*Tammivauvat 2008*

Moi!

Onpa kiva, kun meidänkin pino on taas hieman "aktivoitunut" :)

Joku, olikohan Hokkis, kyseli asunnoista, täällä asutaan vajaan 80 neliön kolmiorivarissa, ostettiin noin vuosi sitten. Eihän tätä tilaa nyt ylenmäärin ole, mutta kyllä me tänne ollaan ajateltu muutamia vuosia mahtua elemään ja takapiha on onneksi ihan mukavan kokoinen niin tuo varsinkin kesäisin lisätilaa kummasti.

Gwerko kerroit noista huutokohtauksista. Meillä niitä on kanssa ollut nyt varmaan kuukauden päivät. Aluksi niitä tuli aina kylvyn jälkeen ja sitten myös muuten iltaisin ja joskus päivisinkin. Nyt ne on, kop, kop, hävinnyt lähes kokonaan, pojalla siis ikää 3kk. Musta tuntuu, että meidän pikkumies kaipaa tuolloin lämmintä syliä ja läheisyyttä. Lähes joka kerta hän on rauhoittunut suht nopeasti, kun mä tai isänsä on ottanut hänet tosi tiiviisti syliin... Eli miten tuon nyt selittäisi... Mä otan pojan yleensä tuolloin ns normaaliin vauva-asentoon eli selälleen syliini ja pyrin saamaan semmoisen asenno, että kädet ja jalat ei pääse kovasti viuhtomaan, vähän niin kuin kapaloisin hänet syliini ja tuti on tietty tuossa kohtaa kiva kaveri myös :D Ottakaa nyt sitten taas selvää tästä mun sepostuksesta :headwall:

Mutta nyt taitaa kutsua yöpuu

Jaksamista mammat :wave:
 
Tänään Elli on sit tasan 3kk ja viikonpäiväkin täsmää synttärin kanssa :D
Elli ja Henna ovat molemmat nyt kunnon nuhassa mutta onneksi Ellillä näytti tuossa päiväunille mentäessä olo vähän helpottannen.Pahin on aina aamulla kun on ihan tukossa.Tipat sit onneksi auttaa vähän.
Tänään nuhan takia molemmat neidit nousi klo 6 ja mulla jäi unet ihan kesken.En ole herännyt koko päivänä...Ulsokaan en viitisnyt lähteä kun Hennalla pukkaa kunnon yskääkin välillä, jospa menis levolla ohi.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
HeMa ja Elli 3kk
 
Mä tulin myös toivottamaan pikaisesti kaikille hyvää viikonloppua. Pitää rientää takas laitteleen niitä meijän neitin 3-vuotis synttärijuhlia, jotka on siis huomenna.

Joten: :wave:
ja kirjoitellaan!

Tammiäiti ja Viola-tyttönen (pian 3 kk) :heart:
 
Hello!
Meillä jonki asteinen mahatauti päällä, eilen keskimmäinen yökkäili autossa ja kuumetta oli illalla. Muutenkin oli väsy ja itkunen, tänää jos ihan normaali. Mutta nyt mulla etoo ja velloo.. :kieh: Just nyt! Huomenna ois esikolla ensimmäinen kiekkoturnaus ja sunnuntaiksi suunniteltu ikean shoppailureissua. Jos tulee niin tulis jo tälle iltaa eikä tämmöstä puolikuntosuutta!
Miten teillä muilla muuten, joko tarttuu leluuna ja leikkii? Meillä jo pitkään lelu pysynyt kädessä ja jo taitavasti pyöritteleen ja kattelee lelua. Ja hupasaa on ku poika koittaa koko ajan tarttua joka paikkaa mistä vaan saa kiinni. Kädet ojossa sylissäkin et mistä sais kiinni, sormet syyhyää :LOL: Jääkaapin magneetit kiinnostaa yms Ja tukasta on kiva ottaa kiinni ja lujaa. Kiinni osataan ottaa mut irti ei päästetä |O

Mut joo, parempaa viikonlopun alkua muille ja kivoja syndeja Tammiäitin poppoolle!

Saaru ja mahavellotus :kieh:
 
Vihdoinkin oon taas päässyt nettiin!!! Yhteys vaan katkesi maanantaiaamuna naps vaan. Meillä oli siis edellisten asukkaiden netti auki ja meidän oma piti aueta sitten maanantaina. Vaan eipä auennut, kun tuolla Elisalla ei osata MITÄÄN tehdä kunnolla, ei laskutusta, netin aukaisua tai mitään muutakaan :headwall:

Meillä on 74 neliön kolmio ja tää on just sopivan kokonen meen tarpeisiin.

Sampo menee nukahtaa aina sitteriin ehtoosti kymmenen aikaan. Sitten herätetään se siinä 23.30-00.00, kun mennään itse nukkumaan. Syötetään ja vaipatetaan. Yleensä nukkuu klo 6.00- 7.30 aikoihin ja syö taas. Sitten nukkuu vielä tunnin pari.

Seuraako teidän vauvat tv:tä? Sampo viihtyy hyvin telkun ääressä. Mieluisimpia on kaikki vauhdikkaat ohjelmat, joissa on koko ajan joku musiikki taustalla. Muodin huipulle- ohjelmaa katsoo koko tunnin :D Voicekin on sen mieleen.

Sampo ottaa leluun kiinni vain jos se laitetaan käteen. Sitten vatkaa tai hypistelee sitä jonkun aikaa ja vippaa pois. Mielummin katselee niitä kuin koskee.

Kiitos myötätunnosta tuossa appivanhemmat- jutussa. Täytyy täältä hakea tuota tukea, kun oma perhe ei sitä koskaan suo. On tässä nyt omienkin vanhempieni kanssa jotain häppeninkiä. Isäni soitti viime sunnuntaina taas umpikännissä mulle, kuinkas muutenkaan. Oon katkassut välit siihen yli kuusi vuotta sitten. En tässä nyt syitä sen kummemmin kerro. Välillä se sitten soittelee mulle, kaikki vuoden aikana tulleet puhelut on olleet vain niitä viinanhuuruisia (isä on alkoholisti ja vierailee silloin tällöin linnassa ), putki on ollut viime keväästä asti päällä. Vannoi rakkautaan jne. Nooh, tiistaina sitten kuulin veljeltäni, et isää olisi puukotettu. Lähetin sille sitten tekstiviestin ja käskin taas lopettaa sen viinan kanssa läträämisen, kun siitä taas on tullut harmia. Jollain tavalla kait vielä siitä jotenkin välitän vaikka välit pistinkin poikki. Kielsi sen puukotuksen, mutta voi olla ettei vaan kehdannut myöntää mulle.
Soitti sitten seuraavana päivänä hieman selvempänä ja nyt sovittiin, et tavattaisiin tässä lähiaikoina. Ensin sen tietysti tarvii lopettaa se putki ja nousta sieltä suosta ylös. Oon isän nähnyt viimeksi vilaukselta lokakuussa 2005 ja silloinkin juoksin vaan äkkiä pois. En tiedä sitten saadaanko välit nyt jotenkin kuntoon. Viinaa se ei taatusti pysty koskaan jättämään, ei ikinä opi virheistään.
Isä haluaisi, et tapaisin sen siskonikin sitten. Se on vasta 2,5- vuotias. En oo sitä koskaan nähnyt, en oo halunnut ja rehellisesti sanottuna en haluaisi koskaan nähdäkään.
Liekö sitten se tapaaminen virhe, sitä ei voi tietää. Arveluttaa mennä sinne muutenkin, kun se on niin arvaamaton tyyppi. No kai mun joskus on sekin uudestaan tavattava kai. En tiiä :/

Gorthaur ja Sampo reilu 3kk
 
Heips.
Meillä alkaa Albert olla onneksi parantumaan päin :)
Gorthaur: Täällä kans voice on ihan ykkönen, ja jääkiekkoa tykkää kans katsoa kun äänet on kovalla :D
Ihan mielenkiinnosta kysyn (en siis todellakaan pahalla) että miks herätätte vauvan puoliltaöin, ennen kuin rupeette ite nukkumaan? En oo kuullut aiemmin tuollaisesta :) Eikö vauva nukkuis kuitenkin aamuyölle asti ilman jos syö puoliltaöin?

Saaru: Meillä kans Albert ottaa jo lelun omaan käteen, mut usein se putoaa siitä vähän ajan kuluttua. Mut kova on yritys :)

Jaahas, pitäisköhän se piakkoin lähteä unten maille!

Katja ja Albert 3.5kk
 
Lauantaita!

Poitsu nukahti juuri aamupäivätorkuille ja eilen viihteellä ollut iskäkin nukkuu vielä...

Ne kummat huutokohtaukset, joista aiemmin kirjoittelin, ovat nyt onneksi loppuneet ja tissikin taas kelpaa. Tosin kaipaan sitä aikaa, kun poika oli ihan pikkunen ja tissitteli sillain rauhallisesti kainalossa. Nykyään syöminen on semmosta jotenkin rauhatonta ja välillä katsellaan ja tutkitaan esim. äidin paitaa tai jäädään muuten vaan tuijottelemaan johonkin! Maailma on niin kiinnostava ettei aina jaksa keskittyä syömiseen! ;)

Meillä myös poika ottaa jo lelun käteen ja huitoo sitten kättään kunnes lelu putoaa. Vatsalla maatessa on selvästi alkanut harmittaa kun ei osaa vielä kääntyä tai lähteä eteenpäin! Pinna palaa pojalta aika sukkelaan.

Eilen oltiin puutarhamessuilla Pirkkahallissa täällä Tampereella pojan ja mun äidin kanssa. Hyvin meni vaikka aina tollaisia reissuja vähän etukäteen jännitän että miten pojan kanssa sujuu. Poitsu nukkui välillä ja välillä katseli ympärilleen vaunuissa. Muitakin vaunulaisia oli aika paljon liikkeellä.

Meidän poika seuraa myös kiinnostuneena tv:tä, mulla on oikein huono omatunto välillä siitä että tv on auki ja noin pieni sitä tuijottaa. Yritän tarjota jotain muuta tekemistä aina kun huomaan pojan katsovan telkkua. Itse olen kyllä aikamoinen tv:n orja, taitaa poika siis jo tulla äitiinsä! :/

Jaaha, aamupäivätirsoilta herättiinkin jo! Hauskat viikonloput! :)
 
Tänään koitti se päivä kun meidän perhe suuntasi lähimpään uimahalliin. Uimiseen oli valmistauduttu mm totuttamalla Henri hieman viileämpään kylpyveteen (n 31 astetta). Henrin mielestä nää viileet kylvyt ei ole ollu ihan mitään mailman kivoimpia, joten hieman meitä sitten tää uiminen jännitti.

Aamulla herätin pojan syömään vähän aikasemmin kun ohjeissa sanottiin ettei noin tuntia ennen uimista sais syöttää pulauttelun ja kakkavahinkojen takia. Henri teki kotona oikeen kunnon pissatkin ja ajattelin että hienoa, tää oli nyt tässä. Uimahallin pukuhuoneessa Henri sitten päätti päästellä vielä uudestaan ja pissas hirveen lammikon mun syliin. B)

Itse uiminen meni sitten yllättävän hyvin. Sekä äiti että iskä pääsi uittamaan Henriä. Ensin leikittiin nimileikkiä (laulu onkin sitten soinu koko päivän mun päässä...) ja sitten me mentiin sivumpaan harjottelemaan eri uintiotteita kun kokeneemmat jo sukelteli ja leikki vesileluilla.

Koko perheellä oli kyllä tosi hauskaa. Ei oltu näin ekalla kerralla kuin 20 min (uinti kestää 30 min ylensä) ja Henri jaksoi hyvin. Vesi oli mun mielestä ehkä jopa lämpimämpää kuin sen 31 astetta eikä Henri ainakaan siitä ollut moksiskaan. Pukuhuoneessa piti ottaa heti tömpsyt tissistä ja sitten poika vetelikin unia 4 tuntia. Tais olla rankka reissu. :D

Mites muut, ootteko jo alotellu muskareita, vauvajumppia yms?

Ens viikolla mennään Henrin kanssa esittäytymään neuvolaan synnytysvalmennukseen. Ne otti mut varmaan sen takia kun meillä on kaikki menny niin kauheen "helposti". Ei sitten tuu odottajille paniikkia mistään kauhukertomuksista kun mulla meni synnytyskin niin sujuvasti. Sit meillä on myös ekaa kertaa vauvajumppa maanantaina. Musta tuntuu että mitä pitemmälle kevät ehtii niin sitä enemmän mulla on Henrin kanssa ohjelmaa. Ihan hyvä vaan, pysyy pääkin paremmin kuosissaan kun ei tartte olla vaan kotona siivoomassa.
 
ei paljon ole nyt taas kerennyt/jaksanut kirjoitella ni laitellaampa kuulumisia tälläi pikaisee..

meillä mico on jo iso miäs,kasvaa hienosti ja on selkee rytmi päivällä ja yöllä, toooosi helppo vauva siis.. ekaa hampiakin pukkaa jo alas ja onneks ei ole sitä vielä kitisee ruvennu.. :D mico oli 5kk neuvolassa reilu vko sit 6065g/59,5cm. liha,kana ja kasvis soseita menee samoin hetelmiä ja kovasti harjoitellaan kääntymisiä..mahalta selällee on menny jo jonkin aikaa, nyt vuorossa selältä mahalle,josta pääsee jo hienosti kylki asentoon, ihan ei ympäri asti mennä vielä..

mä täällä olen vaan kauhistellut kun aika kuluu ni nopsaa, mico täyttää jo ens kuun 10pvä puoli vuotta.. :whistle: meillä on olu tässä kaiken maailman juttuja,itse olen kipeä olut, reuma epäilyjen takia reumapolilla kävin ja selvisi et on joku sidekudos sairaus ja jotain vasta-aineita mitkä vaikuttaneet km ja tähän miconkin ennen aikasuuteen jne.. vielä ei ihan selvillä olla mistä on kyse, mut tutkivat.. sen verran sain jo huonoja uutisia et uutta raskautta ei meillä päin suunnitella vuosiin ennen kuin minun sairaus on kurissa.. jos ei asetu ni mahd ei enää toista meille tule.. :ashamed: mut aika näyttää,en ole vielä kirvestä kaivoon heittäny...

joku kyseli tuolla ylhäällä telkun kattelusta ni meillä mico kattelee mielellä musiikki tv:tä kun tulee tosiaa musiikkia ja vilkku kaikkia värejä jne.. kovasti seurailee muutenkin ympärilleen ja on ruvennut kiinostumaa kaikista leluista ja tavaroista.. kaikki pitää saada suuhun... :LOL: kovasti myös juttuja tulee ja keskustelee hienosti, uudet ihmiset/naamat nauratta mahdottomasti kans.. no juu mut siinä nyt tuollain nopsaa meidän juttuja.. pitää ruveta teidän juttuja lukasee nopsaa vielä läpi ni tietää taas missä mennää..

peikko ja mico 5kk(1vko3pvä)
 
Hei,

Kummallista olla yksin kotona! Olin itse uimassa ja mies on Lauran kanssa mummolassa käymässä. Kauaa en täällä kyllä yksin ehdi olla, kun nuo ovat kotiin jo tulossa.

TV:n katselusta: täälläkin telkka vangitsee katseen todella tehokkaasti. Väkisin koitetaan vääntää päätä tai koko asentoa niin, että telkan näkisi. En kuitenkaan pidä telkan katsomista "hyvänä viihteenä" näin pienelle, eli olen yrittänyt aina sitten kääntää toiseen asentoon ja tarjota muuta viihdykettä.

Harrastuksista:
kovasti haluaisin päästä vauvauintiin, nyt kun ikää tulee riittävästi, mutta saa nähdä mahdutaanko mihinkään enää mukaan, kun en vielä ole paikkaa saanut varattua. Sähköpostitse olen kyllä muutamasta paikasta kysellyt, mutten vielä ole vastausta saanut. Muutoin harrastuksia ruvetaan varmaan vasta syksyllä katselemaan. Kiva olisi kyllä päästä täältä kotoa vähän ihmistenilmoille välillä ja saada päiviin jotain ohjelmaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille,

Maija ja Laura, tiistaina tulee 3kk täyteen :)
 
Katja: Vauva nukahtaa aina sitteriin ehtoosti. Tarvii kuitenkin vaihtaa yövaippa, poitsu on kaukea pissimaakari ja kestis ei kestä niin montaa tuntia. No eipä kertiksetkään, mutta ne päästävät pissat läpi yön aikana "vain" 4-6 aamuna viikosta. Ilman viimeistä syöttöä herää viimeistään viideltä tankkaamaan.

Oltiin viikonloppu Eerikkälän urheiluopistolla viettämässä ukon mummun 70- vuotispäiviä liikunnan merkeissä. Ohjelmassa oli sauvakävelyä, joogaa, asahia, cirquitia ym. Mukavaa oli ja hyvää vaihtelua perinteisille istutaan tunteja kakkukahvin voimin jossain seurakuntatalolla-juhlille. Sampokin oli mukana lähinnä nukkumassa ja välillä sylittelemässä.

Me ei olla aloitettu mitään harrastuksia. Uintia mietein, mut sitten olisi tarvinnut mennä yksin. Niin ja mulla ei vielä mahdu uikkarit päällekään ja uusia en aio ostaa.
 
Täällä vielä koneella kukun, vaikka pitäisi olla nukkumassa...

Mun piti tulla kertomaan tytön 3kk-kuulumisia perjantailta, mutta meillä kävi pieni sekaannus ja aika olisikin pitänyt olal viikkoa aikaisemmin. No, saatiin kuitenkin pikapikaa rokotus reiteen ja reilun viikon päästä mittaukseen.

Asunnosta: Meillä on 77 neliöinen kerrostaloneliö pk-seudulla. Niin ja viisihenkinen perhe ollaan. Ahdasta on... säilytystilan suhteen ainakin.

Leluun tarttuminen: Empulla pysyy lelu kädessä, kun sen antaa. Lattialta ei vielä nappaa, mutta jumppakaaresta kyllä.

Harrastukset: Meillä ei harrasteta vauvan kanssa mitään tavallista kotielämää kummempaa :) Kun on kaksi isompaakin niin ei oikein aika eikä energia riitä.

TV
: Täällä tuijotellaan kans. Se ja isot sisarukset on ne kiinnostavimmat katselukohteet. Päivisin mulla ei ole telkkari päällä, et iltaisin sitten tulee nähneeksi sitä.

Kääntyminen: Ei käännytä täälläkään vielä. Sängyn päällä Emppu pääsee toisinaan kyljeltään mahalleen, mutta selältään ei vielä pääse. Meidän kakkonen oli vauvana sellainen, että oppi kääntymään 3,5-kuisena, mutta ei sitten juurikaan viitsinyt (houkuttelemalla sai kääntymään) kääntyä ennen kuin lähempänä puolta vuotta. Viihtyi niin hyvin selällään. Empulla on kova halu päästä mahalleen, mutta vielä ei taidot riitä. Mahalta selälleen on vahingossa kupsahtanut kerran; tarkotuksenmukaisesti ei osaa mennä.

Nukahtaminen yöunille: Täällä nukahdetaan joko tissille (nostan sänkyyn), suoraan sänkyyn (päätä silitellen tai vieressä maaten) tai syliin tuudittaen :) Ei mitään selkeätä rutiinia siis.

Nyrkit: ovat suussa täälläkin. Mä en ole niitä ottanut pois, kun takas ne sinne heti menevät. Peukaloa ei onneksi ime. Mä ite imin peukaloa 7 vuotiaaksi saakka... :whistle:

Tällaista meille.

Tervetuloa vielä kaikille uusille ja paranemisia kipeille!

Jimena + Emppu (1301)
 
*huokaus* Meillä on täällä yks pullostakieltäytyjä. Ollaan siis yritetty totuttaa Henriä tuttipullolle. Se on syönyt pullosta sillon pienempänä (siinä 1 kk iässä muistaakseni) mutta nyt välissä ollut taukoa. Ja nyt ei sitten enään pullo kelpaakkaan. Jos sitä yrittää tarjota niin tulee kauhee huuto ja oli nälkä tai ei niin pullo ei kelpaa, rauhottuu vaan tissille.

Olin suunnitellut että meen ens la hyvän kaverin polttareihin. Henrin piti mennä mun äitille hoitoon minne myös mun mies on menossa. No eihän siitä nyt mitään tule jos toinen vaan hysteerisenä huutaa kun mies yrittää sitä syöttää. Eilen mä olin makkarissa ja aikani sitä huutoa sydän vereslihalla kuunneltuani päätin että minä en niin kovin juhlmista tarvitse ettäkö se olisi kaiken tämän huudon ja hädän arvosta. Joten jos ei tässä nyt tän viikon aikana edistystä tapahdu niin otan pojan sit vaikka mukaan sinne polttareihin (meillä on aika lapsiystävällistä ohjelmaa, eli ollaan menossa mm raveihin ja balletonetunnille ja saunomaan) ja lähetään sit Henrin kanssa kotiin kun muut suuntaa baariin.

Miehelle tuli vähän huono fiilis kun se ei pärjännyt Henrin kanssa. Kauheet itsesyytökset nyt sitten siitä kuinka se ei ole tarpeeksi ollut Henrin kanssa. Yritin vakuutella että tää on ihan normaalia kun mä kuitenkin pojan kanssa olen päivät pitkät että se on mussa kiinni mutta aika paha mieli sillä tais kuitenkin olla vaikka yritti olla sitä näyttämättä. Saa nyt vaan nähdä sitten mitä muu polttariporukka Henrin mukanaolosta meinaa kun ne varsinkin varmaan lapsettomien on vaikee ymmärtää että yrityksistä huolimatta Henri ei pärjää nyt ilman tissiä...

 
Hokkis: Meillä kävi ihan samoin tuon pullosta syömisen kanssa!
Asia kuitenkin korjaantui sillä, kun hoksasin kokeilla rintapumpun mukana tullutta erimallista pullotuttia (sellainen pyöreäpäinen, ainu merkkinen, kaupasta löytyy myös Emma-merkkisiä.) Niin sellaisella syö hyvin! Kannattaa sinunkin kokeilla sellaista erimallista pullotuttia, ne Emma merkkiset ei maksanut kun alle 3? 2kpl pakkaus s-marketissa :)
 
Moikka, pitkästä aikaa.

Kuulumisia meiltäkin päin välillä, oon käynyt päivittäin täällä lukemassa teidän juttuja, mut en tiä miksi en oo saanut itestäni irti sen vertaa että itse rustaisin jotain...huoh!
Meidän pikkulikka kasvaa kovaa vauhtia ja itellä on jo ihan haikea olo, kun tyttö alkaa olemaan mukamas jo niin iso. :( Koko aika opitaan uutta...
Meillä ei tyttö vielä edes yritä kääntyä selältä vatsalleen tai toisinpäin. Lelut kiinnostaa, ja niihin tarrataan lujasti kiinni , samoin TV on kova juttu =) Ja toki seuraillaan muutenkin maailman menoa ja koiran touhuiluja mielenkiinnolla. Komentamaan ollaan opittu, mikäli aika käy tylsäksi esim. sitterissä. Nyrkit on koko aika suussa ja kuolaamiselta ei voi välttyä! Huh, että on välillä paita märkänä kuolasta!

Illat oon pyrinyt tekemään samanlaisiksi. Noin klo 19 mennään kylpyyn tai suihkuun, klo 20 aikoihin syödään velliä 2 dl ja siitä laitan likan omaan sänkyynsä. Tutti suuhun, unikaveri kainaloon ja hetki taputtelua pyllylle. Siihen neiti nukahtaa noin 10 minuutissa. Ja masullaan on nukuttu aina, siinä saadaan rauhallisimmat unet. Eli kasin jälkeen ollaan jo yöunilla. Ekan kerran herättään noin aamuviideltä ja syödään velliä. Sit heräillään seuraavan kerran noin klo 9 aamulla.
Oon tosi ilonen että meillä nukutaan noin hyvin. :) Jaksaa itekkin todella hienosti touhuilla tytön kanssa päivisin kun saa kunnon itsekin unet yöllä. Päivällä tyttö nukkuu yhdet pidemmät unet, noin 4 tuntia ja iltapäivällä otetaan parit puolen tunnin tirsat.

Joku kyseli minkä kokosessa asunnossa asutaan...Meillä on vaan rivarikaksio 60 neliötä ja kyllä alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään tää ahtaus. Haaveissa ois vähintään kolmio rivitalosta, omakotitaloon tuskin on varaa. Kummasti noi vauvan kamat vie tilaa...

Mutta, meillä aletaan kohta kylpemään :wave:

Carla ja tyttö 3,5 kk

PS. Joko ootte maistelleet soseita?

Miellä maistellaan pottua ja porkkanaa (itse keitettyä), ihania on likan ilmeet kun suuhun tulee vähän kiinteempää tavaraa :LOL: Tässä itse totesin, että kun likan syömisväli päivällä on välillä vaan pari tuntia ja kerrallaan menee 2dl maitoa, niin nyt tarvitaan jo vähän vahvempaa sapuskaa. Saa nähdä mitä neuvolan täti sanoo, kun ilman "lupaa" oon näin mennyt tekemään... :eek:
 
Pitkästä aikaa tännekin eksyin. Ikää pikkuneidillä on 2,5 kk:tta, ja sunnuntaina pääsi ekan kerran selältä kyljelleen. Huomasin, että kyllä on saman perheen lapset eri temperamenteilla varustettuja, isosiskonsa huusi ja kiukkusi, kun opetteli kääntymistä, eikä siinä onnistunut. Tosin oppi samoihin aikoihin, kun pikkusiskonsa, mutta pikkusiskon tyyli on näemmä se, että rauhallisesti vaan käännyttiin ja ihmeteltiin maailmaa, ja se siitä... Isoveljellä taas ei moista taitoa ollu tarvetta opetella ennen kuin joskus neljän kk:den iän jälkeen.

Pikku Helmi on muutoinkin perustyytyväinen lapsi, itkua tulee, jos on vaippa märkä tai siinä tavaraa, tai sitten on nälkä, muutoin harvemmin kiukkuaa. Nukkumaankin on aika hyvä, muutama kerran yöllä herätään syömään, mutta nukahdetaan saman tien uudestaan. Ja iltaunet aloitetaan 8-9 aikaan, aamulla Helmi nukkuu yleensä meidän perheestä pisimpään.
 
Raapustanpa minäkin tänne pitkästä aikaa. Tuolla msn:n puolella tulee enempi oltua nykyään..

Meillä on eilen käännytty masulle ensimmäistä kertaa! Aamulla kääntyi omassa sängyssää kolme kertaa ja illalla oli kunnon jumppahetki tuolla lattialla ja kääntyili lukemattomia kertoja =). Myös ensimmäiset naurahdukset kuuluivat eilen =). Roosa juttelee kovaa koko ajan enemmän, taitaa neiti tykätä omasta äänestään. Lautantaina ostettiin lelukaari ja siitä Roosa on ihan innoissaan. Huitoo leluja ja ottaa niitä välillä käsiin.

Vaatteista meillä on vielä 62cm käytössä. Pienimmät 62:set alkavat kohta olemaan sen verran lyhkäsiä että joutavat sivuun. Housuista meillä voi mennä jotku 56:setkin. Ihan eriparia tää tyttö ;) (mutta niinhän monella taitaa ollakin).

Asumisesta: tällä hetkellä asustellaan 3h+k 83m2 kerrostalossa. Ensi kuun lopulla päästään muuttamaan omaan rivitaloon 4h+k 91m2, ja mikä parasta saa oman pienen takapihan :) . Tampereella siis nykyään asustellaan.

Meillä ei edelleenkään itketä turhista. Syödään ja nukutaan hyvin. Rintakumistakin olen parin viime viikon aikana päässyt tosi hyvin vierottautumaan :) . Oikeastaan öisin on enää käytössä ja silloin kun oikein kova väsy iskee.

Afu ja Roosa 2½kk
 
Huomenta päivää!

Poika simahti aamutirsoille tuonne sohvalle.

Tuntuu teillä kaikilla muilla olevan aurinkoisia vauvoja, jotka ei paljoa kitise. Musta tuntuu ettei meidän poika välillä muuta teekään! Te, jotka olette jo antaneet kiinteitä: Onko vauva ennen kiinteiden aloitusta ollut kitisevä vai onko ollut joku muu syy aloitella kiinteämpää ruokaa? Olen miettinyt että olisiko tuo kitinä ihan nälkää... 3kk neuvolassa kyllä oli painoa tullut hienosti (painoi silloin reilu 7kg) ja th:n mielestä rintamaito riittäisi vielä... Ja yöt poika nukkuu hyvin 1-2 syötöllä, eiköhän yötkin olisi levottomampia jos olisi nälkäinen. En tiedä miksi olen niin arka kokeilemaan tässä vaiheessa soseita... Kohtahan se maaginen 4kk on jo täynnä.

No tämmöisiä mietteitä tällä kertaa, aurinkoiset päivänjatkot kaikille!

:)
 
qwerko: Meillä ei oo ollu aurinkoinen vauva, kuin viimeiset pari viikkoa vasta, liekkö sit totta se maaginen kolmen kuukauden etappi, että siihen loppuu "ylimääräiset" itkut :)
Meillä oli poitsulla ihan pohjaton nälkä ,enen kun rupesi saamaan soseita ja velliä, heti syönnin jälkeen oli tyytymätön. Nyt kun saa aamulla&illalla velliä+tissiä päälle, ja päivällä syö sosetta sen ½prk, ja siihen tissiä päälle, niin oon huomannut että poistsu on paljon tyytyväisempi ollut, ja ei oo heti kitissyt nälkää.
Nykyisin poitsu on välillä ihan aurinkoinenkin, ekat 2½kk meillä meni ihan sumussa, tuntuu jo nyt etten muista oikeestaan mitään parilta ekalta kuukaudelta :/ Mie olin niiiiiiiin väsy.
Nyt vähän onneksi helpottaa jo :)

Katja ja Albert reilut 3.5kk
 
Aurinkoista tiistaita kaikille!

On kyllä niin ihana ilma tuolla ulkona, just tultiin kotiin n. tunnin vaunulenkiltä. Itsellä kauhean kuuma, mutta neiti makaa vaunuissa paksussa toppapuvussa ja ohuessa makuupussissa (+kopan "suojus" aika paksu) eikä yhtään ole kuumissaan. En siis vielä uskalla vaatteita vähentämäänkään ruveta..

Hokkis: toivotaan, että teillä opittaisiin pullolle! Itse olen niin tyytyväinen, että Laura osaa myös pullosta syödä, niin pääsen vähän kotoa välillä tuulettumaan ja harrastamaan. Meillä kun illalla syödään tosi tiheeseen tahtiin, eli muutaman tunnin poissaolon aikanakin tytölle ehtii nälkä tulla. Muutama vuosi sitten olin kyllä polttareissa, joissa yhdellä oli ihan pieni vauva mukana (he tulivat toki vasta saunomaan ja lähtivät sitten kotiin ennen baariin siirtymistä) eikä siellä kukaan asiaa niin kummasti katsonut. Nämä kuitenkin ovat vielä niin pieniä, että kyllä kaikki tajuavat (tai ainakin piäisi tajuta ;) ) etteivät "yksin" pärjää.

Mekin aloitamme vauvauinnin ensiviikolla! Kävi niin hyvä tuuri, että pääsemme vielä tuohon ihan lähellä olevaan halliin, joten matkoihin ei kauaa aikaa kulu. Vähän jo alkaa jännittämään, miten tuo meidän aamu-uninen tyttö jaksaa uimaan herätä, uinti kun on jo klo:9.00 kun tänään tyttö heräsi (kun herätin) vasta yhdeltä.

Mukavaa viikkoa kaikille,
Maija ja Laura, tänään tasan 3 kk
 
Onpas kiva taas lukea kaikkien kuulumisia pitkästä aikaa. Meidän Milja on oikein kiltti lapsi. On kyllä tempperamenttinen, mutta ei turhia kuitenkaan itkeskele. Meillä mennään vielä täysin rintamaidon voimalla ja tyttö on aika iso. Eilen oltiin neuvolassa ja pituutta 62,5 cm ja painoa 6450 g. Synnäriryhmän kaverit epäilivätkin, että perunaa on tytölle annettu, kun on noin pitkä =)

Mennään ulkomaille ensi kuun lopussa ja ajattelin pärjätä rintamaidolla ja reissun jälkeen aloittaa vastaa ruokien maistelun. Jos vain pystyy tehdä niin. Ainakin sitä maitoa tuntuu riittävän ja tyttö kasvaa hyvin.

Milja nauraa ja juttelee kovasti, mutta ei vielä tartu leluun. Kädet haroo, mutta ei oikeen osu kohdalleen. Nyrkki on suussa jatkuvasti ja minäkin yritän ottaa sitä aina pois.

Hyvää kevään jatkoa kaikille!
 

Yhteistyössä