TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

Varasin ajan ja tuo S-ÄIT-seul ei ole se seulontajuttu. Eipä täälläpäin sellaista kuulemma otetakaan.

Alan kyllä totisesti ihmettelemään miten erilailla asioita hoidetaan eri kaupungeissa. Luulisi edes hieman samoja sääntöjä noudattavan, murrrr...
 
TMK
Heippa kaikille piiiitkästä aikaa :wave:
En ole edes ketjuja ehtinyt lukea, viimeiset 4 vkoa on ollut aikas hullunmyllyä...äitini sai pahan sydäninfarktin ja pelkäsinkin jo menettäväni sekä äidin, että masuasukin, mutta onneksi ei näin käynyt vaan äiti toipuu pikkuhiljaa ja asukkikin on matkassa mukana :saint:
Olen käynyt ekassa neuvolassa pari vkoa sitten ja ei enää sitä muistanutkaan mikä hirveä kyselylitania se eka neuvola onkaan ;)
Mutta eilen vasta meidän elämä mullistui...olin ensimmäisellä lääkärikäynnillä ja siinä sattui olemaan ultrakin sopivasti paikalla niin lääkräi kysyi, että haluanko ultran. No mikä jottei, kun se siinä nyt oli, olisihan kiva nähdä pieni tyyppi siellä.
En tiedä olisinko itkenyt vai nauranut, mutta sellaista tunnetta en kokonut kun 2 edellisen kanssa ekassa ultrassa...nimittäin nyt kuvassa heiluttelikin käsiään KAKSI pientä tyyppiä!!!!! Siis apua minä odotan KAKSOSIA :heart: :heart:
MEillä isäntä otti tiedon varmaan vähemmän järkyttyneenä kuin minä, joskin molemmat ollaan tosi onnellisia, mutta nyt meille tuleekin sitten 3. JA 4. lapsi :)
Aikas jännää on, kun vieläkään ei oikein ymmärrä että mieletön onni ja ilo muuttuikin tuplaksi =)
Hyvää Juhannuksen odotusta kaikille!!!
Terkuin Taina ja mahatyypit 10+2 :)
 
Anmaria79
Taitaa olla tuo seulajuttu aika uusi ja siksi ei varmaan vielä ympäri maata käytössä. Mun kaveri sai just toukokuussa vauvan Espoossa eikä hänellä ollut tehty tuota seulaa, joka nyt ainakin Espoossa kaikille tarjotaan.

Outoa kyllä, että eri kunnilla on tosi erilaisia käytäntöjä ylipäänsä raskauden seurannan suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja TeeBird:
Varasin ajan ja tuo S-ÄIT-seul ei ole se seulontajuttu. Eipä täälläpäin sellaista kuulemma otetakaan.

Alan kyllä totisesti ihmettelemään miten erilailla asioita hoidetaan eri kaupungeissa. Luulisi edes hieman samoja sääntöjä noudattavan, murrrr...
 
Wohoo TMK - :flower: :flower: :hug: tuplasti vain onnea! :heart:
Mua jänskättää se ultra ihan hitsisti, toivon että löytyisi yksi kipale sykkiviä :heart: masusta. Olen meinannut pitäytyä yhdessä mukelossa joten kaksi olisi melkoinen pommi :LOL:
Vaan jos tulisi niin mikäs siinä, suunnitelmiin tulisi vain muutos :kieh:
Jeh, selkää (tai pakaraa paremminkin) juilii ja ottaa työt päähän - eli melkein normaali tila :LOL:
 
runttipulla: Mä oon kanssa niin kyrpiintyny töissä, että huhheijaa.. tää mun raskaus- uutinenkin oli levinny siellä ihan mukavasti, kun kerroin parille tyypille ennen lomaa! Onhan nää tietysti mukavia juttuja, mutta kun kuitenkin niin alkuvaiheessa, ni en ois ihan vielä koko maailmalle halunnut toitottaa.. noh, nytpä tän tietää sitten melki kaikki.:( Mulla kanssa on iskias- tyyppistä kipua selässä, mutta eihän ne sitä työterveyshuollossa tämän ikäiseltä ota tosissaan.

Kaikenlisäks tänään sattui just olemaan terveystarkastus ja valittelin terkkarille tätä kaameaa 3 viikkoa kestänyttä 24/7 väsymystä... no tokaisi vaan, että koitahan jaksaa, kyllä se varmaan jossain vaiheessa siitä helpottaa, se kuuluu asiaan! Olen siis vanhustyössä ja ensikin viikolla olisi 7 työvuoroa, että ei ihan kevyimmästä päästä ole muutenkaan tämä homma, saati sitten nyt. Ja kertaakaan koko 3 vuoden aikana en ole joutunut s-lomaa hakemaan, enkä sitä nytkään näköjään saa vaikka ehkäpä haluaisinkin. Ei ees mittaillu verenpaineita, eikä labralähetteitä tai mitään. Sanoi vaan, että onneksi sinulla ei sentään pahoinvointia ole!! No eipä tää zombinakaan kulkeminen silmät ristissä, selkä paskana kovin mukavaa ole. Noh ylihuomenna olis eka neuvola, että toivottavasti ne siellä edes ottavat Hb:n tai jotain..

Ja tiedän kyllä, että raskaus ei ole sairaus, mutta silti ketuttaa.... |O

~ Pearl 8+6
 
Tuttiritari ainakin viime kerralla pääsin ultraan sinne missä synnyttäisinkin, vaikka en kyseiseen sairaalaan kuulunutkaan, joten toivon että tällä kertaa sama juttu!

Sef :LOL: vaikuttaa aivan ihanilta nuo teidän koirat!! Teillä tuskin tulee olemaan mitään ongelmia kun on noin hyvin koulutetut koirat! No tuo munkin koira on todella rauhallinen nykyään kun tuota ikää jo on, eikä pääse edes sohvalle tai sängylle, eli siitä ei tule ongelmia, mutta voin kuvitella sen katseen välillä...muutama tuttu kun on pienten lasten kanssa käynyt kylässä niin koirallani on todella kärsivä ilme :LOL: , noh, josko se sitten jossain vaiheessa tottuu!!

TMK onnea tuplaodotuksesta!!!! :heart: :heart:
 
TMK onnea tuplasti :heart: :heart: .
Pearl mä oon pari viikkoa saikulla justiinsa väsymyksen ja ketutuksen vuoksi. Varaa aika neuvolan omalle lääkärille ja neuvottele asiasta hänen kanssaan. Mä oon hoitsu ja töissä raskaalla osastolla, ottivat kyllä neuvolassa mut ihan tosissaan. Juttele kun meet neuvolaan, jos terkka ei ota tosissaan, vaadi päästä lääkärille.
Mulla on pojalle nimi valmiina (pitäisköhän neuvotella miehen kanssa asiasta), tytölle on vaikeempi keksiä.
 
Joo, tuntuupa et nää eri kuntien ultrat yms raskauteen liittyvät testit vaihtelee kovasti. Mulla oli pe eka neuvola ja siellä mulle sanottiin heti, että jos haluan osallistua trisomia-verikokeeseen (Downin syndrooman tutkimus) niin tulee mennä ultraan samoihin aikoihin... ja mä kun ymmärsin aiemmin niin, että kun olin käynyt yksityisellä ultrassa niin se riittäisi ja pääsisin nyt vain verikokeelle ja ultraan sitte vaikka parin viikon päästä... No, mulla tehtiin kumminkin siis tänään np-ultra (rv 10+2) ja otettiin verikoe trisomia-tutkimukseen. Niskaturvotus oli ilmeisesti ihan sallituissa määrissä. Sitä vaan mietin, että kun asuin pääkaupungissa niin siellä ei otettu tätä trisomia-verikoetta vaan tehtiin np-ultra ja olenkohan käsittänyt ihan väärin, että näissä molemmissa etsitään mm. Downin syndroomaa.... siis ovatko nämä tutkimukset vähän niinkuin päällikkäisiä...??
No, rakenneultraan meinaan joka tapauksessa vielä mennä ja jos rahatilanne antaa periksi niin myös 4 D-ultraan. 4 D:ssä pystyttiin tutkimaan rakenteita (mm.sydämen) tosi tarkkaan. Juttelin tuossa juuri yhden sydänpotilaan äidin kanssa ja äiti sanoi, että vauvalla on jo syntymästään ollut rakenteellinen sydänvika. Eivät olleet käyneet 4 D:ssä raskausaikana, mutta ilmeisesti tämä olisi pystytty siinä toteamaan. En kyllä tiedä mitä sitten olisi silloin tehty... ja muutenkin, onhan se selvä, että kaikki maailman tutkimukset olisi aina ihana tehdä, mutta kun ovat kovasti kalliita ja tämäkin viestini on ehkä hieman kauhua lietsova. Kyllä mä uskon, että vauvojen terveyttä pystytään suomalaisessa terveydenhuollossa ihan hyvin kontrolloimaan. Se on vaan totta, että olisi ihana päästä aina ultraan kun haluaisi.
Tsemppiä kaikille odotukseen! Toivottavasti np-ultrat menee kaikilla hyvin!
 
Tervehdys :wave:

TMK:lle onnittelut tuplayllätyksestä :flower: Se on aika mullistava uutinen kun kohdalle sattuuu, minulla tuosta uutisesta on jo 9 vuotta...

Tänään saapui odotettu kutsu sinne np-ultraan joka on ensiviikon torstaina, silloinonkin viikkoja tasan 12.. Tähän downin syndrooman riskiseulontaan kuuluva verikoehan minulta otettiin jo viime viikon maanantaina. Seuraava neuvola on vasta 17.7 kun viikkoja on se 15, silloin otetaan se verikoe siihen AFP:n määritykseen (tutkitaan siis vatsanpeitteiden sulkeutumista..muistaakseni se oli jotain tällaista :ashamed: ) joka on siis osa tarjolla olevia tutkimuksia/ seulontoja..

Joku mainitsi masennuksesta..Täytyy sanoa että pahoinvointi ja väsymys vetää helposti mielen matalaksi. Itsestäni olen huomannut ettei jaksa innostua mistään ja mielellään sitä vaan on tekemättä mitään ihmeempiä..Välillä en jaksa edes vastata ystävien puheluihin, kun ei vaan jaksa esittää reipasta. Me kun olemme ajatelleet että kerromme raskaudesta vasta rakenneultran jälkeen sukulaisille ja noille meidän kaksosille. Eipä tässä mitään erityistä syytä ole kertoa mahdollisimman pian kaikille, kun edellisen raskauden aikana osan suhtautuminen oli todella nuivaa.. Tahtoo iso osa sukulaisista olla sitä mieltä että eikös kolmessa olisi ollut riittävästi, neljäs oli jo jotain kamalaa ja tämä viides on siis jo täysi katastrofi...Mutta antaa heidän pitää ajatuksensa, meidän oma asiahan lapsiluku kuitenkin on :D

Mutta hyvää illanjatkoa kaikille!!
 
Hei! Jotkut kyselivät iskias vaivasta. Minulla on jatkuvaa alaselkäkipua, ollut tosin jo ennen raskautta. Sitä voi sanoa krooniseksi, kun on kestänyt jo ainakin pari vuotta. Istuminen tuskaa, muuten elämä onistuu jotenkin. Kannattaa lääkärille jutella vaivoista jo ajoissa, ettei pääse kroonistumaan. Joku puhui myös ettei iän puolesta oteta tosissaan. Oon huomannu samaa aluksi, mutta sitkeästi täytyy valittaa. Hoito onkin sitten ongelmallisempaa: sopivassa suhteessa lepoa ja liikuntaa, särkylääkkeistä vain paracetamol raskausaikana, vältettää turhaa istumista jne. Sepä onkin sitten helpommin sanottu kuin tehty, jos töissä joutuu istumaan. Well, sairasloma parempi kuin pilata terveys töissä. Tosin sairaslomaakin vain lyhyissä pätkissä, ettei pääse passivoitumaan... Tää oli vähän paasausta, mutta muutaman vuoden kipukokemuksella :/ Huom. harvemmalla kipu kroonistuu, jos hoitaa ajoissa!
Asiasta toiseen: oksennuksessani on ollut verta... onkohan vakavaa?! Voi olla, että kun olen paljon jo oksentanut, niin joku verisuoni katkennut tai jotain ruokatorvessa/ hapot poltellu sitä, who knows... toivottavasti ei oo vakavaa. Aina jotain ihanaa :headwall: Mä meinasin mennä jo huomenna verikokeisiin, joihin mulla on lähete. Huomenna viikot vasta 8+5, riittääköhän? Ensi viikolla en ole kotona ja heinäkuukin on reissaamista... Viimeinen päivä tosiaan on jo np-ultra, et mulla on viikot sit vasta 10+5 tai jotain sinne päin. No, neuvolassa oli puhetta siitä, et saattaa olla että olenkin raskautunut jo aiemmin, joten "siltä varalta" aikaiset ajat.. Kunhan ei oo liian aikaiset...
 
Ihan pikaa vaan: Jonna-75, meidän laspsen sydänvikaa (sydänvikoja oikeastaan) ei huomattu 4d-ultrassa... Vaikka mekin mentiin just vähän se mielessä, että varmemmin näkee mahdolliset rakenneviat. Ihan terveen sydämen paperit sai, vaikka syntymän jälkeen löytyikin sitten isoa ja pientä vikaa... :( Mennään kyllä tässäkin odotuksessa 4d-ultraan, mutta tällä kertaa aion sanoa, että jos se sydän sitten ultrattaisiin extratarkasti ;)

Ja noiden tutkimusten päällekkäisyydestä: verikoe+ultra antaa yhdessä varmemman tuloksen, kuin pelkkä ultra. Pelkkä verikoe paljastaa muistaakseni vain noin 30% ongelmatapauksista, ja pelkkä ultra kai jotain 60??? (korjatkaa, jos joku tietää paremmin) kieppeille. Mutta yhdessä niiden varmuus nousee kai jo korkeammalle, en vaan yhtään muista tarkkoja lukuja.
 
Moi kaikille. Ihana kuulla teidän onnistuneista ultra- ja neuvolakuulumisista. Lukiessani juttujanne, jäi ihmettyttämään mua kans tämä eri kunnissa vallitseva erilainen käytäntö asioiden suhteen. Itse varasin tänään np-ultraan ajan, niin täti sanoi, että sitä ei voi ottaa kuin vasta kun on 12+0 viikkoa täynnä. Eli siis 12-14 viikoilla. Että jännä, jos täällä joku menee jo 10+ viikoilla..? Ja mulle ei puhuttu mitään tollasesta trisomia-verikokeesta..otetaankohan se sitten siellä ultran yhteydessä, vai onko vaan taas jonkun kunnan oma juttu? Mä sain ajan siihen np-ultraan vasta rv 13+2.
Mullakin muuten la vaihtui 17.1.
 
Iltaa kaikille!

Mukava lueskella muiden kuulumisia. Pari pvää on menny etten olekaan täällä käyny ja heti olikin kolme sivua luettavaa :LOL:

Meillä oli ne pojan synttäri juhlat. Ne menikin yllättävän hyvin, mutta ainoo miinus oli ettei herkuista oikein voinu nauttia pahoinvoinnin takia...

Täällä kans maha näkyy jo selvästi! Pitäis ihan kuva ottaa... Oon aina ollu hirmu hoikka, hieman alipainoinen ja sit mulla taitaa tuo kohtu olla eteenpäin kallellaan. Tosi huvittavaa kumminkin kun viikkoja on vasta niin vähän ja maha onki sit siihen nähen niin iso...

En tiedä millon kerron asiasta töissä, voi tietty olla et pomo jo tietää, koska toinen pomo, joka on äitiyslomalla, tuli neuvolassa vastaan. Se kans näki mut kun tulin UÄstä kuvan kera ulos... voi siis olla et se on juorunnu toiselle pomolle...

Onko muilla ollu maha kipeä? Siis sillai jännästi nipistelly alamahaa? Mulla nimittäin on melkein joka ilta... Ei ole edellisillä kerroilla moista kipua tässä vaiheessa ollu niin siksi mietityttää mitä tämä sit on...?

Sain eilen siskolta vaunut joita se ei oo omalla muksullaan juuri käyttäny. Ajattelin myydä noi mitkä meillä jo on, koska ne siskon antamat on paremmat enkä kahilla vaunuilla mitään tee. Kummiski, poika sit alkoi utelee mitkä ne vaunut on ja kenelle ne on. Siinä sit koita selittää jotain kun ei nuo pikkuihmiset vielä raskaudesta tiedä :)

MrsO ja rv 9+1
 
mymmyryy: Oon kanssa hoitsu ja tosi raskaalla vanhusten os:lla töissä. Joo, täytyy kyllä tästä väsymyksestä puhua sitten neuvolassa... siellä varmaan kuitenkin ottavat tosissaan ja varmaan ainakin ottavat hb:n, jos ei muuta. Kyllähän tää väsymys tosiaan kuuluu asiaan, mutta kun tuntuu, että ei tahdo mitään jaksaa. :/

haidi84: Mä epäilen, että tää mun iskias on jotain "valeiskiasta" tai jotain! Eli oisko mulla sitten toinen jalka esim. lyhyempi, kun toinen tms. Kun mulla tulee alaselkä tosta vas. kankun päältä kipeeks töitä tehdessä ja lähinnä mun työ on just kovasti jalkojen päällä olemista, eikä juurikaan istumista. Sitten kun se oikeen kipeytyy, ni tuntuu että jalka lähtee alta.

Mrs O: Mulla on ihan viime päivinä jostain navan seutuvilta välillä vihlonut/"repinyt", mutta ei pahemmin. Luin jostain, että just näihin aikoihin kohtu alkaa kunnolla kasvaa ja liittyy siihen:)

Mua kyllä ottaa pannuun, kun tosi moni tästä mun raskaudesta tietää töissä.. vaikka oma vikahan se on, kun menin kellekään sitä ensin ite sanomaan. Hauska sinänsä, kun sain sitten heti selville, kuka sitä oli lörpötelly eteenpäin mun loman aikana.. kun en kertonu kun parille ihmiselle. Siis meillä töissä n. 30 henk. yhteensä. Vähän tekis mieli mennä antamaan palautetta tälle kyseiselle tyypille!:kieh: No onneks nähtiin eilen siellä ultrassa, että on masussa jotain elämää. :heart:
 
Tuizu: Kiitos paljon :)

Nyt kerkeän kirjottamaan vähän enemmän kun sain pojat nukkumaan :)

Tosiaan kävin tänään neuvolassa ja mukava nuori nainen oli siellä vastassa.
Otimme uä kuvan ja siellä näkyi yksi pieni ihmisenalku. Sydän löi ja liikettäkin oli havaittavissa. Paljon lappuja sekä esitteitä sain mukaani.

Jännä miten sitä unohtaakaan neljässä vuodessa asioita..
Tuntuu aivan kun ensimmäistä kertaa olisi neuvolassa ollut. :LOL:

Seuraava neuvola-aika on sitten kk päästä ja se on lääkärille.

Vitsi miten aika tuntuu menevän nopeasti.. Vasta hetki sitten istuin vessassa testi kädessä ja ihmettelin siihen ilmestyviä viivoja. B)
ja vasta kun tänään sain kouraani kuvan pikkuisesta masussani niin sitä tajusi että kyllä siellä oikeasti on elämää vaikka välillä epäusko on vallannut mielen ja on alkanu päässään kuvitella pahinta... Eli saan vihdoin huokaista. ;)

Mrs O: Itsellänikin on ollut nuita vihlasuja ja välillä aika pahojakin kipuja alavatsassa (Varsinkin kun yskii) mutta neuvolassa sanottiin että ne kuuluu asiaan ja on ihan normaalia. Masu se siellä vaan pullistuu. ;)

Hyvää yötä kaikille!

Hennuliinizu ja Masuasukki 9+3
 
Eilen kävimme np ultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. Yksi virkeä vauva siellä heilutteli käsiään. Oli ihanaa nähdä vauva liikkeessä, jotenkin nyt tuntuu todellisemmalta. Laskettu aika muuttui 31.12.08. Mutta jos sopii niin kirjoittelen tänne tammikuisiin? Ja mun iän voi myös päivittää eli 31 v.

Mutta nyt vaipan vaihtoon ja puuron keittoon.

mei ja piiperö 12+0
 
Hep!
Lukaisin (olikohan helistin.fi tai vau.fi) noista raskaus viikko viikolta ja siellä mainittiin, että iskias-tyyppinen alaselkäjomotus liittyy hormonimuutoksiin ja on normaalia viikolla 10. No, kai tämä on sitten sitä :|
Aika moni on jo miettinu nimiä, itse en ole vielä uskaltautunut, kun en oikeasti oikein vieläkään usko että mahassa joku kasvaisi ja eläisi :LOL: Uskonpuutetta, onneksi huomenna on se ultra niin jospa siellä sitten saisi vahvistusta.

Mä en ole saikkua töistä ajatellut vaikka täällä tuntuu että joka päivä :headwall: :headwall: hakkaakin päätä seinään, mutta koska työt ei ole mitenkään raskaita niin joutaahan täällä olemaan. Ainoa vaan etten mun alaisillekin ole jaksanut olla mitenkään innostava tai mukava vaan lähinnä raahaudun omaan huoneeseeni ja teen pakolliset työt ja raahaudun kotiin nukkumaan :LOL: Vaikken ole täällä mitään kertonut, niin voisin kuvitella että ihmiset ihmettelee kun normaalisti olen melkoinen energiapaketti... :kieh: En ole tässä kuussa jaksanu pitää edes viikkopalavereita, ensi viikolle sentään ilmotin että on kk-palis. Jospa sitä lepäilis juhannuksena... tosin mies kyseli anopilta että tullaanko juhannukseksi talkoohommiin mökille. Saa kyllä talkoilla ihan rauhassa, viimeks tehtiin ympäripyöreitä päiviä joten nyt mä kyllä vaan olen ja nukun ja syön :snotty: :whistle: Duunatkoon muut töitä :LOL:

Tää on jännä juttu, miten kaikki tuntuu että kiertää oman navan ympärillä - olen normaalisti kova harrastamaan liikuntaa, opiskelemaan ja tekemään töitä ihan kympillä. Nyt ei kiinnosta mikään muu kuin oma napa ja lähinnä nukkuminen ja syöminen. Hassua :LOL:

Jep, nyt jatkan töitä ja koitan jaksaa pysyä hereillä iltapäivään, että pääsee kotiin nukkumaan.
 
hei kaikki.
mun on pakko heittää lusikkani soppaanne.
Kirjoittelen jo tuolla helmikuisissa, mutta koska LA tarkentuu vasta ensi viikon pe, saanen tulla kirjoittelemaan tännekin. Kys on täällä näköjään tosiiii hyvin edustettuna, joten sinne mäkin sit pääsen ;)
Eli täällä vielä 2kk ajan 25 vuotias, jo kahden pikkutytön äiti 11/03,11/05 Kuopiosta. Sain km 3/08 ja nyt uudestaan onnellisesti (jos pahoinvointia ei lasketa) raskaana. Laskurin mukaan LA 30.1.2009, mutta itse veikkaan viikkoa myöhempää aikataulua, joka siis selviää reilun viikon päästä yksityisellä ultrassa.
Onnea ja jaksamista kaikille :D
 
Hei taas kaikille!

Vielä pitäs pari päivää jaksaa töissä ja sit ois juhannuksen yli vapaat. Huomenna olisi tarkoitus mennä antamaan kaikki mahdolliset näytteet labraan, eihän noita tarttunut kuin neljä eri lappua neuvolasta mukaan. Ultra mulla 2.7 ja ennen sitä on neuvolalääkäri. Mulla on silloin kasassa viikkoja 12+0/3, ehkä tuohonkin asiaan tulee sitten selvyys.

Mun oli aivan pakko taas selailla vaunun valmistajien sivuilla ja ihania vaaleanpunaisia hökötyksiä katselin. Mulla on taas tyttöfiilis päällä, vaikka mies kyllä tulevaa jääkiekkoilijaa toivookin...

Nimet on olleet meillä jo tiedossa ennen kuin tiesin olevani raskaana :whistle: Meillä halutaan vaan pitää nimen kirjaimien lukumäärä samana ja tietysti nimet on vielä harvinaisia. Katotaas parin vuoden päästä...

Mut nyt takaisin turistien pariin.

Aminohappo ja Kuutti 10+3 (muoks* tää ei sit muista ikinä näitä oikein)
 
Joku kyseli pahoinvoinnista ja täällä alkaa nyt ihmeen kaupalla olo helpottua. Ihanaa.
Tosin nyt olen muuten kipeä. Esikoisella on silmätulehtunut ja tietenkin se tarttui minuun.
Samaan aikaan on myös nuhaa ja kauheeta räkätautia. :(
Kurkku on kauhean kipeä eikä aamulla meinaa suusta tulla mitään ulos sanoja siis. :LOL:

Me käytiin jo eilen juhannusostoksilla ja nyt on kaikki valmiina. Lähdetään maalle minun vanhempieni luokse. Ostin itselleni pari alkoholitonta olutta ja siideriä. Saa nähdä huomaako niistä kukaan mitään. :kieh: Tosin voisin myös vedota että olen kipeä. Tai antibiottikuuri päällä poskiontelotulehdukseen. Olisiko se liian pahaa valehtelua??

Ollaan suunniteltu et juhannuksen jälkeisenä vkon loppuna kerrottas, ku ollaan ultrassakin sit käyty. Jännittää tuo ens viikon ultra ihan kauheasti. Jotenkin en vielä uskalla toivoa tai ajatella et kaikki on kunnossa ennenkuin ultrassa näkee varmasti. :heart:

10+6 eli huomenna alkaa jo 12 viikko. :eek:
 
TMK:lle superonnittelut tuplailosta :heart:

Jee, mulla on pari päivää ollut jo parempaa pahoinvoinnin suhteen. Puolenpäivän jälkeen tulee aina armoton väsymys, eikä millään jaksaisi olla töissä päivän loppuun saakka ;) mutta täällä sitä vaan kökitään...no enää ensi viikko töitä ja sitten 5vk lomaa :whistle: B)

Andie ja luumu 8+3
 
Tasku Venus
Joo täälläkin tosiaan alkaa jo se kaikkein pahin pahoinvointi jo hellittää. Ainakin näillä näkymin, aina välillä sitä joutuu ehkä oksentamaan mutta ihan koko päivää ei välttämättä ole paha olo. Mulla on muuten kans nyt viime päivinä tullut sitä alaselän kipuilua, ihmettelin vähän kun ei ennen ole sellasia ollut, mutta sehän selittää jos se tosiaan johtuis hormooneista. Mulla on ultra ensi viikon tiistaina, kyllä pelottaa ja jännittää miten käy. En tiedä miten selviän jos tuleekin huonoja uutisia...
Niin ja nyt rv 10+2
 

Yhteistyössä