?? TAMMIKUU 2008 ??

Voi miten ikävä tilanne teillä Kotiäityli Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin ja pikkuinen pitäisi tiukasti kiinni! Ikävää kun laittoivat odottamaan noin pitkään.. :( :hug:

PocahontasilleTupla ONNITTELUT!! Ja liimaa, että pysyvät tiukasti loppuun asti mukana!

(.) Minäkin aloitin sitten tänään aamulla sen pöntön luona vierailun :x Oksentaminen helpotti tilannetta hetkeksi, mutta sitten töissä ennen lounasta alkoi taas etoa ja sama iltapäivällä, onneksi ei tarvinnut töissä kuitenkaan oksennella. En tahtoisi tämän vielä tulevan esille. Tänään oli lähellä etten kertonut, kun puhuttiin joulusta ja, että saisin varmaan joulujen välit sitten lomaa. Lähellä oli etten sanonut olevani silloin ehkä jo äitiyslomalla. :D
Kamala väsymys ja krapula olo on täälläkin. Nukuinkin tuossa töiden jälkeen pienet unet, tyttö katseli pikkukakkosta :snotty:
Hyvää viikonloppua vaan kaikille!

iita 6+4
 
kotäityli voi ei tota sun tilannetta... :( Miten voikin olla noin kuspäisiä henkilöitä siellä töissä. Mun mielestä pitäis päästä, varsinkin, kun hätä on ihan oikea!


Nuuskis vitsit, en oo koskaan kyllä kuullu et joku vetäis dippiä purkista :LOL: Yks ystäväni tosin sekoitti siihen purkkiin chilipähkinöitä ja sitten veteli lusikalla :D

Mulla täällä masukivut jatkuu... :/ Voikun ne loppuis, että ei tarttis niin pelkää. Soitin kättärillekkin, mutta eivät ota sinne tutkimuksiin. Olisin vain halunnut tietää onko tää oikeassa paikassa, kun yksi kohdunulkoinen on jo takana ja toinen munajohdin poistettu.
Varaan ens vkolle ajan yksityiselle ultraan, niin eipä tartte sit sitäkään miettiä.
Nyt vaan pidetään kaikki peukkuja toisillemme, että nää raskaudet menis sinne tammikuulle asti ;)<br><br>
 
Tervetuloa kaikki uudet! Ja pahoittelut kaikille, jotka ovat joutuneet kovia kokemaan :hug:
Mulla nyt rv 7+0, yksityisellä varhaisultra 7+4 eli kohta!!! Jännittää kovasti, että mitä siellä näkyy. Mies halusi tulla mukaan!

Viime viikko töissä oli ihan kamala ,pahoinvointia 24/7, oksennusta ei onneksi tule. Jos syö niin paha olo, jos ei syö niin vielä pahempi olo.
Tänään jouduin hakemaan sairaslomaa, ei pysty menemään yöksi töihin. Yövuorot muutenkin rankkoja ja tälläisessä olotilassa yhtä tuskaa.

Olen aina urheillut paljon, se on nyt jäänyt vähille, oikeastaan en liiku yhtään. Ja harmittaa! Mutta kun mahassa kiertää kokoajan, niin ei pysty kun nurkalla käymään ja äkkiä sisälle. Asun kyllä maalla omakotitalossa, että raitista ulkoilmaa saan kyllä ja vähän ees liikuntaa, kun on hevosiakin kotona. Ratsastus on jäänyt samasta syystä, tulee tosi paha olo.
Olikohan siinä nyt tarpeeksi tekstiä?! Nyt telkkaa katsomaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 07:41 vieras kirjoitti:
http://groups.msn.com/Tammimurut2008/_whatsnew.msnw

Tervetuloa mukaan msn-yhteisöön!


Aamun_kuiskaus
Liityin mukaan. Harmi vain että joku oli jo vienyt nikkini :( Ollaan muuttamassa uudelle paikkakunnalle joten olisi mukava saada uusia tuttuja ja vauvallekin sitten kavereita.
 
terve vaan kaikille :heart:
piti oikein laskurilla laskea, mikä viikko menossa ja vasta maanantaina se 8+0 onkin. Hieman hymyilyttää suvun katseet, kohdistuen vatsanseutuun, mutta vielä on aikasta kertoa. lapsetkin nukkumassa ja elokuvat ei tällä hetkellä kiinnosta joten päätin kirjoitella tänne piiitkästä aikaa..
:hug: kaikille joita suru kohdannut, onnea uuteen yritykseen.
itsellä myös erittäin vaativa ja raskas työ, ja edellisen raskauden aikaan piti jäädä pois jo puolessa välissä supistelujen myötä, jotka sitten helpottivat levossa ym..
mutta nyt pitää mennä, kuopus hereillä :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:09 SatuKa kirjoitti:
Katsotaan mitä ultrassa myöhemmin sanotaan sen lasketun ajan suhteen, josko vaikka tipahtaisin joulukuisiin.
Tipahdan sitten kokonaan pois...
keskiviikkoiltana alkoi runsas vuoto ja ennen nukkumaan menoa tuli iso verinen hyytymä. Keskenmenoksi sen ajattelin ja sellaisena sitä pidettiin myös äitiysneuvolassa. Sain lähetteen ultraan, jonka mukaan kohtu ei ollut täysin tyhjä. Siellä oli joko surkastunut alkio tai max. 4 viikon ikäinen alku. Viikon päästä menen tarkastusultraan, jossa nähdään onko se kasvanut. Mahdollisuus tähän on kuitenkin äärettömän pieni.

Olisi vain kerralla saanut vastauksen ja voisi alkaa suunnittelemaan uusia yrityksiä. Nyt takerrun pieneen oljenkorteen ja pidän toivoa yllä vaikka tiedän jo, että kesken on mennyt ja todennäköisesti alkio ei ole koskaan edes lähtenyt kehittymään kunnolla. :'(

Onko muilla ollut samanlaista tilannetta? Oliko loppukin tyhjentynyt itsestään vai onko jouduttu sairaalassa tyhjentämään?

SatuKa ja viikkoja olisi ollut nyt 8+4
 
:D laskettu aika meni vähän pieleen,sorry.eli 27.1.o8 omien laskujen mukaan ja synnäri ois ksks.
Pahoittelut keskenmenon saaneille ja onnea uusikke plussanneiille.

Maha on turvoksissa ja kauhea pallo,farkut ei mahu kiinni.Onneksi ei vielä ole tehnyt herkkuja mieli koska tiedän että niitäkin vielä menee :whistle:

Se on kyllä pitkä aika oottaa sitä ekaa ultraa että tietää kaiken olevan masussa hyvin :heart:
 
Moi! sanokaa olenko aivan hölmö.. mietin koko aika mahtaako pikkuinen olla tuolla masussa ja kasvaa? ( oireeton kun olen)
näyttääkö testi plussaa ( jos tekisin sellaisen) jos kaikki ei olisikaan hyvin esim. sydän ei löisi ja sikiö ei eläisi .. ???? eli kuinka nopeasti elimistö lopettaa raskaushormonien tuotannon ja testi näyttäisi negaa??
inhoan itseäni kun ajattelen tällaisia asioita!ultra vasta 6.6. ja jotenkin kaipaan saada selville että kaikki on hyvin.. rv nyt 8+1 ( itseni ja neuvolantädin mielestä viikkoja kyllä vähemmän, selviää siellä ultrassa ja sen vuoksi menenkin vasta silloin jotta varmasti näkysi jotain)
En olisi ikinä itsestäni uskonut että vouhkaan tämän asian vuoksi näin paljon! Uskon että rauhoitun kun näen pikkuisen ultrassa ( toivottavasti =) )
Anteeksi tällainen ihmeellinen ja hölmö kysymys mutta toivon että ymmärrette kun olette samassa tilanteessa!!!! =)
 
pikkupeikko 85
päivää vaan kaikille...

ihan ensin pahoittelut satukalle ja muille keskenmenon saaneille... tiedän oikein hyvin miltä tuntuu.. ei muuta kun voimia jaksamiseen... :hug: :heart: :heart:

joku kirjoitteli ettei mahdu farkut kii, mulle tuli eilen saman tyyppinen tilanne... lähdettiin autolla kaupunkiin niin puolessa matkassa oli pakko avata farkuista vyö ja napit, kun rupesi kunnolla mahaa jomottaa tuonne alas kun ne farkut paino.. :whistle: johon helpotti ku sai housut auki... :LOL: tulin myös siihen tulokseen et ne farkut saa pysyä nurkassa nyt sit ihan suosiolla...

mulla ollu jotain ihme paineen tunnetta tuolla ala masussa tänään, en tiiä laskeskelin et menkat pitäs norm kierron mukaa alkaa ens viikon alussa,et johtuiskohan siittä?? onko muilla ollu tällästä?? et toisten pois jääneiden menkkojen tienoolla on sellaista painon tunnetta?

pikkupeikko85 ja "veikko" 7+0 :heart:
 
Satuka, paljon paljon voimia sinulle jaksaa.

Sain varattua työpaikkalääkärin kautta ajan gynikselle ja ultraan ensi viikon perjantaille. Tänään mentävä töihin vielä ja sitten pääsisi illanviettoon. Ystävien luokse saunomaan, jos masukipuilut antaa myöten. Ostin alkoholitonta punaviiniä, että saa fiilistellä. Tosin jos tää väsymys painaa näin, niin voi olla ettei tarvitse lähteä mihinkään. Eipä näitä oireita oo muutaku rasvanen iho ja väsymys. Alko naurattaa, kun olen varsinainen ranskalaisten suurkuluttaja ja nyt ei tee mieli niitä pätkääkään. Kyllä niin omituisen upea värkki tämä naisen vartalo, että alitajuisesti se muuttaa elämäntapoja terveellisemmäksi, lasta ajatellen. Vau, ei voi muuta sanoa. Meikäläisellä suurinpiirtein jäänyt kaikki epäterveellinen pois, mutta voi jos olisi ruokahalua vielä niin kaikki olisi hyvin. :/ Menis nyt jo toi kello eteenpäin ni pääsis töihin.. Hermoa kiristää. Tosi ärkkynä olen taas ollut viime päivät. Huh.. Oikein hirvittää. Mut nyt meen taas. Kaikkea hyvää ja onnea kaikille.
 
SatuKa: :hug: Voimia kovasti teille!!!!

Äitix4: Kyllä sulla pitäis tänään olla tuo 8+0 jos sun la on 5.1. Tiedän vain kun mulla on tänään se 8+0 ja la on 5.1 :D Tammikuun viides on lauantai päivä. :D

Täällä ihmetyttää tää jatkuva outo vattan toiminta. Taas tänään meni yhtäkkiä ihan ripulille ja se oli sitten siinä. Nyt on joka viikko mahtunut ainakin kerta ripulia ja sitten muina päivinä onkin vähän vatta huonosti toiminut tai kovalla. Olisko sitten siitä kun vatta on mennyt kovalle niin tavallaan tyhjää sen sitten tuollalailla ripulilla . En tiedä.

Mulla olis maanantaina neuvola ja vähän toivon, että se tatsy katsois tuonne masuun niiden vanhalla ultralla. Sydänääniä se ei varmaankaan vielä kuuntele kun viikkoja niin vähän. Mä yritän saada suuni auki siellä. Vähän jotenkin pelottaa, mutta jotenkin vain tuntuu, että kaikki on ihan hyvin. Oireita ainakin on ja maha alkanut jo pullottamaan. No turvotustahan tuo, mutta kun ei ole vielä vatsikset ihan kunnolla edellisestäkään palautunut niin masu näyttää jo vähän vauvamasun malliselta. Tuo vatta kun joustaa vähän eri tavalla kuin esikoisesta.

Onko teillä muilla alkanut napa elämään... :LOL:. Eli navan tuo kolo on jo pienentynyt varmaan puolella ja se haisee kamalalle ja jotain töhnää alkanut taas erittämään. Ihan sama oli tosiaan esikoisen aikaan. varmaan kun alkaa pullistumaan niin tulee taas vähän kipeäksikin. Niin ja linea negra alkaa taas näkymään selvemmin. Eihän se ehtinyt hävitäkään kokonaan, mutta nyt näkyy selvemmin. Saas nähdä tuleeko taas rusketus masulle vaikkei aurinkoa otakaan. Mulla tummeni pigmentti iholla esikoisen aikaan tosi paljon.

Pitää nyt käydä tuo lista päivittämässä kun en enää illalla ehtinyt.

Lellu rv8+0
 
Hellou,

Omat pahoitteluni myös kaikille joilla mennyt kesken... Tosi surullista...

Täällä on alkanut ällötys sitten niin. Jos ei ruokaa - mieluiten suolaista tule tasaseen tahtiin, niin alkaa etoa ja oikein kunnolla jos ei tee asialle mitään. Lisäksi alkaa rintsikat käymään ahtaiksi... Joten omat pelot ovat hieman hellittäneet, eiköhän siellä jotain kasva? Ai niin ja friikksiys alkoi, nimittäin eilen illalla nukkumaan mennessä tunsin kuplivaa tunnetta alavatsanseudulla! Ou mai... Vähän kyllä ihmettelen, tai siis en edes niin vähää vaan hurjasti, koska esikoisen kanssa tunsin ekat liikkeet jo viikolla 13 ja nyt mulla on vasta hikiset 7 plus jotain kasassa. Mutta eiköhän siellä vain jotain kaasuja tai nesteitä liiku, tuskin nyt vielä mitään voi tuntea? Maanantaina on ultra varattuna, joten eiköhän sitten ole taas viisampi?

Ja äh, salaisuus on paljastunut, mutta onneksi vain 2 läheisellle ystävälle. Molemmat luonnollisesti äitejä ja kysyivät suoraan tänään että onkos jo toinen lapsi tulossa??? Niin kait se vatsa pullottaa, vaikka kuvittelin että ei se enään niin hurjasti kun pari viikkoa takaperin. Pyrin kuitenkin olla kertomatta kun vasta 12 vkoa täynnä. Ja sanoinkin näille ystäville että kerron sitten oikeesti vasta parin viikon kuluttua, kun on maaginen rajapyykki ylitetty. Paljon kyllä saa katseita, mutta onneksi moni ei kehtaa udella suoraan! Kerron vain siis jos joku suoraan kysyy, muutoin saavat spekuloida kaikessa rauhassa.

Blääh, nyt taas etoo jotain pakko käydä ottamassa jotain ennenkun on myöhäistä! :whistle:
 
Pahoittelut kaikille, joilta haave tammivauvasta on mennyt :hug: .

Sonja: kiva kun seurasit myös tänne puolelle kevätvauvan haaveilijoista. Tosin nythän meille näyttäisi tulevan talvivauvat =)

Itsellä vasta tullut melko lieviä oireita. Väsymys kyllä välillä on aivan kauheaa, tuntuu että pitäisi saada nukkua parin tunnin päiväunet. Rinnat kyllä ovat kasvaneet jonkin verran ja nännit alkaneet suurenemaan (--> mies aivan innoissaan näistä) niin, että illalla välillä melkein sattuu niihin. Ja pientä menkkamaista jomotusta alavatsalla ja turvotusta joinakin iltoina.

Itseä ehkä eniten huolestuttaa se, että olen huomenna lähdössä 5 päivän aikuisten ratsastusleirille. Välillä tuntuu että olen ihan hullu kun menen sinne, mutta toisaalta olisi jo ollut liian myöhäistä perua se. Täytyy vaan ottaa erittäin rauhallisesti ja varovasti :\| :eek: Pelottaa kyllä vähän että mitä kaikkea voi sattua. Leirin jälkeen kyllä lopetan ratsastamisen loppuraskauden ajaksi. Onko muita jotka ovat ratsastaneet raskauden alussa? Vaikuttiko se mitenkään?

Afu ja "toistaiseksi nimetön projekti" rv 5+5
 
suurperheellinen
Meillä kun on noi pollet niin on pakkokin ratsastella ja niitten kanssa touhuta ja liikutella..mutta ma tulee rv9 täyteen enkä hirveen montaa viikkoa viitti enää satulassa kiikkua ;) ,maha alkaa nimittäin olemaan sen verran pullea että tuntuu ettei ees pysyis selässä :LOL: .Myöskin kun noi on tommosia kohkaajia nuo meidän tammat niin en halua riskeerata.
Oo vaa varovainen,älä ota turhia riskejä ja pyydä rauhallinen ratsu niin eiköhän se siitä!
 
Terve kaikille!


Voisin liittyä tähän ryhmään, tein nimittäin perjantaina testin ja plussaa vihdoinkin näytti =). Yrityksiä takana kuukausia, toinen lapsi toiveissa. Arvioisin, että raskausviikkoja tällä hetkellä 5+2 eli tilanne melkein sama kuin Afulla.

Jotenkin ei uskalla asiasta vielä iloita, kun niin paljon kuitenkin tuulimunia ja keskenmenoja sattuu. Mutta päivä kerrallaan =) .
 
Terve kaikille!


Voisin liittyä tähän ryhmään, tein nimittäin perjantaina testin ja plussaa vihdoinkin näytti =). Yrityksiä takana kuukausia, toinen lapsi toiveissa. Arvioisin, että raskausviikkoja tällä hetkellä 5+2 eli tilanne melkein sama kuin Afulla.

Jotenkin ei uskalla asiasta vielä iloita, kun niin paljon kuitenkin tuulimunia ja keskenmenoja sattuu. Mutta päivä kerrallaan =) .
 
Terve kaikille!


Voisin liittyä tähän ryhmään, tein nimittäin perjantaina testin ja plussaa vihdoinkin näytti =). Yrityksiä takana kuukausia, toinen lapsi toiveissa. Arvioisin, että raskausviikkoja tällä hetkellä 5+2 eli tilanne melkein sama kuin Afulla.

Jotenkin ei uskalla asiasta vielä iloita, kun niin paljon kuitenkin tuulimunia ja keskenmenoja sattuu. Mutta päivä kerrallaan =) .
 
Kotiäityli ja Satuka, pidetään kaikesta huolimatta toivoa yllä! Tottakai kaikkeen on hyvä varautua, mutta esim. mun siskolla esikosta odottaessa alkoi raskauden alukuviikoilla verinen vuoto, mutta ultrassa kuitenkin oli kaikki hyvin. Nyt jo 6v poika. Toivottavasti saatte vielä kertoa iloisia uutisia meille! Tilanne on varmasti hyvin raskas molemmilla, joten voimia teille !! :hug: Toivottavasti saadaan vielä kuulla iloisia uutisia!

Itsellä kieltämättä vähän hermostunut olo, kun täällä lukee kaikkien oireista, kun ei täällä sitten miinkään moisia. Todella pitkä aika odottaa sitä ekaa ultraa, tekis niin mieli varata yksityiseltä aika, mutta se on niin kallista...Suunnitelmissa kun olisi vielä sitte myöhemmin käydä yksityisellä, varmaan mm. 4D . Tosin mun sisko rauhoitteli ja sanoi, ettei hänelläkään alkanut oireet yhdessäkään kolmessa raskaudessaan ennen 7. viikkoa...tässä ois sitte varmaan vajaa viikko armon aikaa, jos laskureihin luottaminen... :/ Tietysti, eihän kaikilla välttämättä tuu mitään koko raskauden aikana, mutta vähän pisti hirvittämään kun joku sanoi lukeneensa jostain kirjasta, että he joilla ei oireita on suurempi riski saada km...yrittää siinä sitten olla hermoilematta. :eek:
 
Dinomamma
Lellu: Mulla alkaa kans napa pullahtamaan ulos. Tosin mitään se ei kyllä eritä, eikä haise.

Ja JonnaP: Mä olen muka tuntenut kuplintaa masussa aina silloin tällöin, vaikken ollut edes raskaana. Tosi samantuntuista kyllä kun sitten ne ekat liikkeetkin. Hämäävää!

Mä jouduin lääkekuurille poskiontelotulehduksen vuoksi. Kurjaa, mutta toivottavasti tää olo nyt alkais kohenemaan. Kolme viikkoa olen ollut nyt kipeenä. Ontelot punktoitiin, mutta silti pitää vielä tuo kuurikin syödä. Kaikki väsymys ei mene tän masun piikkiin siis täällä. Onneks nyt muu perhe mummulassa, olen maannut viikonlopun täällä yksin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:01 Papunen kirjoitti:
Tietysti, eihän kaikilla välttämättä tuu mitään koko raskauden aikana, mutta vähän pisti hirvittämään kun joku sanoi lukeneensa jostain kirjasta, että he joilla ei oireita on suurempi riski saada km...yrittää siinä sitten olla hermoilematta. :eek:
Mäkin oon niin hölmö, että oon lukenut vaikka mitä pelotteluja vaikka mies yrittää muistuttaa ottamaan rennosti ja unohtamaan kaiken mahdollisen mitä voi mennä pieleen..Täytyisi yrittää pysyä positiivisella mielellä! :) Vaikka ei tosiaan helppoa ole..

Tänään parempi päivä, eilinen meni nukkuessa ja oli tosi etova olo koko päivän. Nyt oon yrittänyt muistaa syödä ajoissa ennen kuin pahoinvointi yllättää, eli mussutan jotain melkein koko ajan. :whistle:

Jaksamista kaikille km:n kokeneille ja toivotaan ettei kukaan enää täältä tippuisi! :hug:

Itsellä ei ole vuotoa tullut perjantain jälkeen, toivotaan että jatkuisi samaan malliin.. :saint:

Iidukka rv 6+4
 
Hei liittyisin seuraanne :flower:

Menossa rv6+2 ja toista lasta odotellaan tulevaksi.
Laskettu aika on 18.1.2008, mutta luulenpa että erinäisistä muista syistä johtuen syntynee jo tämän vuoden puolella jos mukana pysyy.

Esikko on kohta 1,5 vuotias tyttö, jolla cp-vamma. Syntyi rv 29+4 ja kaikkien alkuvaikeuksien johdosta tämä vamma.
 
Heei! Taas pitkästä aikaa. Joka päivä käyn kyllä lukemassa, mutta on jotenkin niin väsynyt ja vellova olo ettei oo ollu keskittymistä kirjoittaa. Ja eipä tässä mitään uutta olekaa. Olo jatkunee samaa rataa yms. Kovasti odotan ensimmäistä neukkaa (1.6) ja sitten että aika kuluisi nopsaa niin että päästäisiin np-ultraan. Ajattelin heti eka neukan jälkeen sen varailla ja otan ajan mahollisimman heti, kun sen vain voi tehdä. Sitten varmaa taas mieli lepää. Sinne asti jos masupömppis on jaksanu, niin luottavaisin mielen saa jo olla :heart:

Ikävää että taas oli ikäviä uutisia parilla, mutta pientä toivo kai oli molemmilla. Se varmaa ei auta nyt kuin pitää siitä toivosta kiinni. Ja mä tiedän että tuossa tilanteessa varmasi odottaminen on jotain ihan kauhiaa. Mutta paljon jaksamisia! :hug:
 
Papunen: Eihän minun ollut sinua tarkoitus hermostuttaa.. Ajattelin vain lohduttaa äitejä, joilla kovaa pahoinvointia ja yökötystä. Yritä nyt olla ihan rennosti vaan. Eiköhän kaikki mene paremmin niin. Tai ainakin niin lungisti kuin voit. Minulla on myös ollut oireeton raskaus tähän asti rv7+5. Jos testi ei olisi ollut niin vahva plussa, en edes tietäisi olevani raskaana. Että oireettomana mennään, edelleen.
 

Yhteistyössä