TAMMIKSET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 10.8.05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä mitä syytää kun ne hampaatkin on jo puhjenneet (ekat siis). Teppo on heräillyt, viime yönä kaks kertaa ja edellisenä yhden, ihan vaan itkemään. Eilen (tai siis 2.30 yöllä) annoin sit vähän nestemäistä panadolia, kun masussa ainakin murisi ilma varmaan, ja sitten hetken päästä rauhoittuikin.
Äiskällä on vielä menkat, eilisen olin kuin perseeseen ammuttu karhu, siis tosi pahalla päällä aamusta asti. Nyt helpottaa, paitsi et vois syödä kilon suklaata ja lakua...

Olen aloittanut vaunulenkkeilyn tauon jälkeen taas tällä viikolla. Kilot on ""kohdallaan"" (mun hyvänolon paino on 69 kg, uskokaa tai älkää, on kurveja sen verran) mutta masua voisi tietty aina pienentää... Oletteko muuten huomanneet et kaikki maailman naiset olisivat onnellisempia jos painaisivat ton maagiset 5 kg vähemmän? =) Liikunta-tsemppikerhoon ilmoittaudun kyllä o/ Pitäis sinne salille hinautua varmaan taas, mutta saa nähdä mihin aika riittää syksyllä kun kouluakin pitäis käydä, sekä minun että miehen.

Ja Niles: yksi teekkari lisää ilmoittautuu myös! Tosin on vielä kesken tää tutkinto, kuten tentti-tilityksistäni arvaattekin... Tavoitteena olis olla valmis tossa ehkä 2007 loppuvuodesta. No, saa nähdä. Vauvan tahtiin tätä tehdään kuitenkin. Onneksi mies tienaa.

Öö joo. Olikohan tässä viestissä vauva-asiaa yhtään? =)

Plääh.. meillä tosi rankka päivä takana. Olimma neidin kanssa koko päivän sairaalassa, setvimäässä pulauttelu onkelmaa, joka ei kuitenkaan vieläkään selvinnyt. Saatiin resepti johonkin hävyttömän kalliiseen peptidi maitoon, että josko se nyt sitä maitoallergiaa??... Ultrassa käytiin massua näyttämässä ja verta otettiin pikkuiselta monta putkiloa. Voi raukkaa ja kaikkein pahinta on se ikuinen odottaminen mitä päivystyksessä aina saa tehdä. tuntikaupalla vaan odotellaan ja välillä käydään jossain kokeessa ja taas odotellaan. Joo, että kai tästä täytyy kohta jonkun hiipiä töihin että saa lapsensa edes ruokittua! Eikö PIIAlla tai siis PJllä ollut kanssa peptidi maito? Kait siinä joku omavastuu osuus on sitten jos sitä täytyy ruveta tosissaan juottaan? Muuten menemme kyllä vararikkoon. Ellen väärin katsonut niin 43€ paketti.( Kriittiset mitat olivat muuten 9.1kg ja 75cm.)

kävin muuten selailemassa kuvia. IIIIHANIA räpsyripsiä ja pallerovarpaita kaikki!!! vähän tuottaa vielä hankaluutta sen boxin käyttö, mutta eiköhän se siitä ala sujua. Täytyypi koittaa taas lähettää joku kuva lähiaikoina.

PAINONhallinta meinaa ontua täälläkin. Siis minulla. Varsinaista läskiä ei kauhian paljon ole mutta näemmä se pikkuhiljaa kerääntyy takasin. Mullahan putos sen rankan alun takia melkein kaikki n.20kg tosi nopeesti. kun ei kertakaikkiaan kerent syömään. Nyt syön sitten senkin edestä. Pituutta on 168 ja painoo 64. mutta maha on just sellanen paisuva, löllö. tosiaan ihan kun ois taas raskaana. Että pieni muokkaus ei olisi pahitteeksi. salille en kyllä jaksa mennä, olen jotenkin jo kyllästynyt punttien kolisteluun, mutta jotain muuta ehkä.. Ratsastus on kyllä kiva laji ja käy just vattaan ja selkään, mutta imee euroja aika lailla :-(

TSEMPPIÄ kaikille kurvien kohottajille!!!!!

2XL, kerrohan sitten kokemuksiasi painonvartijoista, nimittäin mäkin olen aika vakavasti harkinnut sitä, mutta ajattelin ensin kuitenkin kokeilla yksin. Nyt kolme herkutonta päivää takana ja arvatkaa vaan, tekeekö koko ajan mieli suklaata/karkkia/lakua/jäätelöä/pizzaa/hampurilaista jne., lista on loputon. Olo on kyllä muuten hyvä, mutta en tiedä kuvittelenko, vai onko mun maito oikeasti alkanut vähentyä? Voisko mun kroppa toimia niin kierosti, että se ei osaa näitä vararavintoja muutta maidoksi?!? Annoin tytölle tänään korvikettakin, kun tisut tuntui ihan tyhjiltä ja neiti joi hyvällä halulla 150 ml. Toisaalta kai tuota imetystä pitäisi pikkuhiljaa alkaa lopettelemaan, ettei tytölle tule liikaa suuria muutoksia elämään, kun on sitten parin kuukauden päästä hoitoonmenot ja kaikki edessä. On vaan tosi haikeaa edes miettiä imetyksen lopettamista, jotenkin se on ollut niin kiva juttu sekä mulle että vauvalle.

Meillä on muuten jo pari viikkoa menty yöt silleen, että Alissa menee nukkumaan ysiltä ja syö viiden-kuuden maissa ja sitten nukutaan vielä ainakin kaksi tuntia. Muutaman kerran yössä itkee tuttia, mutta rauhoittuu sillä ja silittelyllä. En tiedä auttaako noihin uniin se, että annan viimeisen iltasoseen (vihannesta) joskus puoli kahdeksan maissa, ainakin tuon iltasoseen aloittamisajankohdalla ja hyvien yöunien alkamisella on selvä ajallinen yhteys.

NILES ja GINA, silloin alkuunhan oli jo puhetta, että jostain syystä täällä on aika monta samantyyppisen koulutuksen käynyttä mammaa, insinöörejä ja DI:tä useampi siis. Niin ja opejakin taitaa olla pari. Eipä silti, että tuolla olisi mitään merkitystä, musta ainakin on ihanaa kuulla erilaisestakin elämästä kuin ainaisesta koneen ääressä nyhjäämisestä (siis töissä ollessa). Oon kyllä itse vakavasti harkinnut alankin vaihtoa, mutta kun en sitten oikein keksi mitä muutakaan haluaisin/osaisin...

No joo, pitäisköhän lähteä tuonne miehen ja vauvan väliin köllimään (vauva on siis pinniksessään, mutta se on ihan kiinni meidän sängyssä). Niin ja SINNA, ihan hyvä, kun muistutit tuosta sängyn pohjan madaltamisesta, tuommoiset jutut saattaa joskus unohtua ja sitten tapahtuukin vahinko. Me kyllä taidettiin laskea pohjaa jo pari kuukautta sitten, oon sen verran vainoharhainen... ;)

En taida päästä täältä nukkumaan tänä iltana ollenkaan... :)

Tän emännän laihis ei käynnisty sitten milläään, aina vaan ajattelen et ens viikolla mut sitä ens viikkoa ei koskaan tulekaan. Kävin laittamassa meilin sinne hotmailiin.

Meidän herra möyrii samanlailla kuin 2xl kirjoitti eli nenä maassa ja pylly pystyssä. Vielä ei kontata eikä istuta eikä nousta ylöskään.

Muuten annatteko muhua lapsille vielä?

Kutsu käy, palaillaan.

Olivialle, vielä tuntuu ainakin ihan hyvälle tää painontarkkailu. Syödä saa vaikka kuinka paljon kun syö vaan oikeita ruokia. Raportoin sitten lisää kun on eka viikko takana.

Mimmi, meillä otettiin nyt sitten ekat vetoliikkeet kehiin. Eli neiti vetää itseään käsillä etiäpäin. Nyt saa sitten olla jo tarkkana mitä missäkin lojuu. Isoveli opetti myös eilen kuinka mollamaija kurkotetaan ylemmältä hyllyltä. Voi kun noi on sitten fiksuja nämä vanhemmat tenavat :=))))

Ihana hellepäivä! Voi kun tätä kestäs ja kauan.

Annoin eilen kiertoon äippäpakkauksen vaatteita ja muuta pieneksi jäänyttä, niin itku veinasi tulla silmään kun tutkin niitä. Voi kun tämä vauva-aika on niiiiiiin lyhyt ! Snyyyyffff!!!!
Enkä mene lohtusyömään, en!

Moi taas!

Pannullisen vetäsin tossa kahvia, niin olen taas elävienkirjoissa.

Laitoin minäkin meilin sinne hotmail-boxiin, mutta jos muutkin täällä, niin..... 5kg pitäisi laihtua ja läskiä pitäisi saada pois selästä, käsistä ja tuosta käsittämättömänihmeenvaltavasta vatsasta. Mitä sille voisi tehdä? Vaikka raskauskilot lähti niin vatsa jäi. Niin ja ainaisen paksuista reisistä voisi kans vähentää mittaa.

Mutta mun laihin ei onnistu. Tänäänkin söin karkkia. En saa itseeni ryhtiä. Olen ihan riippuvainen päivittäisistä karkkiannoksista. No ulkoiltiin kyllä tänäänkin ja eilen :-) Saahan silloin syödä vähän ees karkkia? Saahan? Sanokaa mulle ettei saa.

Mehua en anna.

TÄRKEÄÄ!!! Hei! Pitääkö hoitoraa hakea koska, jos meinaa jäädä hoitovapaalle? En saa itsstä irti, että soittaisin kelaan. Joku kaavakehan sitä pitää täyttää. Kauhistuttaa muuten se, miten sillä kolmellasadalla pärjää.

Jaahas poika tarvii seuraa. Palaillaan!

MARI, kävin kelassa kysymässä samaa asiaa ja täti siellä sanoi että kaavake tulee postissa noin kuukautta ennen kotiin autom. Mutta en sitten tiedä että onko näissä jotain kuntakohtaisia eroja?.. Siis kuukautta ennen äippälomanloppua ;-)

Edelleen se meidän kallis maito happanee jossain matkalla. käytiin apteekis kysymäs ja se onkin vasta huomenna siellä. toivottavasti kans on!!

Hei,, kuka ei kuulu joukkoon... vissiin ainokainen joka ei työssään istu koneen äärellä. Tai istuu, muttei tietokoneen. Pahus...jahas tänään onkin tällanen kätinä ilta.. menen...

Kiitos Makia! Eli mun ei siis tartte tehdä mitään :-) Taidan mennä nukuttamaan poikaa.

t. Viime yönä ainakin kaksitoista syöttöä ja mulle unta vajaa neljä tuntia....Kahvilla taas pärjätään:-)

Kotihoidontuen hakemuslomakkeen voi printata kelan nettisivuilta. Ajattelin laittaa hakemuksen sisään, täällä espoossa päin ainakin saattaa kestää viikkoja hakemusten käsittely. Siihen tarvitaan mukaan isän palkkatodistus myöskin.

Käyn 2 kertaa viikossa äitivauva-jumpassa, se on kivaa ja kuitenkin hiki virtaa, eli auttaa tässä painonpudotuksessa. Jos vain saisi lopetettua tämän karkin ym mussuttamisen. Jääkaappi on niiiin lähellä kun on päivät kotona.

Tevreydenhoitaja sanoi että vauvalta voi jättää pois kolmannet päiväunet, kahdet päikkärit riittää ja että kieluummin laittaa illalla aiemmin nukkumaan. Miedän neiti menee ihan mielellään klo 20 yöunille, jää ihanasti itselle muutama tunti vapaa aikaa iltaan.

Mies valitti etten tee kotona tarpeeksi, lapsenhoito ei hänen mielestään ole riittävä työ. Kuitenkin lapsenhoidon lisäksi joka päivä siivoan, laitan ruokaa, pesen pyykkiä...

SIIRI, jätäpä mies päiväksi, vaikka joku lauantai, vauvan kanssa kahdestaan kotiin, ja vielä muistuta, että mitä kotihommia sinä tekisit päivän aikana. Voisin vaikka vannoa, että et miestä ja vauvaa kovin siististä kodista löydä kotiintultuasi... Ehkäpä mies näin tajuaisi, miten paljon aikaa vauva vaatii! ;) Mulla ei ainakaan ole mahdollisuuksia tehdä kotitöitä silloin, kun tyttö on hereillä, päikkäriajan käytän sitten usein kotitöiden tekemiseen. Mun mies ei kyllä onneksi ainakaan tosissaan arvostele mun kotitöiden tekemistä, nimittäin hän pystyisi asumaan ihan uskomattomassa läävässä. Miehen poikamieskämppä olisi vetänyt vertoja ihan mille tahansa asunnolle siinä Sillä siisti-sarjassa...

Muuten, ei mulla maito loppunutkaan, sen väheneminen johtui siitä, että en ollut juonut tarpeeksi. Kunnon nestetankkauksen jälkeen maitoa tulee taas, huh!

Viime yö oli ihan kaamea, neidille tuli nuha ja hän itki sitä vähän väliä koko yön. Siihen ei oiken auttanutkaan mikään, kun tutin ja tissin kanssa hengittäminen oli entistä vaikeampaa. :( Nenätippoja laitoin ja ne onneksi helpottivat vähän oloa. Saas nähdä, mitä ensi yöstä tulee...

Olivia! Tuo juominen on tosi tärkeää. Kun mullakin oli maito vähenemässä (tai mitä se nyt olikaan), niin olen juonut taas tarkemmin ja auttoi. Yks vähenemisen syy mulla saatto myös olla kuukautiset.

Siiri70! Voimia.

Apua, me ollaan tiputtu pois etusivulta, eli heti viestiä kehiin ;=)

Meillä on nyt sitten nuha, esikoinen toi koulusta ja sitten tuli minulle, eilen niiskutti sitten jo neitikin. Onneksi nukkui hyvin vaikka nenä oli vähän tukossa. Toivotaan että menee ohi näin vähällä...
Itsellä on kyllä vähän jyränalle jäänyt olo ja sitten on tämä painovartiointikin menossa. Yllättävän paljon saa syödä, nälkä ei ole ollut lainkaan, kun vaan katsoo mitä syö. Se pistejuttu kertoo ihan yllättäviä asioita, eli jossaina mitä kuvittelee kevyeksi onkin ihan mahdottomasti pisteitä.
No kun ei ole sen alan ammattilainen niin eihän sitä voi kaikkea tietää.

Ja sitten taas niistämään :=(((((((

Huh, huh onpa taas ollut päiviä..

Neuvolantädille jouduin viimeviikolla soitella neuvola-ajoista ja samalla mainitsin Pepsun oireista, eli väsymyksestä, ruokahaluttomuudesta, vikinästä jne. Täti oli sitten sitä mieltä, että täytyy mennä lääkärille. Käytiin lääkärillä, korviahan siellä heti katsottiin. Pepsulla oli niin paljon vaikkua korvissa että ensin yritettiin sitä imuroida pois, mutta eihän se mihinkään lähtenyt, sitten yritettiin huuhdella ja taas imuroida jne. Aikaa meni yli parituntia, mutta mitään ei saatu aikaiseksi, eli korviin ei nähty. Pepsu oli kovin ”riemuissaan” tästä operaatiosta. No joka tapauksessa sitten olin sitä mieltä, että tämä pari tuntinen riittää meille, että pakko saada tyttö nukkumaan. Etenkin kun itse arvelin, ettei kyseessä voi olla korvatulehdus. Nyt on helppo sanoa, että Pepsulla on vaan maha tosi kovalla, se muovailuvahakakka on tuolle tytölle kovaa kakkaa. Punnersi viikolla sitten yhden kovan kakan ja lauantaina sitten tuli kainaloita myöten löysempää tavaraa.. tyttökin piristyi heti silmissä. Saas nähdä, miten nyt sitten kakka-asiat kehittyy.. mitään muuta uutta ei olla tehty kun aloitettu ne lihat.. MAMA sulla tosiaan oli varmasti rankka kevät PUPPEn kakkaongelmien kanssa! Niin ja mieshän on tietysti ollut melkeistä koko ajan työmatkalla ja ollaan sitten kahdestaan täällä kitistelty… ihmettelen myös sitä, miten DEZI jaksaa, kun mies on melkein koko ajan työmatkoilla??? Nyt kun on monta päivää yksin kantanut tyttöä melkein koko ajan, niin välillä tuntuu, että alkaa käsivarren lihakset jo kramppaamaan.. Etenkin tosiaan kun nyt on ollut niin kova kitinä, että melkein koko ajan on pitänyt kantaa. Toissa yönäkin taisi tulla unta tosiaan noin 4h. Pepsu kitisi sitä mahaansa nyt sitten jo yölläkin ja heräsi noin 10x, tämän lisäksi tuo hoitokissa mourusi, repi seiniä ja herätti yöllä noin 5x. Jipii! VALI VALI..

Istumisesta.. meillä istutaan nyt sitten melkein koko ajan. Aina kun laittaa tytön maahan, niin Pepsu punkeaa istumaan. Vähän meinaa edelleen huojua ja välillä tuuskahdetaan nokalleen.. mutta Pepsu silminnähden nauttii tästä uudesta leikkiasennostaan. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu, että haluaa kaikille vieraille näyttää, että katsokaa, minä istun.. Konttausharjoitukset tuntuu sitten olevan vähän jäissä, kun halutaan vaan istua koko ajan.

OLIVIA tosi hauska Alissasta se vessapaperikuva.. :) Näyttää siltä, että on jäänyt kiinni ”rysän päältä”, mutta sitten on vähän niin kuin tyyliin ”en se muuten minä ollut, minä tässä vaan kilttinä tyttö istuskelen”.. Näin ulkopuolisena mulle tulee sellainen mielikuva siitä kuvasta.. :)

SIIRI70 kirjoitteli niistä päiväunista.. taitaa tässäkin suhteessa olla erilaisia nämä vauvat. Meillä nimittäin kahdet päiväunet eivät tässä vaiheessa onnistuisi sitten mitenkään. Pepsu on aamulla jo reilun tunnin päästä heräämisestä ihan poikki ja nukkuu nykyisin heti aamulla noin 1,5h.. päivällä jaksaa sitten valvoa n. 2h maksimissaan 2,5h. Kolmet päikkärit nukkuu yleensä.

SIIRI70 miehestä voisin suositella samaa kuin OLIVIA.. ei kyllä taitaisi mieheltä onnistua samojen asioiden tekeminen lastenhoidon ohella, kun sulta onnistuu. Mitähän sun sitten miehesi mielestä pitäisi vielä sen lisäksi tehdä, että hoidat lapsen, siivoat, laita ruokaa, hoidat pyykit… ihmeellisiä nuo miehet.

MAMA hauska kuulla, että teidän kantoliinailu onnistui ja taisipa Puppekin sitten tykätä. MAMAlla ja PIIAlla taitaa nyt olla se tapaamisviikonloppu.. toivottavasti on hauskaa!! Pojat opettaa siellä pahoja tapoja toisilleen. :)

MARI ja OLIVIA, mä oon huomannut myös sen että juominen on ihan tosi tärkeää. Jos on kovasti menossa, niin ei aina muista juoda ja se näkyy heti maidonmäärässä.. Toki nykyään tuntuukin, että melkein koko ajan ois jano.

Kiloista.. eli annetaanpa ihan tässä tietoja.. pituus 160cm ja paino n. 60kg. Itse asiassa tänä aamuna 59,1kg!! Ohoh! Lähtöpaino oli noin 57-58kg. Tavoitteena olisi 55kg. Tavoitteena olisi myös vähän jumpata paikkoja kiinteämmäksi.. eli kaikki muut paikat paitsi kädet kaipaisi kunnostusta! :)

… Iloista sunnuntaita kaikille!

Kylläpä on rankkaa täälläkin, kun Alissa on ekan kerran kipeänä. Nyt pari yötä on ollut tosi risaisia, kun vähän väliä herää itkemään ja aamuisin on nenä niin tukossa, että kuuden aikoihin ollaan noustu ylös. Viime yönä alkuyöksi onneksi auttoi suppo, keittosuola ja sängyn päädyn nostaminen, mutta aamulla taas oli kurja olo. Tytöllä on siis nuha ja vähän lämpöä. Päivisin jaksaa kyllä yllättävän hyvin leikkiä ja touhuta, mutta tissiä ei voi syödä pitkällään niinkuin normaalisti ja kaikki päiväunet nukkuu rattaissa, koska se selkänoja on hieman koholla ala-asennossakin joten siinä on helpompi hengittää.

SUSKI, toivottavasti Pepsun masu tulee pian kuntoon! Tuo lihan aloitus on varmaan rankka juttu pienten suolistolle, ei ihme, että siitä tulee vähän ongelmia. Luulisi kyllä, että hän tottuu siihen melko nopeasti, kannattaisiko kokeilla luumua joka aterian päätteksi pari lusikallista vähän aikaa? Mä tein muistaakseni niin silloin kun aloitin lihat, että sekoitin aamupuuroon luumusosetta ja se auttoi kyllä kakkaa tulemaan. Tuo kuvailemasi fiilis tuosta Alissan kuvasta pitää kyllä paikkansa, oli naurussa pitelemistä, kun tyttö kaikessa hiljaisuudessa veti vessapaperit lattialle ja sit tosiaankin oli muina naisina... Piti äkkiä juosta hakemaan kameraa, että sai tuon kettu-ilmeen tallennettua... :)

Niin, MAMAn ja PIIAnhan piti eilen tavata, kertokaas tyttäret miten meni!

Minä täällä taas! Huomenna soitan neuvolaan ja keskustelen meidän uniongelmasta. Leo ei suostu millään nukahtamaan ja yöheräilyt usein öisin ja liian lyhyet yöunet ja ..... Ja sitten päiväunien rytmittäminen. Täällä mennään ihan selkeästi kaksilla unilla, mutta jos ne jäävät lyhyiksi, niin sitten ei tunnu jaksavan.

MAMAn innoittamana koitimme pitkästä aikaa kantoliinaa:-) Kivaa oli!

Flunssaa meilläkin. Edellisyönä en itse valvoin omaa kurkkukipua. Sitten on noita imemisongelmia pienellä tukkoisen nenän takia. Onneksi ei ole kuumetta kummallakaan. Ehkä tämä kuuluu syksyyn.

Kovaan vatsaan meilläkin on auttanut luumu. Ja puuro on tosi tärkeää, että vatsa toimisi. Nyt on viimeisen viikon aikana ollut vähän puurostakieltäytymistä, mutta eilen ja tänäaamuna on taas mennyt paremmin :-) Tarjoan kuitenkin puuroa aamulla ja illalla, jotta sitä menisi edes vähän ja syön sitten itse loput. Puuro ei tee pahaa linjoillekaan.

Reippaita päiviä! Ja jaksamista flunssien kourissa kiemurteleville.

Ai niin, me päästään tänään miehen kanssa tanssimaan, kun mummu tulee hoitamaan poikaa! Ihanaa! Toivottavasti vaan pärjäävät täällä sen kolme tuntia.

Vettä sataa kyl on tylsää, pakollinen vaunulenkki käytiin kyllä tekemässä. Punnitsin ite meidän jässikän ja kiloja on n.11 huh, ei ihme etten jaksais paljon kanniskella.

Vaippaihottumasta, millä hoidatte? oon käyttäny bebanthenia, ei auta. Siis pojalla pippelin ympäristö ja nivuset aivan kirkuvan punaiset ja semmonen röpelöinen iho.

Mä kuulun tähän kastiin joka saa hoitaa kaikki poijan hoitoon liittyvät asiat ja kotityöt ja ruuan laiton. Mies käy töissä kyllä 7 päivää viikossa. Mut nyt alkaa hihat palaa en jaksais koko ajan olla taloudenhoitaja. Mies kyllä pitelee poikaa ja leikittää mut tosiaan kaikki vaipanvaihdot syöttämiset pukemiset nukutukset ym ym on mun hommia. Joskus kyllä apu kelpais. Oikein kateeks käy kun lukee miten jollain isät hoitaa paljon lapsia. Laskeskelin just et siitä on yli kolme kuukautta aikaa kun oon ollu yksin jossain. Ei ihme et alkaa tuntumaan pää pehmeältä. :(

Ja laihiksesta, points ohjelma on hyvä munkin mielestä, nyt vaan ei oo rahaa mennä painonvartioihin. No huomenna alkaa uus viikko jos nyt saisin tsempattua, se vaan tuntuu vaikealta ku mä oon sellanen et syön suruun ym. alakuloon ja nyt on vähän masis fiilis.

yes pilkottaahan se aurinkokin vähän..

Yhteistyössä