+++++TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat vol4 (kk vaihdettu) ++++++

Varovainen onnittelu haamuilijoille
Auroora ja KS09 =)

Mikähän mulla mahtaa olla?? ei näillä päivillä vielä pitäs mitään oloja tulla vaik ois raskautunutkin??
Tänään on jo toinen aamu ku meinaa oksennus oikeesti tulla, mutta ei sit tuukkaan..
Mua kyllä huimaakin ja välil päätä särkee, että yrittääkö lie joku tauti muhun iskee..

Mies heti tuulettaa sen pikkiriikkisenkin toivonpilkahduksen myötä, mutta ite koitan hillitä ajatuksiani ku ei kai oikeesti voi vielä mitään oireita ollakkaan..

Kauheeta ku tääl on tapahtunu :)

KS09: Onpas sulla vuoristorataa, eilen turhutti menkkoja enteilevästi ja tänään meinaa plussaa näyttää testit. Toivotaan että plussa voimistuu ja tiputtelu jää 9:ksi kuukaudeksi!

piprane ema: En tahdo kuulostaa lannistavalta (en vain halua että petyt!), mutta kp 13/28-30 ei voi olla raskausoireita. Mutta ovisoireita sen sijaan voi olla hyvinkin! Mulla itseasiassa on aina oviksen aikaan tosi huono olo, nytkin meinasin oksentaa moneen otteeseen. Eli nyt vaan miehen kaatoon, että saat oviksen hyödynnettyä :) Nythän monesta lähteestä ollaan sanottu, ettei minkään ikäisellä miehellä jokatoinen päivä ole hyvä, vaan parasta ois sittenkin joka päivä. Parasta olis jos 4 päivää ennen ovista aloittais, ja sit tietysti ovulaatiopäivänä ja päivän sen jälkeenkin.

Minnäi, mä en ole ikinä sylkitestiä käyttänyt, liuskoja ykkösen kohdalla kylläkin. Yhdessä kierrossa, siinä tärppikierrossa :p En tosin saanut selkeää ovisplussaa, oli melkein yhtä tummia kun kontrolli ja sit melkein olemattomia. Ja tein ihan ohjeiden mukaan. Testit on varmaan ihan jees, jos ei muuten tule harrastettua seksiä. Ja tietysti silloin, jos on epäilystä ettei ovuloisi. Mut sinuna tilaisin niitä liuskoja, kun ne on kuitenkin edullisempia kai?

Aurooralle paljon onnea! :flower: :D Voi kun pääsisin tulemaan perässä odotuspuolelle ens viikon alussa :)

Omaan napaan: Kp 24/27-28. Lämmöt ylhäällä, kn ylhäällä (ja pehmentynytkin)... ja yksinkertaisesti sellanen tunne ettei sieltä menkkoja ole tulossa. Mutta katsotaan. :D Maanantaina testi!

Minnäi Mä suosittelen käytettäväks noita yhdessä :) Tai jos vaan toisia, niin sitten liuskoja. Oon saanut nyt joka tuutista infoa, ettei noi liuskat näytä aina ovista... Muta sitten taas toi sylkitesti voi näyttää kokemuksen perusteella mitä vaan millon vaan :D Että mielummin pelkät tikut kun pelkkä sylki, mutta kivahan niitä on keskenään vertailla :)

Hui...täällähän tapahtuu ja jännitetään :LOL: päätin tulla vilkaisemaan ennen töihin lähtöä...iltaviikot on tympeitä ja väsyttäviä :whistle: ja sitten kun on vain miehiä iltatuurissa niin ei siinä kehtaa ruveta näille sivuille kurkkiin tai rupeevat heti vinoilemaan :LOL: tokikin varmasti hyvällä asenteella.... :) normi olo kuten tädin aikaan...pää kipee,hermot tiukalla ja odotus kova että pääsee taas yrittämään :heart: :heart:
Tämä täti poistuu töihin ja puhaltelee plussa tuulia kaikille :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Heathy:
Lämmöt ylhäällä, kn ylhäällä (ja pehmentynytkin)... ja yksinkertaisesti sellanen tunne ettei sieltä menkkoja ole tulossa. Mutta katsotaan. :D Maanantaina testi!
Joo, tämä voisi olla mun kirjoittamaa. Huomenna pitäs alkaa vaan eipä ole siihen viittaavia oireita..

Jaaha, se siitä sitten. kp 1 / 26 ja yk6 alkakoot.

Yhtäkkiä vaan hulahti housuun, ilman ennakkovarotusta, ilman kipuja, tai "alkuvuotoa". Ikänä ei ole näin alkanut, mutta kerta se on ensimmäinen... Onneks olin sentään kotona!

KS09 voi ei :hug: ja tietty vielä testin jälkeen.. Ja niin täälläkin tuhruttelu lisääntyy, että eiköhän se huominen ole jo kp1 :'( Nyt mahaan sattuu siihen malliin, että kunnon menkat tulossa. vaan nännit eivät ole yhtään arata eikä ole erityisesti finnejäkään. Täti kiusaa.

yk 14 meneekin sitten tauolla, hoidatan viisauden
hampaani pois ja sen seurauksena syön viikon buranaa, joka voi estää ovulaation. Vaan tuskin mulle heti seuraavassa kierrossa ovista tulisikaan, murrr :kieh:

KS09, no voi kurjuuden kurjuus. :hug: En kyllä varmasti itse ikinä tee tota predictorin testiä nyt..

Ella-83
: Halauksia sinnekin :hug: Toivottavasti säästyt pahimmilta kivuilta, ja toivotaan ettei burana estä ovulaatiota. Ainahan kai voi olla ottamatta niitä/ottaa vaan äärimmäisessä hädässä? Varmasti kyllä tekee kipeetä, mut tuohan tää vauvakuume ja lapset yleensäkin ihan ihmeellisiä voimia esiin naisista. Tsemppiä eteenpäin, ootte joutuneet odottamaan jo niin kauan. :hug:

KS09 :hug: :hug: Ja voimaa uuteen kiertoon!

Mua alko nyt jännittää. Eile illalla miehe sisko pojan synttäreillä, ei kakku maistunu ja oli ihan outo fiilis yhtäkkii. Mieski intti et mikä on ja sanoin ku en tiiä. :D poika päätti herää pitkästä aikaa 6.45 ja herätessä tunsi kun nännit menny kipeeks! Nonii eli tää tarkottaa sitä et menkat alkaa tänää, tai sit voisin jo vähä vinkata tonne raskauden puolelle. Kierto päivistä ei tietoa nyt oikeesti ollenkaa, ovis oli kai nyt se 5 päivä, mutta herkäl testillä dpo 12 eli sunnuntaina tuli nega. Sen jälkeen en ookka sit uskaltanu enää tehä. :eek:

Haha alko muute naurattaa, esikoisesta todennäkösin raskautuminen tapahtui 6.1. ;D Olis sit onnea tää tammikuu meillä. Mut plääh.. nytky muistelee ni peittoa ei ees heiluteltu 5 päivä. 3 päivä ja sitte 6 päivä. Oli pieni tauko. Et saas nyt nähdä.

On tää kyl ihmeellistä. Kp 25/27-28 ja ei kyl vois enempää olla raskaana olo... FFkin heittää vaan lisää puita kokkoon, olevinaan "Early Pregnancy signs"-sovellus joka vertaa mun merkkejä ja käyriä odottajien käyriin väittää et 85/100 pistettä yhteensopivuus. Ja kaikenlisäks se viel kertoo (kuten näen itsekin) et mul on kolmivaiheinen lämpökäyrä, mikä viittais kiinnittymiseen. Ja VIELÄ kaiken tän lisäks, kaikki raskausoireet mitä esikoisestakin.. loputon väsymys (nukahtelen ihan pystyasentoon istuen), tissit todella kipeät, nivuset tuikkivat, vatsaa nippailee, ja nyt sitten pisteenä i:n päälle alkoi etomaan (vaikka söin jo hyvän, kevyen aamiaisen). Ja lämmöt on tosissaan korkeat, kn nousi taas ylemmäs ja pehmeni entisestään.

Nähtäväksi jää olenko tullut hulluksi :headwall:

Ja toi mies myös, kun sano että se vois melkein vannoa että odotan. Olen kuulemma ihan samanlainen kun viimeks alkuraskaudessa.

"Ethän suutu, rakas.."
"Mistä mä nyt suuttuisin??"
"Sä oot raskaana"
"hehheh.. mistäs tollasen käsityksen oot saanut?"
"Lupaatko ettet suutu..."
"Hmm.."
"Sä oot taas niin hajamielinen. Muistatko, hyppäsit väärään bussiin. Olit laittanut tytön avatun ruokapurkin kuivakaappiin (piti laittaa jääkaappiin). Et muista et ollaan sovittu jostain aikataulusta. Otat kupin teetä, etkä muista juoda sitä. Unohdit jo toista kertaa eväät kotiin...Jatkanko vielä?"

Olisin viimeksi raskaana unohtanut pääni jos ei kaikki läheiset olis jatkuvasti muistuttaneet.

KS09 :hug: :hug: :hug: ei tohon oikeen mitään voi sanoa, mutta jaksamista edelleen :(

Heathy: juu tiedän ettei oo raskausoireita, mutta ei oo ennen ollu noin paha ja 2 päivää peräkkäin.. Peitot heiluu melkeen joka päivä eikä varsinaisesti ovisoireitakaan seurata, mutta välillä ne oireet tulee niin voimakkaana et ei voi olla huomaamatta..

Perjantai 22.1.2010

mahara............kp 69/35-36.........32v........2(4). lapsi.........yk9
macy gray..........kp 52/32-34........29v.........2. lapsi..............yk2
Annmari-76.......kp 51/28-34........33v.........2. lapsi..............yk?

icefairy..............kp 38/26-35.........22v.........2.lapsi...............yk4
Sintsu78............kp 36/27-34..........31v.........4.lapsi..............yk11
Minnäi...............kp 30/31.................30v.........4.lapsi............yk 1

KS09..................kp 1/33...........21v.........2.lapsi............yk6
Mahdotontako.....kp 25/27-29.................................................yk4
Heathy...............kp 25/27..................................2.lapsi...........yk1
nelli5.................kp 24/25-28............33v...........5.lapsi...........yk4
HayLina..............kp 23/29-32............25v..........1. lapsi
Leli82...............kp 20/29................27v...........2.lapsi...........yk3
Nasukka82 ........kp20/28-30............27v............2.lapsi..........yk6

UuTeEnNoUsUUn...kp 18/25-35...........................................yk9
very important baby kp 17/28-31.........29v ........................yk6
piprane ema..........kp 14/28-30...........32v........3.lapsi........yk7
Agaetis.................kp 12/27-31............................................yk2
Ansku-82...........kp 11/30-33..........27v............1.lapsi.........yk14
angel08................kp7/30.......................................yk16 (clomit)
sutulii...................kp 3/28..............30v.........3. lapsi...........

TAUSTALLA
Aurella
miimii10
Piupula

PLUSSANNEET 2oo9

MaybeSomeday 25.12. kp 28/28-30...23v.....1. lapsi..........yk8
Tellu30 27.12. ...kp 32/30..............................5. lapsi..........yk2
Neila 28.12. .....kp 28/30....................................................yk6

PLUSSANNEET 2o1o

Riemu 1.1. ..........kp 24(26)/28..............32v.....5. lapsi..........yk1
tyyty85 2.1. ........kp31/28................................2. lapsi...........yk3
Lara- 9.1. ............kp40/??................................1. lapsi............yk1
ennie 10.1. .........kp 36/29-31 .........33v...............................yk4
Hyväsetti15.1. .....kp 31/33...............30v........3.lapsi...............yk2
Auroora21.1.........kp 28/28-34......................................yk?

Piprane ema: mulla oli just tollasta, et useemman päivän oviksen aikaan meinasin halailla pönttöä. Uskoisin et vaan hyvä merkki, hyvä myös että lempi leiskuu :)

Kiitos päivityksestä Minnäi :flower: Mites sulla on fiilikset, meinasitko testailla vai onko menkat alkaneet?

Meillä taisi mennä tämä kierto sivusuun:( Ovis alkoi oirehtia jo viime viikon torstaina, ja sitten tiistaina kuvittelin että tapahtui kun kaikki täsmäsi. Mutta nyt tuntuu että se sittenkin oli vasta eilen. Eikä meillä tosiaan ole maanantain jälkeen tapahtunut yhtäään mitään :whistle: Täytyis vaan joka ilta vaan jaksaa:D Noh nyt täytyy vaan jaksaa pari viikkoa arvuutella, miten kävi.

Lusikka on heittetty nurkkaa jo eilen.. Ei vielä fiiliksiä kumpaankaan suuntaa, mutta uskon et menkat alkaa nyt vkl aikana. Jos ei ala niin sitten testailaan joskus ens viikolla jos tarvis. Raskauteen en kuitenkaa usko, ku muillakin kerroilla niin selkeet oireet ja fiilis raskaudesta jo ennen menkkapäivää ja nyt ei ole.
Heathy, sulla kyllä kuulostaa tosi lupaavalta plussan puolesta, pidetään peukkuja :heart: Milloin ajattelit testailla?
KS & Ella :hug:

Heathy, lupaavaa :whistle:

Kyllä mä luulen, että mulle voi päivittää kp 1 ja yk 14 sitten. Nyt jo punertavaa mukana. Lämmötkin laskemassa, oli jo vähän eilenkin mutta tänää ollaa ihan siinä peruslämmön ylärajoilla..

Ainakaan mulla toi napukka ei sitten kerro mitään, kerta menkat ovat alkaneet niin, että kn on ylhäällä ja pehmeä, toisessa kierrossa taas alkoivat tilanteessa kn alhaalla ja kiinteä. Että noin.
FF itseasiassa sanoo ettei raskautta voisikaan päätellä kn sijainnista.

"What is the cervix position like during early pregnancy? Can I tell if I am pregnant by observing changes in my cervix?

Observing your cervical position after ovulation will not provide any clues about whether or not you could be pregnant. Whether or not you are pregnant, the cervix usually returns to a non-fertile position in the two weeks following ovulation."

Minnäi: Mä kyllä edelleen peukutan sulle, ja toivon että pääset testailemaan (plussaa!) ensiviikolla :) Hyvä et osaat suhtautua noin, niin pettymys ei ole niin kova jos niin käy. Mun menkat, jos on luteaalivaihe 14 päivää, pitäisi alkaa Ti. Ajattelin kuitenkin, kun noita testejä on reilummin tehdä yhden jo maanantaina miehen pyynnöstä.

Ella-83: Ikävää että jouduit taas pettymään :hug:

Mä en usko myöskään, että suoraan se et kn nousee ja pehmenee välttämättä tarkottaisi raskautta. Mutta jos yleensä se ei niin tee, vaan jää alas ja muuttuu kovaksi, niin sitten se voi tarkoittaa jotakin. Itse olen seurannut tuota useassa kierrossa, ja vain ainoassa plussakierrossani se on ennen käyttäytynyt näin. Vaikka menkat tulee kn lupaavista merkeistä huolimatta, voihan raskaus olla alkanut, mutta mennyt kesken ihan alkumetreillä ja kuukautiset siksi alkaa normaalisti. Eli oikeassa olet sinä ja FF, pelkästä kn sijainnista ei todellakaan pitäisi hyppiä riemusta että on raskaana :) Tai siitä, että vaikka hedelmöittyminen/kiinnittyminen olisi tapahtunut, että raskaus alkaisi ja pysyisi.

Näin lukee täällä http://www.beyondfertility.com/art3.htm:

"Once ovulation occurs the cervix drops to low and firm - once again feeling like the tip of your nose. And the os become tightly closed. (The os in a woman who has given birth vaginally will feel more open at all times because of the stretching that occurred at the birth of her baby.) This can happen right away afterovulation to several hours to several days. Again, each woman is unique and needs to find these things out over a several month time frame.

When pregnancy occurs, the cervix will rise up and become soft, yet the os will remain tightly closed. This occurs at different times in different women. Some women may find that twelve days afterovulation their cervix will do this and is a probable pregnancy sign. Others won't experience this until well after the pregnancy has been confirmed. "

Joo, niinhän se on kn on vaan yksi lisävihje sitten. Heathy, niin mua kyllä mietityttää jos olikin varhainen km. Raskautta kun puolsivat oireet ja dpo5 kipukohtaus ja dpo8 lämpödippi päivän ajaksi. Toki sekin häiritsee että dpo11 2 testiä antoi viivanpaikat mutta dpo12 ei sitäkään.
Mutta en mä nyt vielä tota ajattele. ja musta ylipäänsä on turha miettiä noita kun mulla vuoto alkoi oletettuna päivänäkin..

Mulla on ollut ennen ekaa raskautta nuorempana keskenmeno tietämättä raskaudesta sitä ennen. Sillon oli kovimmat menkkakivut ikinä + runsas vuoto ja sitten valitettavasti näin sen alkion. Selvisi, että kehitys oli pysähtynyt n. 5-6 viikolla. Mä söin pillereitä, tosin sairastelun takia useampi päivä maha sekaisin yms mitkä voi heikentää tehoa. Sillo ekat menkat tuli tosi minimekkoina mutta jatkoin pilsuja normaalisti ja sitten seuraavista menkoista tuli km tietooni. Sillon kun ei yritetty, niin en en osannut oireitakaan ymmärtää. Luulin että tuun vaan uudelleen kipeeksi..

Yhteistyössä