+++++TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat vol4 (kk vaihdettu) ++++++

KS09 Kannattaa jättää noi ovistestit kokonaan pois, turhaa vaivaa päälle!

Tosin hyvä sanoo ku mua kans nyt ärsyttää koska ovis on ollu, ku testi negaa ja kierto tuli näin pitkäks et koskas se täti tulee!

Leli82 > Kotitestillä loppuu tuo Apteekin omien myynti eikä niitä ole enää jäljellä. :( Harmittaa, kun en aikaisemmin niitä tilannut.

Minnäi > Taitaa digitesti tulla kalliimmaksi, jos tilaa netistä. Jos siis apteekeista saa sen viikkonäytöttömän viikkonäytöllisen mukaan maksutta, niin eikös se ole silloin halvempi kuin netin hinnat? Vaikka eipä kai se muutamasta eurosta tässä vaiheeessa kiinni luulisi olevan, kun on tullut noita testejä tuhlailtua. :LOL:

Laskeskelin tuossa, että tihkuvuodon alusta on nyt 25 päivää. Koitan nyt odotella testaamisen kanssa vielä 10 päivää, jos se kierto sittenkin vaihtui siinä kohtaa. En ole vielä tk:n tätille soittanut, joten nähtäväksi jää mitä hän tilanteesta sanoo.

icefairy Mun vaan pitäis testata tota aovista, että kerkiääkö tulla ennen kp 15. tosin sen testaamisen vois jättää sitten siihen :LOL:

Kun oikeestaan jos en ens kierrossakaan saa sitä ovista tohon mennessä, voisin soitella sinne yksityiselle, niin se varmaan antais ajan ja määräis clomit. Mut sitten joutuis seuranta ultraan (todennäkösesti) ja hintaa tulee ihan kivasti :( Varmaan ainakin 2-300e :ashamed:
Kun vaihtoehtona olis odottaa sinne syksyyn (ja siitä luultavasti kevääseen) Ja pääsis pelkillä poliklinikka maksuilla... Mutta siihen on niiiin kauan aikaa :|
Noh, mies saa päättää mitä tehdään, hänen rahoillaanhan tässä eletään, ennen kun pääsen oikeesti sijaisuuksia tekemään :D

On se hyvä, että mulla on edes ydet aivot täällä kotona käytettävissä :D

Mulla Mehiläisessä maksoi lääkärinaika + ultra + toimistokulut Kela-vähennyksen jälkeen 102,39 eur ja seurantaultra voi olla ehkä vähemmänkin kun ei tarvitse varata niin pitkää aikaa..

Jos aloitan ne clomit niin menen kyllä seurantaultraan, koska haluamme minimoida kaksosten saantia...

Ella-83 Mulla on kp 20 menossa ja kamalasti tekis mieli testailla. Sitä kun on hätähousu :LOL: dpo taitas olla mullaki tuo 9. Jos yrittäs muutaman päivän sinnitellä. Su tai ma olis täti ootettavissa kyläilemään..toivotaan ettei.. :kieh:

nelli5, toivotaan että täti pysyy poissa kummaltakin.. Mulla on luteaalivaihe ollut max. 12 päivää joten dpo13 pitäsi vuodon alkaa jos ei tärppi käynyt.. En vaan jaksa sinne asti odotella testaamatta. Onneksi mulla on 5kpl testejä kotona :D

Onnea uudet plussanneet :flower: Jaahas, mullapa alkaa jännäilyt, että saanko ihanan tuhisevan 30-vuotislahjan ensi syksynä =) Ovis tuloillaan(veikkaan huomista-keskiviikkoa), jee!

Mulla ei hirmuisesti ole ollut aikaa koneella ollakaan, enkä ole sitten ehtinyt kirjoittelemaan kuulumisia. Päivät menee lasten kanssa nopsaan ja kotona riittää hommia:)Plus vielä hienot ulkoilukelit:)

Plussaonnea kaikille loppukiertolaisille!

Juu, tiä..tyhmää ylipäätää alkaa testaileen näin aikasee.. :headwall:
Oireita alkaa täälläkin kertyy, kovin en niihin voi luottaa ku kova olen oirelemaan ollut aina :LOL: Nyt kahvi etoo, rinnoissa tuntuu eriltä, viluttaa yms.. Mutta jos vkl ei ala menkat niin 99% tärppi käynyt.. Nyt vaan pitäs kerätä malttia siihen asti. Varmaa tulen kyllä testaamaa aikasemmin :whistle: ja loppu viikon tulos varmaa sitten pitää paikkaansa, kumpaa sitten näyttääkään.
KS09 voimia pähkäilyyn :hug: Toivottavasti lähiaikoina saat selvyyden kiertoon.

Plussa onnea kaikille +++++

Täälläkin mietitään kovasti et millon vois testaa :headwall: Ku tekis mieli mut toisaalta siihen ei varmastikkaan mitään vielä tule.Jos ainakin viel pari päivää odottelis.Mut viimmeistään lauantai aamuna on pakko testaa ku on illanistujaiset tiedossa ;)

Plussa onnea kaikille :heart:
Täällä on ihanasti koko ajan joku jonka puolesta jännäillä.

Ella Mehiläisessä taitaa olla sitten halvemmat hinnat... Viimeks kun kävin, että ultras vaan munasarjat ja kohdun, ja kirjotti terolut kuurin, makso jotain pitkälti päälle 100e :| Mutta samalle se varmaan kannattaa mennä, kun sieltä olen sen terolutkuurinkin saanut, vai mitä mieltä olette?

Mua ei kyllä haittais vaikka kaksoset tuliskin :LOL: Mutta kai se on kuitenkin hyvä käydä seurantaultrassa, että tietää sitten auttaako ne clomit yhtään mitään...

Mies vastasi mun kysymysviestiin näin: Sinä sen tiiät paremmin. onhan se aika arvokas jos se maksaa 300e mutta ei se nyt siinä jos haluat sinne mennä niin siitä vaan, annan luvan. :LOL: Nii, että mihin se mun järki katosi??? Hmm, no katotaan se seuraava kierto vielä terojen kanssa, ja sitten teen sen päätöksen mitä teen ja miten teen.

Onhan se syksyyn ja todennäkösesti siitä vielä kevääseen vauvakuumeiselle aika pitkä aika odottaa, ennen kun mitään alkaa tapahtumaan :ashamed:

Kerätään mulle kolehti :LOL:

^^ sitten saman paikan lääkäreillä voi olla eri maksut. Erikoislääkärillä isompi perumaksu kuin esim. erikoistuvalla. Ja erikoislääkäreilläkin voi olla eri maksut. Mun laskussa on erikoislääk. käynti 50e, uä 85.50, toimisto 10.50 ja Kela-vähennys -43.61.

Mä tekisin niin että kävisin saman firman lääkärillä, kun siel näkyy ne potilastiedot jo mutta saattaisin kysyä etukäteen lääkärien perusmaksuista. Toisaalta, jos sun gyne oli mielestäsi hyvä niin miksei samalle uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
Niijuu, asia joka kaikkia varmaan hirveesti kiinnostaa, mun kn on karannut hetkellisesti sormen ulottumattomille :D
Mulla on myös iltaisin kn jossain ylhäällä.. Ei ainakaan alhaalla ja avoinna, mitä joskus pari päivää ennen vuotoa...
Minä yhdyn samaan porukkaan :D Toivottavasti enteilee hyvää :heart:

Ajattelin selventää niille ketä kiinnostaa miten kohdunsuu toimii:

Menkkojen aikaan:
kiinni, kiinteä, alhaalla
Hedelmällinen: korkea, auki, pehmeä
Raskaus: korkea, pehmeä, kiinni

Oviksen aikaan siis pitäisi olla korkealla, auki ja pehmeä (siis ihan höttöä, ei melkein tuntua laisinkaan). Sitten, kun ovis on jo ohi, kohdunkaula laskeutuu ja kovettuu. Se jää alas ja kovaksi, jos menkat alkaa ja puolestaan nousee ylös ja pehmenee, jos raskaus on alkanut. Yleensä raskaudesta johtuva uudelleen nouseminen ajoittuu kiinnittymisen aikoihin, mutta joillakin vasta silloin kun menkat pitäisi alkaa.

Jokainen nainen on kuitenkin yksilö, eli kohdunsuun toimintaan kannattaa luottaa raskaus/ovismerkkinä vasta, kun on seurannut sitä useamman kierron. Ylläolevat on oppikirjamaisia muutoksia, mulla ne ainakin on pitäneet paikkansa.

Toivottavasti oli apua jollekin :)

Ella Toivotaan, että täti pysyy poissa =) Meiltä kaikilta =)
Olisin varmaan jo testaillu, mutta ei oo yhtään testiä. Jos olis, niin varmaan sormet syyhyäis testaamaan :LOL: Aamulla kävin tyttösten kanssa kaupassa, ja hetken mietin, että käväsen apteekissa, mutta sain sitten maltettua mieleni.. =) Mutta jos minä ke aamuna, vaikka pikkusen testaan??? :D vaikka turhaa kait se vielä silloin taitaa olla, mutta ku ei malta, niin ei malta :p

Kohta musta tulee joku palstan lääkäri :LOL: Sanokaa vaan, jos tulee ihan turhaa tietoa. Ei vaan voi olla hiljaakaan kun on kuitenkin koulutus :)

Vähänkö siistiä, mun oikee nivunen on tällä hetkellä ihan himputin kipeä. Jomottaa niin katalasti... ja mä vauvakuumeisena hihkun onnesta! :LOL: Tämä oli siis raskausoire ykkösen kohdalla, joka alkoi jo selkeästi ennen plussaa. Muutoin en olekaan tästä vaivasta kärsinyt.

Minen kyllä kauhiasti ole edes tutustunut tuohon kohdunnipukan tarkkailuun joten en voi oikein sen perusteella edes mennä sanomaan mitään. En etes tiedä millainen se on kun on "auki/kiinni".. Mut viime menkkojen aikaa soli tosi alhaalla ja pehmee(mun mielestä), oviksen aikaa oli kyl matalemmalla mitä nyt. Ja nyt siis korkealla ja kova, mut en tiä sekoitanko jotenkin tuon auki/kiinni tuohon kova/pehmee systeemiin.. Mut vielä ainakin ihan erilainen kuin silloin menkkojen alkaessa.
mut kiitos Heathy tiedosta, tuosta voi alkaa vertaileen.

Minnäi: Mulle se auki ja kiinni oli ainakin siitä selkeä, et kun on auki saa melkein sormen sinne väliin (ah kun viehättävää), kun taas kiinni, se on lähes täysin umpinainen. Kun se on kova, se tuntuu melkein nenältä, ja taas pehmeänä sitä ei meinaa erottaa muusta seinämästä. Mulla on yksi lapsi, eli yksi synnytys on takana. Mutta yleisesti ottaen synnyttäneellä se voi aina olla vähän auki, joten siks voi olla vaikea hahmoittaa. Etenkin kun sulla on synnytyksiä kolme takana :)

Mulla on kai tosi lyhyet sormet, kun en ole koskaan ylettynyt kohdunnipukkaa tunnustelemaan. Olis siitä kyllä kätevä kehon toimintaa tarkkailla.

Asiat etenevät. Huomenna pitää viedä pissanäyte labraan ja ehkä ottavat hcg-määrityksenkin samalla. Katsotaan ne ensin ja mietitään sitten jatkoa. Lääkäriaika varmaan järjestyy, jos testit näyttää negaa. Menkkanippailuja on, mutta muuten tätin lähestymisestä ei ole mitään merkkiä. Noita nippailuja on sitä paitsi ollut jo ainakin pari viikkoa, joten tuskin edelleenkään tätiä ennustaa.

HEathy Musta on ainakin kiva, kun joku tosiaan tietää. Ei tarvi sitten turhia arvailla ja ihmetellä ja maksaa vielä lääkärikäyntiä ilmiselvän asian takia :LOL:

Mullakin olis noita raskaustestejä tuolla kaapissa, ihan herkkiäkin. Välillä tulee mieleen josko testaisin, mutta en testaa! En testaa, ennen kun kp:t on jotain 30 päälle, paras kun pystyis odottamaan, että olis tuosta 29 päivästä vaikka viikon tai kaksin myöhässä, mutta tuskinpa tulee onnistumaan, jos niin kävis, että vuoto jättäis tulematta.

Mä siis katson vakaasti tonne kp29, käyn vikat päivät tunnin välein vessassa tarkastamassa tilanteen ja suuntaan vuodon alettua todennäköisesti hullujenhuoneelle :LOL:

Mä olen joskus ennen menkkoja tuntenut napukan olevan ammollaan, ja sit 2 päivää ja vuoto on alkanut. Mulla ei ilmeisesti täysin kiinni ole kn koskaan mutta osaan jo pitkän kokemuksen jälkeen erottaa muutoksia.

KS09 ja muutkin arvon leidit, on hyvä että on tämmönen palsta nii ei tarvi normielämässä ihmisiä ihmetyttää kuumeiluhössötyksillä :D Mulla on 5 herkkää testiä vielä. Mietin testaanko nyt joka päivä vai joka toinen.

Mä päätin tilata normaaliherkkyisiä testejä netistä ja harkitsen sitä digitaalista siihen lisäksi. Se digitaalinen saisi kyllä odottaa siihen asti, että edes haamun olisin saanut muulla testillä. Ennen tilauksen laittamista odotan kuitenkin labran tulokset, vaikka tuskin sieltä plussaa todetaan.

Hämmentävää tämä kropan toiminta tai paremminkin toimimattomuus. Pääasia nyt olisi, että pääsisin kärryille missä tällä hetkellä mennään ja sitten pääsisin jatkamaan sen mukaan mikä tilanne nyt sattuu olemaan.

Hurjasti plussatuulia koko pinoon!

Yhteistyössä