Hei murut
Mun on nyt pakko pullistella - elämä Puppen mamana on AIVAN IHANAA!! Niin upea vauva minulla on ettei parempata voi olla ei. Kun massu on nyt saatu toimimaan on poikakin aivan käsittämättömän hyvällä tuulella koko ajan. Nauraa, jokeltaa, leikkii, touhuaa, katselee, köllöttelee, syö hyvin, tissittää hyvin, nukahtaa tosi nätisti ja nukkuu hyvin. Ei kitise (no tietenkin vähän!), ei kiukuttele, ei stressaa. Kylpy meni hyvin, autolla ajelu on mahtavaa, kaukalossa on kiva olla. Shoppailu menee kivasti ja siis KAIKKI ON AIVAN UPEAA!
Voi harmi kun mä olisin saanut sen massun toimimaan aiemmin, harmittaa etten osannut/jaksanut/pystynyt/tiennyt/kyennyt parempaan. Yritin kyllä mutta moni olisi yrittänyt vielä sinnikkäämmin. Mä varmaan välillä oikeasti luulin että mun Puppe on kiukku-kalle luonteeltaan eikä aurinko-arska jota olin niin toivonut.
Massusta pitää paasata sen verran jotta jos olisin tiennyt mikä helvetillinen sotku kiinteiden aloituksesta meille tulee; en olisi aloittanut. Tissimaito olisi riittänyt vallan mainiosti ainakin näihin päiviin asti, näkeehän tuon painosta joka on pudonnut käyrältään nyt kun kiinteitä menee enemmän. Mutta säälittävä mama raukka oli ympäristön painostamana (siis EI teidän!) pakotettu aloittamaan soseilut kun mummi ja neuvola ja mies ja kaikki huus kuorossa ""pottua pojalle, eihän noin iso poika tissillä pärjää"". Kun sitten Puppella EI ollut kiinnostusta kiinteään ruokaan niin eihän sitä sinne tarpeeksi uponnut jotta sitä kakkaa olisi muodostunut. Kun ne lusikalliset sinne jäi odottelemaan tyhjennystarvetta niin kuivuivathan ne ja aiheuttivat tuon ummetuksen. Tää hommahan alkoi heti silloin 3kk jälkeen kun sitä maissia kokeiltiin. Tissimaidolla ei ongelmaa olisi tullut - vaikka kakki ei olisi päivittäin tullut niin ei se varmasti tollaiseksi jankiksi olisi siltikään mennyt. Melkein Piiaa uhmaten sanoisin että v1tuttaa suunnattomasti kun olin niin heikko enkä osannut ajatella omilla aivoillani kiinteiden aloitusta. Meille se ei sopinut ja myöhempi ajankohta - kun Puppe olisi osoittanut kiinnostusta mun syömiseen (kuten nyt - vaikka voi johtua jo siitä että itsekin syö) olisi varmasti ollut parempi. Prkl stn hlvtt!
Tänään siis kakkattiin terve luumuinen kakka eikä itketty yhtään, vähän kirahdeltiin kun ponnistettiin. Old times are back btw - kakka alkoi kesken syönnin

Silloin aiemminhan Puppe söi ja kakki yhtäaikaa - pikkupossu. Nyt ollaan kakkittu jo niin kauan säännöllisesti etten samanlaista umpea enää usko tulevan. Varsinkin kun tuo kaurapuuro-luumu-mallas tulee pysymään meidän jokapäiväisenä aamupalana. Uppoaakin tosi hyvin, ison annoksen Puppe sitä syö.
HATUISTA - kiitos myötätunnosta Heli, Ansku jne - löysin tänään jonninlaisia hellehattuja ja lippalakkeja ja ostinkin neljä (edullisia). Olisin kyllä halunnut sellaisia hattuja missä on korvillekin suoja ja vaikka narutkin - sanotaan että korvat olisi hyvä suojata vuoden ikään asti. Ok, ei tietenkään tuulettomana aurinkoisena päivänä jos on 30 astetta lämmintä mutta muuten olisi hyvä estää korviin tuulahtelu. Mummi sanoi lukeneensa (mistäköhän) ettei tollaisia läpällisiä kovasti enää edes valmisteta (siis kesäksi) kun vanhemmat eivät niitä osta kun eivät ole hienoja. Ja tässäkin sukupuolierot - argh - tytöille kyllä löytyi vaikka kuinka nättiä lakkia. En viitsi sellaista Puppelle ostaa kun muutenkin on ""kaunotar""

) Ansku, kiitos Lontoon tarjouksesta - ei kai se haittaisi jos sieltä yhden lakkin kokoa hmm.. 46-48 Puppe saisikin - maksaisin tietenkin. Mutta huom! AINOASTAAN mikäli siitä ei ole YHTÄÄN vaivaa sisarellesi (eikä sinulle kun sinähän sitä postittamaan joutuisin!!) Olis aika retee pullistella Lontoon-lakilla <|:-D
JUSSIa vietetään miehen sukulaisten mökillä - perinne tavallaan. Saavat nähdä Puppen samalla, hekin jotka vielä eivät ole nähneet. Raittiina siellä kuten aina muulloinkin. Kyllä siellä suku ottaa kuppia mut me ei - mennään nukkumaan siinä vaiheessa kun kuppi on kallistunut liikaa. Tällä kertaa vaan nukutaan Puppen kanssa siinä mökissä missä useimmiten on loppuyö vietetty. Grillikodalla viettävät alkuillan. Puppe kyllä nukkuu hienosti kunhan on nukahtanut joten en usko että vaikeuksia tulee. Ja jos tulee, on siellä toinenkin torppa mihin mahtuu. Perjantaina aamusta lähdetään ajamaan, takas tullaan la tai su. Piia, emme ehdi tällä kertaa teillepäin, klo 13 pitää olla jo perillä (ainakin yrittää) kun on yhden sukulaispojan valmistujaispippalot samaan syssyyn. Mutta toisella kertaa (ja mielummin ilman mun miestä

) tapaamme jooko?
PANADOLIA on nyt käyty ostamassa, kiitos neuvoista tytsyt! Ei sitä kyllä eilenkään tarvittu kun poika on rokotuksesta ehkä vain vähän väsyneempi, ei yhtään kipeä. Maanantai-illan huuto johtui siitä suposta (eli ihan oma syy!)
TERESALLE tusina voimahalia, mä ihmettelen SUURESTI miten sä jaksat. Ei taida mun voimahali olla mitään sun voimien rinnalla, tunnut todella reippaalta naisihmiseltä! Hattua nostan, niitä kaikkia neljää jotka tänään Puppelle ostin.
TURVAISTUIMEN osto on täälläkin kohta edessä ja hankitaan joko se cosmic tahi hts - riippuen vähän miten pikku-Puppe niihin sopii. Kalliitahan ne on mutta mies kaivakoon kuvettaan. Kun kerran osallistuu vauva-arkeen noinkin vähän niin saa kustantaa arjen niin että se on mulle ja Puppelle parasta mitä rahalla saa! Prkl..

PIIA, käsittääkseni lähes kaikki turvaistuimet kiinnitetään joko auton turvavöillä tai isofixillä tai jollakin mutta lapsi kiinnitetään ainoastaan istuimen vöillä eli lapsen irroittaminen on tosi näppärää kun avaa vain sen viis-piste-vyön lukon. Istuinten kiinnittäminen autoihin onkin eri juttu - meillä on ongelmana se että on yks uus ja sata vanhaa autoa ja jos mä joskus lähden töihin niin lähden uudella aamulla aikaisin ja mies huolehtinee Puppen hoitoon ja tässä tulee pulma jotta istuimen siirtäminen pitäisi olla edes jotenkuten mahdollista. Tiiä vaikka pitäisi hankkia kaksi istuinta, hö.
KOMMENTOINNin helpottamiseksi voisin heittää kaksi vinkkiä... joko kirjuuttelette oman tekstinne johonkin tekstitiedostoon ja vasta valmiina heitätte nettiin. Näin pystytte selaamaan muiden tekstejä. Tahi avaatte tuon ""Vastaa tähän viestiin"" kohdan uudessa ikkunassa - hiiren oikealla painikkeella tuon linkin päältä ja valikosta ""open in new window"" tai samma på finska. Näinkin jää vapaasti luettavaksi tuo palsta. Paraskin puhuja, mä kommentoin tai vastailen varmaan kaikkista vähiten - nyt yritän sentään jotain
HYTTYSVERKON tekaisin tänään näppärästi. Ostin kaupasta 10 metriä sellaista harsokangasta mistei mene edes mäkäräiset läpi, katkasin kolmeen osaan ja leikkasin sivut kiinni. Näin mullon 3x3,33 metrinen verkko jonka voi sitten ripustaa milloin mihinkin. Meidän pihalla on nimittäin sikana hyttyjä heti kun varjoon menee eikä auringossa voi Puppen kanssa olla. Ulkoiluharjoituksia ei olla vieläkään ehditty tekemään (siis viltillä tms) kun herra on niin tyytyväinen sisälläkin ettei käy mielessä. Ja kyllä sisällä on kuitenkin vähän viileämpää kuin ulkona, täällä on joko sika kuuma (siis pihalla) tahi tihkuttaa vettä. Mut lupaan että alamme ulkoilla - siis muutenkin kuin vaunuissa nukkuen - ihan pian. Siis jussina itseasiassa jo.
HAHAA - mäpäs olenkin kirjoittanut tavoistani poiketen aika pitkän viestin (vitsi

joten on varmaan aika siirtyä täältä hetkeksi ulos ja vaikka köllähtää Puppen viereen. Hällä onkin vähän ilmavaivaa kuulemma (pari kertaa olen käynyt hyssyyttämässä) mut ei tunnu missään, niin ihana on hän ollut. Toivotaan että tämä on pysyvää tämä onni ja autuus, joohan :-?
Niin ja niistä kuvista vielä - tosi makeita KAIKKI ja kuten Ansku sanoo - Piialta - JÄLLEEN - mahtava idea! Kiitos ja hyvää yötä.