TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

Tervetuloa uusille :)

Onnea hyvistä ultrakuulumista!

Minä en yhtään vielä tiedä, milloin minulla ultra, selviää sitten ensi viikolla, kun on lääkäri/neuvola.

Täällä nyt ollut pahoinvointia koko ajan. Tänään on nyt ollut parempi olo. Pari päivää taas aamulla oksentanut ja tänään en taas oksentanut. Toivottavasti nyt menisikin näin ettei joka aamu enää oksentaisi. Alkaa jo kyllästyttämään tämä. Ja ennen on jos ollut huono olo ja syönyt niin auttanut, nyt on syömisen jälkeen 5 minuuttia hyvä olo ja sitten tulee taas kauhea olo :/ Ja iltaisin ihan kauhea olo ollut nyt. Toivotaan, että pian helpottaisi tämä.

Lapsetkin ovat kipeitä tai nyt jo tervehtymään päin. Pojallakin oli yksi päivä 40 astetta kuumetta.

Poikakin on nyt yöllä alkanut tulemaan viereen, olen ennen vienyt takaisin nukkumaan, mutta nyt ei pysty huonon olon takia ja olen sitten antanut nukkua meidän vieressä. Tyttökin sinne viimeistään aamulla aina tulee.

Meillä on tytölle nimi valmiina, mutta pojalta puuttuu etunimi, toinen nimi jo on.

8+5
 
Noniin. Soitin neuvolaan, sanoi että soita kättärille. Soitin sinne ja ultraa siirrettiin 2 päivää aikaisemmaksi koska menee sen verikokeen kanssa niin hilkulle, pitäisi olla siis ennen kuin kolmastoista viikko alkaa. Kyseli että onko miten varma missä vaiheessa on raskaus.. no ennen ultraa varmaa en voi sanoa, parin kolmen päivän heiitto kun voi olla suuntaan tai toiseen. Edellinen vko eli 27 oli ihan täynnä joten toivotaan että se maanantai on sitten ok. Ja kaipa mä huomenna saan jotain arviota jo siellä yksityisellä siitä kestosta, eikös ne sielläkin sen kerro?
Nyt sit siis np-ultra on 7.7. ja huomenna menen sinne uskonhakureissulle yksityiselle :LOL:
 
Tänään oli sitten vasta neuvola reissu jossa sain sokerin mittauslaitteen ja ohjeen et parina päivänä mitata 4 kertaa päivässä.sydänääniä yritti kuunnella mut ei vieläkään kuulunut :( vaikka viikkoja on tasan 12 ! onko muilla mennyt näin pitkälle ?kovat istukan kohinat vaan oli eli meinas et kyllä siellä jotain on kun istukka toimii kohisten..epävarma olo vaan on mut onneks np ultra on ens tiistaina. siihen asti yritän pitää vaan toivoa yllä :'(
 
Neuvolasssa käyty, ja pieni jaksaa hyvin mahassa :heart: Siellä se pieni sydän vilkkui.
Np ultra olisi 10.7. Iso nivaska lähti kaiken maailman opusta mukaan. Pahoinvointi alkanut pikkaisen jo helpottamaan. Mutta mun naama, kukkii ihan älyttömästi. Hävettää oikeen, kun yleensä on ollut suht hyvä iho, niin nyt on tosi pahana.
Katsottiin neuvolassa aikaisempaa synnytyskertomusta, mulle tehtiin sektio, kun tyttö oli poikittain mahassa. Niin mulla lähti taju sen spinaalipuudutuksen laittamisen jälkeen, paineet romahtanut ihan tosi alas ja olin ollut 7 minuuttia tajuttomana, efedriinillä sitten saaneet minut tajuihin, toivottavasti nyt selviää ilman sektiota, jos kaikki menee hyvin loppuun saakka, jäi nimittäin traumoja.
Mut nyt jos lähtis pötköttelemään, yksi yövuoro takana ja vielä viisi edessä.

:wave: kirppunen & kirppu 9+0
 
Mulla on taas ollu parina päivänä huono-olo vaikka luulin että se on loppunu. Eilen oli se ultrakin yksityisellä. En jaksanu kirjoitella tänne enää illalla kun oli koko päivän kaikkea menoa ja hösötystä. Ja lisäks oon huomannu että tämä näytön tuijottelu kuten myös tv:n katselu lisää huonoaoloa.

Siellä se pikkuisen sydän sykki. Ei meinannu ultraaja saada hyvästä asennosta mitattua ku oli niin vikkelä vauva, koko ajan liikkeessä. Selkärankaa näkyi kuten myös käsien ja jalkojen alut. Ens viikolla soittelen sit ja muutan sitä kunnallista np-ultraa viikolla myöhemmäksi. Koko vastas sitä mitä ite oviksesta olin ajatellut. Sanoi ettei ole keskenmenosta enää pelkoa kun kerran noin hyvin sydän sykki ja liikkuu paljon. Jos olis vaara keskenmenosta (ettei ole elinkelpoinen) ei liikkuis. Jipii! Nyt sit voi asiasta kertoa vaikkei varmaan kerrota jos joku ei tajua kysellä. Lapsille kerroin, mutta ei ne uskonu. Poikakin sanoi vaan että sulla on vaan läskiä eikä vauvaa mahassa. :LOL: No ehkä ne sit uskoo ku se maha oikeesti kasvaa. :D No eivätpä mee asiasta muille kertoileen ku eivät itekkään usko. :D

Johjo 9+2
 
Nyyh..Tänään sitten ultrassa selvisi ettei meille tulekaan nyt viidettä pikkuista. Kehitys oli jäänyt sinne viikon 5 vaiheille. Lääkkeellinen tyhjennys nyt menossa, tänään siis päivällä otin sen suun kautta otettavan tabletin ja juhannusaattona sitten ne cytotecit jotka tyhjentää...Mut voi siis poistaa listalta, valitettavasti. Oli kuitenki ihana kätilö siellä ja juteltiin tunnin verran kaikkee kun lääkäriä sai odotella. :'(
 
:hug: ... kunpa näiltä surullisilta uutisilta vältyttäis jokainen, voimia...

).(Eka neuvolassa käyty, oli kans sijainen paikalla ja aikaa meni kun kyseli kaiken niin tarkkaan, luulin että olisin selvinnyt puolella tunnilla ...
Kaikki oli kunnossa ja SYDÄNÄÄNETKIN LÖYTYI yllättävän nopeaa On se taianomainen ja rauhoittava ääni .
Nyt sitten vaan jännitetään np-ultraa, alkuviikosta käyn verikokeissa ja ultra on sitten tasan 2viikon kuluttua...
Ja la;n pitävät sinnikkäästi 13.1.2009, eli nyt olis 10+1, mutta kun tiedän että EiOleNiinEI ,

Uusi(tässä raskaudessa Uusi) oire on taas ilmaantunut, eli ihanat unet , mä näen aivan uskomattomia unia, siis seikkailen mitä ihmeellisimmissä jutuissa läpi yön, ja aamulla vielä muistan kaiken , tämä "oire" alkaa aina näillä viikoilla ja olen oikein oppinut odottamaan tätä, kiva taas pian mennä nukkumaan ja kohti ties mitä seikkailuja . Poikia odottaessa näin seksiunia , mutta viimeiksi "vain" näitä seikkailuja-ja tyttö tuli- että saapi nyt nähdä onko se sukupuolesta kii ...

Sukupuoli ollaan aina haluttu tietää etukäteen, pojista se on aina aika varmaksi tiedettykkin mutta tytöiltä on aina ollut pieni varaus... Nyt tuntuu etten välitä tietää mutta varmaan taas siinä vaiheessa kun pitäis kaivaa poika- tai tyttö vaatelaatikko esille, niin uteliaisuus voittaa...Pääsis nyt vaan kunnialla vielä seuloista niin uskaltais ajatella noinkin pitkälle

:heart: 9+1 :heart:

 
Sandrah voi harmi :'( - toivottavasti ei mene vallan juhannus pilalle ja suru valtaa elämää kokonaan. Luin lääkärikirjasta keskenmenoista ja siellä sanottiin ettei sitä pitäisi jäädä turhan kauan suremaan kun sikiössä/alkiossa on alkujaan ollut niin suuria virheitä että luonto vain suojelee sillä tavoin. Näinhän se tietysti on, mutta voin ymmärtää jos tulee suru kun on ensinnäkin kärsinyt kaikista "vaivoista" raskauden myötä ja sitten toiveissa ollut että siitä syntyy elämääkin. Voimia :hug: Olen itsekin menossa tänään ultraan ja jos kaikki ei ole hyvin niin katsotaan millainen suru sitten tulee - en osaa oikein ajatella vielä että ei olisi tulossa mitään tai että on tulossa - vähän järjetöntä mutta kumpikaan ei tunnu nyt uskottavalta :snotty:

Jos kerkeen niin palailen vielä ultran jälkeen kertomaan kuulumisia, nyt pitää alkaa tekemään töitä..

:hug: kaikille!
 
Sandrahille iso hali :hug:

Minuakin pelottaa aivan kauheasti tuleva ultra, että löytyykö sieltä mitään.
Olotila on just sellanenku ei ois raskaana ollenkaan.

Tänään pitäs mennä labraan otattaa nuo verinäytteet, sekin hassua ku kolmatta kertaa jo näitä samoja verikokeita otetaan. Pissanäye jo odottaa valmiina.
Enkä vieläkään oo löytänyt hoitajaa lapsille siksi aikaa. Pitää varmaan ottaa sitten sinne mukaan. Saa nähdä mitä siitä taas tulee.
Onneksi ultran ajaksi olen jo hoitajan saanut.

Tänään alkoikin jo 12s viikko, hurjan nopeasti on tänne asti tultu.
11+0

 
:LOL:

Justiin oli kaikki niinkuin pitääkin, lääkäri sanoi että todennäköisyys mennä kesken on todeeeella pieni kun kaikki on niinkuin pitääkin. Yksi toukkeli siellä uiskenteli vimmatusti ja sydän tykytti vauhdilla :heart: Ja käsien ja jalkojen alutkin näin. Oli aika vilkas kaveri, ei meinannu saada mittoja otettua siitä
Viikkoja on lasketun verran ja LA olisi tämän mukaan 22.1 mutta se voi olla -+3 päivää kuitenkin, joten ei kannattane sitä vielä muutella.
Kohtu ihan suorassa, kaikki putket kunnossa ja ei mitään ongelmaa. :whistle:
Joten tästä on hyvä jatkaa jussin viettoon.

Hyvää jussia kaikille! :heart: :heart:

Runttipulla ja toukka 9vkoa ja risat
 
Anmaria79
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Hep!
Lukaisin (olikohan helistin.fi tai vau.fi) noista raskaus viikko viikolta ja siellä mainittiin, että iskias-tyyppinen alaselkäjomotus liittyy hormonimuutoksiin ja on normaalia viikolla 10. No, kai tämä on sitten sitä :|
Aika moni on jo miettinu nimiä, itse en ole vielä uskaltautunut, kun en oikeasti oikein vieläkään usko että mahassa joku kasvaisi ja eläisi :LOL: Uskonpuutetta, onneksi huomenna on se ultra niin jospa siellä sitten saisi vahvistusta.
Huvittavaa, miten se voikin sattua sitten just noin. Mulla alkoi eilen tollanen jomotus alaselässä ja tänään on just tasan 10+0 ja neuvolan mukaan se oli jo eilen :LOL:
 
Sandrah voimia :hug:

TMK Onnea tuplista! Onko teidän suvussa kaksosia?

Mulla on ihan hillittömän heikko ja huono olo! En mitään pysty tekeen, pienikin liikkuminen saa kylmän hien pintaan!
Onneks pikkusisko on täällä kaverina, se on siivoillu ja järkkäilly paikkoja sekä hoitanu muksuja.

Saiko muuten kukaan neuvolasta sellasta DVDtä mukaan mikä kertoo raskaudesta, synnytyksestä ja elämästä vauvan kans?

Me ei olla edelleenkään muksuillen kerrottu. Mies oli sitä mieltä et odotellaan vielä. Lähinnä siks kun sillä on edellisestä avoliitosta kaksi tyttöä, 6 ja 9 vuotiaat, ja niiden äiti sai joulukuussa vauvan, niin mies ajattelee et tämä uutinen saattaa sekoittaa niiden elämää. Itse en ihan ajattelis noin... Eihän neitien asema ole miksikään muuttunu viimekerroillakaan.

Seuraava ultra, se np, olis 2.7. Mietin vain, et kun eka uässä pikkuinen oli sen verran pieni et se vastas reilua viikkoa pienempää kun mitä menkkojen mukaan, eli kun menkkojen mukaan silloin olis ollu viikkoja kasassa 8+2, niin uän mukaan niit oliski vast ollu 7+0. Se np uä on viikolla 11+2. nii jos se onkin sit sen reilun viikon pienepi, eli viikkoja oliski sit vasta 10+0, niin mitä siellä sit näkyy?? Siis onko käsiä ja jalkoja, näyttääkö se vieläkään yhtään vauvalle yms?

MrsO ja pikkuinen 9+3
 
La 3.1 ja toinen lapsi tulossa , Satakunnan Keskussairaalassa =) Ultra oli tänään... hoitsu sai mut paniikkikohtauksen partaalle just ennen ultraa (mulla oli erittäin vaikea, psyykkisesti, ensimmäinen synnytys ja masennusta on ollut siitä lähtien) tietyillä sanomisillaan liittyen mun ekaan synnytykseen enkä pystynyt katsomaan sitä ultran kuvaa lainkaan :ashamed: Itkin vaan siinä pöydällä ja odotin milloin pääsen pois sieltä. Mies piti kädestä kiinni ja kertoi mitä kuvassa näkyi... kuulemma "papu" katsoi suoraan kameraan ja heilutteli kädellään meille...

Vaikeeta on, mutta yritän parhaani jotta jaksaisin tammikuuhun asti noita hoitajia ja lekureita ja kaikkia tarkistuksia.

MrsO: kyllä meillä kädet ja jalat kuulemma näkyi :whistle:

Piita-75 ja Papu 11+3
 
Tänään käyty eka neuvolassa...

Selvisi ettei kunta tarjoa muita ultraääniä, kuin tuon alkuraskauden ultran, mikä tehtiin tällä viikolla. Lähinnä se syynä, kun ei ole riittävän hyviä ultrauslaitteita. Kuulemma yli 30- vuotiaat lähetetään keskussairaalaan np-ultraan, mutta ei alle 30v. Alle 30- vuotiaille tarjolla kuitenkin halutessa rv 15-16 veriseulonta ja ilmottauduin nyt siihen, sitä ei kuulemma aiemmin voi tehdä. Mutta käsittääkseni niissä on aika usein vääriä positiivisia..

Mietin sitten, että pitäisikö kuitenkin mennä np-ultraan yksityiselle esim? Tuntuu kauhealta, jos vauvaa ei näe enää koko raskausaikana ultralla... :snotty: Vaikka kai ne sitten jatkossakin vovat sillä neuvolan vanhalla ultralla näyttää, jos pyytää, mutta sillä ei kuulemma just mitenkään tarkasti voi esim. tota np:tä kattoa. No onneks luultavasti pääsen keskussairaalaan sitten aikanaan rakenneultraan, kun lähipiirissä pahaa periytyvää sydänvikaa.


~ Pearl ja beibi 9+1

Muoks.
Epistä! Lueskelin taaksenpäin ja täällä tuntuu kaikki pääsevän siihen np-ultraan! |O Vai onko kaikki sitten yli 25v, mikä mulla oli perusteena, etten pääse..?! alle 25-vuotiaillahan on todella pieni riski (1:2000) saada down-lapsi.
 
Tervetuloa Kumikameli ja Piita-75!

Pearl84: Onpa ihme ettei ole np-ultraa eika rakenneultraa. :/ Oulussa oli ennen pelkkä rakenneultra eikä muuta. Tän vuoden alusta on muuttunut niin että on np-ultra eikä muuta. Tuo np-ultrakin on varhaisultran nimellä.

Johjo & pipana 9+3
 
On kyllä TOSI ihme jos ei kumpaankaan ultraan pääse Pearl84 :eek: kyllä meillä onneks pääsee kaikki jotka haluaa niin keskussairaalaan äitipolille ultraan,molempiin np ja rakenne ultraan :) ja ei oo iästä kiinni. itse täytän tässä lähiaikoina 25 mut oon noissa edellisis raskauksissaki käyny molemmat ultrat :) kuulostaa kyllä tosi oudolta ettei pääse kumpaankaan. ihmeellistä miten nuo käytännöt vaihtelee niin paljon paikkakunnittain!

Mrs O mä sain neuvolasta sen dvd:n....joku helistimen tekemä se tais olla. vähän selasin,mut en kattonu tarkemmin. ihan kiva varmaankin :)

mahan kasvusta paljon juteltu....muulla ei viel juurikaan maha oo kasvanu,mut ehkä ainaki näin iltaa kohden pömpöttää reippaammin :whistle:
Ällötystä on ilmassa aika reippaasti,mut en onneks oo joutunu oksentelemaan. eilen illalla kyllä tuntui niin voimakastta etovaa oloa et lähellä oli yyrjöt :x jospa mä kuitenkin säästyn noilta oksenteluilta....en mä sellasia osaa ajatellakkaan. riittää tää ällö olo ihan hyvin :D

jee sain kelaltakin hyviä uutisia....kyselin tosta äitiysrahasta kun meen elokuussa hetkeks töihin. no saan joka tapauksessa saman rahan mitä kahesta edellisestäkin lapsesta,koska nuorempi alle 3v =) tosi kiva oli tuokin tietää. ei tarvi enää sitäkään pähkäillä omassa päässä :D

mut nyt toivottelen kaikille hyvää juhannusta!!! :heart:
 
Heippa kaikille, täällä kotiuduttu Sunny Beachiltä, upee reissu oli :) Nyt vaan niin väsy ettei jaksa lukea teidän viestejä, sorry :ashamed: Huomenna ois mökille lähtö, haluis vaan olla kotona!! Uä-laput oli tullu reissun aikana, eka uä ois 8.7!! Jänskättää.. Hauskaa jussia kaikille..
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Sandrah voi harmi :'( - toivottavasti ei mene vallan juhannus pilalle ja suru valtaa elämää kokonaan. Luin lääkärikirjasta keskenmenoista ja siellä sanottiin ettei sitä pitäisi jäädä turhan kauan suremaan kun sikiössä/alkiossa on alkujaan ollut niin suuria virheitä että luonto vain suojelee sillä tavoin. Näinhän se tietysti on, mutta voin ymmärtää jos tulee suru kun on ensinnäkin kärsinyt kaikista "vaivoista" raskauden myötä ja sitten toiveissa ollut että siitä syntyy elämääkin. Voimia :hug: Olen itsekin menossa tänään ultraan ja jos kaikki ei ole hyvin niin katsotaan millainen suru sitten tulee - en osaa oikein ajatella vielä että ei olisi tulossa mitään tai että on tulossa - vähän järjetöntä mutta kumpikaan ei tunnu nyt uskottavalta :snotty:

Jos kerkeen niin palailen vielä ultran jälkeen kertomaan kuulumisia, nyt pitää alkaa tekemään töitä..

:hug: kaikille!
Niin...Mulla oli kerran aiemminkin vähän samantyyppinen keskenmeno, tosin myöhemmillä viikoilla (12+5) Ja silloin masennuinkin kyllä. Mutta nyt jotenkin osasin tätä odottaa, ja tuli niin aikaisin etten vielä ehtinyt uskoa olevani raskaana. Kyllä tämä tästä... Ja juhannushan nyt menee tietysti pilalle mutta tuleehan niitä vielä... Sun ultrassa toivottavasti kaikki on niinkun pitääkin! :heart:
 
Sandrahille iso :hug: ja voimia, harmi että näin kävi!

On nyt vähän kiire, joten luen jonaintoisena päivänä paremmin kaikkien kuulumiset.


).(: Meillä hajotti ukkonen tietsikan ja tänään vasta saatiin korjattua se kuntoon. Meinannu mulla välillä järki lähteä, kun en tälle enkä muuallekaan koneen äärelle ole päässyt. Miten niin nettiriippuvainen... :ashamed:

Täällä on jakseltu aivan hyvin, viikko sitten keskiviikkona käytiin miehen kanssa yhdessä siellä ensimmäisessä virallisessa neuvolassa. Mies oli aivan haltioissaan, kun näki pikkuisemme ultrassa! :heart: Kaikki oli muutoinkin niinkuin piti ja pissat ym. puhtaat. Myös perusverikokeet otti ja niistä kuulee sitten myöhemmin. Lääkärineuvola onkin sitten seuraava, 10.7.

Kirjoittelen joku päivä paremmin lisää, nyt täytyy rynnätä jo nukkumaan että jaksaa olla juhannuksen ajan töissä! |O

Oikein ihanaa juhannusta teille kaikille!!! =)

- Sirpula ja Pikkuinen rv 10 tasan :heart: -
 
Pahoittelut matkasta pudonneille ja tervetuloa uusille. Kohta ollaan onneksi niin pitkällä, ettei putoajia pitäisi enää ilmestyä. Tietyllä tapaa kun on aika rankkaa lukea näistä keskenmenoista, kun se voisi niin herkästi osua omallekin kohalle.

Oma oloni on pysynyt ennallaan, ehkä aavistuksen parempi olo on nyt ollut. Kiitos kaikille tsemppaajille. Vaikka en ole aina jaksanut kommentoida, niin olen tedät kyllä huomannut :hug:

Miehelle avauduin eilen ja kerroin, etten taida olla valmis tähän vauvaan ja miten se sekoittaa koko meidän elämän ja että se on varmaan vauvanakin ihan hirveä, koska jo nyt näin äidin voimia veroittaa. Mies hämmentyi aikalailla ja sanoi, että kyllä ne tuntemukset sitten muuttuu, kun vauva syntyy ja että hän on ihan varma, että olen tähän valmis.

Katottiin myös eilen tullut KÄTILÖT-ohjelma (ruotsin kanavalta torstaisin klo 22:25) ja siinä oli vähän kipeältä näyttävä synnytys, joka muistutti omaa synnytystäni ja sitä siinä sitten panikoisin, että tuo helvetinmoinen tuska on sitten tammikuussa edessä, johon siihenkin mies rauhoitteli, että olenko ottanut lainkaan huomioon sitä, että seuraava synnytykseni saattaa olla hyvinkin helppo ja kestää vain vaivaiset pari tuntia. No en ole sitä miettinyt noin, mutta en nyt jaksa juuri hyvästä toivoa, kun paskaa näyttää niskaan vaan tippuvan koko ajan.

Häihimme on aikaa tasan 2 viikkoa. Valmistelut ovat auttamattomasti kesken, eikä olotilani anna periksi niitä eteenpäin viedä. Ottaa suunnattomasti päähän, kun jo nyt tiedän, miten ryntään kesken hääjuhlien jatkuvasti vessaan oksentamaan naama punaisena. Kun saisi edes sen yhden päivän oirettomaksi jotta saisin nautittua omista häistäni.

Alkuraskaudesta painoni lähti nousuun, koska podin jatkuvaa nälkää johon tietenkin söin. Nälkä oli niin kovaa, että meinasi parku päästä. Nyt kun mikään ei pysy sisällä, on paino pudonnut tasan tarkkaan lähtölukemiin ja oksentamalla se varmaan tippuu edelleen. Se puolestaan tarkoittaa sitä, että periaatteessa minun pitäisi sittenkin mahtua hääpukuuni. Toinen asia on se, voinko pukua pitää, sillä vatsani on todella arka ja siis pienikin puristus tekee enemmän, kuin pahaa. Minun pitäisi käydä ostamassa joku valkoinen mekko, jonka vaihtaisin vihkimisen jälkeen päälleni, joka olisi vähän miellyttävämpi pitää, mutta toivon siis todella, että saisin astella vihille oikeassa hääpuvussa. Ihan eri lukunsa tulee olemaan se, millä ihmeellä mitään kolttuja ostelen, kun en ole päässyt viikkoon edes ovesta ulos oloni kanssa. Vaikka yritin, niin en päässyt lenkkeilyttämään niitä koiria, vaikka pari päivää sitten täällä niin uhkasin...voimat eivät riittäneet ja koska rotikkamme ei ole niitä ystävällisimpiä, en voi ottaa riskiä, etten sitä pystyisi pitelemään tiukan paikan tullen.

Vauvalle on nyt kaikki isot hankinnat tehty ja mies tuossa manailikin, ettei vauvalle saa ostaa mitän enää ennen kuin se syntyy. Pah...muahan ei kukaan estele :D
Huutiksesta ostettiin pinnasänky, kavereilta saatiin turvakaukalo ja sitteri. Yhdistelmät päätettiin ostaa uutena ja pohdintojen jälkeen päädyin Brio kombiin, jotka ostin musta-lilana.

Hyvää jussia kaikille!

Sef ja masukki 9+2
 
Soitin eilen neuvolaan. Muutin sen np-ultran ja lääkärineuvola-ajan. Ultra olis ollu 30.6. 11+0 ja nyt se on 7.7 eli 12+0. Halusin myöhemmin että näkyis enemmän rakenteesta ku ei ole erikseen rakenneultraa. Ja rakenneultra on yksityisellä kalliinpi ku np. Edellisissä raskauksissa oon käyny np-ultrassa yksityisellä kun rakenneultra on ollut ilmainen. Lääkärineuvola olis ollu 1.7 ja se siirtyi sit 3 viikkoa eteenpäin eli on vasta 22.7. Eka neuvola oli silloin 8+0 ja seuraava siis vasta tuo lääkäri 14+1. Eli ei kauheen tiheään oo neuvolassa käyntiä, mutta ei se haittaa ku on tuo ultra tuossa välissä. En muutenkaan rakasta jatkuvaa neuvolassa ravaamista. Nyt vaan ku ei liikkeet tunnu niin olis kiva kuulla sydänäänet jossain välissä. Voihan sitä sit jos haluaa niin käydä sen verran että sydänäänet kuunnellaan.

Nyt täytyy alkaa pakkaamaan kun lähen lasten kanssa reissuun. Mennään maalle mun sukulaisiin. Siellä on paljon eläimiä ja kokko sytytetään myös. Lammas kuulemma jo teurastettu ja siitä tehdään rosvopaistia. En kyllä tiedä mitä se on mut sitpä se selviää. Lapsille varmasti mukavaa ja miksei itellekki. Mies jää kotiin töihin.

Hyvää juhannusta kaikille!

Johjo & pipana 9+4
 

Yhteistyössä