TAMMIKSET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 27.7.05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei uudet ja vanhat tutut!
Me ollaan Elmerin kanssa palattu arkeen, kun isä (ei minun vaan Elmerin :)) lähti tänään töihin. Lomat on pidetty siis perheen yhteinen sellainen. Mulla ja Elmerillä on kestoloma :)

Kunhan ehdin lukea kuulumisianne, niin yritän taas osallistua vähän keskusteluun. Mutta koska mulla ja pikkumiehellä tosiaan on kestoloma, niin me saadaan tällä ja ensi viikolla kesälomavieraita. Kivaa!! Eli en varmaan paljon ehdi palstailemaan, sorry. Vieraiden jälkeen lähdetään itse sinne Koti-Suomeen Elmerin mummin ja vaarin luokse täyshoitoon! Jee! Vaari (eläkkeellä) varmaan keittää mulle aina aamukahvit ja saan juoda ne ihan rauhassa Hesaria lukien, kun hän viettää lattialla laatuaikaa Elmerin kanssa. Vakipalstalaiseksi palaan sitten syyskuussa, että en ole palstalta poistunut, vaikka vielä tämänkin kuukauden olen ehkä lähinnä hiljaa.

Elmeri oli maton tupsuja syömässä -leikkimatto alkaa olla liian pieni... Siis vauva-asiaa lyhyesti: Elmeri ei vielä ryömi, mutta pyörii nopsaan mahansa ympäri ja siinä samalla liikkuu. Hampaita ei meillä ole yhtään, eikä mitään ikenissä vielä näy, mutta pari päivää ollut jollain tavalla vaikeampia, että en tiedä alkaisivatko olla tulossa. Vaikka pikkumies ei siis ryömi kuin kaukosäätimen perässä sängyllä, niin onnistui viime viikolla tippumaan sängystä! Minä olin itse siihen jättänyt ja näin kuinka kieri lattialle... Onneksi alla oli kokolattiamatto ja ilman vaurioita selvittiin.

Palaan myöhemmin kehumaan meidän ihanaa pikkumiestä ja kunhan kerkeen lähetän ""lomakuvia"", mutta tässä pikaterkut, että en ole teitä unohtanut. Hyvää viikonalkua!

Näinkin voi käydä..... Meillä mentiin eilen hienosti nukkumaan klo 21.30 paikkeilla. No Leo luuli niitä viimeisiksi päikkäreiksi (KAI) ja heräsi täysin pirteänä nukuttuaan puoli tuntia. Tunnin pidin nukutustaistelua (käänsin selälleen ja kerroin, että on yö, taputtelin, annoin maitoa, käänsin, taputtelin, annoin maitoa, käänsin..... Yhdentoista jälkeen annoin periksi, kun olin itse ihan väsynyt kääntämiseen ja menin keittiöön syömään pari leipää ja otin pojan mukaan. Rassukka touhuili omia juttujaan ja nukkumaan mentiin taas kahdentoista aikaan....taistelua.... ja uni tuli n. 0.30! Et semmonen tapaus! Kai nää kaikki pitää kokea.

Leo heräsi tuossa puoli kymmenen aikaan, että ihan liian lyhyeksi jäi yöuni, mutta mitään ei voinut. Ei illalla, eikä aamulla (jolloin toivoin, että uni olisi vielä maidolla vähän jatkunut). Syötöistä en tiedä mitään viime yöltä. Kyllä niitä luvattoman paljon oli niitäkin.

Niin lisäys vielä tohon töihinpaluuseen. Olen ope ja ilmoittanut olevani alkavan lukuvuoden poissa. Eli töihin palaan ensi syksynä (tai siis kesäksi menen töihin, mutta poika pitää laittaa hoitoon syksystä). En tiedä. miten silloinkaan raskin pienen jättää. Sellaiselta tuntuu ainakin nyt, ettei töihin ole mikään kiirus (vaikka aina olen työstäni tykännyt).

Mäkin täällä taas pitkästä aikaa... Hirveää härdelliä on ollut sen jälkeen kun palattiin lomalta P-Karjalasta, mies oli taas tapansa mukaan elänyt täällä kuin pellossa, joten siivoamista riitti, sen lisäksi oli viikonloppuna vauvauintia, rippijuhlat ja yövieraita...

TERESA, meillä meni sitten torstaina niin myöhään, että en enää viittinyt soittaa, kun ajattelin, että Ronja voi olla jo nukkumassa. Pitää sitten seuraavalla kerralla yrittää, me nimittäin käydään siellä aika usein.

Meidän neiti on ollut viime päivät ihana tapaus! Eilenkin juhlissa hurmasi koko suvun, kaikki oikein ihmettelivät, että onpa kiltti vauva. No, vieraskoreutta oli aika paljon ilmassa... ;) Tyttö konttaa jo aivan hurjia matkoja, koko ajan on vahdittava, ettei ole tekemässä jotain vaarallista. Yhden kerran kaatoi jo matkarattaat päällensä, mutta onneksi mikään kova osa ei osunut häneen. Ruuvailtiinkin lauantaina oikein urakalla asioita kiinni seiniin, ettei vahinkoa pääse käymään, mun kaverin pikkusisko on kuollut sillä tavalla, että on kaatanut aitassa seinää vasten nojanneen sängyn päällensä.

Otin pitkästä aikaa Alissalle ihan kunnon peiton käyttöön, kun tuntuu ilmat viilenneen (nyt noin kuukauden on nukkunut pelkällä pussilakanalla). Kas kummaa, tyttö nukkui 21-06, vain muutaman kerran itki tuttia! Viime aikoina hänet on saanut ottaa viereen tissille jo joskus kolmen maissa, nyt olin ihan ihmeissäni. Peitolla taitaa tosiaan olla rauhoittava vaikutus!

Töihinpaluusta, mulla on lomaa jäljellä enää kolme kuukautta, marraskuun puolivälissä menen takaisin töihin. En kyllä haluaisi, mutta monestakin syystä on pakko.

Niin ja tervetuloa uusille mammoille, ihana saada lisää eloa tänne palstalle!

Moikka Tammiksille Niilo Hermannilta (6kk) ja hänen äidiltään (30v)! Syystunnelmia täälläkin alkaa olla. Isä on palannut töihin ja meidän ""loma"" jatkuu. Aikaa siis kirjoitella tänne ja lukea ajankuluksi ja joskus hyödyksikin (kiitos neuvoista!) palstaa.
Meillä on mennyt oikein kivasti. Niilo on ollut tyytyväinen vauva, varsinainen hymypoika (välillä tietty vähemmän hymypoika :-) Hän ei niinkään vielä ryömi eteenpäin, mutta pyörii paikallaan ja taaksepäinkin taitaa mennä. Niilolla on kaksi hammasta ja imettämisen lopetin viime viikolla. Täysimetin neljäkuiseksi asti ja nyt kiinteät maistuvat hyvin. Mitä nyt pientä taistelua oli viime viikolla pari päivää. En tiedä liittyikö imetyksen lopetukseen, mutta taas menee ihan hyvin..
Niin, asiaakin oli. Meillä isä aikoo jäädä vuoden vaihteen jälkeen reiluksi puoleksi vuodeksi kotiin pojan kanssa kun palaan töihin. Isä on muutenkin viettänyt paljon aikaa pojan kanssa ja voin täysin luottaa hänen ""hoitotaitoihinsa. Välillä kuitenkin isää selvästi jännittää miten tulee pärjäämään. Onko kokemuksia???

Sataa. Sain Leon nukkumaan parvekkeelle ja tulin katsastamaan s.postit ja tämän palstan. Nyt pitäisi saada poika nukkumaan vähän pidemmät unet, ettei tämä seitsenkuukautispäivä jää liian vähäuniseksi, kun nuo yöunet olivat niin tynkäset.

Meilläkin on melkoinen konttaaja! Välillä ottaa oikein spurtteja, jos esim. kylppärin ovi on jäänyt auki ja sinne olisi mielenkiintoista päästä tutkimaan. Ja konttamista todellakin tapahtuu ympäri talon, eli huoneesta toiseen. Perään on kyllä katsottava ja koko koti pyrittävä saamaan lapsiystävälliseksi. Pistorasioihin on hankittu suojatulpat ja pöytäliinat on poistettu :-) Vain tuolta Leon huoneesta on ruuvattu kirjahylly seinään. Tämä tietsikkapöytä on muuten todella vaikea suojeltava, kun on keskellä asuntoa ja kaikkine johtoineen hirmu kiinnostava.

PEITOISTA Meillä peitot lentävät kyllä heti hiiteen. Eli poika potkii ne unissaan pois ja joskus on herännytkin peittelyyn. Mutta hyvä, jos muualla toimii. Talveksi pitää kyllä jotain keksi, kun ei voi ilman peittoakaan nukkua. Makuupussi?

Pientä heräilyä on tuolla parvekkeella ollut, joten vähän väliä pitää käydä heijaamassa vaunuja. Olen nukuttanut poikaa tosi vähän paikallaanolevissa vaunuissa ja kai tässä siitä ""palkka"".

Laitoin nyt jonkinlaisen viestin sinne Tammisten mailiboxiin. Mitähän sinne olisi pitänyt kirjoitella? No toivottavasti menee perille, kun tässä ihan itse harjoittelin tuota kuvakoon säätämistä, niin voihan se olla, ettei se vieläkään tule perille?????

Mitenkäs pitkään muut olette aikoneet imettää? Onko maitoa vielä riittänyt? Miten lopettaminen tapahtuu ja miten se on teillä onnistunut? Itse kyllä yritän sitkeästi vielä. Riittävyys vaan mietityttää.

Nyt menen hätyyttämään tuota muuta perhettä pelaamaan jotain (vaikka korttia). Vaikka tiedän, että pitäisi siivota. Kämppä on muuten vauvan syntymän jälkeen ollut ihan kamalassa kunnossa, mutta tärkeämpiäkin asioita on nyt kuin siivoaminen.

Meille ei ihmeempiä kuulu,Ronja seisoo kokoajan ja jokapaikassa,turhankin rohkea on tuo neiti.Pitää välillä vaan yhdellä kädellä kiinni ja on ottanut jo pari askeltakin tukea pitkin.Tietenkin muksahtelee myös,olen ajatellut ostavani sen konttauskypärän,konttaamiseen ei tarvitse,mutta tuo seisominen ja kaatuminen hirvittää...Ronsku oppi viimeviikolla myös konttaamaan,aiemminhan vaan ryömi.
Käytin tänään yhtä hepoa kuopiossa klinikalla,matkaa meiltä n 125 km.Ronja oli mukana ja viihtyi ihan mukavasti,hoitajatyttö oli toki seurana takapenkillä.Juu,taitaa taas tulla pikakirjoitus,hitto kun aina on niin kiire...Laitoin yhden huonon kuvan ronsusta lempipuuhassaan ,eli seistä töröttää meidän sängyssä oman sänkynsä laitaa vasten.

Heips!
Laitoin taas eilen kunnon sepustuksen tänne palstalle, mutta kuinka ollakkaan, johonkin hevon kuuseenhan se hävis. Tai tää masiina ei vaan suostunu sitä lähettään... Pirullista, kun ei jaksa niitä samoja uudelleen aina kirjottaa.

MAMAlle kiitokset synttäri onnitteluista! niin se aika vaan menee.
MIMMI oli vaipanvaihdosta kirjuutellut. Meillä se on niin kovaa taistelua, että opettelin vaihtaan silleen et Emma on mahallaan.Laiska äiti... Kun en aina viitsinyt olla pyörittelemässä selälleen takaisin. Konttiasennossa kakkavaipan poisotto on välillä aika haastavaa, mutta lennossa senkin pystyy näemmä ottaan.

Syöttötuoli on meillä ollut käytössä nyt viikon. Aika kivasti neiti pysyy siinä sen pehmusteen avulla. Välillä täytyy tietysti yrittää kääntyä ympäri ja katella mitä seläntakana tapahtuu. Leivänkannikoita olen antanu joskus jyystää, pelottaa vaan et jos saa jonkun isomman kikkareen irti ja vetäsee henkeensä sen. Kun meil juhannuksen aikaan meinas käydä kämmi ja neiti meinas tukehtua leivinpaperin palaseen. Peläytti kyllä tosi pahasti!

Jaahas, täytyypi tästä lähtä saunaan kun kuuluu hiljenneen tuo neitokaisen huone!!

Olen hakenut hoitovapaata ensi vuoden loppuun, eli linda on 2 v kun palaan töihin. Ajattelin ettei ole kiirettä takaisin töihin, kun ei ole niin tiukkaa taloudellisesti, vaikkakin säästeliäästi täytyy elää.

Oletteko huomannut että viimeisten päiväunien ajoitus vaikuttaa yöunille menoon? Minä haluan saada vauvan nukkumaan klo 20 illalla, joten olen niin törkeä että vaikka herätän vauvan kesken alkuillan päikkäreiden jos uhkaa mennä unet liian pitkäksi. Aamulla heräämme jo klo 7, mutta mieluummin niin päin, on ihanaa kun illalla on muutama tunti omaa aikaa...

Pikaterveiset teille kaikille täältä jostakin!

Taidanpa kirjoittaa kuulumisiamme teille... ;) Olen äiimänkäkenä, koska en tunne enää puoliakaan palstailijoista, ,mutta eipä se mitään. Niin sitä vaan tippuu kyydistä näköjään ""vanha akka""... (29 v. täytin just)

Meille ei kuulu mitään ""uutta"". Nestorilla on 6 hammasta ja 2 kuukautta on herra jo ryöminyt, mutta vain satunnaisesti käy kontallaan. :D Vessaan ja pesuhuoneeseen yrittää koko ajan, aukoo laatikoita, tavoittelee tavaroita hyllyistä, raplaa ihan kaikkea... Painii isoveikan kanssa niin paljon, että välillä hikeä pukkaa äiteelle. Mies on sanonut, että anna poikien painia. ;) N ""komentaa"" isoveikkaa ja pieniä erimielisyyksiäkin on jo nähty...

Hän - siis Nestori käyttää vaatteissa kokoa 86 cm. 80 cm vaatteissa vain harvat sopivat, koska poika on niiiiin pitkä! (6 kk:n iässä oli jo sen 76 cm.) Yöt nukutaan pääsääntöisesti ihan hyvin, mutta kun herralle tuli kolme hammasta kerralla yläleukaan niin olipas katkonaisia öitä. :( Onneksi mies auttaa... Olen huono äiti, jos olen väsynyt äiti.

Nestori on sellainen koko suvun hymypoika! Tai sukujen. Olemme käyneet juhlissa ja aina saa kuopus sellaiset ihailut osakseen, että saan olla tarkkana, että esikoinenkin saa huomiota. :( Esikoinen on sellainen mietiskelijä ja mielellään seuraa tilanteita sivusta ennen kuin hyppää juttuihin mukaan. (Olisipa murkkunakin sellainen...) Matkailuautoreissu oli KIVA ja N viihtyi, kun pääsi illan tullen ryömimään pedissä. :) Matkat sujuvat hyvin, vaikka toki tauko tekee pitkällä matkalla terää. Meihin iski oikein matkailuautokuume eli hankimme varmaan oman sellaisen tässä lähivuosina. Mutta se on pitkä stoori se, eikä liity vauvanhoitoon. :)

Työt alkavat torstaina ja se on menoa sitten. Viikot saattavat olla aika rankkoja, mutta kuten sanottua tämä kotiäidin homma ei sovi ruumiinrakenteelleni ja mielelläni palaan unelmieni työpaikkaan takaisin tekemään sitä työtä mistä tykkään ÄLYTTÖMÄSTI. Työpäivät ovat lyhyet ja aion pitää huolen, että en elä vain sille työlle. Pieni ryhmä minulla on: vain 11 oppilasta!! :) :) Alkuopettajan työ on kuitenkin haasteellista omalla tavallaan ja vastuullista + tärkeää olla se ""eka iope"". Tärkeää on, että kotiimme tuleva hoitaja on kokenut ja sopiva (3 pojan äiti) ja sellainen, jolle voin luovuttaa lapseni rauhallisin mielin päiväksi jne.

Meillä on tänään 8.8. merkkipäivä... 7-vuotishääpäivä eli taidamme keksiä vielä jotain kivaa miehen kanssa kahdestaan. ;) Ruusuja ja herkkuja on jo tullut. Ihana päivä on ollut.

Voikaa hyvin te kaikki ja jaksamista pienten kanssa. Kesä on mennyt äkkiä ja minulla on välillä haikea olo, kun on niin pimeää yöllä ja unelmien kesä on takana... :(

Mikähän tuo ""ulkopuolisen"" kommentti oikein oli...

Kiva kuulla Tammimamma teistäkin pitkästä aikaa! Sä taidatkin olla eka meistä, kuka aloittaa työt, tai Sinnasta en tiedä. Tuo on tosi ihanaa, että saa hoitajan kotiin, Nestorillekin on sitten tuttu ympäristö hoitopäivien ajan. Saako kysyä, että palkkasitteko hoitajan suoraan vai kunnan kautta? Miten nuo tuet menee? Ollaan nimittäin itsekin mietitty hoitajan palkkaamista, mutta en tiedä kannattaako yhdelle lapselle ja ei oikein ketään tuttua sopivaa hoitajaa ole näköpiirissäkään.

Meidänkin neiti on muuten oikea suvun lellikki, kun on tällä hetkellä nuorin sekä mun että miehen suvussa. Just sunnuntaina saatiin taas miehen tädiltä ihan mieletön vaatepaketti, oli kokohaalaria, unihaalaria, paitaa ja housua.

Tyttö on kyllä ollut todella ihana nyt konttaamisen oppimisen jälkeen! Mulla suoraan sanottuna meinasi välillä jo hermo palaa, kun pari kuukautta oli sellaista, että neiti alkoi huutamaan kurkku suorana, jos poistuin näköpiiristä. Nyt hän vaan konttaa perästä, käsien läiske ja hirmuinen puhina vaan kuuluu. :) Istumaankin hän osaa käydä nyt tosi näppärästi ja leikit sujuu sillä tavalla paljon paremmin kuin mahallaan. Kukas se tässä kirjoittikaan, oliko se Suski, että on ihana katsoa, kun vauva ottaa lelun lelulaatikosta ja käy tutkimaan sitä. Olen ihan samaa mieltä!

Moi!

SIIRI mä ainakin välillä herättelen tytön viimeisiltä iltapäikkäreiltään, että yöunikin sitten tulee. En muista kirjoitinko joskus, mutta oli kerran niin hauska, kun tyttö nukahti autossa matkalla kotiin. Hieroin jaloista ja käsistä ja juttelin, mutta ei vaan herännyt. Nukkui tosi sikeän näköisesti. Sitten vaan sanoin sanan TISSI, niin silmät aukes heti sellaisiksi lautasiksi. Huijasin pientä raasua :)

MARI kyseli noista ruokailumääristä.. me ei ehkä olla ihan vertailukelpoisia, kun ollaan sen verran vähän aikaa noita kiinteitä syöty, mutta maksimipäivänä meillä on mennyt sosetta yhteensä ehkä 1 ½ purkkia. Kolmesti päivässä tällä hetkellä tarjoan, muuten sitten syödään maitoa. Noissa pelkissä kasvissoseissa on hirmuisen vähän energiaa.. esim. kukkakaali ja kesäkurpitsa.. varmaan parikymmentä kaloria 100 grammassa, ei taida niillä kauhean kauan nälkä pysyä poissa… maississahan on sitten jo vähän enemmän. Lihaa suunnittelin aloittavani tällä viikolla. Aamu- ja iltapuuroa ajattelin tarjota, kunhan nuo viljat ehditään aloitella, joskus muutaman viikon päästä. Riippuen miten taas lähipäivinä neidille ruoka maistuu. MAMA täytyy munkin sitten varmaan hävetä siellä lääkärineuvolassa, kun vasta noin vähän noita kiinteitä syödään. Joku kyseli myös imetyksen lopettamisesta… sen suhteen en ole oikeastaan ajatellut mitään tai tehnyt suunnitelmia. Toi tissimaito on tällä hetkellä vielä niin olennainen osa meidän tytön ruokavaliota, että en kyllä ihan lähiaikoina imetystä ole lopettamassa. Täytyy katsoa tilanteen mukaan, toisaalta korviketta en ole koskaan antanut tytölle, joten samahan se ois, jos vois sitten siirtyä suoraan tavalliseen maitoon eli sittenhän se tarkoittaisi ainakin sinne 1-vuotiaaksi imettämistä. Mutta tosiaan saas nähdä, päivä ja viikko kerrallaan.

Mukava kuulla myös TAMMIMAMMASTA ja DEZISTÄ! Tammimamman poika on kyllä hurjan kokoinen, edelleen. Ainakin just meidän vinkkelistä, kun tuolle tytölle mahtuu vielä esim. 62 cm vaatteet, no ei ihan kaikki. Taitaa olla nyt kesän kuluessa se äitiyspakkauksen keltainen body ja potkuhousut, jossa valkoisella pohjalla sinisiä pupuja käynyt pieneksi. Tällä hetkellä, jos nyt ei kesävaatteista puhuta, niin tykkään oikeestaan pitää tytöllä eniten, bodyä ja puolipotkareita. Suunnittelin jo, että täytyy etsiä tytölle kurahousut, että päästään sateisillakin keleillä möyrimään tuohon pihalle..

Kun taas lukee, kuinka RONJA seisoo, ALISSA ja muut konttaa, niin tulee sellainen olo, että miksiköhän ei meillä.. mutta niin ne vain kehittyy omaa tahtiaan. Pepsu ei kyllä pysy lattialla edes istualtaan. Pyörii kyllä hurjasti ja saattaa tosiaan määrätietoisesti pyöriä keittiöstä olohuoneeseen eli aika pitkän matkan näin meillä.. Eteenpäin ei ryömi, taakse päin ryömii. Konttausasentoa harjoittelee päivittäin, mutta ei vielä ole yrittänytkään edetä sillä tekniikalla. Pepsu on kyllä sellainen luonne, että vaikuttaa siltä, että kun ei heti onnistu, niin alkaa kovasti ketuttamaan ja ei sitten viitsi yrittää uudestaan. Jos vaikka ei ylety haluamaansa leluun, yrittää hetken pyristellä ja kun ei onnistu, niin sitten alkaa kiukuta. Tosiaan jos ottaa pois jonkun leluksi soveltumattoman tavaran, kuten johdon, niin Pepsu kyllä näyttää, että tästä en tykkää. Meidän oma pieni äkäpussi. Toisaalta odotan konttaamaan oppimista, jos olisi sitten vähän tyytyväisempi, kun pääsee liikkumaan, toisaalta taas hirvittää, kuinka tuon perässä saa sitten koko ajan juosta…

OLIVIA, joko Alissalla on hoitopaikka tiedossa? Taisit joskus kirjoitella, jotain perhepäivähoitajasta, ihan teidän uuden kodin lähellä? Pääseekö Alissa sinne ja oletteko vielä käyneet katselemassa hoitotätiä ja muita lapsia?

Juu, ulkopuolisellahan oli oikein järkevä kommentti..

SUSKI, Alissalla ei ole vielä hoitopaikkaa tiedossa, todennäköisesti saadaan tietää lokakuussa. Niin tuossa naapurissa olisi pph, mutta tuskinpa niin hyvä tuuri käy, että hänelle saadaan tyttö hoitoon! Mutta olisi se kyllä ihan unelmatilanne... En ole sen kummemmin käynyt tutustumassa hoitopaikkoihin, koska tilanne on se, että me ei saada valita paikkaa vaan paikka valitsee meidät. Eli meidän on käytännössä otettava se paikka, mitä meille tarjotaan. Voihan sitä sitten yrittää vaihtaa, mutta en tiedä onko se lapsen kannalta kovin järkevää.

Hei vaan mammat. Täällä yks toooosi väsynyt äiskä ilmoittautuu ={. Mull´on antibioottikuuri päällä ja päätä jomottaa koko ajan.

Eilen käytiin tarkistuttamassa PJ:n korvat, taas. Ei näkynyt mitään onneks. Lentopissaa pitäis kalastella purkkiin seuraavaks. PJ kitisee lähes koko ajan, ja herää öisin itkemään 5-10 kertaa.
Pientä lämpöilyä on myös. Uusia hampaita ei oo tullut, eli siinä ei vika. Päikkärit on ihan hukassa!! Th arveli, että on lihaskipuja, kun pikku ressukka on koko ajan liikkeessä. Meillä mennään siis kans ympäri taloa tasatahtia (yrittäkääpä ite, kyllä sattuu :-X) ja seisomaan noustaan ja kumoon kupsahdellaan pitkin päivää. Laitoin meiliboxiin pari huonolaatuista kuvaa, todistusaineistoa - hih, joissa Perttu seisoo pinniksessä.

Tosi kiva että on saatu uusia mammoja mukaan; terve vaan Mari, Mimmi, Niles, olikos muitakin... Ja kiva kun Tammimammakin ilmoittautui :-).

MAMA voitko hoitaa meiliboxia nyt kun mä en millään jaksa?

Syönti- ja kakkajutut vielä: kiinteitä syödään 5 purkkia päivässä ja lisäks yksi puuro. Herakorviketta menee n. 6-7 dl ja vettä vajaa desi, helteillä enemmän. Iso kakka tulee 4-5 kertaa joka ikinen päivä!!!

En jaksa kommentoida nyt mitään, sori. Voikaa hyvin! Me lähdetään ens maanantaina Lappiin 4 päivän reissulle KOKO PERHE. Piristystä, jee!

PIIA, mukava kuulla teistäkin! Harmi, että oot kipeänä ja PJ:llä on ollut kitinäjakso, toivottavasti pian helpottaa! En yhtään ihmettele, jos PJ:llä olisikin lihaskipuja tms., meidänkin tytöllä on polvet ihan mustelmilla, kun konttailee kynnysten yms. yli.

Uutisia, meidänkin Alissa nousi äsken seisomaan lelulaatikkoansa vasten!!! Melkein kerkesin napata kuvankin todistusaineistoksi, mutta just päästi irti ja pyllähti pyllylleen.

On se niin jännää kun toisilla lapsukaiset jo konttaa ja nousee seisomaan. Meillä kun ei vielä edes ryömitä eteenpäin, no herra taitaa ajatella että hitaasti hyvä tulee.

Eilen sitten laitoin tarhapaikka hakemuksen eteenpäin, tuntuu kyllä kauheelta kun ei poika oo edes vuotta kun joutuu jo hoitoon. Onko kellään tietoa paljonko maksais hoitaja kotona? Entä toi kuntalisä kodinhoidontukeen tuleeko automaattisesti kelalta vai haetaanko jostain erikseen? Kelan hakemuksessa kun ei siitä kerrottu mitään. Pari kuukautta kun oon kotihoidontuella. Saas nähä miten pärjää on se niin pieni raha.

Huh, on se vaan aika hurjaa ajatella että töihin tästä kohta pitäis lähtä, ellei jatka hoitovapaalla. Meil on ne asiat vielä aivan hoitamatta ja kiiru tietysti kohta tulee. Mie olin vakaasti päättänyt ettäjään ainakin vielä ens kesään asti kotio, mutta en nyt sitten tiedä kuinka tässä pärjäillään kun ei tuo mieskään nyt sitten vielä ole töissä ja kun se joutuu kouluttaankin ittensä luultavasti uudelleen. Omaan työpaikkaani ei kyllä ole tippaakaan ikävä (olen toistaiseksi juuttunut tehtaaseen), mutta kyllähän se tilipussi olis ihan tervetullut. Päätä alkaa särkeen koko sen asian miettiminen.

Niin, melkein kaikki taitaapi jo konttailla ja vaikka mitä.Meillä se on sitä konttiasennossa hytkymistä edelleen. Ei etene sitten millään. Vaikka kerkeehän tuota. Musta vaan tuntuu kans että neiti olisi tyytyväisempi kun pääsis liikkeelle. Kiva PIIAstakin kuulla ja voimahaleja sinne. Varmasti on raskasta, mutta toivotaan että menis ohi pian!!

Taitaapi tulla ukonilma,,, saas nähdä herääkö neitokainen...

Heippa Piia ja paljon virtuaalihaleja, -apua ja -voimia täältä! Älä ota ressiä tänne kirjoittamisesta, kyllä me pärjätään (vaikkakin huonosti ;) laita ittes kuntoon ja lomaile! Hienosti PJ syö ja varmasti kasvaa kohisten?

Teppokin kitisee mutta ei niin paljon että olisin lääkäriin menossa. Mietin kyllä että mistä sen tietää jos vauvalla onkin oikeasti joku vialla? Luulen että meidän kitinät selittää ekat hampit, jotka puhkeavat tuskallisen hitaasti, sekä se, ettei pientä oteta huomioon vaan maalataan vaan seinää tai muuta tylsää... Teppo on kyllä ominut paljon uusia leluja, useimmat remonttivälineet kun ovat kohtuullisen vauvaturvallisia ;) Mutta siis, ajattelin että kun kerran on aikaa, remontoidaan uutta kotia vauvantahtisesti ja ressittömästi. Ja kakat. Koko ajan mun pitäis siellä olla (kun matkaa on siis tosta pihan poikki) ja hermostuttaa, jos Teppo ei viihdy lattialla niin että voisin jonkun homman tehdä kerralla loppuun. Liinassa olen kanniskellut aika paljon, mutta ei sen kanssa voi kaikkea tehdä ja selkä väsyy väkisinkin. Illalla pitäis lukee tenttiin mutta olen niin sippi etten tosiaan jaksa, ja siitä otan lisää stressiä. Makaan sohvalla ja syön jäätelöä ja meen aikaisin nukkumaan.

Eikä kontata saatika seistä täälläkään. Mutta eipä käyttöohjekirjojen mukaan pitäisikään, melko varhaiskypsiä vauvoja teillä muilla on! Onhan Teppo pari viikkoa nuorempikin kuin useimmat. (isi raportoi tuolta lattialta että nousee kyllä käsien ja jalkojen varaan, elikkäs siis konttausasentoon. Tai sitten varpaiden ja otsan varaan...)

Ihan pikaheitto, iltatissille menossa...

Ei kontata eikä ryömitä eikä paljoa pyöritä täälläkään! Yks kaveri sanoikin että tytöt kehittyy tässä(kin) vaiheessa poikia nopeammin ja suurin osa meitin konttaajista/seisojistahan on tyttöjä. Piian PJ on oma lukunsa meitin miesten kesken, kai se vaan sitten se touhu pistää pikkumiehen kiukkuiseksi.

Mepäs taidetaan Piian kanssa tavata tässä muutaman viikon päästä... lilliieruu ähäkuttiiii :-)) Siitä sitten enemmän.

Nyt kuuluu muminaa lattialta, pitäisi mennä.

Joo sen tahdon vielä pullistella (sori, ei suolaa haavoihin kuitenkaan eihän) että meitin Puppe ei taida tarviakaan unikoulua. Meinaan nukkui viime yönä 24-05.30 ilman syöntiä, herätti kun oli poikittain, nostin tissille vaan ei tuolla oikeasti ollut nälkä. Jatkettiin unia kasin tissitys mukaan lukien aamu kymmeneen!!!

Huomenna neuvola on 8.40, sehän on meitin yö vielä...

Nyt mentävä, moi vaan.

Tekaisin meille äkkiä uuden ketjun, aloitetaan siihen kirjuuttelu huomenna keskiviikkona.

Lisäsin uudet tytöt, yritin löytää kaikki, sori jos joku jäi välistä (mainitsee hän niin lisätään seuraavaan listaan :-)

Terveisin Puppen mama

Yhteistyössä