***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Sateista maanantaita!

Eniellä onkin jännät paikat...veikkaan että tällä viikolla saadaan lisää vauvauutisia :D :heart:

:hug: kaikille, joilla on syystä tai toisesta miehen kanssa pähinää--- Itekin tiedän, miltä esim. toi raha-asioiden kanssa tappeleminen tuntuu...eksän kanssa tuli sitä harrastettua, ja vaikka naimisissa oltiinkin, niin eksä teki hyvin tiettäväksi mm. sen, että talo, jossa asuttiin on HÄNEN, eli tunsin oikeastaan koko ajan olevani vain vieraana..... Mutta onneks nyksä on sitten toista maata...vaikka yhteistä taivalta on kaikkineen takana vasta 1,5 vuotta, ei ole tarvinnut rahoista riidellä. Mä maksan talolainan, koska on mun nimissä, ja mies maksaa sitten kaikki muut asumiskulut. Ja sitten jostain syystä on alkanut antamaan mulle viikkorahaa, vaikka mulle itellekin jää kyllä pakollisten menojen jälkeen vielä rahaa :p Ei sovi valittaa...

Mulle on iskenyt nyt ihmeellinen leipommisvimma...eilen väänsin hiki hatussa kuivakakkuja ja sämpylöitä pakastimeen....ja ajattelin vielä tänäänki tehä. MINÄ-joka en oikeesti osaa ees leipoa. Löysin vaan netistä niin hyvän kuivakakkutaikinan, että onnistuu aina ja sihen on helppo sitte maun mukaan lisätä makuja :p Mietinkin jos tekis nyt tänään maustekakun, kun tiikerikakkua ja sitruunakakkua jo tein.

Keskiviikkona on neuvola...silloin vasta ehdin sitte laittaa lisää kuulumisia!

Jaksuja mammat :flower:

J.t ja Pampuliini rv 32 POKS :heart:
 
millis1981 Kiitoksia tsempistä, sitä todellakin tarvitaan :)! Tuntuu, että pää on ihan tyhjä ja äsken kun piti jutella puhelimessa unohdin sanoja (ja ihan suomea piti puhua)! Uskomatonta.. olen niiiiiiin loman tarpeessa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Mulle on iskenyt nyt ihmeellinen leipommisvimma...eilen väänsin hiki hatussa kuivakakkuja ja sämpylöitä pakastimeen....ja ajattelin vielä tänäänki tehä.
Mulla taas leipomusten syömisvimma, mutta leipoa en jaksa. Niinpä ostin noita pakasteleipomuksia. Nimim. lounaaksi 4 Rainbow-esipaistettua pullaa ja maitoa.
:LOL:

Apua kun jännittääkin Enien puolesta! :D
 
Huhhuh!! Olin viikonlopun käymättä ja nyt selailin melkeen 10 sivua tekstiä, en millään muista kaikkea :ashamed: Mut jännää alkaa olla!!! Ainakin millinkalle menisi :hug: , Enielle tsemppiä ja Elaynelle kans. Huisaa et on jo täysiaikainenkin vauva joukossamme, ku tuntuu että ite on vielä just vasta päässy yli "kolmenkympin kriisistä" !
Nyt on kassikin valmiina kyllä, tosin yhä vaan must tuntuu et on vasta plussannu :LOL:
Ja varsinki ku olo on parempi ku koko raskauden aikana yhteensä.

Neuvolakuulumisia:

rv 33+5
Paino +580g :)ashamed: kun se Toblerone olis vaan niiiiin hyvää... ) eli yht. +4,7kg
RR 124/71
hb 117 (-10 eli rautakuurille)
sf 30cm
liikkeet ++
raivotarjonta
pulssi 140-145

eli kaikki kuosissa, pitää vaan alkaa sitä Obsidania ottamaan (yäh, alotan kyl varovasti, viimeks meni maha ihan jumiin ja kipeeksi :/ )

Olin perjantaina käyrillä, oli ilmeisesti sellainen vauvan lepopäivä, oli edellisillasta TODELLA vaisu ja elossaolon tiesin just vaan vaimeesta hikasta sillon tällöin. Mut innostui ilmeisesti omasta sydämen jumpsutuksesta niin että käyrästä tuli ihan mahtava, ja sen koommin on liikkunut tavalliseen tapaansa.

Mut pe- iltana meinasin kyllä joutua synnärille uudestaankin, oli todella kipeitä supistuksia ja tasasesti 5 min välein, olin käymässä kaverin juhlissa ja kotiin tuli aikamoinen äkkilähtö lepäämään. Mies odotteli kotona vastassa Panadol ja vesilasi kädessä ja oli laittanu suihkun valmiiksi :heart: Rauhottu sitten supparit kun menin maate, jatku kyl aamulla ku touhusin meille kotiin vähän joulua ja käytiin kaupoilla, mut neki meni ohi. Nyt eilisen riehuin myös kotitouhuissa, enkä vissii enää ees huomaa niitä. Ei se sieltä vielä tuu :saint:

Mimonmami ja Itikka 33+5
 
Onpa täällä jännää =) Käyn kyllä lähes päivittäin lukemassa.
Tilasin minäkin imetysliivit ja topin englannista kun jotkut täällä maininneet että on halvempaa ja tulevat ilman postikuluja! Tosiaan tein kans vertailun bebes-sivujen kanssa niin lähes puolet halvemmalla tulee briteistä! Kiitos vinkistä,tää kun ei olis koskaan itse älynnyt moista :LOL:

Supisteluja täälläkin päivistä riippuen miten paljon,huomenna neuvola ja saa kuulla onko vauva jo kääntynyt kun poikittain viihtynyt.. :whistle:

Juomisesta vettä menee ja paljon päivän mittaan.pidän huoneenlämmössä vesipulloa niin saa juotua paremmin kuin kylmää.Syödäkin voisin mitä tahansa ja koska :LOL:
Eilen vietiin esikoista ja kaveria jääkiekkoharkkoihin ja pojat sitten puhelivat matkan ranskalaisista,pitsoista ym.. :p Jos täällä olis joku hese nurkalla niin heti olisin hakenut syötävää!

Enie varmaan lähtenyt tositoimiin..?viikkoja on kyllä jo tarpeeksi
Itsekin olisin valmis ennen joulua menemään mutta kai se tammikuulle menee..

alice in w 34+1
 
..niin ja :hug: kaikille joiden miehet on "hölmöjä" ;) joskus kauan sitten olin miehen kanssa joka myös itsekäs ja teki selväksi että HÄNEN asunto ja rahat..no siksipä on ex ;)
Nyt oon saanut olla hoitovapaalla eikä mies ole koskaan huomauttanut että joutuu tietysti enemmän panostamaan lainanlyhennyksiin ym.mutta mä sit taas liityn maksukykyisiin kun joskus meen töihin :whistle:
 
Täälläkin on leipomisvimma iskeny, minäkään kun en koskaan ennen oo leiponu mitää, ni nyt pitää vääntää sämpylöitä ja pullia ja vaikka mitä, huono vaan kun meillä noi kaikki pullat jää sitte syömättä, no pakastimee, jospa ne joku joskus söis. :) J.T Mistä oot löytäny kuivakakkuohjeen, haluaisitko laittaa linkin, jos jossain on niin helppo taikina että jospa mäkin onnistuisin, kun yleensä en.. :LOL:

Äsken neuvolassa käyty, paino oli nyt sitte noussu kilon/viikko, neukkatäti kovasti ihmetteli että miten se voi niin tehä, no viimeks oli laskenu, ni eikai tuo nyt niin vaarallista luulis olevan :eek: Muuten kaikki hyvin, hemppaa ei otettu kun ollu nyt niin hyvä edellisillä kerroilla. Pallero on vieläki puoliks poikittain, pää tonne vasemmalle lantioo ja peppu oikeelle kylkiluiden alle. mut ehtiipä tuo vielä kääntyä. Itellä tuntuu viikot aika pienelle verrattuna teihin muihin !! Hui, kohtahan täällä alkaa tapahtua, ja mie varmaan oon täällä vielä helmikuussaki.. :eek:
Tiituli81 kysyin sitä synnytystapa-arvioo, ni sano et se viimenen lääkärikäynti viikol 36, ni sillon se kattoo tutkimuksen yhteydes et näyttääkö mahtuvan, mut ei sen kummempaa arvioo oo.. Eiks sullaki jo kohta ala olee viikot niin paljo et sul ois se koht jo ? Miten muuten voit, eikai oo turvotukset pahentunu ?

Jaaha, mie pääsenki sitte kuitenki turvakaukalo-ostoksille, meille piti tulla kaukalo yheltä kaverilta, mut ilmotti justiin että tarvittevatkin sitä ite keväällä. :whistle: No eipä tuo haittaa, pääseepähän valitsemaa ite värin. :LOL:

Tääl on sitte monellaki remppaa meneillää, meilläki olis toi makkarin remppaaminen vielä eessä, pitäis ehtiä tässä joulukuun aikana se saada, saa nähä miten käy..

NiiZ ja Pallero 31+6, huomen poksuu. :heart:
 
Pikainen moikka muuttotohinan keskeltä:)

Viikonloppu meni tosiaan muuttaessa ja sellainen on olokin. On ainakin väsyttänyt kiitettävästi:) Pohkeet on myös aivan jumissa kun en ole vielä tottunut ravaamaan rappusia alas ja ylös.

Vaavin huonekin alkaa jo muodostua, kun saatiin pinnasänky ja hoitotaso kasattua :heart:

Pitäisikö tehdä muuten jokin lista meidänkin mitä sairaalakassiin kannattaa pakata? Olisi varmasti monella hyödyllinen. Jos vaikka joulukuun pinon etusivulle?

Pinkgreen ja tilleri 35+0
 
:wave: :wave: Täällä minä.

Käyrillä käyty kun tein tuossa aamusella sitten hienon mahalaskun portaissa. Jessus kun nyt on vatta kipeä. Mutta onneksi vauvalla kaikki hyvin <3
Säikähdin kyllä oikein urakalla. Ultrallakin katsoivat ja vauvan painoarvio nyt siis 3160g et kaksiviikkoa sitten oli sen tasan 3000g.. et ei onneksi ihan kauheesti ole kasvanut.
Mutta siinä oli joku lekuriopiskelija vieressä ja kun sille selitti munuaisista ja sanoi että poikasikiöillä... apua.onkohan tää sittenkin poika??
Mulla kyllä on ollu tosi vahva poikaolo koko raskauden. No se jää nähtäväksi.. :D

pippur1 ja masumuru 36+4
 
Miullaki oli tuo leipomisvimma,mut on menny ohi,ku ei jaksa mitää muutakaa...(paitsi syödä vois ne leipomukset) :LOL:

Enien lähtö lähestyy,täällä jännitetään niin omaa ,kuin muidenkin lähestyvää hetkeä...

Jouluvalmisteluja pitäis vielä tehdä ja laittaa pullan tavaroita ja omaa sairaalakassia valmiiksi...aina sitä vaan ajattelee et aikaa on,vaik ei sitä enää nii paljoa ole :)

Niiz: hyvä et sul kaikki ok neuvolas,ei siitä painosta kannata murehtia,ku sulleha ei ollu muutenkaa sitä paljoa tullu :) Toista se mulla ku nyt 19 kiloa tullu lisää,voi olla et tuo turvotus vaikuttaa siihe,toivottavasti :ashamed:
Joo paineet ollu suht ok v.lopun ajan,mut toi mittari on kyl iha :kieh: näyttää peräkkäisil mittauksil nii eri lukemia et...turvotus vaihtelee,välil tosi pahaa,välil lievempää
Eli miulla on sit koht se synnytystapa arvio,ihanaa :LOL: mut ois se kiva tietää ettei mikää jättiläinen ole tulos.

Tiituli81&pulla 34+2
 
Onkohan Enie jo lähteny synnyttää? :D

No onhan se Pippur1kin vielä täällä =) Mitäs jos konttaisit vaikka ne portaat ihan varmuuden vuoksi?
Meillä täällä kämpässä portaissa joka suuntaan ja sit viel villasukat jalas hiihdän joka paikkaan..alkuraskaudessa kerran kaaduin kun loikkasin portin yli mut nyt pysyny pystyssä.

Laittelin tossa tonttuja ikkunaan ja yhdet valotkin sain laitettua..olipa homma kiivetä ilman penkkiä keittiön työpöydälle :ashamed:
Lakanatki sain vaihdettua. Muuta olekaan tehnyt kun alkoi heti mahaa kivistää joten lopetin tältä päivältä.

Pitäs varmaan kohta alkaa pesemään hippulalle vaatteita. Pakkausta en ottanut kun kolmen jäljiltä vaikka mitä. Huutiksesta aikaa sit huusin ison vaatepaketin kun esikoiselta ei ole tytön vaatteita kuin muutama jäljellä. Ai nii..pitäs se kaukalopussi tilata, ja imetystyyny, nyt haluan ehdottomasti sen :D
 

Yhteistyössä