+++++TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat vol4 (kk vaihdettu) ++++++

Icefairy, patti voi olla turvonnut imusolmuke. Oletko ollut kipeänä/tulossa kipeäksi? Monesti kohdun seudun kipuilu säteilee nivusiin, esimerkiksi raskaana kohdun kasvukivut. Mulla, ja kuulemani perusteella monilla muillakin, tämä on vaivannut eri vaiheissa raskautta. Se kipu tuntuu sellaisena melko tylppänä vihlontana, vähän aaltoilevana/sykkivänä, vaikea kuvailla. Esikoisesta se alkoi tosissaan n. viikko ennen plussaa (en kyllä osannut silloin yhdistää sitä raskauteen), ja kesti enemmän tai vähemmän läpi raskauden, voimakkainta oli ekan pari kuukautta.

icefairy Harvemmin noi turvonneet imusolmukkeet syöpää on :) Ne voi turvota esimerkiks flunssan yhteydessä, ja esim. pienillä lapsilla on ihan normaalia, että niitä on kaulan alueella ja muuallakin. Että elä heti pahinta ajattele :) Meillä miehelläkin on millon missäkin noita turvonneita imusolmukkeita, ja ne ajan kanssa laskee kyllä itestään...

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Erka ja Sutuliini!

Mä näin viime yönä unta että odotin vauvaa, MUTTA kun se potki niin se näky selvästi mahasta ulos että siellä oli kananpoikanen. tai siis broileri :LOL: Ei yhtään ole joo vauvakuumettta ilmassa. :D

KS09 mulla on niin samat oireet kun sulla. Lämmöt on tänään heittänyt 37-38. nyt viikonlopun ja tän viikon ollut koko ajan yli 37.

Maha on turvoksissa kuin menkat tulossa, mutta se migreeni ei oo viel tullut. Mulla aina migreeni melkein viikon ennen menkkoja. toki tänää on pyörryttänyt/huimannut monesti.

Toivotaan plussia viel tänne...

Kiitos päivittäjille!

Icefairy, tuskin on syöpää. Ne voi jäädä turvonneiksi taudin jälkeenkin, eli todennäköisemmin johtuu juuri siitä että olit kuumeessa viikko sitten. Ja niiden turpoaminen kun on kipeänä on todella yleistä, etenkin kaulan ja nivusten alueella. Yksi ainoa turvonnut imusolmuke ei kuulosta imusolmukesyövältä. Jos kuitenkin mieltä painaa, voit aina soittaa lääkäriin!

Erka ja Satuliini > Voimia! :hug:

Icefairy > Mulla on myös noita kipuja oikean nivusen alueella. On juuri tuollaista Healtyn kuvaileman tyyppistä ja todennäköisesti säteilee kohdun ja munasarjojen alueelta. Aika epätodennäköistä on, että olisi jotain vakavampaa, joten ihan rauhassa varmaan voit seurailla tilannetta jonkin aikaa. Poikkea lääkärissä sitten, jos kovin kauan jatkuu eikä syy varmistu. :hug:

Auroora > Sä olet unissasi edellä. Mä nimittäin nään niitä unia joissa lasta laitetaan vasta alulle. :LOL: Haamupotkuja tunnen kyllä paljon, mutta niitä on ollut esikoisen syntymästä asti. Oonkin miettinyt miten erotan sitten joskus vauvan liikkeet, kun vieläkin suoliston toiminnan yms tunnen niin selkeästi. Ihme, että nuo tuntemukset ei ole aiheuttaneet raskausunia tämän kuumeilun keskellä.

Onko oviksen tikuttamisesta mitään hyötyä, jos on pco ja epäsäännöllinen kierto? Lisääkö jatkuva testailu vaan paineita ja toiveita, pettymystä ja turhautumista? Toisaalta haluaisin tehdä kaiken mahdollisen raskauden alkamiseksi ja toisaalta ottaa mahdollisimman rennosti kehoa kuunnellen. Luotan siihen, että keho ja mieli ohjaa petipuuhiin oikeaan aikaan eli haluja seuraamalla tulee mahdollinen oviskin hyödynnettyä. Silti en osaa olla miettimättä toisiko oviksen testaaminen sittenkin paremman mielen, jos kerrankin liuska tai puikko osoittaisi kroppani toimivan kuten kuuluukin.

:attn: voi kamala mikä päivä :( no täti tohtorille kun pääsin niin verta tuli aikas paljon....kaikenlaista klönttiä....kahteltiin kyllä ultralla mutta ilmeisimmin luonto oli hoitanut jo omansa aikaslailla pois :'( harmittaa vietävästi...mutta tämähän oli vasta yk 2...nyt keräilen itseni ja uutta tuulta purjeisiin :hug: näillä mennään....
Erkalle voimia :hug:
muille plussatuulia :heart: :heart:
niin ja mut voi poistaa tuolta plussanneista :( yritys jatkuu :)

Huomenia!
Pahoittelut erkalle ja sutuliille :hug:

Auroora, mä puolestaan nään unia et teen plussa testejä. Monia eri variaatioita ja tapahtumia mut kaikessa on pääaihe et teen plussatestin :D toivottavasti enteilee jotain.

Tänne ei mitää uutta. Ja päätin olla ressaamatta loppukierron, KOITETAAN ottaa rennosti. :D

Keskiviikko 20.1.2010

mahara............kp 67/35-36.........32v........2(4). lapsi.........yk9
macy gra..........kp 50/32-34........29v.........2. lapsi..............yk2
Annmari-76.......kp 49/28-34........33v.........2. lapsi..............yk?
Ella-83..............kp 47/24-61 ...............................................yk 13

icefairy..............kp 36/26-35.........22v.........2.lapsi...............yk4
Sintsu78............kp 34/27-34..........31v.........4.lapsi..............yk11
Minnäi...............kp 28/31.................30v.........4.lapsi............yk 1
Auroora.............kp 27/28-34.................................................yk?

KS09..................kp 25/26-29...........21v.........2.lapsi............yk5
Mahdotontako.....kp 23/27-29.................................................yk4
Heathy...............kp 23/27..................................2.lapsi...........yk1
nelli5.................kp 22/25-28............33v...........5.lapsi...........yk4
HayLina..............kp 21/29-32............25v..........1. lapsi
Leli82...............kp 18/29................27v...........2.lapsi...........yk3
Nasukka82 ........kp18/28-30............27v............2.lapsi..........yk6

UuTeEnNoUsUUn...kp 16/25-35...........................................yk9
very important baby kp 15/28-31.........29v ........................yk6
piprane ema..........kp 12/28-30...........32v........3.lapsi........yk7
Agaetis.................kp 10/27-31............................................yk2
Ansku-82...........kp 9/30-33..........27v............1.lapsi.........yk14
angel08................kp5/30.......................................yk16 (clomit)
sutulii...................kp 1/28..............30v.........3. lapsi...........

TAUSTALLA
Aurella
miimii10
Piupula

PLUSSANNEET 2oo9

MaybeSomeday 25.12. kp 28/28-30...23v.....1. lapsi..........yk8
Tellu30 27.12. ...kp 32/30..............................5. lapsi..........yk2
Neila 28.12. .....kp 28/30....................................................yk6

PLUSSANNEET 2o1o :flower: :heart:

Riemu 1.1. ..........kp 24(26)/28..............32v.....5. lapsi..........yk1
tyyty85 2.1. ........kp31/28................................2. lapsi...........yk3
Lara- 9.1. ............kp40/??................................1. lapsi............yk1
ennie 10.1. .........kp 36/29-31 .........33v...............................yk4
Hyväsetti15.1. .....kp 31/33...............30v........3.lapsi...............yk2

Sutuliini :hug: :'(

Aamupuurot meinas tulla ylös :x Parilusikallista sain syötyä, niin johan teki loppu tiukkaa :| Joku jossain loi muhun toivoa, että saattaisin silti olla raskaana, vaikken ovista olekaan bongannut, nyt meinaa olla tiukkaa olla tekemättä testiä :LOL: Mutta en testaa ennen kun maanantaina, jos vuoto ei jostakin syystä ole siihen mennessä alkanut!
Rintoja kihelmöi edelleen... Ja lämmöt oli 37

Jännää Ella-83 sekä KS09... Peukkuja teille molemmille. Ellalle viivan vahvistumisesta ja KS:lle et "yllätys"plussa tärähtäiskin.
Itellä tuli tänään vahva fiilis siitä et tuskin on tärpännyt :( jotain pientä plussan suuntaan ehkä oireitta löytyis, mut aikasemmissa raskauksista olen jo tässä vaihein tiennyt et plussa tulee. Mutta mutta..toki aina voi yllättää.
Ja tuota omaa kiertoa mietin, ku en oo tässä piiiitkiin aikoihin merkkaillu yhtää et kuin ne on alkanut ja millä aikavälillä, mut suunnillee olen aina niitä osannut odottaa, mutta päivän tarkasti ei osaa sanoa. Mutta jahka viikonlopun yli päästää nii varmasti viisaampia, ja jospa nyt sitten laittelis kalenteriin saakka ylös noita kiertopäiviä :D

Melkein jo lusikan nukkaan heittäny Minnäi :snotty:

KSO9 ja Ella-83 :heart: jännäilen nyt teidän plussien puolesta ;) Tänään on ollutkin jo parempi mieli,parempi päivä :) jahka tämä vuotamus loppuu niin uutta yritystä kehiin :heart:
Minnäi älä luovuta vielä :saint: puhaltelen plussatuulia sinnekkin... ;)

sutuliille voimaruttauksia :hug: On kyllä ihailtavaa miten positiivisesti asennoidut ja osaat suunnata katsetta eteenpäin. Varmasti auttaa uudelleenraskautumistakin. Toivottavasti vuoto loppuu pian ja seuraava yrityskerta tuo toivotun tuloksen :heart:

Ella-83: aika jännää, olishan se jo korkea aika sullekin plussata! :) Pidäs meidät loopissa, vahvistuuko viiva!

Minnäi: Mullakin oli tähän päivään asti sellanen "raskaana" olo, mut tänään ei oo enää niin varma vaikkei oireet ookaan kadonneet.. Ehkä hyväkin et otetaan vähän rauhallisemmin, niin ei tiputa ihan taivaista jos huonosti käy :) Kiitos päivityksestä!

KS09, hyvältä kyllä kuulostaa. Mut hyvä idea malttaa vielä testauksen kanssa, sit jos ei ne terotkaan tuo menkkoja vois olla niidenkin viipymiselle ihana syy :heart:

Omaan napaan: Mun lämmöt pomppas taas! Huikeeta, jo 36.68, vaikka ennen ovista oli vaan 35.95 ja oviksen jälkeen eka n. 36.30, sit nousi ja oli muutaman päivän 36.57 hujakoilla ja nyt ihan uus nousu. Jos ei siis ole kyytiläistä masussa, ainakin vois olettaa et ovis oli varmasti ja et keltarauhanen toimii (siis kun välivuodotonkin kierto on!). :) Negan pelossa malttaa kyllä hyvin testausta maanantaihin/tiistaihin, mutta kyllä tässä silti päiviä lasketaan et tulis kiertopäivät täyteen. Tänään siis 23/27, mutta dpo ilmeisesti "vasta" 9, kun ovis oli kp 14.

Ella Näin mäkin muistelen :D Tais olla toi mun vika superpitkä kierto, missä tuli plussia ja negoja ja haamu plussia ja kaikkea mahollista. Toivottavasti nyt ei mene samanlaiseks arpomiseks :D

Pojalle kun kävin apteekista antibiottia hakemassa, meinasin sortua ostamaan todella herkän raskaustestin. Pidin kuitenkin pintani, ja apteekkiin jäi :D

Mä en voinut vastustaa kiusausta, eri merkkisellä testillä päiväpissasta tummempi viivanpaikka.. Itseasiassa hyvin haalean punertava.. Ja tällä testillä viiva tuli jo 2.min kuluessa, enkä tällä testillä ole ennen saanut edes viivanpaikka.....

Totta kai pienen pieni toivon kipinä kytee tuolla jossain, mut koitetaan ottaa rauhallisesti juurinkin tuon takia ettei korkealta sitten pudota.
Kauhia vilu mullon koko ajan ja lämmöt on korkeella (joo, ei pitäny kyllä mittailla, mut.. :whistle: )

Ja hyvältä kuulostaa Ellalla :heart:

Ella-83 > Kuulostaa lupaavalle. :) Toivottavasti parin päivän päästä näyttää jo selkeän plussan.

KS09 > Plussausonnea sullekin! Jospa se nyt olisi hyvinkin tärpännyt. Lupaavalta vaikuttaa. =)

Heathy > Mikä sulla on normaali lämpö? Mittaatko aina aamuisin ennen sängystä nousemista? Mulla on nyt tässä kierrossa ollut usein alle 36 (36.3 on suunnilleen se normaali) ja välillä sitten normaali, joskus myös vähän yli. Missään vaiheessa ei ole yltänyt 37 asti, mutta olen kyllä mitannut (kainalosta) päivällä ja illalla. Aamuisin ei mittari näytä mulla kummoista lukemaa kipeänäkään, paitsi silloin kun päivälukemat ovat vähintään 39 astetta.

Flunssainen olo meinaa olla. Olen tirskutellut tänään normaalia enemmän ja niistääkin on pitänyt pitkin päivää. Olen kärsinyt harmittomasta aamunuhasta jo vuosia, mutta tällainen pitkittyminen ei ole normaalia. Lämpö on alilämmön puolella ja väsyttää todella kovasti. Olen kyllä nukkunutkin huonosti, mutta tänään olen silti ollut kummallisen voimaton. Taidan siis olla tulossa kipeäksi. :( Possurokotteen ottamista olen mietiskellyt, mutta en ole osannut vieläkään päättää. Jospa tämä ei sitä ainakaan olisi.

Plussausonnea ja tarrasukkia jälleen lähettelen! :wave: Jaksamista pettymyksen kokeneille ja tsemppiä uuteen kiertoon! :hug:

macy gray: menkkojen aikaan ja ennen ovista mulla on lämmöt 35.95-36.04. Ja mittaan aina tasan samalla kellon lyömällä, juuri herättyäni ennen nousemista. Ovulaatiota varten tarvii olla selkeä kaksivaiheinen lämpökäyrä, ennen ovista alempana kuin jälkeen. Mut sillä taas ei ole merkitystä, että kuinka paljon vähemmän/enemmän tai kuinka suuri ero on. Kun vaan jonain päivänä selkeästi nousee aiempaa ylemmäs ja pysyy siellä. Tarkin lämpö on suusta tai emättimestä mitattu, ja vähänkin huonosti nukuttu yö saattaa vaikuttaa. Ilta/päivälämmöt voi suosiolla unohtaa omaan arvoonsa.

Mä en suosittele sitä possurokotetta, koska se todella sisältää vaikka mitä myrkkyjä (elohopeaa, tunnettuja syöpää aiheuttavia ainesosia). Vaikkei keskenmenoriskiä vielä olekaan suoraviivaisesti myönnetty, on niitä sattunut aikas monta piikitetyille. En toki kiistä etteikö näin olisi saattanut käydä ilman piikkiä tai jos olisi sairastanut itse taudin.

Useimmille perusterveille se tauti (kun ruokavalio ja elintavat on kunnossa) on helppo välttää, ja jos se tulee niin tulee melko lievänä. Eli rokote on turha riski. Jos taas on immuniteetissa ongelmia, ei voi vaan luottaa rokotteeseen vaan täytyy miettiä myös muita elämäntapoja. Asia erikseen tietysti, jos on joku perussairaus, minkä vuoksi pienikin infektio olisi riski ja lääkäri vaatii rokotetta.

Ainesosista: (eivät välttämättä kaikki samassa, eri valmistajia)

* myrkyllisiä adjuvantteja (elohopea, tiomersaali ((=elohopeapohjainen)), skvaleeni jne.) sekä nanopartikkeleita, jotka hyökkäävät terveitä soluja vastaan ja ovat siten tappavia - eikä niitä saa koskaan pois kehosta kerran kun ne on sinne pistetty
* eläinten syöpäsoluja, jonka seurauksena luonnollisesti rokotteen saaja voi saada jonkinlaisen syövän
* alumiinia; neurotoksiinia,joka aiheuttaa mm. Alzheimerin tautia
* nonoxylia sekä octoxynol-9, jotka ovat spermisidejä
* fenolia, jota käytetään mm. räjähdysaineiden ja maalien valmistukseen
* skvaleenia, jonka on todettu aiheuttavan mm. fibromyalgiaa, MS-tautia, anemiaa, kroonista ripulia sekä erilaisia autoimmuuni-sairauksia (skvaleenia on ihmisellä luonnostaan esim. aivoissa, ja sitä on myös oliiviöljyssä, sillä se on öljymolekyyli. Ongelma onkin siinä, mitä kautta skvaleeni tulee elimistöön; luonnollisesti syödessä vai epäluonnottomasti suoraan suoneen, josta immuunipuolustus ei tunnista sitä vaan alkaa tuhoamaan kaiken skvaleenin mitä löytää, siis myös sen jo olemassaolevan, jota on myös koko hermostossa, jossa sen toiminta on elintärkeää.)

Lisätietoa: http://nwo.11syyskuu.net/sika.htm

Yhteistyössä