TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

Hei!
En ole pitkään aikaan kirjoitellut mitään... :ashamed:
tänään olisi np- ultra ja olen ihan tulisilla hiilillä, kun jännittää niin kovaa!!!toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin!!!! :heart:

joka päivä oon lukenu muiden viestejä, mut tosiaan tuo oma kirjoittelu kummasti jäänyt..
aika hyvällä mallilla ollaan viikkojen suhteen! :)
(.) huono oloa ei enää hirveästi ole ollut, ei ole viikkoon tarvinnu pönttöä halailla.. =) väsy olis kyllä, mutta ei sekään enää niin pahana kuin alussa..kai nää kelit vaikuttaa kans asiaan jaksaa ihan erilailla nyt kun aurinko mollottaa taivaalla, ku on sateinen keli ei kyllä hirveästi huvita liikkua eikä muutakaan..

 
Johjo: Jep, tuo raskaus ei ole sairaus- fraasi pyörii minunkin päässäni ja jotenkin tuntuu, että entiseen malliin pitäisi jaksaa. Mutta ajattelin noista yövuoroista kysäistä lääkäriltä vapautusta.. siis silleen, että tekisin niitten sijasta sitten jotain muita vuoroja, ei saikkua. Mä kyllä epäilen, että en jaksa töissä ihan loppuun asti olla, mutta näkeepi sitten. Muhun ei päde toi; Nuorena jaksaa. :D

Lara83: Mulla ei ole ollut hiiva, mutta jonkinlainen emätintulehdus oli.. se meni Lactal-puikoilla ohi.

runttipulla: Mehän jäädään sitten suurinpiirtein samaan aikaan mammalomalle, jos hyvin käy. Mäkin ajattelin talvilomat pitää ennen sitä. Ja kuten sanoit ihanaa keskittyä välillä johonkin muuhunkin, itse olin putkeen koulussa 14 vuotta ja nyt nämä päälle 3 vuotta töissä, eikä välissä minkäänmoisia välivuosia tms., että on välillä ihanaa jäädä kotiin hoitamaan pientä. :heart:

Mun on kanssa alettava kohta ettimään mammahousuja, kun etenkin korkeavyötäröiset housut puristaa. Painoa ei oo tullu yhtään lisää, mutta maha on jo hieman kasvanut. Lääkäri tutkikin mun masua viime vkolla ja sanoi, että hyvin alkaa maha näkyä jo, kun olet näin hoikka! Ja en siis tosiaan kyllä mikään erityisen hoikka ole, mutta kai se sitten jo hieman pömpöttää:) Pitääpä alkaa kuvailemaan kunnolla mahaa ja ottaa mittanauha esiin. :D
 
Lara83
Terveisiä ultrasta! Kaikki hyvin pikkuisella. Neuvolassa annettu LA on 14.1 ja vauvan koko vastasi vain viikkoja 10+6, joten uusi LA periaatteessa olisi 21.1. Mutta koska meillä silloin se ehkäisy petti, niin tiedän hedelmöityspvän aika tarkkaan, ja sen mukaan LA olisi 17.1, joten koska NKL ei lähtenyt muuttamaan sitä, niin minä nyt sitten elän sen mukaan että LA olisi 14.1. Menee sitten yliajalle...

Mymmyryy kyseli siitä tutkimuksesta, mä osallistuin siihen ja ihan mukavan kyselylomakkeen (vihkon) sieltä ultrasta sai :)

Nyt töiden pariin :wave:
 
Heippa. Täällä kanssa np- ultra takana. yksi vauveli siellä köllötteli. Taisi olla päikkäreillä kun ei suostunut eka liikkumaan. Sitten vähän tökittiin niin suostui heiluttelemaan. Kaikki oli kunnossa. Mittaa 42mm ja niskaturvotusta 0,6. Viikkoja tänään 10+6. Arveli vauvan olevan jopa paripäivää laskettua aikaa vanhempi. No eipähän tuo laskettuaika mikään toimituspäivä ole, joten sanoinsin että tammikuussa syntyy...

Istukka oli etuseinässä ja nyt vähän jänskättää onko kiinnittynyt sektiohaavaan vai ei. Ei osannut vielä sanoa, mutta katsotaan seuraavassa ultrassa. Jostain olen ymmärtänyt että se voi olla joskus vähän inhottavampi juttu. Haava voi esim revetä synnytyksessä tms. ARRG! No mitä sitä murehtia vielä. Tarvittaessa sitten vauva leikataan ulos.

Pahoinvointi on loppunut. Hieman onoksennusrefleksi vielä herkässä, mutta muuten ihan ok. Ainoa ongelma on tuo migreeni. Mulla on silmät niin valonarat että saan käyttää aurinkolaseja koko ajan ulkona ja välillä sisälläkin, jos on esim tosi kirkkaat lamput.

Jagoda
 
Hellou kaikille :wave:
Ollaanlomareissulla mummilassa,mikä tarkoittaa sitä,että oma äiti on leiponut jos vaikka mitä ja minä saan vain maata ja syödä :LOL:
Nyt on vko:t 13+0 ja maha TODELLAKIN näkyy :attn:
Ja tuntuu.
Kohtu nimittäin kovettuujo välistä niin ilkeästi,että olo on todella hankala ja vaapun kuin ankka.
Ed. kerralla näitä suppareita tuli vasta 15.vko:lla mutta kohtu tietty muistaa nyt hyvin jo nää asiat..
To:na mennään Ikaalisten kylpylään ja TiTi Nallea katsomaan :D
Nyt saa ihan rauhassa hipsiä bikinit päällä tän mahan takia,ei tartte yrittää vetää sitä sisään :LOL:
Nyt siirryn taas tuonne keittiön puolelle donitsikahveille.
Ma:na on taas nla ja vaaka taitaa rehdisti näyttää tän vko:n syömiset :D
 
lara: Täällä myös painitaan parasta aikaa hiivan kanssa, eilen illalla laitoin emätinpuikon yöksi, tuntui apu löytyvän.

runttipulla: Meillä tietää tutuista ja sukulaisista raskaudesta tällä hetkellä kummankin perheet (vanhemmat + sisaruksetperheineen) sekä pari kaveripariskuntaa. Tämän viikon loppupuolella/ensi viikon alussa aletaan varmaankin puhumaan jo avoimemmin. Mitenkäs te, ketkä kaikki jo tietää? ;)

).:) Olen jaksanut nyt olla töissäkin vähän paremmin, kun sain siirron sinne toisiin työtehtäviin. Nyt viime päivinä ollaan kerrottu muutamille kavereille raskaudesta, ja tosi innoissaan ovat kaikki meidän puolesta olleet.
Varasin tänään rakenneultra-ajan, elokuun lopulle, rv 20. :saint:

Nyt taidan rientää iltalenkille ja sitten suihkun kautta nukkumaan, heipsan vaan kaikille! :wave:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 11+3 :heart: -
 
Me ollaan kerrottu vanhemmille ja sit mun sisko perheineen tietää. Tänään kerroin kaverille, kun soittelin sille, ens viikolla varmaan uskaltaa kertoilla sitten muillekin jos tulee puhetta. Töissä pitäis kai kertoa ainakin pomolle ennen lomia.
Mitenkään en ala soittokierrosta tms tekemään, vaan lähimmille kerron vähän ajan päästä ja sitten ne jotka sattuu huomaamaan tai joita nähdään kesän mittaan niin kertoilen.
Välillä on semmonen olo että tekis mieli kailottaa kaikille ja sitten välillä taas tekis mieli olla hipihiljaa, pitää "suurena salaisuutena" :whistle:
Mukavaa illan jatkoa, mä taidan kohta mennä pötkälleen. Olis pitäny tänään käydä lenkillä mutta jotenkin ei vaan jaksanu.. no, katotaan jos vaikka huomenna sitten ;)
 
Meillä ei edelleenkään tiedä kun pari mun hyvää ystävää, eikä aiota kertoakaan muille vielä :whistle: Ens viikolla on se np-ultra sitten saatetaan kertoa vain vanhemmille. Haluaisin kyllä odottaa sinne rakenneultraan asti ennenkun kenellekkään kerrotaan. Saas nyt nähdä miten käy, mut ei enne np-ultraa joka tapauksessa kerrota. Töissä en aio kertoa ennenkun 2 kuukautta ennen äippälomalle jäämistä, jos eivät siis ennen huomaa :LOL: Voin kuvitella porukan ilmeet, kun saavat tietää, minähän olen kailottanut, etten enää IKINÄ tee lapsia :whistle: :saint:
Jaahas työt kutsuu :wave:
 
Meilläkin alkaa kohta olemaan kaikkien tiedossa. Ollaan sitä mukaa kerrottu kun on sukulaisia ja kavereita nähty. Ei kaikille oo kyllä välttämättä sanottu vaikka on nähtykki. Ei oo alettu kuitenkaan numeroa tekemään. Töissä kerron vasta sitten kun työvuorolistat on vahvistettu. Meen siis töihin 1.9. ja seuraavat listat on elokuulta lokakuun johonki päivään asti. Pomo on niin ketku tyyppi että saattais laittaa mulle mitkä sattuu työvuorot ku tuun kerran niin vähäksi aikaa töihin. Oikeesti mulle kuuluu säännöllinen kiertävä työvuoro 2xilta 2xaamu 2xyö 4xvapaa. Vois vaan olla ettei pomo ottais mun tuuraajalta 3 kk:n takia säännöllistä vuoroa pois vaan antais mulle sekalaiset jämät ja sitähän en halua. Siks varmistan ennen kertomista että saan säännölliset vuorot mitkä mulle kuuluu. Tympeää ku on niin paskamainen pomo että saattaa tehä v.mäisiä juttuja. Meillä on vielä tuo uus vuorosysteemi tullu sillä aikaa ku minä oon ollu äitiyslomalla/hoitovapaalla niin pomo vois vedota etten oo koskaan sitä tehny niin ei kuulu saadakkaan tehdä. Pitäis käyä töissä kattoon joko listat on valmiit. Jos on vois samalla kertoo pomollekki.

Johjo 11+1
 
täällä yks kans jolla hiiva vaivaa eli eilen just lääkitsin itteäni. vauva asiasta ruvettin kertomaan vasta np ultran jälkeen ,ensin lapsille ja sit ihan lähisukulaisille.eilen oli eka lääkärikäynti ja kaikki ok sano et aika iso kohtu elivastaa hyvin viikkoja ja tuli sellanen tuntu et tietysti tämä nyt tulee sit syntymään just joulukuun puolella ku ite toivoiset et menis tammikuulle :/ no eipä sitä tiedä..tulee kun on tullaksee =)
 
Huomenia kaikille!!

Oon ite kans miettiny tuota kertomista, osa tutuista tietää, mutta töissä en oo ottanu vielä puheeksi..katotaan nyt koska tuntuu sopivalta ajankohdalta..sen mukaan ajattelin kertoilla..

(.) eilen ultrassa näkyi pikkuinen joka väänsi käänsi kovaa vauhtia..koko vastas 11+6 ja menkkojen mukaan olis 12+3, joten LA pysyy ainakin vielä samana. niskaturvotus oli 0,57mm, joten kaikki pitäisi olla ok..tänään olis neuvolalääkäri..katotaan mitä siellä sanotaan..
oon ollu aika varovainenraskauden suhteen, takana tuo km rv 17
joten kun tuo viikko on ohitettu niin sitten varmaan osaa ottaa pikkaisen rennommin..

missä vaiheessa ootte kertonu tuleville isosiskoille, -veljille??

..mut nyt pitäis(?) jatkaa töitä...!

=)
 
täällä töissä on kyllä piru irti :headwall: :headwall: :headwall:
Voi kun olis jo loma... 4 viikkoa pitää vielä sietää tätä sontaa... äärrrh.
Mä olen sen takia jo kertoillut kun lääkäri niin kivasti sanoi että kun on kaikki niin kunnossa kuin vaan voi olla, niin ei mitään hätää, kertoa voi jo. Ja sen takia vanhemmat siis tietää. Sisko ties 10 min plussaamisesta :LOL:
Täällä vointi on jo ihan ok, persus on välillä jumissa mutta ei se menoa ole haitannut.
Maanantaita kovasti odottelen, mutta onneksi tässä välissä on kivoja menoja (perjantaina syömään kavereiden kanssa ja lauantaina kummilasten kanssa huvipuistottelua), niin aika menee ihan sutjakkaasti.
Ja työpäivät menee nopeasti kun vaan rähisee ja puhisee kun muut on jättäny tekemättä töitä.. joita minä sitten setvin. :headwall: :headwall:
Saanko Nooruli kysyä, selvisikö km syy, kun oli kuitenkin noin pitkällä jo tuolloin raskaus? Ymmärrän jos et halua siitä kertoilla, mutta se lienee kuitenkin jo aika harvinaista?
Pidetään peukkuja ettei meistä kukaan nyt enää tipahda matkasta pois :hug: :hug: :heart:
 
Yksi tammikuun toivon odottelija täällä... Laskettu aika tammikuun 2. ja Lohjalle olisi silloin tarkoitus mennä synnyttämään. Olen 35- vuotias ekakertalainen ja takaraivossa kummittelee kaikenlaiset ikävät asiat varmaan tuonne vuodenvaihteeseen saakka. Minkäs sille voi, että hieman stressaa?
 
Hei taas!
Täällä kans meinaa mennä hermot töissä..., pitkää pinnaa tarvittais ja paljon lisää!!! :kieh:
..toivottavasti muuttuu tilanne kohta puolin..

runttipulla kyllä saa kysyä..ei tiedetä, saatu selville syytä keskenmenoon, ja se itelle se pahin vaihtoehto ehkä onkin..ku ajattelee kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä..ja tosi harvinaisia ovat kyllä km noilla viikoilla, yleensä vika istukassa tai muuten jotain vakavaa vikaa?!

..mutta toivottavasti tällä kertaa saadaan nyytti kainaloon tuhisemaan!! :heart: :heart:
kai se kuuluu enempi tai vähempi päivästä ja olotilasta riippuen kaikenlainen hermoilu odotuksen aikana..??!

eipä kummempia, päivän jatkoja!! =)
 
Moikka kaikille ja uusille tervetuloa!

Pikaiseen lueskelin muiden juttuja, mulla on hammaslääkäri kohta niin se saa mun ajatukset pomppii miten sattuu! Jännittää NIIN paljon! Vaikkei siellä mitään tehdä, mulla taitaa viisaudenhammas tai sieltä ympäriltä olla tulehtunu. On nimittäin ollu sika kipeä jo monta pvää... En vaan uskalla mennä hamppilääkäriin :ashamed: Kysyi nyt kun soitin sinne et milloin oon käyny viimeks. Mulla on reikiä ja ne pitäis paikkailla, ja puhelimessa se nainen oli ihana ja suositteli yhtä lääkäriä joka osaa sievästi puuduttaa :) Mulla on ihan hillitön neula kammo, jos näänkin sen puudutusneulan niin taju lähtee. Neuvolastakin sain puudutuslaastarin jonka laitan käteen ennen verikokeisiin menoa :LOL: Niinku pikku kakara :ashamed:

Onko muuten muualla sellasta systeemiä, et raskaana oleva ja hänen mies pääsee jonon ohi kunnalliseen hammaslääkäriin?? Täällä ainakin nimittäin on (onneks, jono normisti 6kk) ja vielä puolivuotta lapsen syntymän jälkeenkin...

Täällä kans painitaan hiivan kans, joka kuukausi!! Synnytysten jälkeen se on pysyny vuodenki pois mut tulee aina takas eikä lähde millään pysyvästi. Lääkärit ei osaa tehdä mitään!! Kaverilla oli joskus sama homma ja sillä tutkittiin mistä hiiva johtuu (asuu isommassa kaupungissa). Loppujen lopuks selvis et sillä oli joku bakteeri joka sitä aiheutti. Yritin sit täällä lääkärille ehdotella et josko vois mullekin saada sellasen tutkimuksen, mut ei!!
Canestenilla se lähtee sillai pois ettei oo paikat haavoilla tms. muttei kuitenkaan kokonaan.

Uä olis kans tänään, ja nyt mulla alkoi jännittää ihan sikana et jos siel ei sit kaikki olekaan kunnossa... Ei pitäis nyt sitä miettiä, mutta minkäs teet :ashamed: Katsotaan muuttuuko se la:kin vai ei, ku sillon varhaisultrassa papu oli pienempi viikkoihin nähden...

No joo, vaan alan liikkua sinne hammaslääkäriin!

Mrs O & Toukka
 
Tervetuloa mukaan janttu672 :heart:
Kiva huomata,että tällä palstalla on muitakin ilm. Lohjan suunnalla asuvia =)
Muutin mieheni luokse Lohjalle nyt jussina :)
Tosin Jorvissa synnytän,koska siellä sain edellisenkin ja Lohjalla taas ei suosita polikliinisiä synnytyksiä ja tämän kanssa haluisin myös kotiin viim. seur. pvä:nä,kuten ed. kerrallakin ;)
Kuinkas olet voinut?
Hyvin se raskaus varmasti sujuu!
Onhan noita ihme pelkoja itselläkin vaikka jo 4. lapsi tulossa :whistle:
Mutta siitä lähdetään,että kaikki sujuu hyvin :D
 
Hei pitkästä aikaa!

Olen ollut reissussa, ja tänne on tullut niin kovasti tekstiä etten millään ehdi lukea kaikkea, pahoittelut... Ja kuten joku muukin täällä kirjoitteli, ruudun ääressä istuminen pahentaa pahoinvointia, senkään takia en nyt jaksa kaikkea lukea.

Prinsessakeisarin kuulumiset kiinnostaa, mikä sinulla on tilanne? Huomasin tuolta että vuotelua on ollut, huolettaa... :hug:

Omia kuulumisia sen verran, että np-ultra oli tänään ja kaikki oli Pienellä hyvin!! Olen niin onnellinen... taas ehdin jo pelätä että elämä on loppunut kohdussa, kun kerran aiemmin on niin käynyt np-ultraan mennessä. Nyt kuitenkin oli vauva kasvanut normaalisti edellisiin ultriin nähden, ja lasketuksi ajaksi vahvistettiin nyt 18.1.2009. Päivittäjälle, jos listaa päivittelet niin tuon voi muuttaa...

Pitäsköhän uusi pinokin pistää pystyyn, ollaanhan jo heinäkuussa...??? =)

:heart: Tuuliska ja Pieni 11+3 :heart:
 
kaikki on ihan ok. ei ole tullut vuotoa tuon lauantain jälkeen. ja lauantainakin jäi vain pyyhkiessä hyvin vähän. np ultra olis n.kahdenviikon päästä sit taas näkis onko masussa kaikki ok. vänhän on ollut pahoinvointia ja lämpimät ruuat ei meinaa maistua äklöttää ajatuskin. prinsessa-keisari ja toivo 9+7
 
Ultrassa käyty ja kaikki kunnossa. Pikku kaveri ei aluksi meinannut rauhoittua ja sitten taas nukahti, eikä mennyt oikeaan asentoon. Yskimällä saatiin sitten np-arvoksi 1,0-1,5, ja nenäluukin oli normaali. Pituutta kaverilla oli 60.1mm. Mulla oli lääkäri samalla ja sanoi, että kaikki on alhaalla kunnossa. Kysiltä soittelevat viikon sisään, jos verikokeissa on jotain hälyyttävää. Seuraavan kerran neuvolaan kuukauden päästä.

Kyselin lääkäriltä samalla tuosta allergian hoidosta, koska näyttää, että tässä raskaudessa oireet pahenevat häviämisen sijaan. Lääkäri ohjeisti, että viikolle 12 saakka on hyvä käytellä pelkkiä nenäsumutteita ja sen jälkeen voi syödä antihistamiini tai joku seritisiinivalmistetta, jos olo on kovinkin tukala. Helpottavaa tietoa, kun mua jo nyt ahdistaa hengitystä.

Mä jännitän, että miten mun äitiysloma tulee, koska koulu loppuu joulun alus viikolla ja äippäloma pitäs aloittaa kelan mukaan varmaan jo joulukuun alussa. Enkä todellakaan aio jättää kursseja kesken parin tunnin vuoksi. Jos kelalle kävisi, että se loma vaan siirtyisi sinne loppupäähän :whistle: . Ei taida toimia :D

Ai joo, ja toi mun La varmistui nyt siihen 11.1 eli viikkoja nyt kasassa 12+3.

Aminohappo hiljenee viikonlopuksi muuttohälinän alle...
 
Täältäkin terveisiä mummolasta, tai siis mummoloista! Meillä asuu molempien vanhemmat samalla suunnalla, joten yhdellä reissulla kierretään mummila, mummula, pappala ja kaksi isomummolaa :) Tuskaista välillä mun kannalta, koska vain yksi paikoista on mun sukua, muut miehen puolelta. No, nytkin ollaan kolme yötä mun vanhemmilla, ja toiset kolme jaetaan miehen vanhempien kesken.

Käytiin katsomassa niitä meille tulevia kissanpentuja, ja ihania ovat! Maanantaina sitten otetaan ne mukaamme kotiin palatessa. Esikoinenkin tosi ihanasti silitteli niitä, tuntui ymmärtävän että ne on ihan eläviä olentoja :)

Masukuulumisia ei taaskaan ole. Kun väsymyskin jo hellittää, välillä tuntuu ettei tässä raskaana oltaisikaan. Maha on kasvanut ihan muista syistä kuin kohdun takia ;) Oma kroppa ärsyttää, kun tosiaan tässä alkuraskaudessa nettosin 4-5kg syömällä ihan jatkuvasti... Vielä saattaa mennä yli kuukausi, ennen kuin tulee minkäänlaista vauvamahaa näkyviin. Mulla on niin leveät lantiot, että tuonne kyllä mahtuu...

Tuttiritari, huomenna 13 viikkoa täynnä!
 

Yhteistyössä