?? TAMMIKUU 2008 ??

vieläkö mahtuu mukaan? :wave:

Laskettu aika mulla on 23.1, tai mun laskujen mukaan pitäisi olla :whistle: ja toinen lapsi tulossa. En ole varma vielä sairaalasta, esikoinen syntyi tammisaaressa ja mieheni ehdotti jos mentäis taas sinne mutta mä en tiiä vielä. No kyllä sitä ehtii miettiä :)
Väsyttää ihan hirveästi koko ajan ja oksettaa mutta muuten olo on ollut ihan hyvä :)

Tiedättekö muuten miten kannattaa toimia jos haluaa section? Pitääkö sitä mainita jo neuvolassa vai soitanko itse sairaalaan?
Viime synnytys päätyi hätäsectioon koska poika ei mahtunut ulos, hän oli syntyessään 4940g ja 54cm (painoarvio oli 3,5kg) ja sen lisäksi mulla on vielä ahdas lantio. Lääkäri sanoi että pieni vauva mahtuis varmaan ja jos haluan joskus synnyttää alateitse synnytys pitää käynnistää aikaisin nii että vauva on varmasti pieni mutta en halua ottaa riskejä vaan haluan mielummin section.


Säästis rv5 tai jotain :D
 
Täällä olisi kanssa yksi uusi ensimmäistään odottava! :wave:

Ikää on jo kolmekymmentä ja asuinpaikkana Hämeenlinna. Äitienpäivänä testasin laskettu aika olisi alustavasti 31.12.2007 mutta minulla on aika epäsäännöllinen kierto, joten tammikuuta kyllä veikkaisin. Maanantaina on edessä ensimmäinen neuvola, joten silloin selviää varmasti/toivottavasti enemmän.

Raskaus on ollut todella oireeton lukuun ottamatta armotonta palelua, joka olikin minulle selvin merkki tehdä testi. Muoks. Oireina on myös jatkuva itkeskely. Alkaa miestä jo huvittamaan, kun saatan itkeä vaikka Simpsoneita. Viikot 4-6 tiputtelin ruskeaa pientä tuhrua, jonka jälkeen tein testin. Tiputtelu taukosi kunnes eilen illalla vessassa käynnin yhteydessä havaitsin veristä vuotoa. Järkyttynein mielin menin nukkumaan ja aamuyö menikin sängyssä pyöriessä. Onneksi aamulla tuli vain aikaisemmalta ajalta tuttua ruskeaa. Jännitys on kuitenkin suuri ja odottelen malttamattomana maanantaita. Alavatsassa on myös samanlainen tunne/nipistely kuin ennen kuukautisia. Ja jos en olisi raskaana, niin näinä päivinä pitäisi kuulkautisten alkaakin. Ja minä tietenkin lietson pelkoani lukemalla netistä muiden ei niin positiivisia kokemuksia.

Aikasemmin en ole edes tajunnut, kuinka kiintynyt tuohon masuasukkiin voi olla jo heti ensimmäisistä viikoista lähtien. Iso :hug: siis kaikille, jotka ovat kokeneet keskenmenon. Ikävältä se tuntuisi, oli viikkoja 5 tai 15.

Hetken olen jo seurannut näitä keskusteluja ja nyt oli pakko kirjoittaa ja liittyä tähän joukkoon, vaikka tulevaisuus jännittääkin. Katsotaan mitä ultrassa myöhemmin sanotaan sen lasketun ajan suhteen, josko vaikka tipahtaisin joulukuisiin.

Heippa kaikille!<br><br>
 
Hei!

Minäkin taidan uskaltaa ilmoittautua tänne, jos vaan mukaan mahtuu. :wave:

Tein testin maantantaina, ja la olisi ilmeisesti 27.1. Toista tässä odotellaan :) .

Noppi Mäkin olin esikoista odottaessani Kättärillä, ja nyt mietin Naistenklinikkaa samoista syistä kuin sinäkin. Mulla oli ennenaikaisia supistuksia, joiden vuoksi jouduin osastolle makaamaan. Mua kyllä kait hoidettiin Kättärillä ihan hyvin, mutta jotenkin vaan tuntuisi nyt turvallisemmalta mennä Naistenklinikalle. Jos taas joutuu osastolle niin siellä olisi ehkä muitakin samassa tilanteessa, kun tuolla Kättärillä kaikki muut olivat loppumetreillä ja odottivat synnytyksen käynnistymistä ja minä yksin toivoin päinvastaista. Onneksi lepo ja lääkitys kuitenkin auttoivat eikä esikkomme syntynyt kuin vajaan kuukauden etuajassa. Saatiinko sun supistukset kuriin?

Moi Afu82 ! Seurasin sua sitten tuolla kuumeilupuolelta ;)
 
voisimpa minäkin tähän joukkoon liittyä. vähän pelottaa, jos jokin meneekin vikaan, mutta yritän jättää ne ajatukset taka alalle. elikkäs toinen lapsi ois meillekin tulossa ja la olis tuolla 27.01.2008, ja sitä päivämäärää nyt sitten odotetaan tulevaksi... noo se tulee ajallaan. synnytys sairaala olis HYS, jossa esikoinenkin tuli.

varasin eilen ajan varhaisraskauden ultraan ja se olis sitten 08.06.2007, jolloin viikkoja kasassa 6+5. luulen että mieli rauhottuu kun näkee ekan kerran pikkusen ultrassa...

ootteko muut käyny alku ultrassa, millä viikoilla??? mulle sanottiin kun varasin aikaa et noillaviikoilla pitäis jo sykkeen näkyy, mikäli viikot pitää paikkansa. sitä odotellessa kädet ristissä, että kaikki menee hyvin loppuun asti. toivotaan sitä meille kaikille täällä.

pahoittelut munkin puolesta niille, jotka on joutunu jättämään haaveet tammivauvvasta km takia. saatte sympatiat täältä!


meimei rv 4+4
 
Torstaita!

Tervetuloa uusille vaikka itsekkin suht sellainen olen ;) sonja mun supistukset saatiin tosi hyvin kuriin poistamalla työstressi ja antamalla levätä silloin kun siltä tuntuu, eli sairaslomalla.
Thank God en joutunut vuodelepoon! Mä olen niin kova muutenni sinkoilemaan paikasta toiseen, että varmaan olisin maannut sitten antennilla :LOL:

Neuvolan olenkin jo saanut aikaseksi varata, nyt vaan pitäis varata vielä se alku-ultra... Esikoisesta kävin mehiläisessä, missäs muut ovat käyneet? Esikoisesta käytiin myös vilkaisemassa 4d ultra femedassa ja tästäkin olisi tarkoitus jos niille viikoille päästään ja toivottavasti päästään.

Kokoajan koitan bongata kauheesti lisää oireita ja oikein toivon, että saisin asua pää pöntössä - sehän tarkoittaa pienempää km riskiä.
Onneksi siis huono olo välillä nostaan päätään ja tissit kipeytymässä lisää. Tuo menkkamainen jomotus vaan häiritsee takaraivossa, kauhean tuntusta! Välillä mietin, että otan särkylääkkeen, mutta kai nuo pitäis tuntea jos tulee km tms...

:D :'( :D :'(
 
Ei oo tullu vähää aikaa kirjotettua mitään, vaikka päivittäin käyn lukemassa kuulumisia..

Pahoittelut km saaneille.

Tänään oli varhaisultrassa iloinen yllätys, 2 pikku sykettä näkyi :heart: :heart:. Innolla jään odottelee, josko löytyisi muitakin kaksosten odottajia.

 
moro, noppi, olitiinkin samassa plussa ketjussa tuolla haaveilijoitten puolella, toivotaan että menee molemmilla hyvin tämä raskaus. ei mullakaan oo hirveesti oireita, ne menkkamaiset jomotukset jäi tossa vähän ennen menkkojen arvioituu alkamisaikaa pois, nyt on välillä pyörryttäny ja joskus tuntemuksia alavattalla. rintojenkin kipuilu on jääny, mutta niin tais olla viime raskaudessakin. pahoinvointi, mikä oli mulla viimeks ainakin tosi lievää, alko vasta jossain kuudennen viikon aikoihin... kai se sieltä tulee!!

ainii siis se miks aloin kirjottelemaan niin, siis oon menossa just sinne femedaan alku ultraan.
 
pocahontas82 , vautsi teille tulee tupla paketti onnea, onnea!!! miten on onko sitä suvussa, vai oliko täys ylläri???? eiks se niin menny että naisen puolelta periytyy toi kaksosten mahollisuus????? sithän kuitenkin on niitä joilla se on ihan "ei periytyvää" eli sattuman kauppaa????


 
pikkupeikko pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 14:40 pocahontas82 kirjoitti:
Ei oo tullu vähää aikaa kirjotettua mitään, vaikka päivittäin käyn lukemassa kuulumisia..

Pahoittelut km saaneille.

Tänään oli varhaisultrassa iloinen yllätys, 2 pikku sykettä näkyi :heart: :heart:. Innolla jään odottelee, josko löytyisi muitakin kaksosten odottajia.
vautsi ja kovasti onnea tupla paketista... :flower: :heart:

itse rupesin katselee neuvola korttia et täti on laittanu sinne et eilen olis ollu 6+5 viikot ja ite oon sitä mieltä et tänään on vasta tuo... hmm... pysyttelen kuitenkin ihan omassa laskussani, kun on kuitenkin vain päivästä kyse... selviää varmaa enempi maanantaina sit ultrassa... meillä ei kaksosia o kummankaa puolen suvussa, eli ei niitä ilmeisesti meillä tarvitse yllätyksenä ultrassa löytää... :D itsellä ei meinaan selkö sitä kestäisikään,hyvä jos yhden, sanoivat neuvolasa eilen et ei paljon painoa tarvitsisi hankkia jos haluaa liikkua vielä loppu raskaudessa... normaali painoinen olen ja lyhyt,ja ruoka ruvennu nyt maistuu et hmm.. :ashamed:
 
yksoikeestimusta
eilen oli eka neuvola ja tänään viikkoja tasan 8.

Neuvolasta sain vau'kirjan odotuskirjasen, jossa on tilaa päiväkirjamerkinnöille, joka viikolle, oli ihan kiva kirja, viime raskaudesta onkin lippusia ja lappusia jäljellä, ja samoja ei enää annettukaan. Varattiin aika varhaisultraan, koska en halua mennä niskaturvotusultraan, turussa tällä hetkellä sitä tekee vaan yks mieslääkäri jolla olin viimeksi ja uudestaan en samalle mene :\| Nyt pääsen tutulle naiskätilölle.
Ultra on 4.6 ja seuraava neuvola sitten joskus kesäkuun loppupuolella. Silloin varataan aika rakenneultraan. Labraan pitäisi ensi viikon alussa mennä, koska Hb ongelmia oli viime raskaudessa ja nyt otetaan taas perusverenkuva. Ihan hyvää kuuluu noin muuten, koulua viikko jäljellä ja väsyttää, mutta ruoka maistuu ihan hyvin ja iltaisin turvottaa vatsaa...

Onnea pocahontas tuplaodotuksesta!

 
yksoikeestimusta
mun piti vielä lisätä että sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta ei ainakaan vielä kuulunut, viikkoja kun oli 7+6, mutta lähinnä siltä varalta kuunneltiin että raskaus olisi pidemmällä kuin luultu
 
Tervetuloa uudet!!!!!! :D

Pocahontas82: Voi mikä uutinen!!!! Ihanaa!!!!! :D :heart:

Itse kyllä vähän toivon, että yksi vain olis kun on tosiaan tuo esikoinenkin vielä niin pieni.

Ensimmäinen oksu lensi tänään. Heti ruoan päälle päivällä... :x .

Ja nyt päivittelemään listaa. :wave:

Lellu rv7+5
 
Hei kaikille! :wave:

Mahtuisikohan tänne vielä yksi tammimassu joukkoon...?
Itse testasin sunnuntaina haalean plussan ja eilen varmistin ja selvät kaksi viivaa sieltä pompsahti! Eli hyvin alussa ollaan, laskurin mukaan vk 5 menossa ja la olisi 24. tammikuuta. Tuo laskettuaika varmaan vielä muuttuu, kun tulee ensimmäinen ultra, tai saa nähdä, kuhan nyt päästäisiin sinne asti! Vielä ei mitään tuntemuksia, vähän hirvittää kun just 7:llä viikolla alkaa työt....no sen näkee sitten! ;) Niin, ja siis ensimmäistä odotellaan!
 
pocahontas onnea tuplista :D :flower: :flower:

pikkupeikko en selannu pinoa taaksepäin, mutta onko tää sun ensimmäinen raskaus? ajattelin, kun itsekkin olen pieni, eikä esikoisesta ollu mitään ongelmia kuitenkaan.

meimei kiva nähdä tällä puolella!

Nyt vaan kaikille tarrasukkia mukaan! Mä olen päättänyt, että ainakin osittain lopetan tän pelkäämisen. Mä perustan yhteisön, joka on: Ei km kenellekkään ry!
 
Heippa kaikille!

Uusi mamma ilmoittautuisi mukaan. Tammikuun viimeisille päiville la menee. Kolmas lapsi tulossa ja pohjois-Suomessa asustellaan. Todella toivottu ja haluttu vauva tulossa.

Ihmetyttää vaan sellainen seikka, että mulla näytti testi aikaisessa vaiheessa plussaa ( eli viikoilla 3+3) ja viiva kyllä vahvistui vielä päivien mittaan. Nyt on viikkoja vasta tasan 4+0. Muutamana päivänä olen tuntenut vihlovia kipuja sivulla alamahalla, mitä epäilen kohdun kannattajalihasten kivuiksi. Mutta miten niitä nyt voi jo tulla??!!? Aiemmissa raskauksissa vasta viikolla 6 ja myöhemmin. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mielelläni ottaisin vastaan muiden kokemuksia. Kaksosraskauksia suvussa kyllä on.... RIntavarustus on kipeytynyt jo nyt, mutta niin muistaakseni aiemmiltakin lapsilta.

Mutta kirjoittelen myöhemmin lisää, iltapala kutsuu!
 
Dinomamma
En mäkään enää taida pelätä keskenmenon, enkä kohdunulkoisenkaan puolesta. Viikkoja nyt 6+4 ja oksu lentää niinku edellisistäkin... Meillä olis reissu tiedossa kesäkuun lopulle, et kauhulla odottelen, miten tää pahoinvointi kehittyy! Joku täällä valitti suolen toiminna vilkkaudesta. Mulla on kans ollu samaa vaivaa, tänään oli masu vähän kipeäkin sen vuoksi. Tämmöstä vaivaa ei ole ennen ollut... Rinnat on kans turvonnu reippaasti, aikas kipeet ovat varsinkin illalla, kun ottaa liivit veks.

Haikaralle pahoittelut...

Onnea tulevalle tuplamammalle ja myös uusille odottajille!
 
Tervetuloa kaikki uudet!!! ihanaa kun porukka kasvaa!!!! :D

Johnu: Mukava saada lisää SEKS:iin synnyttämään menijöitä.

Hei kertokaas mulle mikä tuon naisteklinikan lyhenne on. Se puuttuu joidenkin perästä kun en tiennyt sitä siihen hätään kun listaa tein. :D

Täällä lensi oksu tänään ekan kerran. On se sitä nyt muutamana päivänä enteillyt, mutta tää tuli aivan puskista. Oltiin justiin syöty kunnon satsi jauheliha kastiketta ja muusia (jota oli pakko tehdä kun tuli himo) ja suoraan ruokapöydästä sitten juosten vessaan. :x

Olis jo maanantai... silloin olis eka neuvola.

Lellu rv7+5
 
En oo vähään aikaan päässytkään tänne. Aika on menny tiiviisti vessanpyttyä halaillessa. Onneksi kykenen kuitenkin käymään töissä nyt kun sain vaihdettua tehtäviä. Eipä oo keskenmeno enää pelottanu kun oireet on niin voimakkaat. Pahoinvoinnin lisäksi olen joutunut ostamaan uudet rintsikat kun vanhoihin en enää mahtunut ja nyt ne uudetkin alkaa käydä ahtaiksi.

Pahoinvointiin muuten kannattaa kokeilla Multi Tabs Inkivääriä. Mies kävi viikonloppuna apteekissa ja pyysi raskaana olevalle vaimolle jotain päänsärkyyn ja jotain pahoinvointiin. Oli saanut runsaasti osaaottavia katseita :LOL: Mutta täytyy myöntää että taitaa tuosta jotain apua olla kun pariin päivään ei ole enää tarvinut oksentaa ja pahaolokin alkaa lieventyä, tai ainakin toivottavasti...

Tää raskaus on muuten kestänyt nyt pidemmälle kuin edellinen joka päättyi keskenmenoon viikolla seitsemän. JEE!!!

Viia 6+6
 
Iltaa!
Täällä kuumeisesti odottelen,että olis jo 5.6 \|O Silloin eka neuvola ja samalla ultrataan,saa tarkemman la:n ja se,että näkee kaiken olevan ok!
Kyllä se mietityttää,onko siellä kaikki oikealla paikalla,tai onko mitään.. Viime aikoina pelot jääneet taka-alalle,onneksi.

Oireita on pahoinvoinnista(en oksentele)mielitekoihin.. Suolakurkkujen eteen tekisin nyt mitä vain :p Eilen oli pakko paistaa munia aamupäivällä :whistle:
Ja tämä kauhea väsymys aamu-ja iltapäivästä,istuviltaan voisin nukahtaa,epäilyttää onko silloin rattiinkaan :saint:
Ja jatkuvasti nälkä,siis maha huutaa,jos ei pariin tuntiin ole ruokaa saanut..

Mutta nyt on pakko lähteä yöpuulle :wave: Vaiko syömään :LOL:
 
pikkupeikko pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 20:00 Noppi kirjoitti:
pocahontas onnea tuplista :D :flower: :flower:

pikkupeikko en selannu pinoa taaksepäin, mutta onko tää sun ensimmäinen raskaus? ajattelin, kun itsekkin olen pieni, eikä esikoisesta ollu mitään ongelmia kuitenkaan.

meimei kiva nähdä tällä puolella!

Nyt vaan kaikille tarrasukkia mukaan! Mä olen päättänyt, että ainakin osittain lopetan tän pelkäämisen. Mä perustan yhteisön, joka on: Ei km kenellekkään ry!
joo eka on, mut selkä ei kestä yli painoakaa,ni sanoivat jo aijemmin eettä voi tulla onkelmia...

jos sitä nyt lähtis nukuksii... väsyttää ihan sikana... \|O
 
huh, mikä yö... ei tullut sitten mieleen eilen, että ei ole ehkä kovin järkevää syödä alkuillasta enää rasvaisia lettuja ja mantsikkahilloa :headwall: mul oli ihan järkyttävä närästys puolet yöstä ja tuli nukuttua kyllä tosi huonosti kun ei oikein missään asennossa voinu olla... eikä tietenkään mitään närästyslääkkeitä kotona. No eiköhän sitä vastaisuudessa sitten taas muista, että tässä olotilassa ei ihan miten sattujaan voi enää syödäkään... kuka suosittelis hyvää närästylääkettä?

onnea pocahontacselle tuplista :heart: täälläkin kuumeisesti odotellaan ekaa neuvolaa 5.6... ja ultraa mikä menee tuonne 11-12 rv:lle eli vielä kuukausi sinne :headwall:
 
suurperheellinen
Täällä toinen joka ahtaa paistettuja munia ja suolakurkkuja kilokaupalla..onneksi on omat kanat jotka munii,saa silmät kiiluen käydä tuotoksia keräilemässä :D .
Väsymys on ihan tajuton,pitäs varmaan noi kilppariarvot taas tarkistaa kun vajaatoiminta on..mutta en koskaan pääse arvauskeskukseen ennen klo 10 aamulla..milloin ne veret pitää ottaa.Taitaa tämä mennä hetkeksi sohvalle köllöttelemään ennenko kaikki lapset herää ;)
 

Yhteistyössä