*Tammivauvat 2008*

Meidän tyttö on nukkunut koko pienen ikänsä vatsallaan. Parhaat unet tulee niin, eikä pierutkaan haittaa näin nukkuessa. Eikä meidän tyttö herää yöllä lainkaan syömäänkään, nukkuu putkeen vähintään 8 tuntia ja sit vasta syödään ja jatketaan unia noin 4 tuntia. Neuvolassa tätä vatsallaan nukuttamista katsottiin hieman kieroon, mutta...

Carla ja tyttö (torstaina 3.päivä tasan 3 kk) :heart:
 
Kiva kuulla että on muitakin vatsallaan nukuttajia! Viime yönkin poika nukkui masullaan tosi hyvin yhdellä syötöllä ja heräsi hymyileväisenä vasta klo 7.30, mikä on ennätys! :)

Saaru: Tarkemmat tiedot meidän pojasta tässä: Syntyi rv 38+5 klo 03.05 mitoin 3270g ja 50cm.
 
Moikkelis!
Täällähän monet jo siirtynyt kiinteeseen eväkseen. Meillä vaa tisutellaa, ku kerrankin se riittää, niin ei pidetä kiirettä muihin eväksiin. Muilla pojilla ei oma maito riittänytkään näin hyvin. Mutta varmaa tuossa 4kk jälkeen aletaan kuitennin maistelemaan, jotta oppis sitten:D
Meillä Lucakin on pikkasen paremmin alkanut nukkumaan ku tutti ja harso otettu kavereiksi. Kärppätutti kelpaa ;) varmaan tuon luonnonkumisen tuttiosan takia:)
Kylläpä aika menee nopsaa, kohta taas on vappu nurkilla ja silloin on jo vuos ku testi oli positiivinen..*huokaus* Poikaki kasvaa niin tohinalla, että koko ajan saa laittaa pieneksi menneitä vaatteita pois. Tällä kertaan "muistolaatikko" menee vain muutamat ja loput menee myyntii taikka kiertoon. Kaikki vauvanvaate ja muuta tavarat meiltä lähtee kuhan oma käyttö niillä loppuu. Vauvakiintiö meillä täynnä.
Miten muilla joko uus vauva ois tervetullut alulle?
Mutta nyt kunhan Luca asettuu unille niin minä päätin et käyn tuon vauvakirjan pariin, paljon ois jo kirjoitettavaa ja liimattavaa sinnekin...siitä tulikin mieleen et pitäs varmaa tilata kuviakin, siis ihan oikeita paperikuvia:D ne sitten jää aina meillä venymään, ku tahtoo olla et tänne koneelle vain tallennetaa..
Mut näillä eväin..

Saaru ja poijaat
 
Hello!

Täällä ollaan edelleen tautisia. Nyt näyttää vähän huonolta sen suhteen, että tyttö taitaa sittenkin myös sairastua :( Kyllä täällä pyörii niin paljon pöpöjä, että ihmehän tuo olisi, jos ei kipeäksi tulisi, mutta silti. Katellaan, ja toivotaan parasta.

Mä nukutan Emppua selällään. Toisinaan laitan kyljelleen, mutta kellahtaa siitä joko selälleen tai sitten alkaa ähisemään ja yrittää kääntyä masulleen (kyljeltään se jo toisinaan onnistuu, selältään ei vielä pääse kyljelleen). Ihan pienenä nukutin vatsallaan päiväunia, kun nukkui niin hyvin. Mutta mua itseäni se stressasi ja olin siinä koko ajan vieressä vahtimassa, joten kun nukkuu hyvin selällään niin niin nyt nukutaan. Vatsavaivoja meillä ei varsinaisesti ole koskaan ollut, mutta mahallaan pierut rupsahtelivat hyvin pois.

Tyttö tykkää olla kovasti vatsallaan katsellen leluja tai isompia sisaruksia. Muutos on iso verrattuna parin viikon takaiseen. Sitterissäkin viihtyy. Oikeastaan viihtyy kaikin muuten paitsi selällään sylissä, mistä ei näe mitään mielenkiintoista :) Leluihin Emppu ei vielä tartu eivätkä ne pysy kädessäkään. Isommat lapset kovasti yrittävät saada pikkusiskoaan ottamaan kiinni milloin mistäkin. Ja malttamattomana odottavat, että Emppu lähtee kävelemään :D Toivottavasti nyt ei vielä ainakaan puoleen vuoteen.

Meillä ei ole maisteltu muuta kuin äidinmaitoa ja tarkoitus olisi jatkaa niin pitkää kuin mahdollista (se 6kk taitaa olla takaraja). Imettäminen on niin helppoa! Ja kun nuo kaksi edellista lasta ovat huonoja syömään niin en jaksaisi sitä taistelua ennen kuin se on aivan välttämätöntä. Siksi siis yritetään päästä mahdollisimman pitkälle pelkällä äm:lla. Esikoinen alkoi saada lisäruokaa 4,5-kuisena, kakkonen viikkoa päälle 5-kuisena.

Meidän lapsiluku on nyt tässä. Ehkäisyasioita pitäisi siis miettiä pitemmällä tähtäimellä. Kun vaan jaksaisi varata ajan tuonne kauemmas terv.keskukseen...

Jaa, täälläkin pitäisi täyttää tuota vauvakirjaa. Kakkosenkin on vielä osittain kesken :ashamed: Helposti jää vaiheeseen, jos ei päivitä säännöllisesti.

Täällä on aivan ihana aurinkoinen ja yli 10 asteinen keli! Harmi vaan ettei näiden sairastelujen takia voi ulkona kauaa olla. No, jospas se kevät tästä nyt sitten alkoi :)

Lämpimiä kevätpäiviä,
Jimena + Emppu (1301)
 
Me käytiin tänään neuvolassa, oli poitsulla kasvu kääntynyt laskuun..terveydenhoitajakin suositteli jo aloittamaan kiinteitä/antamaan lisämaitoa-,ja velliä :)
Albert sai ensimmäisen rokotuksen tänään, pikkuisen vaan inahti, mut ei ees ruvennut itkemään. Mut nyt on sit iltapäivän kiukunnut hirveesti, eikä oo nukkunut puolenpäivän jälkeen.

Meillä Albert nukkuu selällään, tai kyljelleen. Usein yöllä kun imetän, niin laitan tyynyn sille selän taakse, että pysyy kylkiasennossa.

Saaru kyseli lapsiluvusta, meillä taitaa jäädä tähän yhteen. Ei taida tää äitiys olla niin paljoo meikäläisen heiniä, että lisää lapsia haluaisin. En oo niin paljoo nauttinut tästä vauva-ajasta, että ois mielenkiintoa tähän enää uudestaan :/
Hieno ja ainutlaatuinen kokemus toki, en minä sillä.. :heart:

Jaahas, mentävä on taasen, kamala kiukkuaminen meneillään...

Katja ja Albert huomenna tasan 3kk.
 
Voi vitsi että mulla meinas eilen illalla hihat palaa kun yritin tänne kirjoittaa viestiä. Ensin painoin vahingossa punaista luuria ja jouduin puhelimen valmiustilaan. (puhelimen kautta käyn netissä surffailemassa) ja toisen kerran loppui akku.. Nyt pitäs olla puhelin ladattu ja yritän olla tarkempi kun kirjoitan, niin saan tän viestin viimein kirjoitettua..

No niin, nyt kun sain tuon sydämeltäni niin tässä on nyt uusi tammimami lisää keskusteluihin. Pitkään oon kyllä juttujanne lukenut ja taustalla pysynyt mutta nyt kun täällä ei ole enää käynyt niin kauhea kuhina niin ajattelin ilmoittautua mukaan.. =D

meidän poitsu syntyi käynnistyksellä (rv 42+2) 19.1klo. 14.15, 3960g ja 52cm. Ja pari viikkoa sitten hän sai nimekseen Tapio Väinö Kalevi <3

soseita ollaan jo aloiteltu kun maitoa alkoi mennä jo hirveitä määriä (korvikkeella ollaan menty parin vkon ikäisestä lähtien) ja nälkä vaan tapsalle maidon juonnin jälkeen jäi..

pari kiloa on vielä lähtöpainosta jäljellä ja enemmänkin vois kyllä lähteä kun esikoisen (kohta 3vee) raskausajalta tulleet kaksikymmentä (!!) kiloa ovat edelleen päällä.. Noo, tässä pikkuhiljaa laihdutellaan.. inhottaa vaan nuo loskakelit, ei millään viittis sohjoon lähteä vaunuja työntämään..

No oliskohan tässä nyt jo tarpeeksi tarinaa näin ensimmäiseksi kerraksi.. Hitsi mä oon nyt niin tyytyväinen itseeni kun en kämmänny yhtään kertaa! =D

Voikaa hyvin mammat ja vauvat!

*NatuSan ja tapsa



 
Moi!

Lapsiluvusta ollut täällä puhetta...
Meillä siis tuo pikkuisemme on esikoinen ja toivottavasti hän saa joskus sisaruksen tai sisaruksia seurakseen. Mutta en nyt kyllä ihan heti perään ole toista ajatellut, kun jotenkin tuntuis, että kuinka sitä jaksais ensinnäkin olla raskaana taas tässä vaiheesa ja toiseksi olen kyllä sitä mieltä, että kropan olis hyvä saada hieman "levähtää" ennen seuraavaa raskautta. Mutta ehkä joskus reilun vuoden päästä vois suunnitella seuraavan "alullepanoa" ;)
Mulla kun alkaa komekymmentä kolkuttelemaan ovelle niin ei auta kovin pitkällekään lykätä ja sitä paitsi tää eka sai alkunsa yhdeksän kuukauden yrittämisen jälkeen, että eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan sit seuraavassa menee. Vähän se mietityttääkin ja varsinkin siltä kannalta, kun nyt tuntuu, että mulla ei ole kyl mikään kiire takaisin töihin, niin mitäs sitten jos toinen antaakin odotuttaa itseään pitkään ja suunnitelmat menee ihan uusiksi... No sen näkee sitten, nyt nautin tästä ajasta enkä murehdi vielä tulevaa.

Meidän pitäis lähteä tulevana vikonloppuna mummulaan, jännittää kyllä, että kuinka tuo 200km menee. Tarkotus olis lähteä niin, että pikkumies nukkuu automatkan, mutta saapa nähdä kuin käy, toivotaan kuitskin parasta!

Ulkona on ihana ilma, mutta laitoin pojan sisälle nukkumaan, kun nukkuu sisällä kaikkein parhaiten. Harmittaa kyllä, kun pidän ulkonnukuttamista tärkeänä. Josko sitten lähtis iltaunilla vaunuttelemaan. Niin siis poika viihtyy varsin hyvin vaunuissa, kun ne liikkuu, mutta liikkumattonissa vaunuissa nukkuu tosi vaihtelevasti, joskus puolentunnin pätkän ja joskus taas kaksi tuntia! Ongelma taitaa olla se, että lempiunasento on mahallaan ja eihän sitä nyt voi niin päin tuonne vaunuihin laittaa :LOL: No ehkä se vielä oppii, kun ikää tulee ja masuvaivat väistyis vielä paremmin, ja vaatteet vähenee entisestään ja ja ja... Tovossa on hyvä elää =)

Leppoisaa viikonloppua teille mammat! Toivottavasti hienot ilmat sen kun jatkuisivat :wave:
 
Juu ja ennen kun te kuvittelette että nyt täällä on ollu makkarimaratooni niin ei sinnepäinkään. Sain tänään nimittäin loistoidean. Olin luvannut mennä töihin näyttäytymään Henrin kanssa ja ajattelin sitten että samalla saan lenkin jos kävelen matkan kumpaankin suuntaan (matka noin 6 km). Ei muuta kun poika vaunuihin ja liikkeelle. No en kuitenkaan ihan verkkareissa kehannu töihin mennä joten laitoin farkut jalkaan, ajattelin että siinähän ne nyt menee kun en kerta juoksulenkille ole menossa. Juu ei näin. :headwall:
Menomatkalla jo vähän kipristeli, mutta en sitten niin huomioinu asiaa, mutta kun pääsin sitten kotiin niin AUTS! Sisäreidet on kummastakin jalasta ihan hinkkaantuneet punaseksi, toisella puolella on oikeen iho menny rikki. Raskauskilot reisissä ja tiukat farkut ei ollukkaan sitten hyvä yhdistelmä lenkille... :'(

Noin muuten teki kyllä ihan mielettömän hyvää päästä kunnon lenkille. Olin jo eilen käymässä avoimessa päiväkodissa vaunujen kanssa, sinne matkaa on noin (5km). Ens viikolla oon menossa vanhemmilla käymään ja taidan kyllä nyt jättää Henrin Mumin hoivaan ja itse meen paikalliselle salille Body Pumppiin. Täällä kotoma mun salikortti aktivoituu 3 kk lasketun ajan jälkeen joten ens viikolla pääsen sitten myös omalle salille käymään.

Me ollaan miehen kanssa puhuttu että lisää lapsia sais tulla. Henri on siis meidän esikoinen ja pari sais tulla vielä lisääkin ennen kun tulee stoppi. Tosin en mä ihan tähän perään halua toista, en jaksais ihan vielä olla raskaana ja musta tuntuu että mun kroppa haluais nyt tässä ainakin vuoden huilata. Tossa vuoden vaihteessa oon ajatellu että vois sitten jättää ehkäsyt pois ja numero kaksi tulee sitten kun on tullakseen.

Tänään oli duunissa käymässä myös 2,5 viikkonen vauveli. Pikkuinen tyttö oli siis pienempi mitä Henri oli syntyessään. Oi hellanlettas kun toinen oli piskuinen! Henri näytti jo ihan isolta pojalta siinä vieressä.
Ens viikolla onkin sitten 3kk neuvola ja nähdään kuinka paljon pikkuherra on kasvanut. Meillä ei siis vielä olla ees maisteltu kiinteitä, ihan äitinmaidolla mennään vielä ainakin kuukausi.

Hokkis ja Henri (2,5kk)
 
Juu en ole kirjoitellut tänne pitkään aikaan, teidän juttuja olen kyllä käynyt aina pikaisesti katsomassa, jotenkin on vaan tuo "vapaa" aika vähissä nykyään tai sit sitä on vähän laiskistunut.. ei on kyllä tuo vauva arki vienyt ihan kaiken ajan...semmoista se on..


No meilläkin oli sit ristiäiset tuossa jonkun aikaa sitten ja pojalle tuli nimeksi Jasu Mico Kristian =)
Jasu kasvaa edelleen ihan hienosti, hoikka poika on eli pituutta tulee hieman enemmän kuin painoa, rintamaidolla edelleen mennään ja hyvin viihtyy rinnalla, meillä ei tuttia ole alkanut ottaan ollenkaan, vaan rinta auttaa joka itkuun, eli aikas kiinni olen tässä pikku-ukossa.

Itkut on alkanut hieman helpottaan ja rytmiäkin on alkanut löytymään, päivällä nukkuu kahdet noin 3tunnin päikkärit ja vaan ulkona :) sisällä herää aina kesken unien kärttysenä. Minä nukutan Jasua kyljelleen , mutta yleensä kiepsahtaa siitten itse selälleen, öisin heräilee vielä melkosen tiheään syömään ja rupsuttelee paljon, varmaan ei edes aina ole nälkä kun herää, mutta tissille on päästävä, siihen voi turvallisesti nukahtaa uudelleen...Aikaisemmin oli jo hieman sellaista rymiä et nukkui ensimmäisen pätkän yölläkin 3-4h ja sit 2h välein loppuyön, mut nyt tosiaan herää2-1,5h välein eikä tosiaan rauhoitu muuta kuin tissille, syö kuitenkin vain pari minuuttia ja nukahtaa uudelleen. Toivottavasti rupeaa tässä piakoin nukkumaan öisinkin hieman pidempiä pätkiä
d vitamiinia saa vihdoin 5tippaa, jouduttiin pitään pitkään taukoa, kun oli niin paljon vatsanvänteitä,vaihdettiin myös sit merkkiä siihen dekovittiin.

Pikkukakkosta meillä jo haaveillaan, Jasu oli meidän esikoinen ja haluttais sille vaikka heti peräänkin seuraa sisarruksesta, mikäli tärppää. Hieman meinaa vaan pelottaa , kun tuo mun raskaus aika ei ollut mikään ihan tavallinen ja aikas paljon oli kaikkea, et tuleekohan seuraavistakin raskauksista samanlaisia.

Kovaa vauhti täälläkin kehitystä tapahtuu, kovasti on jo pitkän aikaa seurustellut kunnolla ja hieman kääntyäkin yrittää jo, vatsallaan ei vielä kovin pitkiä aikoja viihdy, mutta vähän aina harjoitellaan kerrallaan :) Jumppamatolla ja sitterissä ei viihdy yksin edes aamupalan mittaista pätkää, vaan seuraa täytyy pitää kokoajan, eiköhän sekin korjaannu kun tulee uusia taitoja..

Mistä sitä muusta oli puhetta, en nyt muista...

Kivoja nimiä olette valkanneet lapsosillenne :)

Nyt täytyy lähteä pian ulkoileen, kun on niin hyvän näköinen ilma...

Piku ja Jasu (11 päivä 3kk)
 
Mulla lähtee hiukset,juu ja tiedän että "kuuluu" asiaan, mutta silti arggg se on niin inhottavaa :ashamed: :ashamed: Miten teillä muilla onko samanlaista sulkasadon hävikkiä siellä päin?
Raskausaikana mulla hiukset paksuni ja oli todella hyvässä kunnossa, mut nyt aivan toista...

Piku
 
Hei

Uskaltaudun minäkin mukaan. Olen seuraillut kirjoitteluanne odotusajan, mutta en silloin saanut aikaiseksi rekisteröityä. Nyt sekin on tehty ja ajattelin aloittaa itsekin kirjailun.

Olen tammikuussa syntyneen pojanvesselin äiti. Syntymäpäivä on 18.1.2008 eli ikää pojalla on tällä hetkellä 11 viikkoa. Syntymäpaino oli 4 700 g ja pituutta 55 cm. Kaikki on tähän mennessä mennyt mukavasti. Välillä on unettomampia öitä, välillä taas vähän uneliaampia. Päivällä unet maittavat vaunuissa ulkona todella hyvin, oli vaunut sitten liikkeessä tai eivät. Tällä hetkellä oma maito on riittänyt vielä mukavasti, toivottavasti riittää mahdollisimman pitkään.

Tässä kuulumiset alkuun. Toivottavasti mahdun vielä keskusteluun mukaan...

Voikaa hyvin ja pitäkää huolta itsestänne ja pikkuisistanne.

Äiti2008 ja Vili ;)
 
Hellurei..
Täälä ihanasti aurinko paistaa ja kevät tekee tuloaan. Olo/mielikin on paljon parempi ku viikko sitten. Kohta taas mennää vaunulenkille Lucan kanssa.

Meillä kyllä poika viihtyy niin lattialla kuin sitterissäkin,mutta on myös paljon sylissä. Mulla tullutki joku rasitusvamma vasempaa käteen ku sillä kädellä roikottaapi poikaa touhutessa mukana :D Noo, siihen ei varmaa auta muu kuin lepo, elikkäs odotellaan tässä parisen vuotta, niin paraneepi :LOL:
Kovasti koittaa itteesä vaan pykätä istumaan tuosa sitterissä, päätä nostaa ja koittaa kenottaa. Saa nähä kauan toi sitteri enää menee, suosituksissa oli 6kk /9kg tai kun oppii ite istumaan. Varmaa kuiten vielä jonnin aikaa. Ens viikolla sitten neukka ja uudet mitat.

ja tervetuloa kaikki uudet mukaan, ja olipa Äiti2008:lla komeen kokonen poika! Meiän Lucakin jää toiseksi noilla mitoilla (4,3kg, 53,5cm) Syntyikö poika alakautta vai sektiolla? (jos saa udella:D)

Mut nyt aurinkoista viikonloppua, poika tuolla huutelee nälkääsä..

Saaru
 
No niin, muutosta selvitty jotenkin.. Ohhoh, kyllä tänne nyt tuleekin paljon uusia, tersetuloa vaan.

NatuSan Teen pojalla on täysin sama nimi kuin mun isällä :LOL: Sukunimi on varmasti eri.

Meillä ei olla viel maisteltu kiinteitä, aattelin tässä kuussa alotella vasta.

Sampo ei tykkää sitten yhtään olla mahallaan. Kauhee vitinä alkaa viimeistään viiden minuutin päästä. Kyljellään nukutetaan, mutta aina jonkin tovin nukuttua kääntyy selälleen.

Lapsiluvusa en oikein vielä tiedä. Meillä oli suunnitelmissa kolme lasta silloin ennen tätä ensimmäistä. Synnytys oli jotain niin infernaalisen hirveää, että ainakaan vielä ei tulisi mieleenkään toinen vauva |O Puhumattakaan siitä jälkiolostilasta. Toosa ja maha todella kipeät, nännit verillä. Vauva sen sijaan on helppo. Nukku hyvin, ei paljoa kitise muutenkaan. Välillä saa raivareita tissillä ja masuvaivoja podetaan pari- kolme kertaa kuussa.

Tukka on löytyy vielä päästä, ei ole ohentunut :D

Gorthaur ja Sampo hiukkasen vajaa 3kk
 
Hei

Saarulle vastaukseksi, että alakautta poika maailmaan tuli. Ja yllättävän helposti, onneksi oli sutjakka poika vaikka painoa olikin kertynyt.

Meillä viihdytään kyllä hyvin lattialla selällään, muutaman kerran on yritetty kääntyä vatsalleen mutta vielä ei ole auttamatta onnistunut. Meidän Vilillä on sama juttu kuin Gorthaurin Sampolla; vatsallaan ei lattialla viihdy. Sitterissä en ole pajoa pitänyt, nyttemmin kun laittaa sitteriin niin pää ei pysy paikallaan vaan punkeaa väkisin etukenoon. Sama juttu on sylissä; (jossa kuitenkin viihtyy hyvin) väkisin yrittää istuma-asentoon.

Minä olen nukuttanut Viliä kyljellään, alussa tietenkin pysyikin siinä asennossa mutta nyt kellahtaa selälleen. Vaunuissa olen alusta asti nukuttanut selällään. Vatsallaan en ole nukuttanut lainkaan, ihan alkuun olisi varmaan oppinut siihenkin asentoon, mutta nyttemmin on turha edes yrittää.

Toivottavasti aurinkoa riittää myös viikonlopuksi. Täytyy sulkea silmänsä nurkkien villakoirilta ja ulkoilla ja nauttia aurinkoisista päivistä mahdollisimman paljon.

Äiti2008 ja Vili
 
Huomenta äidit ja lapset! :)

Meidän pojalla on tänään 3kk synttärit! Meillä nukutaan yöt nykyään aika lailla hyvin ja usein yhdellä syötöllä. Nyt viime päivinä on kuitenkin päiväunista muodostunut todellinen ongelma, niitä kun ei nukuttaisi millään ja sitten kitistään pitkin päivää... Muutenkin poika on jotenkin rauhaton ja syö nyrkkejään KOKO ajan. Olen miettinyt että voisiko se tiheän imun kausi ilmetä näin... Onko muilla kokemusta?

Mietin myös että jos poika ei saakaan enää tarpeeksi maitoa (täysimetyksellä ollaan), mutta eikös se sitten olisi öisinkin levoton? Mistä sen sitten konkreettisesti tietää jos maito ei riitä? Kyllä tässä äidin roolissa saa välillä miettiä päänsä puhki!! ;) No, neuvola on ensi viikolla ja näkee sit onko painoa tullut niinkuin pitää. Painavalta ainakin alkaa poika jo tuntua!

Muuten meillä menee kivasti. Uusi suosikki on peilin edessä jutustelu ja naureskelu, se on ihan hitti meidän pojalla!! :LOL:

Meillä tämä poitsu on siis esikoinen ja toisesta kyllä haaveillaan mutta vasta muutaman vuoden päästä. Mutta eihän sitä tiedä onko tullakseen, tätäkään poikaa kun ei todellakaan helpolla saatu.

Mistäspäin Suomea te muut palstailijat muuten olette? Olisko Tampereen suunnalta ketään? Olis kiva saada pojalle ikäistään seuraa ja itselle tietysti seuraa myös! :)

Kivaa ja toivottavasti keväistä viikonloppua kaikille! :flower:
 
Minä olen aina välillä kans miettinyt, et saakohan poika tarpeeksi maitoa, kun välillä on niin tiheesti rinnalla. Mut meillä varmaan osaksi johtuu siittäkin, kun poika ei ota tuttia ja vastasyntyneillähän on aika kova tuo imemisen tarve, niin sit halutaan siinä tissillä oleilla.

Meillä myöskin jo jonkun viikon on ollut tuo peili aika kiva juttu, jos ei muuten oikein naurata, niin peilin edessä yleensä ainakin nauru irtoaa ja siinä on kiva jutustella. On ne vaan niin mainioita tyyppejä nuo pienet ihmeet =)
Myös nyrkit menee koko ajan suuhun ja hieman alkanut kuolaamaan. Ja esineisiin tarttuu jo, jos ne on sopivasti siinä lähellä :) niin sitä kehitystä tuntuu tulevan päivä päivältä lisää ja hurjaa vauhtia aika menee eteenpäin...

Me ollaan Oulun seudulta ja itsekkin olen alkanut miettimään, et pitäis kohta alkaa käymään noissa perhekahviloissa, niin sais jakaa kokemuksia muuiden äitien kanssa ja Jasukin sais ikäistään seuraa..

Hyvät viikonloput, toivottavasti sateet loppuu ja alkais taas aurinkopaistamaan...

Piku ja Jasu
 
Lauantaita...

Kirjottelenpa tännekkin meidän kuulumisia..
Meillä on myös nyrkit ja ylipäätä kädet löytyneet,ja koko ajanhan ne suuhun pitäisi työntää.Välillä kun yrittää työntää sinne nyrkkiä ja tissiä yhtäaikaa :D
Luca kasvaa mieletöntä vauhtia,tuntuu et varsinkin pituutta on nyt tullut reippaasti lisää, paino on hieman alkanut huolestuttaa,no täytyy huomenna anopin luona yrittää punnita.

Saaru:kirjotit et sulla rasitusvamma,onko se tossa peukalon kohdalla? Mulla on nimittäin molemmissa käsissä pahat rasitusvammat peukaloiden kohdalla.Ja kyllä tekee kipeetä :/

Lapsiluvusta oli puhetta..Toive olisi että syksyllä voisin raskautua uudelleen,pillereitä en syö,joten luomuna mennää.Kumi"ukkojen" käyttäminen on niin tylsää ja halujen tappamista joten ilman ollaan.Eli jos nyt tuun jo raskaaksi ei se mikään katastrofi ole :)

Jahas,jospa sitä lepäis vielä hetken ennen kun Luca herää :)

Mukavaa loppu viikonlopun jatkoa

Jenni & Luca
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Tässä vielä osoite tuonne msn:n puolelle...

http://groups.msn.com/ParastaEnnenTammikuussa/homepage

"valvojina" Saapis ja Saaru

Tervetuloa kaikki mukaan ketkä ei vielä ole!

Tuossa vielä osoite missä voi jättää hakemuksen msn:n yhteisöön :D
Tässä vielä uusille palstalaisille tiedoksi, jos haluaa liittyä myös tuonne "suljettuun" palstaa. Aika moni täälä kirjoittajista on tuollakin. Siellä voi hiukan vapaammin olla ja kirjoitella esim omilla nimillä. Ja siellä mm. on tampereen seudulta porukkaa ja tapaamisia sovittavissa:)

Ompa kiva että on muitakin täältä pohjoisesta, tammiäitikin on jostain oulun lähettyviltä ja minä olen ihan Oulusta. Ootko Piku ihan oulusta vaikko lähikunnasta?
Meilläki ois tuossa lähellä perhekerho, mut ei oo tullut mentyä..esikko kuite käy 2xvko ja keskimmäinen 1xvko kerhossa niin siinä kulkemisessa on ihan tarpeeksi. Ja kauhee homma olla siellä sitten yhen sylitettävän sekä 2 hulivilin kanssa :D Mut ei sitä sitten taas tiedä ku esikko eskariin menee syksyllä et jos sitten kävis ku kuitenkin liikkeille joutuu lähteen joka päivä.

Meilläki oli melkonen ilta/yö, oli tissi, tissi ja vielä tissiä..tuntu ettei uni tuu millää ja olo kylläiseksi, meinasin jo korkata nannin. tässä oonki miettinyt, et jos tälläinen jatkuu, niin alkaisko antaa lisänä sitten korviketta vaikko kiinteetä.. Mut nyt kahtellaan vielä miten tilanne etenee..

Nyt aika-ajoja ja sitten Kärppiä kannattaa!--->Saaru
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenniS:
Lauantaita...

Saaru:kirjotit et sulla rasitusvamma,onko se tossa peukalon kohdalla? Mulla on nimittäin molemmissa käsissä pahat rasitusvammat peukaloiden kohdalla.Ja kyllä tekee kipeetä :/

ei, mulla rasitusvamma on vasemmassa ranteessa, ihana patti ihan tullut. Ranteeseen sattuu kun sitä "taittaa" tai varaa sen varaan :(

 
qwerko: Minä olen Tampreelta, ja mielellään tutustuisin =) kirjottelen enemmän tua msn puolella. Tulehan sinne puolen ni siellä on muitakin.

Mullakin on tukka päässä vielä =) mutta tämä akne ei ota parantuakseen edes sillä antibioottivoiteella minkä jälkitarkastuksesta sain..

Meidän pojalla oli lähtenyt paino laskuun, siis käyrältä, niin ruvettiin nyt maisteleen kiinteetä.

Oli tuossa vähän uni vaikseuksia, nyt viime yö taas meni "normaalisti", eiköhän nämä vaihtelut kuulu pakettiin ;)

Huhhuh, tämä päivä on shoppailtu, joten ei nyt jaksa enempiä kirjoitella.

-cattie-
 
Heips!

Ei mullakaan oo hiukset mihinkään lähtenyt, tosi hyvässä kunnossa on, ja paksut :)

Albert kääntyi tänään ensimmäisen kerran mahalta selälleen, ihan säikähti sitä kun kiepsahti :D
Ja eilen oppi myös tarttumaan leluun.
Mie tänään pesin 68cm vaatteita, saa kohta ottaa ne käyttöön kun alkaa 60-62cm vaatteet mennä pieneksi...niin se vaan aika kuluu.

Katja ja Albert 3kk2pv.
 
saaru: Niin minä kyllä tällä hetkellä asustelen täällä haukiputaan puolella, mut pidän itseäni Oululaisena, koska olen aina ennen asunut Oulun puolella( nyt vajaa 2v haukiputaalla). Kohta ollaan taas muuttamassa varmaan Oulun puolelle ku alkaa käymään ahtaaksi tää meidän kaksio ja ihan käytännön syistä helpompi asua Oulussa...Minä kävin myöskin laittamassa hakemuksen sinne msn:n puolelle...

Piku
 
Lauantaita kaikille!

Juuri tultiin saunasta, Laura istui saunomisen ajan pukuhuoneessa sitterissä, kauhea viuhtominen vaan käsillä ja jaloilla =) . Muutenkin viihtyy hyvin sitterissä, lattialla viihtyy huomattavasti huonommin.

Meillä on nyt kanssa muutamana iltana kitisty normaalia enemmän, luulin jo että maito ei riitä, kun tuntui että söi vaan koko aika (vaikkakin sitten kun nukahtaa nukkuu toosi pitkät yöunet). Laitoinkin sitten miehen syöttämään pullosta lypsettyä maitoa, mutta ihan samalla lailla kitisi. Eli joku muu syy tähän kitinään nyt on. Yö unet on nyt onneksi ollut pitkiä, yhtämenoa nukutaan jopa reilu 10 tuntia! Päiväunia ei sitten kyllä millään nukuta, vaan lyhyitä torkkuja, paitsi vaunuissa ulkona ja silloinkin pitää vaunujen liikkua...

Itsellä on vielä ainakin hiukset pysynyt päässä, kampaaja tuossa muutama viikko sitten "ihmettelikin", kun on hiukset niin hyväkuntoiset. Saa nähdä miten jatkossa, meillä tarkoitus olisi jatkaa täysimetyksellä sinne 6 kk ikään asti, jos vaan maito riittää. Eli kiinteitä ei vielä olla ihan piankaan maistelemassa.

Hyvää viikonloppua!

Maija ja Laura 2,5kk
 

Yhteistyössä