?? TAMMIKUU 2008 ??

Uusi ilmoittautuisi jos mukaan sopii :wave: Tänään plussasin ja LA on noin 16.1, veikkaan oviksen olleen myöhempään kuin yleensä joten varmasti tuo LA siirtyy eteenpäin ainakin viikolla, mutta se selviää sitten ultrassa :)

Lastwish 5+0
 
Amira-78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 14:00 Lastwish kirjoitti:
Uusi ilmoittautuisi jos mukaan sopii :wave:
Lastwish 5+0
Voi tervetuloa Lastwish! Kiva saada iloisia uutisia tutuilta (ja tietty tuntemattomiltakin). Paljon onnea odotukseesi.

-A-
 
carla-81
Heippa kaikki :wave:

Täällä podetaan aika pahaa astman tynkää. Tai, hengitysvaikeudet johtuu varmasti tuosta siitepölystä. On tosi vaikee hengitellä, oon kun kala kuivalla maalla. :/ Ei kiva tunne ollenkaan, ja allergialääkkeitä ei saa ottaa...Lääkäri kirjotti reseptin ventolinea, sitä voi kuulemma hyvillä mielin ottaa. Ja pakkohan sitä on ottaa, eihän tuo pikkuinenkaan saa happea, jos mulla on vaikeeta hengitellä....

Väsyttää edelleen pirusti, tissit on sikakipeet ja huimaa. Neuvola ens viikon tiistaina, ihanaa!! :)

Mitäs muille kuuluupi?!

carluska rv 7+0
 
Minäkin jo varasin neuvola-ajan, sinne pääsenkin sitten 11.6. eli silloin on sitten jo rv9+4. Kuulemma 4.6. ois ollu liian aikaisin. Ja ultraamaan oon menossa vasta np-ultraan sitten, millekäs viikoille se ois hyvä varata? Meillähän ei kunta tarjoa kuin rakenneultran sitten joskus hamassa tulevaisuudessa... Joutuuko kukaan muu näin pitkään jännäilemään?

Bamboo rv5+6<br><br>
 
Mä ilmoittautuisin joukkoon kanssa. LA 4.1. Plussasin 1½ viikkoa sitten, minkä ajan olen shokista yrittäny virota ;) Mä oon ollu aika huonovointinen, on kuvotusta, etomista ja kaikkee siltä väliltä. Pyttyjä oon halaillu, mut alkais tuntumaan että vois olla jo helpompi olo....ehkä.

Maija ja rv 8+0
 
Tervetuloa uusille!

Maija80: olikohan nuo sun viikot iha oikein kun sulla on päivä aikaisemmin tuo la kuin mulla ja mun viikot 6+4. EI taida vielä kellään olla meidän pinossa tuota 8 viikkoa täynnä. ;)

Kirppu mä laitan tuon 19.1, mutta taitaa se terkka laskea tuon 17.1 mukaan vai olenko aivan väärässä.

Täällä odottelen miestä kotiin. Nyt mulle iski ihan mieletön trio jäätelöhimo ja sitä on saatava. Se siitä suolaisen nälästä. :kieh:
 
kotäityli
pari päivää on sattunut päähän ja tänään olen ollut hirmuisen väsynyt ja tuossa otettuani päikkärit ja nousin ylös niin housuihin valahti jotain, vessassa se varmistui kirkkaaksi vereksi. mahaan sattuu saa nähä joudunko tästä lähtemään kohta jonnekin näytille. :'(
taisi mennä kesken :ashamed:
 
Kotiäityli voi ei! toivotaan, että kaikki kuitenkin olisi hyvin!!
db :hug:

Tervetuloa uudet ja onnittelut plussista!!

bamboo miten en ikinä muista nikkejä :ashamed: Minäkin menen vasta np-ultraan. Ainakin tällähetkellä en ole menossa ennen sitä, ellei tosiaan olo muutu liian epäileväksi.

saaru mukavaa kun sait hyviä uutisia ultrasta!! =)

(.) aion vielä huomen aamulla testata niitä kahta viivaa, toivottavasti vielä näkyy! Taitaa aika paljon vaihdella nuo ultraus käytännöt kunnittain. Meidän kunta taitaa tarjota 3 ultraa, muttei sitä alkuraskauden. Toisissa on vain yksi ja joissain kunnissa taitavat terkkarit ultrata joka käynnin yhteydessä, se olisi kyllä aika luksusta!
Muistin tuossa eilen, etten tainnnut kyllä vielä esikoisen aikaan näillä viikoilla oksennella, kun en ollut vielä edes testannut. Eli odottelenpa oireita vielä rauhassa. =)
 
Marusha
Hei!

Liittyisin joukkoon lasketulla ajalla 19.1.2008. Tein sunnuntaina ensimmäisen testin ja sain haamuviivan, ja eilen sain hivenen vahvemman viivan, joten kai tässä sitten raskaana ollaan. :)

Meillä on ennestään poika s. 06/04. Molemmat raskaudet ovat saaneet alkunsa "keinotekoisesti" pitkän yrittämisen jälkeen. Ensimmäinen ultra on varattu kesäkuun alkuun raskausviikolle 7, se ultra on siis lapsettomuusklinikalla, jossa tehdään ensimmäinen kontrolli ennen kuin tarvitsee sitten neuvolaan hakeutua.

Rinnat ovat olleet vähän kipeät. Väsyttää kovasti, mutta se johtunee osittain poskiontelontulehduksesta, jota sairastan paraikaa... pelottaa vähän, miten sairaus ja antibiootit vaikuttavat vauvaan, mutta pitää vain luottaa, että lääkärit ovat antaneet oikeaa hoitoa... :snotty: Ensimmäisessä raskaudessa voin varsin mainiosti pientä alkuvaiheen väsymystä lukuunottamatta, eli en osaa vielä odottaa pahoinvointia. Toivottavasti sitä ei tulisikaan. ;)
 
hei kaikille pitkäästä aikaa....

ajattelin kirjoitella nyt ku on aikaa ku tuntuu ni hirveesti olevan tekemistä ku loma lopuillaa ja töihin paluu 1.6...
tänne ei ihmeempiä, kamalaa väsymystä ja rinnat hieman turvonneet ja pirun arat... mut ei kai tää voi ku pahemmaks vielä käydä =) täällä eka neuvola 23.5 ja ultra on toistuvien km takia sit 28.5 et tekevät kunnallisessa ton alkuraskauden ultran.. sit ollaa taas viisaampia.. sit seurava ultra on joskus rv10 tietämillä ja taas rv12 tietämillä... seuraavat tosi tarkasti onneks nyt kun on 4km takana...

et näin tänne... palataan jutusteluun taas kun koneelle kerkevää...

ja tosiaan PÄIVITTELIJÄ!!!
mulla synnytys sairaala ksks ja keskenmenoja on siis 4 04,05,06 ja 07.

pikkupeikko85 ja (kuulemma miehen mukaan) veikko 5+4
 
Linda
Pari päivää sitten sain tietää olevani raskaana. Tämä oli todellinen yllätys, mitään suunnitelmia ei ole ollut.
La 20.1, eli todella alussa ollaan.
Ensin tuleva isä suhtautui hyvin,eilen hän olikin sitten ihan hysteerinen ja mietti taloutta, töitä, opiskelua jne.
Myöhään illalla hän kuitenkin totesi että tukee minua, vaikka pelottaakin.
Saa nähdä miten käy.
Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Ainakin minulla on elämä järjestyksessä.
Nyt on hieman vaikea iloita.
Pelkään keskenmenoa ja miehen vointi huolestuttaa.
 
Amira-78
Onnittelut ja tervetuloa taas uusille odottajille :) :flower: .
Kivaa, kun joka kerta listalle kurkkiessa on joku uus plussannut jonon jatkona. Riittää kätilöillä töitä joulun välipäivien ja tammikuun aikana ;) .

).( Täällä voidaan hieman entistä heikommin. Mikään eilen syöty safka ei pysynyt sisällä. Illalla olin jo ihan naatti. Tämän päivän vapaa tuli kyllä niin hyvään saumaan kun olla ja voi! Ja aamun perusteella sama tahti jatkuu. Saas nähdä olenko huomenna miten työkunnossa.

Joku tais kysellä np-ultraan menosta. Meillä kaupunki tarjoaa vain rakenneultran, joten menemme yksityiselle np-ultraan kesäkuun vkolla 24. Silloin raskausviikkoja ~11. Siinä saa varmuutta, että vatsassa kaikki hyvin - ja hieman helpotusta malttamattomuuteen. En olis varmaan millään jaksanut odottaa loppukesän rakennetutkimukseen asti! :whistle:

Leppoisaa torstain jatkoa. Tää hakee vichylasin ja menee makoileen. :wave:

-A- rv7+1
 
Hei! Mahtuuko joukkoon vielä yksi? LAskettu aika olis laskurin mukaan 18.1. Heikosti positiivisen testin tein tiistaina. (jos se nyt sitten on positiivinen?)
Minulla on kaksi lasta ennestään.Poika 11/01 ja tyttö 11/03.

Minkäänöaisia oireita ei ole vielä ollut enkä odota niitä ilmaantuvankaan.Molemmat edelliset raskaudet ovat olleet helppoja eli ei ole ollut pahoinvointia tms.
 
Heippa kaikille! B)

Eilen tehty haalea plussa, pari päivää aattelin ootella ja teen vielä uuden testin. :) Laskurin mukaan laskettu aika olisi 15.1.2008

Vauvakuume kova sekä itsellä että avolla, joten plussa oli paras synttärilahja, täytin maanantaina 25-v. =)
 
Heippa kaikille!

Vieläkö mahtuu mukaan yksi onnesta sekaisin oleva? Plussasin vasta tänä aamuna, haaleampihan tuo viiva oli kuin kontrolli, mutta viiva kuitenkin. Täytyy tehdä varmaan vielä varmistustesti parinpäivän päästä! Laskurin mukaan laskettu aika osuisi tammikuun 18.päivään, joten nyt vaan jännittämään josko veijari sieltä oikeasti maalimaan tulisi =) <br><br>
 
Kotiäityli: Miten sulla kävi? Mulla nimittäin alkoi myös vuoto tiistai-iltana ruskeana ja eilen sitten tuli jo verta. Sitä tulee silloin kun käy pissalla eli housuun asti sitä ei tule. Olen niin masentunut, että tarvitsen vertaistukea. Tämä oli meidän ensimmäinen ja tuntuu, että olisi helpompaa, jos olisi jo lapsi ennestään.
Toivon kipinä on jo hiipunut ja yritän olla itkemättä. Mietin vain, miksi meille käy näin?
Meillähän oli siis lapsettomuutta vuosi takana ja sitten tärppäs. Olen kahlannut palstat lapsettomuus, vauvakuume, odotusaika ja nyt keskenmeno. Tämä tuntuu niin pahalta. Kaikki muistuttaa minua vauvasta. En tiedä miten asian kerron niille, joille ehdin jo kertoa raskaudestani.

Anteeksi, että tulen tänne vuodattamaan. Tarvitsen todellakin tukea. En uskonut alusta astikaan, kuten jo aiemmin mainitsin, että tulisimme koskaan saamaan lasta. Näinkö piti käydä!
 
Älä vielä luovuta Haikara :hug: Yhdellä läheiselläni oli tosi kovia vuotoja ja kipuja alkuraskaudessa ja vielä jossain viikolla 10, oli ihan varma että menee kesken. Vuotoa oli siis aika runsaasti. Nyt kuitenkin on hänellä jäljellä kuukausi raskautta ja vauvan pitäisi syntyä. Älä vielä luovuta, jos vuotoa ei kerran ole tullut kuin pyyhkiessä? :hug:
 
Haikara: :hug: Toivottavasti vuoto loppuis ja olis harmitonta.

Tervetuloa uusille!

Täällä on huono olo. Vois luulla, että on eilen vetänyt ihan perskännit. Oksentaa ei tarvi, kunhan pahimman olon ajan lepää. :x Suolaista tekee koko ajan mieli ja kun ei edes tiedä mitä se edes on mitä oikeastaan tekee mieli. \|O

Lellu ja masu rv6+5
 
Kiitos Lastwish, Bamboo ja Lellu lohdutuksesta. Kävin suihkussa ja päätin olla itkemättä enää. Verta tuli siis taas pyyhkiessä vessakäynnillä ja se on ihan runsasta. Housuun ei ole tullut kuin tippa eilen. Onhan niitä ihmetapauksia, mutta jotenki mulla on ollut sunnuntaista lähtien sellainen olo, ettei kaikki ole kunnossa. Huomenna soitan lääkärille ja varmistan tilanteen, mutta aika lailla on toivo menetetty. Täti, joka on erikoissairaanhoitaja, sanoi että se on suurella todennäköisyydellä mennyt kesken ja ettei sille mitään voi. Itse he tekivät 9 vuotta esikoista ja kaksi keskenmenoa takana. Hänkin oli kyllä vuotanut toisen lapsen alkuraskaudessa niin, että oli joutunut esikoisen vaipan laittamaan yöksi. Tiiä sitten kuinka veristä se on ollut. Mulla nimittäin tuota selkäkipua ollut alusta asti..<br><br>
 
Dinomamma
Tsemppiä Haikaralle... Toivon tosiaan, että sun kohdalla olis kyse harmittomasta vuodosta, samoin kuin kotiäitylillä.

On tää alkuaika niin tämmöstä, ei tiedä kenen raskaus päättyy onnettomasti.... Äidin tehtävä on alusta saakka murehtia lapsensa puolesta, eikä se huoli lopu koskaan.

Täällä tasaista oloa. Välillä vähän heikottaa, ruoka maistuu ja tissit kasvaa... B)
 
kotäityli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:03 Haikara kirjoitti:
Kotiäityli: Miten sulla kävi? Mulla nimittäin alkoi myös vuoto tiistai-iltana ruskeana ja eilen sitten tuli jo verta. Sitä tulee silloin kun käy pissalla eli housuun asti sitä ei tule. Olen niin masentunut, että tarvitsen vertaistukea. Tämä oli meidän ensimmäinen ja tuntuu, että olisi helpompaa, jos olisi jo lapsi ennestään.
Toivon kipinä on jo hiipunut ja yritän olla itkemättä. Mietin vain, miksi meille käy näin?
Meillähän oli siis lapsettomuutta vuosi takana ja sitten tärppäs. Olen kahlannut palstat lapsettomuus, vauvakuume, odotusaika ja nyt keskenmeno. Tämä tuntuu niin pahalta. Kaikki muistuttaa minua vauvasta. En tiedä miten asian kerron niille, joille ehdin jo kertoa raskaudestani.

Anteeksi, että tulen tänne vuodattamaan. Tarvitsen todellakin tukea. En uskonut alusta astikaan, kuten jo aiemmin mainitsin, että tulisimme koskaan saamaan lasta. Näinkö piti käydä!
kävin tänään päivystyksessä, sain huomiseksi lähetteen kyssiin. toivottvasti heillä on aikoja antaa. :ashamed:
mulla on aivan ihmeellistä nyt tää vuoto. eilen tuli kirkasta verta ja tänään todella niukasti ruskeaa verta. mahaan ei kovin satukkaan.
tk:n lääkärin mielestä olisi kesken menossa, mut en mä tiiä, olen entistä sekaisin nyt kun olen täällä lukenut kirjotuksia et onkin viel ollu raskaana vaikka vuotoa ois ollu runsaastikin.
toivottavasti huomiseksi saan ajan kyssiin.
tsemppiä sulle ja muillekin! :hug:
 

Yhteistyössä