?? TAMMIKUU 2008 ??

Heippa,

Tulin vaihteeksi kokeilemaan työntekoa. Iltapäivällä pitänee suunnata myös vaatekauppaan. Pakko kai se on olla jotain mahankasvua (lihomista ei tämän oksentelun aikana ole voinut tulla :x ), koska edc:n farkut ei enää sovi jalkaan. No mahtuuhan ne, ja kiinnikin menee, mutta istuminen on yhtä tuskaa. Painaa alavatsaan niin vietävästi :( .

Huomenna ensimmäinen neuvola. Meillä ei täällä mitään neuvolaultria ole, joten odotellaan vielä 2 vkoa sitä yksityistä np-ultraa.

Mukavaa maanantainta teille ja massuillenne :)
 
Hohoi!

Täällä rv 8+2. Eka neuvola ens perjantaina. Masua turvottaa kyl niin, et farkut ei enää mee kiinni. Pitänee kaivaa vanhat äitiysfarkut kaapista...
Lähtöpaino on vähän enemmän kun viime raskauden alussa. Kaikki raskauskilot eivät ennättäneet lähteä viime raskaudesta. Silloin mulle tuli 15 kg ja reilu 10 kg ehti lähteä ennen tätä.

Olotilat vaihtelee. Yökötystä aika ajoin,mut laatta ei lennä. Väsyä on pitkin päivää, mut arjen askareet pitää viedä läpi etenkin tuon pikku-ukon vuoksi! Hermot kireellä...tai siis tunnetilat vaihtelee laidasta laitaan. Voi kun mies jaksaisi ymmärtää!

No joo...näin se maanantai vierähti käyntiin ja toivotaan, että menis viikko nopeeta.

VOIMIA KAIKILLE!!!

 
Pikkuinenko
UUSILLE tervetuloa!

Joka päivä täällä käyn lukemassa...mutta kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Aika tuntuu menevän hurjan nopeasti (ei kylläkään tarpean nopeasti, kun perjantaina vasta ultra...enkä millään jaksaisi sinne odottaa. Mietein jo että jos soittaisin tänän sinne ja aikaistaisin pivällä. Kuinka niin olen malttamaton -nauraa-)

Olo on aivan kaamea... oksettaa, väsyttää ja v.tuttaa... rinnat ovat TOSI kipeät. Tämä oksettava olo on kuitenkin ihan kaameinta. Parina aamuna ollut täysi työ etten oksenna. Kun syö oksettaa, kun ei syö oksettaa...oikeastaan olo on hyvä vain juuri sillä hetkellä kun syö jotakin, eli täytyisi varmaan koko ajan syödä jotakin ? Ja oksettava olo on pitkin päivää... eli en todellakaan epäile enää tuulimuna tms... viime yönä näin unta että odotan kaksosia, toivottavasti ei ollut enneuni...menisi meinaan pakka aivan sekaisin!! -) uusi talo, auto, tarhamaksut (lapsemme yksityisessä tarhassa...)
Ja kun kaksi ensimmäistä lasta on pienellä ikäerolla, haaveilen että saan nyt keskittyä vain yhteen vauvaan. (meillä kun vanhemmat lapset jatkavat edelleen tarhassa vaikka jään "äitiyslomalle" olen yrittäjä joten lomaa ei pahemmin ole vaan teen kotona töitä jaksamiseni mukaan.

MARYAHR: Täällä myös mielialan vaihtelua...aamusti rupesi yhtäkkiä kauheasti itkettämään kun mietein mikä onni meit on taas kohdaanut! Vauva... nyyh! (enkä taida olla itkenyt noin kahteen vuoteen kuin viimeksi hautajaisissa)

POCAHONTAS82: Millainen vointi sinulla on? Onko tupla oireet? Vai voitko vielä ihan hyvin?

KOTIÄITYLI: Toivottavasti pääset pian ultraan, ei sinulla ole mahdollista yksityiselle mennä käymään?

LELLU1 ja muut kenellä ihan pieni esikoinen kotona: Meille lapsilla ikäeroa 1,5v ja muistan että ei helppoa ollut kun ensimmäisen perässä sai juosta ison mahan kanssa. Mutta voih kuinka ihanaa kun nyt tyttöjämme seuraan...pienen ikäeron ansiosta heillä on kaveria toisistaan ja ihanaa seurata kuinka tärkeitä toisilleen ovat. Joten paljon jaksamista teille. Itse pääsen jo hieman helpommalla (lapset siis 3,5 v ja 5v) ei tarvitse vaippoja vaihdella eikä kannella suuremmin.

MRS:KNOTTY-HILLY: Se voi olla että ollaan synnärillä samaan aikaan! Sama synnäri meinaan!
Siellä olen jo pari kertaa käynytkin :D (molemmat meidän lapsista syntyneet siellä)

NUUSKIS: Täällä myös aivan kaamea olo. Itse meinaan myös pyytää pääsyä pelkopolille. Minulle ei voi antaa mitää järkeviä puudutteita (ainostaan ilokaasu) ja viimeksikään synnytyksessä eivät kuunnelleet yhtään minua...synnytys oli pitkä (26h) ja vaikea. Mutta hyvillä mielin olen ja nyt meinaan vaatia muutamia asioita. Synnytys on sen verran vielä muistissa, että aijon pitää pääni!

NIISKU: Onnea ultraan! Minä päivänä menet? Itselläni perjantaina ja malttamattomana jo odotan!
Itse olen urheillut normaalisti, eli vesijuossut ja sauvakävellyt. Tällä viikolla pitäisi mennä salillekkin. Yritän mahdollisimman pitkään liikkua, jotta painoa ei tulisi. Eilen olin tosi huonovointinen ja lähdin sauvakävelylenkille ja se kyllä kummasti auttoi (ajattelin että oksennan vaikka pusikkoon jos siltä tuntuu. Onneksi ei tarvinnut)

VIIVI: Saanko olla utelias, miksi synnytys käynnistyi jo noin aikaisin?

Maanantai terveisin: Pikkuinenko rv 6+ jotain

 
sipuli83
Hei kaikki!

En yleensä missään palstoilla juttele, mutta nyt on ihan pakko, kun raskausviikkoja on 7 eikä tästä tiedä vielä kun mies! Laskettu aika on 18.1.2008 ja ensimmäinen lapsi on tulossa. Minulla raskautta "mutkistaa" epilepsia ja masennus, kumpaakin hoidetaan lääkkeillä ja voin aivan erinomaisesti, mutta tarkemmassa seurannassa kylläkin tulen olemaan. Onko täällä muita lääkitysten alla olevia odottajia?

On aika hullua saada lapsi:) Meillä raskaus ei ollut suunniteltu, mutta nyt kun olen raskaana, molemmat ollaan ihan hirveän onnellisia!

MInusta vielä lisäksi: olen opiskelija ja meillä on kaksi koiraa, toinen vasta ihan pentu, eikä toistakaan ole iällä pilattu. Torstaina on ensimmäinen äitiysneuvola ja sitten mietityttääkin, milloin tästä kertoisi vanhemmille ja sisaruksille!? Kauhea hinku kertoa jo nyt, mutta taidetaan vielä hetki odottaa.

Ai niin, ja yksi asia vielä ihmetyttää; ollaan menossa heinäkuussa naimisiin ja nyt jännittää, mahdunko pukuun! Morsiuspuvun ompelija onkin se toinen ihminen, joka tästä tietää, oli ihan pakko kertoa ja heti pukua avarrettiin selästä, jotta paisuva etumukseni sinne vilä puolentoista kuukauden kuluttua mahtuu:D

Kaksi testiä minunkin piti tehdä, ennenkuin uskoin ihanan yllätyksen todeksi, ja nyt masussa tuntuu kiristystä ja rinnat ovat kipeät ja raskaat.

Ihanaa saada vauva!!

 
sipuli83
Ai niin ja vielä lisää: Olen kyllä muuttunut ihan höppänäksi, tässä esimerkki eiliseltä: Mies kysyi, että "tiedätkö ne Uotin veljekset?", johon minä salamana "ai ne Rytkölät?". Älkää kysykö, miksi moisesta keskustelimme, mutta kyllä nauratti!

Ja tämmöinenkin "oire" on: olin pari päivää siitä, kun olin testit tehnyt, ihan varma siitä, että mies jättää minut, vaikka ollaan menossa kesällä naimisiin neljän ja puolen vuoden yhdessä olon jälkeen ja lapsistakin on paljon keskusteltu. No, sai se minut sitten vakuuttuneeksi, että ei aio mihinkään lähteä ja sen jälkeen olen ollut ihan hirmuisen onnellinen. Mitään pahoinvointia ei ole ollut eikä mielialan heilahteluitakaan, noita ensimmäisiä päiviä lukuunottamatta. Itseasiassa tuntuu siltä, että olen ihan elämäni kunnossa ja kaikki on ihanaa! En edes ole kovinkaan huolissani noista lääkkeistä, sillä ne sopivat odottajalle, vaikka esim. epilepsialääkkeestä ei ole mitään tutkimusta tehty. Mutta neurologi soitti lääkefirmaan ja sieltä toivotettiin ihanaa odotusta, ja sanottiin, että tästä lääkkeestä ei ole tullut mitän kenellekään. Tietenkin olisin mieluiten syömättä yhtään mitään lääkettä, mutta nyt tilanne on tämä.

Voi kun olisi jo torstai, että pääsisin sinne neuvolaan!

Sipuli rv 7
 
moikku kaikki...

ultra kuulumisia... syke löyty ja viikkoja vastasi.. mulla oli todella tyly ja ilkeän tuntuinen se täti siellä sairaalalla.. ei edes ultra kuvaa antanut mukaan, kun aikaisemmista olen saanu kuvan aina... oli sen oloinen et mahdollisimman nopeasti vaan potilas pihalle... =( noh mut pää asia et kaikki on hyvin... :heart: :heart: myös tämä lääkäri ihmetteli miksei klexan lääkitystä ole aloitettu kun istukka peräinen tukos on syynä keskenmenoihin...
noh päivä kerrallaan nyt.. kyllä tää tästä...

pikkupeikko85 ja "veikko" 7+3 :heart:

ps.(ilmeisesti mulla siis vaihtuu perjantaisin viikot, kun tämäkin sanoi et mullahan on nyt rv 7+3 ja sen oli merkannut korttiinkin... eli mennään sillä kun voi tarkastaa kortista suoraa :LOL: )
 
Hei,

Mulla ei huono- olo ole pahemmin vaivannut, mitä nyt muutaman kerran hampaita harjatessa on alkanut yököttämään. Neuvolassa sanoivat ettei huonoa- oloa ehkä enää tässä vaiheessa tulekkaan.

Sipuli: Mukava kuulla et joku muukin saa samanlaisia pelkokohtauksia miehensä menettämisestä. Mä ajattelin olevani ainut. Vaikka meillä aivan ihana ja vakaa suhde olen jotenkin miettinyt et jos mies lähteekin ja jättää mut yksin. Eikä niitä paranna yhtään unet, joissa mies ihastuu toiseen naiseen. Näin samaa unta monesti, mutta nyt onneksi en ole enää nähnyt sitä. Vaikka mies kuinka vakuuttelisi ettei ole mihinkään lähdössä ja hän todella toivoo lasta ja on innoissaan en tiedä mikä minua vaivaa. Ennen olen aina luottanut suhteeseemme ja tollaisia ajatuksia ei ole tullut.
Toivottavasti se on vain joku ohimenevä oire, sillä se alkaa ärsyttää mua todella itsessäni.

Jes, olen jo raskausviikolla kymmenen siis 9+0, laskin et 17.6 olisi kolmen kuukauden raja, jolloin voin huokaista helpotuksesta. Odottavan aika on vaan niin pitkä.
 
Tervetuloa uusille!!!

Säästöpossu: Jos sä haluat tosiaan, että tiputetaan niin tiputan sut pois, mutta voithan sä käydä harvemminkin kuulumisia kertoilemassa. Eihän kaikki kuitenkaan kirjoittele aina aktiivisesti. Mutta tiputtelen sut jos susta ei kuulu mitään muutamaan päivään. Tiedän sitten että olet varma päätöksestäsi. :)

Neuvolaan klo 15... olis nyt jo!!! :kieh:

Lellu1 rv8+2
 
Minä ilmottaudun mukaan, laskettuaika ois näillänäkymin 28.1 ja viides lapsi tulossa. Neuvolassa en ole viel käyny mut laskurissa näin näkyi.

Edellinen vauveli vasta noin puoli vuotta joten en ole tästä raskaudesta yhtään onnellinen!!! Pahalta tuntuu näin sanoo mutta totuus se on!!Onhan tässä aikaa tottua ajatukseen jos odotus jatkuu normaalisti mutta nyt ei kyllä ole fiilistä... Siis tottakai uus vauva on ihana ja tervetullut jne mut kauhistuttaa tää raskausaika ja synnytys...viimeinen ku oli niin vaikea tapaus tulla maailmaan.

Mut eiköhän se mieliala muutu tässä ajan saatossa.<br><br>
 
Täällä ilmoittautuisi uusi tammimasu ketjuun.Alustava LA on 6.1 ja kyseessä siis ensimmäinen lapsemme (yritystä takana 2v 10kk,selittämätön lapsettomuus,kaksi inseminaatiota tuloksetta ja kolmannella clomifenkierrolla tärppäsi luomusti).

Huomenna lapsettomuuspolille ensimmäinen lääkärikäynti ja ultra.Keskiviikkona eka neuvolakäynti.

Nyt menossa rv 8+1
 
sipuli83
Milloin te muut olette ajatelleet kertoa tammikuussa syntyvistä nyyteistänne? Minä kun olen ensikertalainen, en oikein tiedä, koska olisi hyvä aika. Tai tietenkin se on jokaisen oma päätös, mutta olisi kiva kuulla muiden ajatuksia. Olen ajatellut niin, että neuvolakäynnin jälkeen, kun viikkoja on 8, voisin keroa omille vanhemmille ja sisaruksille. Sekä parhaille ystäville.


 
Amira harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 13:58 sipuli83 kirjoitti:
Milloin te muut olette ajatelleet kertoa tammikuussa syntyvistä nyyteistänne?
Hei,

Mä olen tän pahoinvoinnin takia joutunu parille läheiselle jo paljastamaan. Töissä ajattelin pihdata parhaani mukaan tietoa kesäloman jälkeiseen aikaan asti - saa nähdä onnistuuko... Lähisuvulle lanseerataan uutinen varmaan juhannuksen tienoilla, kunhan np-ultrakin on ollut ok.. toivottavasti.

Ja tuleva isosisko saa tietää sit, kun itse hoksaa vatsan kasvaneen. On tuollaiselle pienelle 'odottavan aika vielä pidempi' kuin meille äideille :D .

Amira *harmaana sekä naamastansa :x että palstailun puolesta*
 
:wave: Heippa kaikille!

Ei ole juuri tullut kirjoiteltua, kun on ollut niin epävarma olo koko raskaudesta.. ja vielä epävarmemmaksi kävi, kun lauantaina alkoi tuhrutteluvuoto, jota kesti myös sunnuntain. Tänä aamuna joukossa oli jo selvää verta.. Paniikissa sitten ryntäsin Väestöliitolle. Sieltä löytyi pieni vauvanalku ihan oikeasta paikasta. Nyt ei sitten kukaan osaa sanoa, meneekö raskaus kesken vai jatkuuko normaalisti. Päivä kerrallaan. Vielä vuoto on ollut niukkaa, mutta pelottaa paljon, milloin kovenee. Lääkärikin oli kovin rehellinen, ei maalannut piruja seinille, mutta ei myöskään kaunistellut asiaa. Voi tapahtua siis kumpi vaan. 1,5 viikon päästä uusi ultra, kävi miten kävi. Ja nyt pitäisi sitten osata ottaa rennosti. =) Ei taida ihan tapahtua. Kova yritys kiinnipitelyyn "vauvalla" kai on, kun lääkäri sekä mies kuitenkin jo jonkinnäköiset sydänäänet (siis liikkeet) löysivät. Viikkoja kuitenkin vasta 6+0.


Voikaa nyt muut hyvin ja ottakaa rennosti mun puolestakin!!! :heart:
 
kotäityli
nyt on käyty ultrassa, sain tk:sta lähetteen kyssiin. vielä näkyi pikkuinen :heart: ja sydänkin sykki. mut aika vaan näyttää miten käy, nyt vkoa ultran mukaan 6+2. mut sikiöpussin ympärilla ultrassa harmaata eli vuotoaluetta. aika vaan näyttää jaksaako pikkuinen mukana matkassa vai ei :ashamed:
2 vkon päähän uusi aika ultraan jossa jo näkee missä mennään, jos ei ennen sitä näy merkkejä keskenmenosta.
en uskalla oikein nyt iloita tästä raskaudesta :ashamed: kun pettymys on sitte niin suuri kun on tätä ees taas vatvomista ollut aikalailla. pitää vaan mennä päivä kerrallaan ja toivota parasta :)
tervetuloa uudet ja pahoittelut keskenmenon saanneille :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 13:58 sipuli83 kirjoitti:
Milloin te muut olette ajatelleet kertoa tammikuussa syntyvistä nyyteistänne? Minä kun olen ensikertalainen, en oikein tiedä, koska olisi hyvä aika. Tai tietenkin se on jokaisen oma päätös, mutta olisi kiva kuulla muiden ajatuksia. Olen ajatellut niin, että neuvolakäynnin jälkeen, kun viikkoja on 8, voisin keroa omille vanhemmille ja sisaruksille. Sekä parhaille ystäville.

Itse oon kertonu jo lähes "kaikille", maha pämpöttää jo siihen malliin että näkyy päälle päin (vaikka turvotustahan se vaan on, mutta silti raskaudesta johtuvaa mahan kasvamista) viikkoja nyt 8+4
 
Saaru pikaseen
Ompa kivoja ultrauutisia tullut!
Mä varasin tänään np-ultran, ja sain sen 18.6 (vasta) Tuntuu hirmupitkältä ajalta 3vk odottaa taas ultraan, jonka jälkeen uskalla vasta alkaa nauttimaan tästä raskaudesta, mikäli kaikki on vielä hyvin. Mutta toiveikkaina ollaan. Sama olo ja oireet jatkuu, vaikkaki ovat vähäisiä, mutta sitä on olleet koko ajan. Sanoivat että on hyvä kuitenni olla se rv12 täynnä kun tulee np-ultraan vaikka netissä sanotaan että jo rv10-> jälkeen sen vois tehdä. Ei kai se auta ku maltilla odottaa..
Nyt takaisin työn pariin..
 
Ihania uutisia kotiäityli! :heart: Toivotaan, että pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti!

Sipuli83, ollaan ajateltu kertoa ekan ultran jälkeen, jos ei aikaisemmin paljastuta. Haluamme, että menee tää kriittisin alkuaika ensin kunnialla läpi ja nähdä ultrassa, että siellä oikeasti on elämää. Se onhan se pitkä aika odotella, sillä tänään varasin neuvolan ja sekin vasta 25.6, koska mulla päivätyö ja mulle sopivat ajat kortilla. Ultra on sitten heti sen jälkeen 2vk:n sisään, kuhan saan varattua senkin ajan...ei taida vaan uskaltaa varata kahta aikaa samalle viikolle, ettei pomo ja työkaverit ala pian ihmettelee mun menoja... ;)
 
Hei!

Tervetuloa taas uusille!!! Ihanaa kun porukka kasvaa!!!!

Ekat neuvolakuulumiset:

rr: 112/60
hb: 119
pissa puhdas.

Liuta kokeita otettiin ja lappuja täyteltiin. lähinnä täti siis täytteli. Siihen seulonta kokeeseen mennään ja np-ultraan sitä myöten.

Ja sitten ultrattiin ihan ilman pyytämättä ja siellähän se pikkuinen sydän löi vimmatusti :heart: . Pikkuinen jopa hieman liikkui, joten siinä sitten mietittiin jotta onko se sittenkään ihan niin pieni kuin luultiin. No olihan se ja vähän pienenpikin. Viikot nyt siis neuvolan mukaan 8+2, pikkuinen vastas viikkoja 7+5 +- se 5vrk. Ei muuttanut la:ta. Sanoi, että np-ultra on se tarkempi, jotta odotellaan sinne. Sanoi, että kuitenkin luultavasti kahdeksan viikkoinen koska liikettäkin jo vähän oli. Ekaks ultrattiin masun päältä ja sitten vielä alakautta josta sai paljon selkeämmän kuvan.

Lellu
 
:wave: Hei kaikille!

Jospa jo uskaltautuisi tänne puolelle kurkistamaan... elikkäs la olisi kaiketi 26.1.2008 ja laskurin mukaan siis nyt menossa rv 5+2. Vähän vielä ihmeissään tämän homman kanssa, kun tärppi kävi taas niin äkkiä =)

Meillä siis on kaksi lasta jo ennestään (3 ja 6v). Mitäs muuta? Niin KYSiin oltais menossa synnyttämään jos sinne asti päästään :)

KAikille oireettomuuttaan pohtiville: mulla ei ole kummassakaan aiemmassa ollut juuri mitään oireita - tai siis tämmöstä että hiukset rasvoittuu ja selässä on näppyjä, mutta ei mitään pahoinvointia tms. JOten älkää huoliko - se on ihan normaalia sekin =) Nyt on ollut vähän ihme oloa ja oon syönyt vähän väliä suolaista. Toivottavatsi ei muutu pahoinvoinniksi tälläkään kertaa!

Heippa kaikille tutuille viikkopinosta, ainakin Emppu, meimei, Noppi ja Säästöpossu taisi täällä olla! :wave: Kiva nähdä tuttuja tälläkin puolella!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:10 Pikkuinenko kirjoitti:
MRS:KNOTTY-HILLY: Se voi olla että ollaan synnärillä samaan aikaan! Sama synnäri meinaan!
Siellä olen jo pari kertaa käynytkin :D (molemmat meidän lapsista syntyneet siellä)
Juups, kiva jos oltaisiinkin yhtäaikaa! Taisi tulla vielä Hunsvottikin mukaan, jolla SatKS sairaalana, että siellä sitten nähdään :D . Mulla ei vielä oo ko synnäristä kokemusta, kun neitokainen syntyi tosiaan TYKSissä.
 
Onnea Pikkipeikko, kotiäityli ja Lellu hyvistä ultrakuulumisista!

Olisi tämmöinen kysymys intiimivaivasta, jos jollakin olisi kokemusta...
Mulla meinaan on ollut viikon verran sellaista runsasta kutinaa alapäässä. Omituisinta siinä on se, että se on enemmänkin karvoitusaluella kuin varsinaisesti limakalvoilla. Valkovuotoa ei ole juurikaan esiintynyt. Eikä kirvelyä virtsatessa tai sen jälkeen. Satiaisia ei tiettävästi pitäisi olla (se nyt tuli ekana mieleen) enkä niitä myöskään ole havainnut. Ihottumaa ei varsinaisesti ole. Voiko hiiva oireilla lähes pääsääntöisesti karvoitusalueella?
En oikein tiedä mitä kokeilisin, perusvoidekin auttaa vain hetkeksi. Tätä vaivaa edeltävästi käytin pari viikkoa pikkuhousunsuojia ja melko kireitä stringejä. Näiden käytön lopetin pari päivää sitten.
Anteeksi että vaivaan tällä, mutta jos jollakin on ollut vastaavaa, niin ottaisin mielelläni hoitovinkkejä vastaan...

T: Hazelnut rv 8+2
 

Yhteistyössä