No huh hellettä... ja he1vettiä
Tänään oli sellainen päivä meilläkin jotta oksat pois, varjossa +30 ja ukkosta ilmassa. Ukkonen tuolla jyristelikin mut ei ainakaan vielä pamahdellut. Tulispa ja poistaisi tämän tukaluuden.
Sen he1vetin teki tuo maailman suloisin poika... Emme nukkuneet yöllä hyvinkään ja ne pyykitkin muistin mennä ripustamaan vasta sen jälkeen kun olin jo kömpinyt sänkyyni. Kahdelta hän halusi tissiä ja neljältä heräsin hänen vielä ollessa vieressäni. Omaan sänkyyn nostin ja kuudelta hän halusi taas jotain.. siitä eteenpäin kahdeksaan rämmittiin puoliunessa ja silloin noustiin ylös, minä kärttynä kuin noita-akka. Puoli kymmenen mentiin takaisin nukkumaan ja oltas nukuttu varmaan ties kuin pitkään mut puhelin soi.. joten puol 11 ylös. Puurotuokio meni ihan ketuilleen, päristeli mössönsä pitkin seiniä ja naureskeli.
Mä hälyytin mummin apuun tai oikeammin kysyin miten voi olla puolivuotias noin känkkäränkkä, millaista on sitten vuotiaan kanssa ja mummi hyppäs autoon (vänkärin penkille) ja tuli seurustelemaan Puppen kanssa. Otin päikkärit ja he tulivat kolmen aikaan herättään kun tissiä halusi välipalan jälkeen. Meni sitten rattaisiin nukkumaan ja nukkuikin hytkyttämällä kaksi 45min sessiota. Sitten oli yks kaveri käymässä ja hän syötti Puppelle päivällisen. Nukahti sitten 25minsaksi rattaisiin ja sitten olikin jo ilta. Suihku meni ihan jees tai siis se suihkun jälkeinen touhu.
Sain hänet nukahtamaan pinnikseenkin istumalla oman sänkyni reunalla seurana, näppäilin puhelimella viestiä. Pinnikseenhän hän nukahti joskus muinoin ihan yksinään touhuten, viime aikojen lepsuilu johti siihen et nukahti joko mun viekkuun tai vaunuihin sisälle.. toivottavasti palautuisi mieleen et oma pinnis on jee.
Miks tämä päivä sitten he1vetti oli -ts. siihen asti kun mummi tuli - en minä tiedä. Olis väsyttänyt ihan sikana aamulla... nokoset meni ketuilleen kun se puhelin soi (ja miestä kysyttiin, ei edes mua!!), puurosyöttö ei onnannu ja mua vaan alkoi rassaamaan, mähän olen niin heikko pikkuinen peikko. Tällaisissa tilanteissahan pitäisi ""antaa lapsi rauhallisemmalle vanhemmalle tai muulle ja mennä itse rauhoittumaan""... vaan kun se mies ei ole kotona. On tuo kai huomenissa tulossa...
.. niin siitä tulikin mieleeni että mun kirjoittelu varmaan vähän vähenee ja lyhenee (huh huokaa tammikset) kun ei ole sitten edes näitä rauhallisia iltoja jolloin saisi Puppen rauhoittelun ja tissittelyn lomassa olla ihan itsekseen. En siis tosiaankaan POISTU vaikka satunnaisesti olisinkin pari päivää hissukseen.
Toivottavasti mies alkaa nyt osallistumaan pojan touhuihin enempi, mä aikuisten oikeasti tarvin vähän etäisyyttä vauvaani ja napanuoraakin pitäisi pidentää. Maharöllö pitäisi jumpata pois ja koiraa lenkkeilyttää ja lukea ja värkätä omiani ja ... -isi muotohan on suomen kielen parhain puoli... mitään ei ole pakko tehdä vaikka pitäisi
Teresalle ""onnittelut"" reippaasta tytsystä..

Kohta ei riitä sinun, miehesi eikä äitisi kädet lasta metsästämään. Jännä et toinen voi olla noin reipas ja meitin Puppe vaan lötköttelee... Oppiikohan tuo ikinä etes ryömimään tai mittarimatoilemaan tai mitään :-? Mäkin kotipuntarilla Puppea puntaroin ja mukamaste 9,9kg olisi painanut..
Jännä miten saman vuoden äippäpakkauksetkin vaihtelee. Mut Piia, ei toi keltainen puku sinisillä pupuilla ole yhtään sen miehekkäämpi kuin punaisilla pupuillakaan... =)
Piia, etsin muuten jostakin silloin yksi ilta tietoa hyppykiikusta ja samaisessa paikassa (Ylen joku vanha ohjelma) sanottiin (no ettei kiikku ole hyvä mutta myös) ettei konttauskypärä ole tarpeellinen - kun vauva ei sitten opi varomaan.. löytyisköhän se sivu... joo täällä:
http://www.yle.fi/ekoisti/arkisto1/05-07.htm näin:
""Samoin konttauskypärän käyttö kotona on turhaa varovaisuutta, koska lapsi ei tuolloin opi itse varomaan vaaratilanteita"". Mene ja tiedä sitten taas tästäkään...
Ei mulloo mittään asiaa kai en oo varma... sitä voisin kysellä jotta aletaanx me rakentaan sitä msn juttua? Haluuks sinne sitten kaikki vai onko joku joka haluu kirjuutella VAIN tänne (siinä tapauksessa emme sitä tee koska en tahdo kenenkään jäävän poikke meitin juttuista!!). Jos rakennamme msn jutun niin yritetään rakentaa siihen rautalanka ohjeistuskin - ikkiin en ole ko. juttua käyttänyt

)
Anyway, kello ei ole kauhian paljon, mä meen syömään ja jotain jännää... Mukavaa alkavaa viikkoa tyttäräiset kaunokaiset.