Huh, huh onpa taas ollut päiviä..
Neuvolantädille jouduin viimeviikolla soitella neuvola-ajoista ja samalla mainitsin Pepsun oireista, eli väsymyksestä, ruokahaluttomuudesta, vikinästä jne. Täti oli sitten sitä mieltä, että täytyy mennä lääkärille. Käytiin lääkärillä, korviahan siellä heti katsottiin. Pepsulla oli niin paljon vaikkua korvissa että ensin yritettiin sitä imuroida pois, mutta eihän se mihinkään lähtenyt, sitten yritettiin huuhdella ja taas imuroida jne. Aikaa meni yli parituntia, mutta mitään ei saatu aikaiseksi, eli korviin ei nähty. Pepsu oli kovin riemuissaan tästä operaatiosta. No joka tapauksessa sitten olin sitä mieltä, että tämä pari tuntinen riittää meille, että pakko saada tyttö nukkumaan. Etenkin kun itse arvelin, ettei kyseessä voi olla korvatulehdus. Nyt on helppo sanoa, että Pepsulla on vaan maha tosi kovalla, se muovailuvahakakka on tuolle tytölle kovaa kakkaa. Punnersi viikolla sitten yhden kovan kakan ja lauantaina sitten tuli kainaloita myöten löysempää tavaraa.. tyttökin piristyi heti silmissä. Saas nähdä, miten nyt sitten kakka-asiat kehittyy.. mitään muuta uutta ei olla tehty kun aloitettu ne lihat.. MAMA sulla tosiaan oli varmasti rankka kevät PUPPEn kakkaongelmien kanssa! Niin ja mieshän on tietysti ollut melkeistä koko ajan työmatkalla ja ollaan sitten kahdestaan täällä kitistelty
ihmettelen myös sitä, miten DEZI jaksaa, kun mies on melkein koko ajan työmatkoilla??? Nyt kun on monta päivää yksin kantanut tyttöä melkein koko ajan, niin välillä tuntuu, että alkaa käsivarren lihakset jo kramppaamaan.. Etenkin tosiaan kun nyt on ollut niin kova kitinä, että melkein koko ajan on pitänyt kantaa. Toissa yönäkin taisi tulla unta tosiaan noin 4h. Pepsu kitisi sitä mahaansa nyt sitten jo yölläkin ja heräsi noin 10x, tämän lisäksi tuo hoitokissa mourusi, repi seiniä ja herätti yöllä noin 5x. Jipii! VALI VALI..
Istumisesta.. meillä istutaan nyt sitten melkein koko ajan. Aina kun laittaa tytön maahan, niin Pepsu punkeaa istumaan. Vähän meinaa edelleen huojua ja välillä tuuskahdetaan nokalleen.. mutta Pepsu silminnähden nauttii tästä uudesta leikkiasennostaan. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu, että haluaa kaikille vieraille näyttää, että katsokaa, minä istun.. Konttausharjoitukset tuntuu sitten olevan vähän jäissä, kun halutaan vaan istua koko ajan.
OLIVIA tosi hauska Alissasta se vessapaperikuva..

Näyttää siltä, että on jäänyt kiinni rysän päältä, mutta sitten on vähän niin kuin tyyliin en se muuten minä ollut, minä tässä vaan kilttinä tyttö istuskelen.. Näin ulkopuolisena mulle tulee sellainen mielikuva siitä kuvasta..
SIIRI70 kirjoitteli niistä päiväunista.. taitaa tässäkin suhteessa olla erilaisia nämä vauvat. Meillä nimittäin kahdet päiväunet eivät tässä vaiheessa onnistuisi sitten mitenkään. Pepsu on aamulla jo reilun tunnin päästä heräämisestä ihan poikki ja nukkuu nykyisin heti aamulla noin 1,5h.. päivällä jaksaa sitten valvoa n. 2h maksimissaan 2,5h. Kolmet päikkärit nukkuu yleensä.
SIIRI70 miehestä voisin suositella samaa kuin OLIVIA.. ei kyllä taitaisi mieheltä onnistua samojen asioiden tekeminen lastenhoidon ohella, kun sulta onnistuu. Mitähän sun sitten miehesi mielestä pitäisi vielä sen lisäksi tehdä, että hoidat lapsen, siivoat, laita ruokaa, hoidat pyykit
ihmeellisiä nuo miehet.
MAMA hauska kuulla, että teidän kantoliinailu onnistui ja taisipa Puppekin sitten tykätä. MAMAlla ja PIIAlla taitaa nyt olla se tapaamisviikonloppu.. toivottavasti on hauskaa!! Pojat opettaa siellä pahoja tapoja toisilleen.
MARI ja OLIVIA, mä oon huomannut myös sen että juominen on ihan tosi tärkeää. Jos on kovasti menossa, niin ei aina muista juoda ja se näkyy heti maidonmäärässä.. Toki nykyään tuntuukin, että melkein koko ajan ois jano.
Kiloista.. eli annetaanpa ihan tässä tietoja.. pituus 160cm ja paino n. 60kg. Itse asiassa tänä aamuna 59,1kg!! Ohoh! Lähtöpaino oli noin 57-58kg. Tavoitteena olisi 55kg. Tavoitteena olisi myös vähän jumpata paikkoja kiinteämmäksi.. eli kaikki muut paikat paitsi kädet kaipaisi kunnostusta!
Iloista sunnuntaita kaikille!