?? TAMMIKUU 2008 ??

Mahtuisikohan ja uskaltaisinkohan tänne tulla. Vkoja nyt 6+0 ja oireet todella minimaaliset joten todella epävarma olo tuon raskauden suhteen. Tosin 4 testiä näyttänyt plussan ja menkat uupuu joten kai sitä pitäis vaan uskaltaa ajatella positiivisesti. La taitaa mennä tuohon 16.1 tienoille. Ja kolmosta toivotaan.
 
Hei kaikki mamit!

Pikkuinenko: toi oli hyvä laskuri, minkä laitoit :) .

Tänään mulla 7+2 ja vasta ens viikon pe eka neuvola. Ei malttais odottaa! Väsyttää ja etoo, mut laatta ei lennä. Poika 9,5 kk vaatii oman huomionsa ja mä olen välillä aivan naatti ja poitsun ruokien hajut etoo mua, huhhuh! No, toivotaan, että pian (MILLOIN?) helppais. No, oireet tietysti ovat hyvä merkki raskauden etenemisestä :).

Joku kyseli kotidopplerista. No meitsihän meni sen hankkimaan (kuuntelevauvaa.fi) viime raskaudessa kun olin niin hermoheikko joka asiasta. Se toimi meillä erinomaisesti, mut ei tokikaan kovin alussa kuuluneet sydänäänet. En muista enää millä viikoilla sain kuulumaan hyvin. Kyllä se helpotusta/ mielenrauhaa ainakin mulla toi. Sain sen myytyäkin sit hyvään hintaan Huutonetissä!

Kuten aiemmin taisin todeta, en ole nyt niin "vauhkona" kun ekassa raskaudessa. Tarkoitan, että tietyllä tavalla otan rennommin nyt, vaikka tokikin luonteeltani olen malttamaton eli että menis aika nopeeta ja mitäs seuraavaksi jne... Kuulunee asiaan! Toki välillä sitä miettii, että miten "tuolla" alakerrassa on asiat ja et menispä kaikki hyvin, mut ei niin älysti panikoi kun viimeksi. Eka on aina jotain ainutlaatuista (kai?). Ja se ylihuolehtiminenkin on aivan luonnollista. Jos menee aivan kamalaksi, kannataa neuvolassa keskustella asiasta. Mulla oli ainakin aivan ihana neuvolatäti ja sama on nytkin.

Nyt taas jatkamaan hommeleita.

VOINTEJA KAIKILLE!!!!

Sallu
 
Täällä minä ja "pötkö" ilmoittaudutaan tammikuun 2008 joukkoon kirjavaan. Ensimmäistä odottelen ja mielialavaihteluita ihmettelen.. =) Oisko täältä vaikka meilikavereiksi ihmisiä. Olisi kiva kirjuutella.
 
Heippa kaikille! varasin tänään neuvola ajan! Sain ajan vasta 11.6. Kyselin samalla koska kannattaa mennä yksityiselle ultraan ja neuvola täti sanoi että viikko 23 vois olla hyvä. Silloin olisi viikkoja 8+ , mutta kun tosiaan plussasin vasta kp 40 niin arveli että en ole vielä niin pitkällä joten sen vuoksi kannattaa odotella... nyt vaan tuntuu että odottavan aika on tosi pitkä.. haluaisin jo niin mennä ultraan, mutta nyt vaan maltillisesti täytyy odotella reilu 2 viikkoa..

Onnellisia alkuodotuksen päiviä kaikille =)
 
Hei taas!

PIKKUINENKO kiitos kun kerroit, että sinullakin ollut kovia kipuja. Tänään kivut ollet jo paljon lievemmät, mutta tuntuvat aika usein kuitenkin.

Pikkupeikko kyseli siitä kotidopplerista, minä en taida raaskia ostaa, on aika kallis kuitenkin. Sitten pelkäisin, että tutkailisin jatkuvasti kuuluuko äänet varmasti. Viime raskaudessa kun aloin tuntea liikkeet niin niiden tunteminen riitti tietämään pikkuisen olevan kunnossa. Olisihan se kyllä aika hienoa jos olisi tuo laite kotona, voisi vaikka äänitellä vauvalle muiston.

(.) kivut olleet siis tänään onneksi hieman lievemmät. Tajuton väsymys on päällä, mutta jotenkin se on vain positiivista, voi mennä jo kohta lukemaan ja sitten unten maille. Viikonloppuna nukuin päiväunet tytön kanssa ja silti unta riitti myös yöksi.

Vaihteleeko teillä muilla mielialat laidasta laitaan? Eilen suutuin siskolle ihan mitättömästä asiasta ja itkeä vollotin, mitä en ole tehnyt sitten tytön syntymän. Kohta tulee kamala paijauskohtaus ja tyttö ja mies saa suukkoja ja kohta taas elämä on ihan peestä ja sitten taas naurattaa. :xmas: Täytyy kait lähteä nukkumaan..

iita 6+0 ja siis seitsemäs raskausviikko menossa ;) Omituinen laskutapa minustakin! :D
 
Hei!

Tervetuloa uusille!!! meinas ihan suny jäähä listasta kun niin hätäisesti lueskelin päivällä. Nyt asia korjattu :D . Hei jos joku huomaa, että en ole huomannut lisätä tai poistaa listasta niin huikatkaapa. :wave:

Juu onhan tuo aika hullun kuulosta tuo raskausviikko juttu, mutta kuitenkin ihan mukavakin. :D Minä olen ihan mielellään menossa raskausviikolla kahdeksan :LOL:.

Kuinkas muuten muilla kun olette soittaneet neuvolaan niin onko teillä muuttunut la päivällä taaksepäin? Mulla vaihtui ja samoin kävi esikoisesta. Tai siis mulla kysyttiin milloin on viimeisimmät menkat alkanut niin siitä sitten laski. Tietokoneella ne sen ihan laskee. Niillä on joku outo laskuri vissiin käytössä kans... Ei siinä mitään, mutta se kun tulee kaikkii lappuihin ja lippuihin jne. jos ei muutu ultrassa. No samapa tuo. ihan mielellän menen päivän pidemmällä... :kieh: .

Voi elämä... mulla on taas pyykit jäänyt koneeseen moneksi tunniksi. Raskausdementia :whistle:.

Lellu rv7+2
 
B) Tänään on ollut loisto päivä. Kävin sit siellä ultrassa,ja kaikki kunnossa =) viikot 7+3 niinkun pitikin,ja hyvin kuului sydänäänet.
seuraava ultra sit viikolla 10+4 jolloin saadaan jo kunnolla mitatkin.
:flower: onnea kaikille uusille.
 
Joku kysyi mielialoista.. :wave: Täällä yksi onnellinen, raivostunut, onnellinen, hermostunut, iloinen, onnellinen....jne. Hiukan rasittavaa. Tänään varasin ekan ultran ja sinne sain 26.6. Nyt rv 6+6 ja varmasti ultrassa muuttuu. Hassun ihana olotila kyllä, fiilikset täysin "pötkössä" (näin ekaa odotellessa). Huoli ja toivo, että kunpa kaikki menisi hyvin. Mahakivut hellittäneet. Oli aika koviakin tuossa viime viikolla. Mutta aika peruspositiivisella asenteella eteenpäin. Elämä on upeaa. Nyt nukkumaan.
 
Huomenia!

Viime yö meni ookoo ja tää aamukin olotilan suhteen. TOSIN, nyt mulla on iskenyt allergia-aika pahimmilleen eli niiskutan, aivastelen, henkeä ahdistaa jne. Ei hennois ottaa allergialääkkeitä, mut pakko, et pystyy olemaan ja hoitamaan tuon poitsunkin. Sama juttu mulla oli viime vuonna raskauden aikaan, mut silloin raskaus oli jo paljon pidemmällä. Jotenkin kun yrittäis välttää kaikkia lääkeaineita varsinkin alkuraskaudessa. Vaikka lääkkeet tosin on sellaisia, et lääkärin mukaan soveltuvat myös raskauden aikana. Ja perusnyrkkisääntö on se, että kun äiti voi hyvin, niin masuasukkikin voi (ts. jos äiti on "henkihieverissä" ja astmakohtauksen partaalla, eipä siellä masussakaan ole hyvät oltavat!).

Noista raskausviikoista: viime raskaudessa tuijotin itse kauheasti siihen laskettuun päivään. Näin jälkeenpäin ajateltuna, se oli tyhmääkin, sillä aloin odotella synnytystä jo rv:lla 37 ja kun meni viikon yli, olin jo ihan "hajalla". Hajonta sen synnytysajankohdan suhteen on kuitenkin niin suuri, jopa useita viikkoja, joten nyt päätin, etten tuijota tuota laskettua aikaa liikaa. Viimeksi se vieläpä vaihtui muutaman kerran: eka oli 5.8., sitten ultrassa 31.7. ja lopuksi 2.8. Ja viikon meni yli. Vauva syntyy kun on siihen valmis. Tosin kaikki seulat, mitä tehdään pitää tietysti tehdä tietyillä viikoilla, joten siinä mielessä raskausajankohta on tärkeää tietää, mutta päivien heitot ei merkitse mitään. Mut nää oli vaan mun kommentteja eikä ole tarkoitus ketään moittia seurannan vuoksi. Itse olen myös hyvin tarkka ja kun sitä on vielä malttamaton näiden asioiden suhteen, niin onhan se ymmärrettävääkin! Ja ekan kans sitä on vielä enemmän ihmeissään kaikesta kun toisen kans.

No joo...päivä kerrallaan etiäpäin ja nyt tekeen parit kotihommelit ennen kun pikku-ukko herää aamutorkuilta.

VOIMIJAAAA kaikille!!!

 
Lisäys: olin muuten itse alkuraskauden ultrassa viime vuonna = viime raskaudessa viikolla 8. ja se maksoi yksityisellä jotain 90 ?. Nyt en mene, sillä neuvolassakin ultraavat ekalla kerralla (ainakin jos ei sydänäänet kuulu), vaikkakaan se ultra ei ole niin hyvä kun esim. yksityisellä. Mulla rv:lla 9. eka neuvola. Ja niskapoimu-ultrahan on sit joskus viikolla 12.

terkuin Sallu rv 7+3
 
annele
ei ainakaan lappeenrannassa ole neuvoloissa ultraa, ihan paikkakuntakohtaista siis on pääseekö neuvolassa ultraan vai ei. valitettavasti :/

uusia on tullut mukaan joten tiedoksi heillekin myös tämä yahoon keskustelupalsta: http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/
 
Heips kaikki!

kuulun ilmeisesti tänne tammimassujen joukkoon... vähän yllättäen jo kolmannesta kierrosta tärppäs, vaikka esikkoa ooteltiin toista vuotta. Vähän epäuskoinen olo on vielä, vaikka ihan selviä oireitakin jo on... rinnat kipeet ja tosi lievää huonoa oloa, jos ei säännöllisesti syö. Ekan neuvolan sain 5.6, jolloin on about 8 rv:tä

tulossa on 2.lapsi
synnäri on EKKS
La suunnilleen 18.1 =)

toisen odotus on kyllä jotenkin ihan erilaista... raskausaika on tavallaan jo tuttua, että huomaan jo ajattelevani asioita kauhean pitkälle.... synnytystä, vauvan nimeä ynnä muuta :D pitää vissiin vähän jo toppuutella mielikuvituksen laukkamista ja elää raskausviikko kerrallaan nyt alkuvaiheessa :D
 
kotäityli
mukana ollaan vielä :wave:
tosin ultran mukaan vkoja jotain 5 ja risat. eka gyne ei meinannut löytää mitään ja soitti toisen gynen paikalle. eka gyne meinas et sikiöpussin jonka hän löysi ois suolenpätkä :LOL: toinen gyne sit totesi tän "suolenpätkän" sikiäpussiksi ja sydänkin siellä sykki :heart:
toivottvasti nyt sitte asukki pysyy mukana loppuun asti. eli la siirtyy, enpä osaa sanoa mihin, mut katotaan nyt miten tän käy.
eli vuoto on joko siitä et aluksi on ollut kaksoiraskaus tai sitte kiinnitusvuotoa, eivät osanneet sanoa.
 
Heippa kaikille,

Hiukka hiljaista täältä kun tultiin pikavisiitille Suomeen :) On täällä niin ihanaa!!! Kyllä maailmalla olo avartaa näkemystä elämänmenosta...

Mulla pöhötys hellittänyt todella paljon. Luulin jo että ehkei tässä sitten mitään ole tulossakaan! Tyypillistä spekulointia..Noh, varasin ultran ensi viikolle, jotta voin sitten uskoa tätä todeksi ja todennäköiseti nähdä vauvan sykkeen (vkoja silloin 8).Huomaan nimittäin että unohdan totaalisesti tämän kasvavan vauvan! Outoa, mutta totta... Pari kertaa joku on tarjonnut lasillista viiniä ja olen jo ottamassa, kun muistan että hei eihän tässä nyt voi siemailla viinilaseja vanhaan tapaan :LOL: Ekaa odotella muisti kyllä tämän pienen yksityiskohdan jokaikinen sekuntti!

Mulla muuten kanssa on aika oireetonta, mutta huomaan myös että hiukseni rasvoittuvat paljon nopeammin kun aiemmin! Joku muukin siitä mainitsi. Ja joskus ennen ruokailua tuntuu kun olisi syönyt liikaa vitamiineja tyhjään vatsaan, eli semmonen hitusen ällötys, jota ei varmaan normaalisti edes huomaisi.

Joku kyseli viitamiineista. Niin tosiaan foolihappoa kannattaa ottaa, jo silloin kun suunnittelee raskautta. Sitä on kuulemma hyvä syödä ihan 3kk ennen raskautumista. Itse syön myös helokkiöljyä, zinkkiä, kalaöljyä, maitohappobakteeria ja c-vitamiina. Näillä pöristään pitkälle ja terveenä! :)

Tämmöstä tällä kertaa. Nyt jatkan rakennusprojektimme parissa.. Onko täällä muita samassa jamassa että vauvaa ja rakennusprojektia? Mikä loistava yhdistelmä :p Noh, mutta onneksi on tiedossa asukkien lukumärää kun sisään muutetaan...

Ei muuta kun vatsat pystyyn! :flower:
 
Tervetuloa uusille!!!

Täällä seinäjoella on tosiaan joku aatamin aikainen ultra neuvolassa ja oltais sillä ultrattu jos sydän ääniä ei olis esikoisesta kuultu eka neuvolassa rv9+4, mutta nehän kuulu :heart: :D . No nyt on viikkoja tosiaan reilu 8 kun menen ekan kerran niin ei varmasti kuulu, eikä varmaan kuunnellakaan. Pitää kysyä josko se viitsis käyttää sitä ultraa vähän mun masun päällä... :kieh: . neuvola on vasta kolmen maissa ensmaanantaina niin ei pitäis mitään ruuhkaakaan enää olla.

Ei apua nyt alkoi tekemään mieli taas ruokaa. Siis mä syön koko ajan... muuten tulee huono olo. Keskipäivä ja sen jälkeinen aika on tosiaan huononolon kans kauheinta. :x

Niin mä sain jopa itsestäni sen verran irti, että olen täällä siivoillut. Mies otti pojan kauppareissulle niin sain ihan rauhassa touhuta. Vielä olis yksi huone siivoamatta...josko tästä siivoais senkin niin sais vain olla hetken kuin poika heräilee päikkäreiltä.

Lellu
 
On kyllä sitten niin oireeton olo, että omituiselta tuntuu. Tulisi tuo ultra jo äkkiä. Jotenkin harmi, kun meillä täällä ei pääse kuin kahteen. N.vkolla 12 ja 30jotain. :( Yksityiselle pitäisi mennä, mutta sekin pitäis malttaa odottaa että varmasti jotakin näkyy. Rv on neuvolan mukaan 7+0, eli tuskin mitään näkyisi vielä..? Vai näkyisikö? Mitä luulette? Vastauksia.. Ehkäpä jotain muutakin kuin "suolenpätkä" niinkuin joku humoristisesti mainitsi. :LOL: Toivon kaikille teille tsemppiä ja ihanaa päivää. :wave:
 
Heips!

Mä en oikein oo vielä uskaltautunut kirjottelemaan kovasti kun niin alussa ollaan vasta täällä. Ei oikein vielä ymmärrä koko raskautta ja kun ei oikein ole oireitakaan vielä. Hiukan kuvotusta ja närästystä silloin tällöin, mutta ei mitään pahoinvointeja sun muita. Tytöstä en kyllä voinuut pahoin koko aikana lukuunottamatta noita edellämainittuja kuvotusta ja närästystä.. Saas nähdä kuinka tän kanssa käypi.

Mulla on jotenkin ihan kauhea tuo keskenmenon pelko, ettei uskalla ollenkaan tuuletella tätä raskautta vielä. Mulla ei oo km:ja ollut, mutta samalla tavalla oli jo tuosta neidistä pelko päällä varmaan puoleenväliin asti. Voi kun osais vaan nauttia näistä hetkistä.

Sellainen mun mielestä on aika hauska oire, enkä tiedä josko se on edes mahdollista, mutta nyt oon huomannut, että mun hiukset on alkanut taipua latvoista ihan näiden muutaman viikon aikana. Mulla on ollut ihan piikkisuorat hiukset aina. Mahtaiskohan tuo voida johtua raskaudesta?

Ja niitä vitamiineja tarttis varmaan alkaa itsekin syödä... :ashamed: Muistais vaan.

Ai niin, ja piti kysyä vielä että koska ootte soitelleet ekaa neuvola-aikaa ja mille viikoille ootte sen saaneet? On varmaan kirjoituksia tästä tuolla edellisillä sivuilla, mutta en ole vielä ehtinyt kaikkia viestejä läpi kahlata.<br><br>
 
Kotiäitylille onnea! :heart: Mahtavaa, että pikkuinen oli kuitenkin jaksanut pitää kiinni!

JonnaP: Rakennusprojekti täälläkin... Jouluksi uuteen taloon olisi tarkoitus muuttaa.


Oma napa: Väsyttää jonkin verran ja välillä hieman huimaa.. muuten ei oireita näy. Edelleen ravaa vessaan hysteerian vallassa kun mahassa tuntuu jotain tai tulee valkovuotoa. Milloinhan sitä uskaltaa rentoutua. =)

Hyvää vointia kaikille!!


Emppu 5+jotain..
 
Dinomamma
Siis MAHTAVAT onnittelut kotiäitylille! Pikkuinen on siellä sittenkin! Mullahan oli esikoisesta just tilanne, että ekassa ultrassa sanottiin tuulimunaksi, mut olikin sit vaan vielä pienempi, kuin kuukautisista laskettuna...

Mä en ole edelleenkään tilaillut mitään ultria tai neuvoloita. Ehkä loppuviikosta vois neuvolaan soitella, jos siellä on ajat tiukassa kesälomien vuoksi. Muuten ei olis kiire, en usko, että uudelleensynnyttäjää ihan vielä haluttas siellä nähdä... Mulla siis reilu 6 rv.

Mun nykyinen kuntani ei tarjoa kuin yhden ultran. Ehkä menen yksityiselle kuitenkin saadakseni mielenrauhan, mulla kun noi äänet on kuuluneet neuvolassa tosi myöhään, ei vielä 11 viikolla, vaan vasta 15...
 

Yhteistyössä