TAMMIVAUVAT 2007

Epäilemme suuresti, et tuo auton naarmuttaminen on tapahtunut Koskarin parkkihallissa. Meillä oli auto perimmäisessä takanurkassa, jossa tuskin on ees kameroita.. Mies lähtee aamusta etsimään värivahaa ja jotain korjauskynää, jolla tuon sais ees vähän fiksumman näköseks. :(
 
No voi harmi! Koskarissa notkuu kaikenlaista porukkaa. Ja hulluja kesäautoilijanaisia jotka kaahaavat alennuksilla. :kieh:
Kivitilalta saa kynsilakkapullon näköisissä paketeissa käteviä korjausmaaleja just omissa väreissä. :D Olikos meillä puhetta niistä lyhyistä takaturvavöistä?

Mä lähden huomenna toisen kotiäidin kanssa kaupungin rientoihin! :D :D
 
Heippa tammikuisten äidit!

Tulin tänne hieman vierailemaan...
Täällä odotetaan tammikuista nyyttiä -08 ja välillä tulee mietittyä että minkälaista se elo on vauvan kanssa keskellä talvipakkasia? Kokemuksia kun on vain aurinkoisesta kevätlapsesta... Eli muistatteko vielä alkuaikoja? Oliko ahdistavaa olla neljän seinän sisällä pitempää? Miten totutteleminen pakkasiin meni? Paljon nuttuja ja villasia?

 
Kivitilallehan tuo mies nyt aamusta lähti, toivottavasti löytyy pakkeli! Juu, ja lyhyistä takaturvavöistä oli sillon joskus puhetta.. :D

HeippaHei JonnaP! Heti alkuun onnittelut!!!
Me oltiin alkuun (kun oltais iän puolesta jo saatu mennä ulos) jumissa sisällä viikon verran, kun oli ne julmetut 30 asteen pakkaset. Nopsaan ne sit ohi meni ja pääsi alotteleen ulkoilua. Mulla oli Jerellä villanen lämpöpussi jonka laitoin vielä äippäpakkauksen makuupussiin ja sit vaunuihin. Tuon villapussin alla pojalla oli vaan sisävaatteet, myssy ja tumput. Hyvin tuo siellä nukku, villapussissa oli vielä ohut vuori. :heart: Ekalla kerralla oltiin ulkona se 15 minsaa, tosi nopsaa se totuttelu sit kävi ja alotusviikon lopulla annoin jo nukkua unetkin vaunuissa ulkona. Meillä Jere nukkukin pakkasilla loistavasti vaunuissa, mutta heti kun pakkaset loppu niin samaan aikaan loppu myös ulkona nukkumiset. :/ Voi kun tuntuu tuostakin olevan jo niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kauan, snif.. :heart: =)
 
Onnea JonnaP! :flower:

Meidän poika syntyi rv36+3 ja ehdoton pakkasraja oli pitkään -10. Muistaakseni. Tosi pitkään pikkuinen joutui olemaan sisällä. Mä pääsin onneksi edes korttelia ympäri kiertämään koiran kanssa.
Oli se aika tosi pitkä, kun ne saamarin pakkaset pamahti just, kun ois ulos päässyt.
Mutta toisaalta, mikäs siinä oli köllötellessä uuden pikkuisen vieressä, kun pakkanen paukkui ulkona. :heart:

Tammikuu on muuten tosi kiva ajankohta. Juuri kun alkaisi tulemaan se kamala väsymys parin kuukauden kieppeillä, niin päivät pitenee ja kesä tekee tuloaan. Eihän siinä pysty kovasti sängyn pohjalle vajoamaan. :D
Ihmeesti auringosta saa energiaa!

Poio: Toivottavasti sävy löytyy.
 


Toivottavasti kuvan lataaminen onnistui! Siinä on hyvin meidän tämän hetkinen kehitysvaihe näkyvillä. Leikitään lentokonetta :LOL: ! Tänään Krista istui ensi kertaa syöttötuolissa, piti laittaa reunoille tyynyt pönkäksi, kun meinasi tyttö olla miten päin sattuu. Ja ihan sen takia, että sitterissä syöttäminen meni aamulla ruokasodaksi! Eilen illalla Krista keksi leikin nimeltä "huitaise lusikkaa -ja nopeeta!". Sama jatkuu nyt aamupuurolla ja mustikkasoseella. Ihanaa! :whistle: Noista ruuista oli täällä vissiin ollut puhetta. En ole kerennyt lukemaan muiden kuulumisia kun mitä tosta vimpalta sivulta luin. Meillä syödään kaikkea muuta paitsi kalaa. Kaikki viljat menee, marjat ja hedelmät ja kasvikset. Nyt on vaan toisinaan vatsa tosi löysällä, pitää melkeen seurailla että mistä, naudanlihasta vai kanasta. Banaani ja riisipuuro tasoittaa yleensä tilanteen. Nokkamukista juodaan vettä ruualla. Ihan hirveet putoukset on suupielissä, mut harjoiteltava on. Maitoa menee nukkumaanmennessä desin verran, ei aina sitäkään.

Kränä: huomasin että olit laittanut viestiä. Vastailen myöhemmin illalla, jahka saan täällä kotona jotain aikaiseksi.

Ihanat ilmat kun painostaa, oiskohan ukkosta tulossa, päätäkin särkee. Valivali. Ei kun oikeesti ihanaa kun on lämmin, muttei liian lämmin, tuuli viilentää. Mie tykkäänkin oikeesti syksystä enempi kuin kesästä.

Mutta lisää myöhemmin.

Vilipi ja Krista
 
Ihana tukka Kristalla! :heart: :D

Eihän sitä oikeaa sävyä tietystikkään varastossa ollut, mut tuubi tilattiin ja sen pitäis tulla ma tai ti..
Pidähän Myyra hauskaa riennoissa! ;) Mäkin pääsen tänään tapsantahteja karkuun terangille! :D Ei oikein iske tuo musa muhun.. :snotty:
 
Otin toissailtana pinnasängystä korotukset pois ja vauva on nukkunu nää kaks yötä läpeensä heräämättä. Ei kai se nyt voi vaikuttaa niin :whistle: Tai sit sillä on vaan samaan aikaan hammassäryt loppunu. Ne kaks hammasta on nyt ihan kunnolla näkyvillä, ylhäällä pullottaa seuraavat jo uhkaavasti :snotty:

Pitää ihan hehkuttaa :ashamed: Aamulla käväsin puntarilla ja oli kiva yllätys. Tavoite oli siinä 58kg niin nyt näytti 57,3 B) *tuulettaa* Kiva ku vaatekoko on pienentyny 42 koosta 36:een, jopa rintaliivit 85E 70D, nyt saattas mennä jopa 70C...
Ilmakin näyttää hyvältä, ootellaan appiporukka tänne, syödään ja lähetään rellestää B) Eikä oo ees lihakset kipeenä mitä eilen pelkäsin, nyt pysyy sitte tuoppikin käsissä :D
 
onnea kränä! :flower: sitä katselinkin ettet todellakaan ole mitenkään isokokoinen. mukavaa kun joku onnistuu! :D

mulla on vielä lähtöön matkaa. nyt 71kg ja lähtö oli 64kg. ei tosin ole enää mitään kiirettä, kun olo on jo ihan normaali.

poiolle hauskaa terdeilyä myös! joo ei tapsat iske. eikä teltan reijo taipalekaan. siellä jos mut näkisi niin johan olisi ihme! :LOL:
 
Pistämpä tännekin vinkkiä, jos joku ei ole vielä hoksannut..
http://www.seppala.fi/s/eurokuponki/

Eli kävin itse juuri seppälässä ostoksilla ja ostin 130e:n arvosta vaatetta 5e:llä :D Kannattaa kyllä käydä jos vaan pääsee. Vaatetta oli ainakin täällä kemissä vielä mielin määrin jäljellä. Kolme vanhinta poikaa osti itselleen, kuponki ja euro vaan käteen jokaiselle ja anoppi sitten osti minulle ja minä tietty itselleni. Himottaisi kyllä huomenna mennä uudestaan :kieh:
 
Kiitos Annette!!! Kävin printtaan noita kuponkeja, ja huomenna heti pitää rekrytoida mies ja isommat lapset ostoksille.

Ja Vilipi vähänkö Kristalla on hienot hiukset! Miten voi olla noin pitkät tuohon ikään!?!

Taaskaan ei ehdi enempiä kirjotteleen, lukemas oon kyllä käyny. Nyt oottaa pitsat alhaalla syöjiä.

Terkuin,
TeeTee
 
Heippa vaan kaikille! Ollaan palattu Espanjasta ja matka jatkui heti tänne mökille. Mä yritin pysyä poissa täältä palstalta hetken, mutta uteliaisuuttani oli pakko tulla "surffailemaan" puhelimella... Palailen sitten kotona kertomaan kuulumisia. terkuin pulleroballerina ja Saku, joka osaa jo seistä tukea vasten, kun itse nostan seisomaan
 
Kits Annette! :flower: Tulostin heti "muutaman" lapun ja mentiin appiporukan ja lasten kans ostoksille. Kaikki osti lapsille vaatetta :D

Olipa niin mahtava festari-ilta että vieläki hymyilyttää vaikka hieman heikko olo onkin... :x Näin enemmän tuttuja ja kavereita ku vuodessa yhteensä. Ihanaa! Ens vuonna sitte uusiksi mikäli järjestetään ja vaan hyviä esiintyjiä on. Että se Sonata oli huippu!!! :heart:
Ja lapset pärjäs kivasti appiporukan kans kotona, eivät lapset ees aamulla tulleet sänkyyn riehumaan vaan antoivat meijän nukkua 11asti!
 
Juu piti tulla hehkuttaan tuota Seppälän alekuponkijuttua.
Laskin, että käydään neljässä Seppälässä sujuvasti... Tuli käytyä, eli 16 eurolla ostettiin koko perheelle vaatetta. Mahtava juttu, mm. farkut, caprit ja t-paita itelle, lapsille takit jne. Jos ois joku yksityisyrittäjän kauppa, niin eipä kehtais, mutta iiisoa Stockmann-ketjua ei paljon meidän hamstraukset hetkauta. Varsinki kun varmaan toista sataa sinne alemyynteihin meni noita eurotarjouksia ennen kuitenkin :ashamed:

Meidän Pete on nyt alkanut peruutella. Täytyy pitää tarkkaan portaitten turvaportit kiinni, ettei tuu vahinkoja. Nyt oon muutaman kerran antanut poijalle maistiaisia perunasta ja banaanista. Maha menee tukkoon heti, kolme päivää panttaa sit tuotoksiaan. Äidinmaidolla kerran päivään sai tyhjennettyä ja yöt meni mukavasti. Nyt öisin pitää rupsutella, kun ei tuu luonnikkaasti plöröjen mukana ilmatkin pois.

Hohhoh ku meni k-jutuksi. Taitaa olla väliin taas poutaa. Jos lähtis porukan kanssa metsään katsomaan mustikoita ja sieniä. Mies oli eilen sattumalta löytänyt uimarannan läheltä kanttarelleja. NAM!

TeeTee
 
Heipsistä pitkästä aikaa! :)

Muutaman kerran oon käyny kirjottelemassa pitkät pätkät, mut oon onnistunu aina ne jonnekkin hukkaamaan ennen lähetystä. Joko nyt onnistuis.

Vauveli kuulumiset ensin. Pikku herran puolivuotis mitat olivat 70 cm ja 8180g. Seuraavaa neuvolaa aikaistettiin, jotta voidaan seurata noita mittoja. On vaan vähän muut ihmetelleet kuinka tuollainen pulleaposkinen jötkäle voi joutua painosyyniin. No, antaa heidän nyt tarkkailla ja hyvähän se kait vaan on.

Meillä oli viimeks eri täti neuvolassa ja...Hmm...oli ainakin ihan erilaiset neuvot kuin omalla hoitsullamme. Poika, kun on kärsinyt noista masuvaivoista kiinteiden myötä niin ollaan ihan hissuksiin niitä sit maisteltu 1 per viikko. Niin tämä uusi täti oli sitä mieltä, et nyt vaan pitäs saada kaikkee meneen mahdollisiman nopsaan eikä mitään 1 per viikko. Meinasin tätille sanoo, et ihan vapaasti saa tulla meille kotiin kuunteleen toisen masuvaivoista johtuvaa itkua. No, onneks ne kuitenkin on nyt vähän helpannu. Täti ensin vähättelikin mun juttujani ja anto ymmärtää, et mä vaan kuvittelen pojalla olevan mahavaivoja. Sit, kun kuuli, et tuo esikko on ollut pienenä tosi allerginen niin vähän nolona sanoi, et kyllähän sä sitten näistä jotain tiedätkin.

Tätille kerroin myös sitä, etten oo tuota poikaa saanu ihan pelkkää perunaa syömään vaan sit yhdistelen sitä noitten muitten kasvisten kans. Poika siis oksentaa, jos pelkkää perunaa suuhun laittaa. Niin, tää täti sit sano, et sitä perunaa pitää sit sekottaa vaikka päärynäsoseeseen ja pikku hiljaa vähentää siitä niin, et loppujen lopuks syö myös pelkkää perunaa. Mä nyt en kuiteskaan aikonut tätä neuvoa noudattaa vaan ihan noitten muitten kasvisten kans annan...

Poju on nyt kolme päivää kääntyillyt. Enimmäkseen selältä mahalleen, mut muutaman kerran toisinkin päin. Yöt on edelleen todella rikkonaisia ja heräillään aikas usein, viime yönäkin ehkä se kymmenen kertaa tuli rikki. Muistuttakaa mua sit näistä yövalvomisista, jos alan jossain vaiheessa poteen vauvakuumetta. Tää perhe saa kyllä sitä kolmatta nyyttiä nyt odotella tovin. Tää mamma haluaa välillä nukkua, ku nyt takana on kaks ja puoli vuotta putkeen yöheräilyitä, lukuunottamatta päivän parin taukoa, jos lapset olleet hoidossa. Jahka mää näitten kahden lapsen yöheräilyistä selviän kunnialla niin sit tahon nukkua ainakin hetken täysinäisiäkin öitä.

Sit muihin aiheiseen...

Seppälä hysteria jyrää myös täällä meillä. Mä oon tuhlannut 14 euroo ja yli kolmensadan euron edestä oon saanut tavaraa. :D Ja huomenna uusiks... :whistle: B) Kerrankin voin ostaa itellenikin jotain ilman, et tarvii kytätä hintalappuja. Olkoot sit kuinka alekuponkejen väärinkäyttöä, mut mä ainaskin ostelen nyt, kun siihen kerran mahkut on. :saint:

Mut, kaippa sitä täytyy mennä lepäileen, et jaksaa huomenna lähtee shoppaileen...minnekkäs muualle kuin Seppälään. ;)

Ja sori, kun on vaan meiän perheen arjesta nyt kirjotellut ja kommentoinnit jäi väliin...

-SS-



 
Vanhaksi sitä on tullu ku krapulaakin jotuu sairastaa kaks päivää :( On niin veto pois vieläki etten oo lenkille ees kehannu :ashamed:
Mut kylläpä anoppi sit tuumaili yhen illan ja aamun hoitaessa nuita lapsia et miten ihmeessä mä jaksan nuita yksin hoitaa :D Perjantai iltana oli ollu anopin ja appiukon lisäksi vielä miehen täti täällä kaverina olivat kuulemma kaikki saaneet juosta ittensä väsyksiin :LOL: Mut kyllä huomas lapsistaki et periksi olivat saaneet kaikista, meille sitte kiukkasivat ku ei iltapalaksi herunu karkkia ja mehua :whistle:

Tivolissa käytiin ja hauskaa oli! Mä pääsin kahen lapsen kans laitteisiin ilmaseksi. Oli kyllä kiva käyä kaikki lasten laitteet läpi mihin ei oo ikinä ennen tullu tuhlattua lippuja :D Ja kaikilla oli niin mukavaa :heart:

Ostin sitte tänään huutonetistä käytetyt matkarattaat, toivottavasti on hyvät! On niin isot ja painavat nuo yhistelmät et vaikka auton kontti on iso ja lihaksiakin itelle tullu niin ei silti huvita nostella nuita vaunuja kyytiin. Jospa nää sit kulkis paremmin mukana ;)
Mut pakko kai lähtee nukkumaan tätä väsymystä pois...
 
Moi taas kaikki!!

Mä en oo varmaan kuukauteen muka ehtiny palstaileen täällä ja nytkää en jaksanu alakaa lukemaan muuta ku muutaman uusimman kirjoituksen! :ashamed:

Me ollaan rempattu tätä meiän vuokra-omakotitaloa ja sit olin 2 viikkoa pohjois-Suomessa kotonani pojan kanssa! Eilen käytiin Ikealla shoppaileen =) Oli kyllä ihan kamalasti porukkaa, ku oli Sunnuntai-päivä.. Ostettiin vihdoin ja viimein Topiakselle pinnasänky, syöttötuoli, ruokalappuja ja astioita, lamppuja, pyykkikori yms. muuta pientä!=) Ois kyllä tehny mieli ostaa vaikka ja mitä, jos ei ois tarttenu lompakkoa tuijjottaa, on siellä niin paljon kaikkee ihanaa! :D

Meillä on ollu nyt nuo neuvolakäynnit vähän sekaisin lomien takia ja viimeviikolla käytiin Topiaksen 5kk-neuvolassa vaikka ikää onkin jo reilut 6 kk :D Noh, mitat oli: 7510g ja 69,6 cm ja piikki pistettiin reiteen. Painokäyrällä mennään -10:ssä, mut neuvolantäti sanoi ettei se haittaa mitään, Topias vaan on pitkä ja hoikka poika! Puolivuotis neuvola onkin sitten pojan 7 kk:tis päivänä, eli vähän myöhässä... ;)

Meillä on lähetty tässä pikkuhiljaa ryömimään. Ihan parin viikon aikan oppi sen homman ja nyt ei enään pysy yhessä kohin! Ruoka-puolella mennään tasaista tahtia, nyt uppoaa hyvin hedelmäsoseet, liha- ja kasvissoseet ja puurot, sekä korvike aina joka välissä! Tänään kokkeilin varsin antaa maitoa nokkamukista ja ihan hyvin meni, tosin maitoa tuli aina liikaa ja meinasi mennä henkeen!=)

Ostettiin tosiaan nyt vasta Topiakselle pinnasänky, kun tähän asti se on nukkunut meiän keskessä. Nyt siis onkin vähän opettelua tuo pinnishomma. Viime yönä nukahti suht hyvin, kun laitoin rauhallista musiikkia kuulumaan ja yön nukkui kyllä hienosti, heräsi 7 aamulla syömään ja jatkoi vielä uniaan! Nyt päikkäreillä oon sitten joutunut vähän hyssyttelemään pepusta ja laittamaan tuttia, että uni on tullut! On tottunut nukahtamaan heiluviin vaunuihin, joten vaatii hieman totuttelua tuo pinnasänky! Mut eiköhän se tästä =)

Eli tällaista tällä kertaa.. yritän jatkossa taas käyä vähän ahkerammin täällä pastalla lukemassa ja kertomassa kuulumisia! :)

Annilia + Topias 6kk ja kohta 2 vkoa.

Ps. Topias on oppinu nyt päristelemään huulillaan :D Kiva ku yrittää syöttää sille soseita, niin tämä alkaa päristelemään ja sitte on ruuat pitkin vaatteita, pöytää yms. :LOL:
 
Vielä kerkee kiertää Tampereen Seppälät huomenna! :D Tänään tein kyllä monta hyvää löytöä meiltä Nokialta ja senkin takia täytyy huomenna mennä vielä uusiks katsastaan Treen tarjonta.
Ostin jopa Jerellekkin jotain, 90 senttiset ulkoilu housut! Vähän on kasvun varaa vielä.. :LOL:

Meillä on Annilia poijjaat aikalailla samankokosia! :heart:

Ollaan koitettu nyt kiinnittää maidon juontiin ja syömisiin tarkemmin huomiota, et saatais se 5dl maitoa meneen joka päivä. Väliin tuo menee ihan helposti ja sit taas tulee niitä päiviä, ettei vaan maita. Minkäs teet? :/ Eipä tuota voi pakottaakkaan. Tällähetkellä ei maistu lämpöset soseet yhtään, muut kyllä maistuu. Hedelmäsoseet, jugurtit ja iltapuuro menee alas protestoimatta! :p ;)

Meillä ei vieläkään ees ryömitä :| , kovasti yrittää kyllä mutta matka ei vaan taitu! Muutaman kerran on vahingossa päässyt pikkiriikkisen eteenpäin. :D

Jeren pään muoto on alkanut selvästi pyöristymään! Vissiin auttaa tuo masullaan olo ja jumppaaminen muutenkin. Vasen silmä karsastaa edelleen, ehkä vähän enemmän jopa. Varsinkin kauas katsominen vie tuon silmän yli ulkonurkasta ja kun väsy iskee, karsastaminen vaan pahenee. Lähelle katsoo tosi hyvin ilman häiriöitä. Loppu vuodesta mennään taas silmäpolille ja katsotaan tilannetta sit kunnolla lääkärin kanssa. Silmälaseja tuskin vielä laitetaan. :/
 
Heissulin veissulin
Täytyisköhän sitä vielä huomenna mennä seppälähuumassa kaupungille... En oo kyl lauantain jälkeen käyny, mut täytyy kai kantaa kortensa kekoon, jos heillä on vaivoiksi asti niitä vaatteita siellä :saint:

Poio, kiva kuulla, että Jerellä on masuttelu ja jumppaaminen auttanut pään muotoon. On ne vielä niin kesken kasvun nää meidän jälkeläiset, että monenlaista ehtii tapahtua.

Me käytiin tänään 6 kk neuvolassa, ja tänään siis tasapäivät. Paino oli 8700 g ja pituus 68 senttiä. Täti vähän nipotti, kun en ole syöttänyt kiinteitä vielä. No mä ihan oma-aloitteisesti kahden edellisen lapsen infektiokierteiden ja ruoka-aineallergioiden takia oon ajatellu mahd. pitkään pärjätä tolla omalla maidolla.

Mutta kävin sit kuitenki hakeen bataattia, pottuja ja luumu- ja mustikkasosetta kaupasta. Teelusikallisen annoin luumua, ja nyt kuuluu itkeskelyä. Toivottavasti sietää sitä. :/ Siks luumua, kun on taas ollut monen päivän tauko tulostuksessa. Tänään tulikin sit mahdoton lasti elokuvateatterissa. Ei hoitolaukkua mukana, eikä veskissä mitään tasoa, mihin olis voinu laskee. Oli kuitenkin varavaippa ja vaihtobody repussa! Mut melkoinen savotta oli pestä se selkään asti ulottuva maitokakkavelli siellä Plevnan vessassa. Älkää yrittäkö tätä kotona. :headwall:


TeeTee
No nyt tarvii lähtä saunaan ja nukkumaan, viime yönä stressailin ja valvoin kahteen... Tänään ollu sellasen tuntoinen pää, kun oli joskus 10 vuotta sitten 4 vuotta putkeen.
 
On kyllä tosissaan söpöjä poikia TeeTee sulla!

Mä kävin varsin kans uudestaan Seppälässä. Tarttu tuo teijän "hamstraaminen" ja ku oon kaikille tutuille ja kavereille siitä kertonu niin varsin lähin sit kaveria siellä käyttää. Oli kuin olikin eri myyjä (täällä siis yks kauppa ja oiskohan 3myyjää :/ ) ja niinpä sitte lapset osti toinen laukun ja toinen mulle housut, ite sit paidan :D Mun vanhemmat aikoi vielä huomenna raahautua sinne ostaa lapsille jotain kivaa :heart:

Vauva on ollu tänään ihmeen rauhaton. Illalla kitisi mut näyttää niin ylähampaat olevan tuloillaan eikä antanu oikein niihin koskee et epäilen niistä sen johtuvan. Tulis nyt äkkiä niin ei tarvis toisella niistä pitkään kärsiä :(
 

Yhteistyössä