TAMMIVAUVAT 2007

Vaunut menivät tänä aamuna sitte uuteen kotiin! En olis uskonut kuinka nopeeta kaikki sit kävi! :eek: Lähdin samantien hakeen uusi kärrejä kaupasta, kun ollaan menossa iltapäivällä Travallen tehtaanmyymälään ja muutenkin kaupoille. Hiplasin kauan Emmaljungan rattaita, mutta ne painoivat ihan sikana ja makuulteen niitä ei kunnolla saanut ollenkaan. Päädyin sit Carenan freerideihin. Ovat aika samanmoiset, kun meitin vanhat vaunut mut noissa on heittoaisa. Se oli ainoa mikä noista vaunuista puuttu. Ja menivät nuo pienempään tilaankin ja paino on varmaan puolet verrattuna vanhoihin!
 
varoituksena, että nyt teksti voi olla melko lailla valittavaa, kun tuli vierailtua kelassa.

me ei sitten nyt poistettukkaan sitä kierukkaa. järki vei voiton tässä vauvantekoasiassa. minun on pakko nyt käyä tuo koulu loppuun. katotaan sitte uudemman kerran...

niin... mulla loppuu äippäloma 15.10. en saa lokakuulle opintotukee ku opintopäiviä ei tuu 18. tympäsee ku meen kouluun kuitenki jo syyskuussa. elämä on. miehellä ois koulua jäljellä 2008 jouluun. hällä loppuu opintotuki tammikuussa 2008 ku opintotukikuukaudet sillon käytetty. että tämmöstä. hoidetaan wilma kotona sit ku äippäloma loppuu. meen töihin varmaan lokakuussa, jos huolivat entiseen paikkaan ku mulla ei oo koulua sillon ku kolmena päivänä viikossa.

mites onko moni palailemassa työelämään ku äippäloma loppuu vai jäättekö kotiin vielä?

tämmösiä aatoksia tällä erää.
 
moi kaikille!!

poio: kiva juttu kun sait vaunusi myytyä, sellaiselle joka niitä enempi tarvitsee:)

onko teillä muilla kantoreppuja käytössä? meillä on yamo, kovasti tyttö viihtyy siinä ja nukahataa siihen hyvin josta siirrän sitten unia jatkamaan vaunuihin..

sanuli: minulla on aikomus olla meidän tytön kanssa kotona mahdollisimman pitkään, ihanne olisi olla ihan siihen asti kun tyttö olisi 3-vuotta, mutta saa nähdä onko taloudellisesti mahdollisesti..aattelin että kun lokakuussa alkaa hoitovapaa niin rupeen tekemään sunnutai keikkaa, ellen jo vähän aiemminkin:) kiva olisi tehdä lapset tähän samaan syssyyn.

tulispa taas lämpimät ilmat, ei täs sit muuta..
 
kiva kuulla että poio sai aikas reippaasti uudet kärryt käyttöön.

meillä ei kantoreppua käytössä mutta kantoliinaa käytellään tarpeen mukaan.

kotiin ei ole varaa jäädä kovinkaan pitkäksi aikaa. tosin tulot ei paljon kasva työssä käydessä kun kahden lapsen hoitomaksut on aikas iso menoerä. joten nyt toivon että tulis vastaan ihan uusia työkuvioita, vois vaikka lähtee työn oheessa kouluttautumaan niin olis edes tulevaisuudessa mahdollisuus hieman parempiin tuloihin. nää on näitä ikuisuuskysymyksiä mut mä oon tällä hetkellä sillä kannalla että katsotaan mitä vastaan tulee. mielelläni olisin kotona mahd. pitkään.

miedän neidolle ei taida sopia kukkakaali. eilen ja tänään sai hieman perunan seassa ja nyt iltapuuron aikoihin ollut lähes raivoava. täytynee huomenna keittää pelkkää porkkanasosetta kun siitä niin tykkää.
 
reissussa käyty,tuli sitten vaasassa ja tuurissa lasten kanssa käytyä meni siinä sen 4 pvä koko reissussa.Mukavaa oli teltassa ja autossa nukuttiin.. :)
Jere oppi reissussa syömään puuroa ja nukkumaan yönsä syömättä :wave: =)
Eli nyt ollaan sitten menty ja ainakin 4yötä niin ettei herätä syömään.. :wave:
Jään kotiin hoitamaan Jereä,jäädäänkin ihan kahdelleen kun isompi poika menee kouluun ja keskimmäinen päiväkotiin kuntouttavana 5pvä/vko kokopäiväisenä. Meillä isä pitää sen isä kk eli 12 viimeistä päivää mun vanhempainvapaasta ja sit 12 pvä lisää isyyslomaa eli on 4vko.kotona.Minä en siltä ajalta saa rahaa mutta sen verran hyvin saa isä et se korvaa sen sitten. MITES TE MUUT???

Kuuma helle päivä meillä,huh huh :whistle:

NAppa ja JEre
 
kanappa: missä päin asustelet? vantaalla on nimittäin tänään koko päivän satanut vaan vettä. toivottavasti huomenna saisimme vähän aurinkoa tännekkin päin:)

Tänään meillä olikin kyläily päivä, käytiin tyttömme isomummon luona sekä tytön mummon luona, hyvin meni onneksi molemmat reissut. Kivaa huomenna on tytön 6kk neuvola, jännityksellä ootellaan että paljonko tyttö on kasvanut..jotenkin tuntuu että tässä nyt muutaman viikon aikana tullut senttejä hirveesti lisää, ,mutta huomenna sen sitten näkee.

Niin oottelen toivekkaasti, että koska tulisin uudelleen raskaaksi..niin olisi kiva saada pikku neidille pienellä ikäerolla sisarus, mutta saa nähdä kuin käy :snotty:
 
Minulla on tarkoitus jäädä edelleen kotiäidiksi siihen saakka, että kuopus täyttää 3v. Mikäs täällä ollessa :D

Meillä iskä ei ilmeisesti pidä isävapaataan, rahallisesti olisi kai mahdollista, tosin kyllähän siinä vähän tulot tippuisi, mutta kun on suunnitelmissa vaihtaa auto, niin kaikki ylimääräinen raha on tarpeen. Siitä voitaskin tehdä GALLUPPI Te keillä on jonkin näköinen tila-auto tai vastaava, niin kertokaahan kokemuksia. Plussia ja miinuksia.

Meillä on tuon 2vuotiaan tutista vieroitus menossa. Eilen nukahti eka kerran yö unille ilman rakasta tuttiaan.. tänään sujui päikytkin ihan hyvin, vain pientä kitinää oli ensin. Nyt tuo tuolla vielä vikisee, ei itke mutta muuten ulisee :whistle: Mut eiköhän tää tästä piakkoin suju. Haettiin sitten palkinnoksi pojalle tollanen FisherPrice maatila, vähän niinkuin luopumisen tuskaa pehmittämään :whistle: ;)

Joonas nukkui taas viime yön hienosti. Tosin puolilta öin rupesi huutamaan ja ei rauhoittunut tutin kanssa, joten luulin että on nälässä. (Ihmettelin tosin, että mikäs nyt kun poika yleensä onsyönyt vasta aamuyöllä). No hain maitopullon, poika söi vähän ja rupesi karjumaan taas. nostin ylös ja sitten tuliki ihan mahdoton röysky. se olikin sen yöllisen kitinän syy. Sitten ei maito enää kelvannutkaan ja Jonttu nukkui aamuun. Puoli kasilta vasta herättiin :whistle: Tänään hällä on ollu kovasti ilmavaivaa, tiiä sitten mistä johtunut. Epäilen yhtenä mahdollisena neljän viljan puuroa.. tähän asti olen antanut pelkästään kaurapuuroa, eikä siitä ole aiheutunut mitään.

Jes. Miehellä alkaa ens viikolla loma! :heart: Jotain vaihtelua tähänkin arkeen.

Menempäs taas :wave:

Niin ja vauvatuulia sofialle ja muille pikkupipanoista haaveileville. :heart:
 
Pitkästä aikaa...

Onpa ollu sateista joka puolella suomea. Me saatiin eilen terassin lattia tehtyä, ja olipa siinä hommaa vauvanhoidon ohessa. Nyt on sitte jalkojen takaosat ihan juntturassa. :|

Tila-auto-galluppiin. Meillä on Huyndain Trajet kiisselikoneella. Ihan kätsy, saa paikkoja 2-7 henkilölle. Jos on vaan viis penkkiä paikallaan, niin vaunut mahtuu pitkittäin kyytiin ja vielä iso koirakin sopii mukaan. Plussia siis tuo muunneltavuus, hinta, takuu, tila, puuhapöydät ja takana 3 + 2 oikeaa istuinta. Miinuksia: vakiona ei keskuslukituksen kaukosäätöä, cd-soitinta, kuluttaa aika paljon (yli 7 litraa menee melko usein satasella), vaihteita joutuu vaihtaan usein, ku ei jaksakaan vääntää isolla vaihteella. Me ostettiin käytettynä, ja oli onneks noita lisävarusteita mukavasti. Meillä on vm. 2004. Kauheesti noita trajetteja ei liiku markkinoilla, mut meilä ku ei ollu kiire, niin saatiin omamme.

Mitähä meillä on tässä viimekirjottamalta tapahtunut... Pete on menny vähän aikaisemmin nukkuun ja ruvennut nukkumaan pitempiä päiväunia. Kiva niin. Vaihdettiin mekin perinteiset makuuvaunut jo kuomurattaisiin. Eli kaivettiin vm. 95 Emmaljungat varastosta. Ne on ihan kivat, ku saa vielä kunnon makuuasennon, jos tarvii, ja sit istumaan pääsee kans vaivattomasti. Tavaraa niillä enimmäkseen kuskaan, ja Pete kulkee liinassa mukana. Mut joskus laitan sit reissussa liinasta päiväunille rattaisiin, jos haluan itse liikkua vähän vapaammin.

Eipä täs kai kummempia, hyviä öitä vaan.
 
pikaseen tulin kertomaan neuvolakuulumisia. oon ihan poikki kun oli nyt iltasella tupperi-kutsut meillä ja lapsia pyöri myös jaloissa enemmänkin. oli muuten 3kpl 6kk vauvoja.

6700g ja 66cm sekä pipo 41cm. pituutta sopivasti omaan käyrään nähden mutta on verottanut sitten tuota painon nousua. eli nyt tiputtiin -15 käyrälle mut ei mitään hälyttävää. kasvaa omaa tahtiaan. lihat käski ottaa kuviohin ja tarkistuspunnitus saadaan kuukauden päästä kun tuo esikko menee 3vee neuvolaan niin samalla saa punnittua tuon neidin.

nyt painun siivoamaan loput keittiöstä ja sit nukkumaan :wave:
 
On ollut niin mustanpuhuvat fiilikset, etten oo viittinyt paljon kirjotella. Pelkkää valivalitusta ois vaan tullut. :/ Meitä pissittiin oikein kunnolla simmuun noiden ostamiemme Carenoiden kanssa. Kotona huomattiin, et nuo painaa rutkasti enemmän mitä myyjä väitti, ynnämuuta muutamia pikku jutskia on ihan erilailla mitä myyjä väitti. Tänään kävin kärrien kans liikkeessä ja koitin saada niitä vaihdettua toisiin kalliimpiin rattaisiin. Omistajan asenne oli tosi kamala, suurinpiirtein sano: et oma vika idioootti, kun tollaset ostit! Voivotteli vaan, et mitä tälle tilanteelle nyt tekis, kun pyörätkin on suorastaan pilalla (=tuupattu ulkona 2km!) Mä olin ihan silmät seljällään tuolla liikkeessä. Selitin asiani kuitenkin ihan nätisti ja en halunnut siis kauppaa purkaa vaan vaihtaa ne. En vaan voi uskoa et tollasta palvelua voi ylipäätään saada. Tai mitä palvelua tuo oli, v.ittuilua suorastaan. Sanoin kyllä omistajan asenteesta hänelle suoraan ja se vaan muljautteli mulle silmiään.
Mutta on noissa onneks monta hyvääkin juttua, heittoaisa suorastaan pelastaa tilanteen. Silti lupaan ja vannon, etten ikinä enää tuohon liikkeeseen jalallani astu! :kieh:
 
ei oo mikään ihme, jos otattaa aivoon! minuakin alkoi puolestasi suututtamaan. että ihan oikeassa liikkeessä valehdellaan päin naamaa. ei uskois enää tämmöstä tapahtuvan! itse ottasin tilanteessasi yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. ei todellakaan kannata jättää asiaa sikseen. kuluttaja-asiamies varmaan ottaa yhteyttä myyjään ja saat vaihdettua ne rattaat. kai tuommonen tarkoituksenmukainen valehtelu on rangaistava teko!!
 
poio: tosi ikävä juttu että olet tullut huijatuksi, miten voi tolleen käydä kun vielä kaupasta ostaa, TODELLA TÖRKEÄÄ!! kannattaa minunkin mielestä ottaa yhteys kuluttaja suojeluun, ei tolleen saa asiakkaita kohdella.

Mekin käytiin tänään 6kk neuvolassa, ei sitä pituutta sitten niin kauheesti ollutkaan tulut. Vaikka minusta on näyttänyt että tässä kuukaudessa olisi rutkasti kasvanut..eli mitat olivat 65cm ja 6060g pipo 42 tyttö kasvaa omalla käyrällään tasaisesti, aikas samankokoiset ollaan oltu, kun kurkkasin omaa neuvolakorttiani. Siitä terkkari oli vaan vähän huolissaan kun seisotti tyttöä niin tyttö kovasti varvistaa, mites muilla? :$ toivottavasti siitä asettuisi.

haikeeta kun ensi neuvolaan onkin sitten jo pitkä aika..:)

Mitenkä käytättekö muut muuten vauvallanne nokkamukia?
 
Mies katso netistä, ja kuluttaja asiamiehen mukaan noita rattaita ei tarvii liikkeen vaihtaa. Ainoostaan postimyynneillä on vaihto oikeus. :/
Se on sit myyjästä kiinni, jos suostuu vaihtamaan. Kaveri sai viime joulukuussa ostamansa rattaat vaihdettua TOISESSA liikkeessä pari päivää myöhemmin.
Ei mua nuo rattaat sinällään harmita, ne on ihan jees. Lähinnä v.ituttaa sen liikkeenharjottajan asenne. :kieh:
Kävin noilla lenkillä, ja ihan hyvin niillä matka eteni! =)
 
Heippa vaan MissHaukka! Ja tervetuloa!

Annoin tänään Jerelle elämänsä ensimmäisen supon nyt illalla. :/ Rassukka on ollut koko päivän oikea sylitakiainen, ja vikissyt muutenkin melkein taukoomatta. Päikkyjäkään ei ole suostunut nukkumaan ja nyt illasta alko vielä haromaan toista korvaansa. Lämpöä ei ole, mittasin 3 kertaa ja kaikki oli alle 38n. Ruoka on maittanut hyvin, lieneekö sit tän päivän ukkonen kiukuttanut, kun oli niin painostavan kuumakin. Toivottavasti tuo korvan harominen johtuu siittä, et korvalehti on löytynyt!
Pitikin sattua just nyt, mies on kaverinsa mökillä tän yön. Mun pitäis huomenna lähteä Tammerfesteille ja sunnuntaina Jeren piti mennä mummilaan yöks.. :headwall: :'( No, aamusta mennään terkkariin näytille, jos sama meno jatkuu. Toivokaa parasta.. :ashamed:

Soitin aamulla muuten piruuttani kuluttaja asiamiehelle, ja hän kertoi asian olevan just niin. Rattaita ei siis voi palauttaa. Selitti, et kaupan voi siinä tapauksessa purkaa, jos on johdettu tahallisesti harhaan. Meillehän kävi just noin! Kirjallisen selvitys pyynnön hän voi liikkeen omistajalle laittaa, jos niin halutaan. Mutta tässä asiassa on nyt mun sana hänen sanaa vastaan. Tekis vaan niin mieli laittaa tuosta liikkestä jokapaikkaan varotus kirjotuksia, ÄLKÄÄ VAAN MENKÖ SINNE!!! :$
 
täällä sitä hereillä ollaan vielä vaikka tyttö nukkunut jo reilun tunnin..

Poio: ikävä juttu kun teillä sairastellaan, harmi juttu että asialle ei ole mitään tehtävissä, mutta minä tekisin kyllä liikkeeseen kirjallisen negatiivisen palautteen kyseisellä myyjälle

meidän tyttö täytty tänään puol vuotta, ei voi ku kauhistella että äkkii se aika menee :$

tuli tällenen kysymys mieleen kaikille, että mitä teidän puoli vuotiaat osaavat? meillä tyttö osaa, taputtaa käsillään lattiaa, pyöriä napansa ympäri, peruuttaa, jokellella erilaisilla tavuilla, nauraa paljon ääneen..mitäs vielä muuta..hmm on löytänyt varpaansa;)

ei kait sitä on mentävä itsekkin unten maille, mutta öitä kaikille!!!
 
voi poio kun joudut riitelemään.... itse myyjänä tiedän että täytyyhän sitä tuotetta kehua mutta että valehtelemaan en lähtis. laita myyjä vastuuseen sanoistaan. ainakin jos on monessakin kohdassa puhunut palturia.

meillä on nyt useammalla päivällä päristelty enemmänkin. syödessä tarttis äidilläkin olla essu päällä kun lentää joka paikkaan. ja kun lattialla leikkii niin päristää niin kovin että aika ajoin on ylähuuli vaahtoa täynnä :LOL:

ja puhuin aikaisemmin että pitää ateriamääriä lisätä niin eilen totesin että paremmin sujuu kun suurensi annoskokoa. tosin joutui oikein syöttämään vatsan piukkaan mutta ainakin yöunet piteni ja virkeystilakin muuttui. tuntuu et ei päivään mahdu niin montaa ateriaa kuin "lopullisissa" suosituksissa on. mutta taitaa tämän ikäisille kuitenkin vielä olla tärkeintä se maito. nyt siis mennään 3 aterialla per päivä. neljän saati viiden aterian nauttiminen on haaste tulevaisuudessa. ei nimittäin tuo 3v syö kuin tosi harvoin 5 ateriaa päivässä.
 
ollaan tänään lähdössä pienelle telttailulomalle, kunhan mies pääsee töistä. sillä on peräti kaks päivää lomaa niin aateltiin mennä säitä uhmaten asuntomessuille.

mietin tuossa et matkarattaat tarttis ostaa, kun noi yhdistelmät on niin isot et valtaa koko peräarkun. minuaki kiinnostais tuo liikkeen nimi, kun oon tampereelle menossa rattaita kattoon. en halua kyllä tuommosesta kaupasta mitään ostaa!

ihanaa, kun kerrankin pitkästä aikaa paistaa arska B) tarttis alkaa pakkaileen kimpsut ja kampsut kasaan. mie en sitte yhtään tykkää tuosta pakkaamisesta, kun tarvii puoli omaisuutta mukaan...

Sofia: meiän wilma "puhelee" paljon. liikkumisesta ei niin perusta. kääntyy kyllä vatsalleenkin, mutta ei tykkää olla niin. mieluummin on kyljellään. jalat vispaa koko ajan. varpaat menee suuhun näppärästi. meillä taputellaan paljon. tyttö tykkää seisoa sylissä ollessa ja kiivetä minua pitkin ylöspäin. meiän tytöllä tulee enemmän tuota puhetta. niin ja wimmu tykkää mesettää mummolle ja papalle ja kummitätille. hakkaa oikein kunnollanäppäimistöä. onkos se niin et yleensä on jompi kumpi, joko puhe tai liikkuminen?

haaveillaan talon rakentamisesta täällä, niin kiva mennä käymään asuntomessuilla.

ens viikolla lähetään wilman kanssa pohjoseen marjan poimintaan. ihanaa, pääsee hillaan! onkohan nyt tulossa hillaa minkään vertaa?? onko kellään tietoa?

sanuli ja wilma 6 kk 4 pv
 
jopas taas on hiljaista....

meillä kokeiltiin tänään ekaa kertaa syöttötuolia. oli neiti aika innoissaan kun sai "rauhassa" repiä pöytäliinaa.

myös maistettiin liharuokaa ekaa kertaa sitten juhannuksen ensimaistelun jälkeen. tosin kun tuossa viikolla annoin kaupan kasvissosetta niin ei kelvannut lainkaan niin nyt sekoitin omaa porkkanasosetta ja kaupan peruna-porsas-sosetta. vaivoin sain syötettyä. ja tämä äiti luuli pääsevän mökkilomalla helpolla kun ostaa kaupasta pöperöt valmiina. no, nyt täytyy yrittää maistella enemmän ennen reissua jos sais edes jotain helpotusta.

tosin keitin jo huomiseksi valmiiksi naudan jauhelihaa niin saa neiti maistaa heti perään eri lihaa. sit kun joskus vielä muistais sitä kanaa ottaa erilleen ennen maustamista.

imuroida tarttis että velipojan ja vaimokkeen kehtaa päästää sisään.... laiskutta liikenteessä. ukkokin koko päivän maannut sohvalla.
 
taitaapi immeiset olla reissuissa, mutta kiva niin..:) mullakin mies jää 3viikon päästä kesälomalle, saas nähdä mitä keksitään.

Tänään ostimme tytöllemme nokkamukin, josta saa opetella juomaan..hyvin juo jo mukista hörpyyttämällä. Tänään maisteltiin myös ekaa kertaa banaania, ja hyvin meni alas sekin..hyvin on tähän asti kaikki maut onneksi maistuneet.. mites koska ootte muuten aloittaneet aamu/iltapuuron? oletteko eka aloittaneet viljalla vai lihalla maistelun?

Toivotaan että kohta taas ilmat kirkastuisivat, niin pääsis rannalle;)

kivaa ensi viikolla meen ostamaan 10krt jumppakortin:) kivaa alottaa taas vähän kuntoilemaan, onkin nyt ollut pitkä paussi..

sori, tuli kirjoiteltua nyt vaan itsestään..
 
Heipparallaa leidit :wave:

Olen jo monta kertaa aloittanut kirjoittamaan, mutta sitten on tullut jotain hommaa väliin ja niinpä on jäänyt. Jos nyt pikaisesti ehtisi, kun Roopekin jo nukahti..

Puolivuotisneuvola oli pari viikkoa sitten, strategiset mitat:
Paino 9785g
Pituus 68,9cm

Että hyvin poika kasvaa ja kehittyy :heart: . Roope on oppinut jo ryömimään eteenpäinkin, onneksi tosi hitaasti etenee vasta ;) , nopeammin etenee kierimällä. Tosi jämäkästi istuu, mutta ei ihan vielä pysy ilman tukea kauaa pystyssä. Syöttötuoli käytiin ostamassa ja kyllä on niin äijää kun siihen pääsee istumaan. =) Kiinteät ollaan nyt aloitettu, peruna ja porkkana tekee iholle vähän laikkua, joten bataattia syödään. Luumua maistettiin tänään. Maistelua se koko syöminen vielä lähinnä on, montaa lusikallista ei ole mennyt, mutta kyllä se siitä hiljalleen. Maitoa ja imetyshaluja riittää, joten eipä tuo nälkää joudu näkemään. Edelleen herra syö noin kolmen tunnin välein vuorokauden ympäri.

Mies oli mahataudissa jokin aikaa sitten ja itsekin olin hieman heikkovointinen pari päivää, mutta Roope on onneksi pysynyt terveenä. Yhtään ei ole vielä sairastellut. Kai ne flunssat iskee sitten syksyllä viimeistään.

En tiedä, onko ollut jo juttua, mutta oletteko miettineet mitä äitiysloman jälkeen teette? Meinaako moni jäädä hoitovapaalle? Minä aion jäädä kotiin ja olla hoitovapaalla seuraavaan äitiyslomaan saakka (haaveasteella vasta ;) ) . Pientä yritystoimintaa kehittelen paraikaa äitini kanssa ja kunnassa aloitetaan kokeiluna kuntalisä, joten eiköhän tässä pärjätä.

Mutta tämmöistä täältä..



Hilmuska ja Ropert toivottaa aurinkoisia ja iloisia päiviä kaikille!
 

Yhteistyössä