TAMMIVAUVAT 2007

Moro,

Meilläkin tyttö nuhassa. Viime yönä tuhisi ja annoin nukkua vieressäni, heräili monta kertaa ja söikin useita kertoja.
Aamulla oli sit räkäinen ja laitoin nacl-tippoja ja imin nenän räät ja kyllä sitä vähän tulikin ja heti helpotti. Päivällä oli jo parempi olo. Lämpöäkään ei mielestäni ole kun näyttää 37,7 C. Eix se raja ole vauvoilla noin 38 ?
Toivottavasti ei olisi viirusperäistä....

Perjantaina pitäisi lähteä mun vanhempien mökille Padasjoelle.
Pulleroballerina: Evo taitaa olla meitä aika lähellä siellä =)

Meilläkään ei käännytä vielä eikä vatsallaan kovin kauaa viihdy ellei just syönyt ja pirteä.

Olen antanut maistaa persikkasosetta muutamana päivänä vähäsen ja on maistunut meillä. Muuten imetyksellä mennään edelleen.

Tiedättekö mitä kandeis laittaa meidän tytön punoittavaan kaulan iholle? Olen kokeillut perunajauhoja, talkkia, bepanthenia...Hydrocortison 1% kyllä auttaa mutten haluaisi käyttää sitä . Tänään aamulla oli kyl pakko kun oli niin punainen taas ja auttoi.
Täytyy kai ostaa sitä samaa mut 0,5%.
Ihoa on vaikea tuulettaakaan kun on niin pullea ja meidän likka hermostuu jos pitelen ihoa sormillani...

Mutta kaikille Hyvää Juhannusta !

P.s. Poio ja TeeTee oli mukava kahvitella eilen =)
 
Hui kun tuli eilen aivan hirvee päänsärky. Jalat puutui alta ja käsistä lähti voima, melkeen tipahti Kristakin vahingossa käsistä, onneksi oli sohva alla, niin lysähti siihen istumaan. Itkin Kristan kanssa kilpaa sängyllä kunnes naapuri tuli ja otti tytön, sillä oli vaan tylsää. On todella seurankipeä neito. ;) Nooh, oksun ja parin jumalattoman ison pillerin jälkeen tunto palasi jalkoihin ja vain naama oli enää turrana. Mies tuli töistä hoitaan lapsia, onneksi. Olis voinu olla pitkäkin päivä töissä sillä. Mutta kun mies lähti hakeen mulle lisää pillereitä, todettiin että apteekit menevät jo klo 21 kiinni! :eek: Se päivystävä siis. SIis mistä lähtien? Muistaakseni ennen on ollut klo23 auki.

Krista se vaan tottumuksesta itkeskelee aamuyöllä, vaikkka ei ole nälkäkään. Taisi jäädä tuosta sairastelusta päälle. Nyt se heräs kasilta ja ihan tyytyväinen on vieläkin vaikka tutilla rauhoitin vain yöllä. No puuro on onneksi valmis, eiköhän se nälkäkin sieltä kohtaa saavu! :D Illalla annoin riisipuuroa ja sosetta, se varmaan vaikuttaa aika pitkälti asiaan.

Sartsa, viihtyykö typy mahallaan? Meillä ainakin näkyy kaula kokonaisuudessaan kun nostaa jo päätä niin ylös ja silloin mie yleensä hoidan eli talkkaan. Ja kai se tuulettuu siinä hieman kun jaksaa jo tovin touhutakin. Muuta en osaa noista voiteista sanoa, joku kerran sanoi laittaneensa sinkkivoidetta kaulaankin, mutta en menisi vannomaan että on paras mahdollinen, kun en tuosta sinkkivoiteesta tiedä mitään. :|

Mutta nyt tarjoamaan puuroa ja nokkamukia. Usein tuntuu olevan kiinnostuneempi tuosta nokkamukista kuin syömisestä! :LOL: Millaisia te käytätte? Mulla on tuo Tw:n taikamuki jota ei enää valmisteta ja nyt haluisin toisen sellasen josta ei valu tai vuoda kaatamalla vaan pitää olla suussa. Vinkkejä mikä on hyvä! :p :wave:

Vilipi ja Krista

Mies oli järjestänyt meille juhannustoimintaa, anoppilaan! :eek:
 
mua koetellaan ihan urakalla. itelläni on silmätulehdus molemmissa silmissä ja kauhee nuha ja yskä. silmät on aivan tulipunaiset, nyt alkaa helpottaa ,mut eilinen oli yhtä helvettiä. noh, pojullakin on sit toisessa silmässä silmätulehdus. ja tänään kävin taas päivystyksessä kun on tooosi kipee kurkku, ei kärsi nielaista. ottivat verikokeita ja näytteen kurkusta... ja mie yökin....

emmi voi hyvin , kääntyy masulleen ja nukkuu yötkin hyvin joskus herää kerran ja joskus ei kertaakaan yöllä syömään. tissimaidolla mennään edelleen pikkasen syö kiinteitä jos osaa oikeaan aikaan tarjota....

mut nyt päikkäreille kun emmikin nukahti tissille, poju nukkuukin jo.

HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE
 
Nipsu: :hug: Toivottavasti paranette pian! Ja muille siarastaville myös :hug:

Vilipi: meillä on kans se tupperin silikoni muki, aivan äärettömän hyvä on! Meijän lapset sekä siskon lapset on kaikki 4 opetellu tuosta mukista juomaan, nyt se on vieläkin ehjänä oottamassa vauvan harjoittelua. Ei oo leluksi sitä lapsille annettu purtavaksi niin hyvässä kunnossa on pysynyt. Yritin tilata niitä lisää pari vuotta sitte mut oli lopetettu myynti, oli vissiin tullu liikaa palautuksia just sen takia ku lapset oli purru mukin rikki :kieh:
Sit ostettiin Mamin taikamukeja ja ne on ollu ihan hyviä, tyttö vaan ei tykänny siitä juoda alkuun ollenkaa.

Meille th sano ettei kaulaan pitäs laittaa muuta ku talkkia, pestä muutaman kerran päivässä ja talkkia uudelleen. Perunajauhoa ei kuulemma missää nimessä ku se alkaa mähimään... :whistle: Meillä pari päivää punotti kaula aika paljon, mut just tuo pesu, tuuletus ja talkki on auttanut. Poika kyllä viihtyy tosi hyvin mahallaan ja sillon tuuletusta tuleekin kunnolla :D

Tulis jo mies töistä, oikein ankea ilma ja tympii vaan. Toivottavasti tympiminen loppuu ettei koko jussi mee pilalle B) Kaverin luona tuossa aamulla käytiin mut piti tuua tyttö päikkäreille...

HAUSKAA JUSSIA KAIKILLE!!! :flower: (jos en enää koneelle kerkee ennen lähtöä mökille...)
 
Sartsa32 Meidän neidin kaulaan on sinkkivoide kaikkein paras. Leuan alla on sellanen itsepäinen ruttu joka ärtyy helposti. Kaikenlaista on kokeiltu mutta sinkkivoide on ollut paras.
Meillä hyppykiikku saa kyytiä. Kauan ei vielä uskalla antaa hyppiä, mutta 5min sillontällön. Kääntyily ei ole meilläkään in. Satunnaisesti pyörähtää mahalle ja vielä harvemmin itse takaisin selälle. Lattialla makoillessa tyttö roikkuu varpaissa. Paha siittä on mahalleen kääntyä kun on varpaat kourassa. Luulis noihin varpaisiinki joskus kyllästyvän, ehkä sitten kiinnostaa kääntyilyki.

Mulle on iskeny kauhea vauva-kuume :eek: Nyt olis oikeasti hyvä aika hankkia toinen. Jos taas on edessä 5 kk pahoinvointi niin ei tarvi sitä pahinta aikaa olla töissä oksentamassa. Töihin paluu on edessä tammikuussa ja nyt vois yrjötä kotona. Kuukautisista ei kyllä ole mitään tietoa, eikä isäntä ole ollenkaan innostunut. Eikä kyllä toisaalta haluta kokonaa lopettaa imetystä.

kutsu kuuluu

liini ja leenu 5 kk
 
Voi testis!
Hukassa on palli edelleen. Nyt Ville saa lähetteen lasten kirurgille. Minnehän meillä vielä ei olisi ollut lähetettä.
Lääkäri epäili, että olisiko Taysin synnärin lääkäri tuntenut omiaan, kun tarkastuksessa oli pistetty kumpikin kives laskeutuneeksi.
Oli kyllä sellainen matami höyryten kiukkuisesti ja sättien hoitajaa, etten tiedä vaikka olisikin tuntenut harhoja. :kieh: :kieh:

Onneksi olen hoitanut poikaa jolle tuo kivesleikkaus on tehty, ei ole kummoinen operaatio. Jos se nyt edes täytyy tehdä. Katsellaan, jos sieltä pompsahtaisi paikoilleen.

Mikä näissä sivuissa mättää. Aina kun luen/kirjoitan meidän koneen tuuletin huutaa kuin viimeistä päivää, kuormittuu niin. :(
 
meillä miisa on pari päivää maistellut puuroa. hyvin tuntuu maistuvan. tosin olen tehnyt sen rintamaitoon kun tuolla pakkasessa sitä on. ei raaski poiskaan heittää ja menee huonoksi kohta.

ja ottaa päähän kun 2 viikkoa sitten kävin ostamassa itselleni uudet juhlacaprit. (ennen en ole omistanut mut nyt sellaiset halusin) ja ne on nyt jo liian suuret. kaupassa miettisin vielä että otanko kokoa isommat. nyt tarttis siis jo kokoa pienemmät. pohkeen kohtaa on yhtä piukat kuin ennenkin eli en usko pesun muuttanen vain yläosaa. eivät pysy päällä eikä ole lenkkejä vyötä varten :headwall: vaa'alla en ole käynyt joten en tiedä onko kiloissa muutoksia. vai olisko vain nesteitä poistunut?!

no, nyt täytyy tosissaan mennä nukkumaan että jaksaa aamulla taas :wave:
 
Huomenta ja hyvää juhannusta!

mikki:Mulla lähtee ihan samanlailla löllöjä pois. Kilot häipyy hiljalleen, mutta senttejä katoaa jonnekin nopeammin.
Saisko sivusaumoista tai takasaumasta otettua vähän sisään?
Mä aina hurauttelen ompelukoneella, kun ärsyttää kanssa jos housut lötköttää.

Leppoisia vapaapäiviä teille kaikille! :D
 
Täällä samanlainen "ongelma", kun Mikillä. :D
Ostin ekoilla helteillä caprit, jotka nyt valuu kokoajan eikä pysy kohta enää päällä. ;) Anoppi surautti saumurilla eilen takasaumasta vähäsen pois, niin nyt istuu taas paremmin!

HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE TASAPUOLISESTI ! B)
 
mikin aiheeseen liittyen mullekkin sattui aamulla mukava yllätys... Ihan vaan varsin kokeilin yhtiä adidaksen shortseja jotka ostin joku viikko sitte alesta, ajatellen et jos ne joskun mahtuis jalkaan... :whistle: Miehen kans sillon naurettiinki et mahtaakohan mahtua ku ne sillon jumittu tuohon reisien puoleen väliin :LOL: Ja koko niissä shortseissa luki 152 :snotty: Noh, tänään ne sitte meni jalkaan! Siis ihan kunnolla ylösasti, tietty hieman tiukat vielä oli eikä niillä jumppaan vielä vois mennä mut toivoa siis on :D Ja kun tuota löllöä vielä riittää mahassa ja kyllä muutama sentti saa vielä lantiokin kaveta synnytyksen aiheuttamisesta levennyksestä...
Mutta upee homma oli näon jussin kunniaksi ja onnee muillekkin laihtuneille :flower:

Mä lähen nyt pakkaa ja nokka kohti mökkiä, ku sais vaan kaikki lapset, tavarat, vaunut ja koiratkin autoon mahtumaan ettei tartte kahta reissua heittää ees taas. Mä ku ajattelin vielä viimeiset 5km koirien kans juosta mökille niin voi sitte paremmalla mielellä ottaa vähän piffiä :D Saaki pakata niin ettei kaikki tavarat sit leviä tielle ku takaluukun aukasee et saa koirat ulos sieltä...

HAUSKAA JUHANNUSTA!!! Edelleen :flower: -Kränä ja poika 5kk 2vk-
 
Käytiin tuossa miehen sedän luona grillailemassa. Tulin jo noien pienempien kanssa kotiin, mies jäi isompien kanssa vielä sinne juhlimaan.

Tuli otettua vajaa puoli lonkeroa :D Viimeksi otin siiderin vappuna -06... joten ei uskaltanut isommin kippistellä, olis pian humahtanu lettiin :LOL:

 
te sen sanoitte... mun täytyy vähän tuunata noita mun housuja. onnekseni mulla on vielä lainassa äiteen ompelukone. kiitos teille :flower:

meillä alkoi loma kuten useimmilla tilastojen mukaan eli riideltiin.... oltiin siis eilen aamulla lähdössä miehen siskon mökille ja siinä sitten tuli kommunikointi ongelmia (kuten aika usein) ja asiat rupes tökkimään. no, tuli siinä sit vähän tilannetta vatvottua liikaakin mut onneks ei sekotettu vanhoja juttuja mukaan. reissuun päästiin ja nautittiin olostamme. ja lapsia oli muitakin niin ei mitään rajuja juhlia ollut. itse maistoin vähän viiniä ruuan kanssa ja sit join illemmalla kans annetten tapaan puolikkaan lonkeron.

poika ei osannut vieraissa nukkua kunnolla mut sit taas toi neitokainen kun 2 tunnin nukutusten jälkeen nukahti niin nukkui ennätykselliset 9 tuntia yhtäkyytiä. mut sen jälkeen ei jaksanut nukkua.

kotiin lähdettiin iltapäivällä ja suoraan siirryttiin taas tohon "naapuriin" lentopallon pariin. minä tulin lasten kanssa kotiin ajoissa mut tuo ukko jäi juhlimaan enemmänkin.

nyt pesukone linkoaa viimeisiä niin minä poistun ripustelemaan pyykkejä :wave:
 
Täällä myöskin vietettiin hurja juhannus! :D
Eilen oltiin grillailemassa tuossa melkein naapurissa, ja mä join puoltoista siideriä! Puolikas meni nurmikolle! :LOL: Jere jakso olla hereillä koko päivän, nukku varmaan puoli tuntia vaunuissa. Muuten jakso seurata ja naureskella loppuun asti. Yö nukuttiinkin sit kokonaan.
9 jälkeen tultiin jo kotiin ja tänään mentiin sit toisille kavereille jo 3 maissa. Jere suostu tänään nukkumaan matkasängyssään vierailulla eka 2 tuntia ja sit otti vielä 45 minsan pikakoomat.
Ruoka on tänään maittanut! En muista, koska olis näin paljon syönyt!!! Aamulla puuroa, unien päälle maitoa, iltapvällä liha-kasvis sosetta + vähän hedelmä sosetta ja maitoa, kylässä pikku kippo pe-pososetta ja hedelmää purkki, illemmalla hedelmäsosetta ja maitoa ja nyt vielä ennen unille menoa puuroa ja maitoa.
Vissiin massakausi menossa, kun ruoka noin maittaa!!!
Toivottavasti unta riittää aamuun asti! Isäntä meni kavereilleen vielä saunomaan, kun mä vähän patistin. ;)

Oli hyvä, et saatiin testattua tota matkasängyssä nukkumista. Jere menee anoppilaan 15.7 yökylään meidän Metallican konsertin takia, niin ei sit tule uutena juttuna tuo sänky.
 
Tehän ootte kans ryypänny ihan yhtä paljo ku minäki :D Vichyä otin saunajuomaksi ja illalla sit maistelin kaljasta hörpyn et vieläkö menis alas. Ei mee :x Isommat sinkoili mökillä ees taas pitkin päiviä, nyt tultiin kotiin ja kaikki nukahti samantien! Eivät kerenny yöksikään rauhoittua, 9aikaa nukkuu ja molempina aamuina 7aikaa ylös :eek: Ei tullu itellä paljo nukuttua.
Mutta olipa ihanat lenkkeily mahollisuuet, kävin paljon enemmän siellä juoksee mitä kotona yleensä, pysty koiria pitää huoletta irti niin oli kivempi juosta.
Tuo meijän vanhempi koira alkoi kyllä huolettaa ihan tosissaan. Oon nimittäin parin viikon aikana nähny kahesti jo unta et se kuolee :( Aika unisena ja laiskana oli mökillä, en ees tohtinu sitä pidemmille lenkeille ottaa mukaan. Mut ei se oo vasta ku 7-vuotta, lappalainen parhaassa iässä et ei kyllä vanhuus vaivaa. Läski se on ollu leikkauksen takia mut nyt ku ite oon kuntoillu enemmän niin sekin on laihtunut mahoton ja kunto kasvanut, ei tartte enää koko matkaa perässä vetää :D

Mut nyt muistin aikana menenkin harjaamaan nuo piskit, on karva takussa uinnin takia...
Mutta ihana juhannus oli!!!!!! Grillattiin paljon kaikkea herkkua ja nautittiin kivasta seurasta (mummi juoksi lasten kans niin sai ite laiskotella :D )
 
Nyt on reissut vähäksi aikaa reissattu. Reilun viikon sisään kaks kertaa pohjoisen suunnalle ja takaisin, oisko jotain 2000km ajettu. Joista ehkä 400 km Pete on huutanut autossa. Eli ei kiva.

Olikohan täällä aikasemmin jo noista isommista turvaistuimista juttua, en jaksa ruveta selaan. Aattelin, että tarvis varmaan kohta hankkia sellainen ja koittaa, jos tuo matkanteko ois vähemmän tuskaa sillä lailla.

Vitsit mulla on oikeen käden peukku ihan sökönä, kun äkkiseltään jouduin kahtena päivänä kantaan käsissä tuota poitsua. tiputin parhaan kantoliinani yhteen kyläpaikkaan, ja sitte ku oltiin jo liian kaukana sieltä, huomasin liinan kadonneeksi. No oli se sieltä löytyny, mutta eipä auttanu paljo asiaa. Onneksi oli tänään kaupat auki, niin sain vastaavaa liinakangasta ostettua, ja taas on elämä mallillaan. Saa nähä, kuin kauan tuo peukku kestää parantua. Ei auttanu asiaa ku äsken reilun tunnin kantelin kastelukannua pihalla. Täällon niin älyttömän kuivaa, että vastakylvetty nurtsi meinaa ruskettua.

No nyt Pete rupeaa rutiseen, että tarvis taas saada ruokaa. Ehkä pääsis jo nukkuun. Kauheen myöhänen rytmi ja max 14 h nukkuu vrk:ssa. Mites paljo teillä nukutaan?

Öitä!
TeeTee ja Pete
P.S. Oli myös kiva kahvitella Sartsa ja Poio!
 
meillä nukutaan vaihtelevasti... viimeyönä oli toisen kerran luksusta ja neiti nukkui yli 9 tuntia putkeen. edellisyöstä poiketen jatkoi uniaan syömisen jälkeen 2 tuntia ja sitten vielä toiset 2 tuntia päälle. päivällä nukkui 2 tunnin päikkärit ja iltasella 15min torkut. eli unta noin 15,5 tuntia. tosin oli aikas uninen toi aamu. et tavallisemmin yöunta riittää max. 11 tuntia ja silloin syödään ainakin 2kertaa. nyt on tuo iltapuuro auttanut pitkään uneen. ja se että antaa sitä puuroa niin paljon kun haluaa. päikkäreitä nukutaan 1-2 kertaan yht. 1-3 tuntia.
 
ja huonomuistinen jatkaa taas kysymyksiin vastaamista...

isompaa istuinta ei ole vielä meillä tarvetta vaihtaa. pojan jäljiltä sellainen malli että parempi lapsen osata jo istua kunnolla. ja tuo neiti on vielä niin pienen kokoinenkin että mahtuu hyvin kaukaloon. poika vaihdettiin 10kk isompaan kun jalat tuli reilusti yli kaukalosta.

mutta aina kauppaan kannattaa mennä katsomaan tarjonta jos vaikka löytyis heti sopiva nyt jo käytettäväksi. tuo istuinmaailma kun on niin kovin monipuolinen.

nyt tosiaan täytyy mennä nukkumaan. saa nähdä mitä tuo ukko huomenna kommentoi kun lähdin tuossa 22.30 "pikaseen" käymään tuossa naapurin anoppilassa saunassa ja tullessani piti tuoda herralle makkara kiukaalta. ja minähän unohduin sinne kun anopilla riitti juttua jota minä jatkoin. ja itse voitte laskea kauanko reissu kesti. ihan nopeesti vaan kävin :ashamed:
 
Mä aattelin mennä kans tänään katselemaan turvaistuimia. Alet kun alko, niin vois saada tuostakin vähän edes alennusta. Samalla pitäis ostaa syöttötuolikin, Jere ei enää oikein viihdy sitterissä syödessään. Ylös vaan kampeaa kokoajan.

Meillä nukutaan suurinpiirtein näin: 22-07(08), syödään 6 hujakoilla. 09-11 ekat tirsat sängyssä, pienet puolentunnin tirsat vaunuissa kauppa/ulkoilu reissulla 14-14.30, nukkumaan 16.30-18.30. Illalla alotetaan iltatoimet, yökkäri + puuro 9 maissa ja noiden jälkeen Jeren saakin aika helpolla sänkyyn. Nyt on vaan vaikeutunut 100% Jeren kyljelleen nukuttaminen. Ei enää pysy siinä asennossa millään, kampeaa itsensä masulleen ja jumppailee siellä muutenkin tuossa asennossa kamalasti. Ja kun se Tayssin lääkäri vielä oikein korosti sitä kyljellään nukkumisen tärkeyttä.. :ashamed:
Pari kertaa on onnistunut niin, et olen antanut nukahtaa selälleen ja olen sit käynyt kippaamaan pojan kylkiasentoon. Yleensä herää tuohon.
Olisko kenelläkään vinkkejä?
Pyyhe rullia on sängyssä 2 jo, enempää ei mahu! :LOL:
 
Poio: joko on Jeren pään muoto alkanut kunnolla pyöristymään? Jos on niin mun mielestä ei kannata enää väkisin nukuttaa kylellään vaan niin miten lapsi tykkää nukkua. Voihan niihin asentoihin kiinnittää hereillä ollessa sit huomion!

Meillä nukutaan yöunia n.12tuntia heräämättä, päivällä sit nukkuu neljät ½-1h tirsat eli 14-16h/vrk.

Istuimet tosiaan kannattaa mennä kokeilee ihan kauppaan ja ostaa sellanen mikä passaa lapselle ja sopii autoon. En ite henk.koht. suosittele sellaista mikä asennetaan ainoastaan selkä menosuuntaan, meillä ei oo kukaan viihtynyt niin päin kovin pitkään enkä tunne ainuttakaa joka ois yli 2,5v silleen istunut. Mut jokainen tietty päättää ite mikä on heille paras ratkaisu. Ja nyt on alet alkanu et joka pääsee niin kannattaa käyä kattoo jos löytyis halvemmalla =) Meillä on Britaxin Two Way Elite jonka oon kokenu erittäin hyväksi ja toimivaksi että turvalliseksi! Sitä suosittelen ,mut ei mielestäni käy ihan pienelle kirpulle...

Meillä taas vasisade päivä, jussi oli ihanan aurinkoinen mut nyt taas kylmää ja ankeeta, pitää yrittää sisällä keksiä tekemistä. Ei oo hääviä :whistle:
 
Kävin tuossa sit lastentarvikkeessa, ja mukaan lähti Maci cosin Priori-istuin ja Emman syöttötuoli! :D Halpa reissu siis! ;) :whistle: Istuin on kasvot menosuuntaan malli, ja siihen saa kivan lokosan nukkuma asennon helposti.
Parilla kaverilla on tuo sama, ja he ovat tuota kovasti kehuneet.
Syöttötuoli on selvästi Tripp Trapin kopio! Hinta vaan oli neljäsosa siittä!
Onneks meillä oli rahat valmiiks säästötilillä, ja niistä jäi mulle sopivasti vielä Tammerfesti rahaa!
Jere viihtyy vauvakaukalossaan vielä ihan hyvin, melkein aina nukahtaa autoon. En siis pidä kiirettä tuon isomman istuimen kanssa, syksymmällä sitten!
Ja ikäsuositus tuossa on kuulemma 6kk ja painoa pitäis olla sen 9kg. Tuohon 9 kiloon on vielä himppasen matkaa..

Kränä; Jeren pää on pyöristynyt jo aikalailla, onneks! Käänsin jätkän aamu unilla kylkiasentoon, mutta herätessä oltiin täysin selällään. Eipä tunnu enää pysyvän siinä asennossa kauaa, mihin nukahtaa.. :/
 
olihan tuo mies aamulla kiukkuinen mutta se meni jo onneksi ohi...

ja taitaa tuo kaurapuuro olla meillä taikasana kunnon yöuniin. viimeyönä meni 10 tuntia ja maidon jälkeen 2 tuntia lisää unta. tää äiti on ihan sekaisin kun saa nukkua.

ja nyt toivotaan ettei ala vaivaamaan "myöhässä" kun minä olen lähdössä lauantaina juhlimaan. esikon kummitäti täyttää 18 ja me "vanhemmat"toverit ollaan viemässä häntä tuonne suureen maailmaan juhlimaan. tosin sankari itse pyysi jo maaliskuussa että lähtekää hänen kanssaan. kaikki muut lähtijät joutuvat lapsenvahteja hankkimaan niin hän ennakoi että kaikki pääsevät. ja arvatkaa vain kuinka vaikeaa noitten miesten on muistaa asia. kaikki ne on nyt järjestämässä samalle päivälle ohjelmaa :kieh: mun oma ukko muutti jo 2 menoa eri päivälle ja taas tänään vaan ohi mennen ilmoitti että sitä ja sitä tehdään lauantaina... ihan mahdotonta :headwall:

mut nyt meni taas ohi aiheen :ashamed:

moniko meinaa shoppailla alennusmyynneistä vauvoille jotain?! mitä?! ja kertokaa kun olette löytöjä tehnyt. mun menee "ylimmääräiset" rahat tuohon lauantain reissuun niin ei paljoa shoppailla....
 
Mun mies pääsi kouluun! :D Neljä raskasta vuotta edessä, mutta ei se mitn. Vain yksi vapaapäivä viikossa siis. Jippii!
Mä haen taas ensi vuonna, eiköhän jonnekin tämäkin pohjakoulutus kelpuuteta.
Asiaan:
Ville on nukkunut öisin klo 21-7, maitoa ja unta noin yhdeksään. Päiväunet vähenee jatkuvasti, tänäänkin on vain yhdet tunnin tirsat takana. Esikko nukkuu pitkästä aikaa. mäkin voisin ottaa päikyt siis, mutta Villepä tietenkin valvoo sitkeästi. :(

Mun pitäis lähtee huomenna shoppailemaan kaupungille tai ideaparkiin. Ihanaa mennä vaan kaverin kanssa kun lapset jää kotiin.
Ihan heräteostoksia lähden tekemään, katsotaan nyt mitä tarttuu mukaan.
No on mulla jotain ihan ostoslistallakin.

Minähän kiskoin ihan kaksin käsin jussina, kun join neljä siinä illan mittaan. Kihahti kyllä hattuun juu. :whistle:

Poltin selkäni lauantaina. Etupuolelle ei tullut mitään ja takapuoli helotti, kumma juttu. Vieläkin on ihan kipeä olo siitä. Vai olisiko kankinen vaan. :kieh:
 
Heipä hei kaikille tasapuolisesti! :wave:
Pitkästä aikaa taas täällä. En tiedä miten ei aika riitä millään. :whistle:

Meillä on kasvanut Tuomas valtavasti. :) 5kk neuvolassa pikku-ukko oli 70cm ja 10 kiloa. :D Ruoka-aikana ollaan kotona oltu.
Terkkari tuumas että ei ole liian pulska,pituutta kun tulee samaan syssyyn paljon ja kun enempi liikkuu,tasoittuu.Näinhän se on.
Juhannus oltiin Viitasaarella.Tuli talviturkki otettua pois. :)
200 kilsan matka meni yllätäen hyvin..Tuomas nukkui lähes koko matkan mennen tullen.

Yöunet on vielä aika sekaisin. Kateeksi käy Myyrää. :whistle:
Aika vaihtelevia.Kahdet päikkärit vielä nukutaan.
Voi kun saisi tuon yön vähän pidemmäksi...vaikka mies nouseekin Tuomasta passaamaan. :D
Ihanaa että oltiin vielä listoilla mukana,vaikka en oo täällä enää kerenny istuskelemaan.KOvasti aina miettiny mitä kaikille kuuluu ja miten muut tammivauvat voi. :heart:
Tuomaksen koko nimi on Tuomas Arvo Kalevi ,Jos ylläpitäjä haluaa laittaa listalle koko nimen. :)

Miten moni vielä imettää?Mulla loppui imetys 2kk jälkeen.Tuomas ei vain enää innostunu. :/
Maistuuko hyvin puurot ja soseet?meillä maistuu aika hyvin.Välillä tosi hyvin,ja välillä huonommin.
Monesti päivässä vauvat saa kiinteää ruokaa?
Meillä poju syö aamupuuron lisäks 3 kertaa kiinteää.Välillä vaan kahdesti.
Nyt täytyy taas siirtyä taka-alalle.
Mutta,kaikille toivotan OIKEIN HYVÄÄ KESÄN JATKOA! :hug:
Nähdään taas. B)
 

Yhteistyössä