hitaasti, että olin kotona siihen asti, kunnes olin 5 cm auki (siinä vaiheessa siis kivut oli niin kovat, että katsoin parhaaksi mennä sairaalaan). Se oli mun mielestä tosi hyvä, koska muuten olisin ollut siellä sairaalassa lähes 2 vrk, nyt synnytin sairaalassa vain 6 tuntia. Mutta sehän riippuu ihan ihmisestä ja synnytyksestä ja matkasta sairaalaan, kaikkien ei välttämättä ole fiksua roikkua 1,5 vrk kotona ovenkahvoissa. :LOL:

Evästä kannattaa olla siltä varalta, että ne antaa sulle luvan syödä. Kuitenkin siinä voi kestää kauankin. Ainakin jotain pillimehuja ottaisin mukaan, vaikka totta kai ne siellä sairaalassa synnyttäjän hengissä pitää, mutta on se mukava, jos on jotain itse valitsemaa käden ulottuvilla. Sen lisäksi jotain suolaista halusin itse, vaikka sipsejä.

Muuta minä en osaa sanoa, kuin että positiivinen asenne mukaan, ja aina kannattaa kysyä jos joku hermostuttaa. Mun mielestä ei voi koskaan turhaan esim. soittaa synnärille, heti luuri käteen jos joku mietityttää.

Omaa napaa Eilen oli taas sellainen superhuolestunut päivä, kun vähän joka paikkaan sattui, ja tuntui, et suonikohjut levinneet eksponentiaalisesti, ja huimas oli missä asennossa hyvänsä. Sitten aamulla yritin vetää noita hemmetin uusia tukisukkia jalkaan, 30 min kiskoin niitä, ja loppujen lopuksi nuo stay-up-reunat ei pysyneet paikallaan vaan rullautuivat koko ajan alas. :kieh: Ja esikoisella on nyt joku super-syli-vaihe, ihan hirveetä kun pitäis aamulla saada itsensä kondikseen ja lapsi päiväkotiin, ja toinen haluais koko ajan olla sylissä vain. Hirveen huono omatunto sanoa toiselle, ettei pääse, sitten se lattialla itkee. :'( Ai niin, en myöskään saanut nukuttua kuin n. 3-4 tuntia, koska mulla oli kylmä, nälkä ja sitten selkä alkoi särkeä niin, ettei mistään tullut enää mitään. :kieh:

En oo koskaan ymmärtänyt, miten joku voi sanoa, ettei halua lisää lapsia sen takia, että raskausaika oli kamala, koska se raskausaikahan on "niin lyhyt". Nyt kuulkaapa ymmärrän. Mä niin odotan, että tää raskausaika loppuu ja saa lopettaa tän tukisukkapelleilyn ja kaiken maailman raskauteen liittyvät huolet. Niin ja mainitsinko jo, että edelleen oksennan n. joka toinen päivä?

Levolac Onko joku täällä käyttänyt sitä? Jos on, niin yrittäkääpä arvata, miltä näyttää ja tuntuu, kun pullollinen sitä siirappia on jostain syystä levinnyt kaappiin, tippunut ylemmiltä hyllyiltä alemmille, valunut jokaista seinää pitkin ja lopulta pöydälle ja vedenkeittimen päälle. |O |O |O |O |O |O Ja se purkki oli kiinni! :headwall:

Nyt mä alan kirjoittaa lopputyötä, hyvää päivää arvon leideille!
 
Heippahei :wave:

Sukupuolesta: Me rakenneultrassa kysyttiin asiasta, kätilö sanoi että vauvalla ei ole "mitään poikaan viittaavaa", joten kysäsimme fiksusti et "no taitaa olla sitten tyttö" johon kätilö totesi "kyllä näin uskoisin". Ei siis varmaan 100% taattua, mutta tyttönä sitä täysin pidän ja voin sanoa olevani todella hämmästynyt jos poika syntyisi (niin olisi varmaan vaavikin hämmästynyt niissä kaikissa vaaleanpunaisissa vaatteissaan:D)

(.) Tänään taas kokeilmaan työntekoa. Katsotaan kuinka rikki olen kun pääsen töistä. Tuntuu, että tämä saikku ei juuri mitään auttanut. Jouduin vielä vaihtamaan iltavuoroon, eli notkun yksin töissä ilta-yhdeksään :(

Sikarokote
olisi keskiviikkona aamusta mahdollista käydä tuikkaamassa, täällä kanssa yksi jolla vielä vähän epävarma olo... Luulen kuitenkin rokotteeseen päätyväni, näin olen ainakin itseäni henkisesti valmentanut.

Mun mielestä noi polvipituiset tukisukat on parhaimpia, pysyy napakimmin jalassa. Onhan ne vähän mummot, mutta kuka niitä housujen alta näkee...:)

Pinkgreen ja tilleri 31+0 poksis!
 
Naps, Kiitos tiedosta, pitää kysyä tänään neuvolassa..
maidontuloaMulla tullut jo pari viikkoa välillä sameaa ja välillä kirkasta nestettä. KIELLETTIIN rutistelemasta rintoja ettei laukaise synnytyksen käynnistymistä!

Ruvettiin tossa neuvolassa miettiin että olisiko tämä vauveli saanut alkunsa sittenkin aiemmin?! On nimittäin niin suuri, ja kaiken kukkuraksi TÄNÄÄN AAMULLA TULI TOI LIMATULPPA!!!!!! Just olin sanonu miehelle että miten nää yöt on niin kauhean vaikeita!!

mut palaillan myöhemmin..
tammikuun4 ja melojapoika (ehkä 31+1 tai 35+1) :snotty: :attn:
 
aion mennä tänään ottamaan sen sikainfluenssa rokotteen. Meillä on klol 15-18 täällä lahdessa ne rokotus ajat. Mä pääsen viideltä töistä ja sen jälkeen suoraan ottamaan tuo rokote. Te jotka jo olette sen rokotteen ottanut,kauan sen laittamiseen meni? :)

Muuten olo hyvä,jopa nukuin omasta mielestä hyvin. Ja kävin yhden kerran vessassa. Yleensä jopa 2-3 kertaa yössä. :| Nyt suihkuun ja töihin.

Sannis ja patu rv 30+4
 
Synnytykseen vinkkejä, mä olen vahvasti kanssa liikkumisen kannalla..paikallaan en voinut olla hetkeäkään.. kävelin ja kävelin pientä kaksiotamme ympäri kun esikolta alkoi kunnon supistukset. Välillä koitin olla tietokoneella ja laitella valokuvia yms että olisi muuta ajateltavaa mutta ei siitä mtn tullu.. jalat vispas aina vimmatusti ku supistus tuli.
Viidestä puolille öin pääasiassa kävelin.. kävin 23-24 lenkillä ulkona kun spistuksissa oli jo niin paljon potkua että hiki meinas tulla ja varmaan tulikin. 00.15 kirjauduin sairaalaan ja olin 7cm jo auki.. ei tullu kovin pitkiä sydän käyröjä, kätilöä nauratti ja huvitti kun koitin maata paikallani ja mesoin ja melusin että päästä mut menemään, en taho enkä pysty olemaan paikallaan. Ilman kipulääkettä synnytin loppujen lopuksi kun kävelin vaan ympäri synnäriä (olin silloin viel yksin siel) ja sit kun mentiin seuraavan kerran kattomaan ni oli 9cm auki jolloin kalvot puhkastiin ja jouduin olemaan paikallaan.

Minä en kaivannut ruokaa juurikaan, vesi oli tarpeeksi.. Ja mehua ne siellä taisi kanssa tarjota. Ruoka maistui kun tyssi oli maailmassa. Kunnes komplikaatiot sitten esti senkin ilon.. Valvoin siis su aamusta ma iltaan ja noin su iltapäivä 4 elin parilla leipäpalasella ma ilta 6..
Synnytyksestä on silti pääasiassa hyvät muistikuvat.
Ekaan ultraan kun menin ni sanoin pelkääväni komplikaatoita johon kätilö antoi ohjeet että sanoa jo synnyttämään tullessa että hoitaavat komplikaatio riskiä lääkkeillä koska son mahdollista.

Lily... anteeksi, meinasi huvittaa toi levolaci loppusi.. tierän oikein hyvin kuinka tahmeaa liisteriä son ja voin oikein sielunisilmin nähdä kuinka laittaa sappea toimimaan sen pesu, hyvää maanantai aamuna sinullekkin.. :)

--Väpä ja PikkuMies--
 

Yhteistyössä