*Tammivauvat 2008*

Mulla taas hiukset pysyy päässä ja parturin mukaan lisää on tullut :LOL:
Meilläkin on poika täysimetyksellä,paino nousee hienosti.

rotavirusrokote oletteko antaneet? meillä vielä mietinnässä,mutta resepti on haettu.

 
Ei meilläkää rokotetta otetan. Kellään lapsista ei oo sitä ollu, mut jos ois ollu niin varmasti oltais otettu..Mut nyt kun ei oo tauti yhtää "tuttu" niin, katottiin et ei oon tarvis ottaa.


Mulla hiukset aikasempien lasten imetyksen aikaa on harventuneet huomatavasti. Lähti harjatessa ja suihkussa isoja tuppoja, mut nyt en oo huomannut samaa, onneksi.
 
Täällä taas vihdoin palattu yöllä 2 syötön tahtiin, nyt kun näin sanon niin katsotaan vaan niin en yö on yhtä tissi rallia :) Mihin aikaa teidän pikkuiset heräillään aamulla? Ja millainen päivärytmi teillä on? Meillä herätään 5.30-7, vielä kun sais hieman pidempään vaikka edes 8 nukkua niin oisin tyytyväinen. Joskus teenkin niin että jos poika on syöny vaikka joskus 4 aikaan, ja herää 6 eikä rauhoitu niin otan sen vaaan sylkkyyn ja siinä sitten pojan kans puoli istuvassa asennossa otetaan vielä nokkaunet. Mut eihän se oo sama asia kun ei oikein pysty kunnolla nukahtaan siinä asennossa |O

Juu eihän se tukka kaikilla lähde synnytyksen jälkeen ja toisilla lähtee jo parinkuukauden kuluttua synnytyksestä ja toisilla esim. sitten kun on lopettanut imetyksen. Eikä silläkään kuulemma ole aina taikaa vaikka ei imettäis, kuulemma lähtee silti monasti, ku ne on ne hormoonit jotka sitä säätelee. Yleensähän raskaus aikana hiuksia ei lähde ainakaan paljoa ja ne ovat hyvässä kunnossa niinkuin kynnetkin, ja tästä syystä ne sitten lähtevät synnytyksen jälkeen, kun hiuksethan elävät kasvuvaiheen, lepovaiheen ja sit irtoavat ja tilalle kasvaa uus... ainakin toivottavasti. Tässä mielenkiinnolla odotan tosiaan et kui kauan kestää tuo hiusten lähtö, mulla lähtee nimittäin aikas reilusti..no jospa sinne muutama haiven jäis vielä :ashamed: Ai niin ja me otettiin tuo rota-rokotus, ihan varmuuden vuoksi, kun naapurit pelotteli niin sillä...
Täytyypäs nyt lähteä aamupalalle kun Jasukin meni jo päikkäreille...

Piku
 
Meillä on otettu rokote, ei tullut oikeastaan muita oireita kuin poika saattoi olla muutamana päivänä hieman väsyneempi. Mutta minäpä kyselen teiltä, onko teillä vauvoilla aamuisin nenän tukkoisuutta, meillä täytyy ihan antaa välillä noita suolatippoja niin auttaa, päivisin ei samalla tavalla ole tukossa tai muuta nuhaa.
 
Suny: Meidän pojalla on myös öisin ja aamuisin nenä tukkoinen. Pari kertaa olen yöllä joutunut oikein putsaamaan nenää (topsy-puikolla onkinut räkäklöntin pois) kun on rohissut niin pahasti ja häirinnyt pojan unta. Päivisin tälläistä ei ole meilläkään.
 
Meillä kans joskus nöösi aamulla ihan tukossa. Räkä jotenni kuivanu sinne. Suolatippoja, aivastus ja klöntit ulos.. :D


On tuo yhenlainen touhumies toi meiän poika, koko ajan masullee pyörähtää ja kauhia yritys eteenpäin ois. Peppu nousee korkeelle ja jalat menee koukkuun masun alle ja koitetaan pukata, eteenpäin ei mee mutta toi tohina pyörittää poikaa ympyrää. Siiten ku ei onnaa kovat yritykset alkaa kiljuminen, ei itke vaa kiukkuaa ja kiljuu. Toi kiljuminenkin on uusimpia juttuja meillä, son Lucasta kivaa!




Saaru ja kärppämies :heart:
 
:wave: Täällä on yksi kohta kalju... Kaikkien kolmen kohdalla tukanlähtö on alkanut n. 2kk synnytyksestä ja tää on ihan oikeasti aivan hirveetä. Pakko pitää tukka koko ajn kiinni tai mä jätän hiusvanan perääni. En yhtään muista, milloin tämä loppui edellisten kohdalla; toivottavasti pian!

Meillä heräillään aamuisin n.7-8 välillä. Usein ne on nuo isommat kun herää ensin. Emppu syö 6-7.30 välillä ja siitä riippuen joko herää tai sitten jatkaa tissin jälkeen unia. Siis jos syö 6:lta niin jatkaa unia, mutta puoli kahdeksalta ei enää.

Tänään onkin ollut kunnon pulinapäivä. Tyttö on jutellut jonkun verran jo aikaisemminkin, mutta tänään on tullut ääntä enemmänkin edestä :) Ja välillä kovempaakin. Toinen uusi juttu on tänään ollut yrittäminen tarttua jumppakaaren leluihin. Jos käteen antaa lelun niin se pysyy siinä hetken, mutta tuota kaaren lelun tavoittelua lukuunottamatta Emppu ei edes yritä ottaa lelua käteensä. Kädet kelpaa kyllä syötäväksi :D

Jimena + Emppu (1301)
 
Ja taasen on maanantai =)

Kyllä nää viikot vaan vierähtää nopeasti, vai oletteko samaa mieltä? Musta tuntuu, että vaikka joskus pojan känkkäpäivinä tuntuukin, että aika matelee niin kaikenkaikkiaan aika kuitenkin menee tosi nopiaan. Ja nautin kyllä kotona vauvan kanssa olosta, jotenkin tosi ainutlaatuista aikaa.

Meillä meni viikonlopun mummulareissu ihan suht hyvin. Vaikka kyllähän tuo pikkuinen oli aikasta levoton, itkeskeli ja halusi olla sylissä entistä enemmän. Kyllä se vaan ympäristönvaihdos vaikuttaa pikkuiseenkin. Mutta kokonaisuudessaan siis kuiteskin ihan hyvin meni ja mikäs siinä sylitellessä, kun ruokahuolto pelasi :LOL:

Nyt on kyllä niin kurja ilma, että mahtaako ulkoilusta tulla mitään tänään. Päivällä laitoin pojan sisälle nukkumaan ja ajattelin iltapäiväunille eli 16-17 aikohin lähteä sitten vaunutteleen niin tulis itsekin oltua ulkona ja sais vähän liikettä niveliin, mutta saas nähdä... Ainakin tarvis kaivaa sadetakki jostain.

Nyt pitäis ottaa imuri kauniiseen käteen ja häätää villakoirat!

Jakselkaahan :wave:
 
Ai niin ja sit piti vielä kommentoida noihin hiusjuttuun... Mä en ole huomannut hiusteni lähtevän mitenkään ihmeemmin, mutta mulla on kyllä aikasta ohuet hiukset muutenkin, joten olen sit kyllä helposti "kekkosen" klooni, jos ne päättää tästä alkaa tippumaan :eek: ;)
 
Me ei otettu sitä rota-rokotetta, vähän liian tyyristä. Olisi siihen varaa, mut mie todellakaan laita pennosiani johonkin ylihintaiseen juttuun, mitä ei välttämättä olisi tarvinnut edes ottaa. Liekö edes kovin yleinen tuo rota-viruksen saaminen.

Voi perseensuti, ei voi muuta sanoo! Vaunuista hajos rengas, nyt tarttis saada joku hitsaamaan se. Mut ei nämä saamattomat kolmijalkaiset sitä tahdo tehdä, kun siitä tarvis hioo kromi pois, et hitsi tarttuu siihen jne jne.. |O Helvetti ko olisi noi metallityöstövehkeet hallinnassa niin itte tekisin. Nooh, nyt työntelen sitten meen parvekevaunuilla tai raattailla, mitkä lie. Noo niin rivon näköset, et on pakko pitää sadesuojaa päällä. Sellasta 90-luvun alun jokaista sateenkaaren väriä toistavaa sekasortokangasta :LOL:

Ukon vanhemmat kävi meillä tossa sunnuntaina ja anoppikokelas avautui mulle sitten oikein itkun kera :eek: :eek: :eek: Oon täällä jo kertonutkin, et millassia ongelmia meillä oikein on ukon suvun kanssa.. Ensin se tuli käskyttämään (!!!) mua mun omassa kodissa siivoomaan :headwall: No en todellakaan tehnyt mitään, jolloin se tuli mun viereen ja sitten se alkoi.. Miksi mä näytän sen joka kerta heidän vieraillessa etteivät he ole tervetulleita? Miksi en halua tulla vapaaehtoisesti heidän luokseen? Nimiäisissä oli hienot tarjoilut, miksi en koskaan tee heille mitään? Miksi mä en keitä heille kahvia, vaan ukko aina keittää vaikka mun pitäisi olla talon emäntä? jne... No sanoin sille niin kuin asiat ovat. Nyt vihdoinkin saan sanoa, kun emme enää asu heidän kämpässään. En halua tulla heille, koska appiukko on koko ajan ollut vihainen vauvasta. Tunnen oloni vaivaantuneeksi ja vaikeaksi heidän seurassaan. Olen varma etteivät he sen takia halunneet vauvaa, koska en ole hieno ihminen, hienosta suvusta eikä mulla ole hienoa ammattia. (Sitä en sanonut, että mua v...aa ukon juoksuttaminen heidän töissään ja jos ei ole halukas niin sitten aina kiristettiin meidän kodilla. Ja muutakin käskyttämistä ja kiristystä jne. ) Anoppi sitten väitti vauvan olevan heille ja varsinkin apille kaikki kaikessa. Eikä se nuiva suhtautuminen muka johdu musta, vaan vauvan saannin ajankohta oli vain väärä. Hän ei olisi vielä halunnut tulla mummuksi, koska hän on niin nuori (täyttää tänä vuonna 50 ) ja saanut nuorimmaisensa juuri aikuisikään. Appi oli syystäkin järkyttynyt. Siis WHAT!! Olisiko meidän pitänyt anoa heiltä lupaa vauvan hankkimiseen? :eek: Ensi kerralla sitten vaan kirjallinen hakemus sisään :LOL:

Puulla päähän lyöty Gorthaur ja Sampo, tänään 3kk
 
Gorthaur: auts, kuulostaa ihanilta appivanhemmilta noi sun miehes vanhemmat. Toisesta korvasta vaan sisään ja toisesta ulos :hug:

Meillä oli tänään taas neuvola. Henri lähtestyy nyt 3 kk:tta ja hienosti on poika kasvanut. Pituutta oli tullut sitten viime neuvolakäynnin taas 4 senttiä (nyt 63) ja painossakin meni jo 6 kiloa rikki (6320g). Heinosti on siis rintamaito riittänyt, terkkarin kanssa puhuttiin että kuukausi mennään vielä maidolla ja sitten aletaan maistattamaan Henrillä vähän kiinteitä.

Saatiin myös ensimmäinen rokote. Voi sitä itkun määrää kun piikillä tuikattiin. Mulla oli Henri tissillä syömässä ja herra loukkaantui kyllä pahemman kerran kun silleen ruokarauhaa häirittiin. Kyyneleet vaan valui silmistä kun niin kiukutti. Meillä otettiin myös se rotavirusrokote. Sen saan ens vuonna jo osana rokotusohjelmaa joten kaippa se on katsottu aika tarpeelliseksi. Jossain päin suomea sen saa ilmaseksi jo tänäkin vuonna. Ei se niin kauheen iso raha ole kun ajattelee että se on kuitenkin ton pikkuherran parhaaksi, vois sitä turhempaankin rahansa tuhlata.

Mulla on kans hiukset alkanut tippuileen. Mulla on muutenkin tosi hennot hiukset ja ennenkin on ollut havaittavissa ajoittaista karvanlähtöä. Jos tää jatkuu kovin pitkään niin sitten on harkittava ja hiusten leikkaammista lyhyeksi, lyhyissä hiuksissa kun ei niin paljon näy jos hiukset on tosi ohuet.

Miten teille on toi 3kk rokotus vaikuttanut vauvoihin? Onko ollut kuumeilua yms.?
 
Tiistaita..

Gothaur: otan osaa appivanhempien puolesta...
Meillä kans kasvetaan hurjaa vauhtia ja kehitystä tulee päivä päivältä lisää..
Viime neuvola käynnillä oli Paino 4176g (2065g) ja pituus 55.4cm (44cm) eli ihan kivasti tulee elopainoa ja pituutta tulee 1cm per viikko :)

Meillä sitten eilen ensi kertaa viihdyttiin yksin sitterissä. Kauhiasti lelukaarelle poristiin ja hymyiltiin ja hauskaa oli. Ennen vain katsoi niitä leluja , mutta nyt sit hoksas että niitähän voi heilutella.. :) olipa kiva hommata kun toinen oli niin tyytyväinen eikä kitissyt koko ajan..
Näin sitä kehitystä tulee ja oikein hirvittää kun aika juoksee eteen päin..

Mut nyt Jasu heräs päikkäreiltä täytyy juosta

Piku
 
Cattie:Meillä neiti on myös ruvennut kuolaamaan ja yleensähän se on merkki, että hampaita ois tulossa. Samaa minäkin ihmettelin meijän neitin kohdalla, että aIka aikasin rupeaa hampaita tulemaan, mutta kuolaa riittää kyllä jokapaikaan ;)

qwerko: Meillä neiti nukkuu kyljellään.

Katja87: Meillä ei olla vielä maisteltu muuta kuin mammanmaitoa :) ja johtuu siitä, että neiti on vasta 2,5 kk ja mulla maitoa tulee hyvin ja neiti sillä hyvin kasvaa ja neukkatätikin sanoi, että äidin maito näyttää hyvin riitävän. Katotaan tilanne sit 4 kk iässä.

Meillä Viola ei vielä osaa kääntyä mahalleen (paitsi sängyllä), mutta päätä kannattelee jo hyvin ja sylissä, kun on niin kovasti koittaa yrittää istumaan. Lelu pysyy meilläkin neidillä kädessä, jos se annetaan käteen. Itse neiti ei vielä käsillä koita leluihin tarttua, mutta kiinnostuneesti niitä jumppakaaressa katselee.

Jaahas, mies huutelee lihasopalle, joten ei muuta kuin syömään :wave:

Tammiäiti ja Viola 2,5 kk :heart:
 
Oltiin tiputtu jo aika alas tuolla etusivulla...

b]NatuSan:[/b] TERVETULOA joukkoon! :hug:

Lapsiluvusta ollut täällä nyt puhetta elikkä meilläkään ei perhe tästä enää kasva. Kyllä kolmessa lapsessa on hoitamista ja kasvattamista ja varsinkin kun ne on kaikki syntyneet meillä niin peräkkäin. Eli touhua riittää kovasti.

Piku81: Mulla ei oo nyt niin paljon ollut tuota hiusten lähtöä mitä oli esikoisen ja keskimmäisen synnytyksen jälkeen. Mutta kyllä vähän tavallista enemmän karvaa irtoo :LOL:

Äiti2008: TERVETULOA SINÄKIN TÄNNE KIRJOITTELEMAAN! :hug: IHANAA, KUN SAADAAN SAKKIA TÄNNE RUPATTELEMAAN!

Joku tais kysellä, että mistä me muut ollaan eli mä olen täältä Oulun lähettyviltä ja oon kans suunnitellut paluuta perhekahvilaan tuossa toukokuun maissa, että neiti ehtis vähän vielä kasvaa ja menis nää tauti-hommat täältä päin pois, että uskaltautuis kerhoileen.

tyttönen: rotavirusrokotteesta kyselit... me päättiin ettei laiteta neitille sitä ja neukkatätikin oli sitä mieltä, että jos pysyttelee etupäässä kotosalla nyt tauti-aikana niin ei välttämättä tarvi rokotetta laittaa, mutta tietenkin jokainenhan oman päätöksen tekee.

Suny: Kyselit, että onko meillä muilla vauvoilla aamuisin nenän tukkoisuutta ja meijän neitillä sitä joskus on ja oon huomannut, että kun imettää öisin niin maito valuu nokkaan ja se tekee sitä räkää sinne. Päivällä ei oo sit mitään.

Gorthaur: VOI HYVÄT HYSSYKÄT millainen anoppila sulla on... en yhtään ihmettele, jos poltat hihat heijän kanssa... :kieh:

Jaahas, saunaan pitäis kiirehtiä, kun neitikin vielä nukkuu (saa löylytellä rauhassa, kun isänsä vahtii milloin neiti herää) =)

Vointeja kaikille mammoille ja muksuille! :hug: :wave:

Tammiäiti ja Viola 2,5 kk :heart:
 
Äiti2008 ja Natusan terve tulloo joukkoon "julmaan" :LOL:

meillä nenän tukkosuutta ei oo esiintynyt oikeastaan kellään lapsista vauvana tosin meille neuvoi esikon odotus aikana jo kätilö että kannattaa vauvan sängyn pääpääty pitää ylempänä
(siis samaan tyyliin kuin synnärin sängyt)

lapsi luku on meilläkin täysi (4 mukulaa)

riihimäkeläinen oon

kiinteitä ei oo vielä maisteltu mutta kun aloitetaan niin varmasti tuttuun tyyliin peruna vellillä mennään alkuun

Maidon riittävyydestä mulle neuvolan täti sanoi että tissi maito riittää hyvin kun vauva nukkuu öisin n.4h putkeen tosin meillä neiti nukkuu jo väliin 6-7 h no meillä on muutenkin mukava täti todennut kaikista muksuista että kasvavat omilla käyrillään hyvin

rotarokote meillä ei laiteta sitä meille ei myöskään otettu 1 ja 4 v influenssa rokotetta kummallekkin ois ollu ilmanen (4v astmantakii)

Gorthaur taitaa anoppi pelätä että joku pien ihminen vie huomion 50v päivillä.... :D ... j



pikkueppu ja iida 2,5kk
 
Meillä myöskin on nenässä töhnää välillä ja turisee hankalan kuuloisesti. Muutaman kerran päivässä imaisen nenä friidalla (on muuten hyvä kapistus) ja töhnän ollessä kuivunut laitan keittosuolatippoja.

Eilen meillä taas opittiin uusia taitoja.. Jasu ensimmäistä kertaa eilen aamulla nauroi ääneen, kun höpötettiin peilin edessä. ja lattialla ollessaan kääntyi vatsaltaan selälleen.. vähän niinkuin pään "voimalla" kääntyi mutta kääntyi kuitenkin, useamman kerran =)

Yö meni myöskin ihmeen hyvin, vaikka eilen oli hieman erilainen päivä, oltiin vähän kyläilemässa..ensikertaa nukkui 5 ja puol tuntia ennenkuin heräs syömään :D ihana kun itsekin sai nukkua ruhtinaallisen pitkän pätkän.


Et semmoisia... nyt aamupalalle...

Piku ja Jasu
 
Täällä on toistaiseksi hiukset pysyneet päässä mutta edellisellä kerralla se alkoi lähteä 4kk kohdalla.saa nähdä.

Meillä neiti sai rotarokotteen viikko sitten.Päädyttiin se ottamaan vaikka aika hintava on.Esikoinen käy päiväkodissa ja saattaa sieltä tuoda sen joten päätin ainakin yrittää säästää pikkuisen siltä.

Elli on nyt jonkin verran iltaisin kitissyt ja eilen tuntui siltä että maitoa ei oikein heru niin paljon kun neiti lussuttaisi.Yöunille käynti venyikin tosi pitkälle vaikka tähän asti on nukahtanut jo 21 aikaan.
aamuisin nousee 7 aikaan ja pisimmät unet nukkuu 12 jälkeen yleensä 3-5 tuntia.Iltaisin torkkuu sit yhden syötön ajan tissillä.

Neiti ottaa mobileleluista kiinni ja kääntyy kyljelleen mutta ei ole nyt masulleen mennyt vaikka sekin kerran kaksi onnistui aiemmin.Sitterissä tykkää myös olla mutta parasta viihdettä on isosiskon pelleily ja äidin ja isän naamat.Peilin edessä nauraa itselleen raikuvasti :D se on niin huvittavaa kun hekottaa oikein naama leveenä.

Elämä on siis aikalailla tasaantunut vaikka tässä itsellä on ollut sopeutumisvaikeuksia.vauvan kanssa kaikki sujuu hyvin mutta esikko onkin sit niin ihanassa uhmassa että...välillä tuntuu että ei vaan jaksa kun kaikesta väännetään kättä.Ehkä se on sitä että näillä kahdella on tällä hetkellä niin erilaiset tarpeet ja mulla huono omatunto kun esikoinen saa aina odottaa vuoroaan.Illalla on helpompaa kun mies voi sit olla toisen kanssa niin molemmat neidit saa huomiota tarpeeksi.
Jonkinlaista alakuloakin itsellä on, en tiedä mistä.kai se on siis vaan tämä muutos ja jatkuva riittämättömyyden tunne.

Kesää odotan jo kovasti että pääsee vaihtamaan maisemaa.alkaa taas tällä erää tympimään nämä kotiympyrät.Pieni irtiotto tekis kyllä terää :D

Susa ja Elli kohta 3kk
 
Olipas hassu yhteensattuma että gothaurin isällä on sama nimi kuin meidän tapsalla! =D me haluttiinkin ihan kunnon miehen nimi, kun on tuo poika sellainen jössykkä ettei nämä muotinimet hänelle olisi käynytkään! (Vaikka ei niissä muotinimissä mitään vikaa ole, esikoisella on nimi tyttöjen top10 listalla).

Joko muilla on menkat alkaneet? Mulla on yhdet olleet ja toiset on ihan lähiaikoina tulossa.(On tullu isännälle mäkätettyä ihan ihmeellisistä asioista {voi isäntä parkaa, mä en kestäisi toisen mäkätystä päivästä toiseen..} ja selkä on ihan tulessa. Siitä yleensä tietää että taas ne on tulossa!)
Oletteko suunnitelleet ehkäisyä?
Mä kävin eilen jälkitarkastuksessa,
otin nuvaring-reseptin ja sain aloituspaketin mukaan. Sisko tuota suositteli niin ajattelin kokeilla. Aikaisemmin oon syöny pillereitä ja niistä mä tuun ihan älyttömän äkäiseksi.. Silloin saa kyllä kaikki kuulla kunniansa kun mä raivostun pillereiden aikana! =)

Täällä kajaanissa saa tosiaan tuon rotarix-rokotteen ilmaiseksi, ensi viikolla tapsa saa sen toisen osan.

hiuksia mulla ei ole onneksi lähtenyt imetysaikana. Ei esikoisen eikä nyt..

vitsi kun ei koskaan muista että mistä täällä on keskusteltu kun tänne rupeaa kirjoittamaan..

no ei kai mulla muuta ollut..
Mukavaa viikonloppua kaikille siis!

NatuSan ja tapsa
 
Moikat kaikille!

Me käytiin eilen 3kk neuvolassa pojan kanssa ja poika sai sen 3kk rokotteen ja ekan satsin rotarokotteesta. Poitsu ei tuntunut rokottamista edes huomaavan ja rotasatsinkin tyytyväisenä pisteli poskeensa! Mitään oireita ei rokotuksista eilen ollut, mutta tänään poika on ollut selvästi väsyneempi. Toisaalta ihan hyvä, koska noissa päikkäreissä on ollut ongelmaa, kun ei malttaisi nukkua vaikka väsyttää!
Painoa oli taas reilusti tullut, yläkäyrillä mennään, pituus taas tulee vähän hitaampaa perässä...

Tätä palstaa kun lukee niin tuntuu että kaikkien vauvelit jo kääntyy masulleen tai selälleen tai kyljelleen ja meidän poitsu vaan tyytyväisenä (ja välillä vähemmän tyytyväisenä...) köllii siitä asennossa mihin laitetaan! Ei aikomustakaan kääntyä, pitäsköhän huolestua... Oon nyt äitinä huomannu että huolestun kaikesta mahdollisesta!! ;)

NatuSan: Mulla ei ole vielä menkkoja näkynyt enkä todella kaipaakkaan!! :/

Viikonloppuja vaan kaikille äideille poikasineen!! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NatuSan:
Olispa kiva itsekkin laittaa tapsasta kuva.. Kiitos vaan, jos viitit neuvoa! =)

Mä käytän kuvien linkittämiseen www.aijaa.com-sivustoa, sinne omalta koneelta lataat kuvan ja sieltä saat monta linkkirimpsua, kopioita sieltä sen "pieni kuva" linkin (oisko toiseksi ylin) ja sen sitten liität tänne, pitäs tulla sitten kuva suoraan näkyviin täällä:D kokeilepas!
 
Meillä oli eilen Lucan kanssa 3kk neukka ja hyvät mitat taas saatiin: 62,5cm ja 6930g Hyvin poika kasvaa. Vielä ei suositellut kiinteitä ja yöllisen tissin syömisen rauhoittamiseksi suositteli kokeilla korvikettan. Jaah, no saa nähä mitä kokeilen.. Nyt vielä olen vaa tissittäny yöt läpeesä.

Mulla ei menkkoja näy, mut ei oo aikasemminkaa alkanu vasta kuin imetyksen olen lopettanu kokonaa, niin siitä kuukauden päästä. Mulla kans ois sitten tarkoitus ottaa toi Nuvaring, kehuttu paljon.

Meillä muuten mennää samaa rataa, ainut mikä on muuttunu niin on toi jatkuva yösyöminen. Sekä tutti kelpaa nykyisin paremmin. Ja poika nykyään nukahtaa tosi helposti ku tutin laittaa suuhun ja harson käsien väliin ja kasvoille vähä, samantein tulee pojulla uni silmään. :heart:

Meillä Luca menee jo ketterästi molempien kylkien kautta masulleen. Mutta tuskin kuule kannattaa huolestua qwerkon kaa olleskaa, kaikki lapsen on niin erilaisia. Mäki selasin et miten noi isommat pojat on kääntyilly ja lähteny sitten liikkeille, niin keskimmäinen poika on saman ikäsenä kääntyny ja esikko 3½kk ja sitten ryömiin on lähetty 5kk ja esikko 6kk ikäsenä. Saas nähä milloin Luca innostuu :D KOvasti koittaa jo nyt, peppu nousee ja jalat koukkuun masun alle.. tahto ois kova!

Mutta nyt saunoo... Heipsan!

Saaru ja poijjaat
 
Viikonloppuja taas kaikille!

Nopeasti taas tämäkin viikko mennyt, vaikkei mitään erityistä ohjelmaa olekkaan ollut... Tänään käytiin ostoksilla, ja viimeisessä kaupassa (tietty ne pakolliset ruokaostokset) loppui tytöltä pinna ja alkoi raivoamaan... Aikasta hyvin viihtyi sitten kuitenkin sylissä, kunhan piti neidin selän omaa mahaa vasten, jotta sai katsella ympärilleen. Toivottavasti tästä ei nyt tule tapa, että ostoksilla raivotaan.

Rota-rokotteesta: meillä on resepti hankittuna, pitää ennen ensi neuvolaa käydä apteekista hakemassa. Ajateltiin, että otetaan kun tauti on ilmeisesti tosi kurja näin pienillä, jos sen jostain onnistuu saamaan. Ensivuonnahan rokote kuuluu (ilmeisesti) jo yleiseen rokotusohjelmaan, eli kai se on hyödylliseksi katsottu.

Mutta nyt viikonlopun viettoon,

Maija ja Laura 2,5 kk
 

Yhteistyössä