TAMMIVAUVAT 2007

Sofia: kiva et on muitaki joilla yritys päällä

Kränä, Poio, Suklis: kiitos toivotuksista. Annetelle kiitos kannustavista sanoista!

kovettaako vai pehmentääkö banaani vatsaa???

tässä oon koettanu laskeskella et milloin vaavi syntys, jos heti tärppäis. taitais mennä huhtikuulle. eka raskaus alko heti ekasta yrityksestä, joten toiveissa ois et tää toinenki tärppäis melko pian. toivottavasti, aika näyttää.

nyt tökkii ihan kunnolla ajatus, taitaa olla parempi painua pehkuihin...
 
moi! on kyllä ollut kiva ilma tänään, käytiin mummolassa. Tyttö sai tänään maistella luumusosetta, kun pe aloitin soseiden maistelun perunalla. Luumusta tykkäsi ihan erilailla kun perunasta.

Kiva kuulla että täällä muutkin kestovaippailevat, me aloitettiin kestoilu..melkeenpä heti kun päästiin sairaalasta pois. Raskausaikana jo päätettiin aloittaa kestoilu egologisuutensa+ rahan takia. Kesällä ollaan kyllä käytetty myös kertiksiä, kun ei pyykkiä kerkee niin paljoo pesemään..samoin kertikset olleet reissuissa kätevämpiä :saint: joten ei olla mitään ehdottomia kestojen suhteen.

Mites teillä muilla vauvan nukuttaminen illalla sujuu? meillä tyttö nukahtaa vasta 23 aikoihin, vaikka yritän kovasti jo aikasemmin nukuttaa. Tyttö nukahtaa edelleen vaan tissille, mites teillä muilla? illalla kun mennään sänkyyn, niin tyttö haluaa pitkään olla rinnalla, ja siihen myös lopulta sitten nukahtaa. Nyt on öisin ruvennut monta kertaa herämään syömään, joten siksi soseet aloitettu.

Nipsu27: oletko vasta aloittanut vellien antamisen illalla? missä vaiheessa ne yleensä aloitetaan? samoin missä vaiheessa aamupuurot? sitten kun on eka maisteltu jokun aikaa, muita ruokia? olipas varmaan tyhmiä kysymyksiä :snotty: no nyt yritän mennä uudelleen tyttö nukuttamaan jos sattuisi nyt nukahtamaan..

t: mami ja viola5,5kk
 
meilläkin kestoillaan. olenkin miettinyt et miten sitä kykenis kestoileen kahden vaippapöksyn kanssa. onko sulla aikomus kestoilla kummankin kanssa? mulla ois haaveissa. päädyttiin käyttään kestoja kun wilman pylly ei tykännyt kertakäyttösistä. ja nyt oon ihan hurahtanut

meillä alkaa iltasin kitinä, jolloin neiti viedään omaan sänkyyn ja annetaan tutti suuhun. joskus joutuu useamman kerran tutittaan. meillä ei oo tissitelty ollenkaan.
 
B) B)
onnea yrityksen aloittaneille ja paljon plussa tuulia :heart: :flower: :flower: vauvat on ihania :heart: :heart:

juu meillä jere on iso poika,syö hyvin koko piltti purkillinen menee ja jälkärit päälle ja velliä jo kohta ja taas kinteetä ja yöllä kerran maitoo syö 160ml ja aamulla taas velliä ja sitten sosetta ja sitten ruokaa ja sitten.....näin päivästä toiseen..nukkuminen taas toinen juttu,siis lapsella ei mitään rytmiä nukkuu kun nukuttaa....välillä tympii mut toisaalta taas aattelee et antaa tään kolmannen ja viimeisen nyt sitten olla miten on,saa nähdä kostautuuko kun poika isompi... :whistle:
en jaksanu kestoilla laiskuus iski...jos sitten kun isompi ja kakan jo saa pottaan niin sitten siinä kuivaksi opettelu vaiheessa,nyt ei jaksa ja osan jo kestiksistä annoin kaverille eteenpäin..sellaiselle luomu kierrätys yms.touhu mammalle jolle eka tulee,varmasti käyttöön tulee ja lapselle ei mitään uutena osta kaikki pitää olla kierrätettyä.ihana periaate ja jos jaksaisin ja olisin pitkä pinnainen niin voisin toteuttaa itsekin semmoista mutta kun.. ;)
tuntuu et kavereille tulee kaikille vauvoja ja mulle jo tuli se viimeinen...kai jotain vauva kuumetta mut kun itemmälle sitä aattelee karisee hyvin äkkiä pois se aate,pillereitä syön ja kolme listaa ja sitten tauko ,kovasti sai lekuri puhuttua mulle kierukkaa sitä hormooni mutta jotenkin meitityttää vieras esine jossain tuolle sisällä,jos kävisi niin olsiihan se helppo vehje ei tarviis muistella..KUIS KÄYTTÄJÄ KOKEMUKSET HORMOONI KIERUKSTA???? :wave:
tuosta lapsen nukkumaan menosta vielä..(nää pisteet ne muuten jotakin ihmistä ärsytti meidän sivuilla joskus...hih) meillä jere kun alkaa hieromaan silmiä niin silloin kun sen vie nukkumaan niin varma tapaus putoo kuin polakka 2min aikana,muuten saa herutella tunninkin eikä sitä oo sen jälkeen yritetty kun hokastiin et kun nyrkit hieroo silmiä niin silloin poika nukkumaan..helppo kaveri sen suhteen. Muutenkin kiltti poika se on :heart: :heart:
* meillä aloitettiin vellien annot illalla ja sillä tiellä ollaan edelleen vaikka neuvolassa sanoivat et pitäisi siirtyä puuroihin mut kun ne on jerestä YÖK ja pään puistatus päälle.. :| no jospa se 8kk ikään mennessä tottuisi puuroon aina silloin tällöin maistellaan et joko nyt entä nyt,vileä ei oo hommaan tarttunu.
* meillä jere menee ilalla nukkumaan vellin jälkeen noin 21.00 sinne sänkyyn viedään kun on jo silmät ristissä toisella,joskus purpattaa hetken mut yleensä nukahtaa samoin tein.

olisiko nyt tämä tässä taltä erää...
=)

Nappa ja jere n.6kk(kaksi päivää vaille) :heart:
 
sofia82: pari viikkoa olen velliä antanu iltasella. neuvolassa kehottivat aloittamaan kun ei painoa ollu tullunna tarpeeksi (kuukauden aikana ei ollu noussu paino ollenkaan, johtuu siitä et emmi oli kipeenä, viikon ripulilla ja kuumessa muutaman päivän)
ja viikon olen maistattanu yhtä ruokaa kerralla. esim. viikko porkkanaa..

huomen ammuna sokerirasitukseen keljuttaa jo valmiiksi mennä sinne istumaan 2h :/ :/

nipsu ja emmi 2päivän päästä 6kk
 
Nappa: hormonikierukka oli mulla ja oli aivan superihana! Olen pyytänyt reseptin jo uudelle kierukalle. Mulla ei ollut koko 5 vuoden aikana yhtään menkkoja ja laskin, että on edullisempi kuin pillerit. Tietenkin tulee vielä säästöä kun ei tarvitse rättejä ostella. ja kun sen pyytää runsaisiin vuotoihin, niin saa Kela-korvauksen. Yksityislääkäri laittoi mulle esikoisen jälkeen, vaikkeivät kk:t olleet vielä alkaneet, tk-lääkärit haluaa kuulemma odotella parit vuodot synnytyksen jälkeen. Pelkkää positiivista sanottavaa koko höskästä. Miesgynekologi käänsi langat kohdunnapukan päälle siten, että mies ei niitä tuntenut, mutta itse pystyin tarkistaman, että on paikoillaan. Toisen kerran naisgyne nippaisi toista lankaa lyhyemmäksi ja mieheni sanoi, että hän tuntee sen, joten toinen lanka nyppäistiin lopulta minimaaliseksi ja toinen jätettii käännetyksi.

Minä olen nyt pohtinut ja pohtinut sterilisaation ja hormonikierukan välillä. Kallistun jälkimmäiseen. Hormonikierukka on minulle osoittautunut hyväksi vaihtoehdoksi, ei siis vuotoja ja jotenkin sterilisaation lopullisuus pelottaa. Haluan jättää iltatähdelle oven auki, nyt emme vielä halua kolmatta Hipun hoidon vuoksi.
 
Juu, meille tuli kanssa se Muksu-paketti.. Ei meilläkään istuta ku on niin pyöree peppu B) hih. Turvakaukalossa neiti matkustaa edelleen ja hyvin nukkuu siinä :) pikkuhiljaa pitäis katella isompaa istuinta.. Pelkällä imetyksellä mennään viel, musta tää on niin helppoa. Ens viikolla aattelin kyllä aloitella jo kiinteitäkin.. Millä sitä alottelis..? Kaupan pilteillä ja bonalla ym kuitenki. Vähän oon katellu, et löytys perunaporkkanaa, perunakukkakaalia ja näin.. Noh, kokeillaan. Ajattelin ensin antaa ihan kasvissosetta, ja makeaa otetaan vasta myöhemmin, ettei likasta tuu samanlaista herkkuhammasta ku äidistään :D

Meil Aada nukahtaa 19-21 illalla. Kun näyttää siltä ,että meinaa lattialle nukahtaa niin iltahommat ja sänkyyn, tisu suuhun ja sit useimmiten neiti jää hereille sänkyyn mutta nukahtaa nopeesti.. Yöllä kyl monta kertaa herätään, parin tunnin välein vähintään mut olen ajatellut et se nyt kuuluu asiaan.. :D pari tuntia aamusta on hereillä, yleensä herätään siinä 9-11 välillä ja noustaan ylös. Sit nukkuu vaihtelevasti päikkäreitä.. Valillä menee toista tuntia esim 12-14.
Ihan tyytyväinen olen kyllä näinkin :)

Jotkut yrittää pikkukakkosta :) onnea ja plussatuulia! Ite periaattees haluis kanssa eikä miehellä oo mitään sitä vastaan, mut järki sanoo että ei!! :D vähän kyllä pelottais se miten kahen muksun kans pärjäis.. Mutta on sitä viel niin nuori että kerkee saada monta lasta.. itellä olis neljä suunnitelmissa :xmas: :eek: mutta kattoo nyt kuin käy kun lapsia ei tehdä, niitä sadaan :saint:

torstaina nla, sillon lisää kuulumisia..

t.pepsu ja Aada reilu 5 kk
 
Sanuli: kyllä mä oon vähän miettinyt että pikku kakkosenkin kanssa kestoiltaisiin, mutta ihan tilanteen mukaan miltä näyttää:) kyllähän sekin jo säästöä ois jos vaikka kaksikin kestoa/pv. mut sitten sen näkee..

Niin toivon että pian tärppäisi, sen pikku kakkosen suhteen..oon vielä niin pirun kärsimätön luonteeltani, että..mutta ei siinä muu auta kun odotella;)

Ihanan helpolta teillä muilla kuulostaa, iltaunille käyminen, meillä tyttö ruvennut jostain syystä valvomaan päivisin pitkiä pätikiäl. Eilenkään ei paljoo päiväunia nukkunut..ja jos nukahtaa niin saattaa nukahtaa tissille, toivottavasti tää on nyt vaan väliaikaista..mutta ei tyttö kummiskaan kiukkuselta tunnu..

tulipas nyt sekavaa textiä toivottavasti saatte selvää..sori kun kirjoittelin nyt vaan itsestäni :snotty:
 
Iltaa

Muistaspa kaiken nyt mitä täällä on ollu tapetilla. (voi blaah muuten kenen se olikaan poika löytänyt tapettiroskan seinältä. Harmi juttu!)

Hormonikierukka oli mullakin ennen Peteä ja tykkäsin kyllä siitä kovasti. Jäi vuodot pois kokonaan. Eka puol vuotta oli vähän puberteettiolo, kun laitatin sen epäkunnollisten menkkojen jälkeen. Eli kantsis kai kuitenkin olla menkat ollu ennen ku laitattaa.

Pikkukakkosia siis yrityksessä... Huhheijaa, mullaki on kyllä vauvakuumetta ollut pitkään jo, mutta ei kyllä vakavissaan vielä toivota uutta raskautta. Testataan imetystä ehkäisykeinona ;) Mulla on kaks ekaa lasta 1 v 8 kk ikäerolla, ja ihan kiva ikäero se oli. Nyt kyllä tuntuu, ettei oo vielä paikat palautuneet synnytyksen jäljiltä, joten uus raskaus olis vähän liian pikaista.

Kestoilusta oli puhetta. Kränä, mitähän vaippoja sit loppujen lopuks hankit? Kyllä kestoista monista tulee kertistä paksumpi paketti, mutta se on tottumiskysymys. Ohuitakin saa, mutta niissä on sit monesti imuna noita "erikoismateriaaleja" eli bambua tai hamppua. Jos ne nykyiset vaipat ei just nyt tunnu hyvältä, niin ne voi myöhemmin sopia paremmin. Ja niistä saa kyllä myymällä huutonetissä/muilla nettikirppareilla ihan hyvin takaisin rahaa, jos ei kerran oo paljon edes käytetty.

Aattelin kyllä jatkaa kestoilua, vaikka olis kakskin lasta. En koe sitä kertseilyä työläämpänä. Vaihtoväli on kolmisen tuntia. Olen kyllä onnellinen kuivausrummun omistaja, eli pyykkihuolto on mulla helppoa koneiden ansiosta. Kyllähän noi kertyy välistä sillain noi vaipat, ettei oo valmiiksi täytettyjä systeemejä, mutta siinä voi sit vauva ilmakylpeä, kun itse lataa vaipan. Hajuttomuus on musta kestoilun huippuominaisuus, jouduttiin nimittäin mökillä käyttään jonkun verran kertsejä, ja :x oksuhymiö. Älkää ny loukkaantuko, mutta mun 11-vuotias sanoi, että hänen mielestään vauvat on aina haissu pahalle, paitsi meidän Pete. Ja siellä mökillä sekin oli sit välillä ruvennu haiseen pahalle. Sit se totes vaan, että nyt hän tajuaa, että kyse on noista vaipoista :LOL: :LOL: :LOL:

Poio ei onneks meille asti kuulunu Jeren huuto verikokeessa. Se on kyllä karua, nimim. kokemusta on muutamasta kymmenestä verikokeesta. Isommilla yhtä karua, ja sit ku ne osaa laskea "yy kaa koo nee vii miks pitää ottaa viis putkea verta". Äitiyden harmaita hetkiä :(

Onpas mulla hymiöpäivä. Nyt lähden tyrmään Peteä unille. On nimittäin ukko mennyt viime viikot vasta klo 24 jälkeen yöunille. Tarttis vähän saada järkevämpi unirytmi.
 
TeeTee: mä ostin Popolinin vaippoja, sellaset jossa on kuori ja sisävaippa, eikös sellaset oo äippäpakkauksessa...? Taas ku luin sun innostunutta kirjoitusta kestoilusta niin tuli olo et kyllä mä jatkan kokeilua :D Ois niin kiva... Jos sulla on ylimääräsenä meijän kokoa niin voisin vaikka yhen/kaks vaippaa ostaa sellaisia joista saa pieniä/ohuita kuoren sisään. Meilläki on kuivausrumpu...

Että on kyllä mahtava olo ku heppainnostus nyt tarttui 2w tyttöön. Koko ajan hokee et mennään ratsastaa :D Ja harjailee heppojen harjoilla pöytiä ja seiniä :D Tahtoo oman pollen :heart:
 
ihanaa kun toiset jaksaa jo toivoa lisää vauvoja. no, toivon minäkin mutta taitaa jäädä vielä tulevaisuuteen. mieskin jopa muuttanut mieltään niin että puhuu että sit joskus kun tulee 3. tähän asti saanut aina itse ensin puhua että eikös vauva olis ihana!?

mies ilmoitti tänään että lähtee huomenna autokauppaan. saa nähdä minkä kanssa se tulee. toivottavasti saa tosta vanhasta sopivan hyvityksen niin se jää sit sinne. ei jää nurkkiin pyörimään. työautoaan vaihtaa, minä saan ajaa mein rakkaalla perheautolla (johon muuten juuri asennettin ilmastointi, saa nähdä miten totun siihen )

maistatin neidille eilen parsakaalia. ja voitte arvata tämänpäiväset kakkakäryt :x

nyt hakkaa avoissa tyhjää.... :wave:
 
6kk neuvola takana, kylläpä aika menee hurjaa vauhtia!
-0,5 käyräläisen mitat: 8110g, 68cm, pipa 44,8cm

Nyt Villekin on alkanut punkeamaan istualleen oikein urakalla. Ja kohta pitäisi aloittaa totuttaminen Tutteli kakkoseen. Pikkuhiljaa lisäillen sen määrää.

Häät meni mukavasti ja kämpän vaihdos anopin kanssa hyvin. Jälleen kerran ihmetteli vauvan rauhallisuutta ja tyytyväisyyttä.
Onhan tuo ihana vaavi. :heart:

mikille myötätuntohalit täältäkin. 3-v osaa olla aika hermoja raastava, olen itsekin tainnut kerran jos toisenkin kirota sitä täällä. :whistle:
Meillä on kanssa revitty tapettia, tai oikeastaan boordia. Melkein puoli metriä sitä on kadonnut oman sängyn yläpuolelta. Ei ole kivaa ei.
Ilmastointi on ihana! Meillä on se ollut hajalla pari vuotta mutta ei viittitä korjauttaa sitä, kun auto on niin vanha jo. Ostetaan uusi sitten, kun menen töihin. Kunhan tuo kestäisi siihen asti...

Onnea kaikille uuden raskauden odottajille!! :flower:

Tuo hormonikierukka kuulostaa hyvältä, harmi etten sitä voi itse käyttää.
Kuparikierukka aiheutti mullekin tolkuttoman vuodon, jota kesti juuri niin kauan, että härpäkkä otettiin pois. Kurjaa.

Mies tuossa soitteli sinne Kränälle päin ja mökki on kuulemma ihan vapaa, kaikki muut sinkoilee ympäri Suomea kesän. :D Muutama päivä ja lähdetään. Ilmoitan sitten. :D

Lomareissua odotellessa,
myyrä ja Ville, ylihuomenna 6kk
 
Kerrankaa ei sada eikä aurinko porota pilveettömältä taivaalta et ois hyvä olla ulkona niin johan ilma seisoo niin et ku oven aukasee niin ötökät käy kimppuun mustana pilvenä :kieh: Ei täällä oo koskaa hyvä :( Onneksi serkku kävi lastensa kans kylässä meitä viihyttää aamun...

Meilläki ois parin viikon päästä vk-loppu reissu, riippuu saako kaverin perhe siihen mennessä portaat talon yläkertaan valmiiksi :D Kiva päästä uuteen paikkaan kyläilee. Ei olla koskaa aikasemmin siellä käyty.

Kyllä se aika tosiaan menee nopeeta! Ens viikolla meijänki vauva täyttää 6kk! Ja pääsee puolvuotis neuvolaan. Ryömimis yrityksiä eilen oli kovasti, otin muka kuviakin mut eipä se sitte eteenpäin mennykkää :D Paikallaan pomppi ja pyöri vaan. Mutta jospa parin kk:n sisään menee jo eteenpäinkin :D
 
Ihme ettei noita hampaita jo tule. Kuola kastelee kaiken ihan läpimäräksi.

Kränä: Oltiin juuri yhteydessä sikäläisiin, eikä kuulemma savutkaan auta niihin ötököihin. Kamalaa. Venäläisiä terroristisääskiä?!
Me ollaan urheita ja siltikin vaan ängetään sinne. Kortisonivoiteet mukaan ja menoksi. :kieh:

Huomenna me mennään miehen kanssa Ikeaan. Ihanaa! Lupasi tulla kärsimään sinne mun kanssa.
Mummu tulee aamusta katsomaan lapsia ja me mennään Espooseen.

On tämä lomailu kivaa! :D
 
Vissiin Jereen vaikutti eilinen pistely, et tänään en ole päässyt ees vessaan ilman huutoa. Kokoajan pitäis olla sylissä tai ainakin näkyvillä.
Tällä ilmalla tuo sylissä pitäminen on aika mukavaa, kun hiki valuu kummaltakin. Rintarepussakaan en viittinyt kauaa toista roikottaa.
Huomenna koitan fiksata vanhasta lakanasta jonkinsorttisen kantoliinan. En viitti heti sännätä liina ostoksille, jos tuo ei viihdykkään.
Kaveri oli tehnyt noin, oli vaan leikannut lakanan kahtia pituus suunnassa ja ommellut palat yhteen. Toimii sillä kuulemma ihan hyvin. Saas nähdä.. ;) :whistle:
 
tosi ihana ilma tänään ollut:) käytiin maauimalassa vähän ilta-aurinkoa ottamassa:)
Tänään annoin tytön vähän maistaa maissivelliä päivästä, kun olisi ollut tarkotus antaa sitä sitten illalla, vähän vatsan täytteeksi, kun ei tuo maito näytä kauaa öisin enää nälkää pitävän niin usein syö yöllä..mutta siitä maissivellistä tuli suun ympärille ja kaulaan sellasta nokkosihottumaa, joten en sitä uskalla nyt enää vähään aikaan antaakkaan..illasta kokeilin sitten vielä tänään riisivelliä, se maistui onneksi myös eikä näyttänyt onneksi mitään oireitakaan siitä tulevan:) peruna ei tytölle vieläkään maistu...

niin sitä tässä itsekkin ihmetellään, että miten tää aika meneekin niin nopeasti, ei olisi koskaan uskonutkaan..tuntuu välillä vieläkin että vastahan mä synnytin ja nyt tyttö jo osaa kummiskin niin paljon kaikenlaista..välillä tulee oikeen haikee olo, mutta toisaalta taas innolla oottaa kaikkee uutta kehitystä:)

Miten te muut suojaatte vauvojanne auringolta?

mä oon pitänyt tytöllä pitkälahkeisia/hihaisia vaatteita yllä, sekä isolierinen aurinkohattu päässä, varjossa myös yritän koko aika pitää tyttöä..ostin myös apteekista sellasta aurinkorasvaa jossa on vaan fysikaalinen suoja, niin sitä oon varmuuden vuoksi laittanut vähän kasvoille, kun niitä on vaikee muuten oikeen suojata..

mutta johan tässä tulikin tarinaa;) jätetään toiseenkin kertaan..

moido!!
 
Heip!

Eli haluaisin hieman udella miten muilla yöt nukutaan?

Meillä kun vielä tisutellaan 3 kertaa yössä. Ja tyttö torstaina 6kk.
Alkaa äippä oleen aika loppu, lisäks kun saa tutittaa yössä vielä useaan kertaan. Alkaa tässä kaipaamaan jo edes yhtä 2 tunnin yhtäjaksoista unta :whistle:

Meillä opittiin istumaan tuetta, nyt ei oltais vaunuissa millään enää makuuasennossa. On niin paljon kaikkea uutta katsottavaa

:heart: B)

 
viveka-75:meillä tyttö herää kanssa useeseen otteeseen yöllä syömään, ei näytä maito enää kauaa nälkää pitää..aloitin tossa vasta pe soseitten maistattelun ja hyvä ku menee edes teelusikallinen alas, joten sellanen määrä ei kylläseksi tee :whistle: mutta ihmeen hyvin sitä jostain syystä jaksaa, kait sitä sitten auringosta energiaa saa:)
 
Moikkis,
meillä kans aika tiheesti syödään yöllä. En aina osaa laskea, kun imetän aika nukuksissa. Ehkä kolmisen kertaa taitaa vauva syödä. Eilen teki ennätyksen ja meni nukkumaan 22.15, ja nukkui noita syöntejä lukuun ottamatta kellon ympäri.

Kränä laitoin sulle yv:tä.

Poio ja muutkin: kyllä se tosiaan se kantoliina onnistuu lakanastakin. Vois sitä vähän vielä kaventaa, 75 cm on sillain leveä, että jää helposti rutulle. 60/65 cm olis parempi. Sauma kantsii tehdä niin, että ompelee ensin nurjat puolet vastakkain, ja sit kääntää ja ommella oikeat puolet vastakkain niin, että se saumanvara jää sinne sisälle. Sen voi sit vielä tikata toiselle puolelle saumaa kiinni, ettei jää sellainen liehuva saumanvara. Munkin eka pitkä liina oli lakanasta. Ja vink vink, nyt aleaikana saa kivoja kankaita Anttilan verho-osastolta, esim. intianpuuvilloja.

No mut nyt saunaan, oon ollu tänään tuolla helteessä maalaushommissa ja kitkeny nurmikonalusta rikkaruohoja. Ne kasvaa tosi hyvin, vaiks nurmikko onkin hitaasti itävää sorttia.

TeeTee
 
Annoitko Sofia maissivelliä ihan pelkäältään? Koita sekottaa vähän sitä maitoon. Joko siis omaan tai sit korvikkeeseen, en nyt muista imetitkö.. :snotty:
Jokatapauksessa tissimaitoon sitä voi sekottaa myös.
Ite alotin myös maissivellillä, ja alkuun laitoin 20ml velliä ja 100ml maitoa (korviketta siis). Jokapäivä nostin määrää 10ml:llä, kun mitään oireita ei tullut. Aika nopsaan sit siirryttiin perunaporkkanavelliin.
Mä suojaan Jereä kans vaatteilla ja vaunuihin hain auringonvarjon, joka on osottautunut tosi hyväks hankinnaks. B) On mulla myöskin arskat Jerelle, niitä pidetään välillä. Oon kyllä antanut Jeren kölliä vaunuissa shortseissa, t-paidassa ja ilman sukkia. Oon vaan pitänyt sit huolen, ettei aurinko pääse nahkaa polttamaan. Ja varjossa on mukava kelliä, myös itsekkin! :D

Tuohon Vivekan yösyömis kysymykseen..
Me ollaan menty 1kk:n ikäsestä yhdellä syötöllä per yö.. :whistle: Onko asiaan vaikuttanut se et ollaan oltu tuosta asti korvikkeella, en tiiä, sangen mahdollista! Edelleen Jere syö 4-6 välillä pullollisen maitoa ja jatkaa unia 7.30-8.30. Äitiinsä tullut, tuon nukkumisen kanssa. ;)

Laitoin TeeTee sulle yv:tä! :wave:
 
meillä on alettu nukkumaan pidempään heti kun neiti sai puuroa. juhannuksen aikoihin tuli aloitettua. oltiin jo 1kk maisteltu kasviksia/marjoja niin siirsin lihojen maistelun ja otin viljat kuvioon. ja kun ekan kerran sai puuroa niin paljon kuin halusi niin yöunet oli 9 tuntia. ja nyt aika tasaseen nukkuu 10 tuntia. eli aamu 7 jälkeen on ekan kerran tissitelty ja sit neiti nukkuu vielä 1-3 tuntia.
 
Nii siis mulla on sellainen piiitkä liina. Eli ostin 5,60 metriä kangasta, ja sit otin siitä jonku 60 cm levyisen täyspitkän kappaleen. Saumurilla reunat, ja siinäpä se sit olikin. Pesu vähintään 60 asteessa ja kunnon huuhtelut vielä ennen käyttöä. Eli nyt aleaikana saa kaverin kans edulliset liinat, jos puokkiin ostaa sen kankaanmitan, ja ite just ostin kolmella eurolla metri. Väliin jäävästä palasta saa vielä kivan taskun keskelle eteen, niin näkee sit missä on keskikohta.

Niin tarvii sit vähän kattoa noista verhokankaista, että on 100 % puuvillaa, että voi pestä vaikka 90 asteessa. Parikin kertaa vois pestä, ennen ku käyttää. Sit ei varmasti enää liukene mitään värejä. Meillä ainaki tykkää Pete sitä liinan reunaa järsiä.

No nyt sinne saunaan sitte vihdosta viimeen.
 
eilen sitten vielä illemmalla kokeilin antaa riisivelliä, ja siitä ei tullut mitään ja maistui hyvin tytölle..mutta kun tänään aamulla annoin sitä uudelleen niin siitäkin tuli vähän sellasta nokkosihottumaan, rupesinkin miettimään että olisiko sille maidolle allerginen? ku mä oon tähän asti vaan imettänyt enkä ole antanut korvikkeitakaan..täytyy tänään soittaa neuvolaan ja kysellä sieltä että miten toimia..harmi juttu...kun siksi halusin vielä imettää että jos se olisi suojannut allergioilta.. :( :'(
 
Kits TeeTee! Mä laitan sulle päivän aikana postia takas, kunhan muistan ja kerkeen...

Olipa sitte pätkittäinen yö pitkästä aikaa... Tyttö oli illan ja yön kuumeessa, liekkö siitä viimeisestä poskihampaasta johtuvaa ku nuhaa ei oo eikä kellää muulla ollu mitään oireita. Tyttö sit vähän väliä heräs kitisee, nukuin osan yöstä tytön huoneen lattialla. Aamulla sit niin väsytti että poika sai lähtee vaarin mukaan mökille päiväksi :ashamed: Tyttöä en kehannu laittaa ku yöllä vielä lämpöä oli. Nätisti tuossa vauvan kans leikkii :D

Yö nukkumisesta ollu puhetta. Meillä poika vetelee sikeitä noin 20.15-8.00 eikä syö kertaakaa yöllä eikä heräile muutenkaa. Kauhulla tässä oottelen koska ne hammaskitinät alkaa öisin :whistle: Sit saa heräillä aina tuttia laittaa jos on samanlainen ku nuo isommat oli hampaiden puhkeamisen aikaan...

Näyttäs olevan kiva ilma tulossa, jospa laittas muksut vaunuihin ja lähtis kävelylle, nyt on helppoa ku ei oo ku kaks kotona B) Jos ei vaan tytön olo huonone...
 

Yhteistyössä