TAMMIVAUVAT 2007

Aluksi, poika tainnut tulla äitiinsä.. Lihasoseet on ihan pelkkää huutoa, Hippu ei tykkää niistä lainkaan. Kasvissoseet sitävastoin menee heittämällä alas. Taidan aloittaa tutkimaan, miten pienelle lapselle voisi tuota kasvisruokaa syöttää monipuolisesti, ei näistä lihan syötöistä tule mitään... :ashamed: Puuroa menee todella hyvin ja tissillä edelleen muulloin.

Istuuko teidän lapset jo esim. syöttötuolissa? Tai onko istuminen edes sinne päin? Tänään tuli Muksu-tuotesarjan mainospaketti ja siinä sanottiin vauvan taidoista 4 kk:n ja 5-6 kk:n kohdalla aika kaukana olevia juttuja. No, hitaasti kehittyvähän tämä lapsi onkin. Eniten jäi mietityttämään 5-6 kk:n kohdalla "taputtaa pöytää" "istuu tukematta". Meni aamukahvit hieman kyyneliä vuodattaen.. Kaipa tähän on vain totuttava, eihän siinä muu auta.

Muuten SuklaaSyöppö, mitä teille neuvolassa sanottiin siitä kun pohdit sitä teidän vauvan kehitystä?
 
Meille tuli samainen Muksun mainospaketti, kun sulle Melle. Vähän laitto kyllä miettimään, kun tuon mukaan 5-6kk vauvan osaamiset ois nää:
- Erottaa tutut ja vieraat; no okei tuo onnistuu kyllä. :D
- Jokeltelee tavuja "da-da"; meillä ei tavuilla vielä, satunnaisesti joskus, pääasiassa kiljutaan kovaa ja korkealta.. :LOL:
- Reagoida omaan nimeensä; no ei tosiankaan, ainakaan meillä! ;)
- Istua ilman tukea; juu ei.. Sylissä istutaan, mutta syöttötuoli kokeilukin alko kenottamaan sivulle melkein heti.. :/
- Kieriä ja ryömiä; jos kierimiseks lasketaan kiepsahdusta mahalleen josta ei päästä pois? Ryömiä ei osata..
- Ojentaa esineitä; juu ei.. lelun ottaa kädestä, muttei kyllä takas anna!
- Taputtaa pöytää käsillään; juu ei!!!
Näin siis meillä! En osaa olla yhtään huolissani, kyllä nuo taidot siittä kehittyy. Kaikkihan kehittyvät omaan tahtiinsa, älä siis suotta pahoita mieltäsi Melle! :hug:

Huomenna mennään Jeren kanssa sinne silmäpolille! Huiiiiii.. Jänskää!
Onneks aika on jo ennen 10 aamusta, ei tarvii koko päivää jännittää.
Siittä jäädään sitten Tampereelle shoppailemaan, jos vaikka löytäis itselleni kesä kengät! Ja Jerellekkin olis kiva löytää joku kiva body mun isän 60v juhliin.

Meilläkään nuo lihasoseet ei oikein maistu. Kalakin oli ihan yäk. Tänään sain tuota kalakasvista menemään vähän, mutta pahaa sekin oli ilmeestä päätellen. Perunaporkkanaa tuo söis vaikka kuinka. Puurokin on alkanut tökkimään, tänään koitan tehdä tuosta puolet löysempää, jos vaikka se menis ilman huutoa. Ostin myös kaupasta ihan kauravelliä, jos hermo menee ihan totaalisesti niin tuota voi sit pullosta antaa.
Huomenna koitetaan broilerikasvis sosetta..
 
Siis lapsen pitäs istua tuetta 5-6kk??????? No ei tosissaan! Eihän vauvaa saa edes istuttaa alle 6kk mun tietääkseni. Mulle kans tuli tuo paketti mutten sitä oo lukenu. Se ruokalappu oli kyllä kiva =) Meillä tyttö oppi istumaan tuetta 7kk ikäisenä ja sitäkin jo ihmeteltiin et pian on oppinut. No juu, oli vaan pakko käyä kommentoimassa ennen lenkille lähtöä... Että ei kannata pahoittaa mieltä nuista jutuista :hug:
 
Kaikki joilla on kuulokkeet, tässä hyvä linkki! Ilman kuulokkeita tähän parturiin ei kannata mennä. ;)

http://media.putfile.com/Virtual-Barbershop

Ihan rauhassa kun yksin istuskelee ja kuuntelee, mahtavaa!

Ei meidän Villekään mitään pöytään taputuksia vielä osaa. Edes tyypillinen 5kk:n jaloilla pomppimisvimma ei ole ollenkaan ajankohtaista. Ehkä sitten 6kk:n iässä, kun Ville on oikeasti 5kk.
Masullaan viihtyy kyllä hyvin ja potkuttelee ihan vimmatusti ja yrittää päästä eteenpäin. Joskus menee hiukan takaperin ja sekös kismittää, kun lelut kaikkoaa vieläkin kauemmas.:heart:
 
Ville nukkuu vieläkin. :eek: Eilen oli kyllä ihan kamala iltapäivä/ilta, jouduin antamaan kaksi suppoa, kun poika huusi ja huusi vaan. Sitten maistui jättiläismäinen määrä puuroa ja uni tuli.
Nyt aamulla seitsemän aikoihin joi maitoa ja vielä tuolla tuhisee. Välillä täytyy tarkistaa onko toinen edes hengissä enää.
Oliskohan se hammas jo vihdoinkin tullut läpi?

Kuinkahan Poiolla ja Jerellä on mennyt?

Kohta Ideaparkiin. :D Mennään sinne, kun vettä vaan tulee taukoamatta täällä T:reella.
 
Heippa!

Juhannus ohi ja kaikki meni hienosti, vaikka meitä olikin iso poppoo ja yhdeksän lasta... Mun täytyy tunnustaa, että mä join kyllä useamman oluen mitä te ootte tänne kertonu juoneenne!

Meillekin tuli se Muksun mainospaketti ja meidän Sakun kehitys menne jotakuinkin niin. Saku taputtelee pöytää kuin rumpali ja viskoo kaikki käsiin tarttuvat tavarat lattialle. Istua ei hänkään kuiteskaan vielä kunnolla osaa, mutta vaunuissa punkeaa kyllä itse istuvaan asentoon, mutta sitten usein notkahtaa sivulle tai eteenpäin. Saku on kuitenkin syntynyt ihan tammikuun alussa, joten monilla on vielä paljon aikaa tähän ikään, joten ei kannata huolestua kehityksestä - kaikki aikanaan!

Meitä edelleenkin vaivaa se sitkeä flunssa, josta ei meinaa millään päästä eroon. Välillä ollaan vähän parempia ja sitten taas tulee takapakkia. :(

Nyt ostamaan matkasänkyä, jotta ei tarvitse aina lainata sukulaisilta. Ollaan muuten taas reilun viikon päästä lähdössä ulkomaille reissuun ja tällä kertaa menemme Espanjaan! B)

Heippa!
 
Melle

Eipä se neuvolantäti oikein muuta kommentoinut kuin, että toiset saattaa oppia näitä uusia taitoja vasta kuuden kuukauden iässäkin, kuten sylissä pomppimiset yms. Meillä ei edelleenkään tehdä muuta kuin möllötetään sylissä ja vähän istua tönötetään tuettuna. Nytkin ollaan mökkeilemässä sukulaisten kanssa ja kyllä on saanut kuulla kerran jos toisenkin kuinka meidän lapsi voi olla näin rauhallinen. Se vaan istuu/makoilee hiljaa vaikka sitä siirretään sylistä syliin. Muistan kyllä, et esikoinen oli ihan samanlainen, mut silti aina tulee pieni sellanen aate, et onkohan kaikki nyt ihan kunnossa. :ashamed:

No, mut hiljaa hyvä tulee eli eiköhän nää meiänkin lapset kehity pikku hiljaa omaa tahtiaan. :hug:
 
Oon jo pari päivää ihmetellyt millä keinoin tuo poika menee eteen päin.. aina kun olen selkäni kääntänyt on ukkeli ollut eri paikassa kuin mihin jätin. Ajattelin, että on kierinyt sinne, mutta nyt huomasin, että tuohan ryömii, oikeasti. :D
 
Ja mitään rakeenteellista vikaa ei ainaskaan Jeren silmistä löytynyt. Selvä ero noiden silmien näkökyvyllä on, mutta ajan pitäis tasottaa ne erot. Taittoheittoa ei löytynyt. Karsastava silmä on myös himppasen laiskempi, kun ns. terve. Kontrolli aika saadaan 4-5 kuukauden päähän, ja jos sillon vielä karsastetaan niin sit alotetaan jonkinsortin hoito. Ilmeisesti se lappuhoito siis.. Silmälaseista oli senverran puhetta, et jos nuo hoidot ei auta, niin sitten laitetaan lasit. :whistle: Oli todella mukava ja rauhallinen lääkäri!

Alennusmyynneistä en löytänyt oikein mitään, siskolle ostin joululahjan! :xmas: :D Niin, ja Jere sai mummulta nimppari lahjaks marimekon tutti setin. Minä tyhmä pilasin tuttinauhan kastamalla sen kokonaan kiehuvaan veteen.. Se silikoni rengas suli pilalle.. :headwall:
 
epuska
Moro, nääs

Piti jo aiemmin kirjoittaa, mutta unohdin.. Mutta noista osaamisista, eikös se ole niin, että kun sanotaan, että 6kk vauva osaa jotain, niin se tarkoittaa, että oppii niitä sen jälkeen kun on täyttänyt 6kk? Ei kai niin, että 6kk:n mennessä? Tai että kaikki ne taidot humpsahtaa vauvalle samana päivänä, kuin 6kk tulee mittariin? Itse oon ajatellut noin, koska ei meillä ainakaan Muksupuuron mukaan ole kehitytty... En oikein jaksa lukeakaan noita kehityslistoja, kun niistä tulee mulle paha mieli helposti. Nimittäin Justiinakin on ihan tammikuun alussa syntynyt, ja silti ei osu nuo taidot kohdilleen meillä vielä.

Vaan uskon, että oppii asioita omaan tahtiinsa. Ja vaikka on hitaampikin, niin on se vaan niin rakas. :heart: =) Tuolla taas kutsuu äitiään...
 
no nyt on aikaa kirjotella.

wilma on tänään ollut aktiivinen. suostui olemaan vatsallaankin pitkän aikaa ja vähän yritti nousta kontalleen. edistystä, kun aiemmin ei oo muuta ku maannut mahallaan ja alkanut ähiseen et käännä mut.

meillä meni tuo 500 kilsan ajomatka ihan hyvin. tullessa wilma nukku kolmeen otteeseen ja ei ees itkeny kertaakaan. välillä oli sattunut järkyttävä onnettomuus, jossa kuoli yksi ihminen :( tultiin siihen kolmantena paikalle ja ei ollut kivaa katsottavaa. tuli sitten loppumatka ajeltua hissukseen.

katselin tuossa juuri 6 laatikollista vaatteita. oli tytön vaatetta ja pojan vaatetta. tosi ihania vaatteita wilmalle kokoon 116 asti vaikka kuinka paljon. tulee kivasti säästöä.

tänään yritin tehä kouluhommia ja sain jopa jotain aikaseksikki. mahtavaa. huomenna lähen ideaparkkiin shoppaileen. koetan olla ostamatta mitään tarpeetonta :ashamed: oikeasti wilma ei tarttis yhtään vaatetta moneen moneen vuoteen. en oo ostanu ite ku ihan muutaman vaatteen, hyvä minä.

eipä tällä erää muuta kuin öitä
 
No olipas tullut kivasti juttua jussinakin! Kiitos Poio kun kerroit miten teillä oli mennyt siellä silmälääkärissä. Nyt ei enää niin jännitä se oma reissu.

Meillä ei vieläkään käännytä. Ei vaan kerta kaikkiaan kiinnosta. Kyljelleen kun laittaa niin siitä sitten menee, kyljelleenkin menee, mutta ei mahalleen. Taitaa olla selällään kivempaa katsoa maailman menoa kun mahalleen. Noista kehityksistä sen verran et kyllä hieman huolettaa että onko jokin vialla kun ei käänny, mut muuten kyllä on sitten virkeä ja tekee. Kuten tuo pöydän taputtaminen ja varsinkin tavaroiden repiminen ja huitominen pöydän päältä. Tai tunnistaa kun omalla nimellä kutsuu. Mutta tuo kääntyminen on nyt kova sana, sitä kun ei ole vielä tullu ja kaikki siitä kyselee. Tulee olo, että on tehnyt jotain väärin.

Sanuli, oletpas sie ollut reipas! Mullakin kolme työtä odottaa viimeistelyä. Oli jo aikamoinen urakka saada niitä aloitetuksi. :ashamed: Mutta kun ei nyt vaan kiinnostais... :kieh: Ihanat kelit ulkona. Välillä paistaa aurinko niin et ihan häikäsee ja sit taas kun suunnittelee lenkkiä niin alkaakin satamaan ihan kaatamalla. B) B)

Mieki kävin eilen alennusmyynneissä! Ja mie saan jo kokoa 44 olevat vaatteet sopimaan. Eli toivoa on et löydän jonku koltun ennen häitä. Morsian kyllä sanoi et saa tulla vaikka perunasäkissä kunhan tulee, mut enhän mie nyt niin :eek: . Siis löysin jo kengät, kultaiset sandaalit, ja nyt mun pitää vaan löytää mekko. Helppoa eikö?! :LOL: Naapurikin ensin kertoi mitä oli löytänyt lapsilleen. Mulla meinasi alkaa nolottaan kun mie olin ihan suunnitellut ostavani vain itselleni juhlakamppeet. Olenhan mie jo kuusi vuotta pitänyt samoja vaatteita, se alkaa näkymään jo. Niissä vaatteissa siis. On hieman venyneet puserotkin tuosta mahan kohdalta.

Katselin tuossa juuri vanhoja kuvia, ja miksi ihmeessä mie olen päästänyt itseni niin isoksi?! |O Siis ihan vaikka itse sanonkin niin miehän olin kyllä paremman näköinen silloin laihempana. Ja laskin et ei siitä ole kovin montaa vuotta kun vielä ostin kokoa 38 vaatteita. Ai että harmittaa. Pääkin näytti silloin paljon pienemmältä! :eek: No kengän koko on onneksi pysynyt kutakuinkin samana. Joo, mie alan jumpalle, eihän tästä muuten mitään tuu.

Vilipi ja Krista 5kk (ja 3vkoa?)
 
Ihan turhaan stressaa lapsen kehityksestä jos ei ole oikeaa syytä, jokainen kehittyy omaan tahtiinsa!Mun serkkupoika käänty vatsalleen kun oli 6kk ja minun keskimmäinen nousi sen ikäisenä seisomaan..kumpikin taatusti oikein kehittyneitä koululaisia..Toisilla vaan on enempi kiire kuin toisilla! =)
 
Aivan. Ei kannata vertailla kamalasti lapsia keskenään, kaikkihan me yksilöitä ollaan.
Myöhemminkin toiset panostaa kädentaitoihin, toiset liikuntaan, toiset puhua pulputtavat, toiset oppivat puhumaan vasta kolmen vanhana jne. jne.
Onneksi kaikki on erilaisia. =)

Mitenkäs teillä opiskelevilla äideillä sujuu hommat? Ihan uteliaisuuttani vaan kyselen, kun kouluvimma on kamala. Ajankohtaistahan tuo on vasta seuraavassa haussa, mutta kuitenkin.
Mun kohtaloni on kokopäivätoiminen opiskelu, ei ole aikuissovellusta lähihoitajalle. :( Mitenkähän käy, menenkö ollenkaan...

Mulla meni hermot kaupan purkkeihin ja tein kunnon kotimössön Villelle. Sitä menikin sitten yhtä suuri annos, kuin tuo 3-v:kin syö! Mahtaa olla hyvät päiväunet tänään. ;) Tosin meidän isoveikka syö aika vähän, mutta kuitenkin.

Painosta sen verran, että olen ihan normaalipainoinen jo onneksi. Kunhan noita muutamaa kiloa lähtöpainoon tässä sulattelen.
Lauantaina on ne häät ja saan kaverilta ihanan mekon lainaksi. Ei vielä vanhat mahdu.

Tosi kiva, että Poiolla ja Jerellä on homma hoidossa! Ja ne lääkärit on kyllä mahtavia Taysissa. :) Ainakin meille on osunut vain mukavia.
 
Miksi en taas meinaa saada uutta kuvaa tuonne profiiliin?! Olen jo useamman kerran käynyt muokkaamassa ja aina vaan tyhjää näyttää. Prkl!
Nyt Villen kasvot on menneet kovasti parempaan suuntaan, olisitte kuvasta nähnyt.
Toivottavasti tässä joku päivä ilmestyy näkyviin.
 
Ei maistu Jerelle enää puuro, eikä soseet.
Eilen illalla tuli puurosta huuto ja aamulla sama juttu. Ovelana sekotin aamulla tuota kaurapuuroa Nannin sekaan vähän. Noin meni alas ees hieman.
Kanasoseesta nousi samanlainen äläkkä, maito taas kelpas.. :ashamed:
Hedelmäsoseita söis vaikka kuinka, mutta kaippa sitä ns. kunnon ruokaakin pitäis syödä??? Huomenna aattelin koittaa tehdä broilerista itse sosetta, mitä vois sekottaa kaupan perunaporkkanaan. Tuo pepo sose on ainoa, mikä herralle maistuu vihanneksista. :/
Pitäisköhän tässä pitää luova tauko kaikista soseista? :headwall:

Älä huoli Vilipi! Jereäkään ei kiinnostanut tuo kääntyminen yhtään, kunnes ykskasks humpsahti masulleen. Kyllä se Krista siittä vielä pyörähtää!
Sais tuo oppia sen takasin päin kääntymisenkin, kokoajan saa olla kierittelemässä takaspäin kun aika äkkiä menee hermo..

Kävin aamuselle kierukkakontrollissa, ja siellähän paikoillaan se vempale oli. ;) Sain samalla reissulla varattua ajan papakokeeseen ja hammaskiven poistoon hampulääkärille. :/ Kivaa, siis tulossa! :LOL:
 
Niin, ei saa vertailla. Voinpa pitää tyttöä vauvana vielä hetken aikaa, kun ei pääse äitiään karkuun. Saa sylitellä ihan mielin määrin. :D

Meillä on kaksi alahammasta jo pitkästi näkyvillä ja pestykin on vimmalla. Minusta ne on mustat. Mies kyllä sanoi et kuvittelen, mutta hyvä se on kuitenki pestä ne hampaat. Oppiskohan paremmin pesemään päivittäin? Nuo isommat kun osaa jo junnata sen kanssa vastaan. :kieh:

Siis onko teillä muillakin tullut syömälakkoa?! :eek: Meillä myös puurossa saattaa mennä puoli lautasellista suun kautta laskisankoon, ja sit vasta syödään. Mutta tarjoan vain niin kauan kunhan suu aukeaa. Muistelin aamulla et meidän esikoinen sai aikoinaan puoltoista vuotiaana herpesviruksen. Silloin oli suu täynnä sellaisia aftarakkuloiden näköisiä aukkoja ja tyttö oli syömättä viikon. Jonkin verran mukista meni maitoa, mut muuta ei. Silloin lääkäri sanoi et kun sen viruksen saa ja se ekan kerran "aktivoituu" niin se ilmestyy tolleen. Et voisko siellä suussa olla hammas esimerkiksi tuloillaan, jos on kieltäytynyt syömästä? Meillä kieltäydytään syömästä jos kasvissoseet tai puuro on vähänkään haaleeta. Lämmintä sen olla pitää, sama homma maidon kanssa. Että voisko se olla sitä?

Jottain oli vielä mut ei taas muista...

Niin joo se opiskelu. Miekin päivälinjaa käyn ja ihan kivasti saa tehdä läksyjä jos isommat on hoidossa. Muuten se jää iltaan. Mutta arki-iltaisin laitan lapset kasilta sänkyyn ja teen sit niin kauan ku jaksan. Ja monesti on tyhjää keskellä päivää, silloin voi tehdä koulun kirjastolla töitä. Itsekin kävin lähihoitajalinjaa ensin monimuoto-opiskeluna, eli iltaisin koulua jne. Ja sit oppisopimuksella. Mutta silloin ei oikein kolmivuorotyö onnistunut kun mies oli viikot poissa. Isommat lapset oli silloin 2v ja 1v. Että kyllä suosittelen sen puolesta päiväkoulua. Rahallisesti se ei ole kannattavaa, ainakaan meillä. Iltatöitä minäkin olen siihen sitten lisäksi hankkinut, mies on katsonut lapsia onneksi. Mitähän muuta...Hyvin opettajat ymmärtää jos on tarve jäädä kotiin hoitamaan kipeää lasta. Ainakin meillä jotkut opettajat.

Vilipi

kutsutaan....
 
Kiitos Vilipi!
Taitaa mun opiskeluni jäädä hamaan tulevaisuuteen.
Mies aloittaa työn ohella opiskelun elokuussa ja sitä kestää n.4 vuotta. Jos sitten joskus sen jälkeen.
Mä oon jo lähihoitaja ja yritän löytää sopivaa sosionomikoulutusta itselleni. Ei nappaisi käydä pelkästään koulua 3,5vuotta, varsinkin kun mieskin opiskelee.
No, nyt on lapset etusijalla. Tämähän on elämän parasta aikaa, kun saa olla kotosalla omien pienokaisten kanssa. :D

hajunpoistovinkki:
Olen yrittänyt liotella kloritessa yms. vaipparoskista, mutta haju ei lähde sitten millään. Nyt tupruttelin sangon pohjalle vanhentunutta vauvatalkkia. Se imee hajua, oolalaa. =)
En tiedä onko joku ikivanha "kaikkihan sen tietää"-konsti, mutta ilokseni huomasin tuon toimivan.
Testatkaa jos painitte saman ongelman kanssa.
Ja antakaa muitakin vinkkejä. Mikähän aine tosissaan tepsisi, olisikohan Domestos ytympää ainetta?
 
ideaparkissa käyty ja en ostanu oikeastaan mitään. huomenna pitää lähteä äitiä käyttään tuurissa, jos sitte sieltä jotain löytäis.

mie kävin keväällä parina päivänä koulussa huhtikuun alusta alkaen ja se tuntu ihan kivalta vaihtelulta. minun mieski opiskelee niin se on jotenki helpompaa kuin töissä käynti, kun koulusta voi olla pois, jos ei kiiinnosta. nyt ku on lapsi niin saa ainaki kouluhommia paremmin tehtyä ku enää ei ole aikaa jahkailla. saa nähä mitä tuleman pitää syksyllä ku oon meinannu mennä kouluun jo syyskuun alusta ja otan sitte wilman sinne mukaan. oon kyllä sanonu miehelle et seki saa kyllä pitää wilmaa mukana tunneillansa. sitte oon miettinyt hoitoon viemistä et vaikuttaakohan ku mulla ois 1 ja puol kk tarve 3 päivää viikossa ja sit joulun jälkeen on tosi vähän enää koulua. jotain pari kurssia vaan eli muutama tunti viikossa. en oikein tiiä mitä tekisin sen hoitohomman kanssa. ens keväänä pitää alkaa vääntään opinnäytetyötä. toisaalta en varmaan jaksa olla vaan sit tammikuussa. vois sillon mennä töihin, jos jostain töitä liikenee...

niin, miehen kanssa oli puhetta toisesta vauvasta. kumpikin ois nyt suostuvaisia mut mietityttää, kun kummallakaan ei ole kouluja käytynä eikä edes ammattia. toisaalta ois mukava tehä toinen samaan syssyyn mut toisaalta taas ois kiva nauttia nyt wilmasta. raskaus väsytti minua ainakin hirmuisesti. ja sit vielä se ku ollaan kaikille jo sanottu et mennään naimisiin 2008 jouluna ulkomailla. jos toista alkaa väsään niin se ei sit niin vain välttämättä onnistu se naimisiinmeno. ja oishan se omissa häissä kiva ku ei ois kauhee pallo!

no, mitä näitä nyt pohtiin sen kummemmin. kyllä aika näyttää mitä tapahtuu. mut jos meinais alkaa tekeen sitä kakkosta niin ois parempi alkaa heti jos meinaa naimisiinki...aargh!

oon vielä tyyppiä kaikki mulle nyt heti. tekis mieli ottaa se kierukka pois...
 
moro,

Poio: kiva kun olitte Taysissa ja kaikki ok!
Ihanaa et osui rauhallinen lääkäri paikalle. Toivottavasti monet muutkin lääkärit olisi sellaisia.

Meillä tytöllä tuli tänään aika limaista kakkaa en tiedä johtuisko jostain mun syömisistä tai sitten kun eilen ja tänään olen antanut hälle perunaporkkanasosetta noin ruokalusikallisen molempina päivinä. Enemmänkin söisi mutta ajattelin et pikkuhiljaa aloitellaan maistelemalla. Mut jos olis allerginen eikö tuliskin muita iho-oireita? Vatsassa pieniä punaisia näppyjä mut niitä on koko ajan ollut.

Muuten imetän ja maitoa edelleen riittää niin et usein toisesta rinnasta valuu ja liivinsuojia joutuu edelleen käyttämään.

Meilläkään ei käännytä vielä, kyljelleen menee ja yrittää mahalleen muttei onnistu vielä.
Yritän pitää vatsallaan paljon et saisi ilmaa kaulaan (kiitos vinkistä) kun se punottaa edelleen ja mielestäni mistään muusta ei ole apua (ei rasvat eikä talkkikaan).

Meillä oli kaksi sitteriä ja toinen piti jo pakata pois kun painoraja tuli vastaan (9kg) ja sitteri alkoi painumaan liian alas. Heh no onneksi toista voi käyttää vielä jonkun aikaa.

Auton turvaistuinta olen harkinnut vaihtavani jo pian koska kaukalo alkaa käydä pieneksi, jalat tulee jo ulos ja vyöt kiristää.
Meillä on esikoiselta jäänyt two-way elite mutta siinä suositus 6kk ylöspäin joten ainakin kuukauden voisi odottaa. Muistaakseni sen saa asennuttua selkä menosuuntaan vähän viistoon.

Mutta nyt jo lapset nukkuu ja taidan mennä katsoon tulisko telkusta jotain.

hyviä öitä!

T; Sartsa ja tyttö 5kk (oikeesti 2.7 on tasan 5kk)


=) :)
 
Jerelle maistu tuossa päivällä broilerisosekkin! Mixasin sitä pepo soseeseen ja lämmitin reippaasti lämpimämmäks. Kovasti tuo kommentoi syömistä, mutta auko sentään suutansakkin väliin lusikallekkin. :p Iltapäivä aterian syömisestä riippuu, saako päälle lemppari persikkasosetta! :D

Sain tuossa aamusella sulatettua sadepäivän iloks pakastimen. Kylläpä oli kahden vuoden aikana jäätynyt kunnolla! :eek:
Nyt soffalle lukemaan hetkeks, kun on väliin ihanan hiljasta!
 

Yhteistyössä