TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

yöks!menen huomen aamul sokerirasitus kokeeseen mut vähä arveluttaa et miten saan sen litkun alas yökkimättä :$ joudun siihen näin aikasin kun on kaikki mahdolliset riskit eli ylipaino ,kaksoset ,isoja lapsia ja viime raskaudessa lievää häikkää sokereissa..kunpa selviäisin :/ Vielä tosta isän synnytykses olosta eli on mies ollu kaikki muut synnytykset mukana paitsi tää vipa ,koska turhaa olisin sitä yöllä sinne pyytänyt koska ei ole noita lastenvahteja lähellä ja noin puolentoista tunnin ajomatka eli ei olis kerenny edes koko h-hetkeen..saas nähä miten nyt käy jos sinne asti selvitään :)
 
Moikkelis.

Onnittelut kaikille hienoista ultrauutisista :heart:

On: olen tämän päivän ollut sairaslomalla huonon olon ja oksentelun vuoksi. Eilisiltana töiden jälkeen alkoi tosi huono olo, ja lopulta pääsi halailemaan pönttöäkin... :( tänä aamuna heti sama homma, joten oli pakko jäädä kotiin. Jotenkin tuli syyllinen olotila, kun eihän raskaus ole mikään sairaus...toisaalta eipä siellä töissä olisi tänään pystynyt mitään tekemään. Nyt olen yrittänyt rusinoiden ja mehun voimalla pärjätä tämän päivän. Mies tuo töistä tullessaan hedelmiä, jospa ne menisivät alas. Että tämmöistä valitusta täältä.

Tsemppiä kaikille kohtalon tovereille, joilla myös paha olo seuralaisena. Ei oo mitenkään mukava olotila. Mutta kyllä kai tämä tästä helpottaa...viimeistään tammikuussa :p

Andie ja luumu 6+2
 
Heippaset kaikille ja uusille tervetuloa :flower:!!!

Aamulla käytiin sitten siellä ultrassa. Hirveänä jänskätti, vaikka jotenki sitä on saanu ittensä viime aikoina tsempattua, ettei ole pelänny keskenmenoa tai jotain muuta kamalaa...
Noh, siinäpä sitten se minun lääkäri ultrasi, ja sieltä kohdusta löytyi 11mm kokonen pikku mötkylä, jonka sydän löi ihan tuhottoman nopeaa. Lääkäri sanoi, että kaikki on niinkuin pitää, koko vastasi viikkoja 8, jota olin itekin arvioinut, la siirtyi 12.1.
Oli se vaan niin häkellyttävä hetki, mieskin melkein alko itkeen ja pusutteli minua kesken ultran...Konkretisoitui kyllä tämä raskaus ultran myötä.
Edelleenkään ei hirveitä oireita ole, lääkäri totesi, että saan olla tyytyväinen, koskapa sitä pahoinvointia ei ole. Kuulemma ihan normaali tämmönenkin raskaus :)
Helpotti kovasti ja antoi uskoa, kun se lääkäri lopuksi totesi, että nyt on hyvin todennäköistä, että pikkuinen pysyy kohdussa loppuun asti.
Tuosta NP-ultrasta se sanoi, että lähinnä sillä tutkitaan just tuota downin syndroomaa, ja että se antaa 60%:sen varmuuden jos siinä jotain hämminkiä...
Itse olen aatellu, että ei haittaa vaikka noissa seuloissa kävisikin, näkisihän silloin pienen. Mutta, että jos niissä tulisi esille jotain vammaisuuteen viittaavaa, en tekisi aborttia. Koskapa hoitanut olen opiskelu aikana vaikeastikin vammaisia, ja silloin totesin, että "terve" ihminen saattaa aatella että ne kärsii ja on jotenki onnettomia vammaisuutensa takia, mutta kun niitä oppii tuntemaan edes vähän, niin huomaa, että ei ne onnettomia ole, eivätkä ne välttämättä ymmärrä olevansa erilaisia. Downit taas, joihin olen tutustunu, ovat poikkeuksetta osoittautuneet kovin iloisiksi ja ystävällisiksi ihmisiksi. Tämä nyt vain minun mielipide, ja ymmärrän jos joku ajattelee toisin.
Mulla mies haluaa tulla neuvolaan mukaan, tosin en ymmärrä mitä se siellä tekis??? En tosin raaski sitä kieltääkään siltä.
Tässäpä kuulumisia täältä. Voimia ja jaksuja kaikille pahoinvoinnista kärsiville!!!
 
Hei =)

Meillä mies tulee mukaan sitten aikanan sektioon, sillä sehän saa pikkuisen heti itselleen kun äippää vielä laitetaan kasaan. Minusta on jotenkin ihanaa ajatella, että mies saa heti pikkuisen kanssa oman yhteisen hetken, kun olenhan minä saanut tuntea sen konkreettisesti sisälläni. Minun esikoinen tuli myös sektiolla ja se oli minulle tosi helppo ja palutuminen oli nopeaa sektion jälkeen.

Neuvolaan meillä mies tulee mahdollisuuksien mukaan ja kaikkiin ultriin myös. Meillä on taas ensi viikolla ultrassa käynti, kun seuraavat tyhjenevää sikiöpussia ja muutenkin minun sairaus vaatii tarkempaa seurantaa. Jotenkin nyt vain alkaa toivoa, että ultrat vähenisi kun niitä on ollut joka viikko heti alusta asti. Itse en tunne itseäni sairaaksi, mutta niin se oli esikoisen raskaudessakin. Minun paha olo voi johtua hyvin pitkälle crohnin taudista, kun se esikoiseltakin kesti seitsemän pitkää kuukautta, ei siinä päässyt paino pahemmin nousemaan.

Haluatteko tietää mahdollisesti lapsen sukupuolen ennakkoon, jos mahdollista? Itse olen miettinyt asiaa ja en vielä oikein tiedä, mutta pelkonahan on että se paljastuu jossain vaiheessa kun käy niin tiheään ultrassa. Työkaveri sai viime viikolla pojan joka olikin ylläri, kun sen piti olla pikku prnsessa.

Nyt pitänee lähteä kahdeksi tunniksi tanssimaan, se on harrastus josta en tule varmaan luopumaan ennen kuin massu on edessä.

Aurinkoista illan jatkoa kaikille ja paljon tarrasukkia :heart:
 
Hips, onpa paljon ultrauutisia täällä - mahtista että kaikilla näyttää menevän kaikki ihan niinkuin pitääkin :)
Meillä vielä mietitään sitä neuvolaa, että otanko vaiko en sitä miestä mukaan, se kun tuntuu olevan vielä aika pihalla itsekin koko asiasta, että jospa annetaan sulatella vielä.. vaikka siis ihan toivottu juttu, mutta vähän ihmetystä aiheuttaa kuitenkin kun elämä muuttuu aikalailla tammikuussa jos kaikki menee hyvin. :heart:

Mulla oli viime yö mitä kamalin. Olin niiiin pahoinvoiva ettei mitään rajaa, ja avasin sitten ikkunan että saan raitista ilmaa... no, nyt olen 38,5 asteen kuumeessa koska ilmeisesti vilustuin. :( Inhottavaa, on huono olo, mikään ei maistu ja vielä kuumettakin pukkaa. Huomenna on pakko olla kotosalla, toivottavasti menis nopsaan vain tämä olotila ohitte.
Nyt taidan mennä pötkölleen ja lepäilemään, pitäis koittaa syödä jotain kun vaan keksis mikä maistuis :whistle: :x
 
Täytyy jättää hyvästit. Kävin illalla oman gynekologini vastaanotolla. Hän totesi ultrassa, että Santeri Alkio on kuollut. Sykettä ei näkynyt enää lainkaan. Keskenmeno todettiin rv 8+2.

Huomenna on edessä tarkistusultra ja sen jälkeen kohdun tyhjennys.

Pyydän poistamaan itseni tammikuisten esittelylistalta. Teille muille ja vauvoillenne toivon kaikkea hyvää! Näkemiin.
 
Uusi odottaja ilmouttautuu! :) 29.1 laskettu aika ja ai että jänskättää =) ensimmäinen napero olis tulossa ja on kyllä tervetullut!

Mitä tässä luin muitten juttuja ni alko vähän jopa pelottamaan että ollaankos tuolla mahassa ihan kunnossa kun mulla ei ole sitten minkäänlaisia kipuja.. |O Turvotusta on kyllä että farkkujen kanssa tekee tiukkaa mutta esim. pahoinvointia, tissien arkuutta ei ole.. ei ole oikeastaan mitään kipuja.. voiko tämä meinata että olisi naperolla joku huonosti?

Jessiina 5+5
 
matsalu :'( surullista.

Täällä yövuoro lopuillaan, koko yön oksettanut niin kamalasti, vielä kun ensi yön jaksais jotenkin olla töissä tämän olotilan kanssa :x
Huomenna se ultra, jännittää.
Kohta pääsee onneksi nukkumaan.
 
Sait mut kirjoittamaan tämän ensimmäisen viestin. Olen tätä ketjua lueskellut kun itsekin tammivauvaa (toivottavasti) odotan. Olet ainoana jäänyt mieleen, etkä vähiten rankkojen kokemuksien takia! Toivon Teille hurjasti voimia selvitä raskaista ajoista. Helppoa ei tule olemaan (kokemusta on), mutta toisia tukien selviätte hengissä ja olette entistä vahvempia. Ehkä vielä uskallatte yrittää uudestaan...

Kram!!
 
Matsalu :hug:


Alkuperäinen kirjoittaja kesää odotellessa:
yöks!menen huomen aamul sokerirasitus kokeeseen mut vähä arveluttaa et miten saan sen litkun alas yökkimättä :$ joudun siihen näin aikasin kun on kaikki mahdolliset riskit eli ylipaino ,kaksoset ,isoja lapsia ja viime raskaudessa lievää häikkää sokereissa..kunpa selviäisin :/ Vielä tosta isän synnytykses olosta eli on mies ollu kaikki muut synnytykset mukana paitsi tää vipa ,koska turhaa olisin sitä yöllä sinne pyytänyt koska ei ole noita lastenvahteja lähellä ja noin puolentoista tunnin ajomatka eli ei olis kerenny edes koko h-hetkeen..saas nähä miten nyt käy jos sinne asti selvitään :)
Aika jännää että näin aikaisin jo.
Itsellä on ollut takana kaksi Radia ja kummassakin insiliinihoito loppuvaiheessa.
Ekassa raskaudessa kävin sokerirasituksessa mutta toisessa aloin itse kotona mitata sokeriarvoja muistaakseni viikosta 12 alkaen. Ihan hyvin sujui, ja varmasti näin käy tässäkin raskaudessa. Tosin mittari on jo kotona valmiina.

Np-ultraa olisin eilen varaillut, mutta ei onnistu vasta kun neuvola on tehnyt lähetteen. Eli ens perjantaina vasta saan varattua tuon ultra-ajan. Jännittää ihan kauheasti.
 
Matsalulle :hug: :hug: :hug: Ja voimia tuleviin koitoksiin. Toivottavasti ette jää asiaa suremaan ikuisiksi ajoiksi, vaikka saattaa tuntua nyt mahdottomalle ajatella mitään tulevia.. voimia sinne, on surullista kun näin kävi. :'(

Oma napa: bah, eilen oli kova kuume ja nyt yön olen juossu (ja aamun) vessassa ripulissa. En kyllä yhtään tajua mistä sitä edes riittää kun en eilen syönykään oikein mitään :LOL:
Toivottavasti ei ole mitään toksoplasmoosia tms.. vaan eipä se kait murehtimalla parane.

Tervetuloa uusille, toivotaan että kaikki päästään loppuunasti eikä tulisi enää suru-uutisia.
 
Matsalu :hug: :hug: :hug: . Voimia teidän perheelle.
(.) Kohta minunkin tie vie ultraan. Jännittää ja hermostuttaa. Koska niin kauan, kun ei tiedä totuutta on toivoa, Kun toivo viedään ja totuus iskee, ei ole kivaa. Toivon, että kaikki olisi hyvin pikkuisella Toivollamme.
 
matsalulle :hug: . tänään meinasin soitella neuvolaan ja varata ensimmäistä aikaa. ei ole ollut oikeen mitään oireita paitsi että pissalla saa käydä useammin ihan vähän tuntuu sellaista huonoa oloa mutta menee ohi kun syö. meillä mies tulee mukaan synnytykseen hän on minun tukeni,mutta neuvolassa käyn yksin. prinsessa-keisari ja toivo 6+1
 
Matsalu :hug: voimia surun keskelle.

ON: täällä pahoinvointi jatkuu hankalana. Lähden nyt kokeilemaan syömistä,josp olotila edes vähän helpottaisi. Pari kertaa olen jo käynyt wc:ssä tänä päivänä kakomassa... :|

Andie ja luumu 6+3
 

Yhteistyössä