TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

Matsalu... :hug: Minun pelkonii kävi sinulle toteen...Toivottavasti nyt asia muuten menee ongelmitta ja pääsette pian uuteen yritykseen.Jos vain mieli on sen mukanen.Tsemiä...

Mua jännittää ja pelottaa yhtäaikaa huominen ultra...ja ku se o vatsa illall puol viis...ni tiedossa sitte piiitkä päivä :attn: Pitäs olla paljon tekemistä ni menis nopsaan.Onha mul ajotunti kolmelta ja sit se jälkee toi neuvola...mut..mut se aika sitä ennen... :p
Tänää tuli mulle dobleri....saas nähä mite löydän sydänäänet...en muista miten mulla noije kahen muksun kohalla oli...et millä vkoilla kuului ekaa kertaa...
Huomista siis odotellessa pelonsekaissa tunteissa... :attn:

Daizz ja sydänkäpynen(set?) 8+5
 
Monella ihania ultrakuulumisia, hienoa!

Ja pahoinvoinnista kärsiville...hope so se jossakin vaiheessa helpottaa.

Vihdoin ennätin minäkin koneen äärelle tulemaan. Kävin eilen aamulla siellä varhaisultrassa ja oli tarkoitus mennä illaksi töihin, niin olivatkin sillä aikaa töistä jo tavoitelleet ja jouduin lähtemään "keikalle" saman tien, äsken vasta kotiuduin...sellainen 30h työpätkä, nyt onkin sitten hyvällä omallatunnolla pari vapaata! B)

Ja sitten niihin ultrakuulumisiin... siellä massussa se meidän valtavan rakas Pikkuinen köllötteli ja sydän löi kovasti! :heart: Vastasi aivan viikkoja, joten LA on se alkuperäinen 16.1.2009. Pituutta masuasukilla oli 1,19cm. Muutoinkin oli kaikki niinkuin pitikin, voitte uskoa kuinka mua helpotti. Kyllä siinä kyyneleet alkoi valumaan poskea pitkin, kun terkkari näytti että tuossa se teidän vauva nyt on. Tuijotin sitä ruutua ihan sanattomana ja kyyneleet valui. Mieskin tuijotteli kuvaa sen käsiin saatuaan pitkän tovin ja silitteli vauvaa kuvasta ja heti tuli mun massua paijaamaan! :saint:

Niin, ja eilisen ultrakäynnin kruunasi jo aamusta ensimmäinen aamupahoinvointi!! Heräsin eilen aamulla joskus kuuden aikaan kun oli kova jano ja pissahätä. Kävin sitten lasillisen appelsiinimehua hörppäämässä ja pissalla, sänkyyn takaisin tullessa pitikin tehdä melkoinen U-käännös ja juosta kiireen vilkkaa kylppäriin oksentamaan! :x kaksi kertaa oksensin ennen neuvolaan lähtöä, sitten hellitti.

Saatiin neuvolasta mukaan lappusia ja vihkosia, ensi keskiviikkona on sitten se ensimmäinen virallinen neuvola, jonne mieskin tulee mukaan. Terkkari sanoi, että voidaan ultrata vaikka joka neuvolareissulla jos haluan, ihanaa! =) :heart:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 7+5 :heart: -
 
Heipä hei vaan!

Tänään oli "tuomiopäivä" eli ultra! Siellä se pikkuisen vilperin sydän sykki hyvää vauhtia :heart: . Laskettuaika pysyi samana eli 8.1. Nyt tuntuu hyvälle, koska vähän tässä jos jännitti, miten siellä masussa voidaan..nyt sitten neuvolaa odottelemaan, joka on vasta 19. päivä.

nippanappa ja vilperi 8+6
 
Matsalu paljon voimia ja :hug:

Ihana lukea onnistuneista ultra reissuista.. :)
Meillä ois vielä puolitoista viikkoa ekaan neuvolaan..
Olo on pysynyt samana eli aamulla ja päivällä saa muutaman kerran halata pönttöä..
Väsymys on hieman helpottanut.. Ei tarvi enää ottaa päiväunia. ;)

Tänään soitettiin töihin kolmeksi viikoksi mutta kieltäydyin suosiolla.. Ois tullu niin rankka pätkä.. Joka aamu kahtena viikkona ennen neljää aamulla ois pitäny herätä töihin kun viideltä ois alkanu työt ja viimesellä viikolla ois ollu ysiin asti illalla töitä.. Ajattelin kerrankin tuijottaa kirjaimellisesti omaa napaani. :LOL:
Muutenkin olisi perheelliselle ollu huonoja nuo työajat. Pojatkin on jo kesälaitumilla päivähoidosta niin ei olisi ollut mukava niidenkään taas palata yhtäkkiä arkeen kun sieltä juuri tottuivat olemaan pois.
Miehenikin sanoi että etköhän sinä kerkeä töitä tekemään vielä ihan riittävästi.. :LOL:

Joko jollain on himoja ruokien suhteen?? Ja jos on niin millaisia?
Itselläni ei vielä niitä pahastaolosta johtuen ole ollut.. ;)
Edellisessä raskaudessa söin ihan hulluna nakkeja..Paketillinen niitä meni hujauksessa.. :p :LOL:

Hennuliinizu ja masuasukki 7+3
 
Heipparallaa!

Tämä on nyt kolmas päivä pahoinvointia. On IHAN hirveä olo. Välillä saan jotain syötyä, mutta lähes kokoajan kuvottaa. Mandariinit menee alas. Aamuyöstä täytyy nostaa tyynyillä pää ylös ettei pyörrytä ja kuvota niin kovasti. Siltikin nukkuminen on vaikeaa. Aamusta olen yrittänyt nousta tarpeeksi aikaisin ylös, että saan lähdettyä töihin. Tänään istuin/makasin sohvalla 1 1/2 tuntia haukkoen happea kun koko ajan meinasi tulla oksennus. Oksensinkin sitten ja oli enää puoli tuntia aikaa lähteä töihin, ja enhän olisi millään pystynyt lähtemään. Kävin lääkärissä ja sain sairauslomaa pari päivää. Maanantaina lähdin töihin oksentamisten jälkeen ja tiistaina itkemisen jälkeen. Ei ole helppoa ollut. Nyt on hirveä päänsärky ja kuvottaa taas. Pystyn lähinnä vaan nukkumaan. Onko teistä ihan ok olla töistä pois kun on kauhea olo?

Tänään 6+6
 
Heips!

Noista himoista ruokien suhteen Henzzuliini kyseli. Minulla himona ovat hedelmät ja kasvikset, mitään mikä on lämmintä tai raskasta ei voi kuvitellaakkaan pistävänsä suuhun, samoin kaikki makea saa yökkimään. Mietinkin miten saan leivottua kaikki hääkakut sun muut, kun kaikki makea etoo niin paljon.

Onko teillä muilla ollut mielialan vaihtelua paljon? Meillä on miehellä havaittavissa kiukkuisuutta ja mieliala vaihtelua, se niin stressaa meneekö kaikki nyt hyvin. Minä itse taas olen luonteeltani niin erilainen, että en ala stressata itseäni asioilla joille itse ei voi mitään.

Tämä pahoinvointi on vaan jännä juttu, kun olo vaihtelee niin suuresti päivien välillä. Eilen oli aivan hirveä päivä, kun taas tänään on ihan jees päivä. Nyt vain nukuttaisi aivan valtavasti, mutta ei passaa antaa nyt periksi vaan sinnitellä iltaan.

Aurinkoista kesää B)
 
Voi itku tätä ripulia :'( :'( :headwall: :headwall:
Miten kauan tätä vielä kestää - alan jo kuivumaan takuulla kun 15 min-30 min välein juoksen vessassa vesikakkaa tekemässä... ei mulla ole ikinä ollut näin pahaa vatsatautia.. :/ Alkaa olemaan jo niin heikko olokin että kävelemisestä tuu mitään...onneks sain omenamehua kun mies toi kaupasta niin se sentään menee alas eikä tunnu että vatsa räjähtää. Vatsakipua on lähinnä ylävatsassa ja ruokatorvessa, joten siitä en ole niinkään huolissani. Huh, huomenna pitäis mennä töihin ja perjantaina on vielä iltamenojakin töiden puitteissa... :headwall: enkä tiedä tuleeko siitä mitään..
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Pitäiskö jossain vaiheessa heivata itsensä päivystykseen - eli mitenkä pitkään odottelen?
 
ja uskomatonta kyllä mutta oikeankokoinen vauvanalku sykkeineen löytyi täsmälleen sieltä mistä pitikin :heart: ... Olen suunnattoman onnellinen, ja samalla äärimmäisen nöyrä ja kiitollinen. Olotila on edelleen valtavan oireeton, paineet oli 120/93 mutta johtui takuulla siitä että olin jännittänyt koko päivän tätä tuomiota, ei ole ennen ainakaan ollut ongelmia paineitten kans...
:heart: 7+1 :heart:

 
Runttipulla: Mulla oli viime viikolla 4 päivää ihan vesiripuli, 39 kuumetta ja mikään mustikkakeittoa tukevampi ei pysyny sisällä. Veikkaan t oli norovirus tai joku muu vastaava inhotus. Koita tota mustikkakeittoa, sen mä sain pysymään sisällä nesteiden lisäksi, viilin ja muutaman korpun minkä yritin syödä oksensin samantien. Mulla meni kolmessa päivässä ohi ja neljännen vielä paastosin ja lepäilin kotona-sen jälkeen olikin maha 5 pv ummessa....:/ Tsemppiä. kyllä se siitä kun saat vaan jotain nestettä alas. Niin ja mehujää tuntui kanssa hyvältä, sitä voi imeskellä ihan pikkuhiljaa ja siitä saa sokeria.


 
Täällä onneksi ollaan vältytty oksentamisilta, eli eiköhän se tästä. No esikoista odottaessakaan en kertakaan oksentanut, että toivotaan että olisi samanlainen alkuraskaus.

Neuvola aikaa olen yrittänyt varata, mutta vielä huonoin tuloksin. Pitää varmaan ottaa esikoisen 10kk neuvolassa ensi viikolla puheeksi.

Sirpula, missäs päin asutelet, kun noin tiuhaan noita ultrauksia saisit, että vaikka joka käynnillä. Täällä meillä ei ole kuin yksi ultra, eli luultavasti nyt tämä ensimmäinen. No onneksi sen np-ultran saa kun on yli 30v. ja sitten luultavammin käymme vielä 4D ultrassa katsomassa rakenteet, mutta tämä menee sitten omasta/sairauskassan pussista.

Mies tämän viikon reissussa, että yritän täällä kotia pyörittää ja lasta hoitaa, no yllättävän hyvin olen jaksellut.

Ja tottakait tänään piti ensimmäisenä aurinkoisena päivänä itsensä polttaa, eli huomenna pitää laittaa päälle hieman suojaavampi paita.

Nyt on 5+6 (omien laskujen mukaan)

 
Voimia sinulle Matsalu ja ISO :hug: ...! Onko kellään täällä ollut TODELLA kipeitä alavatsa kipuja, mulla tuntu tänään kuin olis jotenki revenny tuolta sisältä...Monta kertaa vihlo ihan kauheesti. Ei ole mitään vuotoa tullu, mutta ei tällästä ole aiemmissa raskauksissa ollut kuitenkaan. Mulla vasta maanantaina se ultrakin, ja ihan kamalaa tää odotus, että näkee onko tapahtunu kehitystä vai ei...
 
Sandrah: Mulla oli maanantaina kauhee kipu alavatsalla. Makasin sängyllä ja kiemurtelin ja itkin ku kävi niin kipeetä. Kesti vaan ehkä minuutin pari eikä vuotoa tmv ole tullut. Hieman kyllä säikäytti ku ei ole kolmessa edellisessä raskaudessa ollu tällasta kipua näillä viikoilla. Sit myöhemmin kyllä on ollu ku kiinnikkeet venyy, mutei koskaan näin aikaisin. Np-ultra vasta sit joskus jossa selviää onko kaikki ok. En kuitenkaan "maalaile piruja seinille". Eiköhän kaikki kuitenkin ole ihan hyvin, toivottavasti.

Johjo 7+2
 
Minäkin oon joutunu perumaan töitä ja menoja parilta päivältä, kun oksentaminen ja paha olo on ollut kauheaa. Nyt kun on jo iltamyöhä oloo on helpompi, mutta nukkumaan täytyy lähteä... aamua odotan kauhulla.. taasko vessanpöntölle heti aamusta yökkimään.... toivottavasti ei! Olen voinut syödä vaan todella pieniä annoksia ja juoda mehua tms. Minusta se on ihan ok olla saikulla, jos oksentaa koko ajan ja on umpiväsynyt, mutta joku voi olla toista mieltä- että raskaus ei ole sairaus... toki, jos itse oksentaa koko ajan myös tietää, miltä tuntuu. Onko täällä kellään vielä pahoinvointi jo loppumaisillaan? Kiinnostaisi nimittäin kauanko yleensä kestää.. Mulla on eka neuvola vasta viikon päästä ( ei jaksais odottaa...), enkä tiedä ultrataanko siellä, varmaanin vasta varataan ultra-aikaa... Te, joilla tiedossa sektio, haluatteko krtoa miksi? Itselläni on selkävaivojeni takia ja muutenkin synnytyspelkoa hieman, pelottaa että halvaantuu tms. kun muutenkin yliliikkuvuutta alaselässä, notkoselkää, välilevyn pullistumaa ja sen sellaista.
haidi ja pikkuinen (6+5?)
 
Heipä Hei!! Olen 27-vuotias nainen ja matkalla kuukautisten myöhästymisen ja vaistojen vuoksi tein testin, joka näytti plussaa!! Jee! Ollaan tosin yritetty jo 1,5 vuotta, mutta nyt jätetty yrittäminen vähemmälle tulevien häiden ja muun oheistoiminnan vuoksi. Vähän oli mulla toiveissa, että polttareissanin saisin vielä juoda alkoholia ja häissä kuohuvaa maistella, mutta on tämän kuitenkin niin ihanaa, että ei se haittaa. Kyllä sitä ehtii myöhemminkin... Ja hauskaa voi pitää ilman kuningas alkoholia!! Eli todella onnellisia ollaan.
Laskeskelin, että laskettu aika olisis 29.1.2009, eli juuri tähän pinoon kuuluisin... Mahtuuko vielä mukaan? Kavereille ja sukulaisille ei haluta kertoa vielä, joten täällä kirjoittaminen varmaankin voisi auttaa ensimmäisen vauvan jännittäjää.
 
Ni niin, yövuorot takana, nyt alkoi melkeen 2 viikon loma B)

No juuri äsken kävin neuvolassa siellä ultrassa, ja sykehän sieltä löytyi :heart: Vastasi viikkoja 6+5, joka siis täsmäisi ovulaation kanssa.

Ihanaa :heart:
 
Sandrah minulla oli ihan kamalia vatsakipuja tossa vielä viikko sitten. Kyselinkin hätääntyneenä toisessa pinossa asiasta ja ihan normaaleja kipuja ne on,jos ei vuotoa tule. Kohtu kasvaa vauhdilla ja minulla myös ilmavaivat tekee hurjat kivut, kun paukuttelee niin kipu hellittää. Ole huoletta. Tiedän, että se on tosi vaikeeta :ashamed: . En ole siihen itsekään pystynyt.
Mymmyryy ja Toivo 8+4
 
Tasku Venus
Mulla on sitten eka neuvola tänään, tuntuu tosin turhalta kun en saa oikeesti tietää mitään. Vasta ehkä tuurilla kuukauden päästä tiedän onko täällä mahassa jotain elävää oikeasti. |O Oksentamisesta päätellen luulis että on. Mulla on tosiaan nyt pahentunut olo, miksi melkein kaikki hajut on kamalia? Mua oksettaa töissäkin kun katson mitä muut syö. :x
 
Heissan taas - nyt on 30 tuntia takana ihan sikapossu ruikuliravaamista veskissä :headwall:
Viime yönä kävin jopa oksentamasssakin (tosin tyhjää vain potki kun en mitään oikein ole syönyt), kun työnsi niin voimalla ruokatorvesta ilmaa ulos. Nyt aamulla on vähän tämä ravaaminen jo hellittänyt, mutta kun käyn veskissä niin rui rui se vaan on.
Babyp, mies kävi aamulla ennen töihin menoa hakemassa mustikkakeittoa joten koitan nyt sitä.. ja pyysin pakastemustikoitakin, jos niitäkin koittas.
Nyt kun on ollu muuten kipeenä niin kaikki muut tuntemukset ovat kadonneet tyystin - alkaa taas pelko hiipimään että onko siellä mitään elämää.. ekasta ultrasta ei ole hajua, kai se joskus juhannuksen kieppeillä sitten on..
Nauttikaahan muut tuosta ihanasta ilmasta - mä painun peiton alle kun ei jaksa tolpillaan olla!
 

Yhteistyössä