TAMMIVAUVAT 2007

vierotusoireinen tuli vielä viimeisen kerran katsomaan kuulumiset :ashamed: :D

taipalsaareen ollaan menossa tosin toiselle puolelle kuin joutseno, mennään sinne ruokolahden laidalle saareen. joutsenossa käydään kyllä serkkuja tervehtimässä.

 
Hauskaa lomaa Mikille ja Miisalla on kaikki varmasti ok! =)

Jere sai tänään taas vähän sitä marjasosetta ja mitään punotusta ei tälläkertaa tullut. :eek: Lopetettiin noiden puhdistuspyyhkeiden käyttö, ruokailun jälkeen ollaan niillä sipastu ryönät suupielistä pois, oliskohan näpyt tulleet niistä?!

Käytiin kaverin kanssa tossa lenkillä, ja nyt jaksettiin hölkätä matkasta jo yli puolet!!! Hyvä me! =) Näin eilen ylellä mainoksen jossa etittiin halukkaita kilpailuun, jolla etittiin erilaisten dieettien noudattajia. Kesäksi 2008 kuntoon! Yritin netistä ettiä ko.kilpailua, kun se meni niin nopsaan ohi, mutten ainakaan vielä löytänyt. Vois olla hyvä sponssaaja! ;)
 
Poio:Meidän isommalle vauvalle tuli myös nyppyjä naamaan puhdistuspyyhkeistä, sen takia en ole Villellä niitä kasvoihin käyttänyt ollenkaan.
Toivottavasti pääset kisailemaan. :)

Saamarin koira. Tai oikeammin väärä ruoka. Käytiin anopilla ja kun tultiin kotiin niin ah ihanuutta, olkkarin matolla oli ripulipaskat imeytyneenä ja tietokonehuoneen sängyllä oksennukset. Mmmmm, mikä tuoksu.:kieh:

 
Käytiinpä eilen kaverin kans Rovaniemellä shoppailee ja kattoo vähän mitä tapahtuu "sekaisin joulupukista" tapahtumassa :D Oli kyllä hauskan näköstä ku lapset hiihti kilpaa shortsit päällä :whistle: Jos joku katto eilen kolmosen kymppiuutiset niin niissä oli siitä...

Meillä on ollu monien kuukausien aikana hankinnassa "jotain" eli akvaario meinattiin laittaa ennen jolua muttei saatu ku just se meijän malli oli loppu ja ta-he kuussa ois tullu vasta lisää. No se jäi, haikeena kattelin kavereitten uusia otuksia, kaneja, toisella marsuja jne muttei mikään niistä sovellu meille sisälle :snotty: No perjantai-iltana sit käytiin kattoo miehen siskon uutta hamsteria ja aivonystyrät lähti käyntiin... Mulla on penskana ollu kaikenlaisia pikku öttiäisiä ja niinpä aloin sit netistä ettii tietoa taas gerbiileistä.
Nyt meillä tuolla isossa terraariossa vipeltää kaks poika gerbiiliä Riesa ja Rämä :D Näin niinku jatkoksi koirille jotka on Riiviö ja Räyhä :LOL:
Kylläpä on lapset ollu ihmeissään ötököitten touhuista, esikko ihan mielissään niitä kattelee ja haluais jo kädelle, heppatyttö ei oikein välitä ollenkaa... Mut ite oon ihan innoissaan näistä uusista tuttavuuksista! Mies ei niinkää...

Vauvalle löysin kokoa mini olevat kengät :heart: Neuvolassa niitä suosittelivat ku varvastaa niin mahoton. Jos niitä sitte pitäis ku hyppykiikussa satunnaisesti on ja varsinki sitte ku poika alkaa nousee tukee vasten yms. Ku lähtis nyt eka ryömimään :snotty:

Mut pitäs kai vähän maksella laskuja ennen ku tyttö herää. Miehet lähti mummolaan kattoo formuloita, meillä pitäs käyä kaupassa ennenku on tytön ratsastusaika =)
 
Akvaariota mäkin olen suunnitellut. =) Mulla oli 200l:n allas mutta muutossa joku älykäs kantoi sitä keskituesta, se vääntyi ja lasi halkesi. Saamari. :kieh:

Nyt olenkin miettinyt, että mahtaako touhussa käydä niin että 3-v syöttää purkillisen ruokaa päivässä ja vauva hakkaa lasin naarmuille?
Pupua mietin kanssa yhdessä vaiheessa. Se jäi sitten siihen, kun 3-v jahtasi uuden naapurin kania melkein sydänkohtauksen partaalle. :whistle: Noloa.

Jahas, pyykkiä ripustamaan. :wave:
 
No nyt se sitten hoksasi tuon konttaamisen... metrin verran menee kerrallaan vasta, ja tahti meinaa mennä välillä vähän sekaisin, mutta etenpäin silti :)

Mieskin tuli reissusta. Patistin sen heti auton siivoukseen, että huomenna päästään matkaan siistillä autolla.

Itse olen tätä kämppää puunannut, että on sitten kiva tulla takaisin puhtaaseen kotiin ja pakkaamiseen menee muuten yllättävän paljon aikaa tällaselta kööriltä. Tosin pistin kälylle vähän hommaa sinne Joutsenoon, että hakee Joonakselle ruuat sinne valmiiksi, niin ei tarvitse täältä asti lähteä kantamaan. Ja vaatettakin otin niukasti kun perillä on sitten pyykkikone ja kuivausrumpu, että saa sitten pesasta jos tuntuu et vaate loppuu kesken. Pyyhkeitä ja lakanoitakaan en ota mukaan kun käly ilmoitti, että heillä on... kiva =)
 
Ohhoh, mennäänpäs teillä kovaa vauhtia! Aikamoinen vauhtimies. =)
Hyvää lomareissua teillekin!!

Naapurin äijä kiusaa. :snotty: Leikkasin työnnettävällä leikkurilla meidän 3vko kasvanutta nurtsia. Ukko tuli aidan taakse siimaleikkurin kanssa ja sanoi, että "sitä ollaan heinähommissa". Vastasin että: "joo, on kasvanut ihan tajuttomasti. No, ainakin kinkut sulaa tässä hommassa."
Päivän piristykseksi tuo keski-ikäinen vitsiniekka laukaisi, että:" Loppuu tuo nurmikko ennen kuin sitä pääsee tapahtumaan. Hehhehhee." :x Miksi ei tällaisissa tilanteissa ikinä keksi mitään nasevaa vastausta?!
Oonkohan vähän herkkänä taas...
 
Olisit Myyra tempassut naapurin ukkoa.. Mä ainakin oisin! ;)

Kylläpäs Joonas tosiaan on vikkelä! Meillä ei edetä vielä senttiäkään, mutta eiköhän tuo tuosta josain vaiheessa.. :snotty: Kovasti sätkii ja potkii vauhtia ainakin!
Kävin tänään piiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan mattopyykillä, ihana tuoksu nyt kotona kun pesin lattiat ja laitoin puhtaat matot varastosta paikoilleen. Mulla on ihme vimma vaihtaa matot näin kesällä ja jouluna!
Jere jäi mun isän luo siks aikaa, ja raukka oli parkunut koko sen ajan kun oltiin mun äidin kanssa pois. Raukka taitaa vierastaa nyt sit ihan kunnolla. :(
 
No johan on Joonaksella vauhtia! :whistle:

Meijän poika loppuviikosta oppi "murisee" tai semmosta ihme ääntä pitää. Siis aa:ta sanoo älyttömän matalalla äänellä. Kai se harjoittelee jo sitä hevilaulajan uraa :LOL: Silmiin kattoo ja välillä nauraa, yltyy oikein ku sitä matkii.

Reippaana lähin äsken lenkille ja hyppäsin eka kakkaojaan tuossa metässä :kieh: kylläpä otti päähän, palasin takas ja jäi lenkki siihen. No onneksi kävin aamulla sauvakävelee ja ennen tuota ojaan hyppyä 4km juoksee... Tuli eilen grillattua ihan kunnolla...
 
Heipsuli vei!
Täällä ollaan Jeren kans kaksistaan, kun mies lähti metsää kiertämään. Hullu mies.. :whistle:
Löysin Vapaa valinnasta halvalla viileimmille keleille kivan fleece haalarin, makso kaikki 8e! Samalla mukaan tarttu 70 senttinen unihaalari, meidän kaikki uniasut on 80 senttisiä jotka pyörii vielä päällä. Nyt on edes yksi sopiva. Täytyy varmaan mennä vielä tänään sinne uusiks, kun mies mussukka oli jättänyt shoppurahaa!!! =)
 
Piti oikein tulla tänne vielä ihmettelemään tota Jeren paskomista. Kaveri on vääntänyt tänään KUUDET satsit! :eek: Osa kyl pikku kikkareita, mut silti.. :LOL: Taitaa olla suoli aamusella aika tyhjä!
On juonut vettä kyl aikalailla nokkamukistaan pitkin päivää.
Nyt ei suostunut syömään lemppari iltapuuroaan kun puolet, maitokaan ei kelvannut. Vein sänkyyn ja sinne sammu heti. Jotain outoo, on nyt tekeillä.. :snotty:
 
Moikka pitkästä aikaa!! Ja hitsit Mikille, kun olisin tienny että tuut kulmille niin ois voinu tehdä tärskyt...

En ole siis lueskellut pitkiin aikoihin, yritän vierottua toisten vauvojen seurailusta, jotta ei vertailis aina kehitystä. Mulla kun on edelleen tämmöinen iso sylivauva. Varpaat, tai siis kengät se löysi yksi pivä, on voimaa tullut lonkankoukistajalihaksiin sen verran, että jalkahökötyksen jaksaa nostaa vauhdilla ylös.

Meillä alkaa kotikäynteinä viikoittainen fysioterapia ja karsastustakin epäillään, silmälääkäri katsoo ensi sairaalakäynnillä. Istumaan poitsu yritti sylissä ollessaan itseään vetää sillä tavalla että vetää sylittäjän käsistä.

Annetelle isot aplodit tempauksesta, kyllä muuten nauratti... :D
 
Sanuli: Ja yhtäläisyydet senkun lisääntyy. Meidän Wimpulalla on samanlainen mekko kuin teidän (tuossa profiilikuvassa) :LOL:

(.) aika Mennä hurahti miehenlomaillessa. Ei juuri koneella tullut käytyä. Nyt on arkeen palattu ja taas joskus aikaa istua koneellekin.
Wilma on oppinut ryömimän ja kovasti yrittää konttausasentoakin saada. Esistystä on tapahtunut tässä päivien aikana siten, että nyt menee jo polvet maahan. Neiti kun on seisonut käsien ja varpaiden varassa.
Kiinteitä meillä syödään nyt 4 kertaa päivässä. Päivällä liha ja välipala, illalla kasviksia ja sitten tietysti puuroa. Kasvusta en teidä, mutta neuvolan mitat menee nyt ihan miten sattuu. Kolmas terveyden hoitaja mittasi 5k3vko Wilman 1,2 cm lyhemmäksi kuin th 5 kk neuvolan harjoittelija (ja sentin lyhemmäksi kuin 5vko2vko) Että ota heistä nyt selvää. Seuraava kontrolli on sitten seitsenkuisena. Painoa tulee tasaisesti, hitaasti.
 
Jos joku ois mulle sanonu vaikka viis tai kaks vuotta sitte et mä alkaisin ompelee kestovaippoja niin oisin kyllä nauranu ihan kippurassa itteni tainnuksiin :whistle: Mut tänään sitte istuin äitini koneiden ääreen ja ompelin lisäimuja. Että taas kerran pitää todeta ettei ikinä saa sanoa ei ikinä... :D

Mies oli mun huomaamatta opettanu vauvan juomaan pöytälämmintä maitoa. Onpas kiva ku nyt ei tartte aina sitä mikroa ensimmäisenä kylä paikassa alkaa ettimään.

Ja liinailu sujui eieln ensimmäistä kertaa silleen et vauva oli yhtä tyytyväinen ku minä itekki! Meillä siis rengasliina joka on oottanu tuolla romuhuoneessa käyttöä... Eilen sitte oli taas niin ihana ilma et haluttiin olla ulkona mut ei kuitenkaa niin lämmin et ois voinu vauvaa pitää maassa. Kannoin sitä jonku aikaa sylissä kunnes muistin liinan ja pujotin sen päälle. Poika ei ees huomannu koko liinaa ku niin ihastuksissaan katteli kukkia ja oksia mitä tyttö meille katoi. Kylläpä oli mukava olla kädet vapaana eikä selkäkään rasittunut =)

Ja heppatyttö sitte ihastui lisäksi vielä moottoripyöräilyyn :whistle: On ollu kaverin kypärä lainassa ku poika on isänsä kans pari kertaa mopoillut. Nyt saa sitte lähtee ostaa myös mopokypärää ettei tartte koko ajan pelätä et rikkoo/tiputtaa lainakypärän. Ihana et esikko sit tykkäs ajella pyörällä, se ku tuumas ettei se ratsastus oo poikien hommaa :D
 
käyn aina sillon tällön lukemassa juttujanne mut kirjoittaa en kerkee/jaksa.
mikkelin reissu meni toosi hyvin, käytiin visulahessa sunnuntaina, sattui lämmin ja aurinkoinen päivä. ja sunnuntai iltana kotio. emmi jaksoi istua kopassaan koko matkan kun vain oli aina uus lelu leikittävänä kun edelliseen hermostui.
saimaallakin käytiin risteilemässä. perjantai aamuna sit lähetään ähtäriin...
emmi menee eteenpäin sängyllä mut ei sit lattialla, ei huomaa siis et menee etiäpäin.kala on otettu maisteluun ja riisi.
:whistle:
 
Heissan!
Mä olen ainakin ollut uppoutuneena tuonne naimisiin.infoon pari iltaa. Ollaan suunniteltu juomanhakumatkaa Tallinnaan ja tarjottavia mietitty.
Sitten otin ja askartelin ite hääkimpun mallia ja hyvin tuo tuntuu onnistuvan ja säilyvänkin. Lapsiperhe säästää kaikessa... :whistle:

Villen sammas on ollut pois kotiin tulosta asti. Se pamahti siis mökkimatkalla ja levisi koko suuhun.
Ensin kokeilimme puolukkaa, sitten sitruunavettä ja lopuksi vichyä, ja se vasta auttoi. Eli vichyyn kostutetulla harsoliinalla pyyhittiin päivittäin kaikki valkoinen pois suusta. Ja tutteja keiteltiin myös jatkuvasti.
Keitän niitä edelleen päivittäin ettei vaan uusiutuisi.

Meillä on tullut nyt kuvioihin iltainen nukahdusta vastaan taistelu. Pikkuinen ukkeli viuhtoo ja veuhtoo minkä pystyy ettei vaan nukahtaisi. Paiskoo tuttia pitkin sänkyä, koska se niin mukavasti rauhoittaisi. :LOL: Söpö.

Esikoinen on ollut ihailtavan esimerkillinen poika. Käyttäytyy välillä suorastaan epäilyttävän hyvin. :eek: Ensi viikolla alkaa miehen työt, saas nähdä onko sama peli sitten enää. On ollut niin isin poika koko loman ajan.
 
No, nyt turisen jotain enemmän, kun ei pahemmin tekemistä... Hippu koisii miehen vieressä ja isommat on pihalla jossain..

Ruuista Hippu boikotoi piltin "herkkuja" (kasvis-kinkkuherkku tms.) Ei voi valittaa, äidinkin nenään ne haisee pahalle. Semperin ruokasoseet on ollu hyviä. Nukkuu edelleen yöt, tosin yksi yö meni ihan pipariksi. syy: päivällä puolivutias vauva nukkui huimat puoli tuntia. Muuten olisi pitänyt vain leikkiä ja meuhkata. Tämä näkyi sitten yöllä kiukkuamisena yliväsymystä. Ei auttanut tissi eikä syli, huutoa vain n. puoli tuntia. Lopuksi nukahti kainaloon. Nyt Hippu on oppinut ottamaan kahdella kädellä lelusta kiinni, kun ensin vähän avustaa asennossa ja tukee asentoa kainaloiden alta "pötkylällä". Jalat ehkä joutuu jossain vaiheessa leikkaamaan, mutta ei ole suuri toimenpide. ihan pikku juttu vain.

Esikkoa tässä valmistellaan jo eskariin lähtemiseen, pitäisi käydä hankkimassa työpöytä-sänky-yhdistelmää ja tuolia.. Reppu ostettiin viime viikolla. Taitaa olla aika inha päivä kun esikko lähtee, kuitenkin tottunut sen kanssa kotona olemaan niin paljon. vastahan se syntyi ja tuhisi, nyt se jo aloittaa koulutaipaleensa. Hurjaa... :/

Hipun kanssa jatketaan reissuja pääkaupunkiseudulle, eipä siitä ihmeempää. Viimeiset mitat oli tuossa kesäkuun lopussa vajaa 8 kg ja 63 cm. Hurjasti on kasvanut siitä 2800 g hippulaisesta, jonka pituus oli reilusti alle 50 cm...
 
täällä me pohjoisessa lomaillaan. olen käynyt iltaisin lenkillä kun wilma on laittanut yöunille. olen jonkun verran juossutkin. tänään aattelin käyä pyöräilemässä iltasella. kiva kun voi jättää wilman nukuun ku nyt on noita hoitajiakin.

käytiin wilman kanssa yks päivä raviradalla hiittaamassa papan heppaa. wimmu oli koko loppupäivän pahalla päällä ku ei nähnyt ravipoikia vaikka lupasin :LOL:

wilmalla on maanantaina neuvola. puolivuotisneuvola on ku neiti on jo melkein 7 kk. mut eipä se mittään.

TeeTeelle kiitokset postista.

Salde: hauska yhteensattuma tuo mekkokin.

nyt ei taho soseet mennä oikein alas. ei ees hyvät :/ pääasia et syö ees maitoa...

lähetään lauantaina kotia kohti. mulla haluttas käyä oulussa raveissa ku on siinä matkan varrella. mut ei taia tulla mitään ku siellä on kuitenki sitä meteliä. tarttis olla neitillä kuulosuojaimet tai jotain.

eipä tässä tällä erää kummempia!
 
Tilasin tuon kirpparin kautta Jerelle 74 senttisiä vaatteita. Nyt on herralla Bamse paitaa ja bodya, villatakkia, hupparia ja housua..Oli tosi kiva paketti ja tosi nopea toimitus!

Ootteko muuten antaneet kaikkia viljoja jo? Mä en ole antanut, kun tota kaurapuuroa vasta. Niin ja riisiä, sillä alotettiinkin. Ostin kaupasta ohrahiutaleita, mut sit huomasin et valmis (ohra) puuroissa on ikä suositus vasta 8kk.

:whistle:
 
Kökkö miten autolle kävi! Kysy kaupasta onko niillä valvontakamerakuvaa siitä kohdasta. Jos juippi jäisi kiinni. :kieh: Soita sinne vaikka heti, varmasti auttavat mielellään. Mun kauppa-aikoina nuoret miehet siellä polisoivat ihan innoissaan. :D

Meillä on syöty neljän viljan valmispuuroa ja hyvää on ollut.
Yksi ilta mieheni teki neljän viljan hiutaleista puuron ja surautti sauvasekoittimella. Nam, että oli valtaisan hyvää. :p Mutta auts, mitkä vatsavaivat oli seuraavana yönä!
Siis purkista annamme edelleen...

Ville nassukka näyttää pikkuisen paremmalta taas. Välillä silmän ympärys alkaa hehkua punaisena ja palautuu taas itsestään. Ehkä juuri silloin hermoissa tapahtuu muutoksia? Aika useinhan noita punotuksia on tullut. =)
 
Poio: meillä syyään kaikkia viljoja jo. Ja tuosta kakkaamisesta vielä sanon ku aikasemmin kirjoittelit et usein tulee päivässä... et meillä sen jälkeen ku aloitettiin lihat niin kakkaa tulee 2-6kertaa päivässä :eek: Jospa alkais tasottuu ja luulen että viimeistään sitte ku osaa istua tuetta ja laittaa potalle niin alkaa tulee kaikki kerralla niinku tytön kohalla tapahtui kans... (en muista kirjoitinko jo aikasemmin)
Kyllä nuo on kertakaikkiaan ihania nuo kolhijat. Just tänään selviteltiin moottoripyörän tankkiin tullutta lommoa. Kukaan ei oo tietonen mitä sille on tapahtunut eikä selvinny mistä jälki vois olla peräisin.
:kieh:

Oli niin rankka jumppa tänään et saattaapi olla huomenna kädet kipeenä, repäsin kunnolla isoilla painoilla näin viimeisen punttijumpan kunniaksi :whistle: On kiva lähtee festareille ku ei siiderilasi pysy käsissä :D
Huomenna päästään miehen kans jo iltapäivällä lähtee kahestaan syömään ja sieltä festareille. Ihanaa! Pitäkää peukkuja ettei sada! :wave: Voi hyvillä mielin jättää meikit laittamatta sillä varjolla et saattaa alkaa satamaan ja sit ne vaan leveis pitkin naamaa B)

Gerbiili-pojat on sopeutunu meille hienosti, äsken niitten kans tuossa juttelin ja totuteltiin käsittelyyn, ihania :heart: Vauvalla on mahtava ilme aina ku se seuraa niitten puuhailua. Kaula venyy ja silmät pullistuu liikkeitten mukana :D
 

Yhteistyössä