TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

Lähetän virtuaalista kärsivällisyyttä kaikille ultraa odotteleville. Olin tänään vihdoin ja viimein np-ultrassa, tuntuu että on ODOTTANUT IKUISUUDEN ja nyt vihdoin se oli!
Ekaa kertaa nähtiin siis meidän pieni, kaikki kunnossa, ei niskaturvotusta ja sydän löi!
Oli niiin ihana nähdä viimein, että kaikki hyvin ja että siellä todella on joku! Laskettu aika muuttui, niin kuin epäilinkin, myöhemmäksi, on epäsäännöllinen kierto. LA on 7.1.2009 Tosi oudosti on kyllä, kun kaikilla eri käytännöt neuvola ja lääkäriajoissa, mulla eka neuvola oli 7+1 ja nyt siis ultra ja huomenna on lääkäritutkimus, seuraava neuvola on jo heinäkuussa.

Hathor ja tyyppi 10+5
 
Vitsit sun kans runttipulla ;) Munki piti nyt sit tilata yksityiselle ultra. :whistle: Huomenna klo 14.30 olis aika. Minustaki alko tuntuun siltä että käyn kyllä yksityisellä. Ja ku ei kerran maksakkaan ku 45? niin samahan tuo. Mua alko mietityttään se ku olis np-ultra jo viikolla 11+0 (tai 10+6) ja silloin ei vielä näy juurikaan mitään rakenteista. Täällä Oulussa ku ei ole edes rakenneultraa niin haluaisin että edes jotain pääjuttuja näkyis. Nyt ku se raskauden kesto määritellään yksityisellä niin voin käydä veriseulassa oikeeseen aikaan (viimeistään 11+6) ja np-ultrassa sit vaikka 12+6. Niskaturvotus on kai luotettavin tuohon asti. Ajattelin kyllä etten käy yksityisellä, mut ku tuntuu että kaikki on käyny tai ihan lähiaikoina menossa niin pakkohan se on minunki mennä. :D
 
Johjo: taitaa tarttua muihinkin ultrakuumeilu :LOL: 45 eskoa on kyllä edullinen, täällä maksaa yli puolet enemmän.
Mitenköhän, mulla otetaan ne verikokeetkin vasta silloin 12+1 kun käyn siellä kättärillä... eli onkohan sillä veriseulalla sitten mitään mieltä jos kerran menee yli sen 11+6 ajan?
Ärrh miks kaikissa paikoissa ei voi olla samat systeemit :headwall: :headwall:
 
Noi on ilmeisesti muuttunu noi verikoe ja ultra ajat. Meillä täällä edellisellä kerralla (4 vuotta sitten) neuvola oli rv 10, nyt se on rv 9, ja np-ultra oli joskus viikolla 12+ jotain ja nyt sekin ilmeisesti aikaisemmin. Mulla ois keskiviikko aamuna klo 7 neuvola, suoraan taas väsyneenä yövuorosta sinne mennä ja rakko täynnä... Pääsee taas kurkkamaan mitä mahaan kuuluu. Ihanaa, kun nyt on meidän neuvolassa toi ultra laite, ennen sitä ei ollut.
Eilen ja tänään taas tullut ruskeaa niukkaa tuhrua, mutta ei kipuja tms, joten jännityksellä odotan keskiviikkoa. Jos keskiviikkona on kaikki ok, niin tilaan kyllä sen kotidopplerin. Mulla alkanut yleensä kuulumaan neuvolassa viikolla 10 pikkuisen sydänäänet.
Juuri tultiin ostoksita kaupungilta, sinne meni kesälomarahat, kun oli muksut mukana, niin senhän tietää :LOL:
No nyt on viikon kesäloma ohi, ens kuussa taas reilu viikko lomaa, sillon laivalle ja lintsille ja tietty muumimaailmaan ja kylpylään rentoutumaan. Karu paluu arkeen, huomenna alkaa 6 yön työputki, että juhannus yöt menee töissä.
 
Voi vitsi, tammikuiset pääsee jo np-ultraan! Mulla on vielä siihen pieni ikuisuus - Hyvinkäällä annetaan aikaisintaan 12+0 aika, ja mun lyhyen kierron huomioon ottaen viikkoja on 12+2. Esikoisesta oli Kättärillä sama juttu, sain ajan 12+5, vaikka sanoin, että on ollut lyhyt kierto. Niinpä sikiö vastasikin viikkoja 13+2, eli aika myöhäinen ultra oli. Nyt voi olla sama juttu, sikiön ikä saattaa tuolloin "12+0"-viikoilla olla mitä vain 12 ja 13 viikon välille..!

Pääsen torstaina toivottavasti kuuntelemaan sydänääniä esikoisen neuvolan yhteydessä. Jokohan ne nyt kuuluisi, kun viikkoja on tuolloin jo 11+1..?

Tuttiritari 10+5
 
tuttiritari missäpäin asustelet? (laita vaikka yv:tä, jos et halua asuinpaikkaasi kertoa täällä) Mullakin on synnäri Hyvinkää. Mulla nt-ultra on 12+2 vkolla. Viimeiksi saimme siellä huonoja uutisia. Toivottavasti uutiset olisi nyt hyviä. Seuraava ultra mulla on ensi vkon maanantaina, koska mulla noita kipuja ja vuotoa on ollut.
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :flower:
Mulla seuraava neuvola vkolla15+2 ja se on lääkäri.
 
mymmyryy, ei se asuinpaikka mikään salaisuus ole, eli asumme Keravalla. Helsingistä muutettiin tänne pari vuotta sitten, niinkuin niin monet muutkin perhettä perustavat :)

Mä en ehtinyt edellisessä raskaudessa nt-ultraan, koska viikkoa ennen sitä alkoi elämäni ensimmäinen tuhruvuoto, joka varmisti epäilyni keskenmenosta. Onneksi alkoi silloin, olisi ollut kauhea vääntäytyminen autottomana sinne Hyvinkäälle, vain kuulemaan huonoja uutisia...
 
tuttiritari mä tiesin alusta saakka, että on jotain vialla silloin loppuvuodesta. Kukaan ei ottanut mua tosissaan, ja sitten np-ultrassa selvisi, että pieni Jussimme oli kuollut vain päivää paria sitten. Asiaa ei ruvettu tutkimaan, mutta sikiön ympärillä oli ylimääräinen pussi/kalvo/tai jotain. Mä voin sanoa, että oli kamalaa olla siellä yksin, koska mies oli työmatkalla eikä Hyvinkäältä saatu aikaa sillä tavalla, että mies ois päässyt mukaan. Nyt en suostu sinne enää yksin menemään. Mulle jäi vähän siitä huono maku, jätettiin yksin käytävälle itkemään ja sanottiin, että kyllä joku joskus tulee ja antaa papereita täytettäväksi. Olen itsekin hoitaja ja tuollaisessa tilanteessa ei todellakaan toimita noin. Tulihan purkauduttua... Nyt positiivisia ajatuksia :heart: .
 
Mä olen kanssa vaan lukenut juttujanne kun väsymys on olut ihan kamalaa!! Mutta voin sanoa että olen päässyt helpolla tämän raskauden suhteen jos muita oireita ole kuin väsymys ja joskus tulee huono olo, vain kun ei ole syönyt, syönnin jälkeen jo helpottaa. Tänään kärsin päänsärystäkin, mutta oireet on niin pieniä kun lukee vaikka Sef:n kamalasta pahoinvoinnista!! Olin niin onnellinen puolestasi kun oli ultrassa hyviä uutisia!! Ja toki olen myös onnellinen kaikkien puolesta jotka ovat saaneet hyviä uutisia!

Mä olin yksityisellä Diacorissa niin se maksoi vaan 50?! Mä olin ihan että mitä?? olin kuvotellut että menee reippaasti yli satasen! Kyllä oli hyvä mieli kun sydän löi pikkuisella ja sen näkeminen olikin edullista!

Vatsasta kanssa että mulla myös vähän ylimääräistä navan seutuvilla eli ei varmaan ihan heti huomaa, mutta itse kyllä huomaa sen että on turvonnut olo ja vyötä pitää kohta löysätä, vaikka se on ollutkin liian löysällä!

Mä kuuluisin asuinpaikkani mukaan myös Hyvinkään sairaalaan, mutta paikkakunta on mulle niin outo ja se on niin eri suunnassa missäö yleensä olen, niin valitsin tuon Jorvin. Itsekin sain viimeksi Jorvissa huonoja uutisia np-ultrassa, todettiin tuulimuna ja siellä sitten lääkkeellistä tyhjennystä yritettiin, mutta ei onnistunut ja sen jälkeen kaavintaan. Mutta nyt iloisin mielin,haluisin jo nähdä meidän pikkuisen kasvaneen!!

Palaan myös tuohon että ketkä tietävät raskaudesta, niin melkein kaikki!! Mä olen niiiin huono pitää tälläisiä asioita sisälläni ja varsinkin tuon ultran jälkeen! Mutta musta oli myös ihanaa että ystävät ovat tukemassa epätietoisuutta, en yksin tai mieheni kanssa sitä jaksaisi. Viime viikolla kerrottiin vasta anopille ja hän oli onnellinen, mutta ei minusta niin yllättättynyt, mutta hän sanoikin että oli jo odottanut uutista. Myös työkavereille kerroin kun olin aamulla plussannu, ne tiesivät mun jännityspäivistä, juu, me ollaan aika avoimia töissä :D

Mitäs muuta...

Mitä aiotte tehdä juhannuksena? Kamalan hienoa säätä ei ole luvannut...me lähdetään perinteisesti mökille, siellähän me joka viikonloppu ollaankin. Mitä muita kesälomasuunnitelmia on? Ihanaa me lähdetään kuumalle Kreetalle vajaan kuukauden
päästä, miten mä jaksan vielä odottaa....kaksi viikkoa töitäkin jäljellä...täytyy vaan viimeisillä voimilla pusertaa!!

Sitä vielä piti kysymän että te joilla on koira ja olette saaneet vauvan niin miten se on reagoinut, ja varsinkin jos se on vähän vanhempi? Itse vaan mietin kun tuo meidän oma lellitty hauva ei saakaan huomiota niin paljon, miten käy? Mutta se on jo kohta 11v. niin se vaan nukkuu, mutta eihän se pysty vauvan itkulta varmaan nukkumaan enää... :x , mutta en kyllä usko että mitään ihmeellistä tulee..

No nyt sitä tekstiä sitten tuli, mutta en tiedä koska taas jaksan kirjoitella, mutta kerroinpahan vähäsen kuulumisia.
Terppa ja hauskaa selvää juhannusta kaikille :wave:

Tuizu ja vilpertti 9+2 ja jännä tunne että on poika. Niin ja tehtiin äitini kanssa sormustesti minkä tuloksena oli selvä poika ja muutkin testit ovat näyttäneet poikaa..noh....
 
Täälläkin ultraäänestä kotiuduttu onnellisesti! =) Siellä pikkuisen kultsin sydän löi ihan vimmattua vauhtia ja jalat & muutenkin ääriviivat näkyi. :heart: Neuvolantäti vaan ei millään saanut pikkuista hereille, vaikka kuinka sitä yritettiin kiusata! :D Sanoi kuitenkin, että ihan normaalia etenkin tässä vaiheessa, että nukuskelee aika paljon ja vahvasti se pieni sydän siellä kuitenkin pamppaili. :heart: Miekkonen oli kanssa mukana ja oli ihan onnessaan! Torstaina olis sitten eka neuvola. Appivanhemmille kerrottiin kanssa äsken vauvasta ja ne meni kanssa aikasta sekasin:) Eka lapsenlapsi sekä mun että miehen vanhemmille.

La muuttui 21.1 ja rv on nyt 8+5... ite olin jollain nettilaskurilla laskenut, että 9+3 olis nyt, mutta mulla on tosiaan hieman normaalia pidempi kierto (31-35), ni siirty sitten vähän myöhemmäks toi La:kin. Jännä, kun mulla itellä synttärit 22. tammikuuta! :)

~ Pearl ja beibi 8+5
 
Hei Tuttiritari, mäkin asun Keravalla ja odotan siis pikkukakkosta! Synnäriksi valitsen ehkä todennäköisesti Naistenklinikan mutta ultrathan on siis kuitenkin Hyvinkäällä. Mulla on NP-ultra tasan kahden viikon päästä eli 30.6, blaaah, ei millään jaksais odottaa... Onneks on toi vuotias menopakkaus jonka kanssa aika kyllä kuluu nopeesti, oon siis hoitovapaalla kotona. Ja onneks masua on jo ultrattu kahdestikin (viikolla 6 ja 8) niin voin jotenkuten rentoutua suurimman osan aikaa.
Voi, mä aloin tänään ekaa kertaa miettimään nimiä! Tietyllä tapaa vähän liian aikaista mutta toisaalta esikoisen kanssa meillä oli nimivaihtoehdot suht päätettynä jo heti alkuraskaudesta. No, pikkuhiljaa vois alkaa maistella mielessään eri vaihtoehtoja ja kyllä se helmi sieltä sitten kuoriutuu...

Sisi ja bébé 9+4
 
Onnea Pearl hyvistä ultrakuulumisista!

Tuizu, saatko sä siis valita ultraamispaikan?? Mäkin neuvolassa sanoin, että eikö kannattaisi mennä NKL:lle, koska siellä synnytänkin, ja mulla on vielä se ylimääräinen sydänultra siellä päin, mutta ei kuulemma onnistu, vaikka olisikin tällainen poikkeustapaus...

Sisi, hauska kuulla, että täällä on muitakin keravalaisia! Sä oletkin saanut aikaisen ultran. Mulla on 27.6. - omaan makuun ihan liian myöhään ;)
Meilläkin on muuten nimiasiat suhteellisen selvillä, tai ainakin on sekä tytölle että pojalle yksi nimi tiedossa. Tytön nimi kulkee suvussa, joten siitä ei välttämättä tule etunimeä. Pojan nimi taas oli jo esikoiselle jemmassa, mutta keksittiin kuitenkin sopivampi joskus pari kuukautta ennen synnytystä. Meidän lapsia kun ei kasteta, niin halutaan miettiä nimet jo ennakkoon. Ei piitata siitä nimen "sopivuudesta" ulkonäon suhteen, koska jokainen kuitenkin luo nimestä omanlaisensa kuvan. On vaan vähän paineita asian suhteen, koska esikoisella on vähän erikoisempi nimi, jonka kaveriksi ei oikein käy mikään supisuomalainen perinnenimi - ainakaan, jos siinä on paljon teräviä konsonantteja.

Päivän kolmas palstaus - huh mikä nörtti! ;)

Tuttiritari edelleen 10+5
 
Minäkin oon nimiä jo vähän mietiskellyt. Mietin jo ennen ku olin edes raskaana. Meillä kaikki kolme alkaa J:llä ja nyt on kirjaimen vaihdon aika :D Minun nimi alkaa J:llä ja mies alkaa R:llä. Mies kysyi jo tuon kolmosen kohdalla että miks kaikkien pitää alkaa J:llä. Käskin ehdottaa R:llä alkavaa mut ei se keksiny mitään hyvää niin laitettiin sit J:llä alkava. Nyt oon ajatellu että laitettais R:llä alkava miehen mieliksi. Saa nähä keksitäänkö mitään hyvää vai alkaako sit jollain muulla kirjaimella kuitenkin. Oon kylläkin nähny unta että meille tuli kaksoset, tyttö ja poika. Niiden nimet oli Juni ja Jimi. En tiiä mistä nuo nimet tuli koska en ole koskaan tuollaisia edes miettinyt laittavani. :eek: Selittämättömiä ovat unet.

Johjo 9+0
 
Juu, mä sain ton ultran 'jo' viikolle 11+4, koska me lähdetään suraavana päivänä kymmeneksi päiväksi reissuun. Vähän hermostuttaa jos tuleekin jotain huonoja uutisia mutta matka oli jo varattu niin ei voi mitään. Meillä myös riittää nimien kanssa pähkäilyä, sillä perheemme on kaksikielinen. Tulokkaan nimen pitäis siis olla äännettävissä molemmilla kielillä ja siinä sitä miettimistä jo onkin ja sitten pitäis vielä löytää se, josta molemmat tykkää. Noh, onhan tässä vielä aikaa :whistle: ...
 
Heippa pitkäsät aikaa :wave:
Täällä ollaan rakennettu oikein urakalla.
Asutaankin jo uudessa talossa mutta tänään pitää vielä laittaa wc-pöntöt yms.,kun muksut tulee to:na :heart:
Eilen,kun saatiin loput laminaateista lattiaan,laitettiin takkaan tuli,käytiin kioskilla hakenas makkaraperunat ja oikaistiin ittemme uuden uutukaisille sohville niitä mutustamaan :D
Siis lapsiltahan on automaattisesti moinen sohvalla syöminen kielletty mutta oltiin nyt vähän tuhmia... :ashamed:
Soneran kanssa väänsin eilen kättä,että saatais tuo nettiliittymä siirrettyä talolle mahd. nopeasti mutta kun ne asentajat tietää,niin taidan parin vko:n ajan harvakseltaan täällä käydä mutta hengessä olen kuiteskin mukana =)
Maha on kasvanu jo melkoisesti,sellanen kova pömppö,joten suuntasin sitten Hennesille mammavaateostoksille...autsh...lompakko hiukan keveni :|
Juhannuksena mennään Lintsille vaikka sadetta luvattiinkin.
Lapsia ei kuulemma haittaa,saas nähdä ;)
Mutta nyt täytyy taas mennä leikkimään siivoojaa :LOL:
Mukavat pvä:n jatkot!!!!
 
Joku kyseli koiran ja vauvan yhteensovittamisesta:

Meillä koiria on 3 ja oletettavaa on etteivät juuri korvaansa letkauta, kun vauva tulee taloon. Koirat ovat iältänsä 3, 5 ja 9.

Meillä on jo nyt muutettu koirien elämää vauvan tuloa varten, eli koirilla ei ole enää lupaa tulla sänkyyn. Aiemmin ovat sänkyyn päässeet erillisellä luvalla, mutta nyt sitä lupaa siis ei tipu. Tämä siksi, että mikäli nukumme vauvan kanssa perhepedissä, ei koirat saa tietenkään sänkyyn tulla.

Nuorin koirani treenaa, kisaa ja esiintyy aktiivisesti, mutta olouhteiden pakosta (meikäläisen jatkuva oksentaminen) se on joutunut olemaan tauolla nyt jo useamman viikon. Kyllähän tuo on allapäin ja ihmeissään, mutta ollaan koitettu tehdä kotona jotain pientä edes.

Ainoa asia, mikä tulee nyt mieleen, missä pitää olla tarkka on se, että kun laskee vauvalle viltin lattialle, niin nämä kolme yrittävät takuulla tunkea takapuolensa pehmeälle viltille :D

Koiramme eivät tahallaan vahingoittaisi vauvaa, mutta mikäli nämä isommat aloittavat painileikin vauvan vieressä, on vauva todella vaarassa jäädä jalkoihin. Eli vauvaa ei voi jättää nanosekunniksikaan lattialle ilman valvontaa.

Koiramme on opetettu käskystä siirtymään portin taakse, joten mikäli haluan jättää vauvan lattialle, niin koirat saavat siksi aikaa siirtyä toiseen huoneeseen, portin taakse.

Jos jollakulla on kissa, niin tämä meillä on otettu huomioon:

Meillä on kasattu pinnasänky ja tuotu rattaat esille ja hyvissä ajoin (siis edellisessä raskaudessa, ei tässä vielä). Meidän kissamme oli alkuun sitä mieltä, että hänen kuninkaallinen ahterinsa on kuin luotu menemään rattaiden pehmeään koppaan ja vauvan sänkyyn.

Tämän poisopettaminen vei tovin, joten se kannattaa aloittaa jo hyvissä ajoin ennen, kuin vauva kotiutuu
:)

Nimistä:

Haluan kaikille lapsille J-kirjaimella alkavan etunimen. Myös mieheni nimi alkaa J-kirjaimella. Lisäksi haluan, että kaikkien tyttöjen koko nimi rimmaa keskenään ja kaikkien poikien nimi keskenään. Lapsilukumme tulee jäämään kahteen nyt sittenkin, joten hirmuisesti ei näköjään tarvitse rimmailuja keksiä.

Tytön nimi on jo päätetty ja lyöty lukkoon. Oikeastaan se on tehty jo monta kuukautta sitten, sillä kun se oikea kohdalle napsahtaa, niin se napsahtaa :)

Pojan nimi oli mielettömän vaikea keksiä, mutta lopulta löysimme ihan kivan nimen.

Meillä ehtona nimelle on se, ettei samalle luokalle/tarharyhmään saa eksyä saman nimistä lasta, eli jonkunverran yksilöllinen tulee nimen olla. Tyttäremme nimeä taitaa kantaa kolmisenkymmentä lasta suomessa, joten pitää olla aika huono tsäkä, jos samanniminen kohdalle osuu.

Nyt lähden halaamaan wc-pönttöä ja sen jälkeen lenkittämään koiria, sillä siellä on vesisade, joka parantaa oloani.

Sef 8+6

 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Neuvolassa viimeviikolla käyty ja kaikki ok. Hieman jännäsin onko pikkuinen pudonnut matkasta kun niin oireeton olen mutta kauniisti pyydettyäni neuvolantäti kuunteli sydänäänet ja sai ne jopa kuulumaan ( tuolloin rv 9+0).
Iso voimahali kaikille pahoinvoinnista vieläkin kärsiville

:hug: .

Nimistä, hieman olen mietiskellyt jo ja minulla melkein valmiina nimi pojalle mutta tytön tuntuu tällä kertaa olevan se hankalampi homma.

NP-ultra on 2.7 ja päivät siihen tuntuu matelevan...

Tuosta seulonnasta: Minulta neuvolassa ei kysytty halukkuuttani osallistua vaikka olen ymmärtänyt että on vapaaehtoista. Ei puhunut koko seulasta sanallakaan. Lykkäsi labralähetteen käteen jossa kahdesti lukee S-ÄIT-seul, onko tuo nyt se?
Hieman outoa...
Ja noista raskausviikoista, jos pitäis ottaa tuon Johjon lappujen mukaan ennen rv11+6, alkaa oleen kiire.
Täällä kun tuo labra kaatunut (monta päivää ettei mitään näytteitä ole otettu) ja sinne kuulemma vaikee päästä ja saada aikoja. Koitan heti seuraavaksi varata ajan...

Vointeja =)
 
:headwall: :headwall: ottaa päähän, töissä on ongelmia niin paljon että tekis mieli ottaa lopputili :( pirulainen, miksi ihmiset on niin kieroja... kiukuttaa ihan hirveästi setviä kaikenmaailman sotkuja.

ON: onko kenelläkään iskiastyyppistä jomotusta alaselkä/pakaraosastolla? Mulla on, ei tunnu liikkeessä mutta kun istuu tai nukkuu paikallaan niin ikävästi jomottaa. Oliskohan pepanderissa joku hermopinne tms? Onko kellään muulla vastaavaa?
Siitä seulonnasta mun tarvii varmaan soittaa vielä tänään neuvolaan, kunhan siellä vaan aukenee puhelinajat. Mä sain niitä lappusia kans ja sanottiin että samalla kun ultrataan niin otetaan kaikki verikokeet. bäf, voisin hyvin käydä verikokeissa jo ennakkoon :whistle:

Jaahas, pitää vissiin alkaa taas tulipaloja täällä sammuttelemaan..

Mukavaa juhannuksen odotusta kaikille =)
 

Yhteistyössä