TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

kesää odotellessa.36v.................... 31.12. ..... 8. lapsi
mei08 ...................31v.................... 31.12. ..... 2. lapsi

rintsi82...........................SatKS........ 1.1. ......... 3. lapsi
nipsuliina83 .........25v....LS............. 1.1. ......... 1. lapsi
fridukka .......................................... 1.1. ......... 1. lapsi
Summer88.......................KYS........... 1.1. ......... 1. lapsi
Olivia78...........................NKL........... 1.1. ......... 1. lapsi

Helmi25...........................KYS........... 2.1. ......... 1. lapsi
Fistik.....................23v....TYKS.......... 2.1. ......... 1. lapsi
janttu672..............35v....LS............. 2.1. ......... 1. lapsi

cruella...................24v....VKS........... 3.1. ....... 3. lapsi
rakuuna..........................HYS.......... 3.1 ..... 3./1.yhteinen(miehen 5.)
piita-75...........................SaTKS....... 3.1. ....... 2. lapsi

BabyP....................29v....Kät........... 4.1. .......... 1. lapsi
Töyhtö..................25v..................... 4.1. .......... 1. lapsi

Saanuska......................................... 5.1. .......... 1. lapsi
JackQe.............................TAYS......... 5.1. .......... 1. lapsi
fanny82 ........................................... 5.1. .......... 1. lapsi
Tammimamma09.............K-SKS........ 5.1. .......... 1. lapsi
hemuli08...............35v....OYS........... 5.1. .......... 1. lapsi
Pohjoisnapa...................TYKS.......... 5.1. .......... 1. lapsi
Tuulia78...............30v....JS............... 5.1. ......... 4./1. yhteinen
Piiloblondi.............42v....LS.............. 5.1. ......... 1. laspsi

MiljaLiina.........................TYKS......... 6.1. ...........

Tuttiritari2 ....................................... 7.1. .......... 2. lapsi
Faltteri............................HYS........... 7.1. .......... 2. lapsi
Moffales........................................... 7.1. .......... 1. lapsi
Hathor..................25v....Kät............ 7.1. .......... 1. lapsi

Bhunis ...........................Kät............. 8.1. .......... 2. lapsi
nippanappa .........29v....KYS............ 8.1. .......... 2. lapsi
mammakoo ..........24v....EKK............ 8.1. .......... 3. lapsi
Jonna-75........................OYS............ 8.1. .......... 2. lapsi
tek.................................................... 8.1............
Rouva Rosmariini............KOKS......... 8.1. .......... 2. lapsi
Lappitar ...............25v....LKS............ 8.1. .......... 2. lapsi
Mama74................34v....KYS............ 8.1 ........... 5. lapsi
kolmas tulossa................................. 8.1. .......... 3. lapsi

Sarabi .............................................. 9.1. .......... 3. lapsi
Ruusu23........................................... 9.1. .......... 3./1. yhteinen

elviiraiina .......................PKKS ........ 10.1. ......... 2. lapsi
nooruli..................27v..................... 10.1. ......... 3. lapsi

Mystical............................................ 11.1. ........ 3. lapsi

mymmyryy .....................HYS............ 12.1. ........ 3. lapsi
TMK................................SatKS ........ 12.1. ........ 3. & 4. lapsi
NallePuh .......................KOKS ......... 12.1. ........ 3. lapsi
Tankki..................37v....SeKS.......... 12.1.......... 2. lapsi
pennonen80..................K-PKS......... 12.1 ......... 3. lapsi
Muffelo............................................. 12.1. ........ 3. lapsi
jasminette............29v....OYS .......... 12.1. ........ 1. lapsi
Kumikameli ......... 24v.... JS............. 12.1 ......... 1. lapsi

Nena83.................24v....LPKS......... 13.1. ........ 1. lapsi
Iberis..............................OYS........... 13.1. ........ 1. lapsi
Mimssu82......................................... 13.1. ........

TeeBird ..........................TYKS ......... 14.1. ........ 2. lapsi
Aminohappo.........24v....KYS............ 14.1. ........ 2. lapsi
Lara83..................25v....NKL............ 14.1. ........ 2. lapsi

Sisi .................................NKL........... 15.1. ........ 2. lapsi
peppi81..........................LPKS.......... 15.1. ....... 4. lapsi
siukkis.............................................. 15.1. .......
Anmaria79............28v...................... 15.1. ....... 2. lapsi
foxilady77.......................KOKS......... 15.1. ....... 3. lapsi
outsider..........................PKKS......... 15.1. ....... 1. lapsi
Martzu87.......................................... 15.1. ....... 1. lapsi

pikkuvadelma ................TAYS .......... 16.1. ....... 2. lapsi
JJ-t .................................HYS ........... 16.1. ........ 1. lapsi
Sirpula.............................................. 16.1. ........ 1. lapsi
Tuizu....................32v....JS............... 16.1. ......... 1. lapsi

Hennuliinizu..........23v....SeKS.......... 17.1. ........ 3. lapsi
jenkkivaimo...........24v....JS.............. 17.1. ........ 1. lapsi

Violet78................30v....K-HKS......... 18.1. ........ 1. lapsi
Pompo79........................OAS............ 18.1. ........ 2.lapsi

Missy-85...............23v....................... 19.1. ......... 2. / 1. yhteinen
Johjo....................30v....OYS ............ 19.1. ......... 4. lapsi
vauva09........................SKS.............. 19.1. ......... 2. lapsi
mmamaa..............25v....SeKS........... 19.1. ......... 3. lapsi

kirppunen............30v....PKKS ........... 20.1. ......... 3. lapsi
tuttelitar...............39v....................... 20.1. ......... 6. lapsi
PäivikkiV.........................P-KKS.......... 20.1. ......... 1. lapsi
runttipulla............30v.....Kät............. 20.1. .......... 1. lapsi
Mrs O...................25v....OYS............. 20.1. ......... 3. lapsi
Sandrah...............26v....K-HKS......... 20.1. .......... 5. lapsi

sef........................25v....TYKS............ 21.1. ......... 2. lapsi
HattiWatti78...................................... 21.1. ......... 3. lapsi
Pearl84.................24v....KSKS........... 21.1. ......... 1. lapsi
Ninzu.............................K-SKS.......... 21.1. .......... 3. lapsi
Jagoda.................30v....TAYS........... 21.1. .......... 2. lapsi

memmu84......................OAS............. 22.1. ..........
Chamorphis..........29v....VKS............. 22.1. .......... 1. lapsi
pilviini............................LKS.............. 22.1. .......... 2. lapsi

Mamamin.......................Kät............... 23.1. ......... 2. lapsi
Emos...................29v......................... 23.1. ......... 3. lapsi
haidi84................23v....KYS............... 23.1. ......... 1. lapsi
minea............................TAYS............. 23.1. ......... 1. lapsi

TheNapero....................OYS............... 24.1. ......... 2. lapsi
Sasha80.......................?KHSHP?....... 24.1. .......... 1. lapsi

Andie.............................OYS............. 25.1. .......... 2. lapsi

prinsessa-keisari..26v....KYS............. 26.1. .......... 3. lapsi

Sahranami........................................ 27.1. ........... 1. lapsi
Anne-81...............27v....TYKS........... 27.1. ........... 2. lapsi

Hunaja.................23v....................... 28.1. .......... 1. lapsi
Kullervo............................................ 28.1. .......... 2. lapsi

Jessiinah.......................................... 29.1. ........... 1. lapsi
Fiona81................27v...................... 29.1. ........... 1. lapsi

jaana25................25v....KYS............ 30.1. ........... 3. lapsi

Niiskunen.......................KOS............ 1.2. (19.1.).. 3. lapsi

marli .................................................. ? .............
kuudenmutsi ................EKKS............. ? .............. 6. lapsi
Tuuliska.............................................. ? .............. 3. lapsi



ONNEA ODOTUKSEEN!






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Tammikuun toivojen aloituspino http://kaksplus.fi/keskustelu/t1032765
 
Heippa kaikille! Tervetuloa Rouva Rosmariini ja onnea!

Me käytiin perjantaina ekassa neuvolassa, la pysyi samana 4.1. ja synnäriksi voi laittaa Kättärin.

Mulla pahoinvointi on jo vihdoin helpottanut ja ruoka maistuu taas, ihanaa syödä :) Töissäkin on helpompaa kun ei koko ajan kuvota. Vaikka eilen olin kyllä ihan poikki työpäivän jälkeen ja menin aikasin nukkumaan ja tänään sit heräsinkin kuudelta..... siihen että oli virtsatietulehdus :/ Tietenkin sunnuntaiaamuna. No ei kun päivystykseen ja hakemaan antibioottikuuria..... Mikä auttoikin melkein saman tien B)

 
Kiva, uusi pino - meinasikin jo välillä se entinen (alkuperäinen) mulla ainakin vähän temppuilla ja hidas myös oli.

Uusille tervetuloa! :wave:

).(: Luojan kiitos, verestä ei ole ollut tietoakaan sitten perjantai-illan, jolloin siis tuli kahteen otteeseen pyyhkiessä hieman veristä jälkeä paperiin. Muutoinkin ollut aivan normaali olo, nälkä koko ajan. Joten josko todellakin tällä säikähdyksellä pääsimme, toivottavasti. Ihana, tiistaina on se ultra, toivottavasti sieltä tulisi myös hyviä uutisia! :heart:

-Sirpula ja Pikkuinen rv 7+2 :heart: -
 
aarrh olin jo kirjoitellut vaikka miten pitkän tekstin kun tämä kone meni tilttiin.. :headwall:
Mutta siis, tänään sain pestyä ikkunat! On vähän kuningasolo, eiliseen verrattuna ainakin. Eilen oli koko päivän kauhea olo, päätä särki ja etoi, muttei suoranaisesti oksettanu. Tänään olenkin sitten paahtanu ihan täysillä kun kerrankin oli hyvä olla :LOL:
Tosin tämäkään ei kai ole hyvä juttu, pitäisi olla vaan niitä huonoja oloja kokoaika... ei hyvä sekään, silloin on huono omatunto kun vaan pötkäilee, mutta sit taas jos on virtaa niin tulee heti paniikki että noniin, nyt tää homma loppu sitten tähän. Vielä olis useampi viikko ultraan joten tätä myllerrystä kai on kestettävä vaan.. ärsyttää kun mies on ihan super cool koko asian suhteen, ottaa asian kerrallaan ja odottaa vain mitä tuleman pitää. Ei vielä suuremmin edes hihku kun kai pelkää että se olisi ennenaikaista :whistle:

Viikon päästä eli 9. päivä olis sitten eka neuvola, saas nähdä mitä siellä sitten sanotaan. Olis niin kiva kun menis nää kauhunviikot jo ohi, niin sais huokaista ja alkaa keskittymään muuhunkin kuin näihin juttuihin. Vaikka kuinka päätin etten ressaa niin kuitenkin teen niin, ihan omituista... ja outoa on se että tuntuu ettei mitkään muut jutut (lukeminen, urheilu, leffat, TYÖT jne) kiinnosta yhtään vaan ajatukset rullaa oman navan ympärillä
:ashamed: Onneksi on opinnoista kesätauko, eihän niistäkään tulis nyt mitään :whistle: ... ja työtkin on vähän niin ja näin, mieluummin olisin muualla kuin arkisin töissä... Onko muilla sama juttu?
 
Sirpula, kiva ettei enää ole vuodellut. Kyllä se veren näkeminen aina säikäyttää, vaikka olisi kuinka vaaratonta.

Niin muuten, mun tietoihin voisi varmaankin päivittää synnäriksi NKL. Se on ainut paikka mihin uskallan mennä, koska jos lapsella on joku hätä, Lastenklinikka on ihan vieressä. Oli hirveän raastavaa olla itse sektion jälkeen Kättärillä toipumassa, kun lapsi oli Lastenklinikan teholla ensin valmistautumassa sydänleikkaukseen, ja sitten toipumassa siitä... Olisin halunnut siirtyä lapsen mukana Naikkarille, mutta siellä oli niin täyttä, ettei onnistunut. Kiva sitten Kättärillä kuunnella muiden lasten itkua ja katsella joulua viettäviä onnellisia tuoreita perheitä, kun itse itki kyynelkanavat tyhjiksi ja syliä raastoi oman lapsen ikävä. En tuota riskiä ota toiste, joten Naikkarille siis.

Vähän aikaista kysellä, mutta onko kenelläkään muulla mahdollisesti tulossa ongelmaa saada lapsenvahti synnytyksen ajaksi? Meillä on lähimmät sukulaiset 2,5h ajomatkan päässä, eikä oikein ole sellaisia tuttavaperheitä, joita kehtaisi häiritä keskellä yötä. Päivällä tilanne on varmaan vähän parempi, mutta kukapas nyt päivällä synnyttäisi?! ;)

Näin sellaista unta, että lääkäri ultrasi, ja totesi kohdussa elävän (ja eläväisen) sikiön :) Kerrankin noin päin, yleensä näen vaan niitä unia, missä saan huonoja uutisia.
Tänään on muuten kohtua kolottanut niin mahdottomasti, toivottavasti johtuu kasvukivuista eikä mistään alkavasta keskenmenosta. No, tuollaista kolotusta on ollut niin paljon, ettei ainakaan mitään poikkeavaa ollut. Hyvä kun on edes jotain oireita!

Tuttiritari 8+4
 
Tervetuloa Rouva Rosmariini! :wave:

Mulla meni tänään niskat niin jumiin ettei pysty päätä oikealle kääntään. Pää kokoajan vasemmalle kallellaan ja vaikka kuin muka seison normaalisti niin vasen olkapää on paljon ylempänä kuin oikea. Mikä lie vetää tuon olkapäänki noin eri tasolle. Ärsyttää ku ei voi tehdä mitään. Onneks miehellä su-ti vapaata niin se on kotona kaverina. En voi edes nuorimmalta pyllyä pestä. Enkä ottaa ollenkaan syliin seisoessa ku käy niin vasemmalle hartiaan. Ja nyt raskaana ku on niin rajattua tuo lääkepuolikin niin ei saa niistäkään apua. Pitää huomenna tai tiistaina mennä lääkäriin jos ei yhtään helpota. Oon itkeny jo monta kertaa ku vahingossa teen jonku äkkiliikkeen ja käy niin saata***ti. Jospa se tästä.

Nyt vasta ku runttipulla kirjoitti että "Viikon päästä eli 9. päivä olis sitten eka neuvola..." tajusin että mullahan on kohta neuvola. Eli 10. päivä olis neuvola. Tosi aikasin kyllä ku jo neljäs lapsi tulossa, mut jos niiden seulontojen takia pitää nyt aikasemmin mennä ku aiemmissa raskauksissa niin mennään sitten. Minä en ole niitä jotka tykkää tuolla neuvolassa käydä. Ei siellä kuulu vielä sydänäänetkään niin tuntuu niin tyhjänpäiväiseltä koko käynti. No saapahan sit edes tietoa np-ultrasta ja seulonnoista. En tiedä onko ennen niitä edes käyntiä vai onko seuraava vasta niiden jälkeen.

Johjo 6+6
 
Tuttiritari2: Voit uskoa, että helpotti kun vuoto loppui saman tien, eikä siihen liittynyt mitään erikoisempia kipuja! :heart:

Johjo: Hieman meinasi minua naurattaa tuo sinun "ei kiinnosta niin tuo neuvolassa käynti" - kommentti, kun itse en tahdo malttaa housuissani pysyä että sinne pääsisin... :D

... jokainen tyylillään ... ;) :whistle:
 
Sirpula: Kyllä minäkin ensimmäistä odottaessa muistan kuinka oikein aina odotti että pääsee neuvolaan. Ihan liian harvoin oli muka käyntejä. Loppuajasta vain kyllästyin ku oli verenpaineet vähän koholla niin piti käydä joka toinen päivä. Sit kakkosen ja kolmosen raskauksissa ei ollut mitään vaikeuksia niin tuntui ettei ollu tarvetta käydä. Aluksi toki odottaa että saa kuunnella sydänääniä kun ei liikkeitäkään tunnu, mutta ku niitä ei nyt vielä kuulu niin siks käynti tuntuukin niin turhalta. Ennen oli uudelleen synnyttäjällä eka käynti 10+ viikolla ja silloin kuulu jo sydänäänet niin oli mukava käydä kun siitä oli jotain "hyötyä". Se on vaan nyt sit sitä lappujen täyttelyä yms.
 
Moikka!

Mulla ei ole pahoinvointia ollu ollenkaan, onneksi! Kokoajan vain haluttaa jotain raikasta, mutta sitten en kuitenkaan keksi mitä se on!

UÄ olis siis 11.6, siihen asti täytyy odotella jotta näkee et tuolla on oikeesti jotain :) Oon tosin alkanu epäilee et olenkin pidemmällä kun luullaan, tai sit siel on useampi ku yks... Maha nimittäin pullottaa jo melko näkyvästi, siis jos on tiukempaa paitaa päällä. Mutta kun ajattelee et viikkoja on vasta 6+5 niin ei sen vielä kuulu näin iso olla! Miehelle sanoin asiasta, joka vain ensin hymähti luuloille, ennenkun se sit näki! Mutta no, reilun viikon päästä se selviää mikä on homman nimi.
Rinnat on kipeytyny entistä enemmän parin pvän aikana. Rasittavaa kun ei voi nukkua mahallaan!

Niin ja mun synnäriksi voi laittaa OYSin, ja oon 25v.

MrsO
 
Lara83
En oo hetkeen päässyt lukemaan teidän juttuja, ja toi toinen pino tökkii mulla pahasti. Mutta suuret :hug: niille joilla on ollut huolia..

Mulla kuvotus jatkuu, mutta koska viime raskaus oli ihan kauheeta tähän verrattuna, koitan olla tyytyväinen ettei oo tarvinnut oksentaa kuin aamuisin. Ja yleensä pahin kuvotus häipyy lounaan aikoihin... :whistle:

Mulla on parin tunnin päästä ultra, ja jännittää ihan kauheesti... Siis en epäile etteikö siellä olisi lasta, mutta toi laskettuaika jännittää kun ihan tarkkaa varmuutta ei ole milloin lapsi on saanut alkunsa (mulla ollut vasta parit menkat edellisen lapsen jälkeen)...
Ja kai se neuvolankin pitäisi kohta varata... Voi olla että varaan sen kun olen menossa esikoisen kanssa sinne loppuviikosta.

Tervetuloa uusille!

:wave:
 
Huomenet kaikille pitkästä aikaa! Ja Rouva Rosmariini tervetuloa. Hetkeen ei ole ollut nettiä käytettävissä, paljon oli tekstiä tullut viime kerran jälkeen, kaikille :hug: , jotka sitä tarvitsee ja Sirpula, onneksi vuotoa ei tullut sitten enemmälti!

Täällä ei edelleenkään ole ollut hirveästi oireita. Nuo rinnat on ihan sika kipeät, ja haluttaa koko ajan syödä jotain raikasta, mutta sitten ei tiedä mitä, vähän niinku Mrs O:lla. Sama juttu on melkein kaikkien ruokien suhteen, tekee mieli syödä jotain, muttei tiedä mitä...Ihan hassua, ihmiselle, joka on ollut hyvin tarkka sen suhteen mitä syö ja hyvin nirso ruokien suhteen.

Mulla muuten kans tuo maha on jo ainakin omasta mielstä tosi iso...Viime viikolla kävin shoppaileen vaatetta kesäksi, ja ihan piti ottaa täysin tunika mallisia paitoja, koskapa näkyy tuo maha jo niin selvästi. S-kokoset vaatteet ei enää edes mahtunu, vaan piti ottaa M:iä....Ei mahtuneet nuo "entisen" kokoset tissien kohdalta päälle ja maha jo pömpötti, vaikka tunikoita todella olivat. Ihan ihme hommaa...Ei kai tuon masun nyt vielä pitäis tuomonen olla?? Ressaa kun juhannuksena olis kaverin häät, että mitäpä vaatetta sinne sitten ostais....Ja jos nyt ostaa, mahtuuko se sitten päälle???
Täällä töissä ovat ihmetelleet tuota minun tupakin polton lopettamista, ja heti saman tien ovat vilkaisseet masua, ja todenneet että taitaa olla vauva tulossa...

Noh, huomenna on sitten se ultra. Ehkäpä sitten ollaan taas viisaampia....Jänskättää ihan hirveästi!!!
 
Huomenta päivää...

Kylläpäs tääl o taas vkolopu aikaa tapahtunu kaikenäköstä..uusia pinoja ja paljo juttuja. :D
Mä en kerinny tai jaksanu lukee kaikkia...mut juu...
tänään ois se pelottavin päivä kun viime raskaus meni kesken 8+3 ja tänään on se päivä...ONNEKS pääsen to kahtomaan pötsin uudestaan...ja saa nähä heti miten pötsi voi..ja voiko se tosi paksusti...huih...kyl mu jännittää ihan kaameesti onko siel nyt kaks vai yks...huh... :p :whistle: Ei ois ku pari pvää..ni sit pääsis...hmmh...
Olo on ihan jees ku muistaa vaa syödä usein...tai siis melkei jatkuvasti...eikä muuten ainakaa tänä aamuna oo ollu mitään..mahassa pieni tunne olemassaolosta mut ei oikeestaa rajumpia...
Mä palailen tuos myöhemmin paremmi jos kerkiin...

Tsemii kaikille...ja :hug: kaikille jotka sitä tarvihtee.

Daizz ja sydänkäpynen(set?) 8+3
 
Daizz tsemppiä torstaille :flower: Toivottavasti kaikki on kunnossa ja jos siellä on :heart: :heart: kaksi sydäntä niin mikäs sen mukavampaa :)
Lara, mulla on taas toisinpäin - aamut on parempia ja puolen päivän aikaan alkaa väsyttämään ihan hirveesti ja tulee huonohko olo. Just koitan tässä syödä lounasta ja haarukka on jotenkin mun vihollinen - meinaa yökkäyttää kun laittaa sitä suuhun... koita tässä sitten syödä. Oli pakko tulla syömään omaan huoneeseen lukkojen taakse kun muuten paljastun täällä :LOL:
Onko mulla samoja tuntemuksia? Hammaspesukaan ei ole kivaa kun saa taiteilla ettei yökkäile..., vaikka se on kyllä sitten hetkessä ohitte eli ei aiheuta mitään oksennuksia.
 
Tuosta mahan kasvusta: alkuunhan se on yleensä turvotusta. Monilla käy niinkin, että rv8 on isompi maha kuin rv10, koska se turvotus laskeen hetkeksi, eikä vielä varsinainen vauvamaha näy. Toki jos on eteenpäin kallistunut kohtu ja kapeat lantiot, on myös mahdollista että pömppö on jo kohdun esiin työntämä.
Mulla on leveät lantiot ja taaksepäin kallistunut kohtu, joten saattaa mennä lähemmäs rv20, ennen kuin kaikki hoksaavat asian. Esikoisesta sain vielä rv22 kertoa ihmisille, kun ei päällepäin näkynyt :whistle: Mutta eiköhän nyt tule hieman aikaisemmin mahaa näkyviin, kun kuitenkin tavallaan jo kolmatta kertaa kasvava kohtu löystyttelee paikkoja. Km-raskaudessa maha ei ehtinyt kovin isoksi, lähinnä vaan sen verran että housut kiristi. Nyt on sama, kuljen täällä verkkareissa...

Johjo, mullaon vähän sama homma neuvolan suhteen. Vielä kun vaihtuu koko ajan terkat, niin aina saa eri tyypille selitellä tuntojaan. Olisin halunnut ensikäynnin vasta rv10, mutta nuori virkaintoinen sijainen halusi ajan jo tälle viikolle, joten 9+1 on eka käynti.

Tuttiritari 8+5
 
Mies mukana neuvolassa? Mä tässä pohdin että mitä se mies oikeastaan tarvii neuvolaan tulla mukaan? Jos multa otetaan pissikokeita ja jotain lomakkeita vain täytellään niin ei kai sen tarvii mukaan silloin tulla.. eri asia olis jos olis ultraa tms..? Onko teillä miehet olleet mukana /aiotteko ottaa?
 
Hei.

Täällä olisi yksi tammikuun odottaja lisää joukkoonne. Olen käynyt kirjoittelemassa tuolla pikkukakkosen odottajien pinossa, mutta siellä on kovin hiljaista...te vaikutatte aktiivisemmilta =)

Minulla la 25.1. ja synnäri on OYS. Ja toinen lapsi siis tulollaan.

Andie ja luumu 6+1
 
Meillä mies viime raskaudessa oli kerran neuvolassa mukana, ultraäänissä oli sitten kaikissa mukana, niitä mulle tehtiinkin varmaan kymmenen viime raskaudessa :whistle: En mä ainakaan miestä sinne neuvolaan mukaan tarvii, toki saa tulla jos nyt välttämättä haluaa...

Mä painan tätä menoa varmaan huimasti ens talvena, koko ajan pitäis jotain mussuttaa tai iskee pahoinvointi :x Alkais taas yövuorot, onneks ei oo kun 3 yötä ja sit 1½ viikon kesäloma B) Varattiin miehen kanssa heinäkuulle Tallinnan reissu, ei olla 4 vuoteen käyty kahdestaan missään, niin jos nyt kävis, kun varmaan menee taas pitkä tovi, ettei kahdestaan mihinkään päästä lähtemään.
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja massu ei ala näkymään kun joskun viikolla 20, ja tuota läskiäkin löytyy tuosta massusta ihan omiks tarpeiks jo ennenkin :snotty:
Torstaina olis se ultra, jännittää...Suoraan yövuorosta menen sinne ja pitäis olla rakon täynnä, voi olla tuskainen aamuyö töissä... No toivotaan, että siltä eloa löytyy.
 
Me oltiin esikoista oottaessa aina miehen kans yhdessä neuvolassa, ehkä kerran olin yksin. Mutta meidän kaupungissa ultrataankin lähes joka kerta, se kai siinä oli niin kivaa kun yhdessä näki vauvan kasvun ja sai niitä tulostettuja kuvia mukaan. Lopussa ei sitten enää ultrattu kun ei siitä näkynyt kuin osia vaan. Ja viimeksi olin tosi onnellinen kun mies oli mukana eka neuvolassa kun sykettä ei löytynytkään, en olis itsekseni varmaan päässyt sieltä kotiin :) . Mieskin tahtoo aina neuvolaan mukaan, tykkään kun se on niin mukana odotuksessa. Mutta eihän kaikki miehet halua tulla, tai naiset halua yksin, tai syynsä kullakin.
 
Joo, mullakin mies eilen kyseli että mitä hän siellä sitten tekee :LOL: enkä mä osannu sanoa että mitäs siellä..kattot kun mä annan virtsanäytettä... :snotty: heh.. No, pitää kattoa että otanko sen mukaan nyt ens maanantaina vai menenkö yksin. Oletan ettei siellä vielä mitään ultrailla kun on silloin vasta 8. viikko alkamaisillaan, enkä tiedä omistaako kyseinen paikka edes moisia vehkeitä...ja tokkopa silloin mitään edes näkyilee :heart:
 
tammikuun kuudes päivä on laskettu aika...Synnäri TYKS..
nyt on niin kovat pahoinvoinnit, ettei mikään pysy sisällä ja väsyttää niin paljon ettei saa oikein mittää aikaiseksi..
Kyllä mun mielestä on ihan kiva että mies tulee neuvolaan mukaan tueksi, vaikka eihän sen sinänsä tarvitse siellä mitään "tehdä".. Mutta yhteinen lapsi enivei :D
 
Heippa kaikki!

Oltiin viikonloppuna miehen kummitytön lakkiaisissa. Oli kiva tavata sukua pitkästä aikaa ja ennenkaikkea sai vähän muutakin ajateltavaa kuin nämä omat murheet.

Mullakin kyllä vatsa pömpöttää, mutta taitaa olla omaa läskiä ja kaasua, ilmavaivat kun ovat jatkuvia... Sen sijaan syön kyllä selvästi enemmän kuin ennen. Pahoinvointia ei ole nyt ollut, mutta koko ajan on nälkä. Yritän kumminkin vahtia painoa, ettei pääsisi tässä vaiheessa nousemaan, kun ylikiloja on muutama ennestäänkin. Eikä se ole noussutkaan, päinvastoin hiukan laskenut.

Meillä mies tulee ilman muuta neuvolaan mukaan. Siellä tulee ensikertalaiselle varmaan paljon uutta asiaa, joten on hyvä, että on kaksi ihmistä kuuntelemassa. Lisäksi mulla on surkea muisti, miehellä taas ilmiömäisen hyvä.

Eka neuvola meillä on huomenna. Santeri Alkiosta tulee sitten virallinen, hän astuu ensimmäistä kertaa yhteiskunnan rattaisiin!
 
Heipat kaikille.. Tervetuloa uusille. Kiva Andie kun löysit tänne pinoon kanssa, oon kans huomannu että siellä ollaan vähemmän aktiivisia..

Siis tää mun kuvotus on jotain niin kauheeta. Esikoista odotellessa sitä oli tosi harvoin, nyt 24/7. Kauhee nälkä kokoajan, mutta mitään ei pysty syömään :| Onneks ei tarvii olla töissä. Tuntuu vaan että sosiaalinen elämä alkaa kohta kärsii kun ei uskalla lähtee neljän seinän sisältä mihinkään :'( Kotipihalla ollaan nyt vaan oltu ulkona pojan kaa ja kauppaan lähteminenkin on yhtä tuskaa.. Täytyy ens viikolla neuvolassa keskustella. Lauantaina on mun äidin viiskymppiset, pelottaa jo nyt et miten silloin voin. Tarkoitus ei oo kertoa kakkosesta mitään ennen ekaa ultraa, mutta kaikki kyllä arvaa jos juoksen oksentamaan kokoajan!! :|
 
Mulla ei kertakaikkisesti ole mitään uutta kerrottavaa...paitsi että vointi vain huononee huononemistaan :'(

Tänään olen sitten yökkinyt ulos likimain kaiken sen, mitä olen syönyt. Mutta mitään hätää tässä ei ole, painoa on nimittäin tullut 1,5 kiloa parissa viikossa lisää, koska syön koko ajan, sillä muutoin olo on vielä hurjempi.

Rupeaa loppumaan voimat koko tätä raskautta kohtaan ja tuntemukset ovat varsin sekavat kaiken kaikkiaan. En osaa lainkaan iloita raskaudesta, enkä tulevasta vauvasta...se kuulostaa mielestäni sairaalta mutta niin se nyt tällä hetkellä juuri on.

Sef 6+5
 
Kiva uusi ketju!

Tervetuloa uusille odottajille!
Täällä voidaan kohtalaisesti. Huono olo on jo vähän alkanu helpottaa, mutta on kuitenkin koko ajan taustalla. Sit tajusin tänään et söin eilen pitsaa mis oli aika paljon sinihomejuustoa! Onko se vaarallista?? Tai suositeltua? (En oo aikasemmin sinihomejuustoa syönyt kun vasta vähän aikaa sitten alkanut maistelee)

Meni sit tänään ultran varaus aika ohi, pitää huomenna yrittää muistaa. Soittoaika on jotenkin vaan niiin huonoon aikaan ku 13-14.30 etten muista soittaa.
Aikooko kuinka moni mennä tuohon veriseulontaan?
Me olemme jo päättäneet että otamma tuon verikokeen.

Minusta tuntuu että mahani on kasvanut jo tosi paljon. Mieskin sanoi kun oli monta päivää poissa ja kun tuli kotia, että on maha kasvanut. Painoa ei ole tullut kuukaudessa kuin 0,5kg. Eli ei omasta mielestä ainakaan paljoa. Muutenkin löytyy tuota ylipainoa jo ennestään ja vatsamakkaroita. Ei luulis että vielä alkais maha näkyä. :LOL:

mammakoo ja
 

Yhteistyössä