No, niin! Jos vain olisi aikaa, niin kirjoittaisin hillittömän pitkän sepustuksen, mutta kuten Mama oikein muisti, mä silitän kaiken (paitsi alushousuja ja sukkia

) ja mun on ihan pakko silittää vielä tänä iltana, niin säästytte... Musta olisi ihana olla ""pullantuoksuinen kotiäiti"", mutta totuus on tarua karumpaa. Mies on vihjaillut korvapuustien perään jo viikkotolkulla ja useamman hiivapaketin olen ostanut, mutta mutta -te tiedätte mitä vauva-arki on... Mulla on päässä pitkä ""to do""-lista ja leipominen on siellä mukana...
Mitäköhän kaikkea onkaan viikon aikana keskusteltu?
Ekaksi pitää kuitenkin kehua mailiboxissa olevia ihania kuvia! Kun en eilen päässyt tänne, niin katselin siellä kuvia. Kiva myös kuulla Tammimamman ja Sinnan kuulumisia!
NUKKUMINEN sujuu meillä loistavasti (eiks tää ollut se ketju missä saa estoitta kehua omaa kullannuppua?). Vanhat ehkä muistaa meidän ""pikkuvauva-aikaiset"" ongelmat sillä saralla, mutta nyt Elmeri nukahtaa ja nukkuu ihan loistavasti. Omassa sängyssä unipussissa tuhisee tuo ihana pikkumies nytkin. Tänään nukahti about heti, kun sänkyyn laitoin. Joskus melskaa siellä kovastikin ja tuttia pitää käydä muutaman kerran laittamassa, mutta aika usein uni tulee ongelmitta. Lisäksi hän nukkuu läpi yön. Loistovaihe siis menossa! On vaan tainnut Puppen kanssa vaihtaa aamun heräämisaikaa, sillä nykyään meillä alkaa aamu jo seitsemän aikaan! Huh! Mutta en valita yhtään, sillä saan nukkua läpiyön. Jaksamista huonosti nukkuvien vauvojen mammoille!
PÄIKKÄRIT meillä nukutaan yleensä kotona. Jo kevään ja alkukesän helteet teki sen, että sisällä oli viileempi ja siksi päikkärit nukutaan kotona, jos ei olla menossa. Reissussa nukkui vaunuissakin ja nukuhtaa myös rattaisiin. Yleensä nukkuu kolmet päikkärit, vähän vaihdellen. Nyt on taas nukkunut aika pitkiä päikkäreitä, ja joskus käy niin, että on pakko laittaa illalla iltapäikkäreille ja nukkuukin siitä sitten läpiyön.
ULKONA käydään nykyään luvattoman vähän. Joko on liian kuuma tai sitten sataa tai sitten mua laiskottaa, kuten tänään ja ei mennä ulos ollenkaan. Keväällähän me käytiin vaunuilemassa kaksi kertaa päivässä, kun ei muuten päikkäreitä nukkunut, mutta nyt vaan leikitään sisällä. Kunhan lomakautemme päättyy ja palataan syyskuussa kesävieraiden ja Suomen reissun jälkeen tylsään arkeen, niin aloitamme joka päiväiset rattailut.
HAMPAAT on meidän perheessä vain mulla ja isolla miehellä. Pikkumies on edelleen ilman hampaita, vaikka olen jo kuukausitolkulla todennut kitinän, kuolauksen jne. johtuvan ""varmaan hampaat tulossa""... Nyt epäilen oikeasti, että ehkä olisi ekat hampaat tulossa, mutta tiedä häntä. Ehkä jouluna tai juhannuksena?
IMETYS -melkein voisin jo minäkin kysyä, että ""mitä se on?"", mutta edelleen taistellen pieniä roikkuvia rintojani tyrkytän Elmerille. Aamulla niiden suosio on suuri, mutta päivällä suosio hiipuu hurjaa vauhtia. Imetän enää kolme kertaa päivässä ja varmaan aika pian luovun koko puuhasta. Sellaista taistelua homma on. Aamulla on vaan niin helppo imettää! Kerran olen aamulla antanut lisämaitoa ja kaikilla muilla aterioilla sitä on jo pitkään saanut.
VIERASTAMINEN -Mitä se on? Meidän pikkumies hymyilee missä vaan ja kelle vaan eikä ainakaan tähän saakka ole ollut syliä, joka ei kelpaisi. Viime lääkärintarkistuksessa lekuri (uusille: täällä käydään aina lastenlekurilla, ei ole neuvolaa) sanoi, että pitää alkaa vierastamaan tai tulee psyykkisiäongelmia tms... Siis peukut pystyyn, että meidänkin poju alkaa vierastamaan. Tietysti mielellään Suomen loman aikana ja kummit ja isovanhemmat voisi olla oiva kohde

Siis ei vaiskaan, mutta eikös vierastaminen ala joskus 8-9 kk iässä normaalisti? Meinaan vaan, että mulla on toivoa, että poikani on ihan normaali.
LIIKKUMINEN on meillä edelleen sitä pyörimistä ja hyörimistä, ei kunnon ryömintää tai edes tietoista peruutusta. Vaikka ei siis perjaattessa liiku, niin silti pääsee kummallisesti maton tupsuja syömään. Ei myöskään kontaa, istu, seiso eikä kävele

Luulen, että meillä mennään ihan normaalitahdissa. Pää pysyy hyvin ylhäällä käsien varassa ja välillä ilmankin käsiä ja pylly nousee kohti konttausasentoa, mutta kädet ei vielä. Eli mulla on helpot olot, kun pikkumies vielä viihtyy yleensä ihan kivasti yksinkin lattialla.
""TURHAMAISUUS"" kuuluu erittäin vahvasti minun luonteeseeni ja olemukseeni. Tunnistin itseni 100% 2xl:n tekstistä

Mä olen ""Tukka hyvin -kaikki hyvin""-tyyppi. Usein hillun pyjamassa Elmerin ekoihin päikkäreihin saakka ja sitten pesen ja föönaan hiukset (ja laitan sitten ponnarille

) ja meikkaan. Fiiliksestä riippuen meikkaan enemmän tai vähemmän. Niin ja puen. Kotona oon usein ""kotitrikoohousuissa"", jotka varta vasten keväällä ostin. Ilmoitin sillon miehelle, että en todellakaan hillu enää samoissa vaatteissa kuin raskausaikana. Samalla perusteella olen ostanut uusia kesävaatteita

Varmaan pitää saada samoin perustein sitten syysvaatteitakin. Mä en ole mikään ""tuulipuku-tyyppi"" vaan kärryttelemään menen mielummin farkuissa tai muissa rennoissa housuissa.
LAIHDUTUS ei onneksi ole mulle tarpeen (uskallanko ton kirjoittaa????), sillä olen melkein liian laiha ja samoissa kiloissa kuin ennen raskautta. Raskausaikana lisää tuli vaan se 12kg ja kaikki katosi ihan hetkessä. Kun ekan kerran menin vaa'lle, oli ne jo poissa. Vatsakumpu on mulle jäänyt ja alkuimetysaikana lähes kadonneet reisiselluliitit ovat palaamassa (ja takamus leviämässä). Makeaa syön tällä hetkellä ihan liikaa ja kuntoa pitäisi kohottaa, joten voisin sillä tavoin osallistua yhteiseen ""laihdutusprojektiin"". Siis jos mut huolitaan mukaan ""tukihenkilöksi"", joka yrittää vähentää herkuttelua ja lisätä liikuntaa. Mä tein tänään lattialla vatsalihasliikkeitä (eka kerta sitten toukokuun) ja Elmeri katsoi ja nauroi vieressä. Ihmetteli kai äiskän heiluvia punaisia housuja
Tulihan tätä tekstiä ihan riittämiin

Nyt pakastamaan kesäkurpitsa-perunasosetta ja silittämään edes miehen paidat ja vähän muuta... Hui, kello on kohta 23... Tunti tehokasta työaikaa jäljellä. Olen yökyöpeli, mutta puoliltaöin on pakko olla nukkumassa, kun aamut alkaa nykyään aina 6.57 tai 7.14 tai 7.15. Vähän aikaisemmin kun menisin nukkumaan, niin ei sekään haittaisi. Hyviä öitä!