Pitkästä aikaan taas minäkin vastailen!!
Meillä mennyt poitsun kanssa tosi kivasti. Viime viikonloppuna oltiin reissussa ja yövyttiin asuntoautossa, kaikki meni hyvin. Nyt oon sitte Topiaksen kanssa pohjoisessa, eli kotipaikkakunnallani Topsun mummilassa (eli kotonani) ja mies jäi vielä töihin etelään. Tultiin eilen junalla, matka kesti yli 7 tuntia. Oli siinä istumista... Junassa oli kyllä tosi kuuma, vaikka ilmastointi/tuulettimet oli päällä. Onneksi poika matkusti kuitenkin tosi kiltisti, väliin istui turvaistuimessaan, mut suurimmaksi osaksi sylissä. Ihmetteli vaan ohi kiitävää maisemaa ikkunasta ja hymyili muille matkustajille!
Vaipanvaihto onnistui viereisellä paikalla ja korviketta juotin pullosta, sekä annoin sosetta. Onneksi Topias nukkuin myös 3 päikkärit matkalla, eli ei ollut kiukkuja! Jännitin kyllä matkaa etukäteen, mut hyvin meni! =)
Meillä ois ollu eilen 5kk neuvola (vaikka poika on jo 5 ja puol kk), mut se jäi nyt reissun takia välistä. Mennään siis seuraavan kerran neuvolaan ku Topias on jo 6 kk. Saas nähä kuin paljo on sitten kasvanut kahdessa kuukaudessa..
Joku kyseli tuosta yöheräämisestä. Meillä nukutaan yleensä hyvin, eli Topias herää syömään n.5-6 aikaan aamulla ja seuraavan kerran 8-9 aikaan. Sitten vielä usein jatketaan unia, joskus jopa klo:11 asti! Kunnon unikekoja
Mut Yleensä valvotaan kyllä illallaki aikas myöhään. Ennen Topias alkoi nukkumaan jo kahdeksan/yhdeksän maissa illalla, nyt saattaa venyä jopa yhteentoista. Mut nukkuupahan sitte aamulla pitkään, niin saa itsekkin nukkua..minä ku oon aina ollut aamu-uninen :ashamed:
Ruoka-puolella ollaan jatkettu aika samoilla linjoilla kuin aiemminkin. Hedelmäsosetta syödään yleensä aamulla ja illalla, päivällä kasvissosetta ja iltapalaksi oon antanut nyt Piltin Banaanijauhepuuroa, joka uppoaa hyvin! Lihasoseita en oo vielä aloittanut, mut tarkoitus ois aloittaa tässä piakkoin..
Mut aurinkoisia kesäpäiviä kaikille B)
Annilia + Topias 5 kk, reilu 2vk.