Hei! Jotkut kyselivät iskias vaivasta. Minulla on jatkuvaa alaselkäkipua, ollut tosin jo ennen raskautta. Sitä voi sanoa krooniseksi, kun on kestänyt jo ainakin pari vuotta. Istuminen tuskaa, muuten elämä onistuu jotenkin. Kannattaa lääkärille jutella vaivoista jo ajoissa, ettei pääse kroonistumaan. Joku puhui myös ettei iän puolesta oteta tosissaan. Oon huomannu samaa aluksi, mutta sitkeästi täytyy valittaa. Hoito onkin sitten ongelmallisempaa: sopivassa suhteessa lepoa ja liikuntaa, särkylääkkeistä vain paracetamol raskausaikana, vältettää turhaa istumista jne. Sepä onkin sitten helpommin sanottu kuin tehty, jos töissä joutuu istumaan. Well, sairasloma parempi kuin pilata terveys töissä. Tosin sairaslomaakin vain lyhyissä pätkissä, ettei pääse passivoitumaan... Tää oli vähän paasausta, mutta muutaman vuoden kipukokemuksella :/ Huom. harvemmalla kipu kroonistuu, jos hoitaa ajoissa!
Asiasta toiseen: oksennuksessani on ollut verta... onkohan vakavaa?! Voi olla, että kun olen paljon jo oksentanut, niin joku verisuoni katkennut tai jotain ruokatorvessa/ hapot poltellu sitä, who knows... toivottavasti ei oo vakavaa. Aina jotain ihanaa :headwall: Mä meinasin mennä jo huomenna verikokeisiin, joihin mulla on lähete. Huomenna viikot vasta 8+5, riittääköhän? Ensi viikolla en ole kotona ja heinäkuukin on reissaamista... Viimeinen päivä tosiaan on jo np-ultra, et mulla on viikot sit vasta 10+5 tai jotain sinne päin. No, neuvolassa oli puhetta siitä, et saattaa olla että olenkin raskautunut jo aiemmin, joten "siltä varalta" aikaiset ajat.. Kunhan ei oo liian aikaiset...