*Tammivauvat 2008*

Ilmoittaudunpa minäkin näihin tammivauvoihin. Olen vuonna -74 syntynyt äiti ja meillä on 2,5 kk vanha Atte poika, joka on kuopuksemme. Esikoinen on pian 4 vuotta täyttävä tyttö. Atte on syntynyt 25.1., joten kohta tulee 3 kk täyteen. Asumme Kajaanissa. Natusan pisti silmään, koska näyttää asuvan myös Kajaanissa. Meillä on vauva-aika mennyt ihan hyvin, mitä nyt 3 vkon iästä alkaen itkettiin vatsavaivoja, mutta ne näyttää tähän 2 kk:n ikään mennessä loppuneen tai ainakin huomattavasti vähentyneen. Meillä poika nukkuu päikkärit pääsääntöisin ulkona vaunuissa, sisällä ottaa vain pieniä torkkuja. Yöunet ovat nyt viime aikoina menneet yhdellä syötöllä, mikä on todella luksusta. Yöunille mennään tossa 21-22 välillä pääsääntöisesti ja herätään 6.30.7.00 välillä. Täysimetyksellä mennään eteenpäin. Poika oli 2 kk neuvolassa 6095 g painava ja 62,5 cm pitkä. Saas nähdä paljonko parin viikon päästä painetaan. Yritän paneutua pinoonne, mut nyt poika heräilee pieniltä nokosilta.
 
Justus33: TERVETULOA MUKAAN! Ihanaa, että uusiakin äitejä ilmottautuu tänne!

Menkoista ja ehkäsystä on näköjään ollut nyt puhetta täällä... Mulla ei oo vielä menkat alkaneet. Meillä siis neiti vielä täysimetyksessä ja kahdella aiemmalla imetyskerrallakin mulla alkoi menkat vasta, kun imetys oli jo loppunut ja imetyksen loppumisesta meni noin kuukausi tai kaksi. Ehkäisynä alan syömään niitä matalahormonisia Jasminelle-pillereitä, kun imetys siis on loppunut.
Saanko olla utelias eli kertoisiko joku mulle mikä ehkäisymuoto on tuo Nuvaring, jota täällä on niin kehuttu paljon? En oo koskaan kuullutkaan siitä.

qwerko: Kirjoittelit, että (suora lainaus sulta): kaikkien vauvelit jo kääntyy masulleen tai selälleen tai kyljelleen ja meidän poitsu vaan tyytyväisenä (ja välillä vähemmän tyytyväisenä...) köllii siitä asennossa mihin laitetaan! Ei aikomustakaan kääntyä, pitäsköhän huolestua...
Älä välitä tai huolestu: meidän neiti (nyt siis 2,5 kk) myös köllöttelee jumppakaaren alla tyytyväisenä eikä yritäkään siinä kääntyä (muutaman kerran on pyörähtänyt mahalleen sängyn päällä, kun siinä se vissiin on helpompi pyörähtää), mutta muutoin ei vielä yritäkään kääntyillä. Kyllä kaikki vauvat ajallaan pyörähtävät mahalleen, odotellaan vaan rauhassa
:)

Nyt pitäis lähteä tuonne NetAnttilaan tekemään tilausta. Ei sais tulla näitä eri firmojen kuvastoja kotiin, kun heti sieltä pitää olla jotain kivaa tilaamassa ;)

Jotenka :wave:

Tammiäiti ja Viola 2,5 kk :heart:
 
Tosi ärsyttävää, mies on töissä koko vkonlopun.. Kaikki muut viettää vkonlopun perheen kanssa ja mä kahden lapsen kanssa kotona..
Ei siinä muuten mitään mutta kun tuota isäntää näkee muutenkin niin vähän, (on vartija eli yöt on töissä ja päivät nukkuu..) pari tuntia keretään päivisin nähdä.. Välillä sitä ihmettelee, että miten nää meidän lapsukaiset on tehty kun on niin vähän yhteistä aikaa..
Jospa kesällä sais pidettyä kunnon lomaa sitten..

justus: kajaanista ollaan joo, laajankankaalta. Mul ei hirveesti äitikavereita ole täältä,ei vaan oo tullu hommattua. Joten olis mukava tutustua! =) taisi olla tytsikin kajaanista, ehkä täällä on meitä kajaanilaisia tammiäitejä enemmänkin? Vois järkätä vaikka tapaamisen?

tammiäiti: nuvaring on ehkäisyrengas, pitäisi olla matalahormonisempi kuin pillerit.. Vielä ei ole siitä kokemuksia, niitä menkkoja odotellessa..

no, tässäpä tämä tällä kertaa. Pakko vaan oli tulla kommentoimaan..

NatuSan ja tapsa
 
Tosi ärsyttävää, mies on töissä koko vkonlopun.. Kaikki muut viettää vkonlopun perheen kanssa ja mä kahden lapsen kanssa kotona..
Ei siinä muuten mitään mutta kun tuota isäntää näkee muutenkin niin vähän, (on vartija eli yöt on töissä ja päivät nukkuu..) pari tuntia keretään päivisin nähdä.. Välillä sitä ihmettelee, että miten nää meidän lapsukaiset on tehty kun on niin vähän yhteistä aikaa..
Jospa kesällä sais pidettyä kunnon lomaa sitten..

justus: kajaanista ollaan joo, laajankankaalta. Mul ei hirveesti äitikavereita ole täältä,ei vaan oo tullu hommattua. Joten olis mukava tutustua! =) taisi olla tytsikin kajaanista, ehkä täällä on meitä kajaanilaisia tammiäitejä enemmänkin? Vois järkätä vaikka tapaamisen?

tammiäiti: nuvaring on ehkäisyrengas, pitäisi olla matalahormonisempi kuin pillerit.. Vielä ei ole siitä kokemuksia, niitä menkkoja odotellessa..

no, tässäpä tämä tällä kertaa. Pakko vaan oli tulla kommentoimaan..

NatuSan ja tapsa
 
Tosi ärsyttävää, mies on töissä koko vkonlopun.. Kaikki muut viettää vkonlopun perheen kanssa ja mä kahden lapsen kanssa kotona..
Ei siinä muuten mitään mutta kun tuota isäntää näkee muutenkin niin vähän, (on vartija eli yöt on töissä ja päivät nukkuu..) pari tuntia keretään päivisin nähdä.. Välillä sitä ihmettelee, että miten nää meidän lapsukaiset on tehty kun on niin vähän yhteistä aikaa..
Jospa kesällä sais pidettyä kunnon lomaa sitten..

justus: kajaanista ollaan joo, laajankankaalta. Mul ei hirveesti äitikavereita ole täältä,ei vaan oo tullu hommattua. Joten olis mukava tutustua! =) taisi olla tytsikin kajaanista, ehkä täällä on meitä kajaanilaisia tammiäitejä enemmänkin? Vois järkätä vaikka tapaamisen?

tammiäiti: nuvaring on ehkäisyrengas, pitäisi olla matalahormonisempi kuin pillerit.. Vielä ei ole siitä kokemuksia, niitä menkkoja odotellessa..

no, tässäpä tämä tällä kertaa. Pakko vaan oli tulla kommentoimaan..

NatuSan ja tapsa
 
täällä menkat tosiaankin alkaneet ,minipillerit sit aloitin ja kierukka olis tarkoitus laittaa.Nuvaring oli harkinnassa mutta pidemmässä juoksussa taitaa kierukka olla helpoin kun ei tarvi muistaa ottaa pilleriä tai laittaa rengasta :D Hyvällä tuurilla menkat tulee harvoin ja vuodot pieniä.
 
Natusan: Me asutaan myös Laajankankaalla omakotialueella. Saatttaa olla hyvin mahdollista, että ollaan nähtykin. Oletkos minkä ikäinen? Milloin teidän Tapsa vauva on syntynyt, tammikuun monesko päivä? Oliko teillä toinenkin lapsi?

Ehkäisystä: Mä otin myös reseptin Nuvaring:iin, on matala hormonisin ja kokeilenpahan jotain uutta vaihteeksi pillereidensijasta.
 
Justus, me asutaan näissä kaupungin vuokrataloissa. Oma koti on kyllä haaveissa, vuokralla asuminen on tosi kallista!
meidän tapio syntyi tammikuun 19 ja esikoinen täyttää kesäkuussa kolme vuotta.
itse täytän tänä vuonna 26v. Kolme kymppiä lähestyy.. Meillä on nyt ruvettu nukkumaan 8-tunnin syömisvälein, tosi mukavaa kun saa itsekin kunnolla nukuttua. Päivällä ei sit kyllä nukutakaan kuin muutama puolen tunnin-tunnin pätkä..
Esikoisen uhma on todella rasittava, mitään ei uskota, mitään ei syödä (en ymmärrä miten tuon ikäinen pärjää parilla leivällä ja mehulasilla koko päivän) ja kaikki täytyy tehdä itse! Esikoinen on kyllä aina ollut huono syömään, sille tulee sellaisia kausia että välillä syödään hyvin ja välillä huonommin..

tällaisia täältä tänään..
Natusan ja tapsa joka on ruvennut nauramaan! =)
 
Mä haluun uuden kodin! En kestä enään tätä luukkua! Me asutaan siis jokseenkin ahtaasti paritalon puolikkaassa. 60m2 mihin on ahdettu kaks aikuista, vauva ja kolme isoa koiraa. Lisäksi mies on alunperin muuttanut tähän isommasta kämpästä ja sillä onkin nyt sen isomman kämpän huonekalut ahdettu tänne pienempään asuntoon. Joka paikka on täynnä tavaraa, tavaroille ei ole paikkoja vaan ne on vaan sullottu johonkin (mikä vaikeuttaa siivousta hirveesti) ja mua ahdistaa. Oon koko elämäni (opiskeluaikoja lukuunottamatta) asunut omakotitalossa missä on TILAA. Nyt tuntuu että seinät kaatuu päälle ja ahistaa. Ollaan juteltu että pistetään tää miehen kämppä myyntiin ja muutetaan vähän isompaan. Koirien takia kerrostalo ei käy joten paritalo tai rivitalo olis hakusessa. Mutta kun ne penteleet maksaa ihan jumalattoman paljon ellei sitten ole valmis muuttamaan kauemmas pääkäupunkiseudulta ja sitten meneekin ne rahat työmatkoihin.

Minkäkokosissa asunnoissa te asutte ja missäpäin Suomea? Eilen löysin mukavan ilmotuksen paritalosta noin 45-50 kilsan päässä miehen työpaikasta. Mennään sitä nyt maanantaina kattomaan, ihan vaan huvikseen koska ensinhän on saatava tää vanha myytyä ennen kun voi ihan oikeesti kattoo uutta...
 
Hokkis: Me muutettiin loppuvuodesta reilu 100-neliöiseen omakotitaloon ja täytyy myöntää että nautin tosi paljon omasta rauhasta ja tilasta. Oma pihakin on ihana ja odotan että päästään kesällä sitä laittaan! Tätä ennen asuttiin noin 70-neliöisessä rivitalossa ja pojan koliikkihuutoaikoina olen ollut tyytyväinen siihen ettei enää asuta rivarissa... Olis ollut naapureilla kestämistä ja ite olisin varmasti siitäkin ottanut kamalasti paineita. Vaikka eihän sille huudolle tietty voi mitään...
Lainaa on tietysti pirusti, mutta eletään sit muuten niukemmin ja karsitaan esim. matkustelusta ym. ei välttämättömästä.

Niin ja siis Tampereella asutaan.
 
Hokkis: Me asutaan 56-neliöisessä kaksiossa, ja hyvin mahdutaan ainakin toistaiseksi :)
Ehkä joskus parin vuoden päästä voitais ettiä sit vähän isompi asunto, niin saa sit poitsu oman huoneen. Me mieluumin nyt asutaan vähän ahtaammin, niin jää rahaa muuhunkin kuin vuokraan.. :)

Me asutaan Joensuussa.
 
:LOL: Oujee! Mestareita! Elikkäs joo, Oulussa asutaan ja meillo rivari 88neliö, kolmio. 2-tasossa, makkarit ja veski ylhäällä. Meiän makkari, missä Luca nukkuu ja isommilla pojilla yhteinen huone. Pikku hiljaa tässä alkaa tila loppuun. Ja tarkoituksena ois ennen esikon koulun alkua muuttaa isompaa (nyt syksyllä menee vasta eskariin). Siinä onki itte hommaa, myydä tämä ja ostaa uusi.. Ja omakotitalo ois haaveissa, pihasta muuten nyt jo väännetään :LOL: et millanen piha ja terassi..

Saaru ja pikku kärpät(+1 iso rapulainen kärppä)
 
Me asutaan tällä hetkellä 77 neliöisessä kolmiossa ja aiotaan asua jonkin aikaa.Toinen makkareista isompi ja sen voi sit tytöille laittaa kivaksi.
Onneksi on vielä muutma vuosi ennekuin esikoinen kouluun menee niin voidaan vielä miettiä mitä halutaan ja mistä.
Itseä ei lainanotto tällä hetkellä kiinnosta, ei sitten muuta vois tehdä kun maksaa seiniä jotka ovat joskus 30 vuoden päästä vasta omat...meillä on asumisoikeusasunto tällä hetkellä ja vaikka vastike onkin aika iso niin ei sillä vielä omaa maksaisi....Mulle talon omistus ei ole pääasia.Pääasia on että vois tehdä muutakin kivaa kun olla kotona.Mutta mieli saattaa muuttua jossain vaiheessa mut vielä mennään näin
 
Sunnuntai-iltaa

Yritin tuossa yhtenä iltana kirjoitella, mutta tietokoneen päivitykset sotkivat suunnitelmani ja koko viestini katosi johonkin bittiavaruuteen. Nyt kuitenkin uusi yritys.

Nukuttamisesta: minä olen pitänyt pinnasängyn pääpuolen korkeammalla (kirjat jalkojen alla). Tuntuu, että sillä tavalla nukkuminen on vauvalle helpompaa, eikä meillä ole ollut ongelmaa yskimisestä. En tiedä onko tuo nukkuma-asento siihen auttanut, mutta kuitenkin. Ulkona olen myös laittanut vaunujen etupyörien alle korokkeet, jolloin myös vaunuissa nukkuminen tapahtuu samassa asennossa kuin sisällä.

Rota-rokote: me otamme rokotteen. Nyt kolmen kuukauden neuvolassa otetaan muiden rokotteiden kanssa ensimmäinen satsi. En ota kantaa puolesta tai vastaan, me nyt vain päätimme rokotteen ottaa.

Mistähän täällä vielä oli keskustelua...niin ne menkat. Minulle ne alkoivat heti kun kahdeksan viikon jälkivuoto oli loppunut. Olisivat nyt vain pysyneet poissa pidempään. Ja melkoisen runsainakin tulivat, toivotaan, että se on vain nyt sellainen ensimmäinen satsi ja seuraavat olisivat hieman niukempia.

Niin ja se ehkäisy: minulle ei ole koskaan sopineet mitkään pillerit, ja kierukkaa en halua. Mietinnässä siis vielä.

Tänään on ollut melkoisen kurja päivä, onneksi on tuossa pihalla suojainen paikka, jossa Vili sai nukkua 4 tunnin aamupäivä-unet. Kävin kyllä itsekin lenkillä, olo oli kuin uitetulla koiralla, mutta kivasti virkistä oloa. Nyt loppupäivä onkin sitten mennyt sisätiloissa.

Huomenna astutaan taas arkeen. Oletteko muuten aloittaneet kerhokäynnit vauvojen kanssa? Minä en ole vielä kerhoissa käynyt, ajattelin aloittaa kerhouran sitten syksyllä. Entä vauva-uinti, käykö kukaan tai onko aloittamassa? Minä mietin vielä.

Hyvää tulevaa viikkoa.

Äiti2008 ja Vili (ensi viikolla 3 kk)
 
Piti kirjoittaa muutama rivi kun oltiin pudottu kolmannelle sivulle jo.
Eilen käytiin PIItkästä aikaa kerhoilemassa tyttöjen kanssa.Nyt uskalsin lähteä Ellinkin kanssa kerhoon, olen tietoisesti vältellyt pöpöjä...
Oli oikeastaan tosi mukavaa käydä ja piristi mieltä olla hetki pois kotoa.

Ellin yösyömiset on lisääntyneet viime päivinä, edellisenä yönä 2 tunnin välein ja viime yönä 3 tunnin välein.Ennen mentiin periaatteessa yhdellä syötöllä.Saapi nähdä riittääkö tytölle pelkkä maito kuinka pitkään...Ainakin vielä pärjätään tällä tavoin mutta jos vielä öisin syönti tihenee niin sit pitää 4kk kohdalla tehdä jotain.

Elli on (jos mahdollista) nykyään vielä seurankipeempi kuin ennen.Koko ajan pitäis olla sylissä ja katsella leluja tai tulee hirveä huuto.Kotihommat täytyykin tehdä vasta sit kun hän on unilla,muuten ei saa mitään rauhassa tehdä.

HeMa ja Elli kohta 3kk
 
Hellurei!
Täällä kans, Luca syö ja syö ja syö.. Eilen ei sitten asettunu yöunillekaan ennen ku Nannia sai lisäksi. Päivällä kyllä maito riittänee hyvin, mut nyt tunsi itekki et näistä läpyisköistä ei varmaa herunu mitään. Iltasin voin tuota korviketta antaa lisänä mut jos pitää alkaa antaa päivälläkin, nii sitten varmaa aletaan ennemmin noita kiinteitä maisteleen ja tissiä päälle.

Miten teillä kaikilla käydää yöunille? Tissille nukahtaen, vaikko iteksee sänkyy..?? Meillä jos sängyssä tissille nukahtaa niin tuntuu että sillo Lucan halusi nukkuvankin vain vieressä ja se tissi suussa. Nyt oonkin koittanu erilaista nukkumaameno taktiikkaa. Alakerrassa tissiä ja korviketta(jos tarvii) ja sitten ylhäällä sylitellään tuttin ja harson kanssa ja omaan sänkyyn. Itellä tulee niin huonot unet jos poika nukkuu vieressä saati sittne tissillä niin ois ihana saada noi nukahtamis/nukkumiskuviot erilaisiksi jo nyt.
Viime yönä kyllä menikin ainakin se 4h ennen ku herättiin syömään, nukahtamisen jälkeen.

Mutta joo, tässä oonki kehunu koko aamun kuinka pojat nii kiltisti leikkii keskenään, niin nyt näyttää räjähtävän tilanne..ei ku tuomariksi!

Saaru
 
meillä Elli nukahtaa/torkkuu illalla tissille mutta oikeastaan aina havahtuu hereille kun vien sänkyyn ja saattaa hetken olla hereillä mutta nukahtaa sinne itse.tämä kun pysyisi näin.tavoite onkin että tajuaa olevansa omassa sängyssä niin ei sit yöllä säikähdä missä on.kun vie oikeaan aikaan sänkyyn niin nukahtaa helposti.
 
Meillä on ollu vähän sama ongelma noiden öiden kanssa. Henri on ollut kiukkusempi ja heräillyt yöllä useemmin. Terkan kanssa sovittiin että kuukausi mentäs vielä täysin rintamaidolla mutta sitten alettais kokeilemaan jo jotain muutakin.

Me ollaan kans tänään lähdössä vähän liikkeelle taas täältä neljän seinän sisältä. Tänään mennään avoimeen päiväkotiin, sit huomenna olis babybio ja perjantaina meen parin vanhan työkaverin kanssa lounaalle. Pysyy pääkin paremmin kasassa kun on muutakin ohjelmaa kun ainainen siivoominen ja kotona kököttäminen.

Tosta seurankipeydestä. Meillä Henri on aina viihtynyt hyvin myös yksin. Ei tietysti pitkiä aikoja, mutta esim sitterissä on viihtynyt sen aikaa että saan keittiön siivottua tai pyykit laitettua. Nyt kuitenkin viimeaikoina on herra ollut kauheen kiukkunen jos jätetään yksin. Ei välttämättä syliin halua mutta seuraa pitäs olla pitämässä koko ajan. Noh, kaipa tämä tästä.

Annatteko te lasten syödä nyrkkiä/imeä peukaloa?
Mua on kovasti peloteltu siitä, että jos nyt oppii imemään peukaloa niin siinä sitä sitten ollaan eikä siitä pääse eroon ennen teini-ikää. Nyt oon sitten vahtinut poikaa tarkasti ja aina kun yrittää laittaa kättä suuhun niin tarjoon tuttia. Mutta kun ne kädet olis niiiiin paljon kivemmat. Tuttia jaksaa imeä ehkä sen minuutin ja sitten on taas peukalo suussa... Meneeköhän toi peukalon viehätys jossain vaiheessa ohi. Tutista kun olis niin paljon helpompi vierottaa sitten joskus...
 
Moi!
Meil on poitsu kipeenä :(
Eilen oli kuumetta 39 astetta, ja kamala yskä&nuha. Nyt ei ollu aamulla kuumetta, mut varmaan iltaa kohti nousee taas.

Meillä "Aape" rupee yöunille niin, että ekaks pullosta velli/nan-sekoitus, ja sit meidän sänkyyn, tissille, ja siihen sit nukahtaa. n.15min päästä nukahtamisesta oon sit siirtänyt omaan sänkyyn. Mie en ymmärrä sitä hienoa suositusta, jonka mukaan vauva pitäis havahduttaa hereille, jos sen siirtää eri paikkaan mihin se nukahtaa, ajatuksena tietysti hieno, että vauva ei sit hätäänny kun se herääki eri paikasta mihin nukahti....mut miten se käytännössä toimii, meillä ei ainaskaan mitenkään.Sais nukuttaa taas uudelleen, ja menis varmaan puol tuntia, ennen kun sen sais nukkumaan!
Nyt oon antanut vieressä nukkua koko yön, kun on kipeenä, ja hengitys takkuilee välillä pahasti, niin on helpompi vahtia sitä.Ja muutenkin meillä on aina tapana, että yösyönnin jälkeen jää viereen nukkumaan.
Meillä pidentyi yöllä syöttövälit vellin aloittamisen myötä, illalla rupeaa nukkumaan kahdeksalta, ja ekan kerran herää syömään klo. 03-04.50, sit tissiä, ja unta vielä kahdeksaan asti. Mut nyt kun on kipeenä ollut, niin tosi huonosti on nukkunut, kun ei jaksa syödä kerralla kun ihan vähän, nii viimekin yönä tarjosin tissiä varmaan ainakin 6 kertaa.. Mut terveenä ollessa mentiin jo vajaa pari viikkoa tuolla yhdellä syötöllä.

Meillä mennään siis silleen, että aamulla syö tunti heräämisen jälkeen 60ml velliä+ 60ml nannia (sekaisin), muuten päivällä tissiä n.2-3h välein, paitsi iltapäivällä sosetta 1tl-½purkkia (riippuen maistellaanko uutta, vaiko tuttua sosetta) siihen tissiä päälle, ja illalla syö 80ml velliä+80ml nannia (sekaisin) ja siihen tissiä päälle että nukahtaa, ja yösyönnillä tissiä, ja aamulla kun herää.

Mie oon antanut syödä nyrkkiä ja peukaloa, paitsi päivällä saatan joskus ottaa käden pois suusta, ja laittaa tutin tilalle, mut yöllä sitä on hankala vahtia...

Sellaista tänne, toivottavasti poitsu parantuis pian, kurjaa kun toinen on kipeenä.

Katja ja "Aape" 3.5kk
 
Joo täytyypä tässä kantaa oma kortensa kekoon, kun tuntuu kovin hiljaista täällä olevan.

Kyselit saaru tuosta unille menosta, meillä poika nukahti alkuviikot aina tissille ja siitä sitten suoraan kannoin omaan sänkyyn ja tutina avulla nukahti, jos havahtui sänkyyn laittaessa hereille. Nyt on varmaan jo kohta pari kuukautta ollut niin, että pikkumes syö jo tunnin joskus parikin tuntia ennen nukkumaan menoaan viimeisen kerran. Ja niinpä hän siis yleensä on ihan hereillä sänkyynlaitettaessa. Silitellen ja rauhotellen kaveri sitten uinahtaa. Useimmiten siinä menee aikaa semmonen vartti.

Nyt kutsu kuuluu.....
 
Hei

Pikaista paranemista Katja87n Aapelle.

Nukahtamisesta: meillä Vili nukahti aluksi aina iltatissillä syliin ja sai sitten siitä kantaa nukkuvana sänkyyn. Nykyään hän ei nukahda tissille, mutta saattaa nukahtaa syliin tissittelyn jälkeen. Helpoin hänet on viedä sänkyyn nukkuvana. Pari kertaa on jäänyt sänkyyn hereillä ja siellä sitten taputteluun nukahtanut. Ja joskus jos tuntuu nukahtaminen oikein vaikealta, otan viereen ja nukutan makuullaan tissutteluun. Paras tietenkin olisi jos oppisi mahdollisimman pian nukahtamaan itsekseen vaikka unilelua halitellen iltarituaalien jälkeen (tissuttelut, pusuttelut, halittelut ja taputtelut). Meillä Vili ei syö tuttia eikä hänellä ole uniharsoa, mutta kohta varmaan alkaa unilelu kiinnostamaan.

Meillä Vili viihtyy melko hyvin yksinään lattialla itsensä kanssa seurustellen. Välillä sitten kyllästyy omaan seuraansa ja huutelee kaveria. Sitterissä olen pitänyt häntä todella vähän, parhaiten viihtyy lattialla maaten, yleensä selällään, joskus kääntyy mahalleen...ja kun siitä ei pääse kääntymään niin tuleekin sitten jo iso huuto.

Äiti2008 ja Vili =)
 
Aurinkoista iltaa!

Nukahtamisesta: Meidän poika nukahtaa omaan pinnasänkyyn kun tarpeeksi väsyneenä hänet sinne vie. Yleensä viedään iltatissin jälkeen sänkyyn kahdeksan maissa ja poika itkee pariin kertaan ja sit hyssytellään sylissä ja laitetaan aina takaisin hereillä olevana ja sit välillä menee kauemmin ja välillä vähemmän aikaa että suostuu jäämään sänkyyn. Yleensä kuitenkin klo yhdeksään mennessä nukahtaa. Mielestäni tosi hienosti kyllä nämä iltanukahtamiset meillä sujuu.

Meillä on ollut aika huono tämä viikko. Poika on ollut tosi itkuinen ja jopa kieltäytynyt tissistä mitä ei ole ikinä ennen tapahtunut! Itku on välillä ihan hysteeristä huutoa ja jos yrittää rauhoittaa tissiä antamalla niin huuto vaan yltyy! :( Pahanhajuisia paukkuja poika päästelee että vatsavaivoiksi tulkitsen nuo itkut. Mutta mistähän ne vatsavaivat nyt sit yhtäkkiä olis tulleet... En ole mielestäni syönyt mitään mikä voisi niitä aiheuttaa.

Poika sai vajaa viikko sitten rotavirus-rokotteen, mutta ei kai siitä nyt enää pitäisi vatsavaivaa tulla... Onko kellään kokemusta tälläisestä?
Neuvolastakin kyselin mutta ei terkka oikein osannut sanoa. Jos tuo itku nyt jatkuu niin ajattelin kyllä sit viedä ihan lääkäriin jo oman mielenrauhankin takia, kun sitä pelkää jo vaikka mitä kun toinen vaan huutaa...

Toisaalta sit nytkin poika tuolla naureskelee isänsä hassutteluille, että mitään jatkuvaa kipua ei ainakaan luulis olevan. Ota nyt näistä pienistä sitten selvää! ;)

Muuten meillä menee kivasti ja ihanaa kun alkaa jo ulkonakin olla keväistä! :)
 
Iltaa kaikille!

Meillä nukahdetaan yleensä syliin tissille, välillä havahtuu sänkyyn siirrettäessä ja sitten itse nukahtaa siellä. Nukahtaminen meillä onkin se "vaikein" kohta, kun nukahdetaan niin sitten nukutaan kyllä pitkät yöunet, mutta yleensä kello onkin sitten jo tosi paljon. Viimeyönä tyttöä ei nukuttanut ollenkaan, suuttui vaan kun koitin sänkyyn laittaa. Lopuulta sitten 4 jälkeen aamuyöllä ollaan molemmat nukahdettu, kun tyttö oli mulla sängyssä vieressä... Ensiviikolla pitää varmaan kysellä neuvolasta kuin rytmiä onnistuis muuttamaan, nyt en kauheasti viitsi asiasta stressata, kun jos se rokotus sitten kuitenkin saattaa rytmiä sotkea. Tuntuu vaan, että jos koitanki aamulla aikasemmin herätellä, niin sitten nukutaan useammat päiväunet illalla, eli ei hyötyä yöunille nukahtamiseen.. Onkos muuten muilla tälläisiä aamu-unisia yökyöpeli vauvoja?

Maija ja Laura 12 vko



 
Hokkis: Kyselit, että minkäkokosissa asunnoissa me muut asutaan ja missäpäin Suomea elikkä meidän perhe asuu Oulun lähikunnassa tämmöisessä 2-kerroksisessa 174 neliöisesä omakotitalossa eli hyvin riittää tilaa viidelle ihmiselle. Ollaan itse rakennettu tämä talo ja ollaan asuttu tässä nyt 3 vuotta.
Ja peukalon/nyrkin imemisestä elikkä mä yritän aina napata neitin käden pois suusta, kun näen ja sama on, jos myöhemmin alkaa peukkua imemään niin en anna imeä.

HeMa05: Meilläkin Viola (kohta 3 kk) syö nykyään yöllä enemmän ja olen kans miettynyt samaa, että voipi olla 4 kk iässä joutuu jotain tuhdimpaa antamaan... saas nähä.

Saaru: Meillä neiti nykyyän menee ja siis minä myös nukkumaan noin 21.30 ja neiti siis nukahtaa tissille j nukkuu yöt minun vieressä. Se on jotenkin helpompaa yöllä laitta vaan tyttö tissille ja nukahtaa itse.

Oon täällä leiponut ja siivoillut meijän keskimmäisen (tytön) 3-vuotis synttärijuhlille. Hommaa siinä riittää, vaikka väkeä ei olla käsketty kuin ihan lähisukua vaan (n. 25 henkeä). Kakkupohja on nyt uunissa ja sitä pitää lähteä tsekkaamaan. Tulin vain katteleen teijän muiden kuulumiset, kun en oo taas koneelle päässyt pitkään aikaan... mistähän lie johtuu :LOL:

Nyt siis :wave:

Tammiäiti ja Viola-neiti (kohta 3,5 kk) :heart:
 

Yhteistyössä