Tammimammat 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ankeaa olla taas töissä, mä lasken viikkoja ä-lomaan...
Me ollaan naimisissa, joten vauva saa saman nimen kuin mekin, eli miehen nimen : )
Vanilja, meillä olisi kans hoitopöytä vielä jäljellä noista isommista ostoksista, ei taideta saada keneltäkään lainaan, kun ei ystäväpiirissä ole vielä lapsia, muutama ystävä on raskaana mutta heillä siis on omassa käytössä. Me kunnostetaan mun vanha pinnis, ja vaunut ja turvakaukalo on hankittuna. sitten on tietty niitä pienempiä hankintoja vielä vaikka kuinka paljon edessä.
Mulla alkaa olemaan todella "raskaana" oleva olo, siis kirjaimellisesti, tunnen itseni kömpelömmäksi ja isommaksi, housut kiristää (kun pidän edelleen omia farkkuja nappi ja vetskari puoliksi auki systeemillä) ja muutenkin ahdistaa kun sohvaltakin on jo hankala ponnistaa ylös : ) ja ruoka maistuu... ja herkut aivan liian hyvin. Kauhuissani huomasin että ne tarttuvat näköjään reisiin, takapuoleen ja lantioille, katastrofi... onhan se vatsakin kasvanut aivan kohinalla nämä viime viikot, mieskin jo totesi että onpas se kasvanut.
Mutta muuten olenkin hyvällä tuulella pitkästä aikaa ihan töissäkin, kiva näinkin päin välillä. Ja mulla on jo pari viikkoa ollut ihmeellinen siivousvimma, joka vain jatkuu : ) sekin on hauskaa, kun yleensä inhoan siivoamista.

Isolde 26+3

Kävin eilen sokerirasituksessa ja onneksi kaikki arvot oli ihan normaaleja. Oli vain kurjaa istua kaks tuntia siellä odotushuoneessa, kun oli maanantai aamu ja labra täynnä ihmisiä. Sen vuoksi en päässytkään lepäilemään yksityishuoneeseen, kun kaikki huoneet toimi näytteidenottopaikkoina. Mutta hengissä selvittiin.

Lisäksi eilen kävin varaamassa vauvallemme vakuutuksen. Halusin sen kaiken varalta, kun koskaan ei voi tietää mitä synnytyksessäkin voi tapahtua.

Äitiyspakkausta odottelen edelleen, kun paperit on jätetty kohta kuukausi sitten ja vieläkään ei netistä löydy edes päätöstä asiasta. Missä lienee taas viivytys.

Mistä aiotte ottaa vakuutukset? Saako muilta kuin Pohjolalta ennen syntymää? Meillä on Ifissä muut vakuutukset, mutta siellä ei oo ennen syntymää otettavaa vakuutusta.

Eilen oli ultra,siellä sitä potkiskellaan ja hyvään tahtiin kasvetaan. Kaverin sukupuolta ei päästy näkemään, mutta mulle ei oo niin tärkeetä etukäteen tietää: mies sitä enemmänkin utelee. No muutaman viikon päästä uudestaan.

Millie, muistaakseni juuri If taisi olla ainut (ainakin niistä mitä me vertasimme) yhtiö, jolla ei ollut vakuutusta vauvalle ennen syntymää. Se pitää siis ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa, tai sen saa vasta vauvan ollessa 2 kk ikäinen. Fennialla taisi olla tässä poikkeus, että vakuutuksen saa ottaa 4 vrk ikäiselle vauvalle.

Kävin hammaslääkärissä aamulla ja olin ihan varma, että ikenet on ihan tulehtuneet ja täynnä p***** ja ties mitä moskaa ja hammaskiveä, kun vuotavat niin paljon, mutta ihan siistiä oli, eikä ollut reikiä! :D Raskaus vaan niitä verestää.

Täällä odotellaan edelleen kuumeisesti päätöstä työsopimuksen jatkumisesta, että saavat laittaa Kelan paperit eteenpäin palkkauksesta... Mulla on jotenkin huono ja epäileväinen fiilis, että sitä ei jatkettaisi, mutta odotellaan nyt vielä. Se hyvä puoli mulla on tässä, että vaikka sopimusta ei jatkettaisi, tiedän että mulla on täällä paikka heti kun haluan tulla takaisin. Jotain hyvää edes tässä tutkijan huonossa asemassa!

Ainiin! Unohtui kertoa tuossa edellisessä viestissä.. Multa on tullut toisesta rinnasta jotain esimaidon tyyppistä ainetta!! Toisella kerralla mies huomasi paidassani pienen läiskän juuri nännin kohdalla... Sitä oli tullut euron kolikon kokoinen läntti rintsikoista, topista ja ohuesta trikoopaidasta läpi, heh. :) Eilen illalla oli taas rintsikassa pieni läiskä. Onko muut huomanneet vastaavaa?

Millie: me otettiin Tapiolasta vauvalle se vakuutus. Joskus olen lukenut vertailuja noista eri yhtiöiden vakuutuksista ja muistelen, et tapiolassa olisi ollut kaikkein kallein, mutta myös kattavin se vakuutus. Tiedän, et esim. pohjolan työntekijöistä jotkut ottavat sen tapiolasta, koska siellä on kattavampi se vakuutus.

Mutta huomioittehan tosiaan sen, et useimmissa yhtiöissä se pitää ottaa 3 kuukautta ennen laskettua aikaa. Me varasimme sen eilen ja tänään olisi ollut viimeinen mahdollisuus. Tiukille meni :)

Vanilja: mulla ei ole tullut missään raskaudessa mainitsemaasi esimaitoa. Sekin on varmaan yksilöllistä.
Ja hammaslääkäriin pitäisi minunkin mennä, koska alkuraskauden oksentaminen on syövyttänyt hampaani taas kamalan näköiseksi ja tehnyt monta reikää myös. En vain pysty vielä menemään, koska pelkkä hampaidenpesukin saa jo yökkäämään :(.

Morjens pitkästä aikaa :) Meillä ei oikeen tällä vauvarintamalla tapahdu mitään - ei kolota, ei oo vaivoja, eikä tapahu mitään jännääkään, eli jääny vähän vähille täällä käynnit. Mikäs tässä, en valita, että on hyvä olla! Ruokavalio on taas muuttunu, nyt voisin elää jogurtilla ja ketsupilla, mitäs siinä muuta tarvitaan. Toki koitan sinne ketsupin alle piilottaa jotain ees vähän terveellistäki, enkä kehtaa ukkoni laittamia hyviä ruokia moisella pilata, johan se moisesta vetäis herneen nenäänsä, mutta "yllättäin" itseni ollessa kokkausvuorossa aina tulee tehtyä jotakin, mihin se ketsuppi sopii ku nappi silmään ;) Suklaa maistuis kanssa, mutta koitan rajottaa hiukkasen, eiköhän tuota sokeria tuu muutenki syötyä liian kanssa.

Me ei olla tehty mitään suuria ostoksia vielä. Vaunut ja ensimmäinen turvaistuin (siis kaukalo) ollaan saatu käytettyinä, osa vaatteista kans. Alusvaatteita pitää käydä ostamassa, muuten en viiti ostella, ku kuitenki lahjaksi tulee enemmän ku ehtii pitää. Sanovat ainaki nuo lapsen tekoo jo kokeilleet. Hoitopöytää ei meiän talouteen tuu - ei oo järkee, ku sille ei oo tilaa alakerrassa, ja tuskin jaksan aina yläkertaan juosta vaippaa vaihtaan. Varsinki, ku kylppäri ja juokseva vesi on täällä alhaalla, eli ainaki kakkavaipat pitää kuitenki vaihtaa täällä. Tuntuu sitäpaitsi, että omassa tuttavapiirissä suurimmalla osalla hoitopöytä on jääny tosi vähälle käytölle. Varmaan just sen väärän sijainnin takia, oishan se muuten kätsy. Eli isompia ostoksia meillä on oikeestaan vaan pinnasänky, mikä pitää tehä ennen lapsen syntymää. Joku kehto ois kans kiva täällä alakerrassa, mutta se on vasta harkinnassa. Voihan se tenava alkuun nukkua vaikka vaunujen kantokopassa, sikäli että se koppa, jota aiotaan lainata, mahtuu meiän vaunuihin. Ei olla sovitettu vielä. Erimerkkisiä ovat, meiän vaunut on Brio ja se koppa on tätä tanskalaista Odder-merkkiä. Oltas voitu lainata koko vaunuja, mutta ku kerran saatiin omat, ni mieluummin otti ne sitten, vaikkei niissä ookaan sitä kantokoppaa. Eipähän tarvi joka likalänttiä stressata :)

Väsy, nukun ed huonosti ja nyt on appivanhempien koira hoidossa, eli pitää tehä entistä pitempiä lenkkejä, että saa sen rauhottuun. Luonnollisesti narussa, kun se idiootti aina lähtee litomaan riistan perään, ku sen irti päästää. Harmi, että se on niin arvaamaton, etten uskalla ottaa pyörää ja juoksuttaa sitä sillä väsyksiin. Parempi vaan tepastella, muuten löydän itteni jostain ojan pohjalta huuli halki, ei hyvä. Mutta appivanhemmat on niin moneen kertaan hoitanu meidän koiraa, etten kehtaa valittaa isoon ääneen, vaikka tuosta varmaan meidän Selmaan verrattuna on monin verroin vaivaa. Selma onki niin kiltti ja hyvinkasvatettu.. ;)

Muuten, nimirintamalla ollaan edistytty sen verran, että tyttönimipuolella ollaan löydetty yks, joka molempien mielestä olis jo hyväksyttävä! Jubii! Onneksi kaikki nyt sanoo, että meille tulee poika, eli pitänee vielä ihan varmuuden vuoksi keksiä joku hyvä pojannimiki... :)

Täältä voi käydä vertailemassa noita vakuutuksia
http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/lvve2006.pdf

Meillä oli esikoisella Nordeassa ja otetaan pikku kakkosellekin 3kk ennen syntymää vakuutus. Monissa vakuutuksissa hyötyy jos kaikki vakuutukset samassa yhtiössä.

Tänään oli neuvola ja lääkäri. Kyllä oli liukuhihnameiniki siellä, en hirveästi saanut mitään irti. Neuvolatädin luona olin noin kahdeksan minuuttia ja lääkärin huoneessa neljä minsaa. Pääasia oli, että kaikki oli kunnossa. Verenpaine oli ok ja painoa ei nyt ollut tullut reilu kilo kuukaudessa. Sf mitta oli 27. Hemoglobiinia ei ole tarkastettu elokuun jälkeen.
Se lääkäri tervehti, kysyi onko supistellu, onko ollut vuotoa ja kun vastasin ei, niin sanoi vain, et ota housut pois ja mene pöydälle. Sit se mittas pikaiseen kohdun korkeuden, kuunteli sydänääniä pari sekunttia, työnsi sormet sisään ja sanoi "kiinni on ja tuntuu napakalta, voit pukea päällesi. Kiitos hei!"

Leonor: hyvä, että läpäisit sokerirasitustestin!

Vanilja: mulla ei ole tullut yhtään esimaitoa (eikä tarttis tullakkaan), ei muuta ku liivinsuojukset käyttöön

Millie: meillä on vauvan vakuutus otettu Tapiolasta. Se on ainakin parhaasta päästä, mutta en tiedä kuinka kallis se on, jos ei ole muita (kotivakuutus) samasta paikasta

Eikö teistä ole vielä ketään muu saanut äitiyspakkausta??? Mä sain sen jo pari viikkoa sitten. Papereiden jättämisestä meni ehkä kaks arkipäivää ku tuli päätös ja siitä viikko, niin oli pakkaus noudettavissa.

Eilen tunsin ekaa kertaa miten vauvalla oli hikka!Tai olen varmaan sen tuntenut aikaisemminkin, en vain ollut yhdistänyt et mitä se oli. Hassun tuntuista =)

Eilen muuten tajusin, että vuoden päästä on viimeinen äitiyslomapäivä...

pouta 27+5

Nelly: sun viestisi oli jostain syystä mennyt väärään ketjuun, olisko ollut esimaidosta

Voi kääk, ihmettelin että mihin mun eilinen viesti on hävinny...?!
Eli uudestaan: Me ollaan ottamassa Tapiolasta vakuutus... Mietittiin myös Nordeaa.
Laitettiin sit BrioNova-rattaat varaukseen, sillä tarjoukset on nyt hyvät, ja tavara loppuu.
Tänään oli neuvola: terkkari, lääkäri ja labra, meni melkein yhteensä kaksi tuntia. Ne on kovia höpöttelemään siellä, ja mä oon kova kyselee. ;) Kaikki oli tosi hyvin ja hemoglobiini saatu raudalla nousemaan. Onhan mulla näitä liitoskipuja, mut niihin ei auta mikään... eli hitaammin joutuu kävelee.

Mulla menossa rv.24+6 siis huomenna jo rv.25 ja mä tunnen liikeet tosi huonosti. vain satunnaisesti silloin tällöin ja välillä täytyy illalla ihan mahaa tökkiä ja kuulostella, että tuntuuko siellä mitään. Mietin juuri, että pitäisköhän soittaa neuvolaan, mutta sitten aina tuntuu pieni vaimea töytäisy mahasta. Kyseessä siiis pikku kakkonen, joten pitäisi tietää, miltä liikkeet tuntuu.
Mullahan on istukka edessä ja lääkäri sanoi, että muksu on tuolla syvällä siis mahan sisällä enemmän kuin tuossa päällä pullottamassa.
No, ehkä mä taas rauhoitun... esikoinen on appivanhemmilla hoidossa tämän päivän, että san vähän huoahtaaa. On ollut aika rankkaa viimiset viikot, kun tuo 1v kohta 4kk ikäinen poika tuossa viipottaa niin ettei perässä pysy.

Nelly: meilklä on nuo Brion Novat ja olen ollut tosi tyytyväinen niihin!

Täällä suunnalla myös kaikki hyvin ja masu kasvaa.. Välillä mahdotonta rummutusta koko päivän ja sitten seuraavana päivänä vasta levätään.
Ootteko muut jo huomannut jotain rytmejä vauvan unen suhteen? Kun meillä tuntuu olevan niin aaltoilevaa toi elämä tuolla masussa..

Vanilja: Mulle on nyt muutamana yönä ilmaantunut jonkinlaiset läikät ilmeisesti juurikin sitä esimaitoa.. Ei ole vielä rintaliiveistä tullut läpi. Itse just naureskelin vähän aikaa sitten kaverille että onpas hassua kun se valitteli maidon tulosta jo hyvissä ajoin ennen naperon syntymää.. Että silleen.

Oon kyllä kateellinen niille jotka saa ultrassa käydä vielä loppuaikanakin! Harmittaa kun itse on käynyt joskus viikolla 22 rakenneultrassa ja sit ei enään pääsekkään. Paitsi jos neuvolatätiltä kinuais lähetettä.. Toisaalta kaikki on nyt hyvin ja vauva on vilkas, mutta olisi se silti mukava nähdä pikkuista.

Kaikille jaksamista ja hyvää syksyn jatkoa!!

Pippa82: Meillä ei ole ultria kun yksi, sekin on käyty jo joskus viikolla 12. Seuraavan kerran vaavin näkeekin sitten tässä maailmassa ihka elävänä.

Mulla tuntuu liikkeet ihan hyvin, mutta ei niitä mitenkään jatkuvalla syötöllä tule. Välillä on monta tuntia hiljaista. Vieläkö ne neuvolassa suosittelee liikelaskentaa ja mistä viikoista eteenpäin? Ajattelin, että mä en kyllä ala liikkeitä laskemaan, kun muuten saa olla koko ajan huolissaan... Eiköhän se siellä pärjäile.

Kävely on vaikeaa, kun heti supistelee, mutta töissä istuminen onnistuu vielä vallan mainiosti. Äitiyspakkauksesta tuli päätös viime viikolla mutta pakkausta ei ole vielä näkynyt. Innolla odotan! Tosin äiti jo osteli vauvalle jonkun verran vaatteita, pääsi sentään niitä ihailemaan.

Joanna, mun mielestä se liikkeiden seuraaminen ja laskeminen on ajankohtaista vasta loppupuolella odotusta.

Me käytiin aamulla neuvolalääkärissä. Pissa ok, painoa on nyt sitten tullut 10 kg lähtötilanteesta... RR 117/63 ja sf -mitta 23. Lääkäri sanoi, ettei oikein kunnolla päässyt tutkimaan (???) kohdunsuuta, mutta että näyttäisi olevan vielä napakasti kiinni.

Nythän tuo vastasyntyneiden tuberkuloosirokotuskäytäntö on muuttunut. Eli, rokotus annetaan vain riskissä oleville vauvoille. Meillä tuota mietitään vielä, koska mies on työn kautta mahdollisesti tekemisissä riskiryhmään kuuluvien kautta. Mutta sitä mietitään vielä, että onko siitä niin suurta riskiä vauvalle, noin välillisesti. Me kyllä mielellään otettais se rokote, kun mahdolliset haittavaikutukset nyt kuitenkin ovat melko pieniä. Mutta lääkäri sen sitten viimekädessä päättää...

Muuten ok olo, hirveästi vaan valkovuotoa ja ilmavaivoja.... yöks!

Vanilja 25+6

Täällä töissä kone jumittaa, ja olo on mitä on. Sain eilen lääkäristä respetilääkkeen närästykseen,en oo vielä ehtinyt hakea. En oovoinu nukkua parina yönä 1 pidempään, kun kurkkuun nousee hapekasta mönjää. Vakuutus vaaville on nyt sitten Tapiolassa, myöhemmin ehkä muutetan sitten muualle.

Mulla sitä maitoa on herunut jo viikolta 20, joten ei hätää, normaalia se on (terkkarinkin mukaan). En osaa kyllä täyttää niitä sairaalapapruja, mistä minä tiedän ne kaikkijutut... taitaa terkkari saada seuraavan kerran täytellä mun kans. Painoa mullekin on tullut n. 10 kg, kaverit nauraa (!) mun uhkealle "povipommi" olemukselle.

Onko kukaan muuten käynyt äitiysjoogassa? Ajattelin kokeilla, vaikka tavallinen jooga on mulle aivan liian rauhallista.

Vointeja

Vakuutuksen siirto myöhemmin voin olla hankala juttu, jos lapsella pienenä paljon erilaisia sairauksia. Ne pois suljetaan korvattavuuksista sitten uudessa vakuutusyhtiössä! Kannattaa muistaa tämä.

Aamulla takkusi...vatsa tuntuu olevan tiellä ja kiukuttelin miehellekun ähistelin kenkiä jalkaan. Ärsyttää kun on niin pallo, oon tottunu nosteleen ja touhuamaan, mutta nyt tuntuu, että ei mikään onnaa. Hampaiden kiristys, grrrr. Eikö kukaan muu ole turhautunut olotilaansa?!?

Vakuutuksista vielä; me otettiin sen takia Tapiolasta toi vakuutus, kun siellä saa tosiaan sen heti syntymästä voimaan. Mitäänhän ei etukäteen tiedä, mutta jos kaikki menee hyvin, niin ei tarvitse 2 ekan kuukauden jälkeen käyttää vakuutusta ja sitten saadaan vakuutukset muualta edullisemmin. Mun mielessä on kyllä käynyt , että mitä kaikkea pikkusella voi olla - tieto lisännee tässä tapauksessa tuskaa. No, mutta eiköhän kaikki mene painollaan.

Ootteko muut vielä töissä? Lääkäri nimittäin heti alkuun kyseli, että jaksanko olla töissä yms. Vaikka istuminen onkin hankalaa välillä ja vähän närästää, niin en alkanut valittaan. Mutta jos alkaa olla oikein huono olo, niin kyllä sitten sanon.

Heips,

Millie, kyllä täälläkin on pallo-olo. Mutta aamuisin on ihanaa, kun maha on niin selkeä pieni pallo tuossa edessä. Iltaa kohden se sitten leviää sivuillekin, että musta tulee oikea "pökkelö", vaikka muuten en onneksi juuri turvotuksesta ole joutunut kärsimään. *kop kop*

Töissä olen, toivottavasti ihan sinne äippäloman alkuun, eli 11.12. saakka. Tämä tietokoneella työskentely on kyllä sinänsä fyysisesti "kevyttä". Pitäisi vaan erityisen usein muistaa jaloitella... Huomaa kyllä, miten välillä ottaa alaselkään istuminen ja pohkeita ja sääriä pakottaa, kun ei veri kierrä. Olenkin vetänyt tukevat lentosukat jalkaan silloin, jos tiedän että tulee erityisen pitkä ja kiireinen työpäivä. Mutta todella toivon, ettei tarvitsisi jäädä saikulle!

Kyllä mullakin ahistaa tämä olotila. Kamala ähellys aina päällä kun lyllertää paikasta toiseen. Nyt olen huomannut, et esim kaupassa kun joutuu jonottamaan (seisoon paikoillaan pitempään) niin silloin lähes poikkeuksetta alkaa supistelemaan.
Minä olenkin ollut saikulla melkein koko odotusajan. Ja valitettavastihan se näkyy myös tulevassa äitiyspivärahassa, mutta ei voi mitään.

Vieläkään en ole saanut päätöstä pakkauksesta, ei ole kuulema palkanlaskija vieläkään lähettänyt niitä kelaan. Prkl! Eihän ne ole roikkuneetkaan vasta kuin kolmisen viikkoa jossain pöydällä.

Lähteekö teillä miehet mukaan synnytykseen? Minun mieheni on ollut molemmilla kerroilla mukana ja luulempa ettei nytkään tarvi isommin houkutella. On se kuitenkin miehellekin niin suuri ja mullistava tapahtuma nähdä oman pienokaisen ensimmäiset hetket.

Vanilja, mulla on myös pallomainen olo, hankala saada kengät jalkaan ja siivoaminenkin saa jo puhkumaan. Eilen mies kotiin tullessaan vei multa ensin imurin ja sitten vielä mopinkin ja siivosi itse loppuun... enkä valittanut sanallakaan, mutta taisin näyttää aika väsyneeltä : ) ihanaa kun mies ihan ilman mitään sanomisia tekee tuollaista, vaikka ollaankin aina yhdessä siivottu. Mulla on ihan hirveä siivousvimma, eikä se siivoamisesta lopu, pahenee vain... sitä näkee aina vain lisää sellaista mihin ei ole yleensä edes kiinnittänyt huomiota ja vimma iskee... En todellakaan usko että mulle tulee aika pitkäksi sitten ä-lomalla, jos vain oon sellasessa kunnossa että jaksan tehdä kaikkea. Nytkin mielessä ihan vilisee mitä kaikkea voisi tehdä kun pääsis töistä kotiin.
Leonor, meillä mies tulee mukaan synnytykseen, onneksi haluaa itse, muuten olisin kai pakottanut... : ) Hän haluaa kyllä ehdottomasti olla mukana koko ajan.
Mukavat viikonloput kaikille tammimammoille!

Isolde, rv 27

Täällä myös mies lähdössä mukaan, oli myös esikoisenkin kohdalla.(Toimi melkeinpä toisena kätilönä!!) Mun mielestä se on jopa miehen velvollisuus lähteä mukaan...

Alkuviikosta oli neuvola ja lääkäri. Painoa oli tullu 1½ kiloa ja sf oli 26,5. Ja kaikki muutenkin ok. Ainoo ett lääkärin mielestä oli pikkasen normaalia enemmän valkovuotoa( ite en oo kyllä huomannu ) ja määräs viikon kuurin jotain ihmepuikkoja tonne alapäähän. Ei mikään maailman paras kuuri ku saa paikkoja olla koko ajan putsailees...No onhan se hyvä hoitaa kaikki kuntoon.Ja sitt eilen oli sokerirasituskoe,siinä onneks oli kans kaikki kunnossa.

Eilen oli masussa tosi vilkasta, pitkästä aikaa!Yleesä on aika hiljasta,potkutkin on niin hentoja...mutta eiköhän ne siitä vielä voimistu loppua kohti! Voi ku tännekin iskis hirvee siivousinto. Pitäs pestä ikkunat,pyyhkii pölyjä jne...Ja parin viikon päästä on edessä tytön 2wee synttäritki, pitäs jaksaa leipookin...

Viikonloppuja!!

Pesänrakennuspuuhissa näyttäisi olevan moni. Minäkin. Muutama päivä sitten siivosin "romulaatikoita" ja heitin paljon turhaa roinaa pois. Ihanaa kun laatikot on siistit, eikä pursu yli. Eilen puunasin kylppärin, kaikki kaapeista ja koreista pois, inventaarioon, putsaus ja siististi takaisin paikoilleen. Yllättävän paljon sitä kertyy kaikenmaailman vanhoja, melkeintyhjiä puteleita nurkkiin. Kohta pääsen toivottavasti tositoimiin, jos/kun löydetään uusi asunto.. Toivottavasti pian! Ihanaa päästä muuttamaan ja sisustamaan uutta kotia. Ja se muuton yhteydessä tehtävä turhan kaman poisheittäminen, ah...! :)

Heh, sain äsken Madame Mammalta sähköpostia, kun olin kysellyt vauvan sukupuolta. Vauva on korttien mukaan tyttö ja syntyy 29.1. (la 19.1.). Sen lisäksi hän kirjoitti, että meille syntyy poika tammikuussa v.2010. :) Eihän noita pidä kovin tosissaan ottaa, mutta en panisi vastaankaan!!!! :)

Aijuu, unohtui vastata tuohon Leonorin kysymykseen. Meillä mies tulee myös synnytykseen, eikä kuulema mikään mahti maailmassa saisi häntä olemaan tulematta. :) Olen tosi iloinen mieheni asenteesta, hän on ollut myös jokaisella neuvola- ja lääkärikäynnillä mukana. Kun on ollut joskus puhetta myös mahdollisesta sektiosta ja siitä, että miestäni ei välttämättä päästetä leikkaussaliin mukaan, on kommentti ollut: "yrittäkööt vaan pitää mut poissa, ei onnistu..."

Väsymyksestä ja liitoskivuista huolimatta mulla on kanssa siivousvietti päällä - tekee mieli käydä kaikki kaapit läpi ja heittää vanhaa kamaa pois, ja tehdä uudelle tilaa. Muutenkin on kiva sisustaa kotia vähän uusiksi - alkuvuodesta käy varmaan paljon vieraita.
Mies mukaan synnytykseen tietty, mutta en ole joka neuvolakäynnille ottanu - ultrat on ne tärkeimmät.
Nopeesti on taas viikko menny, ihanaa kyllä kun on taas viikonloppu - saa nähdä miten paljon jaksaa ulkoilla... pakko yrittää kuitenkin.

Mikä vonti tytöillä viikonlopun jälkeen? Mulla oli hermostuttavan paljon kovettumissupistuksia pe-la. Onko teillä paljon niitä? Sunnuntaina sain kuitenkin tehtyä ihan kivan kävelylenkin, mutta illalla vihloi tois pahasti nivusissa enkä pystyny vasenta jalkaa nostamaan... Näköjään ne vaivat vaihtelee.