+++++TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat vol4 (kk vaihdettu) ++++++

Ja vielä selvennykseksi, en halua aiheuttaa tällä riitaa/väittelyä. Jokainen itse päättää ottaako rokotteen vai ei. Ajattelin vaan linkittää, koska moni raskautta yrittävä on pohtimassa rokotteen ottoa. Kannattaa siis lukea itse kaikki tieto, ja päättää sitten mihin uskoo, kun on tietoinen riskeistä. :)

Mä olen taas täysin eri mieltä rokotteesta ja suosittelen sitä, mutta en tässä ketjussa enää jaksa siitä tämän enempää. Mutta varsinaisesti elohopeaa siinä ei ole, sitä metyylielohopeaa jota on luonnossa, joka kertyy ja rikastuttaa maaperää yms haittaa vaan etyylielohopeaa joka taas haihtuu nopeasti pois. Tämä on ihan eri aine. Tiomersaali on taas säilytysaine, jota on ennenkin rokotteissa ollut, että sillai.. Itse olen ollut rokotekoulutuksessa, jossa mentiin tarkaan läpi kaikki jutut ja sen jälkeen kyllä ehdottomasti puolustan rokottamista. Mutta eiköhän kaikki ole jo syksyllä tehneet päätöksen tän asian kanssa kun se oli pinnalla. Kiitos ja hei tästä aiheesta.

Heathy Ehkä toi voi olla hyväkin linkki heille, jotka asiaa vielä arpovat?? Mä kuitenkin olen päätökseni tehnyt erilaisten juttujen ja oman tunteen perusteella, ettei meille rokotetta oteta, niimpä olen päättänyt jättää lukematta kaikki aiheeseen liittyvät linkit ja jutut, jotka voisivat sekoittaa päätäni enemmän :D
Kyllä ne kovasti neuvolassakin yrittivät, sillä poika on niin pieni, minä ja mieheni kuulumme riskiryhmään perussairautemme vuoksi (diabetes ja astma), muta siltikään meidän perhe ei rokotetta ota :)

Tää on kyllä jännä, lämpöä on selvästi, kurkku on kipeä, nenä tukossa, vilu ja väsyttää, mutta erityisen sairaaksi en itseäni luokittelisi... Jaksan kuitenkin kipuilevan pojan hoitaa aamusta iltaan, hieman jopa siivota ja tehdä ruokaa. Jos mä olen kipeä, niin ykeensä olen sitä todenteolla...
hmm... päiviä vieritellessä

Ella-83: kiitos mielipiteestäsi, kyllähän tästä voi kai asiallisesti keskustella. :) Olisin kiinnostunut kuulemaan, onko suomessa jaettavissa rokotteissa tuota skvaleenia? Sehän on nyt amerikkalaisista rokotteista poistettu, mutta eurooppalaisissa ilmeisesti yhä.

KS09:
Meillä ihan sama päätös, en ole rokotetta antamassa vauvalleni, eikä mieheni tai minäkään olla sitä ottamassa. Tämä ei niinkään siksi, että uskoisin 100% kritiikkiin rokotetta vastaan, vaan koska mielestäni rokotetta ei ole tarpeeksi tutkittu, eikä se juuri meidän perheelle ole tarpeellinen.

Heathy Tuohon tutkimattomuuteen. Meillä se ei ole peruste, sillä enuvolatäti aikahyvin sulki sen vaihtoehdon pois :) Rokotteessa on sama pohja, kuin esim. tavan influenssa- lintu- ym. influenssarokotteissa, virus vain on muutettu. Eli hyvin tutkittu pohja sillä ainakin on :)

Ella Eikö oo ihana arvuutella näitä oireita :D Mikä sitten johtuu mistäkin, sulla kyllä uskon jo johtuvan raskaudesta...

Pitääkö paikkansa, että rokotteesta on vaihdettu vain virusosa eli on muuten sama kuin kausirokote? Vai onko koko rokote erilainen ja niin ollen hyvin vähäisesti testattu? Tuo on lähinnä se mietityttävä asia, jonka takia en ole päätöstä osannut vielä tehdä. Koskaan en ole minkäänlaista influenssarokotetta itselleni ottanut enkä sitä myöskään tarvinnut. Flunssa on tullut sairastettua rajumpanakin versiona, mutta aina olen siitä selvinnyt ja esim. vatsataudit kiduttavat minua rajummin.

Mietin myös lapseni rokottamista. Hänelle on annettu kausirokote aikaisemminkin, koska flunssat johti aina korvatulehduksiin joita oli kierteeksi asti. Päätin laitattaa sikarokotteenkin, mutta en ole varma oliko se oikea päätös. Haluan uskoa rokotteista olevan enemmän hyötyä kuin haittaa, mutta ei kai noista maallikko voi koskaan varma olla. Rokotekokeiluihin en häntä ole uskaltanut ilmoittaa.

Muoks: KS09 kommentoikin samaan aikaan. :)

KS09: Tuo voi olla hyvinkin totta, en itse tiedä tarkalleen mitä rokotetta suomessa missäkin tällä hetkellä annetaan. Itse tarkoitin tutkimattomuudella sitä, että itse elävän H1N1-viruksen käyttöä rokotteessa ei ole tutkittu tarpeeksi kauan. :) Musta on kiva että tälläkin palstalla voidaan välillä keskustella tosi kehittävästi, niin että kaikki oppii uutta (etenkin uusia näkökulmia!).

Heathy > Niinpä. Tällaisistakin asioista on hyvä voida keskustella ilman provosoitumista ja sanasotaa. :) Mulla on siitä rokotteen virusosasta sellainen käsitys, että olisi viruksen kuorta eikä elävää virusta. Onko jollain varmaa tietoa asiasta?

Luin tänään joulun aikaan ostamaani lehteä ja siinä oli mielenkiintoinen artikkeli D-vitamiisista. Kiinnostuneille tiedoksi, että lehti on Kunto & terveys nro 6/2009 eli viime vuoden viimeinen numero. :) Itse varmistuin tuon artikkelin myötä siitä, että D-lisän annoksen nostaminen on ihan ok. Omalla kohdallani tosin äkillinen vitamiinin suuri annostus aiheuttaa ihottuman, joten lisäilen tällä kertaa vähitellen.

Muoks: Tuosta rokotteen virusosasta vielä, että eihän kausirokotteessakaan ole se virusosa sama kuin edellisellä kaudella eli yhtä tutkimattomia nekin on. Siinä mielessä rokotteessa ei pitäisi olla riskiä sen enempää kuin muissakaan influenssarokotteissa, mutta jokin siinä minua arveluttaa. Olen kyllä aika lääkevastainen eli vältän turhia lääkkeitä, joten sekin varmasti vaikuttaa asiaan.

Hui kun taas on paljon täällä tapahtunut =)

Ella varovaiset onnittelut :heart: :flower: Toivottavasti viivat vahvistuu, oireet on ainakin aika osuvia :heart:

KS jännäilen täällä sun puolesta! Toivottavasti oireet antaa osviittaa kahdesta viivasta :heart:

itsekkään en ajatellut possurokotetta ottaa, kun en muutenkaan sairasta ikinä noita flunssatauteja, yhden kerran oon varmaan A-viiruksen sairastanut joskus yläasteella :) niin ja muutenkin sen isoimman aallon aikana matkustin PALJON yleisillä kulkuneivoilla ja meidän koulussa oli yli4000 oppilasta, ja meidän luokalla muutama sairasti sen, niin kyllä se olis jo tarttunut jos olis tarttuakseen :)

Anteeksi, kun en taaskaan muista kaikkea lukemaani :ashamed: mutta kaikille paljon plussapuhureita ja loppukiertolaisille voimia odotuksen keskelle :heart: :hug: =) :flower:

ja kiitos päivittäjälle! =)

Taitaapi huomenissa alkaa kp1... Tänään tuli jo vessareissulla jotain rusehtavaa pyyhkiessä, eli vuotoa kohden tässä mennään :ashamed:
Pää pystyssä kuitenkin yritetään, sillä 1kk, ja sitten pääsee lääkärin pakeille (pääsee tai joutuu )
Voi iso PIIIP :kieh:

macy_gray, nopeesti vaan kommaan tuohon ihottumaan, ootko varma ettei johtunut jostain valmisteen apuaineesta? Jotkut noista suomessa myytävistä on aika järkkyjä, sisältää esim keinotekoisia makeutusaineita ja ties mitä. Iherb.comista saa suomeen tilattua (4 dollarin kuluilla) sellasta missä oikea D-pitoisuus ja minimaalisilla taatusti turvallisilla lisäaineilla (Carlson tai Now Foods), murto-osalla suomen hinnoista. Lifesta saa kai myös? Sieltä myös alkoholittomat, sokerittomat ja myrkyttömät D-tipat lapsille (lifessa Gimmefive vaan öljyä+oikea D3 ja iherbissä tuo Carlsonin naurettavan halvat tipat). :)

KS09, voi eikä tätiä nyt ei... :hug: Toivottavsti jäisi sitten tuhrun asteelle, alussa kun joillain tuhruttelee...

Piupula, vielä ei saa onnitella. Sit vasta jos voin sanoa nähneeni kunnon viivan. Onneksi huomisaamu on jo kohta..

Ella-83 Oi, jännätään sun puolesta! Onko sulla tiedot vähä isot tuolla listalla? :D Jos nyt on dpo11.

sutulii Voimia sinne! :hug:

Kiitos kaikille, ja nyt tuntuu että se patti onki hävinny! :) Mutta täti ei oo vieläkää tulla ja mä luulin että se uus ovis olis ollu 5 päivä, joten olis pitäny eile alkaa. Hmm.. tosi ärsyttävää! Testiä en tee, kuitenki huome alkaa. Ei oo yhtää olo et olisin raskaana. Esikoisesta mullaki meinaa oli se olo että nyt oli tärpänny.

Ainii joo. Mäki olen vastaan sitä rokotetta. Mies sillo ku niit alettii antaa et menisin itelle ottaa ku mul on epilepsia. Se on nii herkkä, se luuli et me pojan kans kuollaa yms. Hysteeriseks meni. Mut en todellaka tuu ottaa sitä, eikä laiteta meiä pojallekkaa.

icefairy, joo on ne tiedot oikein. Ovisajankohta olisi ollut niinkin myöhään kuin kp 36..
Mutta mun kierrot vaihtelee nii paljon etten mitää ihmettelis enää. Aikaisin ollut ovis on ollut kp 13 ja myöhäisin ennen tätä kp 35. Ja periaatteessa nytkin voisi olla kp 35 puolella ollut, mutta FF laitto ton 36, mikä sopisi muutenkin.

Voi PRKL :LOL: :kieh:
No enhän mä nyt sitten voinut olla testaamatta ihan raskaustestillä, kun näitä finnejä on niin paljon, että en muista, että olis näin ollut, muuta kun esikoisen raskausaikana...
Kyseessä predictorin testi, jonka voi tehdä päivänä, jona menkkojen pitäisi alkaa. Ja mä näin siinä haaleen haamun / viivanpaikan :headwall: Mieheltä en voi asiaan varmistusta kysyä, kun vaikka sen herätin, silmät oli niin ristissä, että sanoi näkevänsä hädintuskin kontrolliviivaa :D

Voi kyllä nyt osaa ottaa päähän! Jos se oli oikea viiva, ja vuoto alkaa, mä tiedän taas kokeneeni kemiallisen raskauden. Tai sitten saan tässä taas arpoa mitenkä sen testin laita nyt sitten oikeasti on :headwall: Voi kun en olis tehnyt mitään testiä :ashamed:

Minnäi :hug: :(

KS09 :hug: On tuo nyt kummallista.

Mä tein aamulla ihan huvikseen testin. Noh siihen paukahti haamu. Ihan selkeä haamu. ne on prisman jotain halppistestei. Tarkkuutta en tiedä, mutta mieskin sano että kyllä siinä joku viiva on. :heart:

Toivotaan että se vahvistuu viel siit. JA ettei mene taas kesken. pidetää jalat ristissä. La testaan viel uudestaa kun olen menossa MRI kuvaukseen että voin varmaksi sanoa olevani raskaana. Vai voiko haamulla jo sanoa olevansa?

Auroora selvällä haamulla voi sanoa olevansa raskaana, koska ei sitä hormoonia tyhjästä pujahda elimistöön :) Onnea siis sinulle! :flower:

Lisään vielä syytä, miks tuo testi oli ihan pakko tehdä :D Meillä pätkäs telkkari eilen, ei näkynyt mikään muu kun ylen kanavat. Ja mä aloin itkeä, kun en nähnyt greyn anatomiaa :LOL: Siis todella itkuherkkä :D

Voi hitsiläinen KS09, sielläkin haamuillaan! Pidetään peukkuja et nyt viiva tuli, pysyy ja sitten et lähtee vielä vahvistumaan!
Mullakaan ei sitten sen enempää mitä eilen tuhnasi, mut kyllä lusikka on nurkassa jo tän kierron suhteen. Menkkoja odotellessa ja yk2 suunniteleen. Eihän meiän pitäny kiirellä ollakaa tässä projektissa, mut toki aina harmittaa. Kuitenkin ois hyvä et monet asiat hiukan edes selkiintyis ja joitain ratkasuja saataisiin aikaa ennen uuden vauvan tuloa. Tietty raskaus ei hidasta noita, voi olla et jopa nopeuttaa, ratkaisujen tekemistä :D

Onnea myös Aurooralle haamusta :heart:

Torstai 21.1.2010

mahara............kp 68/35-36.........32v........2(4). lapsi.........yk9
macy gray..........kp 51/32-34........29v.........2. lapsi..............yk2
Annmari-76.......kp 50/28-34........33v.........2. lapsi..............yk?
Ella-83..............kp 48/24-61 ...............................................yk 13

icefairy..............kp 37/26-35.........22v.........2.lapsi...............yk4
Sintsu78............kp 35/27-34..........31v.........4.lapsi..............yk11
Minnäi...............kp 29/31.................30v.........4.lapsi............yk 1
Auroora.............kp 28/28-34.................................................yk?

KS09..................kp 26/26-29...........21v.........2.lapsi............yk5
Mahdotontako.....kp 24/27-29.................................................yk4
Heathy...............kp 24/27..................................2.lapsi...........yk1
nelli5.................kp 23/25-28............33v...........5.lapsi...........yk4
HayLina..............kp 22/29-32............25v..........1. lapsi
Leli82...............kp 19/29................27v...........2.lapsi...........yk3
Nasukka82 ........kp19/28-30............27v............2.lapsi..........yk6

UuTeEnNoUsUUn...kp 17/25-35...........................................yk9
very important baby kp 16/28-31.........29v ........................yk6
piprane ema..........kp 13/28-30...........32v........3.lapsi........yk7
Agaetis.................kp 11/27-31............................................yk2
Ansku-82...........kp 10/30-33..........27v............1.lapsi.........yk14
angel08................kp6/30.......................................yk16 (clomit)
sutulii...................kp 2/28..............30v.........3. lapsi...........

TAUSTALLA
Aurella
miimii10
Piupula

PLUSSANNEET 2oo9

MaybeSomeday 25.12. kp 28/28-30...23v.....1. lapsi..........yk8
Tellu30 27.12. ...kp 32/30..............................5. lapsi..........yk2
Neila 28.12. .....kp 28/30....................................................yk6

PLUSSANNEET 2o1o :flower: :heart:

Riemu 1.1. ..........kp 24(26)/28..............32v.....5. lapsi..........yk1
tyyty85 2.1. ........kp31/28................................2. lapsi...........yk3
Lara- 9.1. ............kp40/??................................1. lapsi............yk1
ennie 10.1. .........kp 36/29-31 .........33v...............................yk4
Hyväsetti15.1. .....kp 31/33...............30v........3.lapsi...............yk2

Yhteistyössä