TAMMIVAUVAT 2007

Kotona ollaan! =) Kumpikin poika reissasi niin hienosti, että ihan hämmästyttää. Mitään kitinöitä ei kuulunut kotimatkalla, pari kertaa isoveli vaan sanoi ettei jaksaisi istua enää. 10h meni kumpaankin matkaan.
700km humpsahti ihan huomaamatta. Voi vitsi. Pysähdyttiinkin vaan 2 kertaa.

Kiitokset kovasti Kränälle!! Tuo isompi poika haluaisi nyt sellaisen "ihanan silkkisen söpön, niin ihanan" koiran kuin teilläkin. :)
Toukokuussa ehkä taas tullaan käymään. Katsotaan nyt kuinka työ- ja koulukiireiltä päästään.

Ville on kasvanut parissa viikossa kovasti, ainakin tuntuu siltä. Sitteriin piti tehdä uusia säätöjä ja sängyn jalkopäästä poistaa sellainen pieni vaatekori.

Jaaha, nyt pitää mennä ihan oikeaan vessaan missä tulee hanasta lämmintä vettä ja valokin menee päälle katkaisijasta. :eek: (Vietettiin loma ilman turhia nykyajan mukavuuksia ;) )
 
Joonas oppi eilen nousemaan itse istumaan lattialla. (kuulostaako tuo sanajärjetys kummalta. :eek: No ehkä tuosta ymmärtää asian). Konttaamaan ei ole vielä lähtenyt vaikka hilkulla on ollut jo pitkään, mut eipä kiirettä ei. Ryömimällä menee jo hurjaa vauhtia ja saa olla tarkkana, ettei pinkase tuonne lasten huoneisiin, siellä kun saatttaa olla liian pieniä tavaroita lattialla ja viikarit ei aina muista pistää ovea kiinni. Eli nyt on oltava kaikki aistit valppaina koko ajan.

Joonas taitaa jättää yhdet päikkärit pois. Yleensä on nukahtanut aamulla yhdeksän aikaan ekoille päikyille, mutta tänään nukahti vasta klo 11. No muistelen, että tuo kolmonen myös siirtyi kaksille päikyille puolen vuoden iässä.

Mies lähti tänään kalareissuun ja palailee sunnuntaina. Ollaan siis poikien kanssa 4 päivää ja yötä omillamme. Sitten lähdetäänkin sinne etelä-suomeen, vaikka meinasin eilen perua koko reissun omalta osaltani. :ashamed: :snotty: :kieh: Mulla nimittäin palo käämit eilen aika totaalisesti tuon ukon kanssa. Nyt naurattaa jo koko homma. En jaksa sitä pitkää stooria tähän nyt kirjoittaa, mutta ku klikkaat tuota nimimerkkiäni niin siellä pitäis olla aloitus kyseisestä aiheesta, jos jotain kiinnostaa :D

Menen taas :wave:

Annette ja Joonas 6kk 1vk
 
Voi Annette etä mä eilen nauroin kun luin siitä tapahtuneesta :) mutta oikeesti, tollanen kyl ottais mua hermoon kanssa ja kauhulla odottelen stiä aikaa, kun neiti viskailee lelut sikinsokin että jos tulee sanomista isännältä. Kun olen aika paha suustani :ashamed: voi tulla kolmas maailmansota sitten.. :LOL:

No meillä on yhtä pyörimistä ja kyl toi neiti niin ihme asentoihin ittensä vääntää että notkeutta löytyy. Istumista ei edes yritä, mutta ajan kanssa. Niin hirveesti kehittyny, et ihan päässä heittää :LOL:

palaillaan astialle.

pepsu ja aada
 
jopas on joonaksella taitoja, se on menoa sitten.... ja toivoisin itselleni samanlaista rohkeutta kuin annetella on ollut. tiedän vain että jos minä alan kiukuttelemaan niin silloin tuo mies ei korvaansa lotkauta, enintään nauraa mun touhuiluille.

ja kertokaa viisaammat et mikä voi lapselle tehdä kun vaan kiukkuaa. Miisa oli koko aamun ihanasti kauppareissulla. syötiin normaalisti ja sain ton esikon nukkumaan niin sitten alkoi kiukku. nukkumaan yritin monen monituista kertaa, sänkyyn, syliin, vaunuihin, tissille, lattialle peiton kanssa. yritin röyhyttää, tarjota puruleluja jos hampaissa jotain, yritin nauruttaa, mutta ei. aina vain valitusta. ja sylissä kiemurteli ja pungersi joka suuntaan. lopulta lapsi oli lattialla ja kysyin vihaisesti (en kova äänisesti ) että mitäs prinsessa sitten oikein tahtoo niin sit neidon tuli lopullinen kiukku ja hervoton huuto joka ei meinannut loppua. lopulta tissille sain 2 tunnin taistelun jälkeen nukahtamaan.

olen ihan naatti kun ei meillä ennen tälläistä tahtojen taistelua ole ollut. tuon esikon kanssa kylläkin oli vauvana enemmänkin näitä taisteluita että nukutaanko vai ei.
 
lisään vielä että vaihdettiin me vaippakin ja vaatetusta. olis varmaan tarvinnut kylpyyn viedä kun tuntuu et kaikki muut konstit kokeiltiin. ja tietty autoajelu olis voinut nukuttaa nopeemmin...

kertokaa vinkkejä jos tää vielä toistuu niin vois kokeilla
 
Oisitte vaan Myyra ottanu tuon koiran mukaan :D Johan tuo laiskimus ois joutanu sinne makoilee :LOL:

Voi ku en päässy lukemaan annetten touhuista, en löytäny enää sitä juttua vai liekkö sokeus iskenyt :snotty:

Meillä on vauva ollu tänään ihan mahottoman uninen! Kai ne Miisan unettomuudet ja kiukut on tänne tullu unisuutena :whistle: Siis tosissaan aamulla nukku pitkään, hetken oli hereillä ja alkoi taas unille. Nukku puolen tunnin sijaan puoltoista tuntia. Sit mentiin maalle heppoja kattelee (ja tonttia tuijottaa ja haaveilee omasta tilasta :D ) niin poika nukahti siellä syönnin päälle heti ja nukku koko ajan. Nyt taas nukkuu! Ei oo lämpöä eikä mitään, silmät vähän harittaa unisena miten sattuu mut muuten hereillä ollessa on ihan normaali. Mikähän tämä taas on? Rytminmuutosta tai kasvua...
 
moi!

mä tässä pähkäilen kumppaa antaisin tyttöni eka maistaa viljaa ( kauraa) vai lihaa? kummasta teillä ollaan aloiteltu? voiko kaurapuuron tehdä ihan tavallisista kaurahiutaleista? :ashamed:

Anette-79: hyvä kun laitat vähän miestäsi kuriin, eihän sitä tolleen saa käyttäytyä.

Teetee: minua voisi kiinnostaa mahdollisesti sisävaipat ja kuorivaipat:) ja ne villahousut, kun niistä tosiaan pidimme, mutta pesin ne piloille..eikä olla vielä uusia hankittu tilalle.

Oli kyllä tosi virkistävää käydä eilen siellä jumpassa pitkästä aikaa, jospa siitä tää kuntoilu lähtee alkuunsa;) tänään löysin itelleni halvalla urheilurintsikatkin..

mistä muuten tietää että koska vauvaa saa istuttaa?

siinäpä tän kertaset jutut tältä erää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t818147

Tää nyt on vähän siinä ja siinä onko tää mitään mairittelevaa "kuuluisuutta", mutta pistän nyt tähän tän linkin :ashamed: :whistle:
:LOL: Oli pakko käyä lukee ennen lenkkiä ja nyt laiskottaa lähtee... :snotty:
Ens viikolla on sit viimeiset jumpat ja kuukauden tauko :eek: Mitä ihmettä mä keksin tilalle??? Kuntosali ei innosta ja muita jumppia tässä kylässä ei taija olla vasta ku syksyllä...
 
:LOL: Hyvä Annette! Jospa tuosta mieskin tokenisi, niin kuin taisi tehdäkin. :D Kylläpäs Joonas on taitava poika!

Mä painun vessaan värjäämään tukkaani. Parin viikon pimeyden jälkeen näkee kuinka harmaat hiukset on uhkaavasti valtaamassa kuontaloa. :eek: Tukkaa lähtee muuten edelleen ja tuollaista pörhelöä leijuu pään yllä. Jospa tuo väri vähän hoitaisi asiaa kuntoon.

Poio: Teidän hymypoika on kanssa tullut jo ison pojan näköiseksi.
=) Hyvä, että silmät tervehtyvät itsestään. :D

Villen kulmakarva ei liiku vieläkään minnekään. Toivoa kuitenkin vielä on. Eipä kai tuota ihan hirveästi huomaakaan, ellei oikein tuijota. Vai onko itse jo niin tottunut? Enpä tiedä.
 
Joonaksella on nyt tuo nuha kestänyt jo pari viikkoa. Mietin johtuuko se tuosta ilmastoinnista. Mies kun asensi sinne ilmastointilaitteeseen jonkun kesäkennon. Mut sit taas tuli mieleen voisko olla korvatulehdusta. Tuo kakkonen valitteli tänään että hällä on vähän korva kipeenä, mutta ei aristellut kyllä sitten kun painoin korvaa (voisko se sit johtua tuosta eilisestä tuulesta). Mut siis Joonaksellahan oli vajaa pari viikkoo sitten se parin päivän kuume, sen jälkeen tuli tuo nuha. Syö kyllä ihan hyvin ja nukkuukin (eilen nukku taas koko yön heräämättä pitkästä aikaa). Noh nää on vaan pohdintoja pohdintoja... Kannattaako mun tuon nuhan takia käyä näyttämässä poikaa tohtorille?
 
Annette: Mä käyttäsin vasta sitte lääkärissä jos näyttäs jotain oireita tai ois kiukkunen tms. Sehän on aika "normaalia" semmonen kesäflunssa kai. Illan naureskelin sille sun tempaukselle ja muillekki mitä olivat kirjottaneet sinne, mutta täytynee myöntää et on sitä meilläki samanmoisia kohtauksia joskus ollu :snotty:

Kylläpä tympäs aamulla taas. Herätys 7.00, kaikki lapset alko samaan aikaan kälättää :headwall: Ei ois millää jaksanu nousta ja eipä sitä sitte tullu kovin hyvällä tuulella noustuakaan.
Eniten ehkä sitte tympäs se ku mietti et vois laittaa isommat päiväksi mummolaan juoksentelee. Mut en kehannu taas soittaa ja pyytää niitä hakee nuita ku mies meni omalla autolla töihin... Miksihän isovanhemmat ei voi vapaaehtoisesti tarjoutua hoitaa??? Aina pitää itellä soittaa ja kysyä et passaisko tänään... Aina sanovat kyllä et hoitaa voivat kyllä mielellään muttei oma-aloitteisesti tuu koskaa kysymään tai hakemaan. Tuntuu kerjäykseltä soittaa ees kerran viikossa sinne et oiskohan mahollista...
Mun äiti viettää kaikki vähäiset vapaapäivänsä lasten kans. Jos on muuta tekemistä niin sit käväsee ainaki täällä moikkaa lapsia, muutoin hakee ne mummilaan tai mökille.
Jep jep, itellehän mä oon lapset hommannu enkä isovanhempien hoidettavaksi. Mut nyt vaan tuntuu et haluttas vähän omaa aikaa taas mut nuo asiat ahistaa :/

Oltiin tuossa pihalla lasten kans. Siis että voi olla hyvä tuuri taas... Meillä on semmonen "reikäfrispii" mikä lie, ja nakeltiin sitä pojan kans. Noh, mun heitto taidoilla ja tuurilla sain nakattua sen pihan toiselle puolella pojalle suoraan se kaulaan!!! Siis että pään läpi ja kaulaan jäi roikkumaan! Kylläpä poika-parka säikähti niin et huuto tuli vaikkei ainakaa näkyny mitään jälkeä et ois sattunut mihinkää sen kummemmin, pipo vaan heilahti pois päästä. Säikähin toki itekki mut ku huomas ettei mitään vakavaa sattunu niin nauratti ihan hervottomasti...
 
Niin ja nyt tuli tuosta nuhasta mieleen... en oo ite koskaa kuullu tästä aiemmin eikä apteekissakaa oo kukaan suositellut muuta ku niitä suoliliuostippoja et on olemassa nasolin (muistaakseni) tippoja jota saa laittaa yli 3kk ikäisille. Kaverin vauvalle lääkäri oli tätä määränny ja sitä kuulemma saa ilman reseptiä. Että jos ei oo muut tienny niin siksi kirjottelin... :wave:
 
Kiitos Kränä.. pinkasen heti huomenna apteekkiin etsimään niitä Nasolin-tippoja.. tuon pikku-ukon nenä vaan turisee ja turisee :|
Ei viitti enää anoppia pyytää kyyditteen (auto olis kyllä omassakin pihassa, mutta ilman korttia ei tohi ajaa :kieh: ). Nii ja ukko siel kalastamassa.

Just tultiin anopin kyydillä kauppareissulta. Ja kuin ollakaan noi kolme isointa jäi sit sille tielleen, eli anoppi otti yökylään. Kiva, tiedossa rauhallinen ilta ja yö ja aamu :)

Tympeetä kyllä jos isovanhemmat ei itse koskaan tarjoudu hoitamaan lapsia vaan aina saa pyytää. Itse en ruukaa kysyä koskaan voisko ottaa hoidettavaksi, jotenkin ei vaan kehtaa ku ei tiedä jos ne haluaiskin olla rauhassa. Mutta taas tänään kun anoppi tuli meille, niin heti sanoi pojille, että lähdettäkös meille yöksi (appiukko on kans sielä kalareissulla muuten).
 
Kiva kun taas vähän enempi täällä ollu tekstiä.
Äh, täytyy heti kohta lähtä koneelta, ku esikoisen pitää päästä pelaamaan omaa peliänsä.

Annette, olipa hauska tuo juttu. Näytin miehellekin, että tuuppa kattoon, miten voi käydä, jos liikaa ojentaa vaimoa kodin siivouksesta. Mies totesi, että joutu mies aiheestakin siivoaan :kieh: :kieh:

Poio onpa Jere kasvanut! Komia hymypoika!

Sofia laitoin sulle yytä.

No nyt toi kundi hiillostaa tuossa vieressä. Tarvii mennä.

TeeTee
 
Annoin Jerelle tänään marjasosetta 1/3 purkin, ja muutama tunti siittä poskiin tuli ihmeellistä punasta näppyä. Näyttää ihan hormoninäpyiltä.
Tuossa soseessa on puolukkaa, vadelmaa ja persikkaa. Punaposki myös nimeltään.. :whistle: Vissiin syynä jompikumpi marja, iltapuurona tosin syö tetrallisen vadelmakaurapuuroa, eikä siittä oo tullut mitään. Mut tuo sose on aika tujumpaa kun tuo puuro. Samanlaisia "oireita" tuli myös mustikka-vadelma soseesta. Kannattaisko nuo marjat unohtaa hetkeks vai?
Laitoin näpyille vähän 0,5%hydrocortisonia, joka tuntu auttavan heti.
Hmmm.. :/
Kiitoksia kaikille kehuista! :D
 
TeeTee: kiitos vaan miehellesi myötätunnosta :whistle: ;)

Se siitä rauhallisesta illasta sitten huoh. Joonas on pari, eiku anteeksi, jo 2 ja puoli tuntia hakenut unta. Huutaa vaan välillä sängyssään ja on ihan sippi. Kun nostan syliin niin rauhoittuu ja nuokkuu siinä, mutta kun lasken takaisin sänkyynsä niin parin minuutin päästä alkaa huuto. Oliskohan siellä korvissa sittenkin jotain.. Hittolainen. Ja maanantaina pitäs sinne reissunkin lähteä :/

HYSSSS. Nyt on ollut jo viisi minuuttia hiljaista, nukahtikohan viimein (kop kop, pakko koputtaa puuta).

Saas nähdä millainen yö tulossa, tokko rauhallinen sekään. Ja minä kun aattelin, että ihanaa nyt ehdin pari tuntia illalla ommella, mutta jaksapa tässä nyt enää.. pitäs hiuksetkin värjätä. Taidan jättää sen homman aamuun ja ommella hetken vielä... vaan herätän tietysti sitten tuon pojan kun mulla on aika vanha Singeri, niin ääni ei ole enää mikään vaimee :snotty:

Äh, iltakahvitkin join vasta nyt... saa nähdä joutuuko kauan nukkumattia ootteleen...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Poio:
Annoin Jerelle tänään marjasosetta 1/3 purkin, ja muutama tunti siittä poskiin tuli ihmeellistä punasta näppyä. Näyttää ihan hormoninäpyiltä.
Tuossa soseessa on puolukkaa, vadelmaa ja persikkaa. Punaposki myös nimeltään.. :whistle: Vissiin syynä jompikumpi marja, iltapuurona tosin syö tetrallisen vadelmakaurapuuroa, eikä siittä oo tullut mitään. Mut tuo sose on aika tujumpaa kun tuo puuro. Samanlaisia "oireita" tuli myös mustikka-vadelma soseesta. Kannattaisko nuo marjat unohtaa hetkeks vai?
Laitoin näpyille vähän 0,5%hydrocortisonia, joka tuntu auttavan heti.
Hmmm.. :/
Kiitoksia kaikille kehuista! :D
Joonakselle myös tulee iholle pientä näppyä aina jonkun ruokalajin jälkeen. en oo osannut yhdistää sitä tuohon vadelmaan aiemmin, mutta nyt kun sanoit, niin on hyvin todennäköistä, että se vadelmasta tulee. Voi hitsit, pitää tarkkaillakin nyt paremmin tuota hommaa...

 
...nimittäin Miisa putosi viimeyönä meidän sängystä lattialle :ashamed: neiti heräsi jostain syystä jo neljältä ja muu ei auttanut kuin tissi. ja sit ite olin vielä väsyksissä joten en jaksanut istua ja otin siihen kainaloon sillain että käsi kyllä oli "esteenä". laitoin myös tyynyn sängynlaidalle. silti mulle kävi vahinko ja torkahdin niin tippuihan se tyttö sitten kun pyörimään rupes. onnekseni oli lattialla meidän päiväpeitto ja koristetyynyt kasana. joten suurin pudotus tuli siitä kun kierähti peittokasaa pitkin lattialle. esikon kanssa ei näin käynyt koskaan. aika nopeesti Miisa rauhottui kolahduksesta mutta minä en saanut unta enää vaikka laitoin tytön omaan sänkyynsä. vahdin koko ajan että hengittää. koko päivän olen huolehtinut toisesta että tuliko siitä kolahduksesta jotain...

huomenna ollaan lähdössä kohti saimaan rantaa ja siksi tulee parin viikon nettipimento. mitenköhän sitä pärjää!?

 
Mä ostin kanssa housukangasta (jo ennen lomamatkaa) ja pitäisi piiitkästä aikaa ryhtyä toimeen. Taitaa olla vähän rimakauhua liikenteessä, kun en vielä ole aloittanut. :whistle:
Tukasta tuli aika kiva. Pistin mun oikean värin eli aika tumman ruskean. Vaihtelen hiuksien väriä aika usein. Se on mun piristysruiske. Ja niiden harmaiden peittotaistelu B) . Isä harmaantui kokonaan jo nelikymppisenä ja sama pehko täällä taitaa olla, lujaa vauhtia mennään perässä. :kieh:

Annette: Nosta vähän sitä pääpuolta, jos poika vielä herää, helpottaa painetta korvissa. Toivottavasti eivät kuitenkaan ole tulehtuneet.
Villellä oli myös ihme nuha jota kesti monta viikkoa. Tai no pari kai. Ei ollut kuumetta eikä mitään muutakaan.
Voihan se olla että Joonaksella menee hermot vaan siihen tukkoiseen oloon?

Hyvää matkaa mikille! Kyllä lomailu voittaa kaksplussan. ;)

Vinkkinä matkaan ja muuallekin: Pampersin puhdistuspyyhkeillä lähtee esim. noki valkoisista puuvillahousuista, ruoste maastohousuista yms. Ihme liinoja. Ollaan aiemmin käytetty Pirkkaa sun muuta, mutta nuo vievät voiton. :D
 
Juu, toivotaan, että olis vaan tuon nuhan aiheuttamaa tuo levottomuus. Mut pistän suppoa meneen jos vielä heräilee.

Mäkin vaihtelen usein mun tukan väriä. Mulla on ollut alun alkaen vaaleet hiukset... sitten värjäsin tumman ruskeiksi, kupari, mahonki, tumma luumu ja punaisen eri sävyt on tuttuja. Nyt mulla on sellainen kuparinpunainen tukka ja putelista laitan seuraavaksi kashmirin punaista :p

Hyvää matkaa mikki... taipalsaarellekos olitte menossa. Me tullaan perässä sitten maanantaina (Joutsenoon käy tie).
 

Yhteistyössä