Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Onko teillä jo aiemmin synnyttäneillä antaa hyviä vinkkejä synnytykseen?
No mun mielestä liikkuminen oli todella paljon helpotusta tuova asia supistuksen aikana, paikallaan ei missään nimessä voinut istua, eikä maata. Itse kuuntelin kotona mun lempibiisejäni ja otin mukaan ne levyt myös synnärille, meillä oli cd-soitin siellä huoneessa (NKL). Eli ihan ilman nolotuksia tanssin jne. aina supistuksen tullessa. Siellä mun huoneessa oli myös jumppapallo, jonka päällä pyöriskelin supparin aikana, ja kai se jotain auttoikin.
Mun synnytys alkoi niin hitaasti, että olin kotona siihen asti, kunnes olin 5 cm auki (siinä vaiheessa siis kivut oli niin kovat, että katsoin parhaaksi mennä sairaalaan). Se oli mun mielestä tosi hyvä, koska muuten olisin ollut siellä sairaalassa lähes 2 vrk, nyt synnytin sairaalassa vain 6 tuntia. Mutta sehän riippuu ihan ihmisestä ja synnytyksestä ja matkasta sairaalaan, kaikkien ei välttämättä ole fiksua roikkua 1,5 vrk kotona ovenkahvoissa.
Evästä kannattaa olla siltä varalta, että ne antaa sulle luvan syödä. Kuitenkin siinä voi kestää kauankin. Ainakin jotain pillimehuja ottaisin mukaan, vaikka totta kai ne siellä sairaalassa synnyttäjän hengissä pitää, mutta on se mukava, jos on jotain itse valitsemaa käden ulottuvilla. Sen lisäksi jotain suolaista halusin itse, vaikka sipsejä.
Muuta minä en osaa sanoa, kuin että positiivinen asenne mukaan, ja aina kannattaa kysyä jos joku hermostuttaa. Mun mielestä ei voi koskaan turhaan esim. soittaa synnärille, heti luuri käteen jos joku mietityttää.
Omaa napaa Eilen oli taas sellainen superhuolestunut päivä, kun vähän joka paikkaan sattui, ja tuntui, et suonikohjut levinneet eksponentiaalisesti, ja huimas oli missä asennossa hyvänsä. Sitten aamulla yritin vetää noita hemmetin uusia tukisukkia jalkaan, 30 min kiskoin niitä, ja loppujen lopuksi nuo stay-up-reunat ei pysyneet paikallaan vaan rullautuivat koko ajan alas. :kieh: Ja esikoisella on nyt joku super-syli-vaihe, ihan hirveetä kun pitäis aamulla saada itsensä kondikseen ja lapsi päiväkotiin, ja toinen haluais koko ajan olla sylissä vain. Hirveen huono omatunto sanoa toiselle, ettei pääse, sitten se lattialla itkee. :'( Ai niin, en myöskään saanut nukuttua kuin n. 3-4 tuntia, koska mulla oli kylmä, nälkä ja sitten selkä alkoi särkeä niin, ettei mistään tullut enää mitään. :kieh:
En oo koskaan ymmärtänyt, miten joku voi sanoa, ettei halua lisää lapsia sen takia, että raskausaika oli kamala, koska se raskausaikahan on "niin lyhyt". Nyt kuulkaapa ymmärrän. Mä niin odotan, että tää raskausaika loppuu ja saa lopettaa tän tukisukkapelleilyn ja kaiken maailman raskauteen liittyvät huolet. Niin ja mainitsinko jo, että edelleen oksennan n. joka toinen päivä?
Levolac Onko joku täällä käyttänyt sitä? Jos on, niin yrittäkääpä arvata, miltä näyttää ja tuntuu, kun pullollinen sitä siirappia on jostain syystä levinnyt kaappiin, tippunut ylemmiltä hyllyiltä alemmille, valunut jokaista seinää pitkin ja lopulta pöydälle ja vedenkeittimen päälle. |O |O |O |O |O |O Ja se purkki oli kiinni! :headwall:
Nyt mä alan kirjoittaa lopputyötä, hyvää päivää arvon leideille!