?? TAMMIKUU 2008 ??

kotäityli
nyt alko kuvotus ja pahoinvointi, jops keskellä yötä :kieh: ja paleltaa vähän väliä, sitte taas on kuuma jne jne. eipä mulla aikasimmissa raskauksissa ole tämmöisiä oireita ollutkaan :whistle:
mullakin tuli testiin hyvin haalea viiva, niin on kyl joka raskaudessa ollut.
nyt vaan odotellaan eka neuvolaa, milloin olette muuten viimeistään ottaneet yhteyttä neuvolaan, kun itellä vaan tuntuu nyt ettei ole mitään kiirettä, kun aikasimmissa raskauksissa olen melkein heti soittanut ajan neuvolaan. nyt ajattelin odotella :whistle:
 
yksoikeestimusta onpa muuten hauska nikki! Minä mietin noita viivojen väriä ja kyllä se täytyy kait pikkuhiljaa uskoa, että + se oli! =) olen myös kertonut kahdelle hyvälle ystävälle, jotko olivat hengessä mukana jo kuumeilleissani.

mamma-82Onnittelut sinullekin äiteinpäivän plussasta!

kotiäityli muistinko nimen oikein? Ajattelin soitella neuvolaan ensi perjantaina kun silloin töistä porukkaa lomalla ja saan soitella rauhassa. En tahtoisi vielä työkavereille kertoa. Nyt tuli kyllä mieleen, että saattaahan se terkkarikin olla lomalla, no sen näkee sitten

(.)Tämä on hankalaa kun toisinaan kun vihloo vatsaa niin miettii onko kaikki kunnossa ja sitten jos ei vihlo niin miksei vihlo, onko kaikki kunnossa. Koskaan ei ole hyvä. Vessassa tarkastan joka kerta ettei vain punaista ole näkyvissä ja tutkin monta kertaa päivässä vieläkö rinnat on kipeät. Etovaa oloa on, muttei vielä ainakaan ole tarvinnut käydä oksentamassa. Esikoista odottaessa oksensin lähes joka aamu, mutta en yhtään muista miltä viikoilta asti. Tämä tuntuu vieläkin niin uskomattomalta, että se testi näytti tosiaan kahta viivaa. Mitenköhän kauan menee ennenkuin ajatukseen tottuu. =)

iita 4+6
 
Yksoikeestimusta, Mä koitan kanssa ajatella samallalailla kuin sinäkin että jokaisnen raskaus olisi erilainen yms. Vahva oli usko siihen viimeksi, en olisi koskaan uskonut että kävi niinkuin kävi. Koko ajan olin luottavalla mielellä että jospa nyt vain ei ole niin huono olo kuin viimeksi, päästetään tällä kertaa helpomalla ja että jospa vaikka siellä oiskin tyttö tulossa, ku 2 poikaa on ennestään. Mutta mulla (en halua yleistää enkä ketään pelotella, mutta mun kohalla oli viimeksi näin) vain oireiden vähyys ja lopulta loppunen oli siitä syystä että oli kasvu masussa loppunut jo rv8. se pienikin etominen loppui rv 11.

Mutta nyt ei auta kuin toivoa että paremmin kävis vaikka oireita onkin taas vähemmän. Sain siirrettyä ultran huomiseksi, silloinhan sitä näkee. Ja toivottovasti näkee pienen sydämen tykyttävän..
En vain tiä kuinka sanoa esimiehelle, ku pitää päästä työaikana siellä käymään, ku noita aikoja ei ole muihin aikoihin ku mun työaikaan..
 
Amira -harmaana-
Hei.

:x . Että näin. Lauantaina saares laatta lensi ja eilen halasin pönttöä kolme kertaa. Ei paljoa äitienpäiväkakut maistuneet. Pientä vuotoa tuli taas eilen :( ja vatsaa repii välillä kovastikin. "Paitaa" kiristää. Eli oireita on jos jonkinlaisia. Mieluusti osan näistä teille vähemmän oirehtiville luovuttaisin.

-A- rv 6+4

 
Mua alko pelottaan nuo oirettomat jutut. Toivon, että mulla ois enemmän oireita jotta voisin olla varma masuasukista. Meillä on juttu levinnyt suvussa reippaasti ja nyt pelottaa, että jos menee huonosti niin mitä sit sanotaan. Mulla ollut vaan väsymystä. Vessassa ravaaminen on vähentynyt muutamana päivänä. Nälkä kylläkin yllättää useammin. Voi tulis jo tuo ultrapäivä niin sais mielenrauhan vähäksi aikaa..
Äiti kyllä sanoi, että sillä oli alkanut oksentelu vasta rv 6 jälkeen. Vaihtelee kai aika paljon. Jotku sanoo, että silloin jo helpottaa.

Pelottaaaa!!

Haikara rv 4+6
 
Mulla nyt rv 5+4 ja oireet vähentyneet. Plussauksen jälkeen oli kuvotusta 24/7, mutta eilen ja tänään ei ole ollut yhtään... Väsyttää kyllä ihan kamalasti ja tissit kipeät, mutta vatsaoloja ei mitään...
Luin kyllä, että on hyvin yksilöllistä tuo oireilu, jollain saattaa kestää viikon, jollain kaksi tai kaksitoista ja joku ei saa oireita ollenkaan.
Mutta kun on lukenut noita tuulimuna ja keskenmenojuttuja, niin ei voi olla ajattelematta pahinta :(
 
Älkää huolehtiko tuosta pahoinvoinnin puuttumisesta. Mulla alkoi esikoisesta vasta rv8+ ja oksensin siitä seuraavat 6 viikkoa melkein joka päivä. Joten ehtii tulla vielä. :wave: Mulla on nyt vähän aikaisemmin tää etova olo tullut. EN ole joutunut vielä kuitenkaan oksulle vaikka lähellä aamupäivisin aamupalan jälkeen on. :whistle:
 
kahdenemo
Tulin nyt kertomaan sen, mitä jo itse epäilinki.. Eli tänään käyty äitipolilla ja tuulimunaksi pikkuisemme todettiin :'( Itkettää niin paljon, ettei meinaa ruutua nähdä mutta koska olen tänne kirjoitellut ahkeraan niin saatan tän myös loppuun..

Eilen alkoi särkemään alaselkää oikein tosissaan, silleen poltteli ja viilteli. Vuoto myöskin hieman runsastunu ja ihan selkeesti verta, vaikkein kovin paljoo vuodakaan. Aamulla selkä oli niin kipee, että hommasin lapsille hoitajan ja lähdin taksilla näytille. Kohdussa todettiin vain tyhjä sikiöpussi, ei muuta. Nyt vain odotellaan, että milloin vuoto alkaa.. Ja viikon päästä kontrolliin ja sitten tyhjennetään, jos ei ole tullut itsestään ulos.

Eli ainakin minun kohdallani tämä oireettomuus ja "tyhjä olo" tarkoitti juuri sitä pahinta. En tosin haluaisi, että te muut "oireettomat" alatte nyt pelkäämään pahinta, vaikka niinhän siinä varmasti käy. Pahoillani olen siitä, halusin vain kertoa teille :ashamed:

Olin lähdössä lasten kanssa mummolaan keskiviikkona mutta nyt siirrän matkaa ainakin perjantaille ja odotan, josko vuoto alkaisi. Pelottaa, suututtaa, masentaa.. Tällä hetkellä tuntuu, kuin kaikki kaatuisi päälle. Toivon vaan, että vuotaisi itsestään pois, en haluaisi kaavintaan tms.

Sydämestäni toivon teille kaikkea hyvää!! Pitäkää pikkuisistanne kiinni :heart:
 
Voi kahdenemo :hug: !!
Todella surullista! Voimia ja jaksamista!
Minä olen myös täysin oireeton. Pariin päivään ei ole tarvinnut wc:ssä käydä useammin kuin normaalisti, mitään pahoinvointia ei ole oikeastaan ollutkaan, eikä vuorokauteen ole ollut alavatsatuntemuksiakaan. Raskaustesti on edelleen selvä +, mutta se on ainut oire.
Sanoin tänään aiemmin miehelleni, että epäilen, että se on tuulimunaraskaus.
Hän ei millään sitä voi/halua uskoa. Enkä minäkään halua näin uskoa ja toivon parasta, mutta kuitenkin. Jos ei vuoto ala ennen ensi viikon alkua, niin sitten sen näkee ultrassa maanantaina. Mutta mielummin haluan tietää asian hyvissä ajoin, ettei ehdi kaikille jo kertomaan olevansa raskaana, kun ei oikeasti ehkä olekaan. Pieni toivonkipinä on kuitenkin vielä mielessäni, kuulin nimittäin, ettei äidilläni (4 lasta) ja siskollani ole ollut mitään erit. pahoinvointia raskaudessa.
 
updown harmaana
Heippa kaikille,täällä yksi odottaja lisää tammikuulle :wave: Tänään (kp40) pärähti vahva plussa testiin :heart:
La olis tuon laskurin mukaan 9.1.08 ja k-s ks olis synnäri.
Tämä oli 7yk ja kolmas tulokas on oikein tervetullut B)
Kaikille onnea odotukseen ja vauvaliimaa asukille :heart:
 
Dinomamma
Voimia sulle kahdenemo :hug:

Mulla on ollu siis yks varhainen keskenmeno vk 6, mistä en käyny ees lääkärissä. Toisessa raskaudessa (kierto epäsäännöllinen) kävin ultrassa vko 6 + jotain. Lääkäri löysi tosiaan pussin, ei sykettä, ja sanoi, että tuulimuna, mutta tule nyt kahdenviikon kuluttua uudestaan, niin laitetaan sitten kaavintaan. Oireita oli, pahoinvointia ym ym ja itkeskelinkin kotona, että kaks viikkoo pitää kärsiä oireista turhaan. MUTTA, tuosta epäsäännöllisestä kierrosta johtuen kahden viikon kuluttua masusta löytyikin syke! Joten meidän kuusivuotias "tuulimuna" jaksaa hyvin... Ei tämä sua lohduta, mutta meillä kävi näin onnekkaasti, vaikka kokenut lääkäri ihan varmana diagnoosia pitikin. Laskettua aikaa sitten siirrettiin pari viikkoa myöhemmäksi.

Seuraavassa raskaudessa kävin ultrassa vasta viikolla 9 ja silloin alkio oli muistaakseni 7+6 vkonen ultran mukaan. Nytkin yritän malttaa mennä vasta kun 8 vkoa on täynnä, vaikka nyt mulla on kierto ollutkin säännöllinen, eli luullakseni noin isoja heittoja ei kait pitäs olla...

Tänään tein sitten toisen testin, joka myös samalla lailla positiivinen, kuin edellinenkin. Vähän on oireita, mutta lievempinä kuin noista edellisistä. Aivan ekassa raskaudessa, joka siis meni kesken, oli yhtä lievät oireet kuin nyt. Mutta, toivon parasta. Voihan nämä raskaudet olla keskenäänkin erilaisia.

Ja niille tiedoksi, joilla raskaus on ensimmäinen, että monella ei ole mitään erikoisempia oireita, ja silti kaikki on hyvin.

Kahdenemolle jaksamista pitkään viikkoon ennen uutta ultraa... Raportoi tänne kuulumisia, jos jaksat...
 
Kahdenemo :hug: :hug: Suuret pahoittelut!!

Kyllä minuakin vaivaa tämä pahoinvoinnin puutos. Toisaalta ei tarvitsisi tullakaan, mutta..
Aiotteko muuten kaikki käydä alkuraskauden ultrassa? Minä vielä mietin luultavasti en mene, ellei olo muutu ihan mahdottoman tavalliseksi.
Oletteko muuten saaneet ekan neuvola-ajan jo?

Lellu jos milloin muokkaat tuota etusivun listaa niin minulle voisi laittaa la 14.1, kiitos! =)
 
:hug: kahdenemo. Neljä keskenmenoa olen saanut,ja tiedän ehkä mitä tunnet :'( Sain uuden ultra-ajan ensi maanantaille jolloin viikot olis 7+3
Silloin pitäis jo sykkeen näkyä,mutta mittoja ei välttämättä vielä saada.
Täällä on niin vanhanaikainen kone. :flower: uusille odottajille.
 
:hug: kahdenemo. En tiedä mitä pitäisi sanoa... :( Sure surusi rauhassa ja yritä jaksaa eteenpäin. Vaikeaa se varmasti on.

Minua myös pelottaa. Mulla on selkäkipuja ja väsymystä. Nyt vähän etovaa oloa. Pitikin mennä kertomaan sukulaisille. Sitten saan selitellä, jos ei siellä ketään olekaan. Neuvolasta kyllä sanottiin, että selkäkipu olisi normaalia ja että jotku sanoo sen kuuluvan asiaan. En tiedä sitä sit. Painoakin muka tullut reilu kilo viikossa.

En halua ajatella näitä... Haluan vain olla onnellinen. Tätähän me odotimme reilun vuoden..
 
:heart: Pikkukakkosen odotus on alkanut! :heart:

LA on 13.01.2007

Kättärille olen ajatellut mennä vaikka ensimmäinen synnytys 03 oli kauhea kokemus kätilön takia..

Viikkoja nyt tasan 5, ensimmäinen neuvola 6.6.07. Oksensin jo ekan kerran tänään. Ensimmäisen kanssa oksensin vko 5-40 eli melkein alusta loppuun. Täytyy vain toivoa ettei käy nyt samalla tavalla.. Vatsan seutu on jo ihan turvoksissa, kuulema johtuu siitä kun kohtu sijaitsee edessä. Rinnat kipeet ja turvoksissa. Närästää jo jonkin verran..

Täytyy vain toivoa että jaksaa töissä olla ja kotona ahertaa vaikka pahaaoloa esiintyykin =)

Äiti, poika 03 ja (pikkukakkonen 2008)
=) <br><br>
 
Halaukset Oceanille ja kahdenemolle. En voi edes kuvitella kuinka ikävältä teistä tuntuu.
Itse kävin tänään lääkärissä ja ultrattiin kovien vatsakipujen vuoksi. Olin ihan varma, että jotain pielessä. Lääkäri kuitenkin juuri ja juuri erotti ruudulta pienen mustan läiskän jonka sisällä sykki sydän. Olo on niin helpottunut ja onnellinen. Viikoista tosin ei vielä osannut sanoa mitään, eikä myöskään lasketusta ajasta.
 
Amira-78
:hug: Kahdenemo ja :hug: Ocean. Voimia, paljon voimia - ja eteenkin uskoa tulevaan.

Esikoista odottaessani mulla oli rajujakin vuotoja, oireetkin hiipuivat. Polilla ultrattiin ja mitään ei masussa näkynyt. Käskivät odotella ja tulla viikon päästä uudestaan (syömättä ja juomatta, jotta kaavinta voidaan tehdä vaikka samantien). Viikko meni tuskaisesti ja itkeskellen. Kun sit menin uudelleen ja ultraus alkoi, lääkäri sanoi ensimmäisenä "Ei.....". Suljin silmäni ja ajattelin jo, että se siitä :( . Keräsin vielä itseni ja kysyin, että 'niin miten ne asiat siellä oli'. Siihen lääkäri innostuneena: "Eiku siis joojoo, hyvin täällä voidaan.' Viikolla 6+2 syke näkyi ja kaverilla oli mittaa muutama milli. Nyt kyseinen "kaveri" käyttää jo 116 cm vaatteita. :)

Muutoin ON: Oksennellaan tasaista tahtia. Mustikkavichyä kittaan töissä. Vichyn juonnilla viimeksikin vältyin sairaalareissulta, kun siitä olin saanut kivennäisiä ja suoloja. Kahden vkon päästä eka neuvola.

Kun nyt kestäis töissä ilman sairaslomaa... :x

Reipasta päivää kaikille :)

-A- rv 6+5
 
kotäityli
kahdenemolle ja oceanille :hug:
ite olen myös kokenut tuulimunan ja vielä eka raskaus oli silloin kysessä.


Tämä odotus tuntuu vieläkin niin mahdottomalta, on kyl raskausoireita, väsymystä, pahoinvointia ja rintoja aristaa, mut silti tuntuu vielä niin epätodennäköiseltä, en tiiä miksi :/
Niin ja tänään kävin vaalla ja tullu 1 kg lissää, tuntuu kyl ihan nesteeltä, sormetkin tuntuu nakkimakkaralta :whistle:
ajattelin nyt siirtyä enemmän tuonne kasvislinjalle, jotta tuota turvotusta ei tulisi niin paljon.

Neuvolaan en ole viel soittanut, ehkä ensi viikolla. niin ja mahaan on sattunut ihan erilailla kuin muissa raskauksissa, ehka senkin takia olen hieman varovaisempi kenellekään kertomaan :\|

 
Minäkin aattelin vähän kirjotella voinneistä tänne. Täällä menossa 5+5, oireita ei kauheasti. Menkkamaiset kivut hellittäneet, edelleen harvoin vähän tuntuu. Rinnat alkaneet kipeytyä, illalla oli tosi kipeet, nyt aamulla vain vähän... Sunnuntaina tuli pieni tuhru, tai oisko ollu ees tuhru. Vähän semmosta värjäytynyttä valkkaria tai jotain, ei punaista.. Jotenkin vaan on epäuskoinen olo, että miten tässä käy. Vähän oli tänään aamulla etova olo, mutta ei pahemmin. Enkä ees aatellu mennä varhaisultraan!

Mä oon siis Oulusta ja neuvola-aikaa meinasin tänään varailla. Tuiran neuvolaan muistaakseni oon menossa. Ja kait sitä pitäis sitten np-ultraan mennä yksityiselle, voikohan sinne Meri-Ouluun mennä np-ultraan? Kun te muuten ootte varailleet aikoja neuvolaan, niin ootteko soittaneet suoraan sinne neuvolaan oman alueen terveydenhoitajalle vai jonnekin ajanvaraukseen?

Bamboo81 5+5, edelleen epäilevä... :ashamed:
 
neljäs tulossa
Ihan pakko oli kirjoittaa kun jotkut on huolissaan oireettomuudesta. Omasta kokemuksesta voin kertoa että kaikki voi ja todennäköisesti onkin hyvin vaikka mitään oireita ei ole.

Mulla ei ole koskaan ollut mitään muuta kuin se että kuukautiset on jääneet pois. Ei pahoinvointia, ei palelua, ei rintojen aristusta, turvotusta, ei kertakaikkiaan mitään. Ja kolme tervettä lasta on ja nyt rv23+jotain.

Tässä raskaudessa alkoi vuoto noin 9 viikolla ja jatkui kolmisen viikkoa ja mitään syytä ei löytynyt. Tietysti pelotti mutta lääkärin mukaan joka neljäs kärsii vaarattomista vuodoista. Johtuvat yleensä emättimen alueen vilkastauneesta verenkierrosta.

Toivottavasti tämä nyt helpottaa edes jonkun mieltä!

Onnea kaikille raskauteen ja hyvää kevään jatkoa! Yrittäkää nauttia tastä =)


T: Minä vain
 
Kahdenemo ja oceane :'( Voimia ja jaksamisia! Tänään selviää meidän tilanne. Ultra on tuossa iltasella. Hiukan on ollu etovaa oloa,mutta kuitenkin aika vähä, pelkää siis pahinta. Mutta kovasti toivon silti vieläki että jospa vain olisi erilainen raskaus. Mua vain niin itkettää, ku pelottaa ja suru tuli teidänkin puolesta:(
Ilmoittelen sitten meidän ultrauutiset.. Pitäkää peukkuja!
Saaru rv7+0<br><br>
 

Yhteistyössä