TAMMIVAUVAT 2007

Ne pampersin boxit on sellasia muovirasioita joissa on hyvä säilyttää kosteuspyyhkeitä (pysyvät kosteampina pidempään/paremmin). Mulla oli esikoisen aikaan sellanen laatikko ja niissä myytiin silloin niitä pyyhkeitä, ne täyttöpakkaukset oli silloin vähempänä, eli melkeempä vaan laatikossa myytiin silloin. Mut nyt on sit toisin päin, eli noi täyttöpakkaukset on vallanneet markkinat aika totaalisesti ja minäkään en ole niitä laatikoita enää kaupoissa nähnyt :/

hienon kakun annette on saanut aikaiseksi. miten sä ehdit tollasia taideteoksia tekemään kun on monta pientä jaloissa?!

ja galateijalle :hug:

meillä käytössä natusanin kosteuspyyhkeet ja niitä saa myös laatikolla ostettua. on samankokoinen kuin pampersin joten kannattaa katsoa onko hyllyssä. ei kai sillä laatikon "merkillä" ole väliä. ainahan sen voi täyttää mieluisalla täyttöpaketilla. muumeissakin on rasia mut ne on sit eri mallisia. ja cittarissa ja prismassa olen nähnyt. tosi kätevä tuo laatikko, kun ei tarvii sen tarralapun kans pelata.

meillä myös alkunut maitomäärät pienentyä kun on enemmän kiinteitä syöty. nyt pari kertaa kokeiltu viljajuttuja ja vielä ei oo vaivannut.

Huomenta! Kylläpäs on ollut taas piiitkä viikonloppu kun Krista on tosiaan sairastellut. Mutta nyt helpottaa. Eilen kaikki huipentui siihen että koko päivän nenästä vuoti kirkasta limaa, silmät punoitti ja niistäkin vuoti vettä koko ajan ja Krista nukkui koko ajan, hereillä oli kuusi tuntia koko päivänä! Arvatkaa vaan alkoiko hermostuttamaan kun toinen veti unta pattiin (keskimmäisen lausahdus) kahteentoista asti. Ja ihan normaaliaikaan oli laittanut edellisiltana nukkumaan. Ei ole koskaan nukkunut noin pitkään syömättä! Mutta kyllä ruoka on onneksi maistunut koko ajan ja maitokin nyt paremmin, ei mitenkään hirveesti mene mutta kuitenkin aina sen verran et piristyy.

Mutta voi että eilen meinasi siepata ja tosissaan! |O Naapuri oli tukistanut meidän lapsia! Olivat jotain kinastelleet lapset keskenään ja meidän poika oli kai tyhmitellyt tai jotain niin ukko oli mennyt ja ottanut niskavilloista kii. Voi että mua sieppas. Saa sanoa jos pahasti sanotaan ja meillä opetellaan pyytämään anteeksi, mutta eiköhän se ole minun asia tukistaa jos siihen on aihetta. Ja minusta koskaan ei ole siihen aihetta. On vaan sellanen kaljasieppo se naapurin ukko et ootan et tulee tänään töistä ja sanon sitten. sanokaa hyvät ihmiset oonko mie aivan väärässä.

Höh, tulivaan mieleen et voisko tuo olla jotain oireilua tuosta männyn siitepölystä. Me kun asutaan isojen mäntyjen keskellä ja kaikkialla on vaan keltaista . Saatiin tälle päivälle sairaankhoitajan pukelinaika, lääkäriin ei pääse, olen yrittänyt vasta neljä päivää :LOL: Täällä ei kannate viikonloppupäivystykseen yrittääkään jos ei ole pää kainalossa ja silti joutuis varmaan jonottamaan kymmenenn tuntia.

Konetökkii nyt niin pahasti että taidanpas lähteä touhuamaan jotain, Kristakin nukkuu taas.

Vilipi ja Krista

täällä sairastetaan myös. Nuha nyt on ollut pidempään Wilmalla, mutta tänä aamuna tuntui niin lämpimältä, etät varmuuden vuoksi mittasin kuumetta ja 38 astetta nousi mittariin. Viime yö on mennyt katkonaisesti ja korvaa haroo edelleen. (Kaksi kertaa viikko sitten ma ja pe käytin jo korvan näytillä, ei tulehdusta.) Mutta saas nähdä mitä lääkäri tällä kertaa sanoo. Sain sentään ajan tk:n kun oikein kinusin. Päivystykseen en millään jaksaisi enää mennä jonottamaan. Nyt neito nukkuu, mutta aamu oli aika ankea ja itkut tuli pienimmästäkin. Ruoka ei maita ja olo on ankea. Pikku raukka.

Vilipi, ihan aiheesta vedät herneet nenään. Ei toisen lasta saa tukistaa tai kurittaa fyysisesti. Itse olen sitä mieltä, että omiani saa kyllä komentaa. Ja pitää, mutta fyysisesti ei silti tukistuslinjalle saa lähteä.

Huomenna on painokontrolli aika neuvolaan. Saas nähdä mitä siellä nyt sanotaan.

Nyt lekuriin valmistumaan.

Vilipi: Jösses mikä äijä! Jos se on joku hullu juoppo niin uhkaa soittavasi poliisille seuraavalla kerralla, lasten fyysinen kuritus on rikos. Kamalaa, jos täytyy naapureita pelätä.
Että sielläkin on noin huonossa jamassa terveydenhuolto. Lapset nyt ainakin pitäisi aina päästää lääkäriin.

Villenkin flunssa jatkuu edelleen. Nyt on kestänyt jo kaksi viikkoa. Tuntuu hiukan pahenevan, vaikka jo aiemmin hiukan helpotti.
Nytkin nukkuu taas eikä ruoka ole maistunut entiseen malliin ollenkaan. Aamupuuroakaan ei mennyt kuin pari lusikallista ja vesi vaan kelpaa juotavaksi. Onneksi söi äsken melkein kokonaisen possu/kasvis purkin.

Alkaisi nyt jo juhannus, mies on ollut 3vko putkeen töissä. Yövalvominen alkaa ottaa voimille. Nyt on esikko alkanut heräilemään usein, kun Ville jo nukkuu yönsä. |O Pinna alkaa kiristymään aikalailla.
Jospa tämä "kahvia ja kaurakeksejä"-dieetti auttaisi. :whistle:

Mielestäni vieraita lapsia saa komentaa sanoin mutta ikinä koskaan milloinkaa niinhin ei saa käsiksi käydä!!! Ei tukistaa, nipata tai muutakaa! Mä varmaan oisin niin raivona Vilipin housuissa et soittasin vuokraisännälle ja vaatisin tuon ukon pois pihapiiristä :kieh:

Mulla on pitäny moneseti tässä kirjoittaa apua niille joitten vauvat kärsii hammaskivuista (mut aina päässy unohtuu :ashamed: ). Kun meijän kakkonen alkoi saada ekoja hampaitaan, se oli välillä tosi kipeä ja yöt oli katkonaisia kaikilla... Kaveri kehotti käyä ostaa luontaistuotekaupasta kamomilla tabletteja. Ne on semmosia äärettömän pieniä nappuloita joita voi antaa pienellekkin, liottaa vaikka lusikkaan veteen. Tytölle ne tehos heti, yöt sujui normaalisti heräämättä. Vieläki jos näyttää nenä vuotavan tai vimpat hampaat tulevan niin annetaan nukkumaan mennessä nappula, ne jotenki rauhoittaa. Suosittelin näitä kyllä parille kaverille mut niitten lapsiin ne ei tehonnu, kolmelle muulle kyllä. En tiijä mistä johtuu tuo et joitai rauhoittaa, joitai ei... Mut kannattaa kokeilla ken haluaa, meillä niistä ainaki oli suuri apu ja käytän kyllä tällekin vauvalle jos tarve vaatii!

Vesisade päivä ja lapset hyppii seinille (ja äiti kans), tyttö ei suostunu ees päikkäreille ku aamulla nbukuttiin koko porukka puol yheksään. Toivottavasti miehellä ei mee ylitöiksi niin pääsee illalla jumppaan :p
On muuten aika mahtavaa tää normaali ihmisen elämä :D Siis että mies tulee joka ikinen ilta töiden jälkeen kotiin :heart:

Kylläpä muuten tökkii sivut... :whistle:

Kyllä munkin mielestä naapurin mies meni liian pitkälle Vilipi!
Tukistappa sitä, kun seuraavan kerran näet! :kieh:

Niitä Pamperssin boxeja on ainakin Citymarketissa. Ostaa tuplapakkauksen niin saa boxin kaupan päälle.

Jere kääntyy nyt kokoajan masulleen ja herrrrrrmo menee, kun ei pääse siittä takaspäin. Kokoajan saa olla kääntelemässä. ;)

Joo, kyllähän mie jo naapurin rouvalle mainitsin ja kunhan se mies tulee...Niillä on itsellä samanikäisiä lapsia kaksi ja niinhän se aina menee et ei meidän murut mut ne naapurin pirut. Mut kyllä sanonkin tosta tukistamisesta. Ei mullekaan oikein mene jakeluun et millä oikeudella.

Mie sain sen soiton sieltä sairaanhoitajalta jo ysiltä! Nopeaa kun aika oli kuitenkin vasta puoliltapäivin. Sanoi että nyt on kirjattu se soitto ylös ja jos vielä tulee kuumetta tai silmät punoittaa niin lääkärille pitäis päästä nopeemmin. Meinasi et miksei vois ollakin jo siitepölyallergiaa, mut ensisijaisesti veikkais virusperäistä tulehdusta.

Poio, meilläkin syödään pullollinen maitoa vasta tunti ruokailusta. Muuten maitoa ei menis juuri ollenkaan. Se vähä mitä nokkamukista menee ruokaillessa suuhun on yleensä rinnuksilla. :D

Mutta vielä hetkeksi opiskelupapereiden pariin! On päässyt vähän tuo ruotsi ruostumaan... :ashamed: :whistle:

ja oon kyllä vähän jo pikkuhiljaa vihree kun teillä kääntyillään...meillä ei ollenkaan.

Ai niin, oonko pikkasen paniikkiäiti kun soitin jo hammaslääkäriinkin Kristalle ajan! Kun minusta muka tuntui et nyt on jotain ekoissa hampaissa vikana. Sanoivat että näkemättäkin tietävät että tummumat muuten valkoisissa hampaissa on jokin kiilteessä tapahtunut kehityshäiriö. Että jatkakaa vaan sitä harjailua ja aikaisintaan vuoden päästä nähdään. Ei niisä hampaisa mitään vikaa ole!

Mutta jatkamma toisella kertaa...

Rovaniemi vaikenee hetkeksi

Puheripuli vaivaa..muoks

Moikka!

Meillä sairastelut alkaa jo pikkuhiljaa helpottamaan. Vieläkin pikkasen kröhisee, mutta huomattavasti vähemmän. Tänään Saku nukkui pitkästä aikaa kunnon unet ulkona (4 tuntia). :eek:

Juhannuksesta senverran, että olemme kavereiden kanssa vuokranneet mökin Evolta ja meitä lähtee sinne 14 aikuista ja 11 lasta. Saatta olla aika hulinaa, koska suurin osa lapsista on 3-5 -vuotiaita... ;)

Sakun ryömimisestä vielä... Parissa minuutissa äijä vetää monta metriä parketilla, kun luistaa hyvin!!! Pitää vissiin kohta alkaa suojata pistorasioita ym. :/

terkuin pulleroballerina ja Saku

epuska
vilipi Onpas inha naapurinäijä teillä! Ei tosiaan munkaan mielestä saa lapsia tukistella tuolla tavalla! Kuten Myyra totesi, sehän on jo laissa kiellettyä! :(

Meillä tuo kääntyily oli ja meni. Pitäisköhän siitä olla huolissaan? Justiina mieluiten makoilee lattialla ja syö varpaitaan. Ja pärisee. Mutta kääntyilyyn ei ole intoa, kun mahallaan olo ei kovin innossta. Vaikka n. 2kk sitten punnersi mahalleen melkein jatkuvasti... Nyt kyllä tuntuu, että osaa kääntyä, mutta tekee sen vain, kun vähän avustetaan, eli käännetään ensin kyljelleen, että käännypäs nyt mahalles tyttö! Siinä sitten aikansa ähkii, ja on pari kertaa kääntynyt siitä selälleen, mutta yleensä tulee vaan itku - ja äiti, joka kääntää takaisin... :ashamed:

Nukuttamisessa meillä on ollut iltaisin tapana makoilla tytön kanssa meidän sängyllä, kunnes nukahtaa, muuten nukahtaa milloin mitenkin, kun on tarpeeksi väsynyt. Välillä on nukahtanut syliin, jos uni tulee nopeasti, mutta usein miten meidän sänkyyn. Päiväunet nukkuu meidän sängyssä, yöksi nostetaan sitten omaan sänkyyn. Syynä tähän on meillä vaan laiskuus, mua kun heti alussa otti selkään tuo pinnikseen nukuttaminen, kun siinä piti olla jotenkin kaksinkerroin tyttöä nukuttamassa. Jäi sitten tavaksi kölliä tytön vieressä kunnes nukahtaa. Samalla jutellaan ukkelin kanssa päivän tapahtumista. Ja meillähän siis tuo yöunille käynti on jo pitkään tapahtunut vasta n. klo 23 maissa, että ehkä siksikin näin. Saiskohan tuota jotenkin aikaistettua?

Kiinteät ruuat maittaa ja vatsakin on niihin pikkuhiljaa tottunut. Nyt syödään kaupan maissia ja luumua. Ensin tarjosin itse tehtyä bataattimössöä, mutta se ei kelvannut. VAikka minusta oli ihan hyvää... Maissia kun maistoin, niin sanoin heti miehelle, että tää on niin pahaa, ettei Justiina tätä syö, vaan sepä maittaa. On siis erilaiset makumieltymykset meillä. :LOL:

enpä oo tosiaan pitkään aikaan kirjotellut, mutta nyt kirjotan :) Eli meijän neiti oli 8.6 5kk neuvolassa ja painoa oli 7780g ja pituutta 67cm pipo oli 41,5 paino menee suorilla käyrillä, mut tuo pituus kuulemma1,5cm yli normaalin :kieh: typy kun oli aikast pieni kun synty nii nyt ottaa takasi. Meillä alettiin vellejä syömään jo 3kk ja soseita menee purkki kerrallaan, puurotkin on niiiinn hyviä et niitä vois syödä kans vaik kuin :) meillä ei neiti kyllä käänny, ellei nyt oteta mukaan tuota unissaan kääntymistä heh.. hillitön mönkiminen aina unissaan... Nii ja ollaanhan me kesääkin maistettu eli voikukkaa ja erillaisia lehtiä =) mansikkaakin ollaan imetty ja uusia perunoita syöty.

Mitenkäs teijän muitten kesät on alkanu?

vilposemmat kesä terkut lilijan ja Nea

heips!

mulle on nyt tullut hirmuinen vauvakuume. jotenkin tuntuu et tuo meän vaavi on jo niin iso! tää kaikki alko siitä ku näin noin kuukausi sitte 3 viikon ikäsen vauvan ja se oli niin pieni ja avuton ja ihana :heart: mie oon ihan toivoton :ashamed:

vasta kävin laitatuttamassa sen kuparikierukan ku on ollu puhe laittaa jo neitin 2 kk neuvolasta asti. vastentahtosesti menin laitatuttaan sen ku mies ei oikein innostunu mun kuumeiluista. pitää viä se sinne vauvakylään :LOL: no ei ny sentään. pari kuukautta sitte mie aattelin et en toista haluu aikoihin mut näköjään tää mieli muuttuu

mites onko muilla ollu tai on nyt tuo kuparikierukka? mulla on ollu se nyt tasan 2 viikkoa ja koko ajan on ollu vuotoa :kieh: ekaks tiputtelua ja ny kunnon menkat päälle. että on joo hyvä ehkäsin ku vuotaa koko ajan niin eipä paljoa seksi huvita...

anteeksi tämmönen valivaliviesti..täytynee alkaa pakkaan juhannuskamat kasaan. hyviä jusseja kaikille! ja paranemisia niille jotka sairastaa :flower:

Juu menny taas aika johonkin..mihinkä lie..
jere kääntyy reilusti masulleen ja tykkää nykyään myös ollakin siinä pitkän pätkän..navan ympäri pyöritään niin selällään kuin maha´llaan ollessa..ruokaa sö kuin hevonen,puuro on edelleen yök mut syö kuitenkin kun oikein houuttelee.. :)
Itsellä ei mene niinkään hyvin...lauantaina kävelin lasten kanssa jere vaunuissa ja muut siinä vierellä kun pienessä ylös nousussa kuuluin nilkasta naps ja tuntui myös,eikä seuraavalla askeleella kyennyt jalkaa maahan pistämään.No lauantain diagnoosi oli et nyrjähdys,su kun kävin uudelleen kun vaan kipu yltyi oli varma murtuma ja kipsiin jalka(kepit olleet jo la asti) kunnes vasta maanantaina kuvattiin ja eihän siellä kait mitään murtumaa ollut tai ei lääkäri ainakaan ollut löytänyt(nuori vasta valmistunut ja opas kirjaansa luki koko ajan..) ja sanoi et revenneet nivelsiteet tms. kipsi pois tortaina ja sitten uudelleen tutkitaan liikkuvuus ja muut..voi v***u mikä arvauskeskus..täytyy vaatia ultrausta onhan se vika löydyttävä en voi olla kepeillä iäisyyttä.ja jos eivät ultraa niin jos kipee vaan on vielä ens viikolla niin yksityiselle mentävä.. :kieh: :headwall: on tää niin tätä |O
Eli oon ollu vähän hukassa tuon jeren kanssa,eihän noissa isoissa pojissa mitään mutta tuon pikku jätkän kantaminen ja silleen..onneksi anoppi ja appi on hoitaneet aina miehen töissä olon ajajn poikia,ei olisi tullut mitään.
Paitti pitää valittaa ,ihan oikeesti miten voi olla niin ettei mummo saa lapselle velliä ja ruokaa menemään..sitten tulee ihan sika nälkäisenä kotiin ja syö vellit ja puurot jne.onko liian vaikeeta et heti kun herää velli annetaan ja sitten kun seuraavan kerran kinisee niin ruokaa lämmitetään(vai lämmiittääköhän ne sitä ollenkaan..)voih,ei pitäisi avusta valittaa mutta kun ei oikein homma tuon pienimmän kaa suju.hyväähän ne tarkottaa mut luovuttaako ne liian helpolla jos vähän suu menee jerellä suppuun kesken syönnin,se van saattaa nimittäin kokeilla et mitäs sitten tulee kun näin teen.äh,häettää ihan tämmösestä narista ju huomenna pitäisi sanoa asioista..kuinkahan sen tekeisi ettei ihan herne nenään menisi niille ja kokisi etteivät ollenkaan osaa lasta hoitaa.. :/

Jep nyt tuli " bläk aut" aivoihin.... :LOL: :whistle: ;)

Nappa ja Jere 5kk 16pvä

heips!

me käytiin tänään muumimaailmassa =) oli kiva reissu. miisa viihtyi hyvin. kantoliinasta oli paljon apua. tosin kun sosetta syötin sillain et miisa oli vaunuissa selkänoja hieman ylhäällä, niin silti liian vaakatasossa ja sosetta meni väärään kurkkuun. kamala kakominen ja onneksi oli reilut valjaat niin et sain pään vaunun laidan yli kun oksensi kunnolla. olis mangot ollu muuten pitkin vaunuja lopulllisesti.

ja älytön tuommoinen naapurinsetä :kieh: eiks vois sopia että jos lapset tekee pahojaan eikä usko niin sit kantaa kotiovelle komennusta saamaan?!

Annettiin Jerelle alotus puuro maistiaiset siittä tetra puurosta muutamana kertana, tais tulla 4 satsia. Sit siirryin siihen Hipp:in jauhekaurapuuroon, jota alkuun maisteli ihan hymyssä suin.
Eilen illalla poika sit päättikin, et tuota en syö. Suuttu oikein, vaikka kuinka koitin houkutella. Loppuilta raivottiinkin sitten. Sekaan laitoin kuningatar sosetta, eli makeutta oli.
Aamusta koitin taas eka ilman sosetta ja sit soseella, ja sama homma. :kieh: Kaapissa oli 1 tetrapuuro (kaura-vadelma), ja se meni alas ihan heittämällä. Ilmeisesti rakenne on niin erilainen tuossa jauhe mallissa. :|
Täytyy vissiin pitää pieni paussi tossa jauhemallissa.. :snotty:

Oliko Mikki Muumimaailmassa kovinkin ruuhka?

Mulla on Sanuli kuparikierukka, ja oon ollut tosi tyytyväinen tähän.
Alkuun mullakin oli pientä tiputtelua, joka kesti joku 2-3 viikkoa.
Ens viikolla mulla olis kontrolli tosta kierukasta, hitto, MINNE 3 KUUKAUTTA ON MENNYT?????? :eek:

Hittolainen, että osaa olla selkä kipiä. :ashamed:
Mitenkään päin ei ole hyvä ja lihas relaxantteja ja särkylääkkeitä kuluu.
Sain onneks tälle päivälle hierojalle peruutus ajan.

eipä ollut kovinkaan ruuhkaisaa muumimaailmassa. ainakaan verrattuna viime vuoteen kun oltiin heinäkuussa. aamupäivällä lippuluukulla sai jonottaa mutta muuten meni tosi joutuisaan. teatteri esitykseenkin sai valita paikkoja ettei vaan tarvinnut tunkea johonkin väliin. ilmakin oli sopiva. varjossa oli tosi vilpoisaa.

Nappa, "muutamat" venähtäneet nivelsiteet läpikäyneenä, kuulosta tutulta. Eli nivelsiteet kun nilkasta venähtää, niin aluksi sillä voi kävellä, mutta sen jälkeen tuska yleensä seuravana päivänä on semmoinen, että jalkaa ei edes maahan laiteta. Mulla sama jalka on mennyt niin monta kertaa, että kirurgin veistä on uhattu sille näyttää aina "seuraavalla kerralla", mutta semmoista kertaa ei vielä ole tullut. Nyt nivelsiteet on niin löysät, että välillä jalka muljahtaa alta pois.. Kepit on todellakin tutut jo mulle, esikoista kun odotin, niin meni jalka silloinkin ja olipas kiva könkätä ison mahan kanssa kepeillä... :kieh:

Tässä itse kans olen ajatellut tuota puuroasiaa, mutta pelottaa, että laittaa suolen tukkoon.. Mietin, että arvaiskohan antaa vaik kaurapuuroa luumusoseella terästettynä.. Kun tuo kakkaaminen on nytkin ihan oma taiteenlajinsa, siihen ei totisesti toivo mitään hidastuksia enää.

nappa mulla meni aikoinaan nivelsiteet poikki ja laittoivat kipsin kun luulivat sen murtuneen, pari päivää oli kipsi kun soittivat että on vaan venähtänyt, kipsi pois ja eikun kävelemään ilman mitään tukia. Vuosia kului ja vaivoja oli koko ajan, nilkka pyöri miten sattuu ja lääkärissä juoksin, kunnes totesivat että nivelsiteet on poikki. leikkauksees ja eka luukalvosta siteet , poikkesivat, uus leikkaus jänteistä uus nivelside ja se on kestänyt, mutta venynyt, sanoivat et jos vielä joudutaan leikkaamaan niin suoristavat koko nilkan :( vaadi kuule kaikki tutkimukset mitä vaan löytyy, ei oo kiva kärsiä muitten mokista.

Tsemppiä ja muista valittaa ja vaatia.

Heipä hei.
Mulle tuli tänään Vaukirjan synnytysopas. :LOL: Piiikkusen myöhässä vaan. Ja juuri toissa päivänä vein postiin palautettavaksi niiden ensimmäisen vauvakirjapaketin. Aika kiskurihintoja, mielestäni.
Ihme etteivät huomaa, että olen jo vauvani saanut. Mun nimeä ei edes voi sekoittaa toiseen, koska olen ainoa tällä nimellä varustettu ihminen.
No, kai ne toimii vain as.numeroilla.

Villen masu on toiminut normaalisti Piltin jauhekaurapuurolla. Semperin jauheriisipuuro pisti kovalle. Eikä poika edes tykännyt siitä.

Tänäänkään ei aamupuuro/-maito maistunut. Vasta puolen päivän jälkeen meni, uutuutena, kana-kasvispurkki. :p
Tai joihan poika aamu seitsemältä vajaan 200ml maitoa.

Taas on kilo tipahtanut. :D Nyt saldona -17kg, vielä 9 jäljellä. Hitaasti mutta varmasti menee. Kiva!

Mieki olen kattonut noita jauhemallin puuroja, mutta olen vielä tyytynyt noihin hiutaleisiin. Eka kun erottaa tytölle puuron ja sit vasta maustaa suolalla niin saa itsellekin samalla kertaa. Tosin, riisipuuro hiutaleista tehtynä ei oo mun makuun, saa typy syödä ihan yksin sen. Meillä pitää syöttää jotenki hassusti pienen pieninä nokareina kerrallaan. Muuten tulee kielen kanssa pihalle. Ihan kuin se ruoka ei mahtuis sinne suuhun sen kielen kanssa yhtä aikaa.

Meillä meni tänään totaalisesti hermot kun yritn opettaa ja harjoittaa kääntymistä. Ei halua itse kääntyä niin ei sitten. Mahallaan kyllä viihtyy, mutta ei itse mene. Ja yleensäkin kaikista mukavinta olisi vain äidin sylistä katsella maailmaa. Alkaa vaan jumittaan noissa käsissä ja varsinkin kyynärvarressa tuntuu tunnottomalta, oiskohan jo tooosi jumissa kantamisesta.

Niin syömisestä vielä että jos heräilee yöllä niin olette kai lisänneet ruoan määrää vai? Meillä on nyt viikko heräilty öisin ja kuvittelin että se paranemisen myötä helpottais mut ei. Tai siis kertoja per päivä. Mie aattelin että pakko kai se on. Iltapuuro ja toinen perunaateria nyt kokeeksi lisää. Ja kaupassa totesin et kolme tuntia on kai ihan hyvä ruokailu väli, muuten huuto yltyy liikaa. ENnne meni neljä tuntia ihan hyvin, kai se tuo ruokahalukin kasvaa kun alkaa maailmaa tutkimaan, mie en vaan sitä ole tajunnu.

Mulla on se hormonikierukka ja on vuotanut silläkin koko ajna.Tai no laskin et ehtiu tossa olla yksi viikonloppu et ei vuotanut. Mut ennen menkkoja ja niiden jälkeen on aika monta päivää tiputtelua. Toisaalta hyvä puoli on se et ei tarvi siteitä! Ja minä kun itkin et tarviin kohta vauvan vaipan tuonne housuihin loppuiäksi, kun niin runsaat oli. Että sillä saralla on helpottanut ja mullakin oli kauhee vauvakuume, ja tietty se asennus hieman sitä vahvisti, tuntui että tähänkö nämä nyt loppui. nämä lapset. Mut ihan kivasti on jo unohtunut kuumeilut ja ootetaan nyt pari vuotta ainakin.

Siis tökkii tosi pahasti, teksti tulee tosi paljon myöhemmin. Onko mulla liian hidas kone vai hä.

Onnea kaikilee laihduttaneille ja laihiksella oleville! Hienoa työtä ja hatunnosto! Mie en ite pysty millään ja vaikka mies yrittikin eilen kehua niin toivottomalta tuntuu. Olen ollut tän viikon (joo, vasta keskiviikko!) syömättä mitään hyvää. No okei, pullaa sai syödä kunhan oli leetaa. Sanoi vaan et joko sie olet laihtunut! :LOL: en.Siis että haluttaa suklaata. Mut jos otan yhden niin sitten pitää ottaa toinen ja niin edelleen. :ashamed: Jussina mies aikoi hankkia minulle yhden jäätelön jos aurinko paistaa, paistaispa! :kieh: Onneton naisen kuvatus kun en laihikseen pysty mie. Liha on heikko...

Vilipi ja Krista 5kk

Joo nää sivut kyllä tökkii ihan mahoton! Mikähän juhannuspila tää nyt sitte on :kieh:

Myyra :flower: Kivasti paino tippunut! Tsemppiä vaan!
Mä kävin tänään ostaa S koon lenkkeilyhousut :D Tulipa hyvä mieli :D

Puuroa meillä vauva syö ihan tavallisista hiutaleista, nyt menee kaura ja ruis. Huomenna vehnää...

Meijän naapuri, se räkyttäväkoiranaapuri, oli laittanut talon myyntiin!!! Jihuu!!!! Tässä saattaa pian päästä rauhaan, näin kolmen vuoden sinnittelyn jälkeen :whistle:

sanuli: mulla oli kerran kuparikierukka, vuodin reilu 5kk putkeen ja sit poistatin ku hermo meni. Neuvolatäti kyllä sano et vielä kuukausi niin sit pitäs hellittää JOS hellittää mut en vaan jaksanu sitä enää niin poistatin. Että näin meillä

Heippa!

Meillä kanssa syödään iltaisin puuroa. Käytössä on Piltin kaurajauhe ja Saku on kovasti tykästynyt siihen. Olen kyllä aina laittanut mukaan yhden lusikallisen hedelmää...

Noista kierukoista vielä. Mulle on vähän aikaa sitten asennettu hormonikierukka ja ainaskin mulle se on sopinut loistavasti. Vain vuorokauden verran asentamisen jälkeen oli pientä vuotoa, mutta sen jälkeen ei mitään!

Tänään kävin teettämässä fysioterapeutilla sellaset kunnon pohjalliset kenkiin, kun nyt tulee liikuttua niin paljon, että välillä jalat väsyy. Ihanan tuntoset jalalle!!!

Ilta ollaan tänään pojan kanssa kahdestaa kotona, kun mies lähtee firman kesäjuhliin. Onneksi juhlat on lähellä, jotta mies löytää toivottavasti "ihmistenaikaan" kotiin. ;)

Huomenna sitten ruokakauppaan ja valmistautumaan henkisesti juhannuksen viettoon!

hei hei, pulleroballerina ja Saku

Juu huomenna ois se arvauskeskus reissu..oikeestaan on semmoinen lääkäri päivä..oikein jussiksi kuntoon :LOL: :headwall: :D ekana menen poistattamaan kipsin ja sitten 10.10 menen papakokeeseen ja hakemaan pillerireseptini ja heti perään 10.30 menen lekurille näyttämään tuota koipee,täytyy siis vinkua sitä ultraa ja vaatia hoitoa.kuulostaa teidän muisten kokemuksista päätelleen et katkenneet/revenneet nivelsiteet on minunkin vaivana.Kipee on,siis illalla ja yölläkin kun tulee sitä tavllista lihasnykimistä kun alkaa kroppa rentoutumaan niin just uhalla tuota jalkaa nykäisee ja vihlaisee niin pirusti että...joatin siis on siellä rikki ei se enää pitäis olla venähdyksessä tms. :/ :kieh:
Jere tuolla huutelee...viimeinen päivä mummolassa sillä ja nyt oli sit kuitenkin ees ruoan syöny mut nyt valvoo kun tullessa nukkui vaunuissa reilu puoli tuntia. Joo jospa se kohta siitä hyytyy..
meillä ollaan niin suppusuu kun ei joatin tahdota ja selkä kaarella väännetään kun joatin uuta olisi toiveissa kuin sylissä olo tms. on niin omapäienn muksu jotta,ei oo veljensä ollu tuommoinen,mut kai tää viimeinen otta sitten mutsista luulot pois ja ettei tekisi enää varmasti yhtään mukeloa :whistle: ;) :LOL:

Huutikseen katselemaan taas jerelle vaatteita...

Nappa ja jere

Yhteistyössä