TAMMIKSET 05

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 10.8.05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinhän siinä käy että kun aikansa pullistelee hyvin nukkuvan vauvan kanssa niin vauvahan heittää nukkumasta... En tainnut koputtaa päätäni tarpeeksi lujaa..

Eilen päivällä hän nukkui kahdet 1h30min noin unet ja illalla saikin vatkata ihan reilusti että sai edes pikkunokosille (klo 19.15-19.40). Kasin jälkeen oli jo hoppu saada yökkäriä päälle kun meinasi olla kärtty. Söi keskiyöllä vähäsen ja hihkui vissiin koko yön. Kuuden aikaan vasta annoin tulla tissille, muuten suhisin ja sihisin ja nostin sylkkyyn pikkuisen. Ei hällä kuudeltakaan ollut nälkä, puremaan alkoi..

Kasilta takaisin maman viekkuun ja 9.20 herätys. Sittenpäs menikin muuan tunti - 12.25 asti ennenkuin herra suvaitsi nukahtaa.. Kiukkuinen ja väsynyt oli mutta ei niin ei.

Kummallista että kun tuossa parin viikon ajan ehti jo melkein tottua siihen että pentu nukkuu hyvin niin nyt kun ei nukahtanutkaan ""käskystä"" niin tuntui ettei hermo kestä hetkeäkään.. kun tottuu hyvälle ei kestä huonompaa yhtään.

No, nyt kuitenkin hän 30min unen jälkeen heräsi (vaunuista kun sinne piti nukuttaman) mutta jatkoi uniaan maman sängyssä maman viekussa maman huijatessa ja pitäessä simmujaan kiinni..

Uooh... ruiku ruiku ruiku :-\ tällä(kin) kertaa..

MAMA, mulla samat fiilikset aina jos neiti ei nukahdakkaan yhtä helposti tai samaan aikaan kun normaalisti. Heti on pinna kireellä ja pasmat sekasin. Ihan kun se esim. puol tuntii ny olis joku maailman loppu. Mutkun se nyt vaan sattuu oleen meikäläiselläkin se ainoo oma aika, kun neiti on saatu yöpuulle. Mutkun ja mutkun,,,,;-)

MARI, meijän vauvauinti maksaa tasan 100€. Käsittääkseni se on 10 kertaa. 2 ekaa saa tutustua ja sit on maksettava jos aikoo jatkaa. Toivottavasti Emma tykkää käydä siellä, eikä puklittais koko allasta yrjöä täyteen. (luultavasti ne sit jo meijät lemppaiskin ulos)?!!

Jaha, kätinä alkoi..

Hei tyttäret rakkahat, hoikat ja makkarat!

Uusimmassa Vauvalehdessä on juttua virtuaalilaihdutusryhmistä (ja muustakin) ja koska eilen yrittäessäni ottaa päivänokosia yhtäkkiä havahduin ""hitsi, Tuuli Matinsalolla on kolme lasta eikä yhtään makkaraa"" heräsin ja tulin heti keittiöön ja söin ainakin sata digestivekeksiä ja kermavaahtovanukkaan...

... niin siis tuli mieleeni jotta eikö me alettas porukalla tsemppaan toisiamme hoikkumaan? Joko täällä palstalla tahi sitten meitin mailiboxissa, kerrottas sinne painot ja pituudet ennen raskautta, mitä jäi synnytyssaliin, tai mikä on nykyinen paino, mihin haluaisi päästä ja semmosta...? Ja kannustettaisi toisiamme parempaan elämään, vyötärön etsintään (niin vyötärönmitankin voisi kertoa) yms yms hä? Ja sitten vaikka viikottain kerrottas mitä on tehty/syöt/jumpattu/hoikuttu tai lihottu ja rangaistuksia ei olisi, ei edes virtuaalipaheksuntaa.

Mä en kyllä näemmä saa yksinäni ihan yhtään mitään aikaiseksi, taitaa olla tuo lantiopohjalihasjumppakin ihan vain ohjeet-luettu-asteella, yskähtäessäni ja kävellessäni tänään tirskahti kyllä pissa housuun.. olin kyllä valmiix jo pahalla tuulella (taitaa olla PMS oireet kalenterin mukaan, vaikkei menkkoja ole eikä tule) enkä tainnut edes yrittää estää heh.. jotakin tarttis potkua nyt persauksille...

Alatteko te mua tämmöisessä jutussa? Onx halukkaita??

Kiitos makia, myötätunnosta :-) Jotenkin sitä AINA on muka jotakin värkkäämistä KUNHAN poika on saatu nukkumaan ja sitten kun ei nukukaan ni johan tökkäs.

Ollaan kuitennii saatu nyt tasaantumaan tän pän tilanne, hän on nyttenkii nukkumassa ja kohtahan on jo yö.

Mieliala on tosiaan aika matalalla, läskit, masennus (luin just tosta Vauva-lehdestä mitä isien pitäisi tehdä kun äiti masentuu synnytyksen jälkeen ja hitto, masennuin siitä kun meillä ei kyllä menty oikein) ja kalenteri näyttäisi PMS oireiden aikaa jotka mulla on aina olleet tosi voimakkaita. Känkkä päivä mut onneks oireiden pitäisi loppua ennen kuin lähdetään Piialle ja Pertulle :-))

Meillä maksaa vauvauinti 13.50e kerta, sis kaksi aikuista ja yhden vauvan. Käytiinkin tänään Puppen kanssa katsomassa hälle uimapukua mut en muka uskaltanut ostaa sellaista ""painihaalari""pukua kun luulin että niissä pitäisi olla jotain fyllinkiä tai vain housut tms. No, uimahallissa on myytävänä ja joko ostan sieltä tai käyn vaklaan onko se samantyylinen kuin marketissa ja jos on, haen marketista jonku hippopuvun tms.

Niin ja tiedättehän minkä näköinen on siskonmakkaranakkipala kun sitä on keitetty? Joo-o, kokeilin yhtä uimapukua, taisi olla vähän turhan pieni kun tuollainen keitetty siskonmakkaranakkikuva näkyi peilistä... yäk, mä inhoon siskonmakkaraaaaa!! Sori siskot... :-)

Mukaan lähden!!!!!!!!!!!!!!! Kävin just lähikaupasta ostamassa karkkia! Ja tosta karkin mussutuksesta ois päästävä. Nyt jos alkaa maito väheneen, niin ei enää rasvat häviä sitä kautta.

Mulla tais alkaa kuukautiset?? Tai hyvin epämääräisesti, mutta.....

.................paha olo ja känkkäränkkä täälläkin.
pojalla jaksan hymyillä, mutta tulis nyt isä kotiin, niin ois joku, jolle kiukutella..... Ai niin mutta se toi mulle tänään ruusuja, mutta ehkä silti vähän vois kiukutella.

Kiukuttaa kans, kun ei koskaan saa nukkua kunnolla, eikä ees ""vähänkunnolla"". Eikä meillä oo mitään päivärytmejä. Huominen vauvauintiaamun herääminen hirvittää, jos yöllä menee taas kukkumiseksi.

MAMA, mä oon ainakin mukana laihdutusjutuissa, oon jo harkinnut menoa painonvartijoihin, kun en osaa yksin laihduttaa, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla ensin yksin. Tänään on ollut eka päivää piiiitkään aikaan, että en oo syönyt mitään herkkuja ja olo on muuten uskomattoman hyvä! Usein mulla on sellainen väsynyt ja huono olo ja tiedän sen tasan johtuvan rasvaisen/sokerisen syömisestä (useimmiten sokerisen, taidan olla sokeriholisti) sekä liikkumattomuudesta. Kun vaan aina osaisi pitää mielessä, miten hyvä olo tulee oikeasta ruokavaliosta ja liikunnasta!

Siis yritän tässä sanoa, että tänään aloitin terveemmän elämän. Painoa oli liikaa jo ennen raskautta noin 10 kg, ei periaatteessa ylipainoa, vaan 10 kg hyvän olon painosta, joka mulla on noin 62. Niin ja 170 pitkä oon. Tällä hetkellä painan varmaan 78, raskauskiloja on muutama, mutta paljon on lähtenytkin! Parhaimmillaan taisin painaa 95, synnärille jäi 10 ja imetys/luonnollinen palautuminen/vaunulenkit keväällä vei nuo loput. Sen jälkeen olen laiskistunut, enkä ole jaksanut lenkkeillä niin aktiivisesti, mutta yritän ottaa härkää sarvista! Nyt jo kolmena päivänä lenkki takana, toivottavasti saan tahdin pidettyä. Ja voi kun jaksaisi mennä salille pari kertaa viikossa... Eli semmoiset 15 kg pitäisi saada pois, kovalta urakalta tuntuu. Eiköhän aleta tsemppaamaan toisiamme, mulle on aivan sama, meiliboksissa tai täällä.

Nyt se typykkä sitten pystyyn nousi, huojuen mutta varmasti! pitäen kiinni pinnasängystä tai mistä nyt sitten saakin kiinni milloinkin! Ajattelin että menee vielä aikaa mutta näin sitten yllätti. Laskekaa ihmeessä pinnasängyn pohjaa alas, ettei käy yllätystä..meillä tämä nosto ja tytön ylös nousu tapahtui samana päivänä...huh huh!

Halusin vain ""valistaa"" että älkää jättäkö tosiaan tuota sänkyjutskaa niin myöhään kuin me.. vieläkin hirvittää. En tiedä olisiko sieltä tippunut vaikka laita suht. alhaalla mutta kuitenkin.

Tsemppiä laihdustustiimille, minä myös olen aloittanut paremman elämän, saas nähdä kuin kauan sitä kestää :-)

Ai niin...meillä tyttö tykkää katsella pilviä ja huojuvia puita. Puen lämpimästi ja laitan nurmikolle ihmettelemään ruohoa. Hetken päästä pää kääntyy taivaalle, suloista :-)
Nurmikolla etenee hitaasti kontaten, sellaista sekavaa ryömimis/konttaamis menoa.
Kokeilkaa tykkäävätkö teidät vaavit katsella pilviä, meillä tyttö ainakin hekottaa ääneen kun on niin mukavaa! Menen itse selälleni pihalle ja tyttö on selällään mun päälläni, se se vasta mukavaa onkin :-)

se on moro!

SINNA, meidänkin tyttö tykkää katsella taivasta ja erityisesti huojuvia puita. Monesti hän unohtuu kesken syömisenkin katselemaan puita ikkunasta. Ulkona on hänestä aivan ihanaa ja ihmeellistä, rattaisiinkaan ei malta nykyään nukahtaa, kun on niin paljon katselemista. Usein meillä meneekin niin, että vaunulenkin jälkeen tullaan sisälle, neiti syö tissiä ja nukahtaa sänkyyn. Vaikka luulisi, että rattaissa olisi paljon kivempi nukkua, niin hän on eri mieltä...

OLIVIA: Eiks ookin söpöä se pilvien katselu?

Korjaus muuten edelliseen viestiini, anteeksi en muista kuinka monen vauva jos on pystyssä, joten ei ollut tarkoitus mitenkään antaa kuvaa että tässä nyt neuvotaan muita jne... no, ymmärrättehän. Säikähdin vain itse tuota nousua kun laita matalalla...

No, niin! Jos vain olisi aikaa, niin kirjoittaisin hillittömän pitkän sepustuksen, mutta kuten Mama oikein muisti, mä silitän kaiken (paitsi alushousuja ja sukkia :)) ja mun on ihan pakko silittää vielä tänä iltana, niin säästytte... Musta olisi ihana olla ""pullantuoksuinen kotiäiti"", mutta totuus on tarua karumpaa. Mies on vihjaillut korvapuustien perään jo viikkotolkulla ja useamman hiivapaketin olen ostanut, mutta mutta -te tiedätte mitä vauva-arki on... Mulla on päässä pitkä ""to do""-lista ja leipominen on siellä mukana...

Mitäköhän kaikkea onkaan viikon aikana keskusteltu?

Ekaksi pitää kuitenkin kehua mailiboxissa olevia ihania kuvia! Kun en eilen päässyt tänne, niin katselin siellä kuvia. Kiva myös kuulla Tammimamman ja Sinnan kuulumisia!

NUKKUMINEN sujuu meillä loistavasti (eiks tää ollut se ketju missä saa estoitta kehua omaa kullannuppua?). Vanhat ehkä muistaa meidän ""pikkuvauva-aikaiset"" ongelmat sillä saralla, mutta nyt Elmeri nukahtaa ja nukkuu ihan loistavasti. Omassa sängyssä unipussissa tuhisee tuo ihana pikkumies nytkin. Tänään nukahti about heti, kun sänkyyn laitoin. Joskus melskaa siellä kovastikin ja tuttia pitää käydä muutaman kerran laittamassa, mutta aika usein uni tulee ongelmitta. Lisäksi hän nukkuu läpi yön. Loistovaihe siis menossa! On vaan tainnut Puppen kanssa vaihtaa aamun heräämisaikaa, sillä nykyään meillä alkaa aamu jo seitsemän aikaan! Huh! Mutta en valita yhtään, sillä saan nukkua läpiyön. Jaksamista huonosti nukkuvien vauvojen mammoille!

PÄIKKÄRIT meillä nukutaan yleensä kotona. Jo kevään ja alkukesän helteet teki sen, että sisällä oli viileempi ja siksi päikkärit nukutaan kotona, jos ei olla menossa. Reissussa nukkui vaunuissakin ja nukuhtaa myös rattaisiin. Yleensä nukkuu kolmet päikkärit, vähän vaihdellen. Nyt on taas nukkunut aika pitkiä päikkäreitä, ja joskus käy niin, että on pakko laittaa illalla iltapäikkäreille ja nukkuukin siitä sitten läpiyön.

ULKONA käydään nykyään luvattoman vähän. Joko on liian kuuma tai sitten sataa tai sitten mua laiskottaa, kuten tänään ja ei mennä ulos ollenkaan. Keväällähän me käytiin vaunuilemassa kaksi kertaa päivässä, kun ei muuten päikkäreitä nukkunut, mutta nyt vaan leikitään sisällä. Kunhan lomakautemme päättyy ja palataan syyskuussa kesävieraiden ja Suomen reissun jälkeen tylsään arkeen, niin aloitamme joka päiväiset rattailut.

HAMPAAT on meidän perheessä vain mulla ja isolla miehellä. Pikkumies on edelleen ilman hampaita, vaikka olen jo kuukausitolkulla todennut kitinän, kuolauksen jne. johtuvan ""varmaan hampaat tulossa""... Nyt epäilen oikeasti, että ehkä olisi ekat hampaat tulossa, mutta tiedä häntä. Ehkä jouluna tai juhannuksena?

IMETYS -melkein voisin jo minäkin kysyä, että ""mitä se on?"", mutta edelleen taistellen pieniä roikkuvia rintojani tyrkytän Elmerille. Aamulla niiden suosio on suuri, mutta päivällä suosio hiipuu hurjaa vauhtia. Imetän enää kolme kertaa päivässä ja varmaan aika pian luovun koko puuhasta. Sellaista taistelua homma on. Aamulla on vaan niin helppo imettää! Kerran olen aamulla antanut lisämaitoa ja kaikilla muilla aterioilla sitä on jo pitkään saanut.

VIERASTAMINEN -Mitä se on? Meidän pikkumies hymyilee missä vaan ja kelle vaan eikä ainakaan tähän saakka ole ollut syliä, joka ei kelpaisi. Viime lääkärintarkistuksessa lekuri (uusille: täällä käydään aina lastenlekurilla, ei ole neuvolaa) sanoi, että pitää alkaa vierastamaan tai tulee psyykkisiäongelmia tms... Siis peukut pystyyn, että meidänkin poju alkaa vierastamaan. Tietysti mielellään Suomen loman aikana ja kummit ja isovanhemmat voisi olla oiva kohde :) Siis ei vaiskaan, mutta eikös vierastaminen ala joskus 8-9 kk iässä normaalisti? Meinaan vaan, että mulla on toivoa, että poikani on ihan normaali.

LIIKKUMINEN on meillä edelleen sitä pyörimistä ja hyörimistä, ei kunnon ryömintää tai edes tietoista peruutusta. Vaikka ei siis perjaattessa liiku, niin silti pääsee kummallisesti maton tupsuja syömään. Ei myöskään kontaa, istu, seiso eikä kävele :) Luulen, että meillä mennään ihan normaalitahdissa. Pää pysyy hyvin ylhäällä käsien varassa ja välillä ilmankin käsiä ja pylly nousee kohti konttausasentoa, mutta kädet ei vielä. Eli mulla on helpot olot, kun pikkumies vielä viihtyy yleensä ihan kivasti yksinkin lattialla.

""TURHAMAISUUS"" kuuluu erittäin vahvasti minun luonteeseeni ja olemukseeni. Tunnistin itseni 100% 2xl:n tekstistä :) Mä olen ""Tukka hyvin -kaikki hyvin""-tyyppi. Usein hillun pyjamassa Elmerin ekoihin päikkäreihin saakka ja sitten pesen ja föönaan hiukset (ja laitan sitten ponnarille :)) ja meikkaan. Fiiliksestä riippuen meikkaan enemmän tai vähemmän. Niin ja puen. Kotona oon usein ""kotitrikoohousuissa"", jotka varta vasten keväällä ostin. Ilmoitin sillon miehelle, että en todellakaan hillu enää samoissa vaatteissa kuin raskausaikana. Samalla perusteella olen ostanut uusia kesävaatteita :) Varmaan pitää saada samoin perustein sitten syysvaatteitakin. Mä en ole mikään ""tuulipuku-tyyppi"" vaan kärryttelemään menen mielummin farkuissa tai muissa rennoissa housuissa.

LAIHDUTUS ei onneksi ole mulle tarpeen (uskallanko ton kirjoittaa????), sillä olen melkein liian laiha ja samoissa kiloissa kuin ennen raskautta. Raskausaikana lisää tuli vaan se 12kg ja kaikki katosi ihan hetkessä. Kun ekan kerran menin vaa'lle, oli ne jo poissa. Vatsakumpu on mulle jäänyt ja alkuimetysaikana lähes kadonneet reisiselluliitit ovat palaamassa (ja takamus leviämässä). Makeaa syön tällä hetkellä ihan liikaa ja kuntoa pitäisi kohottaa, joten voisin sillä tavoin osallistua yhteiseen ""laihdutusprojektiin"". Siis jos mut huolitaan mukaan ""tukihenkilöksi"", joka yrittää vähentää herkuttelua ja lisätä liikuntaa. Mä tein tänään lattialla vatsalihasliikkeitä (eka kerta sitten toukokuun) ja Elmeri katsoi ja nauroi vieressä. Ihmetteli kai äiskän heiluvia punaisia housuja :)

Tulihan tätä tekstiä ihan riittämiin :) Nyt pakastamaan kesäkurpitsa-perunasosetta ja silittämään edes miehen paidat ja vähän muuta... Hui, kello on kohta 23... Tunti tehokasta työaikaa jäljellä. Olen yökyöpeli, mutta puoliltaöin on pakko olla nukkumassa, kun aamut alkaa nykyään aina 6.57 tai 7.14 tai 7.15. Vähän aikaisemmin kun menisin nukkumaan, niin ei sekään haittaisi. Hyviä öitä!

Täälä kans painitaan löllyvän maharenkaan kanssa. Liikakiloja reilusti yli 20, taidan vetää pohjat. Painonvartioissa olin joskus ja sain itteni kuntoon mut miten on käynytkään kaikki tullu takasin korkojen kera. Raskaus aikana tulleet kilot lähti heti pois, mulla vaan on niin paljon ennestään läskiä. Mulla ei oo kauheata karkkihimoa vaan roskaruoka, hampparit, ranskalaiset, kebabit, pitsat kaikki mun kaveritkin ihmettelee miten voin joka päivä syödä esim. hampurilais aterian. Mä ehkä mielummin kirjottelisin näistä jutuista teidän boksin kautta, mut ihan kuinka vaan. Enhän mä vielä taida olla kirjotellu tarpeeks kauan, haluutte varmasti vielä tutustua ja ymmärrän sen hyvin.

VIERASTAMINEN: dezi, kiva ettei teillä kärsitä vierastamisesta. Meidän poika oli aikaisemmin juuri sellainen, että hurmasi hymyllään kaikki (etenkin naiset) oltiin sitten kotona, kaupungilla tai esim neuvolassa. Nyt sitten vierastaa niin pirusti. Ollaankohan oltu liian paljon täällä kotona keskenämme :-( On ollut jotenkin epäsosiaalinen kausi. Paras ""mammakaverinikin"" palasi juuri töihin (nyyh), joten aina ei tule oikein lähdettyä ulkoilemaan. No toisaalta, eiköhän se vierastaminen ole ihan normaali kehitysvaihe kunhan ei liian pahaksi yltyisi..

LAIHDUTUS: Ollaan niin dezin kanssa samoilla linjoilla tänään.. Mäkin palauduin hyvin nopeasti entisiin mittoihini. Painoa tuli raskauden aikana 15 kiloa ja muutamassa kuukaudessa se oli mennyt kaikki. Olen kyllä aina ollut hoikka että varmaan osittain perinnöllistä tms. Imettäminen 6 kuukautta varmaan kanssa auttoi asiaa, ainakin oli hirveä nälkä aina! Liikuntaa en oo kummemmin harrastanut. Raskauden aikana kyllä kävin kuntosalilla ja uimassa pari kertaa viikossa, mutta nyt en oo muuta kuin käyny uimassa hyvin epäsäännöllisesti.. Kylläpäs olen laiskistunut!!! Sen puolen voisin kyllä osallistua laihdutusprojektiin, että jaksaisin taas alkaa liikkua! Liikaa vaan kotona nyhjöttämistä!

Pikkuinen heräsi, hyvää päivän jatkoa!

Moi!

Joku näyttää edelleen vaivaavan tuota meidän tyttöä. Jostain päin on kipeä, mutta enpä ole varma mistä. Hampaita olen yrittänyt katsella, mutta ikenet ei ainakaan näytä mitenkään erikoisilta. Yhtään hammastahan ei meidän neidillä vielä ole. Toinen vaihtoehto olis masu, eilenkään ei tullut kakka ollenkaan. Yön vikisi koko ajan ja aamulla heräsi sellaiseen kipuitkuun. Täytyy ehkä mennä lääkärille, jos ei tänäänkään ruoka edes maistu. Katellaan millainen on kun herää päikkäreiltään.

Eilen Pepsu nousi ensimmäistä kertaa itse istumaan! Ensimmäisen kerran tuuskahti heti sitten leualleen maahan ja siitähän sitten seurasi iso itku.. No tästä ei tällä kertaa Pepsu lannistunut vaan yritti sitten heti perään uudestaan ja pysyikin istumassa ilman leualleen tuuskahtamista. Kovin huojuvasti kyllä istuu, täytyy vähän koko ajan vahtia. Tosin jos on esim. nurmikolla harjoittelemassa, niin sitten täytyy ehkä antaa oppia virheistään eli ettei ihan turvallisessa paikassa pelasta heti kaikesta, oppii sitten itsekin varomaan. Kovalla alustalla täytyy tietysti olla varovainen. Pepsu myös liikkuu konttaamalla taaksepäin muutaman metrin, kunnes on vaikka peruuttanut kiinni sohvaan. Menee siis tosi hitaasti ja huojuen, mutta konttausasennossa. Tällainen ”konttaus” ei vielä varsinaisesti aiheuta lisävahtimisen tarvetta.. :)

Laihdutuksesta.. mä taidan näillä kiloilla&pituudella olla painoindeksin mukaan ihan normaalipainoinen.. mutta mielestäni vähän liian ”pyöreä”. Muutenkin kun olen tällainen ”pieni” n. 160cm, niin mulla ei ihan hirveästi ole poistettavaa, mutta n. 5kg haluaisin pois. Pääsisköhän näilläkin tiedoilla mukaan? :) Liikkua pitäisi ainakin enemmän.. ja syödä herkkuja vähemmän. Taidan olla tässä vähän samoilla linjoilla OLIVIAn kanssa eli taidan olla sokeriholisti. :) Musta kuitenkin tuntuu, että tartten tällä hetkellä sen päivittäisen sokeriannoksen tai muuten muutun kärttyisäksi.. :) Mihinkään kovaan laihduttamiseen en vielä halua ryhtyä tuon imetyksen takia, tuo maidontuotanto on meille vielä aika tärkeä juttu, mutta vähemmän herkkuja ja enemmän liikuntaa. Sen ei luulisi vaikuttavan edes imetykseen.

MARI teidän yöt kyllä kuulostaa aika ”hurjilta”. Ihme juttu että jaksat. Voimia!

Jaahas ja Soneraplaza taas jumittaa, ainakin minulla. Saas nähdä milloin saan tämän lähetettyä! Minäkin siis kirjoitan Wordilla..

Hei!

KAIKKI PÄÄSEE MUKAAN, jos haluaa. Otetaan tiimin nimeksi vaikka Kilot Kuriin & Kurvit Kehiin, niin ettei painon vähyys käy tiimiin liittymisen esteeksi :-))

(Puuroaika tulossa, kiire)

Meillähän on vielä se naperotreffit@hotmail.com mailiboxi käytössä, uudet tytsyt Mimmi, Mari ja Niles voivat halutessaan laittaa sinne lähtötietojaan. Huom; painoa ei tarvitse sanoa, tässä ei ole tarkoitus kerätä kenenkään tarkkoja tietoja, mutta jos vaikka laittaa niin että: paino +20kg (eli 20 ""liikaa""), tavoite -15kg (eli haluaisi pudottaa 15kg), vyötärön mitta +15cm (tavoitteesta), aikataulua (""ennen töihin menoa eli 6kk) yms...? Hokaatteko mitä ajan takaa?

Voi listata ongelmansa sekä syömisten suhteen että kroppansa suhteen (syön (siis todella syön!) kaakaota ja ongelmana on maha tms.

Joo ei, mun on mentävä, tämä vain kannustukseksi kaikille eli mukaan pääsee kyllä.

Nimim. 8kg ylimääristä ""parhaaseen painoon"" mutta tuo 8kg tekee tosi tiukkaa. Vatsaa on kahden edestä...

Öö.. naperotreffit@hotmailcom... Onko tammiksilla useampi postilaatikko käytössä? Viimeksi laitoin Nilesin esittelymailia ja kuvan johonkin toiseen osoitteeseen mihin lie. Oliko se osoite kuville ym tilaa vieville liitetiedostoille ja tämä tammisten ""sisäiselle"" keskustelulle?

Niles, tuo naperotreffit@hotmail.com on meidän alkuperäinen boxi, mut se on niin pieni että teimme uuden, sen tammikset@elisanet.fi :n. Eli tammikset.. osoitteeseen kannattaa lähettää kuvia ja esittelymailia (kuten ootta tehneetkin) mutta tuota naperotreffiä voisi käyttää aluksi vaikka siihen ""lähtötilanne"" mailin lähettämiseen. Sinne voidaan antaa uusillekin tytöille tunnarit kun siellä ei tällä hetkellä taida olla kenenkään hlötietoja... vähän monimutkaista. Sitten kun ootta täysvaltaisia tammiksia, pian, saatte tunnarit myös tonne pääboxiin.

Ihan ajattelin niin että jos lähtötilanne on ylhäällä niin se kannustaisi paremmin ja jos kaikki ei halua webbiin tietojaan laittaa niin voi laittaa mailiin (mutta jos ei halua laittaa tietojaan minnekkään, niin SILTI pääsee mukaan, tottakai!), kertoilee vaan miten on edistynyt.

(Kännyviesti, voipii olla aika sekava)

Kävin laittamassa boksiin pari uusinta kuvaa Alissasta. Käykeepä kattomassa ketä kiinnostaa!

NILES, oon muuten sama koulutukseltani kuin sä. Missä oot opiskellu (ei tartte paljastaa, jos et halua)? Ei kyllä varmaan tunneta, mä olin töissä vaan pari vuotta ennen raskautumista joten ollaan varmaan joka tapauksessa opiskeltu hieman eri aikaan.

Mä pistän omat ""mittani"" ihan tähän jakoon..

Paino nyt: 78,5kg tavoite -> 70kg
Pituus 177cm tavoite 2metriä (he hehheee)
Vyötärö... siis ""vyötärö"" nyt illalla mitattuna 95cm!!! Ei tainnut joulukuussakaan olla montaa senttiä isompi. Tavoite minimissään -10cm.

Ongelma: vyötärö. Tai siis se ettei sitä ole. Ei sitä ole hoikkanakaan (siis ei naisellisia muotoja) mutta kyllä tuohon vyötärökorkeudelle joku paikka mihin vyön saa hoikkana ollessani on syntynyt.

Ongelma II: maha joka roikkuu, turpoaa, pullistuu yms. Enkä siis ole raskaana 7llä kuukaudella vaikka niin näyttääkin.

Ongelma III: selkä, selkämakkaroita on alkanut syntymään, raskauden aikana niitä ei ollut.

Painojakaumani ei ole se miltä kuulostaa, BMI liene 25 mutta mulla on melkein metrin pituiset jalat ja todella lyhyt selkä. Ja silti jaloissa ei ole kovin paljoa ylimääräistä (vaikka on kyllä löystynyt sekin osuus) eli kaikki kilot kertyy tuohon tissien alle ja selkään. Olen siis aika miesmäinen vartalotyyppi ja lihonkin samalla tavalla. Pyllyä ei ole ja sekin roikkuu.

Laihduttamaan en minäkään voi enkä halua vielä alkaa oikeasti kun tuo Puppe vielä tissejäni rakastaa mutta:

KAAKAOTA MENEE KILO KAHDESSA VIIKOSSA!! Siis haloo, eikö tuossa oo ainakin miljoona kaloria?
JUUSTOA laitan leivän päälle aivan liikaa.
MYSLIÄ aamumurojen sekaan (mutten kuitenkaan sokeria).
POPCORNIA syödään satunnaisesti.
PIZZALLA kävin viimeksi tänään (ja otin tuplajuustolla pitsani).
JÄÄTELÖÄ vetäisin äsken 1/4litran palan (kun mies pakotti =)
KARKKIA en syö ihan hirveän usein mutta vähentääkin voin.
PULLAA en syö, KEKSEJÄ kyllä (digestive mut onhan niissäkin kaloreita)
Muuta ei nyt tule mieleen... Hauikset on kyllä vähän kehittyneet tuon pikkumiehen kera...

Mitä voisin tehdä? Kävellä reippaasti koiran ja rattaiden kanssa. Syvävenytysjumppaa alkaa harrastamaan. Haaveilen ratsastuksen aloittamisesta. Punttisalille en tahdo, oon siellä käyntini käynyt (noin 15v.)... muuta ei nyt tule mieleen.

Pikkumies käppänöi, tarttee mennä...

PUPPEN MAMA : mulla paino oli pitkään tuossa 78 kg (pituus 169cm) tietämillä kunnes päätin pudottaa sen alle 70 kg. No nyt on hieman tullut takaisin mutta mulle autto tämä:

**Tee ihania salaatteja (tonnikala, siika yms. kevyt) ) ja syö niitä pitkin iltaa, ei tule naposteltua. Syö salaattia reilusti, siis iso kippo kerrallaan niin nälkä lähtee! Mä söin sellaisia litran annoksia...
**Syö näkkäriä jonka päällä on kalkkunalaikkeitä iso pino (ovat kevyitä ja rasvattomia) ja juo kipollinen kahvia...

Saattoivat olla tyhmiäkin vinkkejä mutta ajatus oli kaunis :-)

Huomenta!
Tulin nopeasti muutaman rivin kirjoittamaan ennen kuin muutun supertehokkaaksi kotiäidiksi, joka parissa tunnissa siivoaa koko kämpän siis imuroi, pyyhkii pölyt ja pesee vessat. Samalla pesee omat hiukset ja ruokkii lapsen jne. Vielä nyt oon se laiska äiti pyjamassa, likaisissa hiuksissa, joka vauvan kanssa leikkimisen sijaan aamukahvilla avasi tietokoneen...

Elmeri taitaa olla sillä tuulella, että ""äiti, missä sä oot? Heti tänne lattialle mun kanssa!"" Oliskohan meilläkin hampaat tulossa (se klassinen lause...). Yöllä nukuttuaan muutaman tunnin Elmeri heräsi itkemään. Rauhoittui nopeasti ja nukahti tutilla ja silittelyllä, mutta meillähän tuollainen heräily on harvinaista, vaikkakin viime aikoina on muutaman kerran tapahtunut. Tai sitten kertaa unissaan päivän tapahtumia ja näkee painajaisia (elämä on tylsää äidin kanssa kaksin...).

Mun piti nopsasti tulla kirjoittamaan, että saadaan tänään kivoja kesävieraita: mummi ja vaari tulee!!! Siis mun omat vanhemmat. Heidän vierailun jälkeen lähdetään Elmerin kanssa Suomeen katsomaan muita sukulaisia ja tuttuja, niin saatan olla palstalta poissa parisen viikkoa.

Itse asiassa mä imuroin toissapäivänä, joten taidan skipata imuroinnin... Edellisen kerran kun mummi ja vaari kävi, niin siivosin vasta kun olivat jo tulleet. Elmeri eli vielä huutovaihettaan ja mies oli pitkällä työreissulla, niin mummi ja vaari tuli mun avuksi/seuraksi/vaavia katsomaan ja heidän saavuttuaan sanoin äidilleni, että ""ota sä mun vauva, mä imuroin"" :). Äitini ei lastensa koteja siivoa, mutta lapsenlapsia tykkää hoitaa.

Tää menee vauva-aiheen ohi, mutta yrittäkää ymmärtää. pakko valittaa: Meidän keittiön ikkunalaudalla (ulkona onneksi) kököttää iso heinäsirkka (?). Tiedän ettei se mua syö, mutta... Täällä maalla (asutaan maalaiskylässä) on järkyttävän paljon kaikkia ötököitä ja sisälle tulee älyttömästi mm. hämähäkkejä ja kärpäsiä. Mä oon kaupunkilaislapsi ja en ole tottunut kaiken maailman ötököihin sisällä. Yäk, yäk ja yäk. En tajua miten ne kiipeää neljänteen kerrokseen. En koskaan ennen ollut ymmärtänyt mitä äitini tarkoitti ""kärpäsenkakkatapetilla"" (=pienikuvioinen tapetti), mutta nyt tiedän. Viikko sitten pestyissä ikkunoissa on jo kärpäsen kakkaa ja on sitä seinästäkin löytänyt... Joo, murheet on kullakin. Kun vauvalla helppo vaihe, niin ehtii pohtimaan elämän muita ongelmia :)

Sanoisin, että Elmeri on nykyään helppo vauva tai ainakin ollut viime kuukaudet sellainen. Kaikkihan on kai jotain vaihetta, ja kun johonkin tottuu, niin se muuttuu, mutta kesä on menyt tosi kivasti.

Sinnan kommentti sängyn pohjan laskusta oli tosi hyvä. Ei sitä tajuakaan miten nopeasti se pystyyn nouseminen saattaa sitten tapahtua. Meillä ei liikkumisen suhteen ole vielä kehitystä tapahtunut, mutta jotenkin kummasti Elmeri pääsee aina olkkarin lasipöydän alle ja sen jalustassakin on teräviä kulmia.

Elmeri meni (ihan itse käveli sänkyyn ja laittoin tutin suuhun ja jne. :)) jo päikkäreillekin ja heinäsirkka ei ole ymmärtänyt tippua alas -kiipee vaan ylemmäs ikkunan karmia!

Tämä mamma kipittää nyt suihkuun! Palataan!

Ps. Jotta ette luulisi mun oikeesti olevan niin tehokas kun annan ymmärtää, niin kerrottakoon, että toissailtana jäi silitykset tekemättä ja pyykit on edelleen läjässä vierashuoneen sängyllä...

.. Puppe mies heräsi päikkäreiltään. Naurettiin hetki ja huomasin värikkään, kalliin kantoliinani naulassa roikkumassa pölyttyneenä.

Nappasin sen, sidoin ylleni kietaisuristikakkoseen, pujotin pojan kyytiin (ilman smokkivyötä eli en paketoinut jalkoja) ja menimme ulos katselemaan puita pensaita miehiä ja kaikkea. Lippis vain päähän (vähän kyllä tuulahtelee).

Siis hävettää, näin helppoako tämä onkin? Miten voi ihmislapsonen olla näin tylsä ja sisäänpäinkääntynyt ettei tätäkään hoksannut ennenkuin SUSKI sen rautalangasta väänsi?

Hän roikkuu kultaketjussani, ei tykkää kun mama kirjoittaa ja hän ei pääse joten me mennään taas, nauttimaan ja mama vähän häpeämään...

=)

Täällä ilmoittautuu myös yksi kilojen kanssa kamppaileva. Jos saisin eka sen 10 kg pois mikä jäi neidiltä ja sitten jos vielä 5 kg päälle niin olisin jo tosi onnellinen. Eli mitat on 172cm ja 84 kg, mittanauhaa en jaksanut hakea joten vyötärönympärys on vaan arvaus. Mulla on myös se ongelma että kaikki mitä tulee tai jää, niin on vyötäröllä ja mahassa. Katselin tossa nuoruuden kuvia eli kun aloimme yhteistä taivalta armaan mieheni kanssa niin silloin oli pituus sama ;=) ja paino 59 kg, tosin se oli liian vähän, mutta jos pääsis edes tohon 65! Minä olin nuorena tosi hoikka ja kestinkin niin kauan kun tuli näitä tenavia. Sitten pääsi jotenkin ote herpaantumaan. Ei ymmärtänyt pitää huolta itsestään, no, nyt on sitten vanhempi ja viisaampi. Toivottavasti!
Luin myös sen jutun Vauva-lehdestä ja kuulosti hyvälle tämä virtuaali tsemppaus. Teen kyllä tuplavarmistuksen eli aloitin tiistaina Painonvartiat myös. Minulla on useampi ystävä jotka ovat pudottaneet siellä tosi hyvin painoaan ja kehuneet kovasti, joten uskaltauduin sitten yhden matkaan. Siellä otetaan tosiaan imettävä huomioon syöntipistetitten määrässä. Katsotaan ja kuulostellaan kuinka käy. Mutta kaikki mikä tippuu on tarpeeseen !

Sängyn pohjan laskusta oli juttua ja meillä se laskettiin jo varmaan kuukausi sitten alemmas. Vaikka neiti ei edes nouse puitapitkin pystyyn, niin jumppaliikkeet näytti niin pahoilta että päätin laittaa miehen laskuhommiin.

Neiti on nyt pyörinyt meidän makkariin ja pitää mennä hakemaan pois.
Jatkellaan myöhemmin.

OLIVIA Voin kyllä kertoa että opiskelin silloisessa TTKK:ssa. Kiva että on saman taustan omaavia. Ja vielä kivempaa että täällä on varmaan kaikenlaisia ammatti ym taustoja omaavia! Oisko mahdollista saada tunnuksia mailiboksiin? Olisi kiva käydä katsomassa Nilesin kavereiden kuvia :-)

Ihana lukea että en ole se ainut herkuttelija. Nyt kyllä ostin sitten niitä painonvartioitten herkkuja, maistuu muuten ihan hyvälle ja pojoja on vaan 0,5/kpl ja siinä isommassa ja paremmassa 2/kpl. Ostin muuten Cittarista myös vartioitten poppareita, pitää varmaan illalla testata ovatko minkään makuista. Vai sitä vaneria miksi mies kutsuu mun riisikakkuja ;=)
Kurjaa kun mies on sellainen riuku, saa syödä mitä vaan ja mikään ei näy missään ja minä kun katson herkkuihin päinkin niin jo tuli pari kiloa lisää :(((((( On tää niin väärin!

Laitoinko jo aijemmin että pikkuneiti menee nyt jo aika vauhdilla huoneesta toiseen (pyörimällä, kääntyilemällä yms) konttausasentoa mallailee. Se näyttää aika ihanalle kun on polvien ja kyynärpäiden varassa. Yksi hyvä liike on myös tämä pyllyn hytkytys ylös ja alas ja nenä on samalla maassa. Ei voi katsoa nauramatta !

Yhteistyössä