TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

pearl84 Mä teen pelkästään yö ja iltavuoroja. Mulle nuo yövuoro sopii paremmin kun esim aamuvuorot. Mut sehän riippuu ihan ihmisestä, en voisi itse kuvitellakaan tekeväni aamuvuoroja :x Anyway, viimeraskaudessa lääkäri sanoi että viikon 20 jälkeen ei tarvitse tehdä yövuoroja. Mä ajattelin tehdä ainakin niin pitkään kun on valoisia öitä, niin yövuoroja. Meillä on kyllä ollut nyt tosi rauhallisia öitä, että on saanut ihan rennosti ottaa :whistle: Mut tosiaan omaa kroppaa kannattaa kuunnella, toisillehan yövuorot ei todellakaan käy, vaan kroppa menee ihan sekaisin.
Oon koko päivän pötkötellyt, huono olo ollut koko ajan ja väsyttää, mut ei saa unta. Onneks tuo isäntä on kotona, se on tänään siivonnu, pessyt pyykkiä ja just lähti kauppaan ja sanoi tekevänsä ruuan, ihanaa kun itse saa vaan olla :heart:
 
kirppunen: No meillä pitää listassaan tehdä 2 yötä, mutta niistä mulla kääntyy rytmi ainakin viikoks silleen, että kukun kahteen-kolmeen yöllä. No vaihtoehtona on sitten pätkäaamu ja 1 yö, jota olen nyt tehnyt ja sen jälkeen on kyllä niin kanttuvei, että saan unirytmistä uudelleen kiinni. Mä kyllä aina tekisin aamuvuroja, jos sais. :) Ainut mikä on hirveetä, ni tulla iltavuoron jälkeen aamuvuoroon!

Selvennyksenä niille siis, jotka ei tiedä: pätkäaamu + yö tarkoittaa, että aamulla ollaan klo 7-12 aamuvuorossa ja sitten samana iltana tullaan yövuoroon klo 21-07-00. |O
 
Ensimmäinen nvolareissu takanapäin.

Paikalla oli nuori sijainen ja sydänäänten kuuntelu osoittautuikin hankalaksi. Ensin hän sanoi, että kuunnellaampas ne sydänäänet. Kun mitään ei kuulunut hän sanoi, että voidaan joutua etsimään pitkäänkin. Kun etsinnöistä huolimatta ei löytynyt, sanoi hän, ettei näillä viikoilla (10+5) välttämättä kuulu. Tässä kohtaa isäntä näki meikäläisen naamasta, että nyt on perkule pare saada ne äänet kuuluviin tai hajoan siihen paikkaan.

Tovi vielä etsittiin ja lopulta ne löytyivät. Onneksi.

Saatiin lähete np-ultraan, joka onkin jo viikolla 11+5 eli ensi maanantaina. Otetaan vatsapeitteiden päältä, tämä oli minulle uutta.

Kaikki siis hyvin.

Sef ja masukki
 
Lara83
Nopsaan vaan nostan hattua niile jotka jaksavat tehdä yövuoroa! Olen itse toimistotöissä ja viime viikonlopun reippaat ylityöt oli jo tosi rankkaa, saati sitten että tarttis oikeesti tehdä jotain ;) :whistle:

Huomenna np ultra ja sitä tässä jännäilen!

Onko kenelläkään ollut hiivaa raskausaikana? Mulla taitaa olla ja on jo tosi epämiellyttävän tuntuinen ja lääkäri on vasta ensi viikolla...

Mutta nyt iltapuuron keittoon :)
 
Tervehdys!

Mymmyryy
kiitos osoitteesta se oli juuri se oikea mitä etsinkin.

Allergia kyselyyn voinkertoa sen verran, että esikoista odottaessa hävisi miltei kaikki allergia oireet ja nyt ne on hiljalleen tässä kahdeksan vuoden aikana hiipineet takaisin. Nyt tuntuu, että tässä raskaudessa oireet taas jyllää, ei tarvitse kuin nähdä kalaa niin johan jo kutittaa
:kieh: . Moni muukin aiheuttaa allergiaa, mutta kala on nykyisin pahin.

Sef onneksi syydänäänet saatiin kuuluviin, se on vain niin hirveää sitten odottaa seuraavaan varmitus kertaan saakka. Nuo vatsan päältä tehtävät ultrat ovat nykyisin tosi tarkkoja.

Itse kävin tänään OYS:ssa ultrassa ja kyllä kuvan laatu on hyvä ja tarkka. Kaikki oli ihan niinkuin pitikin ja vauveli oli tosi vilkkaalla tuulella, näytti meille kaikki mahdolliset temput. Lääkäri ultrasi vain tosi tarkasti minä jo ehdin huolestua, jos kaikki ei ole ihan kohdillaan. Lääkäri kertoi, että välillä tehdään tarkempia ultria tilastojen ja tutkimusten vuoksi ja nyt se sattui meidän kohdalle.

Onko kukaan tilannut Lemon Kidsin sivuilta äitiysfarkkuja? Ne oli tosi kivan näköisiä, mutta mietin vain sitä koko asiaa, kun painoa ei pahemmin ole, mutta kaippa masu jossain vaiheessa alkaa kasvamaan. Toisaalta olen muka huomanut pientä kumpua tuolla alavatsassa iltaisin, toivon niin hartaasti että masu tulisi tässä raskaudessa ihan oikeasti esiin ja siitä saisi nauttia. Esikoiselta se tuli vasta ihan viimeisen kuukauden aikana, enkä saanut ostaa yhtiäkään äippävaatteita

:kieh: .

Onnellisia odotus päiviä kaikille.

T: Hemuli ja masuasukki 13+2
 
Pearl: Minä oon tehny kahdessa ekassa raskaudessa melko loppuun asti yövuorot, nuorena jakso ;). Nyt oon hoitovapaalla, mutta meen töihin 1.9. ja ehin olla reilu 3 kk töissä. En oo kehannu jäädä kovin aikasin sairaslomalle. Just tämän "raskaus ei ole sairaus" takia. Oisin kyllä saanu sairaslomaa mutta en ottanu. Omatunto olis kolkuttanu. Tietääkö kukaan onko nykyään mahdollista saada osittaista sairaslomaa? Lääkäri kertoi mulle viime raskaudessa että tällaista suunnitellaan. Puhuttiin juuri noista öistä, mutta kun en halunnut sairaslomaa vain yövuorojen takia. Jäin sit äitiyslomalle varhennettuna heti ku se oli mahdollista. Jos on mahdollista saada vain yövuorot sairaslomaksi niin pyydän sit silleen sairaslomaa. Tai sit vois yrittää sopia neuvolalääkärin kanssa että soittaisin aina että nyt on yövuorot saanko 2 pv sairaslomaa. Mulla tulee kauheet mahakivut yövuoroista ja tietty tuo rytmi sekasin monta päivää. Mun työt menee 2xilta, 2xaamu, 2xyö 4xvapaa. Ei viittis siis vain noiden kahden yön takia olla koko ajan sairaslomalla. Sitä paitsi sitähän tippuu jossain vaiheessa kelan sairaspäivärahalle. Tosin en yhtään tiedä kuinka kauan saa palkkaa.

Lara: Mulla oli toisessa raskaudessa hiivaa. Lääkärineuvolassa lääkäri anto jonku reseptin millä sai (ei se suppo ollu vaan mikä sen nimi nyt olikaan) ja sillä lähti. Yritin ensin jollain mitä ostin apteekista mutta se ei tehonnu.

Olipa ihana käydä pitkästä aikaa elokuvissa. Käytiin ystävän kanssa ensin ulkona syömässä ja sit katsomassa Sinkkuelämää. Oli ihan ok. Ihan ku olis kattonu sarjaa muutaman jakson putkeen. Ei se paljon siitä sarjasta poikennu. Pääasia oli että pääsi kotoa johonki. Mulla ei tuu käytyä ilman lapsia ikinä missään. Aina on ainakin yksi lapsista mukana. Pitää alkaa ajatteleen enemmän itteäki. Miehellä alko loma ja se yritti mua patistaa reissuun. Olis rahaakin antanu. Mihin sitä nyt yht´äkkiä lähtis. Ja tulis huono omatunto ku ei olis perheen kanssa. Ehkä jos olis jotain suunnitellu etukäteen ja olis ollu kaveri niin olis voinu pariksi päiväksi lähteäkki. Lähdetään miehen kanssa kaksistaan elokuussa johonki pariksi kolmeksi päiväksi. Se riittää mulle ja on mukavampaaki viettää miehen kanssa laatuaikaa. Parin kolmen vuoden päästä ehkä seuraava mahdollisuus lähteä mihinkään ilman lapsia.

Mies oottelee tuossa mua saunaan. Pitänee kai lähteä ettei mee ihan yöhön asti.

Johjo & pipana 11+0
 
Mä tilasin Bebesiltä ne Elly B:n farkut, aivan mahtavan tuntuiset jalassa, hintakin tosin oli aika mahtava....
Yövuoro olis puolessa välissä, kohta voitonpuolella! Mä kyllä jään tasan tarkalleen sairaslomalle sitten loppupuolella jos siltä tuntuu. Ei tää työpaikka varmaan siihen kaadu jos mä en oo täällä :whistle: Vauvan vointihan se on A ja O. Ajattelin jäädä varhennetulle äippälomalle, heti kun vaan mahdollista.
Jaahas, huono olo iski, joten eikun syömään :p
 
Hips hei!
Tänään pörähtää käyntiin 12. vko, aika hienoa! Näen öisin ihan mahdottomia unia, existä ja vaikka mistä - aamulla on aina ihan että huh, se oli vaan unta! :LOL:
Hiivavaivat on kyllä maailman pirullisimpia... grrh toivottavasti mulle ei tule, en nimittäin voi käyttää niitä canesteniloita kun ne vaan pahentaa. Tabuilla olen hoitanu sillon kun on tullu, joten toivottavasti nyt ei tarviis niistä kärsiä..

Mun pitänee kans lähiaikoina alkaa ettimään jotain mammabyysia tms, kun ainoot järelliset housut jo vähän kiristelee. On omituista kun tuntuu että tuo masu ei ole ollenkaan "oma", se kun tuntuu kokoajan kummalliselle, ja jos rehkii kovemmin niin alkaa muistutella olemassaolostaan, kiristää ja tuntuu painetta jne.. No, kaipa tähän tottuu :)

Onkohan jossain jotain laskuria missä vois kattoo millon se äitiysloma alkaa - kun tietää lasketun ajan suunnilleen... en mä mitenkään odota että töistä pääsis pois :LOL: ...
Kun eikös se lasketa jotenkin pelkistä arkipäivistä tms, se 30 päivää. Joulutammikuussa on hirmu paljon pyhäpäiviä, vaikuttaako ne pidentävästi? *elättelen toiveita jo joulukuun alkupuolella pääseväni pois töistä*

Tänään on taas kopsahdellut vaikka mitä probleemaa täällä, voi voi kun olis jo loma ja sais muut selvitellä kaikenmaaliman sotkuja...

:headwall:

Millos meinaatte kertoa vapaasti raskaudestanne? Mä ajattelin että tämän viikon jälkeen varmaan voi jo kertoilla, kun ens ma on se ultrakin - jos siellä on kaikki ok niin kaipa tässä voi sitten jo ottaa rauhallisin mielin ja kertoillakin tutuille ja kavereille... vai mitä mieltä olette?
 
Villejä unia täälläkin näkyy... Yhtä eläväisiä unia, ku joskus teini-iässä. :) runttipulla, se äippäloma alkaa 30 päivää ennen laskettua aikaa, mutta sen voi aloittaa varhennettuna 50 päivää ennen la. Ja päivillä tarkoitetaan arkipäiviä =)
 
runttipullalle...

http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period____65832.aspx

Tuossa laskuri joka laskee samalla kaikkee muutakin tarpeellista ja myös tuon lomanalkamispäivän =)

Nyt ei ehdi pidempiä, tyttö kun haluu kirjoittaa samalla =)

Mutta oma napa, kaikki ok, huomenna np-ultra joka jännittää hirvittävästi...

Minä ja vielä nimetön masukki 11+5
 
mmhh.. laskettu aika on 20.1. ja toi laskuri näyttää että alkais 14.12. eli sunnuntaina äitiysloma. Laskeekohan se nyt sitten sunnuntait siihen? Toisaalta pidän talviloman ennen mammista niin pääsen jo joulukuun 5. sitten loman kautta mammikselle. Jeh, eli olipa tuo miten tahansa niin enää ei ole kuin muutama hassu kuukausi töitä ja sit saa olla vähän tauolla töistä. On tässä jo melkein kymmenen vuotta pää hiestä märkänä töitä tehtykin, tauko tekee kyllä hyvää. Ja saa muuta sisältöä käärön myötä. :heart:
 
En ole pitkään aikaan kirjoitellutkaan.
Tuntuu ettei aika taas riitä mihinkään.
Mie kävin eilen shoppaamassa ja ostin ekat äitiyshousut, tai onhan noita tuolla kaapissa vanhoja kyllä, mut uudet. :D Piti uudet rintsikatkin ostaa ja kuppikoko on jo DD :kieh:
Pahoinvointia tulee vieläkin ajoittain. Sellasta yökötystä ja huonoa oloa.

Sokereita aloin jo mittaamaan ja ihan hyvältä näyttävät. Guaremia ostin kans ja sitä jo oon kokeillu. Meni maha vaan aika sekaisin.

Mutta eipä tänne kummempia, elokuun neuvolaa odotellessa.
iivari 12+5
 
Hei kaikille!

Täällä ilmoittautuu uusi odottaja. Kuten nimimerkistä voi lukea niin kolmatta lasta odotetaan meille. ennestään kaksi poikaa -05 ja -06 syntyneet. Nyt kolmannen laskettu aika on 8.1.09. Alkuraskaus mennyt ihan hyvin, melko pienin oirein. Ekassa ultrassakin kävimme, siellä kaikki oli kunnossa, pää-perämitta 5,9cm.

Joo, sitä piti kommentoida kun tuossa aikaisemmassa ketjussa oli jokin laskuri joka laskee äitysloman ajan niin se ei siis pidä paikkaansa eikä laske pyhiä. Kannattaa siis mennä suoraan kelan sivuille, www.kela.fi ja sieltä laskurit ja olisi ollut vanhempainlomakausi tai vastaava laskuri. Sieltä saa siis tarkat päivät jos laskettu aika on lyöty lukkoon.

Tässä nyt pikaviesti, täytyy mennä poiken kanssa pihalle kun kerrankin ei sada =)

Kolmas tulossa 12+5
 
hahaa eli pääsenkö mä vieläkin aikaisemmin? täytyypä käydä kurkkimassa.. päivät senkuin vähenee tällä menolla :LOL: :LOL: :whistle:
Mitähän mun pomo sanoo.. mun pitää sille julkistaa tää kyllä ennen mun lomaa - koska jos jätän lomien jälkeen (sen ja mun) niin mulla on sit menossa jo 22. viikko niin aika myöhäseks menee ilmotus. Eli pakko kertoa ennen lomia jo..
 
kelan laskuri näytti 13.12. eli samoilla linjoilla mennään. Se näytti myös että olisin 22.10 asti mammiksella.. vitsit jos pidän kesäloman siihen päälle niin mähän tulen vasta marraskuun lopussa sitten töihin.. olin jotenkin ajatellut että lokakuussa viimeistään olen jo töissä. :whistle: Tuntuupa pitkälle ajalle tuo... vielä :LOL:
 
Jaa niin piti kysymäni, että ootteko muut osallistuneet tutkimukseen, jossa täytetään raskauspäiväkirjaan ja siitä tehdään tutkimusjuttua raskausmyrkytyksen yms. syy-yhteyksien jne löytämiseksi. Mä lupauduin sellaseen tutkimukseen.
 
Mulle tuli useampi tutkimuspyyntö, ja skippaan ne kyllä kaikki, en jotenkaan jaksa mitään tutkimuksia kun tuntuu että joka paikassa jo revitellään ja verta otetaan ja kaikkea.. en ole tottunut sairaalassakävijä niin mitä vähemmin muita kuin itse asukkiin liittyviä tutkimuksia, sen parempi.
 
mymmyryy: ei multa kysyttykkään sellaisesta. Oon niin laiska kyllä mitään täytteleen että en varmaan jaksais alkaakaan. :ashamed:

runttipulla: aloin miettiin että ei voi pitää paikkaansa ku mulla päivää ennen la ja äitiysloma alkaa 10.12. Oon kyllä miettiny jos aloittaisin sen verran varhennettuna että jäisin äitiyslomalle 1.12. Sais ottaa tuon nuorimman pois päiväkodista niin ettei menis joulukuulta enää maksua.
 
niin siis joulukuun alussa kun pidän talviloman ja ylityöt pois siinä, niin pääsen joulukuun alusta. 11.12. virallinen äippis siis. 5 päivää saa talvilomia ja ne pari alkukuun päivää menkööt ylitöistä sitten - ellen pidä niitä aiemmin sit pois.
 

Yhteistyössä